Mennäänkö tällä? https://vapaa-ajattelijat.fi/blog/vapaa-ajattelijain-liiton-tavoitteet-ja-strategia-2026-29-luonnos/
Kommentit ka parannusehdotukset tervetulleita.
Uskonnottomien oikeuksien puolesta
14
71
Vastaukset 14
- Anonyymi00001
Hyvää asiaa. Haastaa tekemään.
- Anonyymi00002
This is the best; Tina Turner
- Anonyymi00003
Asiaa
- Anonyymi00004
Näitä tavoitteita pitäisi jo nyt lähetellä eduskuntavaaliehdokkaille:
https://vapaa-ajattelijat.fi/blog/blogi/hallitusohjelmatavoitteita-helpommasta-haastavampaan/ - Anonyymi00005
Yhteistoimintaa tarvitaan. Tue sinäkin.
- Anonyymi00006
Haastan ateisteja myös tekemään jotain.
- Anonyymi00007
Hyvä! Pientä säätöä vielä tulossa.
- Anonyymi00008
Vapaa-ajattelu on HUU-HAATA ja sen marginaalinen ET-humppa on sen etäispesäke.
Molemmat tulevat tuhoutumaan....
💥💥💥🔥🔥🔥 - Anonyymi00009
Vaparit ovat aika pieni
ryhmittymä yleistämään
muiden asioita mieleisekseen
Siksi ilmeisesti määrä on
vain noin 1300. On tietysti
hyvä kun voi tehdä jotain
mielekästä. Itse olen kyllä
melko pihalla toiminnoista.
Jotka voivat myös kärjistyä.- Anonyymi00010
Vapareita on Suomen väkiluvusta vain vaivaiset 0,02 %.
Pikku porukka.
- Anonyymi00011
Nuoria vapari-uskonto ei kiinnosta ja suuret ikäluokat siirretään pikkuhiljaa vaparien jumalattomien hautausmaille, esim. Kainuun Tuonenviitaan..
- Anonyymi00012
Ei mikään uskonto kiinnosta järkeviä nuoria...
- Anonyymi00013
Joskus kuulee sanottavan, että "uskonto on huumetta".
Siitä tuli mieleeni: erikoinen huumekauppias tämä Jeesus.
Ei katukauppaa. Ei hintalappua. Ei kuukausimaksua. Ei laskua. Ei tarvitse ottaa pikavippiä seuraavaa annosta varten.
Päinvastoin – Jeesus sanoi: "Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa."
Jos joku väittää, että kyse on vain "huumeesta", niin ainakin se on maailman huonoin liiketoimintamalli. Ihmiset ovat jo kahdentuhannen vuoden ajan kertoneet elämänsä muuttuneen, mutta itse "lääke" on edelleen ilmainen.
Ja siinä onkin kysymys, joka minua kiinnostaa enemmän kuin pelkkä pilkka:
Miksi niin monet ihmiset eri kulttuureissa ja eri vuosisadoilla kertovat saman asian – että kohtaaminen Jeesuksen kanssa muutti heidän elämänsä?
Sitä ilmiötä kannattaa tutkia yhtä vakavasti kuin niitä kysymyksiä, joita esitetään Jumalalle. - Anonyymi00014
Asioita on kehdosta hautaan. Huomio Vapaa-ajattelijain liiton fb-syhmästä tänään:
Itä-Suomen palliatiivinen foorumi korjaa toimintaansa
"Kiitos, että kiinnititte asiaan huomiota. Korjasimme ohjelman muotoiluja niin, että ne vastaavat paremmin foorumin sisältöä ja tarkoitusta. Liitteessä korjattu ohjelma."
Sain yhteydenottooni, jossa oli kriittistä ja kehittävää palautetta, järjestäjiltä seuraavan ilahduttavan vastauksen:
"Hei,
kiitos yhteydenotostanne ja tärkeistä huomioistanne. Oli hyvä, että nostitte esiin palliatiivisen foorumin kohderyhmää ja tavoitteita koskevat muotoilut sekä paneelikeskustelun otsikoinnin. Palautteenne ansiosta huomasimme, että ohjelman suunnittelun aikana tehdyt foorumin sisällölliset muutokset eivät olleet päivittyneet täysin ohjelmateksteihin.
Foorumin suunnittelun edetessä foorumin näkökulmaa on laajennettu alkuperäisestä suunnitelmasta (uskonnoista) koskemaan laajemmin erilaisia vakaumuksia ja katsomuksia, myös uskonnottomuutta.
Tämä muutos ei valitettavasti ole päivittynyt kaikkiin aiemmin laadittuihin ohjelmateksteihin, minkä vuoksi osa muotoiluista on inhimillisessä epähuomiossa jäänyt liian kapeiksi ja paneelikeskustelun alaotsikon osalta virheelliseksi. Tarkoituksena ei ole siis ollut määritellä Vapaa-ajattelijain liiton edustajaa uskontokunnan edustajaksi eikä rajata foorumin kohderyhmää vain eri uskontokuntia työssään kohtaaviin ammattilaisiin. Foorumin tavoitteena on tarkastella uskonnon, vakaumuksen ja erilaisten katsomusten merkitystä monipuolisesti palliatiivisessa hoidossa.
Kiitos, että kiinnititte asiaan huomiota. Korjasimme ohjelman muotoiluja niin, että ne vastaavat paremmin foorumin sisältöä ja tarkoitusta. Liitteessä korjattu ohjelma."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu611630- 291255
- 851098
- 43915
- 67845
- 92824
Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.15789Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131735Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19735- 116701
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �151659- 4632
Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31625Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t76603- 43601
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45580- 19566
- 46558
Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä25551Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke19512