Korneliuksen puheet

Anonyymi-ap

Kaikkea ei pidä sentään uskoa.

Kukaan ei saa Pyhän Hengen lahjaa synnin sekaan ennen kastetta.

20

<50

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ensin kaste syntien pois pesemiseksi ja sydämen puhdistamiseksi ja tyhjentämiseksi.

Vasta sitten voi saada Pyhän Hengen lahjan.

Apt.2
      38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
      39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne.

• Anonyymi00002

Villitseviä hurmoshenkiä pumpataan ihmiseen viittaamalla Korneliuksen talon väitteisiin.

• Anonyymi00005

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi00006

Minkä siinä herjatessa Jeesus unohtui?

On olemassa sellainenkin setä.

• Anonyymi00007

Pyhä Henki ei tule ihmisen sisälle synnin sekaan ennen kastetta.

• Anonyymi00008

Jatkuva Jeesustelu pitäisikin laittaa hälytyskellot soimaan.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00009

Jeesuksen seurassa kulkeneet oikeat 12 apostolia oli saanut Pyhän Hengen lahjan paljon ennen helluntaita. Paavali ei siihen joukkoon kuulu.

Joh. 20:22

Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.

Sitä Jeesus tarkoitti kun sanoi kastavansa heidät Hengellä, eli omalla Totuuden Hengellä.

• Anonyymi00010

Paavali oli helluntaina murhahommissa Jerusalemissa.

Ap. t. 26:10

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

• Anonyymi00011

Oikeat apostolit saivat synnit anteeksi ehtoollisella.

Matt. 26:27-28
      Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki.
      Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

• Anonyymi00012

Älkää asettako Isämme armolle rajoja. Kristinuskon kolme persoonaa kuulee kyllä arankin pyynnön kun katuva pyytää syntejään anteeksi. Jumalamme on niin suuri ja rakastava, ettei Hän vaadi mitään rituaaleja tuskaiselta lapseltaan. Ristin ryöväri, tuhlaajapoika ja monet Raamatun henkilöt, jotka toivat rukouksessa tekonsa Jumalalle. Vesi on vain vettä ja leipä ruokaa, mutta sakramentit ovat hieno tapa muistella Jeesuksen asettamassa ehtoollisessa, seurakunnan edessä, Hänen uhrautumista ihmisten puolesta. Kaste on myös, olipa se millainen tahansa, niin Isämme iloitsee siitä ja Hän lähettää Pyhän Hengen kasteen vilpittömälle, vaikka vettä ei olisikaan lähellä. Ei ole soveliasta kiistellä yksittäisistä jakeista, kasteista ja muista rituaaleista, Isämme valtava viisaus, kutsuu meitä yksilöllisesti, monin tavoin, Aikanaan kristityn kasvun mukana, hän alkaa nähdä Isämme rakkauden valtavan sylin ja armon, jota Hän osoitti tuhlaaja pojalle, Jeesuksen kertomuksessa.

• Anonyymi00013

Hupsistakeikkaa. Kyllä se armo tulee ansaita Paavalia ja muita herjaamalla. Kaikkea mitä mieleen juolahtaa voi herjata sekä heitellä sekaan jotain kohtia Raamatusta, että ne ovat tukevinaan herjoja.

Niin armo ansaitaan. Ei siitä ehtoolliset eikä kasteet auta mitään.

Tai miksi muutoin kannattaisi herjata jos siitä ei olisi mitään hyötyä. Se olisi kuin tuuleen huutaisi.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Hupsistakeikkaa. Kyllä se armo tulee ansaita Paavalia ja muita herjaamalla. Kaikkea mitä mieleen juolahtaa voi herjata sekä heitellä sekaan jotain kohtia Raamatusta, että ne ovat tukevinaan herjoja.

Tai miksi muutoin kannattaisi herjata jos siitä ei olisi mitään hyötyä. Se olisi kuin tuuleen huutaisi.

Raamatun mukaan kaikki ihmiset ovat syntisiä heti sikiämistä alkaen Aadamin sukuun.

Vanha liitto alkoi: Pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisisinä. Tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysenpoikasta syntiuhrina perisynnin vuoksi.

Uusi liitto alkaa: Sekä pojat että tytöt Kristillinen kaste. Jeesus on veriuhri.

• Anonyymi00015

Matt. 27:44

Samalla tavoin häntä pilkkasivat myös rosvot, jotka oli ristiinnaulittu yhdessä hänen kanssaan.

Matteuksen mukaan molemmat ryövärit joutuivat kuumille kiville.

Autuuttaan ei kannata perustaa murhamiesten ja ryövärien armon varaan.

Jumalan sana on totuus.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Uusi liitto Kristuksen verensuojassa alkaa KASTEESTA, ei muutoin.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Raamatun ilmoituksen mukaan Paavali oli murhamies, eikä murhamiehet peri Jumalan valtakuntaa.

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

Ilm. 22:15

Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Raamatun ilmoituksen mukaan Paavali oli murhamies, eikä murhamiehet peri Jumalan valtakuntaa.

Ilm. 22:15

Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

"ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."

Paavali ei kaihtanut valehtelemista, jos katsoi sen palvelevan hyviä tarkoitusperiä.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

"ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät."

Paavali ei kaihtanut valehtelemista, jos katsoi sen palvelevan hyviä tarkoitusperiä.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi00019

Pyhä Henki ei tule synnin sekaan ihmisen sisälle ennen Kristillistä kastetta, missä synti pestään pois.

Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".

• Anonyymi00020

Pyhä Henki voi tulla ihmisen päälle tekemään jotain tehtävää, mutta ei ihmisen sisälle sydämeen synnin sekaan ennen kuin kasteessa Jumala on pessyt ja puhdistanut sydämen.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Pyhä Henki voi tulla ihmisen päälle tekemään jotain tehtävää, mutta ei ihmisen sisälle sydämeen synnin sekaan ennen kuin kasteessa Jumala on pessyt ja puhdistanut sydämen.

Korneliukset ja Paavalit on epäluotettavia tyyppejä.

1. Joh. 4:1

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      54
      980
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      69
      791
    3. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      66
      777
    4. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      61
      731
    5. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      52
      680
    6. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      62
      643
    7. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      7
      626
    8. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      33
      603
    9. Hyvä ihminen

Koetko olevasi hyvä ihminen ja kohteletko toisia arvostavasti?
      Ikävä
      78
      486
    10. Mersumies201

Oli tänään hyrskällä melekoosen tehokas 124 liikenteessä. Ei paljon vastamäki haitannu....
      Hyrynsalmi
      15
      483
    Aihe