Postiluukusta jysähtää megaluokan lasku. Tosin tuo oli jo pitkään etukäteen tiedossa,
mutta onneksi se tuli vasta kesän lopulla, sillä muuten se olisi vaikuttanut melko
lailla kesän viettoon. Tälläiseen menoon pitää jo valmistautua vahvasti, sillä
muutoin ei tuota summaa repäise näkyviin mistään lompakon kätköistä.
Nyt nimittäin konkretisoituu se jemmarahan tarpeellisuus kun viivan alla
oleva loppusumma on muhkeat 8924 € ja maksuaikaa pari viikkoa.
Miten te olette selviinneet vastaavasta pinteestä ja millä keinoin.
Miten selvitä jättilaskusta
36
224
Vastaukset 36
- Anonyymi00001
apina
- Anonyymi00009
Kuten kaikki mahdolliset Kokoomusta kannattavat
- Anonyymi00002
Osamaksulla tietenkin.
- Anonyymi00004
Eipä kannata hommautua köyhäksi maksamalla korkoja. Mieluummin on saamapuolella.
- Anonyymi00008
Anonyymi00004 kirjoitti:
Eipä kannata hommautua köyhäksi maksamalla korkoja. Mieluummin on saamapuolella.
No jätä sitten maksamatta kokonaan.
- Anonyymi00003
Maksamalla.
- Anonyymi00005
Lökäpöksyihin jysähtää megaluokan sonta
Makaronieläkeläinen, savo. - Anonyymi00006
Miksi pitää velkaantua
- Anonyymi00007
Uuvatti, lasku ei ole sama asia kuin velka.
- Anonyymi00010
Mikä maksaa noin paljon? Onhan tuo aika iso lasku kerralla maksettavaksi. Jemmaraha on hyvä olla, mutta harvoilla on noin paljon säästetty yllättäviin menoihin.
- Anonyymi00015
Olipa kallis operaatio. Se tehtiin varmaan Suomessa. Noita samoja leikkauksia tehdään Turkissa paljon halvemmalla, mutta aika usein epäonnistuvat siellä ja joutuu teettämään Suomessa korjausleikkauksia. Nyt Sinulla on sitten kaunis vaimo. Kauneudesta pitää maksaa.
- Anonyymi00011
Kerroit itse "vastauksen. Pitkään etukäteen tiedossa"!!!!!
- Anonyymi00012
Taitaa olla toi 8000eur niin ulosotossa oleva summa.8000eur laskua ei tule jos ei ole yrittäjä esim.
- Anonyymi00013
Eräällä tutullani aikanaan opintolainan loppu siirtyi Kelan hallintaan ja Kela lähetti hänelle laskun, missä vaati lainan maksua kerralla ja maksuaikaa oli pari viikkoa. Kyse oli myöskin useamman tuhannen euron suuruisesta summasta.
- Anonyymi00016
Joku tuollainen taikka tehnyt laskua ja perintätoimisto lähettää kirjettä.
- Anonyymi00017
Kyllähän sen ymmärtää että tuollaisesta järkyttyy.
Korkeakorkoisiin pikavippeihin kuitenkaan ei kannata sortua jotka vain pahentavat tilannetta!
Kaksi viikkoa on lyhyt aika.
Jostain varakkaat/luotettavat takaajat Pankille, normaaliin pankkilainaan, vaikkapa Pelastusarmeijan, Kirkon j.n.e. välityksellä/ avustuksella?
Jostain tuli tunne, että tämä sinun lainasi on suurikorkoinen pikalaina, jotka ovat ihan sitten p*rs**stä!
Sukulaiset? Tuttavat? Naapurit?
Itse suunniteltuja ja tulostettuja "Velkakirjoja 10€-20€-jne. kadunkulmaan kerjäysmielessä kauppaamaan!??
Eivät ole laillisia ja kyltti siitä näkyviin ja maininta "velkakirjoihinkin" niin ei luulisi pidettävän huijauksena.
Onko mitään mitä voisit myydä pois? Autoa tai jotain?
Toivottavasti selviät velastasi!- Anonyymi00033
Maksun avaimet ovat omissa käsissä ja lujasti, kiitos pitkäjännitteisyyden.
Jo kauan on kasvatettu määrätietoisesti säästötiliä,talletustiliä ja jemmarahaa.
Sen lisäksi on panostettu kahteen luottokorttiin, missä on käyttämätön luotto.
Kädessäni on siis 5 korttia ja vaikka ei ole ässiä, niin on kuitenkin niin hyvä käsi,
että klaaraan tämän homman nipinnapin kun vain pelaan korttini oikein.
- Anonyymi00018
Oikein hyviä ja perusteltuja arvauksia suorastaan sateli tähän ongelmaan.
Myös tuli oikein mallikkaita ratkaisuja ja niitä kosolti..
Jokunen oli myös sen jemmarahan jäljillä vaikka epäilikin todella pitkää
keskittymistä sen jemmarahan keräämiseen. Mutta se on kuitenkin ratkaisun ydin.
Kun oli pitkään tiedossa tuleva iso lasku ja siihen myös valmistauduttiin
keräyksellä niin kuitenkin jäyti epävarmuus että saako sen kerättyä sinne
jemmaan muutamassa vuodessa. Etenkin kun vielä edellisenä kesänä
iski takaisku kahden kodinkoneen hajottua peräkkäisinä kuukausina- Anonyymi00020
Sori keskeytys. Tämän homman hoitaminen edellytti siis suorastaan
raivokasta jemmarahan keräämistä 3-4 vuoden aikana .
Eikä siitä jemmarahasta ollut vara nipistää mihinkään muuhun tarkoitukseen.
Tai no olihan ne viime vuoden kodinkonehankinnat jollakin rahoitettava.
Joku epäili sitä, että miten saadaan aikaiseksi noin suuri lasku.
No omakotitalosta saattaa hajota kattila, jolloin hankit uuden ja tulee asentaja, putkimiestä ja sähkömiestä tekemään laillisia kytkentöjä. Mikä tulee summaksi.
Tai sulta hajoo VW autosta vaihdelaatikko tai dieselkone
Molemmista syntyy helposti useiden tuhansien lasku.
Entäpä ne vesivahingot ja vakuutukset eivät ole ihan kunnossa tai
on sellaisia toilauksia että korvausta reilusti alennetaan. - Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
Sori keskeytys. Tämän homman hoitaminen edellytti siis suorastaan
raivokasta jemmarahan keräämistä 3-4 vuoden aikana .
Eikä siitä jemmarahasta ollut vara nipistää mihinkään muuhun tarkoitukseen.
Tai no olihan ne viime vuoden kodinkonehankinnat jollakin rahoitettava.
Joku epäili sitä, että miten saadaan aikaiseksi noin suuri lasku.
No omakotitalosta saattaa hajota kattila, jolloin hankit uuden ja tulee asentaja, putkimiestä ja sähkömiestä tekemään laillisia kytkentöjä. Mikä tulee summaksi.
Tai sulta hajoo VW autosta vaihdelaatikko tai dieselkone
Molemmista syntyy helposti useiden tuhansien lasku.
Entäpä ne vesivahingot ja vakuutukset eivät ole ihan kunnossa tai
on sellaisia toilauksia että korvausta reilusti alennetaan.Ei köyhällä mitään autoa ole eikä jemmarahoja kirjoita yhteiskuntapalstalle.Köyhät on toimeentulotuella.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ei köyhällä mitään autoa ole eikä jemmarahoja kirjoita yhteiskuntapalstalle.Köyhät on toimeentulotuella.
Makaronipölvästi
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ei köyhällä mitään autoa ole eikä jemmarahoja kirjoita yhteiskuntapalstalle.Köyhät on toimeentulotuella.
Peräänkuulutan edelleen niiden jemmarahojan tärkeyttä sillä ne ovat
tämän ongelman ratkaisu. Rahat eivät mene pikavippien kuittaamiseen
vaan erään suomalaisen yhtiön tukemiseen maksettavan laskun muodossa.
Yhtiön nimi julkaistaan vasta myöhemmin.
- Anonyymi00019
Ennakointia. 70-luvun jälkipuoliskolla, ollessani talovelkojen kanssa lirissä kevensin hieman painetta järjetelyillä.
Pankkilaina 10v ja korko 12%. Vekseli 3kk ja 16% mutta sen voi uusia ilman neuvottelua.
Järjestely. Ennen progression kevenemistä verotus oli rankkaa. Suostuttelin verotoimiston pienetämään ennakon pidätystäni tuntuvasti. Sen vuoden aikaisella lisärahalla maksoin ensin pois vekselin. Sitten lyhensin pankkilainaa mahdollisuuksien mukaan. 4-henkinen perheemme eli osittain keräilytalouden tuotteilla.
Lyhentäessäni 12%:n lainaa varauduin seuraavan vuoden joulukuussa ( 70-luvulla ) tulevaan jälkiveroon jonka suuruus oli laskettavissa. Silloin ei jälkiveroista tarvinnut maksaa korkoa.
Kolmessa vuodessa sain lyhennetyksi pankkilainaa etuajassa tuntuvasti ja inflatio auttoi omalta osaltaan.
Mitään ei tullut yllätyksenä vaan kaiken olin laskenut etukäteen ja varautunut tarpeisiin.
Ei ollut vaikeaa mutta hieman suunnittelua ja itsekuria vaativaa, - Anonyymi00021
Kulutusluotoista ny on kysymys ku eukon kans täs ollu kärhämää ni 3kk sitten alotin ryypiskelyn ja pelailin kännipäiten,otin vippi ja luottoa prkl mutta perintään noi meni ja perintätoimistolta tuli toi lasku rapiat 8000eur jep ja kelan rahoilla oon.Pitäkää velkanne helkkari.
- Anonyymi00025
No jos tuo lasku oli jo pidempään tiedossa, niin siihen on helppo varautua! Jos tuota rahaa ei muuten löydy, niin pankit ovat sitä varten, että niiltä saa lainaksi tälläisiin tilanteisiin apuja. Eli aikaa on ollut järjestellä asioita!
Omalla kohdallani tuollainen liki 9000€ summa on tietysti suuri summa, mutta ei mahdoton. Minulla on pieni vararahasto, lisäksi on pankin kanssa sovittu n. 3500€ limiitti, jolla voin ylittää tilini ja maksan sitten korkoa tuosta ylityksestä. Lisäksi minulla on käytettävissä n. 3000€ vararahaston vararahasto, josta voin lainata äärimmäisessä tilanteessa, mutta siihen en turvaudu, kuin ihan viimeisenä.
Minulla on pieni eläke, n. 1100€ /kk verojen jälkeen, sillä voin vielä pelata, koska siitä jää säästöön jonkin verran, eli voin tarvittaessa pyytää maksuaikaa vielä osalle isosta laskusta.
Olen tarkka talouden suhteen ja minulle ei juurikaan tule yllättäviä laskuja tms. maksettavaa. Maksan aina heti minulle tulevat laskut, vaikka eräpäivä olisikin parin kuukauden päästä (kuten muutamissa vakuutusmaksuissa on), niin ei jää vahingossakaan maksamatta laskuja. Juuri eilen maksoin mm. yhtiövastikkeen, vaikka sillä ei vielä ollut eräpäivä ja tuleehan minulle taas kohta eläke tilille.
Taannoin minulle tuli taloyhtiömme parvekeremontista aika iso lasku, vaikka asuntooni ei edes kuulu parveketta. Maksan sitä parvekeremonttia nyt yhtiövastikkeen ohella, niin ei tarvinnut maksaa sitä kerralla. Ei sekään yllätyksenä tullut, koska minä itse olin yhtiökokouksessa päättämässä siitä parvekeremontista, joten oli hyvää aikaa miettiä sitä oman osuuden rahoitusta.
Eli ei mitään paniikkia laskujen kanssa!- Anonyymi00027
Olen valinnut toisen linjan eli säästän remonttirahat etukäteen ja maksan
pois nopeassa tahdissa niin voi jatkaa huoletonta elämää vähäkuluisena. - Anonyymi00037UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Olen valinnut toisen linjan eli säästän remonttirahat etukäteen ja maksan
pois nopeassa tahdissa niin voi jatkaa huoletonta elämää vähäkuluisena.Minun tapauksessa on verotuksellisesti edullisempi maksaa parvekeremontti yhtiövastikkeen ohella. Lopputulos ratkaisee ja voin elää kyllä huoletonta elämää.
- Anonyymi00026
Sain kuin sainkin
maksettua 200e velan savolaiselle huone istujalle
Siltä istumalta jätin olpposet ja sätkät ostamati ja hörin sen kaliaa.- Anonyymi00028
Paljon oli korkoa? Savossa kaikki on kierompaa myös lerssit.
- Anonyymi00029
Olette köyhyyspalstalla ja moni Kelan rahoilla+asumistuki+toimeentulotuki niin turha kirjoittaa jostain säästöistä.Tai toisaalta köyhyyskeskustelua niin eikös sillon ole köyhä jos asuu yksin ja tulot 1300eur kk on köyhä.
- Anonyymi00030
Köyhyyspalstalla notkut itsekin
- Anonyymi00032
Mutta jos ei sovi aivan noihin keskimääräisen köyhän tuloraameihin niin
voi kuitenkin tuntea itsensä ainakin semiköyhäksi.
Jemmarahaa on kerätty ainakin 15 vuotta matalalla profiililla ja tarpeeseen
niitä kerättyjä on myös käytetty. Keräysvauhti on ollut tosin hyvin maltillinen
eli 5% netosta mistä johtuu se, että saldo ei tahdo karttua toivottua vauhtia.
Sekin on tosin riittänyt sillä jemmaa on kartutettu "ennalta määrittelemättömään"
kohteeseen eli käytännössä jouluun ja kesäloman ylimääräisiin kuluihin.
Mutta nyt kun kohde muutama vuosi sitten konkretisoitui, niin oli parannettava
otetta ja ryhdistäydyttävä niin, että säästöön meneekin 10 % netosta.
Tämä on myös pankkihenkilöiden ja muiden talousgurujen ohjeistuksen mukaista
toimintaa eli sen myötä alkaa kertymä selkeästi näkyä sen jemmalaarin pohjalla.
Pontta ja päättäväisyyttä keräämiselle antaa myös ne todelliset laskelmat siitä
miten tuo 9000 €:n potti käyttäytyy eli maksuvaihtoehtojen kesken.
Kertamaksulla se olisi helposti tuo vajaat 9000 €, mutta osamaksulla kulut
nousisivat koroista riippuen 2000-2500 € laina-ajan ollessa 10-15 vuotta.
Tämä ei tuntunut mieluisalta vaihtoehdolta .
- Anonyymi00031
Se on sinun ongelma.
- Anonyymi00034
Mutta järkevä ihminen voi selättää sen ongelman ilman paniikkia.
- Anonyymi00035UUSI
Maksupäivä lähestyy uhkaavasti, mutta onneksi tulee tili taas 20. päivä ja
se auttaa jaksamaan seuraavaan kuukauteen ilman suuria huolia.- Anonyymi00036UUSI
Maksun aiheuttavat työtkin ovat jo meneillään ja meteli sen mukainen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.812536Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt422126Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.29980- 32877
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,154798Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?58660Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi6558- 21515
Vihdoinkin tarjolla sushia!
Onpa mukava, että tän paikkakunnan ruokatarjonta laajenee. Ensi lauantaina pääsee herkuttelemaan kun Kukkoloilta saa su78511- 33492