Jäsenmaksu rahat korjaa päältä liittojen johto 250000-300000 € vuosipalkoilla, muut edut päälle mm asunto ja auto....
Vastaukset 12
Ammattiliittoon kuuluminen on taatusti maksanut jäsenmaksun moninkertaisesti takaisin. Vahvojen ammattiliittojen aloilla työskenneelleet ovat saavuttaneet suurimmat palkka- ja työehtoedut.
Se johtuu siitä, että ammattiliitoille on suuri neuvotteluvoima, kun neuvottelut on keskitetty ammattiosaajille. Yleissitovuus on taannut sen, että koko ammattikunta on hyvässä asemassa. Ammattiliittojen luottamusmiehet saavat liitoilta työehtokysymyksissä koulutusta ja osaaminen on siten korkealla tasolla. Ammattiliittojen lakipalvelust jäsenistölle täydentävät tätä. Heikoin palkkakehitys on aloilla, missä järjestäytymisaste on matala. Liittojen johto on palkkansa ansainnut, kun työn tulosekset jäesnistölle ovat hyviä.- Anonyymi00002
Höpö, elättää Venäjän mallia. YTK hoitaa vakuutus asiat. 103 € vuosi, ei 1000 € vuosi.
Ay-johtajat itse pilanneet bisneksensä, diilinsä joka ampuu pahasti yli duunarista.
Ettei ihmetellä kun jo ollut YTK suurempi vakuuttaja. SAK kin kuin jokin politpyroo, väkeä joka lähtöön, turhaa näitä varjoesikuntia, kun valtio ja kunnat hoitaa lakiteitse asioita. Palkkapuolelle parempi malli jossa muutkin kuin vasemmisto kerää potin. 2x ministerin palkoilla. Tietenkin vasemsmitossa aina on selitykset, mutta nyt pahasti yliammuttu, sama EK. Palkat tulee kohtuullistaa, ei olla 3x ylilääkärin palkoilla. Anonyymi00002 kirjoitti:
Höpö, elättää Venäjän mallia. YTK hoitaa vakuutus asiat. 103 € vuosi, ei 1000 € vuosi.
Ay-johtajat itse pilanneet bisneksensä, diilinsä joka ampuu pahasti yli duunarista.
Ettei ihmetellä kun jo ollut YTK suurempi vakuuttaja. SAK kin kuin jokin politpyroo, väkeä joka lähtöön, turhaa näitä varjoesikuntia, kun valtio ja kunnat hoitaa lakiteitse asioita. Palkkapuolelle parempi malli jossa muutkin kuin vasemmisto kerää potin. 2x ministerin palkoilla. Tietenkin vasemsmitossa aina on selitykset, mutta nyt pahasti yliammuttu, sama EK. Palkat tulee kohtuullistaa, ei olla 3x ylilääkärin palkoilla.Sen liiton, johon itse kuuluin työurani aikana, on nykyisin 354 euroa vuodessa eli jäsenmaksu on palkasta riippumaton. Siitä työttömyyskassamaksun määrä on 54 euroa. Eli YTK tulisi tämän liiton jäsenille samoilla eduilla kaksi kertaa kalliimmaksi. Loput 300 euroa maksetaan siis muista liiton antamista palveluista. Ammattiliitoilla kuten tälläkin ko. liitolla on myös muita jäsenetuja kuten edullista lomanviettopaikkatarjontaa. Tuo summa vastaisi arvioni mukaan noin 0,2 - 0,5 % siitä palkasta, jota tavanomaisesti nautin.
Muissa liitoissa jäsenmaksu on suhteellisesti suurempi palkkatuloista, mikä johtunee siitä, että matalammin palkatuilla aloilla on suurempia tarpeita jäsensitön edunvalvontaan. Ne voivat olla 1 - 1,5 % bruttopalkasta. Silloin 1 000 euron vuosikulut edellyttävät noin 6 000 euron kuukausiansioita.
Itse tarvinnut liiton palveluita koskaan, koska ei tullut milloinkaan hakausta työnantajan kanssa. Liitto tietysti osallistui osaltaan työehtosopimusneuvotteluihin ja niissä sopimuksissa oli aikoinaan vuosittain liittojen kuoppakorostuslisiä, jotka oikeudenmukaisesti ohjattiin liittoon kuuluville jäsenille. Sellainen olisikin hyvä järjestelmä, missä edut ohjattaisiin pääosin liittoon kuluville ja liittoihin kuulumattaonat saisivat sopia työnantajien kanssa itse näistä asioista. Tässä mielessä yleissitovuuden poistaminen suosisi liittoihin kuuluvia, jos ne pystyvät neuvottelemaan hyvät palkka- ja muut edut.
- Anonyymi00004
Eurokin ammattiliittojen rapamahoille on euro liikaa. Itse erosin ammattiliitostani jo 1999.
- Anonyymi00006
juup,
työhaluton peräkammarin nettosaaja pummi,
petti mualaisliitto-mtk:n,
ja alkoi persjuntiksi,
tai oikeamminkin,
kun ulinoita lukee,
persnatsiksi...
- Anonyymi00005
Mikään ei ole parantunut 40vuoteen muu kun lakkoalttius
- Anonyymi00007
Ilman liittoja ei olisi palkkakehitystä. Ei työnantaja ikinä palkkoja korottaisi jos ei sitä työntekijät vaatisi.
Yksinkertaista. Liittojen neuvottelijat neuvottelevat työnantajaliittojen kanssa. Mikäli saadaan myönteinen neuvottelutulos tarkoittaa se, että määräaikana säilyy työrauha.
Mikäli ei saada niin työntekijäliitoilla on edelleen työtaisteluoikeus. - Anonyymi00008
Jäsenmaksuraha vaikka pankkiin on vuosikymmenten päästä aimo potti.
Kommunistien "SIVISISTYS RAHASTOON PÖLJÄÄ LAITTAA, EI HE SIVISTY KUITENKAAN, JAKAVAT JOHTAJAT JÄSENMAKSURAHAT.- Anonyymi00009
mene hoitoon,
olosi helpottuu,
kun menet hoitoon...
- Anonyymi00010
Kovin on "keksusta suuntaista" tänään(kin).
Törkeyksiä, valehtelua ja vääristelyä, tyypillistä persu
ropakantaa( yhdys sana )! - Anonyymi00012
Ei ne yksinkertaiset tajua.
Luulevat liittojen vastustajat että työnantajat ovat kuin joulupukkeja jotka auliisti jakavat hyviä palkkoja sekä etuuksia ilman että niitä pitää vaatimalla vaatia.
Yksikään asia ei ole mennyt työnantajan kanssa sujuvasti, vaan aina on pitänyt liitosta apuja saada, niin palkkojen, kuin ilkeän pomonkin ruotuun saamiseksi.
Mistään YTK.sta se ei onnistuisi. - Anonyymi00013UUSI
Eivät osaa ajatella.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta853801Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii4101403Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty391087Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty72923Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä222907Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s290822Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto23789Sysmä tarvitsee päätöksiä
Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen25707Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33691Älä katoa elämästäni
Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan37666