... on vakavasti otettuna ilmaus, joka edellyttäisi sitä, että se, joka tuota ilmausta käyttää, on itse kirjoittanut koko Raamatun ja muistaa kaiken kirjoittamansa ja tietää, mikä Raamatussa on missäkin kohtaa olennaisinta.
Ainoastaan tällaisella ihmisellä olisi varaa käyttää luontevasti ja oikeutetusti ilmausta "RAAMATUN ilmoitus".
Siispä ne, jotka sitä käyttävät, ovat jonkinlaisen hengellisen suuruudenhulluuden vallassa. He kuvittelevat Jumalan tavoin TIETÄVÄNSÄ, mikä on "Raamatun ilmoitus".
He ovat yhdenlaisia hengellisiä klovneja, jotka eivät tajua olevansa klovneja.
"Raamatun ilmoitus"
74
154
Vastaukset 74
- Anonyymi00001
Kysymys "GF":lle:
Onko sovituksen sana Jumalan voima?
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi00003
On. Siis sovituksen sana sellaisena kuin Paavali sen määrittelee.
GF - Anonyymi00016
Anonyymi00003 kirjoitti:
On. Siis sovituksen sana sellaisena kuin Paavali sen määrittelee.
GFNo, missä kohtaa se on niin ilmoitettu?
Usko Toivonen - Anonyymi00048UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
No, missä kohtaa se on niin ilmoitettu?
Usko ToivonenParissakin kohtaa Uudessa testamentissa.
Voisitko niin ollen harkita sovituksen sanaan USKOMISTA sen vähättelemisen ja pimittämisen sijaan? Sinullehan Paavalin julistama sovituksen sana on hullutus. Se on tullut selväksi tässä viimeisen noin seitsemän vuoden aikana.
Ehdotan, että teet seuraavasti. Otat Raamatun käteesi ja luet sieltä jakeen 2 Kor. 5:19, joka kuuluu
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan"
ja sen luettuasi rukoilet vaikkapa: "Rakas Taivaallinen Isä, minä HALUAN uskoa tähän. Jeesuksen nimessä, aamen."
Ja jos tulee epäilyksen hetkiä, rukoilet vaikkapa: "Herra Jeesus, minä uskon, auta minua epäuskossani!"
Tuollaiset rukoukset eivät VOI jäädä vaille vastausta, koska ne ovat Jeesuksen Kristuksen Paavalille ilmoittaman sovituksen sanan mukaisia. - Anonyymi00055UUSI
Anonyymi00048 kirjoitti:
Parissakin kohtaa Uudessa testamentissa.
Voisitko niin ollen harkita sovituksen sanaan USKOMISTA sen vähättelemisen ja pimittämisen sijaan? Sinullehan Paavalin julistama sovituksen sana on hullutus. Se on tullut selväksi tässä viimeisen noin seitsemän vuoden aikana.
Ehdotan, että teet seuraavasti. Otat Raamatun käteesi ja luet sieltä jakeen 2 Kor. 5:19, joka kuuluu
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan"
ja sen luettuasi rukoilet vaikkapa: "Rakas Taivaallinen Isä, minä HALUAN uskoa tähän. Jeesuksen nimessä, aamen."
Ja jos tulee epäilyksen hetkiä, rukoilet vaikkapa: "Herra Jeesus, minä uskon, auta minua epäuskossani!"
Tuollaiset rukoukset eivät VOI jäädä vaille vastausta, koska ne ovat Jeesuksen Kristuksen Paavalille ilmoittaman sovituksen sanan mukaisia.No, siitähän sinulle on kirjoitettu, että sovituksen sana on sana rististä, pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Kuten Paavali kirjoittaakin, että sanoma syntiemme tähden itsensä ristiinnaulittavaksi ja puolestamme henkensä antaneesta, kuolleista ylösnousseesta
Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta on Jumalan voima.
Tuohon 2Kor 5:19 jakeeseen sitä ei ole erikseen ilmoitettu.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Kuten mainitsit niin on kohtia, joissa se on erikseen mainittu.
16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta". ( Room 1)
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1Kor 1)
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
( 1Kor 2)
Ja tämähän perustuu näissä Paavalin kirjeissä Jeesukselta saamaansa lähetyskäskyyn julistaa evankeliumia Jeesuksen nimessä.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Jeesus uskoi palvelijoilleen sovituksen sanan, kuten voimme lukea Paavalin todistukset em. tekstikohdista.
Jos pitää sovituksen sanaa erillisenä, niin siihen ei Raamatun ilmoituksesta löydy tukea, vaan se on Jumalan armon evankeliumia, uskon sanaa, elämän sanaa, pelastuksen evankeliumia, totuuden sanaa, Jumalan kirkkauden evankeliumia.
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.
12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
(1Tim 1)
Ja Raamatun ilmoituksesta voimme lukea, kuinka evankeliumin on Jumalan voima, mikä vaikuttaa ihmisen kääntymyksen Jumalan puoleen.
Jeesuksen pyhien, uskovien, opetuslasten tunnistehan on, että he avuksensa huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta.
Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen, usko Jeesuksen sovitusvereen.
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room 3)
Kuten Jeesus sanoi Paavalille ( Saulus ) ottaessaan hänet evankeliumin, sovituksen sanan, julistajan virkaan.
"avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'"
Usko Toivonen - Anonyymi00061UUSI
Anonyymi00055 kirjoitti:
No, siitähän sinulle on kirjoitettu, että sovituksen sana on sana rististä, pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Kuten Paavali kirjoittaakin, että sanoma syntiemme tähden itsensä ristiinnaulittavaksi ja puolestamme henkensä antaneesta, kuolleista ylösnousseesta
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta". ( Room 1)
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1Kor 1)
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
( 1Kor 2)
Ja tämähän perustuu näissä Paavalin kirjeissä Jeesukselta saamaansa lähetyskäskyyn julistaa evankeliumia Jeesuksen nimessä.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Jeesus uskoi palvelijoilleen sovituksen sanan, kuten voimme lukea Paavalin todistukset em. tekstikohdista.
Jos pitää sovituksen sanaa erillisenä, niin siihen ei Raamatun ilmoituksesta löydy tukea, vaan se on Jumalan armon evankeliumia, uskon sanaa, elämän sanaa, pelastuksen evankeliumia, totuuden sanaa, Jumalan kirkkauden evankeliumia.
12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
(1Tim 1)
Ja Raamatun ilmoituksesta voimme lukea, kuinka evankeliumin on Jumalan voima, mikä vaikuttaa ihmisen kääntymyksen Jumalan puoleen.
Jeesuksen pyhien, uskovien, opetuslasten tunnistehan on, että he avuksensa huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta.
Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen, usko Jeesuksen sovitusvereen.
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room 3)
Kuten Jeesus sanoi Paavalille ( Saulus ) ottaessaan hänet evankeliumin, sovituksen sanan, julistajan virkaan.
"avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'"
Usko ToivonenKaikki valkenee ja monisanainen selittely lakkaa, kun vain uskot tähän:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."
Siis tosiaan uskot, etkä selittele sitä tyhjäksi. - Anonyymi00063UUSI
Anonyymi00055 kirjoitti:
No, siitähän sinulle on kirjoitettu, että sovituksen sana on sana rististä, pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
( 1Kor 2)
(1Tim 1)
Usko ToivonenSianpaskaoppi on kummallinen oppi: se saa ihmiset puhumaan monisanaisesti jostakin, johon he eivät itse usko.
En tiedä, onko maailmassa mitään muuta tämän veroista aivot mädättävää oppia. - Anonyymi00069UUSI
Anonyymi00048 kirjoitti:
Parissakin kohtaa Uudessa testamentissa.
Tuollaiset rukoukset eivät VOI jäädä vaille vastausta, koska ne ovat Jeesuksen Kristuksen Paavalille ilmoittaman sovituksen sanan mukaisia.Vanhimpia kristikunnan rukouksia on "Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda minua syntistä ihmistä."
Lyhenee hädän hetkellä nopeasti muotoon "Herra Jeesus,armahda!
- Anonyymi00002
Itse julistat yhden jakeen "evankeliumia", jonka tulkitsemisella mitätöit kaikki ne paikat, jotka todistavat sinun tulkintasi vääräksi.
Sinäkin kuvittelet Jumalan tavoin TIETÄVÄSI, mikä on "Raamatun totuus".
Tietäväiset ovat ikäviä ihmisiä, ja olisi suorastaan rangaistus "pelastua" tuollaisten vastenmielisten narsistien kanssa samaan "paratiisiin". Siitä saadaan nauttia täällä paskassa maailmassa jo nytkin, mutta onneksi ei iankaiken.- Anonyymi00004
Katso! Sovituksen sanan paskoja tulee paikan päälle, vääntää avauksen (Raamatun lailla) mieleisekseen sianpaskaksi ja operoi tästä sianpaskatulkinnastaan käsin!
Eli: ei mitään uuutta auringon alla.
🤣🤣🤣 - Anonyymi00005
Erityisen viehättävä on tämä nilkkitulkinta
"- - jotka todistavat sinun tulkintasi vääräksi",
joka tosiasiassa tarkoittaa:
"- - jotka tosiasiassa todistavat vääräksi Paavalin sanat 'Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa'."
🤣🤣🤣
Ja melkeinpä hellyttävän kömpelö patologisessa idioottimaisuudessaan on
"Sinäkin kuvittelet Jumalan tavoin TIETÄVÄSI, mikä on 'Raamatun totuus.'"
Syntyy nimittäin vaikutelma, että tuon kirjoittanut inehmo kärsii sekä lukihäiriöstä että dementiasta.
🤣🤣🤣 - Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
"- - jotka tosiasiassa todistavat vääräksi Paavalin sanat 'Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa'."
🤣🤣🤣
Syntyy nimittäin vaikutelma, että tuon kirjoittanut inehmo kärsii sekä lukihäiriöstä että dementiasta.
🤣🤣🤣"Erityisen viehättävä on tämä nilkkitulkinta
"- - jotka tosiasiassa todistavat vääräksi Paavalin sanat 'Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa'.""
Ei, vaan jos sinun tulkintasi on oikea, niin koko Raamattu on ihan ristiriidassa itsensä kanssa.
Jokainen teistä "tietäväisistä" valitsee sieltä itseään miellyttävän tulkinnan ja itseään miellyttävät jakeet, joiden ympärille kehittelevät oman "Raamatun totuutensa". - Anonyymi00009
Anonyymi00005 kirjoitti:
🤣🤣🤣
🤣🤣🤣"Ja melkeinpä hellyttävän kömpelö patologisessa idioottimaisuudessaan on
"Sinäkin kuvittelet Jumalan tavoin TIETÄVÄSI, mikä on 'Raamatun totuus.'""
Myönnät siis, ettet tiedä.
HYVÄ ! 🤣🤣🤣 - Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
"Erityisen viehättävä on tämä nilkkitulkinta
"- - jotka tosiasiassa todistavat vääräksi Paavalin sanat 'Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa'.""
Ei, vaan jos sinun tulkintasi on oikea, niin koko Raamattu on ihan ristiriidassa itsensä kanssa.
Jokainen teistä "tietäväisistä" valitsee sieltä itseään miellyttävän tulkinnan ja itseään miellyttävät jakeet, joiden ympärille kehittelevät oman "Raamatun totuutensa".Eli jos Paavali oli oikeassa väittäessään Jumalan sovittaneen maailman itsensä kanssa Kristuksessa, koko Raamattu on ihan ristiriidassa itsensä kanssa?
No, tuo on sinun mielipiteesi ja Raamattu-näkemyksesi. Se sinulle sallittakoon. - Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
"Erityisen viehättävä on tämä nilkkitulkinta
Jokainen teistä "tietäväisistä" valitsee sieltä itseään miellyttävän tulkinnan ja itseään miellyttävät jakeet, joiden ympärille kehittelevät oman "Raamatun totuutensa".Kukaan, JOKA NÄKEE JEESUKSEN PAAVALIN SOVITUKSEN SANAN VALOSSA, EI KYKENE HÄMÄRTÄMÄÄN SOVITUKSEN SANAA, ja kukaan, joka ei Jeesusta sovituksen sanan valossa näe, ei kykene häntä siinä valossa julki tuomaan.
Molemmat ovat täysin kykenemättömiä tekemään toisin kuin tekevät. Kaikki on kiinni NÄKEMISESTÄ. On mahdotonta uskoa siihen, mitä ei sydämessään hengen silmillä NÄE.
Tietenkin ihminen pönkittää Raamatullaan sitä, mihin hän uskoo, eikä sitä, mihin hän ei usko. Jokainen tekee niin.
Kun sovituksen sanaan uskoo sydämessään niin kuin Paavali sen julistaa, siihen on täysin mahdotonta olla uskomatta. Kaikki on sille alisteista, koskapa KAIKKI ON RISTIINNAULITULLE KARITSALLE ALISTEISTA (Ilm. 5:6-14). Eikä mikään Raamatun jae pureudu niin syvälle ristin tapahtumaan kuin jae 2 Kor. 5:19. Ristiinnaulittu Jeesus ei ole alisteinen KENENKÄÄN IHMISEN RAAMATUN TULKINNALLE vaan Hän on jok'ikisen Raamatun tulkitsijan ja tulkinnan YLÄPUOLELLA.
Jos joku silkkaa ymmärtämättömyyttään ja sokeuttaan yrittää vähätellä Raamattuun vetoamalla sitä, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti KOKO MAAILMAN itsensä kanssa, hän huitoo ilmaan. Hänen hurskaat ja omasta mielestään syvälliset ja jumaliset Raamattu-lätinänsä ovat yhtä tyhjän kanssa. Hänen "raamatullisuudestaan" on tullut ainoastaan yksi keino vähätellä sovituksen sanaa - sovituksen sanaa, johon hän itse ei kykene uskomaan. Tällainen ihminen pönkittää Raamattu-jorinoillaan omaa sokeuttaan ja epäuskoaan eikä suinkaan uskoa ristiinnaulittuun Kristukseen. - Anonyymi00012
Anonyymi00004 kirjoitti:
Katso! Sovituksen sanan paskoja tulee paikan päälle, vääntää avauksen (Raamatun lailla) mieleisekseen sianpaskaksi ja operoi tästä sianpaskatulkinnastaan käsin!
Eli: ei mitään uuutta auringon alla.
🤣🤣🤣Katso!
💩🤣💩🤣💩🤣💩🤣💩🤣💩🤣💩🤣💩🤣💩🤣💩🤣💩🤣💩🤣 - Anonyymi00015
Anonyymi00009 kirjoitti:
"Ja melkeinpä hellyttävän kömpelö patologisessa idioottimaisuudessaan on
"Sinäkin kuvittelet Jumalan tavoin TIETÄVÄSI, mikä on 'Raamatun totuus.'""
Myönnät siis, ettet tiedä.
HYVÄ ! 🤣🤣🤣Ihanko sitä pitää ihmisen lapsen ylipäätään vaivata päätään jollakin sellaisella käsitekummajaisella kuin "Raamatun totuus"? "Raamatun totuuttako" Jeesus lähetti opetuslapsensa julistamaan ja "Raamatun totuuttako" Paavali väitti julistavansa?
Jos Kristus nousi ylös, Kirjaako tässä pitäisi samaan aikaan palvoa?
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 - Anonyymi00017
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kukaan, JOKA NÄKEE JEESUKSEN PAAVALIN SOVITUKSEN SANAN VALOSSA, EI KYKENE HÄMÄRTÄMÄÄN SOVITUKSEN SANAA, ja kukaan, joka ei Jeesusta sovituksen sanan valossa näe, ei kykene häntä siinä valossa julki tuomaan.
Molemmat ovat täysin kykenemättömiä tekemään toisin kuin tekevät. Kaikki on kiinni NÄKEMISESTÄ. On mahdotonta uskoa siihen, mitä ei sydämessään hengen silmillä NÄE.
Tietenkin ihminen pönkittää Raamatullaan sitä, mihin hän uskoo, eikä sitä, mihin hän ei usko. Jokainen tekee niin.
Kun sovituksen sanaan uskoo sydämessään niin kuin Paavali sen julistaa, siihen on täysin mahdotonta olla uskomatta. Kaikki on sille alisteista, koskapa KAIKKI ON RISTIINNAULITULLE KARITSALLE ALISTEISTA (Ilm. 5:6-14). Eikä mikään Raamatun jae pureudu niin syvälle ristin tapahtumaan kuin jae 2 Kor. 5:19. Ristiinnaulittu Jeesus ei ole alisteinen KENENKÄÄN IHMISEN RAAMATUN TULKINNALLE vaan Hän on jok'ikisen Raamatun tulkitsijan ja tulkinnan YLÄPUOLELLA.
Jos joku silkkaa ymmärtämättömyyttään ja sokeuttaan yrittää vähätellä Raamattuun vetoamalla sitä, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti KOKO MAAILMAN itsensä kanssa, hän huitoo ilmaan. Hänen hurskaat ja omasta mielestään syvälliset ja jumaliset Raamattu-lätinänsä ovat yhtä tyhjän kanssa. Hänen "raamatullisuudestaan" on tullut ainoastaan yksi keino vähätellä sovituksen sanaa - sovituksen sanaa, johon hän itse ei kykene uskomaan. Tällainen ihminen pönkittää Raamattu-jorinoillaan omaa sokeuttaan ja epäuskoaan eikä suinkaan uskoa ristiinnaulittuun Kristukseen."Jos joku silkkaa ymmärtämättömyyttään ja sokeuttaan yrittää vähätellä Raamattuun vetoamalla sitä, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti KOKO MAAILMAN itsensä kanssa, hän huitoo ilmaan."
Sinun tulkintasi on se, että Jumala PAKKOSOVITTI koko maailman itsensä kanssa, koska kenelläkään ei ole mahdollisuutta KIELTÄYTYÄ ja päättää, haluaako ottaa tätä sovitusta vastaan vai ei.
Jotkut psykopaatit ei välitä paskaakaan mistään sovituksista, eivätkä koe tarvitsevansa mitään "armopaloja" keneltäkään alempiarvoiselta, kuten esim Jumala tai Jeesus, ja jos se Jumala aikoo taikoa nämä hirviötkin kilteiksi, niin miksei taikonu heti sitä saatanaa ? - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
"Jos joku silkkaa ymmärtämättömyyttään ja sokeuttaan yrittää vähätellä Raamattuun vetoamalla sitä, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti KOKO MAAILMAN itsensä kanssa, hän huitoo ilmaan."
Sinun tulkintasi on se, että Jumala PAKKOSOVITTI koko maailman itsensä kanssa, koska kenelläkään ei ole mahdollisuutta KIELTÄYTYÄ ja päättää, haluaako ottaa tätä sovitusta vastaan vai ei.
Jotkut psykopaatit ei välitä paskaakaan mistään sovituksista, eivätkä koe tarvitsevansa mitään "armopaloja" keneltäkään alempiarvoiselta, kuten esim Jumala tai Jeesus, ja jos se Jumala aikoo taikoa nämä hirviötkin kilteiksi, niin miksei taikonu heti sitä saatanaa ?Siinäpä sulla pulma. Ja jostain syystä tää pulma on kaiketi sitten vastenmielinen SINUN enemmän tai vähemmän psykopaattiselle mielellesi? Koeta kestää.
- Anonyymi00020
Anonyymi00010 kirjoitti:
Eli jos Paavali oli oikeassa väittäessään Jumalan sovittaneen maailman itsensä kanssa Kristuksessa, koko Raamattu on ihan ristiriidassa itsensä kanssa?
No, tuo on sinun mielipiteesi ja Raamattu-näkemyksesi. Se sinulle sallittakoon."Eli jos Paavali oli oikeassa väittäessään Jumalan sovittaneen maailman itsensä kanssa Kristuksessa, koko Raamattu on ihan ristiriidassa itsensä kanssa?"
Ei, van sinun tulkintasi on ristiriidassa Raamatun kanssa, sillä vaikka Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, niin Jumala ei PAKKOSOVITTANUT maailmaa itsensä kanssa.
Kenenkään ei ole pakko ottaa lahjaa vastaan, eikä se edes kaikille ole mikään mieleinen lahja, sillä niin moni haluaa itse Jumalaksi Jumalan paikalle jakaakseen lähimmäisilleen pelkkää kärsimystä.
Jos Jumala olisi pakkosovittanut maailman itsensä kanssa ja lahja olisi pakko ottaa vastaan, niin Jumala olisi tyranni tai hänen pitäisi taikoa psykopaatitkin "kilteiksi lapsikseen", jolloin nämä olisivat pelkkiä robotteja. - Anonyymi00023
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ihanko sitä pitää ihmisen lapsen ylipäätään vaivata päätään jollakin sellaisella käsitekummajaisella kuin "Raamatun totuus"? "Raamatun totuuttako" Jeesus lähetti opetuslapsensa julistamaan ja "Raamatun totuuttako" Paavali väitti julistavansa?
Jos Kristus nousi ylös, Kirjaako tässä pitäisi samaan aikaan palvoa?
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣No sieltä "Totuuskirjasta" sinäkin sen "sovituksen sana"-jakeesi poimit, jolla pamputat kanssaihmisiäsi päähän, joten miksi se jae siellä muiden joukossa olisi yhtään sen enempää totuutta kuin mitkään muutkaan jakeet tai Jumala tai Jeesus tai Paavali koko tekeleessä ?
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
No sieltä "Totuuskirjasta" sinäkin sen "sovituksen sana"-jakeesi poimit, jolla pamputat kanssaihmisiäsi päähän, joten miksi se jae siellä muiden joukossa olisi yhtään sen enempää totuutta kuin mitkään muutkaan jakeet tai Jumala tai Jeesus tai Paavali koko tekeleessä ?
Hei uuvatti! Millä tavoin sanoma siitä, että KAIKKI MEIDÄT on sovitettu Jumalan kanssa, on ihmisten PÄÄHÄN PAMPUTTAMISTA?
🤣🤣🤣
Onko ajatus siitä, että itsekin on kaikkien muiden muassa sovitettu Jumalan kanssa niin vastenmielinen, että se tuntuu päähän pamputtamiselta?
🤣🤣🤣
Kuuluuko ihmisen perusolemukseen mielestäsi se, että ihminen EI OLE SOVITETTU Jumalan kanssa? Onko se niin syvällinen inhimillinen PERUSTARVE, ettei sitä sovi häiritä eikä uhata?
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 - Anonyymi00025
Anonyymi00020 kirjoitti:
"Eli jos Paavali oli oikeassa väittäessään Jumalan sovittaneen maailman itsensä kanssa Kristuksessa, koko Raamattu on ihan ristiriidassa itsensä kanssa?"
Ei, van sinun tulkintasi on ristiriidassa Raamatun kanssa, sillä vaikka Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, niin Jumala ei PAKKOSOVITTANUT maailmaa itsensä kanssa.
Kenenkään ei ole pakko ottaa lahjaa vastaan, eikä se edes kaikille ole mikään mieleinen lahja, sillä niin moni haluaa itse Jumalaksi Jumalan paikalle jakaakseen lähimmäisilleen pelkkää kärsimystä.
Jos Jumala olisi pakkosovittanut maailman itsensä kanssa ja lahja olisi pakko ottaa vastaan, niin Jumala olisi tyranni tai hänen pitäisi taikoa psykopaatitkin "kilteiksi lapsikseen", jolloin nämä olisivat pelkkiä robotteja."PAKKOSOVITTANUT"!!! Niinkö siellä lukee?...
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 - Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Hei uuvatti! Millä tavoin sanoma siitä, että KAIKKI MEIDÄT on sovitettu Jumalan kanssa, on ihmisten PÄÄHÄN PAMPUTTAMISTA?
🤣🤣🤣
Onko ajatus siitä, että itsekin on kaikkien muiden muassa sovitettu Jumalan kanssa niin vastenmielinen, että se tuntuu päähän pamputtamiselta?
🤣🤣🤣
Kuuluuko ihmisen perusolemukseen mielestäsi se, että ihminen EI OLE SOVITETTU Jumalan kanssa? Onko se niin syvällinen inhimillinen PERUSTARVE, ettei sitä sovi häiritä eikä uhata?
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣"Hei uuvatti! Millä tavoin sanoma siitä, että KAIKKI MEIDÄT on sovitettu Jumalan kanssa, on ihmisten PÄÄHÄN PAMPUTTAMISTA?"
Hei sinä "JEESUKSEN SEURAAJA" !
PYHÄ HENKIKÖ sinulle ilmoitti, että sinä olet oikeutettu NIMITTELEMÄÄN/SOLVAAMAAN minua tai muita "sovituksen sanan" varjolla, koska sinä "ymmärrät sen oikein" ?
Kerrotaanko siinä sovitusjakeessa myös, että teillä saivartelevilla "Jeesuksen seuraajilla" on tällaiset Hengen hedelmät ? - Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
"Hei uuvatti! Millä tavoin sanoma siitä, että KAIKKI MEIDÄT on sovitettu Jumalan kanssa, on ihmisten PÄÄHÄN PAMPUTTAMISTA?"
Hei sinä "JEESUKSEN SEURAAJA" !
PYHÄ HENKIKÖ sinulle ilmoitti, että sinä olet oikeutettu NIMITTELEMÄÄN/SOLVAAMAAN minua tai muita "sovituksen sanan" varjolla, koska sinä "ymmärrät sen oikein" ?
Kerrotaanko siinä sovitusjakeessa myös, että teillä saivartelevilla "Jeesuksen seuraajilla" on tällaiset Hengen hedelmät ?Hei uhrilammas! Pyhä Henkikö sulle ilmoitti, että kannattaa tulla soittamaan poskeaan tällaiseen ketjuun ja sitten kun saa samalla mitalla takaisin, kannattaa alkaa inistä kuin mikäkin lumihiutale?
🤣🤣🤣 - Anonyymi00031
Anonyymi00024 kirjoitti:
🤣🤣🤣
🤣🤣🤣
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣"Hei uuvatti! Millä tavoin sanoma siitä, että KAIKKI MEIDÄT on sovitettu Jumalan kanssa, on ihmisten PÄÄHÄN PAMPUTTAMISTA?
🤣🤣🤣"
Hei uuvatti, kerro sinä, mikä sinua naurattaa ? - Anonyymi00032
Anonyymi00024 kirjoitti:
🤣🤣🤣
🤣🤣🤣
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣"Onko ajatus siitä, että itsekin on kaikkien muiden muassa sovitettu Jumalan kanssa niin vastenmielinen, että se tuntuu päähän pamputtamiselta?
🤣🤣🤣"
Tässä on ilmeisesti jotain hauskaa, mutta mikä ? - Anonyymi00033
Anonyymi00024 kirjoitti:
🤣🤣🤣
🤣🤣🤣
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣"Kuuluuko ihmisen perusolemukseen mielestäsi se, että ihminen EI OLE SOVITETTU Jumalan kanssa? Onko se niin syvällinen inhimillinen PERUSTARVE, ettei sitä sovi häiritä eikä uhata?
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣"
Ja tässä sitä HAUSKAA vasta onkin...tulee ihan mieleeni raamatullinen sananlasku ”kasvaa se mies räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta”...oliskohan ollu psalmeissa tai jossakin...ei nyt tuu ihan heti mieleen... - Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Hei uhrilammas! Pyhä Henkikö sulle ilmoitti, että kannattaa tulla soittamaan poskeaan tällaiseen ketjuun ja sitten kun saa samalla mitalla takaisin, kannattaa alkaa inistä kuin mikäkin lumihiutale?
🤣🤣🤣"Hei uhrilammas!"
En ole uhrilammas.
Olen käsittänyt Raamatun perusteella, että nämä lammashommat olis niinku enemmän teidän "Jeesuksen seuraajien" heiniä ja että se hyvä Paimen kertoo siellä Raamattu-nimisessä satukirjassaan myös lampailleen, ettei pitäisi maksaa samalla mitalla takaisin, mutta eipä niillä Jeesuksen lätinöillä ole mitään merkitystä, koska saman satukirjan mukaan kaikki vuohet ja pässitkin ON SOVITETTU ! 🐏 🐐 - Anonyymi00037UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kukaan, JOKA NÄKEE JEESUKSEN PAAVALIN SOVITUKSEN SANAN VALOSSA, EI KYKENE HÄMÄRTÄMÄÄN SOVITUKSEN SANAA, ja kukaan, joka ei Jeesusta sovituksen sanan valossa näe, ei kykene häntä siinä valossa julki tuomaan.
Jos joku silkkaa ymmärtämättömyyttään ja sokeuttaan yrittää vähätellä Raamattuun vetoamalla sitä, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti KOKO MAAILMAN itsensä kanssa, hän huitoo ilmaan. Hänen hurskaat ja omasta mielestään syvälliset ja jumaliset Raamattu-lätinänsä ovat yhtä tyhjän kanssa. Hänen "raamatullisuudestaan" on tullut ainoastaan yksi keino vähätellä sovituksen sanaa - sovituksen sanaa, johon hän itse ei kykene uskomaan. Tällainen ihminen pönkittää Raamattu-jorinoillaan omaa sokeuttaan ja epäuskoaan eikä suinkaan uskoa ristiinnaulittuun Kristukseen."Kukaan, JOKA NÄKEE JEESUKSEN PAAVALIN SOVITUKSEN SANAN VALOSSA, EI KYKENE HÄMÄRTÄMÄÄN SOVITUKSEN SANAA, ja kukaan, joka ei Jeesusta sovituksen sanan valossa näe, ei kykene häntä siinä valossa julki tuomaan."
Sinä olet kyllä onnistunut loistavasti tuomaan Jeesuksen sovituksen siinä valossa julki, ettei sillä sovituksen sanan ymmärtämisellä ole loppupeleissä yhtään mitään merkitystä kenellekään, joten miksi ylipäänsä kirjoittelet siitä?
On ihan samantekevää ymmärtääkö sen vai ei, sillä kaikki on sovitettu joka tapauksessa, eikä elämän tai käytöksenkään tarvitse muuttua yhtään miksikään, sillä Hitlerin seuraajat on sovitettu siinä kuin Jeesuksenkin seuraajat... - Anonyymi00040UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Eli jos Paavali oli oikeassa väittäessään Jumalan sovittaneen maailman itsensä kanssa Kristuksessa, koko Raamattu on ihan ristiriidassa itsensä kanssa?
No, tuo on sinun mielipiteesi ja Raamattu-näkemyksesi. Se sinulle sallittakoon.Paavali sovitti itsensä Raamatun kanssa! Hokaatko!
- Anonyymi00065UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
🤣🤣🤣
🤣🤣🤣
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣Et vastannut kysymykseeni, miksi sinun sovituksen sana -jakeesi olisi yhtään sen enempää totta kuin mikään muukaan siellä kirkkoisien kokoamassa satukirjassa ?
- Anonyymi00066UUSI
Anonyymi00065 kirjoitti:
Et vastannut kysymykseeni, miksi sinun sovituksen sana -jakeesi olisi yhtään sen enempää totta kuin mikään muukaan siellä kirkkoisien kokoamassa satukirjassa ?
Siksi kun se on tehnyt minut vapaaksi. Fundamentalismi ei tehnyt. Minulla on molemmista kokemusta. Fundamentalismi orjuutti minua estäen minua esimerkiksi tajuamasta, mitä 2 Kor. 5:19:ssä lukee. Vasta kun vapauduin fundamentalismista, aloin päästä hajulle siitä, mitä sovituksen sana on.
"Raamattu on Jumalan Sanaa" on ekstraraamatullinen väittämä, joka joko
a) tekee lausujastansa Jumalan veroisen tai
b) perustellaan Raamatulla itsellään, mikä on kehäpäätelmän ja anakronismin sekasikiö eli täyttä hevonpaskaa.
Minä en ole niin suuruudenhullu, että väittäisin TIETÄVÄNI koko Raamatun olevan kauttaaltaan taivaasta laskeutunut absoluuttinen totuus, enkä niin kiero, että valehtelisin USKOVANI sen olevan sitä. Koko ajatus siitä, että tuollaiseen mammuttiväittämään tulisi uskoa, jotta voisi uskoa Jeesuksen heränneen kuoleista, on täysin mieletön. Se on historiallisesti täysin kaheli: sen mukaan Jeesus heräsi kuolleista ainoastaan, JOS kirkolliskokouksessa 300 vuotta myöhemmin osattiin koota yhteen juuri oikeat kirjat Raamatuksi. Eihän tuossa ole mitään järkeä. - Anonyymi00070UUSI
Anonyymi00066 kirjoitti:
Siksi kun se on tehnyt minut vapaaksi. Fundamentalismi ei tehnyt. Minulla on molemmista kokemusta. Fundamentalismi orjuutti minua estäen minua esimerkiksi tajuamasta, mitä 2 Kor. 5:19:ssä lukee. Vasta kun vapauduin fundamentalismista, aloin päästä hajulle siitä, mitä sovituksen sana on.
"Raamattu on Jumalan Sanaa" on ekstraraamatullinen väittämä, joka joko
a) tekee lausujastansa Jumalan veroisen tai
b) perustellaan Raamatulla itsellään, mikä on kehäpäätelmän ja anakronismin sekasikiö eli täyttä hevonpaskaa.
Minä en ole niin suuruudenhullu, että väittäisin TIETÄVÄNI koko Raamatun olevan kauttaaltaan taivaasta laskeutunut absoluuttinen totuus, enkä niin kiero, että valehtelisin USKOVANI sen olevan sitä. Koko ajatus siitä, että tuollaiseen mammuttiväittämään tulisi uskoa, jotta voisi uskoa Jeesuksen heränneen kuoleista, on täysin mieletön. Se on historiallisesti täysin kaheli: sen mukaan Jeesus heräsi kuolleista ainoastaan, JOS kirkolliskokouksessa 300 vuotta myöhemmin osattiin koota yhteen juuri oikeat kirjat Raamatuksi. Eihän tuossa ole mitään järkeä."Siksi kun se on tehnyt minut vapaaksi."
Vapaaksi mihin ?
Tulee heti mielikuva jostain pedosta, kuten esim ahmasta, jota on pidetty häkissä ja rääkätty sähköpiiskoin ja kaikilla muilla mahdollisilla tavoilla ja sitten se on päässyt vapaaksi luontoon ja käy kaiken elollisen kimppuun, kuten esim lammaslauman tappaen joka ikisen lampaan.
Sinun subjektiivinen kokemuksesi vapautumisesta ja esiintymisesi tällä palstalla ei ole todiste mistään muusta kuin siitä, että nyt pääset vaan vapaasti toteuttamaan ilkeätä luonnettasi, kun infernalistien ikuinen piinahelvetti ei enää pidättele sinua kidutushäkin tavoin. - Anonyymi00072UUSI
Anonyymi00070 kirjoitti:
"Siksi kun se on tehnyt minut vapaaksi."
Vapaaksi mihin ?
Tulee heti mielikuva jostain pedosta, kuten esim ahmasta, jota on pidetty häkissä ja rääkätty sähköpiiskoin ja kaikilla muilla mahdollisilla tavoilla ja sitten se on päässyt vapaaksi luontoon ja käy kaiken elollisen kimppuun, kuten esim lammaslauman tappaen joka ikisen lampaan.
Sinun subjektiivinen kokemuksesi vapautumisesta ja esiintymisesi tällä palstalla ei ole todiste mistään muusta kuin siitä, että nyt pääset vaan vapaasti toteuttamaan ilkeätä luonnettasi, kun infernalistien ikuinen piinahelvetti ei enää pidättele sinua kidutushäkin tavoin.Hei lumihiutale, eikös sun pitänyt lähteä täältä lipettiin?
😅😅😅
Käykö sun luonnolle tosiaan noin pahasti se, että kun sinä tulet aukomaan päätäsi toisen aloittamaan ketjuun, niin sinä saat samalla mitalla takaisin? Mitä erityisen ilkeää siinä on?
Itse en ajattele, että jos menen viisastelemaan ja soittamaan poskeani jonkun toisen aloittamaan ketjuun, ketjun aloittajan pitäisi nöyristellä minun kommenttieni edessä ja kohdella minua paljon sävyisämmin kuin minä kohtelen häntä.
"Kohdelkaa toisia niin kuin toivotte itseänne kohdeltavan."
Käy ostamassa itsellesi hamonen, jos se vaikka lohduttaisi sinua.
- Anonyymi00006
Suurinta sirkushuvia se, että Raamatun ilmoitus on se, että Paavali valehtelee.
Siitä ei sirkushuvi parane.- Anonyymi00007
Kyllä paranee. On vielä hauskempaa seurata Puskista huutelijat ry:n toimintaa! Se ihmeellisen säkenöivä, jopa riemullisen pirskahteleva logiikka, jonka nojalla puskista huutelija kuvittelee olevansa fiksumpi kuin kaikki muut, on elämän suola ja valkopippuri!
🤣🤣🤣🤣🤣 - Anonyymi00014
"Suurinta sirkushuvia se, että Raamatun ilmoitus on se, että Paavali valehtelee."
Hmmm...tai ehkäpä se olet sinä, joka valehtelet...
Raamatussa ei nimittäin kerrota, että Paavali valehtelisi.
Tai voihan se olla Raamattukin, joka valehtelee...mistäpä sen tietää... - Anonyymi00043UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kyllä paranee. On vielä hauskempaa seurata Puskista huutelijat ry:n toimintaa! Se ihmeellisen säkenöivä, jopa riemullisen pirskahteleva logiikka, jonka nojalla puskista huutelija kuvittelee olevansa fiksumpi kuin kaikki muut, on elämän suola ja valkopippuri!
🤣🤣🤣🤣🤣Sinäkin olet Anonyymi00007 puskista huutelija, joka kuvittelet olevasi fiksumpi kuin kaikki muut, mutta et siis ole...
- Anonyymi00049UUSI
Anonyymi00043 kirjoitti:
Sinäkin olet Anonyymi00007 puskista huutelija, joka kuvittelet olevasi fiksumpi kuin kaikki muut, mutta et siis ole...
Oih! Taisi kirpaista. 🤣
- Anonyymi00056UUSI
Anonyymi00049 kirjoitti:
Oih! Taisi kirpaista. 🤣
No eipä tuntunut juuri yhtään missään...miksi olisi pitänyt kirpaista ?
- Anonyymi00013
Jeesus tulee!
- Anonyymi00019
SOVITUKSEN SANA... on vakavasti otettuna ilmaus, joka edellyttää sitä, että se, joka tuota ilmausta käyttää, on pakkomielteinen sen suhteen ja osaa sen ulkoa Raamatustaan etu- ja takaperin, maate käydessä, ylös noustessa sekä huussissa istuessa. Mitään muuta ei tarvitse osata.
Ainoastaan tällaisella sovitetulla Jeesuksen seuraajalla on varaa käyttää luontevasti ja oikeutetusti ilmausta "SOVITUKSEN sana" sekä pamputtaa kaikkia kanssaihmisiään sovituksen sanalla päähän ja solvata heitä milloin milläkin hauskoilla mieleen tulevilla nimityksillä.
Siispä ne, jotka sitä käyttävät, ovat hengellisiä neropatteja, jotka TIETÄVÄT Jumalan tavoin, mitä tarkoittaa "sovituksen sana".
He ovat siis Jumalasta seuraavia eli lähestulkoon Jumalia itsekin. Tai ainakin vähintään Jeesuksen veroisia KOKO ihmiskunnan vapahtajia.- Anonyymi00021
Ei usko voi olla vain kaksi sanaa ja sen selittelyä.
Ei Raamattu tietenkään kerro, että Paavali valehtelee, vaan se on lakihenkisten harhaoppisten päähänpinttymä. - Anonyymi00022
On olemassa sanonta, että matkiminen on suurinta imartelua, mutta tässä tapauksessa sitä ei tunne oloaan kovin imarrelluksi. Jotenkin sitä ei toivoisi joutuvansa imbesillin matkimaksi.
Oikein muuhun päätelmään kun ei voi tulla, jos joku pitää hengellisenä neroutena sitä, että TIETÄÄ, mitä tarkoittaa "sovituksen sana", kun Paavali sen lukijoilleen selkeästi määrittelee.
Jos joku sanoo vaikkapa talvikeleillä VAROITUKSEN SANAN: "Ei kannata mennä heikoille jäille", ja joku toinen toistaa tätä ja kutsuu toistamaansa varoitusta samoin "varooituksen sanaksi", niin suhteellisen alhainen ÄO täytyy olla sillä, joka pitää tällaista yksinkertaista toistamista neropattiutena.
Mutta niinhän se on, että kopiokoneilta ei paljoa vaadita.
🙄🙄🙄 - Anonyymi00026
Anonyymi00022 kirjoitti:
On olemassa sanonta, että matkiminen on suurinta imartelua, mutta tässä tapauksessa sitä ei tunne oloaan kovin imarrelluksi. Jotenkin sitä ei toivoisi joutuvansa imbesillin matkimaksi.
Oikein muuhun päätelmään kun ei voi tulla, jos joku pitää hengellisenä neroutena sitä, että TIETÄÄ, mitä tarkoittaa "sovituksen sana", kun Paavali sen lukijoilleen selkeästi määrittelee.
Jos joku sanoo vaikkapa talvikeleillä VAROITUKSEN SANAN: "Ei kannata mennä heikoille jäille", ja joku toinen toistaa tätä ja kutsuu toistamaansa varoitusta samoin "varooituksen sanaksi", niin suhteellisen alhainen ÄO täytyy olla sillä, joka pitää tällaista yksinkertaista toistamista neropattiutena.
🙄🙄🙄Ja kopiokoneita ovat täsä tapauksessa molemmat kommentoijat: matkijakommentoija, jolla ei löydy enää omia erillisiä ajatuksia, joten hän joutuu kopioimaan toista osapuolta, ja "sovituksen sana -koohkaaja", koskapa hänkin vain matkii sitä, mitä Paavali sovituksen sanana julistaa.
Kaksi matkijalintua. - Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ja kopiokoneita ovat täsä tapauksessa molemmat kommentoijat: matkijakommentoija, jolla ei löydy enää omia erillisiä ajatuksia, joten hän joutuu kopioimaan toista osapuolta, ja "sovituksen sana -koohkaaja", koskapa hänkin vain matkii sitä, mitä Paavali sovituksen sanana julistaa.
Kaksi matkijalintua.Ja pisteenä i:n päällä valehteleva Paavali, joka romuttaa kaiken tuohon höyryämisen.
- Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ja kopiokoneita ovat täsä tapauksessa molemmat kommentoijat: matkijakommentoija, jolla ei löydy enää omia erillisiä ajatuksia, joten hän joutuu kopioimaan toista osapuolta, ja "sovituksen sana -koohkaaja", koskapa hänkin vain matkii sitä, mitä Paavali sovituksen sanana julistaa.
Kaksi matkijalintua."matkijakommentoija, jolla ei löydy enää omia erillisiä ajatuksia, joten hän joutuu kopioimaan toista osapuolta"
No älähän nyt puhu paskaa, sillä kyllä minä muutakin olen tässä keksinyt, mutta mitenkähän mahtaa olla itsesi laita..? - Anonyymi00044UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
🙄🙄🙄"Oikein muuhun päätelmään kun ei voi tulla, jos joku pitää hengellisenä neroutena sitä, että TIETÄÄ, mitä tarkoittaa "sovituksen sana"
"suhteellisen alhainen ÄO täytyy olla sillä, joka pitää tällaista yksinkertaista toistamista neropattiutena."
Mistä olet keksinyt, että joku pitää näitä "neropattiutena" ?
Vai voisko kyseesssä olla ihan yksinkertaisesti vaan pelkkä vittuilu tai sovituksen sanan päälle paskominen...
💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩
💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩
💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩
- Anonyymi00034UUSI
Mistähän se johtuu, että tuon yhden jakeen huutelijan
aloittamissa ketjuissa tulee sellainen tunne, että tässä
väitellään Saatanan kanssa?
Uskossa kasvanut ja Raamattua tunteva sekä elämää
nähnyt ja kokenut ihminen tietää, että Jumala on
todellinen elävä persoona ja puhuu ihmisille. Hän tietää
myös, että Saatana on todellinen ja puhuu ihmisille.
Meille ihmisille puhuu siis sekä Jumala, että Saatana.
Ketä kuuntelemme ja ketä tottelemme ja kenen asiaa
välitämme toisille ihmisille? Näissä ketjissa on kummankin
puhetta.
https://www.youtube.com/watch?v=YNe2f2JQV7M- Anonyymi00039UUSI
Jos joku tätä lukeva henkilö epäilee Jumalan todellisuutta
eikä usko, että henkivaltoja ja demoneja on, katso tämä
https://www.youtube.com/watch?v=BT7onBZAaKY - Anonyymi00045UUSI
Ihminen voi lähteä pois helluntailaisuudesta, mutta helluntaisaastutus ei irtoa joistakin sovituksen sanallakaan...
- Anonyymi00047UUSI
Sinulle tulee se tunne, koska sinä pidät Paavalin julistamaa sovituksen sanaa, joka kuuluu
saatanallisena.
Sinä siis pidät Jeesuksen ristinkuolema saatanallisena.
Tilanne on semmoinen, että sinun kannattaisi varmaan katsoa peiliin. - Anonyymi00052UUSI
Anonyymi00039 kirjoitti:
Jos joku tätä lukeva henkilö epäilee Jumalan todellisuutta
eikä usko, että henkivaltoja ja demoneja on, katso tämä
https://www.youtube.com/watch?v=BT7onBZAaKYOlen kuullut monenlaisia todituksia uskoon tulosta.
Nyt viime vuosina nämä todistukset ovat selvästi
muuttuneet siltä osin, että nyt nuoret pelastuvat,
sellaisetkin nuoret, ja varsinkin ne nuoret, jotka
ovat olleet voimakkaissa Paholaisen siteissä.
Paholaisen voima on lisääntynyt koska hän
tietää, että hänellä on vähän aikaa jäljellä.
Mutta Jumalan voima on myös lisääntynyt ja
on Paholaisen voimaa paljon suurempi.
Siksi meillä on toivo, vaikka olisimme metsän petoja.
Tässä jälleen yksi todistus joka pitäisi koskettaa
jokaista ihmistä, niin uskovaa kuin ateistia ja muita
normi uskosta osattomia ihmisiä.
Jeesus on totta.
Paholainen on totta.
Ehkä pieni varotus heikkohermoisille ihmisille;
jätä väliin jos koet, että et kestä kovin voimakasta
todistusta Paholaisesta ja hänen vaikutuksistaan
ihmisessä. Mutta loppu on onnellinen ja kuten
sanonta kuuluu: "Lopussa kiitos seisoo."
Etsikää ja kysykää Herraa Jeesusta Kristusta.
Hän tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat.
https://www.youtube.com/watch?v=t70MKzmn2d8 - Anonyymi00053UUSI
Anonyymi00047 kirjoitti:
Sinulle tulee se tunne, koska sinä pidät Paavalin julistamaa sovituksen sanaa, joka kuuluu
saatanallisena.
Sinä siis pidät Jeesuksen ristinkuolema saatanallisena.
Tilanne on semmoinen, että sinun kannattaisi varmaan katsoa peiliin.Sinun julistama evankeliumi ei ole sama evankeliumi, jota
Paavali julisti. Paavalin julistuksessa oli ne muutkin sinulle
osoitetut jakeet ja Sanat. Sinä olet tehnyt ne tyhjiksi oman
oppisi tähden. Paavali ei paloitellut Sanaa itselleen ja omaan
oppiinsa sopiviksi palasiksi. Hän julisti Jumalan koko totuutta.
Apt 20:27 "minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille
kaikkea Jumalan tahtoa." - Anonyymi00054UUSI
Anonyymi00053 kirjoitti:
Sinun julistama evankeliumi ei ole sama evankeliumi, jota
kaikkea Jumalan tahtoa."Apt 20:28-32 "Pitäkää siis huoli itsestänne ja koko siitä laumasta, johon Pyhä Henki on pannut teidät kaitsijoiksi paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellään on itselleen hankkinut. Minä tiedän, että lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä, ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka vääristelevät totuutta vetääkseen opetuslapset mukaansa.
Valvokaa siis ja muistakaa, että kolme vuotta minä olen lakkaamatta, yötä päivää, kyynelin neuvonut teitä jokaista. Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa." - Anonyymi00057UUSI
Anonyymi00045 kirjoitti:
Ihminen voi lähteä pois helluntailaisuudesta, mutta helluntaisaastutus ei irtoa joistakin sovituksen sanallakaan...
Syynä on sukupolvesta toiseen jatkunut sisäsiittoisuus, jonka seurauksena syntyy pelkkiä vatipäitä.
On ihan se ja sama ovatko nämä vatipäät infernalisteja vai universalisteja, sillä lopputulos on sama: universalistin taivas on lähestulkoon sama kuin infernalistin ikuinen piinahelvetti. - Anonyymi00059UUSI
Anonyymi00053 kirjoitti:
Sinun julistama evankeliumi ei ole sama evankeliumi, jota
kaikkea Jumalan tahtoa."Hupsista! Taisit maalat itsesi nurkkaan.
1:24 Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta,
1:25 jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, TÄYDELLISESTI julistaakseni Jumalan sanan,
1:26 sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä,
1:27 joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.
1:28 Ja häntä me julistamme, neuvoen JOKAISTA ihmistä ja opettaen JOKAISTA ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin JOKAISEN ihmisen täydellisenä Kristuksessa.
1:29 Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa.
Mutta jatka sinä sianpaskaoppisi parissa, kun tunnut saavan siitä niin suuurta omahyväistä nautintoa.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣 - Anonyymi00060UUSI
Anonyymi00059 kirjoitti:
Hupsista! Taisit maalat itsesi nurkkaan.
1:24 Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta,
1:25 jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, TÄYDELLISESTI julistaakseni Jumalan sanan,
1:26 sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä,
1:27 joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.
1:28 Ja häntä me julistamme, neuvoen JOKAISTA ihmistä ja opettaen JOKAISTA ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin JOKAISEN ihmisen täydellisenä Kristuksessa.
1:29 Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa.
Mutta jatka sinä sianpaskaoppisi parissa, kun tunnut saavan siitä niin suuurta omahyväistä nautintoa.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣"1:27 joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.
1:29 Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa."
Ei kannata nähdä mitään vaivaa, jos sinäkin ilmennät sitä "Kristus teissä, kirkkauden toivo"...tai jopa "täydellisenä Kristuksessa"...🙄🙄🙄
Parempi olisi jakaa ilmaisia sterilisaatioita teidän universalistien ja infernalistien sisäsiittoisille vatipääporukoille. - Anonyymi00062UUSI
Anonyymi00060 kirjoitti:
"1:27 joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.
1:29 Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa."
Ei kannata nähdä mitään vaivaa, jos sinäkin ilmennät sitä "Kristus teissä, kirkkauden toivo"...tai jopa "täydellisenä Kristuksessa"...🙄🙄🙄
Parempi olisi jakaa ilmaisia sterilisaatioita teidän universalistien ja infernalistien sisäsiittoisille vatipääporukoille."Parempi olisi jakaa ilmaisia sterilisaatioita teidän universalistien ja infernalistien sisäsiittoisille vatipääporukoille."
Tai kannattaisi siitä jopa maksaa, sillä se maksaisi itsensä takaisin yhteiskunnalle koituvana hyötynä, kun väestössä ilmenevät mielisairaudet ja muut mielenterveyden häiriöt vähenisivät huomattavasti. - Anonyymi00064UUSI
Anonyymi00060 kirjoitti:
"1:27 joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.
Parempi olisi jakaa ilmaisia sterilisaatioita teidän universalistien ja infernalistien sisäsiittoisille vatipääporukoille.Mitäpä jos jossain vaiheessa hankkisit elämän?
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 - Anonyymi00067UUSI
Anonyymi00064 kirjoitti:
Mitäpä jos jossain vaiheessa hankkisit elämän?
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣Mulla on kyllä ihan kohtuullisen hyvä elämä, joten älä suotta kuormita kristityn lampaan hyvää sydäntäsi kantamalla tarpeetonta huolta lähimmäisistäsi, jotka ei sitä todellakaan tarvitse.
Minä poistun nyt ja sinä saat minun puolestani jatkaa vielä seuraavatkin seitsemän vuotta yhden jakeen evankeliumisi julistamista eli Usko Toivosen kanssa yhden jakeen sianpaskaopistasi jauhamista, kun ei sinulla parempaakaan tekemistä näytä elämässäsi olevan.
Ehkä tilanne ei kuitenkaan ole niin toivoton kuin se sinua tarkastelemalla tällä hetkellä näyttää, vaan lähtökohdat, joista olet alkanut ponnistella kohti Kristuksen kaltaisuutta ja täydellisyyttä, ovat olleet niin surkeat, etten osaa edes kuvitella...eli toisin sanoen varmasti jotain kehitystäkin on tapahtunut, mutta se ei vaan näin ulkopuolisen silmin ole yhtään vielä realisoitunut... - Anonyymi00068UUSI
Anonyymi00067 kirjoitti:
Mulla on kyllä ihan kohtuullisen hyvä elämä, joten älä suotta kuormita kristityn lampaan hyvää sydäntäsi kantamalla tarpeetonta huolta lähimmäisistäsi, jotka ei sitä todellakaan tarvitse.
Minä poistun nyt ja sinä saat minun puolestani jatkaa vielä seuraavatkin seitsemän vuotta yhden jakeen evankeliumisi julistamista eli Usko Toivosen kanssa yhden jakeen sianpaskaopistasi jauhamista, kun ei sinulla parempaakaan tekemistä näytä elämässäsi olevan.
Ehkä tilanne ei kuitenkaan ole niin toivoton kuin se sinua tarkastelemalla tällä hetkellä näyttää, vaan lähtökohdat, joista olet alkanut ponnistella kohti Kristuksen kaltaisuutta ja täydellisyyttä, ovat olleet niin surkeat, etten osaa edes kuvitella...eli toisin sanoen varmasti jotain kehitystäkin on tapahtunut, mutta se ei vaan näin ulkopuolisen silmin ole yhtään vielä realisoitunut...Tervemenoa, lumihiutale. Kyllä ne haavat siitä aikanaan arpeutuu.
😊 - Anonyymi00071UUSI
Anonyymi00067 kirjoitti:
Mulla on kyllä ihan kohtuullisen hyvä elämä, joten älä suotta kuormita kristityn lampaan hyvää sydäntäsi kantamalla tarpeetonta huolta lähimmäisistäsi, jotka ei sitä todellakaan tarvitse.
Ehkä tilanne ei kuitenkaan ole niin toivoton kuin se sinua tarkastelemalla tällä hetkellä näyttää, vaan lähtökohdat, joista olet alkanut ponnistella kohti Kristuksen kaltaisuutta ja täydellisyyttä, ovat olleet niin surkeat, etten osaa edes kuvitella...eli toisin sanoen varmasti jotain kehitystäkin on tapahtunut, mutta se ei vaan näin ulkopuolisen silmin ole yhtään vielä realisoitunut...Tämä yhden jakeen jankkaaja on toisessa ketjussa kieltänyt Jeesuksen jumaluuden. Hän väittää, että missään ei käsketä uskoa Jeesus Jumalaksi. Minä tulkitsen hänen kommenttinsa niin, että hän kieltää Jeesuksen jumaluuden.
Koska Isä ja Poika ovat yksi Jumala, ilmestynyt lihassa ihmisenä,
hän kieltää Isän ja Pojan. Silloin hänellä ei ole Jumalaa koska
Jumala on Isä ja Poika. Tästä Johannes todistaa kirjeessään.
Hän toteaa, että joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään.
Jeesus itse sanoo, että minä olen Isässä ja Isä on minussa.
Edeleen Jeesus sanoo fariseuksille ja kirjanoppineille, jotka
pitivät Jeesusta pelkkänä ihmisenä: "Ellette te usko, Minä Olen,
te kuolette synteihinne. - Anonyymi00073UUSI
Anonyymi00071 kirjoitti:
Tämä yhden jakeen jankkaaja on toisessa ketjussa kieltänyt Jeesuksen jumaluuden. Hän väittää, että missään ei käsketä uskoa Jeesus Jumalaksi. Minä tulkitsen hänen kommenttinsa niin, että hän kieltää Jeesuksen jumaluuden.
Koska Isä ja Poika ovat yksi Jumala, ilmestynyt lihassa ihmisenä,
hän kieltää Isän ja Pojan. Silloin hänellä ei ole Jumalaa koska
Jumala on Isä ja Poika. Tästä Johannes todistaa kirjeessään.
Hän toteaa, että joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään.
Jeesus itse sanoo, että minä olen Isässä ja Isä on minussa.
Edeleen Jeesus sanoo fariseuksille ja kirjanoppineille, jotka
pitivät Jeesusta pelkkänä ihmisenä: "Ellette te usko, Minä Olen,
te kuolette synteihinne.Hyvä huomio.
GF ei liene kertaakaan vastannut suoraan kysymykseen onko hän unitaariuniversalisti,
joka ei tunnusta Jeesuksen Kristuksen jumaluutta.
Tähän käsitykseen olen vuosien varrella päätynyt tulemaan.
Jos olen väärässä, nimimerkki -GF- varmaan oikaisee erehdykseni, joka on myös siinä tapauksessa väärä todistus hänestä, jos hän tunnustaa Jeesuksen Kristuksen jumaluuden.
s-seutulainen - Anonyymi00074UUSI
Anonyymi00073 kirjoitti:
Hyvä huomio.
GF ei liene kertaakaan vastannut suoraan kysymykseen onko hän unitaariuniversalisti,
joka ei tunnusta Jeesuksen Kristuksen jumaluutta.
Tähän käsitykseen olen vuosien varrella päätynyt tulemaan.
Jos olen väärässä, nimimerkki -GF- varmaan oikaisee erehdykseni, joka on myös siinä tapauksessa väärä todistus hänestä, jos hän tunnustaa Jeesuksen Kristuksen jumaluuden.
s-seutulainenOlet väärässä. Tunnustan Jeesuksen Kristuksen jumaluuden. Johanneksen evankeliumin alussahan se käy selkeästi ilmi - ja muuallakin. Kiitos kun kysyit.
GF - Anonyymi00075UUSI
Anonyymi00074 kirjoitti:
Olet väärässä. Tunnustan Jeesuksen Kristuksen jumaluuden. Johanneksen evankeliumin alussahan se käy selkeästi ilmi - ja muuallakin. Kiitos kun kysyit.
GFMinä pyydän sinulta anteeksi väärää arviotani ja syyttämistäni sinua unitaariuniversalistiksi,
joka et ole, koska tunnustat Herran Jeesuksen jumaluuden.
s-seutulainen
- Anonyymi00035UUSI
Tunteet ovat yleensä oikeita, juuri niiden kautta Jumala ohjaa ihmistä eikä sen kautta miten joku kaheli tulkitsee Raamattua.
Kyllä tunteisiin tulee enemmän luottaa kuin mitä vatipään juttuihin.- Anonyymi00050UUSI
Totta puhut! Minulla on voimakas tunne siitä, että sinä olet keskivertoa vähälahjaisempi ihminen. Agreed? 🤣
- Anonyymi00051UUSI
Anonyymi00050 kirjoitti:
Totta puhut! Minulla on voimakas tunne siitä, että sinä olet keskivertoa vähälahjaisempi ihminen. Agreed? 🤣
Jos oot seitsemän vuotta toistellut näitä vatipää juttuja täällä, niin ei oo paljon varaa nimitellä ketään vähälahjaiseksi.
- Anonyymi00058UUSI
Anonyymi00051 kirjoitti:
Jos oot seitsemän vuotta toistellut näitä vatipää juttuja täällä, niin ei oo paljon varaa nimitellä ketään vähälahjaiseksi.
"Vatipääjuttuja" on yhdyssana.
- Anonyymi00038UUSI
Raamatun ilmoitus: Jerikossa myytävänä muurinmurtajia ja Sodomassa suolasirottimia.
On poistomyynti. - Anonyymi00041UUSI
Paavalia ei pidä herjattaman! Uskokaa nyt!!
- Anonyymi00046UUSI
Mutta se on niin kivaa toisella samoja juttuja päivästä toiseen.
Voi tosiaan olla aivot narikassa, kuten ateistit sanoo.
Siinä niiden sana tulee lihaksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 861266
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut1841051- 74999
- 70830
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su308731Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t164709Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.187691- 54667
Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t4636- 43635