Tämä määritelmä on täysin kateissa, jos sitä on koskaan päässyt edes muodostumaan vihervasemmistolaisen mielessä.
Siirtolainen on sellainen ihminen joka etukäteen hakee maahanmuuttolupaa johonkin toiseen maahan kuin missä itse on syntynyt ja asuu. Hän joutuu täyttämään viralliset kaavakkeet, joutuu haastatteluun jossa hän ilmaisee halunsa syyt muuttaa asuinvaltiota. Hän joutuu tekemään selvityksen omasta elämästään ja menneisyydestään niin koulutuksen, varallisuuden kuin rikosrekisterinkin osalta sekä taloutensa tilanteesta. Hänellä täytyy myös olla työpaikka johon hän hakee tai on jo hakenut ja päätös siitä onko hänet hyväksytty ko, työhön. Hänellä täytyy olla kyky elättää itsensä omilla rahoillaan.
Tämän jälkeen hänet hyväksytään maahanmuuttajaksi tai sitten hylätään.
Jos muuttolupa irtoaa niin sen jälkeen hänestä tulee maahanmuuttaja ja myöhemmin yleisnimike on ”siirtolainen” joka on jo vanhaa sanastoa. Kun hän on hyväksytysti ja nuhteettomasti asunut kohdemaassa ,yleensä viisi vuotta, hänelle voidaan myöntää maan kansalaisuus kansalaisuuskokeen perusteella.
Kun puhutte niistä Ceutan rikollisista huligaaneista niin mietikää pari kertaa, että olivatko he siirtolaisia?
Toivottavasti vihervasemmistolaiset ja muut tollot jakoivat lukea tämän kirjoituksen. Olihan siinä paljon enemmän kuin kaksi riviä.
Mikä on siirtolainen
11
<50
Vastaukset 11
- Anonyymi00001UUSI
Ihan sama juttu tuon pakolais termin kanssa. Sitä, että onko henkilö pakolainen, ei päätä henkilö itse. Sen päättää vastaanottava valtio.
- Anonyymi00002UUSI
Yhteen aikaan kaikkia ilman papereita maahan tulleita nimitettiin pakolaisiksi.
- Anonyymi00004UUSI
Pakolaisuudessa on tietyt kriteerit. Sellaisia eivät ole rahattomuus tai halu hakeutua parempien lihapatojen ääreen.
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Yhteen aikaan kaikkia ilman papereita maahan tulleita nimitettiin pakolaisiksi.
Joo, kun todettiin, etteivät maahan tulleet olleet mitään pakolaisia, vasemmisto keksi, että he ovat siirtolaisia. Kun todettiin, etteivät he ole niitäkään on vasemmisto alkanut käyttämään nimitystä, paperittomat.
- Anonyymi00010UUSI
Sodan jälkeen Karjalan evakoita sanottiin siirtolaisiksi.
- Anonyymi00003UUSI
Australiaan lähti aikanaan paljon siirtolaisia Euroopasta.
- Anonyymi00006UUSI
Paitsi tämä niin myös muut sananmerkitykset on mettäneet merkityksen.
Saaga. Siinä on yksi sana jolta on lähtenyt pohja pois.
Saagat ovat islantilaisia ja pohjois norjalaisia viikinki kertomuksia jotka ovat saatettu kirjalliseen muotoon. Ne ovat saagoja.
Tänään puhutaan., etenkin naisten lehdissä, jonkun missin tai poliitikon vaimon saagasta. - Anonyymi00008UUSI
Ei kukaan hakenut lupia Amerikasta 1900 luvun alussa. Sinne vaan mentiin ja duunia oli
- Anonyymi00009UUSI
Nämä nykyiset kehitysmaalaiset "muuttajat" ovat laittomia maahantunkeutujia, ei mitään siirtolaisia.
Media valkopesee näitä uutisia..- Anonyymi00011UUSI
Voidaan puhua kolonialismista.
- Anonyymi00012UUSI
Kuka tahansa on mitä tahansa, jos minä nyt sanon vaikka olevani marsilainen, ja minulla on kymmenen eri sukupuoltakin, niin sittenhän minä olen marsilainen, jolla on 10 eri sukupuoltakin, eikös tämä ole jo selvä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911477
- 831022
- 67917
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su361861Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t170835- 92773
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61605- 63546
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta127488- 33481