Lyrica/pregabalin 150mg lopetus?

Anonyymi-ap

Olen käyttänyt 150mg päivässä kys. lääkettä yli kymmenen vuotta ahdistuksen hoitoon. Tekisi mieli koittaa lopettaa ja katsoa pärjäisikö ilman. Onko jollain tietoa miten hitaasti tuon kokoista annosta kannattaisi vähentää?

6

60

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Lääkärin antaman ohjeen mukaan.

• Anonyymi00002

En ole lääkärissä käynyt vuosiin. Reseptin olen uusinut omakannan kautta. En viitsi terveydenhuoltoa kuormittaa näin mitättömällä kysymyksellä. Mikäli huomaankin että oireeni ovat edelleen olemassa niin keskeytän lopetuksen. Kysyin neuvoa jos joku tietää asiasta tai on kokemusta. En mitään päivänselvää vittuilua.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

En ole lääkärissä käynyt vuosiin. Reseptin olen uusinut omakannan kautta. En viitsi terveydenhuoltoa kuormittaa näin mitättömällä kysymyksellä. Mikäli huomaankin että oireeni ovat edelleen olemassa niin keskeytän lopetuksen. Kysyin neuvoa jos joku tietää asiasta tai on kokemusta. En mitään päivänselvää vittuilua.

Lääkkeitä ei lopeteta omin päin

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Täällä hyvinvointialueella on digipalvelu jossa voi laittaa viestiä terveydenhuoltoon. Sinun hyvinvointialueella ei ole digipalvelua?

• Anonyymi00005

Tuntematta taustaasi - kannattaa jutella lääkärin kanssa ennen kuin lopetat tai vähennät. Kuten viestiketjussa mainittiin, voit olla lääkäriin yhteydessä hyvinvointialueen digipalveluiden kautta (esim. Helsingissä Maisa). Minulle sanottiin erikoislääkärin toimesta, että todennäköisesti sitä käytetään minun tapauksessa hautaan asti (ahdistuneisuushäiriö minullakin) - ilmeisesti sen verran viiraa päässä ;)

Kannattaa pyytää hidasta titrausta mahdollisten vieroitusoireiden takia (kaikki ei niitä saa). Se titrataan todennäköisesti 25mg kerralla.

Ei kannata hätäillä.

• Anonyymi00006

onko totta että lyrica ja kannabis on aivan jumalainen kombo?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2240
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      853
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      796
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      528
      737
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      67
      661
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe