Miten ponupannu voi räjähtää?

Anonyymi-ap

Osaako joku selittää mulle, miten pontikkapannun saa räjähtämään sillä tavalla, että lasit lentää huushollista pihalle? Ei ponu sentään mikään räjähdysaine ole!

45

297

Vastaukset 45

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jos se oli hätävalhe? Omatekoinen metalabra, ilotulitteet, kranaatti, itsevalmistettu p*mmi? Ristinummi eli N*stislummi on maineensa veroinen. Paljon narkkei ja m*tui eli ongalmasakkaa siis. Vähän aikaa sitten uutisoitiin hiekkalaatikon happohyökkäys ja tuttavani väitti että siellä oli lisäksi r*jähteitä paikalla.

• Anonyymi00002

Tuotteen loppukäyttäjänä olen kuullut prosessista vain, että kattilassa on jonkinasteinen paine. Jos paine kasvaa syystä b toisesta, niin heikoin kohta pettää.

Mutta pitää muistaa, että lopputuote on bensiinin veroista tulenarkuusluokituksessa.

Eli ensin pamahtaa ja sitten leimahtaa.

Huomioinette tämän varastoidessanne ainetta. Paloturvallisuudesta saattaa olla käyttöturvatiedotteessa selvitys. Ja senhän jokainen valmistaja on velvollinen luovuttamaan käyttäjlle!

Mies 65

• Anonyymi00003

Simiti osannee kertoa, jos on vielä räjähdyksestä hengissä.

• Anonyymi00021

Pää kiinni INCEL!

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Pää kiinni INCEL!

Mihin hän katosi?

• Anonyymi00004

Alkoholi on tulenarkaa mietippä siitä

• Anonyymi00005

Se tarkoittaa, että jäähdytys on pettänyt ja huoneistoon on päässyt nesteeksi tiivistymätöntä alkoholihöyryä. Joku siis sulkenut kylmän vesihanan ja sen jälkeen sytyttänyt tupakan

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Se tarkoittaa, että jäähdytys on pettänyt ja huoneistoon on päässyt nesteeksi tiivistymätöntä alkoholihöyryä. Joku siis sulkenut kylmän vesihanan ja sen jälkeen sytyttänyt tupakan

Loogista. Noin voi käydä.
        Vallankin jos valmistaja ja laboratorion makutuomari ovat samassa persoonassa.

Mies 65

• Anonyymi00007

Tuosta varastoinnista vielä. Siksi kai alan piirit varastoivat toimituserät lähdevesiliuoksena. Syttyvyysluokitus muuttuu vaarattomampaan luokkaan.

Ja palotarkastajallehan pitää ilmoittaa tontilla varastoitavat palavat nesteet!

Mies 65

• Anonyymi00008

Kuuma alkoholihöyry astiassa on lähes ruudin veroinen räjähdysaine, se tarvitsee vain kipinän. Kipinä voi tulla sähkövastuksesta, jos pinta laskee liikaa, vastus palaa puhki ja pummm...

• Anonyymi00010

Toinen vaihtoehto, pienessä tilassa, esim kylppäri, jäähdytys on pettänyt ja pannu täyttänyt tilan alkoholihuuruilla, siihen kipinä ja seurauksena räjähdys.

• Anonyymi00009

Nauratti kun uutistenlukija kertoi niin perin hienolla kirjakielellä ´alkoholin valmistuksessa käytettävä laitteisto´ ja heti huomasin että kyseessä on pontikkapannu. Ois voinut hänkin sanoa niin.

• Seommeinaan itelläkin Uuren Kaupunkin mökillä pontikka pannu porisemassa. Mäskiin on laitettu esimerkiksi katajanmarjoja ja E mallin Carinan käytetyt sytytys tulpat lillumaan. Pitäisi kylä tulla hyvät maku aromit näistä.
      Jeren Carinalla on ajettu jo yli 500 tkm eikä meinaan kertaakaan ole jättänyt ensin mua ja nykyään häntä tien poskeen. Kuhan jako pään remmin ja jotain jarru paloja vaihtaa, niin E mallin Carina kyllä toimii luotettavana käyttöautona päivittäiskäytössä.

• Meilläkin Penetratorsin tiimin choppauspajan nurkassa porisee pontikkapannu. Me ei ihan noin eksoottisia mausteita laitettu mutta chiliä kylläkin. Minä, Make, Kake ja muut tatuoitu- ja jämäkkäniskaiset jätkät oltiin kerran jopa "Pontikankeittäjät" ohjelman erityisessä Suomi-jaksossa. Me esiteltiin paikkoja ja juotiin raakaa pontikkaa naama irvessä, kuhan sikunatipat eli metanoli oli valutettu ensin valmiista tuotteesta pois.🙂🙂🙂

• bicky_royal kirjoitti:

Meilläkin Penetratorsin tiimin choppauspajan nurkassa porisee pontikkapannu. Me ei ihan noin eksoottisia mausteita laitettu mutta chiliä kylläkin. Minä, Make, Kake ja muut tatuoitu- ja jämäkkäniskaiset jätkät oltiin kerran jopa "Pontikankeittäjät" ohjelman erityisessä Suomi-jaksossa. Me esiteltiin paikkoja ja juotiin raakaa pontikkaa naama irvessä, kuhan sikunatipat eli metanoli oli valutettu ensin valmiista tuotteesta pois.🙂🙂🙂

Taisin nähdä kyseisen tv ohjelma jakson kun olin lähi kalja pubissa ja siellä oli kuutos kanava päällä. Serkku pojan työ miehet maan siirto virmasta olivat siellä myös ja juotiin muutama karjalaolut. Seommeinaan serkku pojan maan siirto virmassa meinaan vallan Hiaseja ja Hilukseja työ autoina eikä meinaan kertaakaan ole jäänyt tela ketjut tai muut tarvikkeet työmaaalueelle. Hiasen ja Hiluksin vapari 2,4 dieselillä ajaa helposti Suomessa miljoona kilometriä ja sen jälkeen se rutkuttaa toiset miljoona kilometriä Afriikassa jonkun perheen tai virman jokapäiväisenä käyttöautona 👍👍👍

• pääskyvuoren_jorma kirjoitti:

Taisin nähdä kyseisen tv ohjelma jakson kun olin lähi kalja pubissa ja siellä oli kuutos kanava päällä. Serkku pojan työ miehet maan siirto virmasta olivat siellä myös ja juotiin muutama karjalaolut. Seommeinaan serkku pojan maan siirto virmassa meinaan vallan Hiaseja ja Hilukseja työ autoina eikä meinaan kertaakaan ole jäänyt tela ketjut tai muut tarvikkeet työmaaalueelle. Hiasen ja Hiluksin vapari 2,4 dieselillä ajaa helposti Suomessa miljoona kilometriä ja sen jälkeen se rutkuttaa toiset miljoona kilometriä Afriikassa jonkun perheen tai virman jokapäiväisenä käyttöautona 👍👍👍

Jep kylä meillä Pääskyvuoren Maan siirto virmassa hommat välillä seisoo, mutta ei meinaan koskaan sen takia että Hiaset tai Hiluksit oikuttelisi mitenkään. Järjestäen yli 500tkm niillä kaikilla on ajettu, mutta syöttö pumppu, laturi, tartti ja kardaanin kannatin laakeri on kaikissa alkuperäinen 🙂🙂🙂

• Anonyymi00011

Huomasin aamulla, että oli jäänyt melkein täysi viskipullo keittiön pöydälle. Ei mitään sekundaa, vaan prosentteja 46. Aamuaurinko paistoi ikkunan läpi suoraan pulloon. Onkohan tuo paloturvallisuus riski...

• Anonyymi00012

Mikä on tupakoinnin osuus tai muu pössöttely?
      Vilma

• Anonyymi00015

Kai sä sen nyt tiedät, minkälaisella tunteella ja taidolla syntyy täyteläinen pontikka?

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Kai sä sen nyt tiedät, minkälaisella tunteella ja taidolla syntyy täyteläinen pontikka?

En. Mutta setä nuorena likkana tarjosi:"Onko hyvää?" Johon tietenkin isännän maistaessa juomaa myöntelin. Karmeeta ainetta. Muutenkin Alko oli etäinen asia.
        Eihä voi loukata.
        Vilma
        Millainen elokuva olisi 100/200 litraa pontikkaa? Hautajaisia?

• Muu pössyttely on legit niin vtun jees. Oon täällä ihan ding dong enkä legit voi hypätä kevarin tai mopoauton rattiin vaikka itse faijani tatuoitukaluinen penetraattori Bicky Royal mies käskisi.🙂🙂🙂

• bicky_the_kid kirjoitti:

Muu pössyttely on legit niin vtun jees. Oon täällä ihan ding dong enkä legit voi hypätä kevarin tai mopoauton rattiin vaikka itse faijani tatuoitukaluinen penetraattori Bicky Royal mies käskisi.🙂🙂🙂

Ai katos vaan jätkä elää kuin mikäkin kanadalainen. 🙂🙂🙂 Ite en tykkää pössytellä, sillä mä olen monesti kaveriporukan kuskina. Mulla kun on E mallin Carina millä on ajettu jo yli puoli miljoonaa kilsaa. Kylä meinaan on luotettava auto kuhan jakohihnan ja jotain kuluvia osia kuten jarrupaloja vaihtaa.

• pääskyvuoren_jere kirjoitti:

Ai katos vaan jätkä elää kuin mikäkin kanadalainen. 🙂🙂🙂 Ite en tykkää pössytellä, sillä mä olen monesti kaveriporukan kuskina. Mulla kun on E mallin Carina millä on ajettu jo yli puoli miljoonaa kilsaa. Kylä meinaan on luotettava auto kuhan jakohihnan ja jotain kuluvia osia kuten jarrupaloja vaihtaa.

Joo ja legit mullekin voi tulla jotain pakettien kuskauskeikkoja mopoautolla, mut faija kyllä ymmärtää jos oon vähän eri kiertoradalla ja pitää miettiä vastuullista liikennekäyttäytymistä. Eikös faijan kaveri rallipiireistä, hondis, saanut välinsä läheisiinsä ihan solmuun kun mietti juurikin vastuullista liikennekäyttäytymistä vapaa-lauantaina. 🤔 Onneksi mun ja faijan välit on niin hyvät, että hän kyllä ymmärtää jos oon vähän dingdong. Legit.

• bicky_the_kid kirjoitti:

Joo ja legit mullekin voi tulla jotain pakettien kuskauskeikkoja mopoautolla, mut faija kyllä ymmärtää jos oon vähän eri kiertoradalla ja pitää miettiä vastuullista liikennekäyttäytymistä. Eikös faijan kaveri rallipiireistä, hondis, saanut välinsä läheisiinsä ihan solmuun kun mietti juurikin vastuullista liikennekäyttäytymistä vapaa-lauantaina. 🤔 Onneksi mun ja faijan välit on niin hyvät, että hän kyllä ymmärtää jos oon vähän dingdong. Legit.

Joo hyvähän se on jos jäbä huomaa tuijottaneensa jotain psychtrance-musavideoita youtubesta tuntikausia ja näkökenttä on vähän sinne päin. Paree silloin pitää vaan se mopoauto parkissa 🙂🙂🙂

• Anonyymi00013

No en tiedä. Aikoinaan ponua tehtiin nuotiolla ja Yhdysvalloissa keskilännessä tehdään yhä, kuten Pontikankeittäjät -sarjassa olet varmaan nähnyt

• Anonyymi00029

Sarja on käsikirjoitettua satua. Ei kukaan oikeasti keitä metsässä ponua, siellä voi kuka tahansa yllättää ja avotuli kaikkine ongelmineen.

• Anonyymi00014

Älä laita siihen mitään jäähdyttävää, niin hoituu hyvinkin nopsaan.

• Miksiköhän kemiaa harjoitetaan yleensä labroissa eikä kotiolosuhteissa?!

Hmm. 🤔

• Anonyymi00016

Venttiili tukkeutuu. Syntyy liikaa painetta.

Ei olisi ollut vaikea googlettaa.

Muista juoda itse ensimmäinen kupillinen.

• Anonyymi00019

Et ole ilmeisesti koskaan keitellyt? Mikä venttiili, ei ponupannussa tarvita mitään venttiiliä, joka voisi tukkeutua ja mikä sen tukkisi, ihan huuhaa settiä tuollainen.

• Anonyymi00018

Viina on palavaa ainetta. Joskus kaverit sanoi saavansa hyvät kännit heittäessään kiukaalle Kossua. Pakkohan sitä oli kokeilla ja voin sanoa, etten toista kertaa kokeile. Hyvin nousi lieskat puoleen metriin. En tarvinnut kuitenkaan turvautua sammuttimeen.

• Anonyymi00020

Niin esimerkiksi nakkien liekitys Ateenalaisessa ravintolassa taisi perustua tuohon.
        Pelkäsin, että silkkipaitis myös palaa.
        Vilma

• Anonyymi00023

Kossu on liian mietoa tuohon, joten valehtelet

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Kokeile. Ei palanut pitkään.

• Jotkut heitteli kaljaa aikoinaan taloyhtiön saunassa kiukaalle, ristus mikä haju. 🤮

• Anonyymi00026
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Eihän zirtakin tanssivat Kossua tunne, jossen minäkään.
        Tenua?
        Vilma

• Anonyymi00028
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Jotkut heitteli kaljaa aikoinaan taloyhtiön saunassa kiukaalle, ristus mikä haju. 🤮

En ole haistanut. Lienee hyvä tapa pilata seuraavien saunojien löylyt. Kuten myös kiukaalle pissiminen.

• Anonyymi00022

Hahaa. Isälläni kerran sähkökiukaan vastuksesta ryhtyi lyömään liekkiä. Isä päätti yrittää sammuttaa heittämällä vettä siihen. 😆

• Anonyymi00027

No. Paloiksi kivijalkaan?
        Ei millään pahalla.
        Iskuvaara?
        Vilma

• Jaajaa, onko kenelläkään käynyt mielessä että lämmön ylläpitoon on mahdollisesti käytetty nestekaasua

• Anonyymi00030

Kaasupullo?

• Anonyymi00030 kirjoitti:

Kaasupullo?

Aika todennäköinen vaihtoehto

• Anonyymi00031

Luojan kiitos asun itse taloyhtiössä, jonka asukkailla on varaa hakea juomansa Alkosta.

• Anonyymi00032

Onko pontikan valmistus niin sanottua prosessiteollisuutta?

• Ponupannu räjähtää niiku kaikki muukin räjähteellinen, et se sanoo: "Ka-buuum!"

Ja siin sit kamaloitu samalla, 'seinät ja katto ja lattia ja koko koti meni', niiku Tippavaaran isäntä kerto 50-luvun lopulla ratio-ohjelmas Kankkulan kaivolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kiinnitit ensimmäisenä

huomiota kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1368
    2. Poutalan onnettomuus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit
      Maailman menoa
      111
      1124
    3. Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta

Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      929
    4. Olen pahoillani

Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi
      Ikävä
      56
      922
    5. Koska olet ihastunut minuun

Kysymys sulle. Oma vastaus, tänä vuonna. ❤️
      Ikävä
      61
      917
    6. Junaonnettomuus

Kuka jäi junan alle?
      Haapajärvi
      4
      909
    7. Onko sinulla vihan tunteita

Minua kohtaan? Haluatko kostaa jotakin tai tehdä pahaa? Voit tähän sanoa ihan luottamuksella.
      Ikävä
      130
      841
    8. mitä olet valehdellut

kaivatullesi? kerro rehellisesti totuus
      Ikävä
      66
      715
    9. Naisen kimppuun lenkkipolulla

Poliisin tietojen mukaan noin 30–40 vuotias ulkomaalaistaustaisen näköinen mies kävi naisen kimppuun yllättäen Rentukant
      Kajaani
      55
      679
    10. Ei ole siitä kiinni

Että en tykkäisi. Tykkään liikaa, mutta se on epäsopivaa. Hirveää kidutusta ruokkia tunnetta täällä, jos todellisuudessa
      Ikävä
      34
      590
    Aihe