"Raamattu ei ole ristiriidassa itsensä kanssa" -hokemaa hyödyntää moni, joka haluaa kumota eri mieltä olevan väitteen. Kaikki riidan osapuolet siteeraavat kuola suupielestää pärskyen Raamattua ja kaikki ovat eri mieltä siitä, kenenkä tulkitsema jae tai jaerypäs vie väittelyssä voiton. Eikä yhteisymmärrystä koskaan saavuteta.
Pahin eripuran lietsoja on Nellie Oleson, joka keksii vääntämisen aiheen vaikka atomin puolikkaasta ja joka väitellessään tunkee keksimiäään väitteitä vastapuolensa suuhun ja riitelee näitä itse keksimiään väitteitä vastaan.
Nellie on siitä kummallinen hahmo, että sen lisäksi, että hän valehtelee, hänellä ei ole edes alkeellista tajua siiitä, mitä kaikkein yksinkertaisimmat logiikan lait ja reilun pelin säännöt pitävät sisällään. (Tai voihan se olla, että hän on hajulla mutta on niin patologinen valehtelija, ettei piittaa mistäään mitään.)
Nellie haluaa kumota sovituksen sanan toteamalla, että "Raamattu ei ole ristiriidassa itsensä kanssa".
Ja hän tuntuu kuvittelevan, että tuo hokema, jota hän hokee silmämunat päässä kiiluen, pätee ainoastaan silloin, kun hän käyttää sitä, ei suinkaan silloin, kun sitä käyttää joku muu.
Nellien aivot eivät tunnu kykenevän muodostamaan ajatusta tahi päätelmää, jonka muukaan sovituksen sana voi olla totta samalla kun tuo hokema on totta. Se tarkoittaisi ainoastaan sitä, että kaikki muu Raamatussa on linjassa sovituksen sanan kanssa. Mutta koska Nellie itse ei usko sovituksen sanaan, hän tarvitsee tuota hokemaansa sovituksen sanan kumoamiseen, ei suinkaan sen vahvistamiseen - sovituksen sanan, JOKA LÖYTYY RAAMATUSTA.
Nellie siis katsoo voivansa käyttää hokemaa "Raamattu EI ole ristiriidassa itsensä kanssa" Raamatusta löytyvän sanoman KUMOAMISEEN!
Sikäli kun minä mistään mitään ymmärrän, jokin asia KUMOTAAN käsittääkseni vetoamalla ristiriidan OLEMASSAOLOON, ei suinkaan sen poissaoloon!
😂😂😂
Nellie voi käydä lukaisemassa 2 Kor. 5:19:n ja todeta, mitä siinä lukee, ja sen jälkeen hän voi tarkistaa kirjan otsikon - jos siinä lukee "Raamattu", Nellie voi todeta senkin, jos oikein pinnistää vooimansa äärimmilleen, että 2 Kor. 5:19 ON RAAMATUN KIRJOITUSTA.
😂😂😂
Jos Nellie nyt sitten haluaa KUMOTA sen, mitä 2 Kor. 5:19:ssä lukee, hänen kannattaa vedoota johonkin MUUHUN kuin tuohon häneltä silmämunat lähestulkoon ulos pullauttavaan hokemaansa.
Nimittäin aina kkun hän hokee sitä, hän VAHVISTAA hokemallaan sovituksen sanan, ei suinkaan kumoa sitä.
Tsemppiä Nellie!
"Raamattu ei ole ristiriidassa itsensä kanssa"
4
<50
Vastaukset 4
- Anonyymi00001UUSI
Tämä sana on tosi:
10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä,
ja hän on itse itsensä tuominnut.
Siis: " hän on itse itsensä tuominnut. "- Anonyymi00003UUSI
Hyvä Nellie! Tosi hyvin pysyit asiassa.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
- Anonyymi00002UUSI
2Kor.5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. Biblia (1776) Ps.32:2. Room.3:24-25. 4:8. Kol.1:20.
- Anonyymi00004UUSI
Kyllä siellä niitä solmuja löytyy joissa sama asia kuvataan kahdella eri tavalla samassa kirjeessä. Jos ei niitä huomaa ei ymmärrä tekstiä oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.491268Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt13995- 93967
- 77663
- 37658
- 26441
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?53430Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.15419- 23417
Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?
Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h30413