Hyvä selef urge

Anonyymi-ap

Voisitko vastata tähän kysymykseeni: miten tulit uskoon? Aloititko syntien tunnustamisella kuten kuuluu? Elätkö jatkuvassa parannuksen teossa, kilvoitteletko?

11

<50

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Selefin tulukki tässä. Käänsin kysymyksenne Selefin omalle murreksikkäisyyvellisuuvelliselle ymmärtämättömyysasteelle.

HyvällisyysSelefUrgeksikkuuvellisyyshenkilöistymäkokonaisvaltaisuuvellisuuvellinen.

Voisittekosikkäisyysvastauttelöintimahollistamuksikkäisyyvellisesti kertomuksellistautumahengellisteisyyvessäksikkäisyys, mitenkäisellisuuvellisuuvellisesti tulittesikko uskoontumisheräjöitymäkokonaisvaltaisuuvellisuuksikkäisyysarmototuuvellisuuvellisuuteen?

Alotittesikko syntisyysymmärtelemistunnustautumisparannuksentekijäksikkäisyysluettelöintikokonaisvaltaisuuvellisuuvellisalkuvaiheistumahengellisheräjöintivaikutelmallisuuvellisuuvellisuuvella niingö kuuluuuksikkäisyyskuuluvaisellisuuvellisjärjestyksellisyysmallintautumuksellisesti?

Elättekösikkäisyysjatkuvaparannuksentekovaellustautumuksikkäisyyshengellisteisyyvenkilivoittelöintimarssautumisjatkuvuuvellisuuvellisarmovaikutteistamuksikkäisyyskokonaiselämänvaelluksellisuuvellisuuvellisyyvessä vai kuinkaistumuksellisuuvellisymmärtämistietäväisyysheräjöintimahollistumaprosessautunehellisuuvellisestikkäisyys?

Tulukki huomauttaa: Nyt kysymys on onnistunehellisesti muunnettu Selef-tasolle. Arviolta noin 97 % sanoista on enää vain Selefin ymmärrettävissä, loput 3 % jäävät mahdollisesti myös hänelle arvoituksellisuuvellisiksi.

• Anonyymi00002
      UUSI

Miksi sanot minua hyväksi?

Jumala uuvestisynnytti minut "kesken rukouksen" , jonka pääteema pyöri sen ynpärillä onk Jumala olemassa ja voisiko Hän antaa mulle siitä asijasta varmuuven, koska en oman ymmärjykseni varassa kyvennyt saamaan selkoa asijasta. Jumalan olemassaolemiseen tahjoin saaha itselleni selvyyven onko Jumala olemassa, kyllä tai ei. Olin ehkä on ymmärryksessä, ehkä ei. Raamatusta sain sen itean , joka on lupaus että etsivä löytää ja koputtavalle avataan, koskijen selvyytystä siihen onko Jumalaa olemassa vai ei.

Siksi toisinaan rukoilin, koputin etsien Jumalaa, koska en tienneksinyt muutakaan tapaa.

" Aloititko syntien tunnustamisella kuten kuuluu? "

En.

" Elätkö jatkuvassa parannuksen teossa, kilvoitteletko?"

Sen mukaan miten ymmärjöin jatkuvan parannuksenteon ja kilvoituksen henkellisesti ynmärrettynä niin voiko uuvestisyntynyt olla epätäyvellisen syvänmensä asenteeltaan syntejään anteeksipyytämättömyyven tilassa kun huomaa kuinka huomijoipi omat lankeamukseellisuutensa, virheeksisyytensä, tarviten syntijen tunnustamisuuksisuutta rehellisyyjen myöntämyksisyyjes.

Haluvatko tietää millä aloitin kun ymmärsin Jumalan olevan olemassa ja Hänen antaneen mullekkaalle lopultakin varman vastauksen siihen onko Hän olemassa vai ei Pyhän Hengen voiman pitäessä minua aloillani makuuhuonekseeni sängyllä, josta en päässyt nousemaan ylös vaikka yritin ja olla siitä huolimatta autuas ajatellen toivoen ettei se loppuisi koskaan, mutta lopulta ymmärtäessäni että en voi nauttia tästä loppuelämäänikään, Pyhän Hengen kosketuksesta, joka on mulllistava kokemus niille ihmisille, jotka sen ovat kokeneet.

Joo, ei siinä ensimmäiseksi tullut syntien tunnustus mieleen jotain "oikeaa järjestystä" ajatellen , vaan....

Selef Urge

• Anonyymi00003
        UUSI

Nii mikä? Luulisi että syntejään sitä ensin alkaa pyytämään kun alkaa uskomaan Jeesukseen.

• Anonyymi00004
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Nii mikä? Luulisi että syntejään sitä ensin alkaa pyytämään kun alkaa uskomaan Jeesukseen.

Siinä vaiheessa, kun minä koin Jumalan armon ja vakuutuin Jumalan olemassaolosta en todellakaan alkanut rukoilla syntejä anteeksi. Mietin, että mitä helvettiä tämä oikein on ja epäilin mitä tässä nyt oikein tapahtui. Aikani mietittyäni ja käytyäni eri vaihtoehtoja läpi tajusin ettei tässä mitään kusetusta ole pakkoahan se on uskoa, että Jumala on olemassa. Seuraavien päivien aikana asia vahvistui minulle ja ei siinä sen kummempaa. tuli vaan helpottunut olo, että nyt se on vain uskottava, että Jumala on olemassa. Tästä on nyt lähes kaksi vuotta ja olen pikkuhiljaa tullut siihen tulokseen, että pyhitän loppuelämäni Jumalalle ja olen päättänyt alkaa lukemaan teologiaa mikä on ollut harrastuksena jo pari vuotta ja yritän toteuttaa Jumalan minulle ilmoittaman tahtonsa parhaani mukaan. Aika näyttää mitä tapahtuu, ei tämä niin mullistava juttu ole jos uskoo Jumalan olemassaoloon. Ilmoitti minulle olemassaolon niin vahvalla tavalla, että en voi olla uskomatta. Onhan meitä uskovia aika paljon jotkut oikeasti uskovat ja minä ainakin erotan väärän opetuksen näissä ketjuissa aika helposti, niin se vain on. Siksi näitä kirjoituksia on mielenkiintoista lukea. Huomaa miten harhaoppi on valloillaan.

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Ei sitä heti pidä lumpioita lattiaan iskemään ja armoa anelemaan. Miksi niin pitäisi tehdä, pieniä ne minunkin synnit on maailman synteihin verrattuna ja tosiasiahan on, että synnin palkka on kuolema joten eiköhän nekin synnit sitten jossakin vaiheessa kuittaannu. Kyse on siitä miten elää tätä elämää siitä eteenpäin, kun tämä Jumalan olo on vahvistunut. Kai se Jumala antaa sen armon toteutua siinä vaiheessa, kun hän ilmoittaa tahtonsa siitä minä en ole varma mutta omalta osalta tämä meni toisinpäin, kuin Luther kirjoitti.

Luther kirjoitti että usko Jeesuksen sovitustyöhön tuo aikaan Jumalan armon ja Jumala armahtaa ihmisen jonka jälkeen Jumala vanhurskauttaa ihmisen ja ihminen tekee vanhurskaita tekoja. tekoja mitkä ovat lähtöisin Jeesuksesta. Jotenkin noin minä olin sen ymmärtänyt mutta minulla se ei nyt mennyt oikein noin.

Ensin minulle tuli usko Jumalaan ja se tapahtuma miten tähän päädyttiin kesti kokonaisuudessaan yli 50 vuotta. Onko se sitten lyhyt vai pitkä aika on suhteellista verrattaessa sitä iänkaikkiseen elämään mitä Raamattu lupaa. Ihmisen maanpäällistä elämää ajatellen minulle se on ihan sopiva onhan tässä vielä jokunen päivä jäljellä, jos hyvin käy. Ei ole kiire minnekään.

Sen jälkeen, kun minulle vahvistui Jumalan olemassa olo oli helppo uskoa myös tähän ristiinnaulitsemiseen ja sen mukana tapahtuneeseen Jeesuksen sovitustyöhön mikä siinä ristillä tapahtui. Perässä tuli siis usko Jeesukseen.

Ehkä se on sitten niin, että se usko näihin asioihin annetaan meille kasteen yhteydessä ja siinä vaiheessa Pyhä Henki laskeutuu ihmiseen, sitä minä en tietenkään voi varmaksi sanoa mutta en minä ainakaan tällä hetkellä näe mitään syytä näe siihen, että menisin vielä uudelleen kastettavaksi.

Tuo sopisi hyvin siihen Lutherin näkemykseen, että ensin tulee usko ihminen ei vain välttämättä tiedosta sitä ennen, kuin Jumala antaa armon käydä. Siellä viimeisellä tuomiolla se ainakin varmaksi tulee jokaiselle ja sinnehän me kaikki menemme kukin vuorollamme ja sinä vaiheessa on se hetki milloin niitä lumpioita isketään lattiaan jos tarve on.

Se, että minä tiedostan Jeesuksen elävän minussa Pyhän Hengen kautta antaa minulle varmuuden siitä, että minulla on siinä vaiheessa puolustaja joka sanoo ettei tämä jätkä välttämättä ole niin paha, kuin mitä se syyttäjä väittää.

Ilmestyskirjan mukaan se syyttäjä on itse saatana ja ei se typpi kummoinen ole Jumalaan verrattuna olen minä senkin nähnyt näyn kautta se minua yhtään jännitä mitä edessä on kuoleman jälkeen.

Näyt on näkyjä ja se on semmoinen mukava lisä, eipähän tarvitse telkkaria avata, kun voi katsella noita videoita muutenkin tosin lähetyksen ajankohdista ei tule tietoa etukäteen. On kaksi kanavaa mistä niitä voi tulla joten ei niistä kannata kummemmin huudella ainakaan totuutena.

Pää toimii ihan kuin ennenkin siitä huolimatta ja elän normaalia elämää.

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Aloin Jumalaa kiittämään ja ylistämään ensireaktionani rukousvastauksesta, johon hän vastasi, siihen onko Hän olemassa. Sain siihen täysin yksiselitteisen varman vastauksen että Hän on olemassa. Raamatunlukeminen alkoi sen tiedostamisen jälkeen maistumaan ihan eri malliin ja rukoilu.

Monen asian suhteen ymmärryksenkin ovet aukenivat mulle siinä uudestisyntymisen hetkessä Jumalan Hengen rakkaudellisessa syleilyssä olotilastani nauttien. Ymmärsin siinä millainen Jumalan Henki on ja kuinka Hän voi ihmiseen rakkaudellaan vaikuttaa ja millainen yleisolotila on niillä ihmisillä, jotka Herraan Jeesukseen uskoen ovat ajassa kuolleet, jotka ylösnousemuksessa saavat uuden ruumiin , johon Jumala liittää myös ihmisessä olleen sielun ja hengen takaisin sieltä mihin ne poistuivat ihmisen kuollessa ajassa maan päällä.

Ja sama koskee elävältä ylöstemmattaviakin Jeesukseen uskovia.

Se tosiaankin tulee olemaan kestämiskyvyn yläreunoilla, oletan, tämä autuasoloisuus iänkaikkeudessa. Oletan omiin johtopäätöksiini mm. jumalattomuuden kanssa kontaktoinnin tapahtumien seurauksena myös niinkin että 1000v Jeesuksen Kuningaskunnan aikana autuaallisuusolotila on matalammalla tasolla kuin sen jälkeen uudelleenluodussa maassa.

Selef Urge

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Aloin Jumalaa kiittämään ja ylistämään ensireaktionani rukousvastauksesta, johon hän vastasi, siihen onko Hän olemassa. Sain siihen täysin yksiselitteisen varman vastauksen että Hän on olemassa. Raamatunlukeminen alkoi sen tiedostamisen jälkeen maistumaan ihan eri malliin ja rukoilu.

Monen asian suhteen ymmärryksenkin ovet aukenivat mulle siinä uudestisyntymisen hetkessä Jumalan Hengen rakkaudellisessa syleilyssä olotilastani nauttien. Ymmärsin siinä millainen Jumalan Henki on ja kuinka Hän voi ihmiseen rakkaudellaan vaikuttaa ja millainen yleisolotila on niillä ihmisillä, jotka Herraan Jeesukseen uskoen ovat ajassa kuolleet, jotka ylösnousemuksessa saavat uuden ruumiin , johon Jumala liittää myös ihmisessä olleen sielun ja hengen takaisin sieltä mihin ne poistuivat ihmisen kuollessa ajassa maan päällä.

Ja sama koskee elävältä ylöstemmattaviakin Jeesukseen uskovia.

Se tosiaankin tulee olemaan kestämiskyvyn yläreunoilla, oletan, tämä autuasoloisuus iänkaikkeudessa. Oletan omiin johtopäätöksiini mm. jumalattomuuden kanssa kontaktoinnin tapahtumien seurauksena myös niinkin että 1000v Jeesuksen Kuningaskunnan aikana autuaallisuusolotila on matalammalla tasolla kuin sen jälkeen uudelleenluodussa maassa.

Selef Urge

Kas kummaa, Intiassa ihan yhtä vakuuttunut ihminen kertoo, että Krishna tai Shiva ilmestyi hänelle ja hänen koko elämänsä muuttui. Esimerkiksi Paramahansa Yogananda kuvasi syviä mystisiä kokemuksia, joissa hän koki sulautuvansa jumalalliseen todellisuuteen, täyttyvänsä rajattomasta rakkaudesta ja saavansa varmuuden Jumalan läsnäolosta. Miljoonat ihmiset pitävät hänen kokemuksiaan täysin aitoina.

Hauska yhteensattuma, että Pyhä Henki näyttää vierailevan lähinnä kristityillä, Krishna hinduilla, Allah muslimeilla ja Buddha buddhalaisilla.

Jumalilla tuntuu olevan erikoinen tapa noudattaa valtioiden ja kulttuurien rajoja.

Mutta kaikkein todennäköisimmin ihmiset vaan tulkitsevat kokemuksensa sillä uskonnolla, jonka keskellä ovat kasvaneet 😄

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kas kummaa, Intiassa ihan yhtä vakuuttunut ihminen kertoo, että Krishna tai Shiva ilmestyi hänelle ja hänen koko elämänsä muuttui. Esimerkiksi Paramahansa Yogananda kuvasi syviä mystisiä kokemuksia, joissa hän koki sulautuvansa jumalalliseen todellisuuteen, täyttyvänsä rajattomasta rakkaudesta ja saavansa varmuuden Jumalan läsnäolosta. Miljoonat ihmiset pitävät hänen kokemuksiaan täysin aitoina.

Hauska yhteensattuma, että Pyhä Henki näyttää vierailevan lähinnä kristityillä, Krishna hinduilla, Allah muslimeilla ja Buddha buddhalaisilla.

Jumalilla tuntuu olevan erikoinen tapa noudattaa valtioiden ja kulttuurien rajoja.

Mutta kaikkein todennäköisimmin ihmiset vaan tulkitsevat kokemuksensa sillä uskonnolla, jonka keskellä ovat kasvaneet 😄

Uskonto on epäjumalanpalvontaa, kristinuskko on Jumalan palvontaa.

saatana toimii aktiivisesti epäjumalanpalvontojen kautta tehden erehdyttävästi ihmeitä eksytettyjen keskuudessa.

Selef Urge

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Uskonto on epäjumalanpalvontaa, kristinuskko on Jumalan palvontaa.

saatana toimii aktiivisesti epäjumalanpalvontojen kautta tehden erehdyttävästi ihmeitä eksytettyjen keskuudessa.

Selef Urge

Aivan. Paitsi että islamin mukaan juuri Allah on ainoa Jumala ja kolminaisuus on epäjumalanpalvontaa. Näköjään jokainen usko nimeää toisten jumalat Saatanan tempuiksi. 🤷‍♂️😂

• Anonyymi00005
      UUSI

Aika lällyä puhetta itse pääongelmaa mainitsematta? Kuten niin tavallista. Joko ongelmasta ei uskalla puhua suoraan, koska Suomen laki sakottaa siitä tai sitten ei ymmärretä, koska totuus on sen verran vähän esillä, mutta silti suht yleisessä tiedossa, ketkä näitä ongelmia maahanmuuttajissa aiheuttavat suomalaisille käytännön elämässä.

https://www.youtube.com/watch?v=7Mmc5dfJ0F0

• Anonyymi00006
      UUSI

Naiset päättäjinä on tuhoisaa? Älynkäyttö ei vaan ole onnistunutta? Siitähän Ruotsissa on tilanne kun siellä väkivaltaisuus on jo huomattavasti pidemmällä epäjumalanpalvojien toimesta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      173
      2867
    2. 86
      1250
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      242
      1077
    4. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      121
      1016
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      84
      926
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      89
      742
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      104
      657
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      55
      655
    9. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      38
      572
    10. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      102
      561
    Aihe