Jumalan ja maailman kyseessä ollessa sovittamisessa ja lunastamisessa aktiivisia osapuolia on tasan yksi.
Jumala ei ole koskaan tehnyt syntiä, joten Jumala ei kaipaa sovittajaa eikä lunastajaa. Maailma on syntiin langennut maailma ja kaipaa siksi sovitusta ja lunastusta.
Yhdessa asiassa Paavali on johdonmukainen:
HÄN EI KOSKAAN EIKÄ MISSÄÄN KIRJOITA KENENKÄÄN YKSILÖN SOVITTAMISESTA TAI LUNASTAMISESTA VAAN AINA KOKO MAAILMAN SOVITTAMISESTA JA LUNASTAMISESTA.
Hän ei myöskään koskaan puhu SOVITUKSEN TAI LUNASTUKSEN "VASTAANOTTAMISESTA".
Lisäksi HÄN PUHUU SOVITUKSESTA JA LUNASTUKSESTA AINA MENNEESSÄ AIKAMUODOSSA.
Sovitus tarkoittaa sovintoon ja yhteyteen saattamista.
Lunastaminen tarkoittaa jonkin haluamansa asian omaan omistukseen hankkimista. Tämä tapahtuu siten, että maksaa lunnasmaksun.
Kun JUMALA, MAAILMANKAIKKEUDEN LUOJA, SAATTAA MAAILMAN SOVINTOON JA YHTEYTEEN KANSSAAN, KUVITTELETTEKO TE PAVIAANIT, ETTÄ HÄN TARVITSEE SIIHEN MAAILMALTA TAI JOLTAKULTA YKSITTÄISELTÄ IHMISELTÄ LUVAN???????????
KUN JUMALA LUNASTAA MAAILMAN OMAKSI OMAISUUDEKSEEN, KUVITTELETTEKO TE PAVIAANIT, ETTÄ HÄN TARVITSEE SIIHEN MAAILMALTA TAI JOLTAKULTA YKSITTÄISELTÄ IHMISELTÄ LUVAN??????????
Käykää vaihdattamassa aivonne, törpöt.
Sovittamisesta ja lunastamisesta
1
<50
Vastaukset 1
- Anonyymi00001UUSI
Minä en oikein ymmärrä mitä tässä tarkoitetaan lauseella, kun Jumala lunastaa maailman omakseen. miten Jumala ylipäätänsä voi lunastaa jotakin jonka hän on itse luonut, eikä se ole jo Jumalan?
Eikö se sovitus ole välien korjaamista ihmisten kanssa ja Jumala antaa ihmisille mahdollisuuden sovittaa välit suhteessa Jumalaan, koska ihminen on rikkonut Jumalan käskyjä vastaan. Siinä Jumala on vastaanottava osapuoli joka ottaa ihmisen omakseen antamalla hänelle armon.
Se on kiinni ihmisestä ottaako ihminen tämän armon vastaan eli kaikki perustuu ihmisen vapaaseen tahtoon.
Ihminen on Jumalan luomus jonka hän loi omaksi kuvakseen. Sen takia ihminen on Jumalan joten Jumalalla on oikeus tehdä ihmiselle mitä halua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.812506Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt422116Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.28965- 32867
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,154788Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?58650Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi6538- 21505
Vihdoinkin tarjolla sushia!
Onpa mukava, että tän paikkakunnan ruokatarjonta laajenee. Ensi lauantaina pääsee herkuttelemaan kun Kukkoloilta saa su78501- 33492