Sovituksesta ja lunastuksesta 2

Anonyymi-ap

Jos olen Reiskalle viisi tonnia pystyssä ja hän antaa minulle velan anteeksi, on aivan sama, kuinka MINÄ suhtaudun hänen armeliaisuuteensa - hän on se, joka päättää, onko velka rauennut vai ei. Jos ilmoitan jukuripäisesti, että aion maksaa velan, sillä ei ole mitään merkitystä, jos ja kun Reiska itse tykönään on jo antanut sen anteeksi. Ja jos olen häntä kohtaan kiittämätön, silläkään ei ole mitään merkitystä, koska Reiskalla yksinomaan on päätäntävalta tässä velka-asiassa.

Samoin on asianlaita, jos olen loukannut häntä. Jos hän oma-aloitteisesti antaa sydämestään minulle anteeksi, silloin on aivan sama, kuinka piittaamaton tai kiitollinen olen häntä ja hänen anteeksiantamustaan kohtaan. Onhan nimittäin niin, että anteeksiantamus on tyystin loukatun osapuolen kontolla - ei loukkaajalla ole mitään anteeksiANNETTAVAA.

Sovituksen sanan raiskaajat eivät ymmärrä näitä perusasioita. Se paljastuu näistä "sovituksessa on KAKSI osapuolta" -aivopieruista. Sovituksessa eli sovinnon syntymisprosessissa OLISI kaksi osapuolta, JOS MOLEMMAT OSAPUOLET OLISIVAT RIKKONEET TOISIAAN VASTAAN - silloin ja ainoastaan silloin tarvittaisiin molempien osapuolten anteeksiantamus ja suostumus sovintoon, koskapa sovintoon SUOSTUMISTA on mielekästä edellyttää ainoastaan osapuolilta, joita vastaan on rikottu. Yritän auttaa hidasjärkisimpiä seuraavalla esimerkillä: jos Make ja Pera ovat huonoissa väleissä keskenään, sovintoa hierottaessa suostumusta siihen ei edellytetä Elmeriltä, jolla ei ole kumpaakaan mitään vastaan.

Siksi tämä äärettömän idioottimainen lausahdus: "Vaaditaanhan sovitukseen IHMISEN suostumus" on paitsi idioottimainen myös Jumalaa pilkkaava - se kun edellyttäisi sitä, että Jumala on ihmisen anteeksiantamuksen tarpeessa. Ikään kuin olisi kyse riidasta, jossa molemmat osapuolet ovat loukanneet toisiaan. "Tarvitaanhan ihmisenkin suostumus!"

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Lunastuksen sanan raiskaajat puolestaan kuvittelevat, että Paavali kykenee käyttämään ajatusta lunnaiden maksamisesta tavalla, joka on täysin mieletön ja historiaton. Jättimäinen aivopieru, jossa sössötetään "lunastettavaksi suostumisesta"/"lunastuksen vastaanottamisesta" ja muusta vastaavanlaisesta hevonpaskasta, perustuu vajaaälyiseen kuvitelmaan, jonka mukaan ihmiskunnassa olisi joskus ollut käsillä tilanne, jossa panttivankeja/sotavankeja/kaapattuja lunastettaessa olisi kysytty: "Tuota, monikohan teistä panttivangeista haluaa vapaaksi?" Ikään kuin tuollainen kysymys olisi AINA KUULUNUT ASIAAN lunnaita maksettaessa.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

On tosiaankin niin, että kun ihminen alkaa syystä tai toisesta raiskata sovituken sanaa ja sanomaa lunastuksesta, hän tekee itsestään ruohoa jauhavan Nebukadnessarin.

30

68

Vastaukset 30

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
      2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
      3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
      4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
      5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
      6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
      7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
      8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
      9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
      10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
      11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
      12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
      13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
      14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
      15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
      16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
      ( 1 Kor. 2 )

s-seutulainen

• Anonyymi00006
        UUSI

Tuohon sinä s-seutulainen vetoat aina kun et osaa itse sanoa yhtikäs mitään. Tuolla voi kuitata aina kaikki eriävät mielipiteet. Näppärää ja tyypillisen katalaa ja kieroa sinulle.

Jeesuksen Henki ei ketään kehota tuollaiseen nilkkiyteen.

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Tuohon sinä s-seutulainen vetoat aina kun et osaa itse sanoa yhtikäs mitään. Tuolla voi kuitata aina kaikki eriävät mielipiteet. Näppärää ja tyypillisen katalaa ja kieroa sinulle.

Jeesuksen Henki ei ketään kehota tuollaiseen nilkkiyteen.

Mitäpä minulla itselläni voisi olla sanottavaa, kun Raamattu antaa tyhjänpäiväiseen järkeilyysi ja filosofeeraamiseesi tyhjentävän vastauksen;
        Paavalin ensimmäisen Korinttolaiskirjeen toisen luvun myötä.

s-seutulainen

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Mitäpä minulla itselläni voisi olla sanottavaa, kun Raamattu antaa tyhjänpäiväiseen järkeilyysi ja filosofeeraamiseesi tyhjentävän vastauksen;
        Paavalin ensimmäisen Korinttolaiskirjeen toisen luvun myötä.

s-seutulainen

Milläköhän persereikälogiikalla tuo sitaatti muka ei sovellu sinuun? Koetapa nilkki tarjota siihen vastaus. Me molemmat tiedämme, että sinä et siihen pysty. Jospa sinä vauveli taas vaiheeksi aloittaisit jonkin ketjun jollakin sen isomummosi Peltolan tyhjänpäiväisellä järkeilyllä ja filosofeeraamisella?

• Anonyymi00002
      UUSI

Matt.5:40 Ja joka sinua tahtoo oikeuden eteen, ja ottaa hamees, niin salli myös hänelle muukin vaate. Biblia (1776)

• Anonyymi00003
      UUSI

Luuk.3:11 Niin hän vastaten sanoi heille: jolla on kaksi hametta, antakoon sille, jolla ei yhtään ole, ja jolla on ruokaa, hän tehköön myös niin. Biblia (1776) 1Joh.3:17. Jaak.2:15-16.

• Anonyymi00004
      UUSI

Mutta jos anteeksisaanut ei usko, että on saanut anteeksi tai ei tunnusta että tarvitsee anteeksisaamista, onkin jo toinen juttu. Kaikkivaltias on määrännyt, että se joka uskoo, saa ansaitsemattomasti anteeksi. Ei siis se, joka ei tiedä tai ei huoli anteeksiantoa.
      Jumalan loukkaamista, Pyhän Hengen pilkkaa ei voi saada anteeksi. Anteeksisaamisen mahdollisuus maksoi Jumalalle suunnattomasti. Jumala ei voinut katsoa syntejämme ja vääryyksiämme sormiensa läpi.

• Anonyymi00007
        UUSI

Tälllaista hevonpaskaa nykyään julistetaan, mikä on surullista. Kaikkivaltias on moraalisesti paljon tarinan Reiskan alapuolella.

• Anonyymi00005
      UUSI

Ristillä Jumala sovitti maailman ja itsensä. Kerralla.

• Anonyymi00008
        UUSI

Jumalan ei tarvinnut sovittaa itseään !

• Anonyymi00009
        UUSI

Aamen!

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

2. Kor. 5:19

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

No jos ei sovittanut omia syntejään - joita on enemmän kuin muilla- niin miten voi pelastua?

Jumala itse joutuu helvettiin.

• Anonyymi00010
      UUSI

Kerron tosi kertomuksen eräästä uskovasta kaverista.

Hän oli rötöstellyt paljon ennen uskoontuloaan ja oli ollut useaan kertaan poliisin kanssa tekemisissä.

No, uskoon tultuaan, hän meni tunnustamaan ne rötöksensä / syntinsä poliisille.

Poliisi oli hyvin ymmärtäväinen ja näki sen suuren muutoksen tuossa ihmisessä ja sanoi, että jospa annetaan armon käydä oikeudesta.

Tämä uskova ei suostunut, vaan halusi tuomion ja meni vankilaan kärsimään tuomionsa.

Tuolle uskovalle ei siis armo kelvannut, vaikka sitä tarjottiin hänelle.

Monelle ihmiselle tarjotaan samaan tyyliin armoa, mutta se ei hellie kelpaa.

Mutta toki siinä on se perus asia, että se armo ei kelpaa heille siksi, kun sitä pitäisi seurata parannus entisestä syntielämästä, eivätkä he ole siihen halukkaita / valmiita, vaan syntielämä houkuttaa enemmän.

Eli se armon vastaanottaminen vaatii sydämen halun ja muutos halun.

Yksi hyvä vertauskohta / tapaus on esim. alkoholisti, sillä alkoholistiakaan ei voi auttaa irti alkoholista, jos hänellä itsellä ei tule todellinen halu vapautua siitä riippuvuudestaan, ja ihan samoin siis syntistä / syntielämää viettävää ei voi auttaa, jos hän itse ei sitä koko tahdo, siis kokosydämisesti.

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
      14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

Tämä on selvää sanomaa siitä, että mitä pelastukseen tarvitaan.

• Anonyymi00015
        UUSI

Tällaisia pilipalitatarinoita sovituksen sanan raiskaajat mielellään kertovat. Nämä eivät ilmeisesti lopu ennen kuin aikojen lopulla.

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Tällaisia pilipalitatarinoita sovituksen sanan raiskaajat mielellään kertovat. Nämä eivät ilmeisesti lopu ennen kuin aikojen lopulla.

Tuo kertomus on totuus, ei mitään pilipalia !

Ja jos joku sitä sovituksen sanaa raiskaa, se olet sinä itse !

Toistetaan siis:

Todellinen sovituksen sana, heti jo siinä jakeessa ja sitä seuraavassa:

18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja

!!!
        hän uskoi meille sovituksen sanan:

20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

!!!

Mutta kun jo yksi jae jo katkaistaan väkivalloin, eikä enää ole edes yhden jakeen opista, vaan vain puolikkaan, niin onhan se täysin selvää, että on kyseessä paha eksytys.

Eli aikojen lopulla kaikki kyllä selviää sinullekin viimeistään.

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Tuo kertomus on totuus, ei mitään pilipalia !

Ja jos joku sitä sovituksen sanaa raiskaa, se olet sinä itse !

Toistetaan siis:

Todellinen sovituksen sana, heti jo siinä jakeessa ja sitä seuraavassa:

18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja

!!!
        hän uskoi meille sovituksen sanan:

20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

!!!

Mutta kun jo yksi jae jo katkaistaan väkivalloin, eikä enää ole edes yhden jakeen opista, vaan vain puolikkaan, niin onhan se täysin selvää, että on kyseessä paha eksytys.

Eli aikojen lopulla kaikki kyllä selviää sinullekin viimeistään.

Jatka sinä Nellie samaa sianpaskavalhettasi aivan rauhassa.

Paavalin itsensä mukaan sovitukksen sana on jakeen 19 alkuosa, joten minä kuuntelen mieluummin Paavalia kuin jotakuta, joka on niin neitimäinen, että kykenee SEITSEMÄN VUODEN AJAN saamaan toiset luulemaan, että on nainen!

• Anonyymi00011
      UUSI

Mitä väliä sillä on uskooko kukaan sovitukseen, koska kaikki on kuitenkin sovitettu uskoivatpa tai eivät, ja kaikki pelastuvat ?

Tämä sovitusjuttuhan kirkastuu sitten kertaheitolla jokaiselle siellä taivaassa tai uudessa maassa. Paatuneimmilla ja tyhmimmilläkin, jos eivät heti ymmärrä, on aikaa märehtiä sitä vaikka koko loppuikuisuus.

Mitä ihmeen merkitystä tämän asian ymmärtämisellä nyt on ?

• Anonyymi00014
        UUSI

Näin voi kysyä ainoastaan joku, jonka ymmärrys on kovin, kovin olematon.

Ikään kuin hyvä sanoma ei saisi olla sitä, mitä se on - hyvä sanoma. Ja jos se nyt saakin olla sitä, mitä se on - hyvä sanoma - sen julistamisessa ei ole mitään järkeä, KOSKA se on hyvä sanoma.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ikään kuin hyvä sanoma ei saisi olla sitä, mitä se on - hyvä sanoma. Ja jos se nyt saakin olla sitä, mitä se on - hyvä sanoma - sen julistamisessa ei ole mitään järkeä, KOSKA se on hyvä sanoma.

"Hyvä sanoma" ei ole hyvä sanoma kaikille.

Ja sinun jankkaamisesi on rasittavaa ja typerää, vaikka näytät pitävän itseäsi erittäin välkkynä.

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Ja sinun jankkaamisesi on rasittavaa ja typerää, vaikka näytät pitävän itseäsi erittäin välkkynä.

Painupa trolli sitten muualle julistamasta rasitunneisuuttasi, koska se on sangen typerää.

"Välkkynä"!

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Tuon kömplelömpää projisointia saa hakea!

Sellaisia te sovituksen sanan päälle paskojat olette.

🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Kirjoitat: "Hyvä sanoma" ei ole hyvä sanoma kaikille.

Kerrankin joku elää kirjoittamansa asian itse todeksi!

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Tässä sinulle siitä Hyvästä Sanomasta ja siitä, että osa ottaa sen vastaan ja osalle se taas ei kelpaa:

1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.

!!!
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        !!!

4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
        12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
        13 eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
        14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
        15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
        16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Tässä sinulle siitä Hyvästä Sanomasta ja siitä, että osa ottaa sen vastaan ja osalle se taas ei kelpaa:

1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.

!!!
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        !!!

4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.
        9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
        12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
        13 eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
        14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
        15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
        16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa.

Tällä sanomalla te sovituksen sanan mitätöijät pyyhitte perseenne.

• Anonyymi00012
      UUSI

Entä jos ei koe tehneensä mitään väärin, eikä koe tarvitsevansa mitään anteeksiantoa ?

Ei siis ole mitään sovitettavaakaan.

Ja jos onkin sovitettavaa ja rikkonut/velat anteeksi saanut osapuoli hyväksyy/ymmärtää saaneensa velat anteeksi, mutta ei halua kuitenkaan mihinkään liittoon sovittajan kanssa, niin pakottaako sovittaja siihen ?

• Anonyymi00013
        UUSI

"Pakottaako sovittaja siihen?"

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi00020
      UUSI
    • Anonyymi00025
      UUSI

Kukaan ei maksanut velkaa, joten kyse ei ole lunastuksesta tai sovituksesta. Jeesus on maksanut velan, joten se on sovitus.

Raamattu päättyy tilanteeseen, jossa kaikki eivät pelastu. Se on niin ja aamen. Juudaan (iskariot) joutuvat väärät, syntiset ja jumalattomat.

• Anonyymi00027
        UUSI

Sun päässäs se päättyy noin, mutta sun pääsi ei päätä näitä asioita.

• Anonyymi00029
      UUSI

Kun eletään sellaista elämää kuin Apostolien teoissa kuvataan, sillä ei ole mitään merkitystä, onko joku jollekin jotakin velkaa. Silloin kaikki on yhteistä – velatkin ovat yhteisiä.
      Koittakaa nyt ymmärtää se! Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä päivittäin lisää niitä, jotka saivat pelastuksen. Herra siunasi tämän elämäntavan. Se on pyhää elämää, eikä siinä ollut pahuutta ollenkaan.

Apt: 2:44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
      2:45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
      2:46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
      2:47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tuot pöytään parisuhteessa?

Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä
      Sinkut
      342
      1245
    2. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää??????
      Ikävä
      54
      738
    3. 2 km on nykyään liian pitkä koulumatka

Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk
      Lieksa
      55
      728
    4. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      38
      715
    5. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      623
    6. Miia Heikkinen avautui !

Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa
      Judo
      59
      606
    7. 45
      604
    8. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      581
    9. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
      Ikävä
      42
      526
    10. Mitä töitä kaivattusi on tehnyt?

😅
      Ikävä
      52