Kyllä se ainakin minulle olisi ongelma. Olen eläkeläinen ja yksi harrastukseni on tavata sukulaisiani Pohjoismaissa ja Keski-Euroopassa. Ajan pitkiä siivuja kerrallaan ja pidän taukoja hyvillä maisemapaikoilla. Dieselilläni ajelen yhdellä tankkauksella 1300 km ja se riittää hyvin. Range ei tule mieleenkään matkoillani, koska sitä on aina riittävästi. Sähköauto ei ole minkäänlainen vaihtoehto huonon rangen takia.
Vastaukset 28
- Anonyymi00001
Sähköautot ovat vihonviimeisiä pitkämatkalaisille. Mutta lyhytajoon ne sopivat ihan hyvin. Älkää ihmeessä valehdelko, että sähköauto sopisi hyvin myös pitkille matkoille.
- Anonyymi00002
Just tulin 200 km reissulta, rangea jäljellä 350 km. Ehkä jollekin ongelma, minulle ei.
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Just tulin 200 km reissulta, rangea jäljellä 350 km. Ehkä jollekin ongelma, minulle ei.
Vautsi vau . 200 km. Ja ilman latausta . On sulla pitkät reissut .
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Vautsi vau . 200 km. Ja ilman latausta . On sulla pitkät reissut .
Luetun ymmärtäminen?
- Anonyymi00003
Nykyisten sähköautojen ongelma on kivikautta edeltävältä kehitys-ajalta peräisin oleva akusto !? Joka on....
1. Liian painava !
2. Liian kookas !
3. Liian hintava !?
Akuston vaihto maksaa edelleen 15000-40000€ tai Toyotassa jopa enemmän !?
Kun akuston takuu on Moro ja SOH-arvo on 70% ????
Niin, nokkelimmat saattavat hoksata mikä on tuon sähköauton arvo ??
No, minä vastaan, se on muistojen arvo !?- Anonyymi00006
No kyllä olet nokkela. Samaa lässytystä päivästä toiseen....
- Anonyymi00008
Miksi niitä akustoja pitää vaihdella ja mitä se paino merkitsee mitään?
Tuollako jutulla aiot jatkaa vielä montakin vuotta, keksisit edes jotain uutta ja järkevää.
- Anonyymi00007
Hauskaa hauskempi avaus jälleen kerran. Menikö montakin päivää keksiä noin onneton avaus ja tarina?
- Anonyymi00009
No nuo aloittajan esiintuomat iänikuiset ja moneen kertaan läpikäynyt tarinat aina vaan tulevat esiin.
Tarinat on jo niin eilispäivien tarinoita ja pohjautuvat jokseenkin täydelliseen kokemattomuuteen ja tietämättömyyteen sähköautoilusta. Niinhän se aina onkin, että tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
No ei noista tietenkään eroon pääse, kun kirjoittajat ovat niitä jääriä, joille uusi on aina kauhistus ja itsepintaisesti kieltäytyvät uudesta ja kehityksen tuomista sujuvammista asioista, jos niihin mukautuminen vaatii vähänkin uuden oppimista.
- Anonyymi00010
No sitten se on sinulle ongelma.
Pidättäydy siinä pitkän kantaman sähköautissa tai hybridissä - tai siinä ruosteen raiskaamaasa bensatojossa. - Anonyymi00011
Sähköautoilijat eivät elä reaalielämää, koska he eivät tiedä, mitä lyhyt range tarkoittaa. Toinen selitys on, että heidän ei tarvitse ajaa kuin pikkumatkoja.
- Anonyymi00025UUSI
Oikean auton Mustangin V8 range on samaal luokka, kuin halvimman Teslan ja muut ominaisuudet surkeat. Tesla laittaa Mustangin mennen tullen. Ja edullinen.
- Anonyymi00012
Olet fossiili. Ota rohkea loikka sähköön ja hämmästelet miksi olet koskaan ajanut savuttavilla fossiiliautoilla. Latureita on Eurooppa täynnä, range on hyvä jos otat Mersu CLA 250-mallin!
- Anonyymi00013
En ota loikkaa huonompaan. Olkaa te iloisia, jos sähköautostanne on teille iloa. Minulle on tuonut iloa kunnon TDI:t jo vuosikymmenten ajan ja nyt sähköautojen tullessa ilo on moninkertaistunut.
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
En ota loikkaa huonompaan. Olkaa te iloisia, jos sähköautostanne on teille iloa. Minulle on tuonut iloa kunnon TDI:t jo vuosikymmenten ajan ja nyt sähköautojen tullessa ilo on moninkertaistunut.
Aika surullista tarinaa tuo liikenteen sähköistyminen
- Anonyymi00015UUSI
Täällä jatkuvasti kirjoittavilla ei ole rangessa ongelmaa, kun ei ole mitään sähköautoakaan. Todellinen ongelma on ihan jonkin muun lyhyys.
- Anonyymi00016UUSI
Minullakaan ei ole range ongelmaa, sillä ajelen itselataavalla hybridi-Toyotalla. Se kulkee tankillisella 1000 km , joten pitkätkään reissut eivät tuota ongelmia. Rahaa kyllä olisi ostaa vaikka useampi sähköauto kerralla, mutta arvostan enemmän käytön helppoutta ja liikkumisen vapautta. Koskaan ei tarvitse hermoilla latauspaikoista.
Sähköauto on minulle aivan liian vaikeakäyttöinen, sillä silloin pitäisi vaihtaa myös puhelin. Vanhaan NOKIA 3310 puhelimeen ei voi asentaa lataukseen tarvittavia äppejä, joten saattaisin jäädä sähköautolla jumiin korpitaipaleelle. Jatketaan siis vain Toyotalla. - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Minullakaan ei ole range ongelmaa, sillä ajelen itselataavalla hybridi-Toyotalla. Se kulkee tankillisella 1000 km , joten pitkätkään reissut eivät tuota ongelmia. Rahaa kyllä olisi ostaa vaikka useampi sähköauto kerralla, mutta arvostan enemmän käytön helppoutta ja liikkumisen vapautta. Koskaan ei tarvitse hermoilla latauspaikoista.
Sähköauto on minulle aivan liian vaikeakäyttöinen, sillä silloin pitäisi vaihtaa myös puhelin. Vanhaan NOKIA 3310 puhelimeen ei voi asentaa lataukseen tarvittavia äppejä, joten saattaisin jäädä sähköautolla jumiin korpitaipaleelle. Jatketaan siis vain Toyotalla.Toyota näyttääkin olevan paras valinta tavallisille ihmisille.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Sähköauto on minulle aivan liian vaikeakäyttöinen, sillä silloin pitäisi vaihtaa myös puhelin. Vanhaan NOKIA 3310 puhelimeen ei voi asentaa lataukseen tarvittavia äppejä, joten saattaisin jäädä sähköautolla jumiin korpitaipaleelle. Jatketaan siis vain Toyotalla.Minulla onkin turvallinen 3G puhelin, ei tule huijauspuheluita.
- Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Sähköauto on minulle aivan liian vaikeakäyttöinen, sillä silloin pitäisi vaihtaa myös puhelin. Vanhaan NOKIA 3310 puhelimeen ei voi asentaa lataukseen tarvittavia äppejä, joten saattaisin jäädä sähköautolla jumiin korpitaipaleelle. Jatketaan siis vain Toyotalla.Sulle onkin ihan paras ja sopivin tuollainen itserunkkaava Toyota. Muista ettei lapsesi, jos sinulle sinulla edes on, niin ei auta hoitamaan omia asioitasi kun kaikkeen tarvitaan älykännykkä tai tietokone. Sulla ei taida olla pankkikorttiakaan?
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Minulla onkin turvallinen 3G puhelin, ei tule huijauspuheluita.
Se sopii yksinkertaiselle luovuttajalle oikein hyvin.
- Anonyymi00019UUSI
Erikoiset harrastukset aloittajalla, täällä ei taida toista vastaavaa harrastajaa löydy.
Keskieurooppaan mennään lentämällä ja Ruotsiin laivalla, jolloin ajomatkaa ei tule kovin paljon.
Mutta voihan näitä perustella tai keksiä vaikka mitä juttuja.- Anonyymi00020UUSI
Luuletko, että sukulaiset asuvat lentokentillä ja laivasatamissa?
- Anonyymi00021UUSI
Itse en ole eläkeläinen, mutta Teslalla käymme ajelemassa Pohjoismaissa ja Keski-Euroopassa lomamatkoilla, eikä tähän mennessä ole ollut mitään ongelmia. Jonkinlaisen tauon pidämme joka tapauksessa 300-400km:n välein, jonka aikana auton voi ladata.
Suurin muutos on siinä, että nyt matkan energiakulut on alle puolet aikaisemman dieselauton kuluista. - Anonyymi00022UUSI
Ei ehkä lyhyt range vaan se pieni akku, josta talvella tulee iso ongelma, jos akkua ei voi esilämmittää ennen ajoa.
- Anonyymi00026UUSI
Miksi tuo sinun henkilökohtainen tilanteesi on niin tärkeä että sinun pitää sitä mainostaa töpseliautopalstalla?
- Anonyymi00027UUSI
Ongelmat eivät ole henkilökohtaisia, jos ongelmatekniikkaa myydään pakolla poliitikkojen päätösten mukaisesti.
- Anonyymi00028UUSI
Lataile sähkökärryäsi yli 80%
ja saat sakot.
ajassa 14.30
https://www.youtube.com/watch?v=TaGLlh0ES4c
Miten tuo sähköautoilu voi olla noin vaikeaa ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi yritti murhata mopopojan
Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti7091733Mopomiitti!
Menikös öoliisilta yli tuo mppedinkans kisaaminen tais olla melkoinen riski vahigoittaa tarpeettomasti jopa kuolla tuoss272898- 67857
Poliisi kiilasi mopoilijan
Ylellä leviää video jossa poliisi pysäyttää rajusti kiilamalla mopo pojan. Toivottavasti poliisi ottaa tuosta mallia myö108661- 32581
- 88557
- 32540
Käviskö tällainen suhde
Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E61539- 42522
- 37520