S-seutulaisen uskon patologinen teennäisyys tulee hauskasti ilmi yhden ja saman ketjun sisällä, jossa hän kirjoittaa:
"Totean vielä kerran, että minä turvaan yksin Jumalan armoon Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Ei minua pelasta kuulumiseni ev.lut.kirkkoon, ei kasteeni, eivät mitkään sakramentit, ei yksikään pappi tahi piispa,ei saarnamies eikä opettaja,eikä minua kykene pelastamaan helluntailaisuus, ei siihen kuuluva upotuskaste, ei käsien alla kaatuileminen, ei helluntailainen hengellä täyttyminen... Minua ei voi pelastaa mikään eikä kukaan muu kuin Jumalan Poika Jeesus Kristus. ILMAN VÄHÄISINTÄKÄÄN OMAA OSUUTTANI SAATI ANSIOTANI. Itsessäni olen kadotettu syntinen. Ellei Jumala minua tällaisenani armostaan yksin Jeesuksen Kristuksen tähden pelasta, olen iäti hukassa, kadotettu."
"No, sitähän universalismi on - kaikki pelastuvat, riippumatta siitä uskooko ihminen Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana ja pelastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan elämänsä aikana. Ts. Kuoleepa synneissäään selkänsä Jumalalle kääntäneenä, Hänen armonsa ylenkatsojana tahi ei. Ateisti pelastuu siinä kuin Jumalan armoon Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa turvannut. Kaikki pelastuvat. Sitä on edustamasi universalismi."
Nuo kaksi kommenttia on kirjoittanut yksi ja sama henkilö!
🤣🤣🤣
Tuon alemman on tosiaankin kirjoittanut henkilö, joka julistaa: "Minua ei voi pelastaa mikään eikä kukaan muu kuin Jumalan Poika Jeesus Kristus. ILMAN VÄHÄISINTÄKÄÄN OMAA OSUUTTANI SAATI ANSIOTANI. "
Hän ilmeisestikään EI sitten lue ansiokseen sitä, että hän itse
a) uskoo Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana ja pelastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan elämänsä aikana, ja että
b) hän EI kuole synneissään selkänsä Jumalalle kääntäneenä, Hänen armonsa ylenkatsojana, ja että
c) hän EI ole ateisti.
Se tässä mietityttää, että kuinka hän ei muka lue noita kolmea asiaa ansiokseen, kun hän kuitenkin katsoo NIIDEN PUUTTEEN ansaitsevan kadotustuomion.
On surkuhupaisan teennäistä se, että ihminen, joka uskoo ja toivoo pelastuvansa ILMAN VÄHÄISINTÄKÄÄN OMAA OSUUTTAAN JA ANSIOTAAN, kykenee närkästymään ajatuksesta, jonka mukaan KAIKKI lopulta pelastuvat!!! Kuinka hän voi kadehtia pelastusta noilta toisilta???!!! Eivätkö he muka pelastuisi täysin samoin ehdoin ja edellytyksin kuin hän - ILMAN VÄHÄISINTÄKÄÄN OMAA OSUUTTAAN JA ANSIOTAAN? Eikö HEIHIN muka pääde tismalleen sama kuin häneen - että heitä ei voi pelastaa mikään eikä kukaan muu kuin Jumalan Poika Jeesus Kristus???
On vaikea kuvitella mitään teennnäisempää ja kierompaa kuin tällainen saviseutulaisen "omista ansioista täysin karsittu" usko Jeesukseen, joka tosipaikan tullen ei voi SIETÄÄ Paavalin sovituksen sanaa, jonka mukaan
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan.
Ja jos kaiken lisäksi julistaa uskovansa Jeesukseen Herranaan, millä valtuuksilla tällainen "Jeesusta Herranaan pitävä" uskova repii Jeesuksen Persoonasta irti KOKO MAAILMAN SOVITUKSEN TOSIASIAN? Eikä tuollainen uskova pidä Jeesusta lähinnä marionettinaan eikä suinkaan Herranaan?
Saviseutulaisen ultrateennäinen uskonto
8
<50
Vastaukset 8
- Anonyymi00001UUSI
Ei usko noin vaikeaa voi olla.
Riittää kun Paavalia herjaa. - Anonyymi00002UUSI
En lihavoinut viestissäni tuota "ilman vähäisintäkään omaa osuuttani saati ansiotani".
s-seutulainen- Anonyymi00003UUSI
Ihanko totta?! Senkö merkitys muuttuu sen mukaan, lihavoiko sen vai ei?
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 - Anonyymi00004UUSI
Kirjoitit, "Itsessäni olen kadotettu syntinen". Jeesus pelastaa kadotetun syntisen: Tee parannus ja käännt koko sydämestäsi Hänen puoleensa.
- Anonyymi00005UUSI
Voi ja voi teidän kanssanne, Jumala tulee tuomitsemaan oikein.
- Anonyymi00006UUSI
Jaahas, lammas saapui pellon reunalle määkimään toisille lampaille...
- Anonyymi00007UUSI
Nyt tällainen helluntaihyökkäys Jumalan sanaa vastaan.
Riehaantuivat eilen kun kristitty lainasi Raamattua, Jeesuksen sanoja uudestisyntymisestä. Poistivat koko ketjun.
Kannattaa ottaa tämäkin nopeasti talteen. Saattavat pian lakaista tämänkin pilkkaveisuunsa saalemien "mattojen alle". Siellä on paljon rikoksia piilotettuina. Voin kertoa poliiseille, jos tulevat kysymään. - Anonyymi00008UUSI
Mikä ihmeen Saviseutu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1811465
- 851303
- 1041048
- 48869
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40763Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..7666Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83636Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.96582Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30576Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su45557