Johanneksen evankeliumin luvun 17 jakeessa 3 sanotaan: ”Tämä on ikuinen elämä: he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja Jeesuksen Kristuksen, jonka olet lähettänyt.
SINUT AINOAN TODELLINEN JUMALA.
Jesus jonka LÄHETIT. ELI JESUS ON LÄHETTILÄS ELI PROFEETTA.
Jesus raamatussa
28
<50
Vastaukset 28
- Anonyymi00001UUSI
Asia on ihan selvä kun todella lukee ymmärtäen , minä olen miettinyt ja aion kääntyä Islamiin. Kuten ystäväni sanoi en menetä Jeesusta vaan ymmärrän nyt hänen sanoman.
- Anonyymi00002UUSI
Hienoa
Olen iloinen puolestasi – kolminaisuusoppi ei kiinnostanut minuakaan. Olen ollut onnellinen muslimi jo vuosia, ja elämä on helpompaa - Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Hienoa
Olen iloinen puolestasi – kolminaisuusoppi ei kiinnostanut minuakaan. Olen ollut onnellinen muslimi jo vuosia, ja elämä on helpompaaIsä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ovat.
Poika ja Pyhä Henki ovat sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin ja käskyihin.
Ei ole mitään erilaisia, lievempia Pojan lakeja tai Hengen lakeja. - Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ovat.
Ei ole mitään erilaisia, lievempia Pojan lakeja tai Hengen lakeja.Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei ole mitään erilaisia, lievempia Pojan lakeja tai Hengen lakeja.Jeesus kohdisti sanomaansa ensisijaisesti Israelin kansalle ja oman aikansa juutalaisille.
Kristinusko ei ole olemassakaan kun ei sellaista jesus ole saarnannut. - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]Niinpä
Jeesus opettaa, että Mooseksen laki ja profeetat ovat voimassa.Pienikään piirto tai kirjain ei katoa ennen kuin kaikki on tehty.
Ja Paavali tuli ja aivopesu kaikki ja roskakoriin meni kaikki kun keksi sovitus tarina. - Anonyymi00011UUSI
❤️❤️❤️
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei ole mitään erilaisia, lievempia Pojan lakeja tai Hengen lakeja.Jeesus rukoilee Isää ja toteaa Isän olevan itseään suurempi. Jeesus opettaa, että hänen voimansa on peräisin Jumalasta ja että hän toteuttaa Isän tahtoa oman tahtonsa sijaan.
Raamattu tuo esiin, että Jeesus koki inhimillisiä rajoitteita, kuten viisaudessa kasvamisen, nukkumisen, kärsimyksen ja sen, ettei hän tiennyt lopun aikojen tarkkaa ajankohtaa.
Monoteismi tarkoittaa uskoa yhteen korkeimpaan Jumalaan – Luojaan – ja siihen, että palvonta kuuluu yksin Jumalalle - Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]LUONNONLAEISTA - alempaa löytyy, että Jeesus vastusti Mooseksen lakia, temppeliä ja Mooseksen kulttimenoja.
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Jeesus kohdisti sanomaansa ensisijaisesti Israelin kansalle ja oman aikansa juutalaisille.
Kristinusko ei ole olemassakaan kun ei sellaista jesus ole saarnannut.Ei ole - Jeesus vastusti kristinuskon perustana oleva juutalaisuutta.
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei ole mitään erilaisia, lievempia Pojan lakeja tai Hengen lakeja.Juutalaisuudessa ajatus Jumalasta tulevana ihmiseksi on vieras ja mahdoton. Jumala on täysin aineeton, ikuinen, jakamaton ja verraton, eikä hänellä ole ihmishahmoa tai fyysistä olemusta.
Jeesus nähdään joskus historiallisena opettajana, mutta hänen jumalallisuutensa torjutaan täysin.
Islamissa kunnioitettu PROFEETTA. Ja Jumalalla ei ole kumppaneita, lapsia eikä vertaista
LOPETTAKAA SEKOILU - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Niinpä
Jeesus opettaa, että Mooseksen laki ja profeetat ovat voimassa.Pienikään piirto tai kirjain ei katoa ennen kuin kaikki on tehty.
Ja Paavali tuli ja aivopesu kaikki ja roskakoriin meni kaikki kun keksi sovitus tarina.<<<Stefanos oli myös tunnettu evankeliointikyvystään ja hän JULISTI JEESUKSEN OPETUKSIA Jerusalemin asukkaille, myös kreikkalaisten synagogien jäsenille. TÄLLÖIN Stefanosta syytettiin jumalanpilkasta[6] ja puhumisesta temppeliä ja LAKIA VASTAAN.[7]<<<
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
LOPETA VALEHTELEMASTA. - Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Jeesus rukoilee Isää ja toteaa Isän olevan itseään suurempi. Jeesus opettaa, että hänen voimansa on peräisin Jumalasta ja että hän toteuttaa Isän tahtoa oman tahtonsa sijaan.
Raamattu tuo esiin, että Jeesus koki inhimillisiä rajoitteita, kuten viisaudessa kasvamisen, nukkumisen, kärsimyksen ja sen, ettei hän tiennyt lopun aikojen tarkkaa ajankohtaa.
Monoteismi tarkoittaa uskoa yhteen korkeimpaan Jumalaan – Luojaan – ja siihen, että palvonta kuuluu yksin JumalalleKyllä ei todellakaan mitään Jumala
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei ole mitään erilaisia, lievempia Pojan lakeja tai Hengen lakeja.Mistä lähtien.?
200-luku: Teologi Tertullianus käytti ensi kerran sanaa kolminaisuus (lat. trinitas) kuvatakseen Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä.Vuosi 325: Nikean ensimmäinen kirkolliskokous määritteli, että Poika on samaa olemusta Isän kanssa.Vuosi 381: Konstantinopolin kirkolliskokous laajensi ja vahvisti opin koskemaan myös Pyhää Henkeä. Silloin kolminaisuusoppi sai pääasiassa nykyisen muotonsa.
Ihmiset tekee uskonnon ja muuttavat mieleensä mukaan.
ONKO ENNEN KOLMINAISUUTTA EI OLLUT MITÄÄN KRISTIUSKOA vaan ihmiset uskoivat yhteen Jumalaan ja kullekin kansalle on tullut profeetta. - Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]Joo ja väittävät että Jesus kumosi kaikki kuolemalla
Siis Paavali syrjäsi jesuksen opetusta ja johti harhaan pakanoita. - Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Jeesus rukoilee Isää ja toteaa Isän olevan itseään suurempi. Jeesus opettaa, että hänen voimansa on peräisin Jumalasta ja että hän toteuttaa Isän tahtoa oman tahtonsa sijaan.
Monoteismi tarkoittaa uskoa yhteen korkeimpaan Jumalaan – Luojaan – ja siihen, että palvonta kuuluu yksin JumalalleJesus on profeetta ❤️❤️ ei muuta
- Anonyymi00003UUSI
Jeesus oli äitinsä puolelta perisynnin vuoksi kuolevainen, siksi hänet piti kasteessa synnyttää vedestä ja Hengestä ikuisesti eläväksi ihmiseksi.
Hepr. 1:5
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani. [Ps. 2:7; Ap. t. 13:33; Hepr. 5:5 | 2. Sam. 7:14]
Hepr. 5:5
Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin, [Ps. 2:7; Hepr. 1:5]- Anonyymi00004UUSI
Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1] - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1]Johannes onkin ainoa joka korosti jesuksen jumaluutta siksi ei puhunut erämaan kiusauksista koska Jumalaa ei sovi koetella, eikä kastetta maininnut koska ne koski ihmisiä. Käyttäkää niitä aivoja
- Anonyymi00007UUSI
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Saatana pyrkii erottamaan heidät toisistaan erillisiksi toimijoiksi yhteisen voiman heikentämiseksi.
Hajoita ja hallitse periaatteella. - Anonyymi00010UUSI
Yleisin eksytys on puhua pelkästä hengistä ja niillä eksyttää.
Henkiä manataan paikalle ja käsketään tekemään milloin mitäkin.
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
Ilm. 16:14
Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä. - Anonyymi00014UUSI
<<<< ELI JESUS ON LÄHETTILÄS ELI PROFEETTA.<<<
Niinhän Jeesus itse sanoi, että hänet lähetettiin tuomaan ihmisille tietoa pelastuksesta, ettei voida alistaa rahan vallalla, mutta - kuten paavi sanoi - Jeesus epäonnistui ja joutui vastustamansa uhrikultin uhriksi. Pyhän Stefanoksen puolustuspuheessa on hyvä pikaselitys Jeesuksesta - tässä eräs Pyhä, jonka sama taho tappaa kun julistaa sitten Pyhäksi.
<<< Stefanos oli myös tunnettu evankeliointikyvystään ja HÄN JULISTI JEESUKSEN OPETUKSIA Jerusalemin asukkaille, myös kreikkalaisten synagogien jäsenille. TÄLLÖIN STEFANOSTA SYYTETTTIIN JUMALANPILKASTA [6] JA PUHUMISESTA TEMPPELIÄ JA LAKIA VASTAAN. [7] Tähän hän vastasi pitämällä pitkän puheen, jossa hän kertasi Vanhan testamentin historian pääkohdan kiinnittäen erityisesti huomiota siihen, ETTÄ PROFEETAT OLIVAT AIKOINAAN JOUTUNEET SUORANAISEN VAINON KOHTEEKSI JA ETTÄ SAMOIN OLI NYT TAPAHTUNUT JEESUKSELLE.[8] Stefanos oli esiintynyt myös rohkeana MOOSEKSEN KULTTIMENOJEN VASTUSTAJANA[1]. <<<
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos- Anonyymi00019UUSI
<<<Jeesus epäonnistui ja joutui vastustamansa uhrikultin uhriksi.<<<
Jolla juutalaisellla uhrikultilla te palvotte Jeesusta tämän murhan määränneen Paavalin toimesta kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna opettamanaan Israelin Jumalana uhriksi. (Kolme rumaa sanaa, jotka liittyvät suuren halveksuntaan ja älykkyysosamäärän arviointiin,) - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
<<<Jeesus epäonnistui ja joutui vastustamansa uhrikultin uhriksi.<<<
Jolla juutalaisellla uhrikultilla te palvotte Jeesusta tämän murhan määränneen Paavalin toimesta kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna opettamanaan Israelin Jumalana uhriksi. (Kolme rumaa sanaa, jotka liittyvät suuren halveksuntaan ja älykkyysosamäärän arviointiin,)Lisäystä - TE OLETTE SAIRAITA, EHKÄ MIELISAIRAIRAITA.
TAI VOI OLLA JOKIN SAATANALLINEN, NOIDUTTI WENDIGO-DIAGNOOSI MYÖS JUUTALAISEN MAAGIN KIROUKSEN VAIKUTUKSESTA BALSAMOIDULLA MUUMIOLLA.
Todennäköisesti Lännen julistama avoin sota kristinuskoa vastaan, tulee sen tarkemmin määrittelemään. - Anonyymi00021UUSI
Ja kun minä lähdin - huusivat perään nauraen ja ilkkuen, että - hahahahaa - muista edellisen, joka yritti, ne hakkasivat nauloilla ristiin Jumalana ja syövät!
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ja kun minä lähdin - huusivat perään nauraen ja ilkkuen, että - hahahahaa - muista edellisen, joka yritti, ne hakkasivat nauloilla ristiin Jumalana ja syövät!
Ei helvetti, ei edes viidakon pimeimmässä bambumajassa kukaan hullu tapa ja kiduta kuoliaaksi ihmisiä jumalina ja syö!!!
- Anonyymi00024UUSI
Varhaiset juutalaiskristityt uskoivat aluksi Jeesuksen olevan normaali ihminen, jonka Jumala oli ottanut omaksi erityiseksi pojakseen – usein ajateltu, että näin tapahtui hänen kasteensa tai ylösnousemuksensa yhteydessä.
Paavali ja muut varhaiset kirjoittajat alkoivat myöhemmin uskoa, että Jeesus oli jo olemassa ollut jumalallinen tai enkelimäinen olento, joka tuli alas taivaasta ja otti ihmismuodon. Jumaluuden täysi puhkeaminen: Sukupolvien pohdiskelun, ylösnousemusnäkyjen ja pakanoiden vaikutuksen myötä varhainen kirkko muutti teologiaansa ylöspäin, kunnes Jeesus myöhemmissä uskontunnustuksissa virallisesti määriteltiin Jumalan kanssa tasavertaiseksi ja ikuiseksi.
(Bart ehrmann) - Anonyymi00025UUSI
Profeetta hän oli ei mitään Jumala eikä Jumalan Poika.
Matteus 28:18
Jos hän olisi itse Jumala, miksi hänen tarvitsisi ottaa vastaan valtuuksia? Jos hän olisi jo Jumala, hänellä olisi jo valta; hänen ei tarvitsisi saada sitä keneltäkään. Tässä kohdassa hän ei kuitenkaan selvästikään puhu itsestään Jumalana, vaan pikemminkin yhtenä profeettana muiden joukossa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas uusi PS:n rasismiKOHU!
Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a5791182- 71821
Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo
Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.264647- 53624
Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!
Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o161612Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.
Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä170605Katotaan miten jaksat tätä
Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.84562Naisten liian suuret vaatimukset?
Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta117536Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!
Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht202509Tiedätkö mitä mies
Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut20486