S-seutulaisen uskon patologinen teennäisyys tulee hauskasti ilmi yhden ja saman ketjun sisällä, jossa hän kirjoittaa:
"Totean vielä kerran, että minä turvaan yksin Jumalan armoon Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Ei minua pelasta kuulumiseni ev.lut.kirkkoon, ei kasteeni, eivät mitkään sakramentit, ei yksikään pappi tahi piispa,ei saarnamies eikä opettaja,eikä minua kykene pelastamaan helluntailaisuus, ei siihen kuuluva upotuskaste, ei käsien alla kaatuileminen, ei helluntailainen hengellä täyttyminen... Minua ei voi pelastaa mikään eikä kukaan muu kuin Jumalan Poika Jeesus Kristus. ILMAN VÄHÄISINTÄKÄÄN OMAA OSUUTTANI SAATI ANSIOTANI. Itsessäni olen kadotettu syntinen. Ellei Jumala minua tällaisenani armostaan yksin Jeesuksen Kristuksen tähden pelasta, olen iäti hukassa, kadotettu."
"No, sitähän universalismi on - kaikki pelastuvat, riippumatta siitä uskooko ihminen Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana ja pelastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan elämänsä aikana. Ts. Kuoleepa synneissäään selkänsä Jumalalle kääntäneenä, Hänen armonsa ylenkatsojana tahi ei. Ateisti pelastuu siinä kuin Jumalan armoon Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa turvannut. Kaikki pelastuvat. Sitä on edustamasi universalismi."
Nuo kaksi kommenttia on kirjoittanut yksi ja sama henkilö!
🤣🤣🤣
Tuon alemman on tosiaankin kirjoittanut henkilö, joka julistaa: "Minua ei voi pelastaa mikään eikä kukaan muu kuin Jumalan Poika Jeesus Kristus. ILMAN VÄHÄISINTÄKÄÄN OMAA OSUUTTANI SAATI ANSIOTANI. "
Hän ilmeisestikään EI sitten lue ansiokseen sitä, että hän itse
a) uskoo Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana ja pelastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan elämänsä aikana, ja että
b) hän EI kuole synneissään selkänsä Jumalalle kääntäneenä, Hänen armonsa ylenkatsojana, ja että
c) hän EI ole ateisti.
Se tässä mietityttää, että kuinka hän ei muka lue noita kolmea asiaa ansiokseen, kun hän kuitenkin katsoo NIIDEN PUUTTEEN ansaitsevan kadotustuomion.
On surkuhupaisan teennäistä se, että ihminen, joka uskoo ja toivoo pelastuvansa ILMAN VÄHÄISINTÄKÄÄN OMAA OSUUTTAAN JA ANSIOTAAN, kykenee närkästymään ajatuksesta, jonka mukaan KAIKKI lopulta pelastuvat!!! Kuinka hän voi kadehtia pelastusta noilta toisilta???!!! Eivätkö he muka pelastuisi täysin samoin ehdoin ja edellytyksin kuin hän - ILMAN VÄHÄISINTÄKÄÄN OMAA OSUUTTAAN JA ANSIOTAAN? Eikö HEIHIN muka pääde tismalleen sama kuin häneen - että heitä ei voi pelastaa mikään eikä kukaan muu kuin Jumalan Poika Jeesus Kristus???
On vaikea kuvitella mitään teennnäisempää ja kierompaa kuin tällainen saviseutulaisen "omista ansioista täysin karsittu" usko Jeesukseen, joka tosipaikan tullen ei voi SIETÄÄ Paavalin sovituksen sanaa, jonka mukaan
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan.
Ja jos kaiken lisäksi julistaa uskovansa Jeesukseen Herranaan, millä valtuuksilla tällainen "Jeesusta Herranaan pitävä" uskova repii Jeesuksen Persoonasta irti KOKO MAAILMAN SOVITUKSEN TOSIASIAN? Eikä tuollainen uskova pidä Jeesusta lähinnä marionettinaan eikä suinkaan Herranaan?
Saviseutulaisen ultrateennäinen uskonto
21
106
Vastaukset 21
- Anonyymi00001
Ei usko noin vaikeaa voi olla.
Riittää kun Paavalia herjaa. - Anonyymi00002
En lihavoinut viestissäni tuota "ilman vähäisintäkään omaa osuuttani saati ansiotani".
s-seutulainen- Anonyymi00003
Ihanko totta?! Senkö merkitys muuttuu sen mukaan, lihavoiko sen vai ei?
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 - Anonyymi00004
Kirjoitit, "Itsessäni olen kadotettu syntinen". Jeesus pelastaa kadotetun syntisen: Tee parannus ja käännt koko sydämestäsi Hänen puoleensa.
- Anonyymi00017
Helluntailaisten "omatunto" on samanlainen kuin juutalaisten: vääräuskoisista, gojimeista, saa puhua mitä tahansa kakkaa ja jumalansa sen heille vieläpä palkitsee (Talmud).
Onhan jo selvää, että kristityillä ja helluntailaislla on eri herra ja jumala.
Ei pidä ihmetellä tätä hyökkäystä. Ainakin suomalainen kirkkoraamattu (jota helluntailaiset eivät tunnusta) kehoittaa meitä vain iloitsemaan tästä vainosta! King Jamesista en tiedä, enkä välitäkään, se on Imperiumin oma painos.
Kirje filippiläisille: "Iloitkaa aina Herrassa! Vielä minä sanon: Iloitkaa!"
- Anonyymi00005
Voi ja voi teidän kanssanne, Jumala tulee tuomitsemaan oikein.
- Anonyymi00006
Jaahas, lammas saapui pellon reunalle määkimään toisille lampaille...
- Anonyymi00007
Nyt tällainen helluntaihyökkäys Jumalan sanaa vastaan.
Riehaantuivat eilen kun kristitty lainasi Raamattua, Jeesuksen sanoja uudestisyntymisestä. Poistivat koko ketjun.
Kannattaa ottaa tämäkin nopeasti talteen. Saattavat pian lakaista tämänkin pilkkaveisuunsa saalemien "mattojen alle". Siellä on paljon rikoksia piilotettuina. Voin kertoa poliiseille, jos tulevat kysymään. - Anonyymi00008
Mikä ihmeen Saviseutu?
- Anonyymi00009
Kyllä usko on turvallisinta kun herjaa vain Paavalia.
Ei Paavali tule ovelle kolkuttelemaan että mitäs oikein duunaat. - Anonyymi00010
Tämä ketju on selvästikin ainakin "helluntailaisen ylläpidon" sekä sen satanistien suosiossa, tämähän suoraan hyökkää kristinuskon opetuksia sekä Raamatun opin (varmaan se helluntailaisten kieltämä, "väärä KR33/38") mukaisesti kirjoittavaa, uskovaa kristittyä, s-seutulaista vastaan!
Kukaan helluri ei ole vaatinut tätä "poistoon"!
Ja koko lauma yhtyköön aloittajan nauruun: 😂, haleellyja! - Anonyymi00011
Nytkö se ylläpito on jo helareiden puolella kun vähän aikaa sitten oli heitä vastaan oikein täydellä laittomuudella.
Eikö voisi valita puolensa eikä olla välillä toisen puolella toista vastaan, vaan ottaa selkeä kanta ja päättä ketkä sinne taivaaseen menee ja ketkä jää rannalle.
Tässähän se ratkaistaan. - Anonyymi00012
Eikä ketjusta ole poistettu yhtään viestiä.
Ei ole tekoäly nähnyt veljien jutuissa mitään väärää, vaan ajatellut että kaikki ovat Jumalan lapsia, kaikilla on hyvät tarkoitusperät rakastaa ja mennä yhdessä taivaan kotiin.
Sinänsä tekoälyn ei tarvitse niin ajatella kun ei itse pääsee taivaaseen ja se voisi poistella viestejä aivan kuten haluaa, vaikka ne olisi enkeleiden kielellä kirjoitettuja.- Anonyymi00015
Tässä lainaus tuosta viestinpätkästä.
Helluntailaisen raivoisa huuto kristitylle kirjoittajalle:
>>Anonyymi00048
2026-07-26 18:07:47
Ketju alkoi kauniisti, Jumalan sanalla, mutta tätä ei hellarit sietäneet,
raivostuivat.
Itseasiassa Pyhä Henki jo tästä itseäni ennalta varoittikin. Tuli aamulla
selvä Raamatun sana.
Ja nyt on ketjun loppuosa sitten täyttä helluntaiherätystä. Täydellä raivolla
Kristuksen evankeliumia vastaan.
Kristityt, poistutaan me nyt täältä, jääkööt nuo häiritsijät yksin S:tanansa
haltuun mellastamaan. Ei vastata mitään enää. Näin Raamattu neuvoo
toimimaan. Aamen.
Jeesus On Herra. ✨️
----- Vastaus tähän:
Anonyymi00049
2026-07-26 18:15:29
Kristityt poistukaa, paavit ja putinit ja riekkiset, henttiset ja mäntyset ja
muut kristityt, poistukaa!
-----
26.7.2026 klo 18.38 Uudestisynnyttävä, Ylhäältä - - Suomi24 Keskustelut
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19481063/uudestisynnyttava-ylhaalta<< - Anonyymi00018
Helluntaikirkko, korruptoitunutta yp:tä lahjoen, on poistanut jo useita viestejä.
Teitä sapettaa kun jopa 15 vuoden takaiset rikoksenne, todellinen antisemitisminne, tuodaan julki. Tulee päivä, jolloin teidän vanhemmatkin rikoksenne tulevat kaikki katoilta huudetuiksi.
Otetaan nyt vaikka Lehijärvi. - Anonyymi00019
Anonyymi00015 kirjoitti:
Tässä lainaus tuosta viestinpätkästä.
Helluntailaisen raivoisa huuto kristitylle kirjoittajalle:
>>Anonyymi00048
2026-07-26 18:07:47
Ketju alkoi kauniisti, Jumalan sanalla, mutta tätä ei hellarit sietäneet,
raivostuivat.
Itseasiassa Pyhä Henki jo tästä itseäni ennalta varoittikin. Tuli aamulla
selvä Raamatun sana.
Ja nyt on ketjun loppuosa sitten täyttä helluntaiherätystä. Täydellä raivolla
Kristuksen evankeliumia vastaan.
Kristityt, poistutaan me nyt täältä, jääkööt nuo häiritsijät yksin S:tanansa
haltuun mellastamaan. Ei vastata mitään enää. Näin Raamattu neuvoo
toimimaan. Aamen.
Jeesus On Herra. ✨️
----- Vastaus tähän:
Anonyymi00049
2026-07-26 18:15:29
Kristityt poistukaa, paavit ja putinit ja riekkiset, henttiset ja mäntyset ja
muut kristityt, poistukaa!
-----
26.7.2026 klo 18.38 Uudestisynnyttävä, Ylhäältä - - Suomi24 Keskustelut
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19481063/uudestisynnyttava-ylhaalta<<Mitä riehut? Paavi on kristitty, samoin Putin sekä Harri Henttinen varmasti kristitty, kirkkoherra, samoin pappi Late Mäntylä ex Laura (aiemmin kirjoitusvirhe)
Itse kirjoitit: "Kristityt, poistutaan me nyt täältä" Lisäsin vain muutaman esimerkin kritityistä. Mitä tarkoitat?
- Anonyymi00014
Antisemitistejä.
- Anonyymi00020
Nyt on veljien jutut jo rikkoneet esivaltaa vastaan ja pari poistettu.
Niin helposti sitä lipasahtaa laittomuuden puolelle ja laittomuuden tekijäksi.
Vaikka ei uskon tarkoitus suinkaan ole se, ei että rikotaan sääntöjä ja esivalta vastaan, vaan se että eletään jos mahdollista rauhassa kaikkien kanssa. Niin voi päästää taivasten valtakuntaan.- Anonyymi00021
Mitähän laitonta noissa viesteissä oli?
Voisitko eritellä? - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Mitähän laitonta noissa viesteissä oli?
Voisitko eritellä?Ei näköjään voi.
- Anonyymi00023
Mitä väliä sillä on mitä laitonta niissä on, sillä kyseessä ei ole mikään Jumalan valtakunnan työ, vaan bisnes. Mainokset myyvä koko ajan tavaraa, tai yrittävät myydä ja jos joku koko ajan toistelee samoja herjoja, jotka ei kiinnosta ketään, niin parempi ne poistaa ja jättää tilaa kiinnostavimmille jutuille.
Pitää ymmärtää ettei ole mikään Jumalan juoksupoika, vaan bisneselämä käyttää nettihörhöjä pelkästään hyväkseen tai yrittää tienata niiden höpötyksillä rahaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa
Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t1241265Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?
Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️89949Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää248945On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja
Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien75767- 54754
Olet mieleni päällä edelleen, J
En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞34672- 66667
- 43603
Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?
Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh30577Oletko miettinyt
Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä30575Provider miehistä..
Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah175553Mulla ei ole Suomessa enää mitään
4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.141532Miksi älyllinen ponnistelu ei ole kaikille ihanaa?
Auttakaa minua, en ymmärrä. 🥵 Miten on mahdollista, että joku ei pidä pähkäilystä ja älyllisestä ponnistelusta? Minus96492- 31492
- 198474
Miten tehdään Todellavaikeeta hulluksi?
Tässä on nainen, jolla on korkea vaatimustaso! Todellavaikeeta voisi lukea tämän ja kiehua kateudessaan. 🤭 "[Etunimi91448Oulaisten kaupunki/ Honkamajan kuntolenkit
Mikä ihme riivaa Oulaisten kaupunkia,kun honkamajan kuntopolut jääneet koko kesältä heinät ja pajut niittämättä? Kenelle17447Olet oikeasti paras
Mies, joka on kohdalleni sattunut. Oikeastaan liian hyvä, jos rehellisiä ollaan. Sinun paikkaasi ei kukaan vie, vaikka e27446Paula hakenut rovaniemelle
Ei vissiin seurakunnan hommat ollutkaan mieleen vai olisiko kenties joku muu syy?19432- 34428