Hyvätuloinen ähtäriläinen maksaa n. 51 000 euroa enemmän veroluontoisia maksuja , kuin vähemmän verottavassa kunnassa .
Vastaukset 10
- Anonyymi00001
No tämä ei mikään uusi tieto.
- Anonyymi00002
Kunnallisvero on (vähennyksiä lukuunottamatta) lineaarinen joten ero kasvaa tulojen mukana. 51 000 euron pelkkä kunnallisveroero edellyttäisi jo satojen tuhansien eurojen verotettavaa ansiotuloa (pääomatuloista ei makseta kunnallisveroa). Ansiotulojen suuruusluokka tulisi olla 800 000–900 000 € vuodessa riippuen kirkollisverosta ja vähennyksistä. Se ei ole “hyvätuloinen” (=bruttotulot yli 5000e vuodessa) eikä edes tyypillinen “suurituloinen” vaan äärimmäisen korkea tulotaso. Sellaisia ei Ähtärissä ole.
- Anonyymi00003
En ota kantaa noihin lukuihin, kun en ole niihin tarkemmin perehtynyt. On totta, että kunnallisveroprosentti on Ähtärissä korkeampi kuin monessa muussa kunnassa, sama koskee kiinteistöveroa. Sen vuoksi on järkevää, että jos vaikka omistaa vapaa-ajan asunnon Ähtärissä, niin ei missään tapauksessa muuta sinne vakituisesti asumaan, kotikunta siis säilyy toisessa pienemmän kunnallisveroprosentin kunnassa. Ja kun ei kuulu kirkkoon, niin on säästänyt ja säästää edelleen mittavat summat, jotka voi laittaa sijoituksiin kasvamaan korkoa. Ja sitten tulee se korkoa korolle -ilmiö, eli itselle jäävä rahamäärä vain kasvaa - mukavaa !
- Anonyymi00010
Perttu jos kulkee Alajärveltä Ähtäriin saa valtavat verovähennyksen.
Puhumattakaan kun unohtuu jäädä kotiin koko päiväksi..
- Anonyymi00004
Haluan rakastella rikkaita miehiä, nopealla aikataululla. 😍
- Anonyymi00005
Soittele mulle . Tiedät numeroni terveisin Apulaissheriffi .
- Anonyymi00006
Ei tuo lammas ketään pane
- Anonyymi00007
Eikös korvauksilla makseta kuntalaisille takaisin menetyt tulot?
- Anonyymi00008
Täällä ei asu hyvätuloisia. Suurin osa päättäjistä kun on niin pienituloisia, ettei kuntavero kosketa. Helppo esittää korotuksia, kun eivät itseä koske.
- Anonyymi00009
ni en maksa vero ja lainkkan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3521051- 71738
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37666- 41578
- 48571
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75471
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19461kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459