Diarra veti lapset mukaan aiheeseen

Anonyymi-ap

Lapset ja PS vertailussa
Anonyymi-ap
2026-08-13 06:00:49

Mika Koskinen
Eilen klo 15:17

Vihreiden kansanedustaja Fatim Diarra sanoo, ettei PS:n kansanedustajan Mauri Peltokankaan SDP:n kansanedustajaan Nasima Razmyariin viitanneessa kirjoittelussa ”afkaani-muslimista” mahdollisena tulevana ministerinä ole kyse yksittäistapauksessa, vaan se on osa perussuomalaisten toistuvaa toimintatapaa. Peltokangas on itse kiistänyt viitanneensa Razmyariin.

– Olen ollut politiikassa päivittäin mukana lähes kymmenen vuotta, ja niin kunnan kuin valtion tasolla minulle on tullut hyvin selväksi, että lähes ainoa asia, mikä saa perussuomalaiset syttymään, on mahdollisuus tavalla tai toisella hankaloittaa vähemmistöjen elämää, Diarra sanoo tiedotteessaan.

Diarra painottaa, että hänen arvionsa koskee puoluetta, ei sen äänestäjiä.

– En tarkoita, että kaikki perussuomalaisia äänestäneet olisivat rasisteja. Syitä äänestää puoluetta on aina yhtä monta kuin on äänestäjiäkin, hän sanoo.

Diarran mukaan erottava tekijä perussuomalaisten kansanedustajien ja huonosti käyttäytyvien lasten välillä on vastuunkanto.

– Ero perussuomalaisten kansanedustajien ja huonosti käyttäytyvien lasten välillä on se, että lapsia pyritään kasvattamaan niin, että jos käyttäydytään huonosti, siitä opitaan käyttäytymään paremmin, kun taas perussuomalaiset saavat huonosta käytöksestään lähinnä olan taputtelua, Diarra sanoo.

Diarra peräänkuuluttaa pääministeri Petteri Orpolta (kok) ja kokoomukselta vastuunkantoa.

– Petteri Orpo ja kokoomus vaikuttavat olevan valmiita sietämään mitä tahansa, kunhan hallitus pysyy pystyssä. Nollatoleranssi rasismille on ollut hallituksen puheissa jo pitkään, mutta puheet eivät riitä, jos niiden perään ei koskaan seuraa mitään. Jos tälläkään kertaa ei tapahdu mitään, kannattaa kysyä, onko nollatoleranssia koskaan ollutkaan, Diarra päättää.

IL

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
        Suomalaiset julkkikset
        106
        2215
      2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
        Ikävä
        103
        886
      3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
        Ikävä
        66
        833
      4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
        Ikävä
        46
        800
      5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
        Haapavesi
        21
        746
      6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
        Maailman menoa
        517
        716
      7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
        Ikävä
        76
        640
      8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
        Ikävä
        64
        615
      9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
        Ikävä
        23
        590
      10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
        Ikävä
        57
        561
      Aihe