Tänään näin kolme räkättirastasta. Olisikohan nekin pitänyt ampua, etteivät pääsisi mansikoita nokkimaan?
Vastaukset 9
- Anonyymi00001UUSI
En muista nähneeni räkättejä moneen vuoteen.
Täällä sai poikasia vain palokärki, talitiainen ja tervapääskyt. Ainiin varis ja kalalokki myös. - Anonyymi00002UUSI
Ja miten päästä Varpusista eroon jos tekevät olkipesänsä räystään alle arvostetun asuinalueen pihapiiriin.
- Anonyymi00004UUSI
Ampuu ne ja ihmettelee päälle lintujen sukupuuttokatoja.
- Anonyymi00005UUSI
Pesän tuhoaminen on laitonta jos siinä on poikaset. Lakia pitää noudattaa myös "arvoalueella". Mutta onneksi arvoalueetkaan ei jää tuomiotta kun rikkaiden ahneiden tuomiopäivä koittaa.
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ampuu ne ja ihmettelee päälle lintujen sukupuuttokatoja.
Hyönteisten vähenemisestä hyönteissyöjä lintujen väheneminen johtuu. Varpusi meillä tuskin harvempi ampuu?.
- Anonyymi00003UUSI
Kehotus: ammu itsesi! Olet oikea molopää.
- Anonyymi00006UUSI
Mansikat on nykyään jalostettu niin koviksi ettei niihin räkätin nokka tehoa.
- Anonyymi00008UUSI
Oon sitä mieltä, että mustarastailla menee vielä jotakuinkin lajinaan hyvin. Muutakin tullut tutkittua, kuin lintukirjoja. Mun mielestä kaikki johtuu maatalouden siirtymisestä harvoihin suuriin tiloihin. Nytkun tämä sikaruttokin alkaa jylläämään ja elikot laitetaan sisätiloihin, voi olla että hyönteiset vähenevät entisestään. Tai ei tietystikään kesäisin sisätiloissa.
- Anonyymi00009UUSI
On olemassa verkkoja, joita voi laittaa mansikoiden suojaksi. Meillä tehtiin niin mutta niihin verkkoihin juuttui sitten niitä räksyjä ja kun oli isohko mansikkamaa niin saattoivat kuolla verkkoon juuttuneina kauempana näkyvistä. Mustarastaitakin jäi joskus verkkoon mutta kaikki, jotka saatiin elävinä irti päästettiin vapaaksi. Orava oli nokkela ja osasi mennä verkon alta ja tuli kantaen marjoja viereiseen lehtikuuseen, joka näytti joulukuuselta kun se oli ripustanut niitä mansikoita oksanhaaroihin syödäkseen niitä myöhemmin. Se makasi joskus vatsa pullollaan oksalla jalat roikkuen kuin joku pantteri hassun näköisenä. Joskus sekin jäi verkkoon mutta irrotettiin siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1181470
Taas uusi PS:n rasismiKOHU!
Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a6491454Naisten liian suuret vaatimukset?
Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta201975Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo
Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.331895Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.
Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä235847- 58743
Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!
Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht233707Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!
Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o175681Katotaan miten jaksat tätä
Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.88630Tiedätkö mitä mies
Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut21611