Asko Salmi

Amelia

Operoiko Asko Salmi muualla kuin Jyväskylässä? Vastaanottoa pitää ainakin Rovaniemelläkin asti.. Onko tietoa?

54

33937

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin

Annankadulla, Helsingissä.

• Neuvo

Soita potilasvahinkolautakuntaan ja kysy Asko Salmesta ja Ludvigista.

• rentukka

vaan Karl Ludwik on nimeltään joka on Asko Salmen firma sillä Jyväskylässä on myös Ludwik Oy
        joka on eri asia
        (mitäs Salmi on leikellyt vikaan)

• hjmmmm

Kehottaisin hieman pidättäytymään tuosta automaattisesta soita potilasvahinkolautakuntaa -viestistä aina, kun jonkun kirurgin nimi mainitaan täällä. Jos ao. kirurgi näkee nämä, ja oikein pahaksi heittäytyy, voi jopa nostaa kunnianloukkaussyytteen sinua vastaan.

• utelias
        rentukka kirjoitti:

vaan Karl Ludwik on nimeltään joka on Asko Salmen firma sillä Jyväskylässä on myös Ludwik Oy
        joka on eri asia
        (mitäs Salmi on leikellyt vikaan)

Mitä se Salmi on sitten leikannut vikaan?

• Solvaus???
        hjmmmm kirjoitti:

Kehottaisin hieman pidättäytymään tuosta automaattisesta soita potilasvahinkolautakuntaa -viestistä aina, kun jonkun kirurgin nimi mainitaan täällä. Jos ao. kirurgi näkee nämä, ja oikein pahaksi heittäytyy, voi jopa nostaa kunnianloukkaussyytteen sinua vastaan.

Tuskinpa mitään solvausta on tapahtunut jos vain asiallisesti neuvotaan mistä saa lisätietoja.

• Neuvo

Potilasvahinkolautakuntaan kannattaa ottaa yhteyttä jos haluaa tietää asioita.

http://www.pvltk.fi

• sieltä voi

kysellä että onko jostain lääkäristä huonoa palautetta? Ei kai se ole julkinen rekisteri, vai onko?

• Kitty

Hän leikkaa myös Rolf Nordströmin sairaalassa.

• hele

Eikös hän pidä vastaanottoa myös Eiran sairaalassa?

• Hassu
        hele kirjoitti:

Eikös hän pidä vastaanottoa myös Eiran sairaalassa?

Kyllä pitää Eirassa vastaanottoa

• käynyt

Kävin poistattamassa silikonit hänen luonaan. Hän mittasi oikein viivottimen kanssa vanhat arvet (toisen leikkaamat) ja kauhisteli kuinka pitkät ne oli. No mutta leikkauksen jälkeen huomasin, että hän oli itsekin avannut toisen rinnan saman verran ja toisesta jäi noin puoli senttiä. Olen pettynyt... toinen kirurgi sanoi että tekee vain n. 3 sentin viillon... mutta en voinnut odottaa kauemmin, koska oli kiire saada ne pois... harmittaa. Nyt arvet kipeenä ja toinen on ruman näköinen...

• AA=B
        käynyt kirjoitti:

Kävin poistattamassa silikonit hänen luonaan. Hän mittasi oikein viivottimen kanssa vanhat arvet (toisen leikkaamat) ja kauhisteli kuinka pitkät ne oli. No mutta leikkauksen jälkeen huomasin, että hän oli itsekin avannut toisen rinnan saman verran ja toisesta jäi noin puoli senttiä. Olen pettynyt... toinen kirurgi sanoi että tekee vain n. 3 sentin viillon... mutta en voinnut odottaa kauemmin, koska oli kiire saada ne pois... harmittaa. Nyt arvet kipeenä ja toinen on ruman näköinen...

Kuka muuten laittoi ne alunperin?

• käynyt
        AA=B kirjoitti:

Kuka muuten laittoi ne alunperin?

Pietilällä, Westendin Klinikka.

• !!!
        käynyt kirjoitti:

Salmi taitaa olla kiireinen mies. Oma yritys Jyväskylässä? ja toisella Helsingissä. Johan matkoihinkin kuluu aikaa. Ei pitäisi hosua. RAUHOITU ASKO

• kiireinen...
        !!! kirjoitti:

Salmi taitaa olla kiireinen mies. Oma yritys Jyväskylässä? ja toisella Helsingissä. Johan matkoihinkin kuluu aikaa. Ei pitäisi hosua. RAUHOITU ASKO

Joo, varmaan kiirettä tekee..

• olis
        kiireinen... kirjoitti:

järkevåmpää ottaa våhemmän töitä ja hoitaa homma loppuun asti hyvin. Myös jälkihoito on osa ammattitaitoa.Voi kiireet loppua äkkkiä.Kyllä mun käsittääkseni lääkäri on vastuussa potilaastaan leikkauksen jälkeenkin.Aika kurjaa kun ei saa yhteyttä vaikka tarvis apua. Tuskin luulis olevan rahapula ,että tarvis sen takia haalia asiakkaita liikaa.

• Tyytyväinen
        kiireinen... kirjoitti:

Heissan kaikille!Olen itse käynyt ko.lääkärin operóitavana ja täytyy sanoa,että jälki erittäin hyvä..vaikka on kiireinen niin hoitaa kyllä potilaansa "loppuun"asti.Suuret plussat hänelle...

• kaivataan
        Tyytyväinen kirjoitti:

Heissan kaikille!Olen itse käynyt ko.lääkärin operóitavana ja täytyy sanoa,että jälki erittäin hyvä..vaikka on kiireinen niin hoitaa kyllä potilaansa "loppuun"asti.Suuret plussat hänelle...

ketään puolesta puhujaa.On hyvä että täälä puhutaan myös huonoista kokemuksista.Kaikki ei ole yhtä onnekkaita kuin sinä.Ei huippukirurgikaan välttämättä osaa tehdä leikkausta,josta on vähemmän kokemusta.Varmaan jokainen toivoo että lopputulos tyydyttäis,koska on on kuitenkin isoista asioista ja rahoista kyse.Hyvää syksyä.

• rentukka
        kaivataan kirjoitti:

ketään puolesta puhujaa.On hyvä että täälä puhutaan myös huonoista kokemuksista.Kaikki ei ole yhtä onnekkaita kuin sinä.Ei huippukirurgikaan välttämättä osaa tehdä leikkausta,josta on vähemmän kokemusta.Varmaan jokainen toivoo että lopputulos tyydyttäis,koska on on kuitenkin isoista asioista ja rahoista kyse.Hyvää syksyä.

ei kokemusta Salmesta varmaan etevä lääkäri minut leikkasi Rintamäki hän todella kohtelias ja miellyttävä ja nätit tissit leikkasi, kyllähän niillä kaikilla taitaa kiire olla,mutta Rintamäen olen aina tavoittanut jos on ollut asiaa joko sähköpostilla tai puhelimella ja aina on vastannut.
        Hyvää syksyä sinullekin

• olen
        kaivataan kirjoitti:

Salmelle olen menossa, todella mukava ja sympaattinen. Minä olen hänet tavoittanut aina kun asiaa on ollut, nopeasti vastaa jopa sähköposteihinkin.

• minä
        olen kirjoitti:

Salmelle olen menossa, todella mukava ja sympaattinen. Minä olen hänet tavoittanut aina kun asiaa on ollut, nopeasti vastaa jopa sähköposteihinkin.

samaa mieltä. Kyllä Salmen tavoittaa, jos haluaa (kerran olen soittanut hänen kännykkään ja soitti samana päivänä takaisin ja maanantaina soitin ja sain ajan hänelle seuraavaksi päiväksi).

• Käynyt
        olis kirjoitti:

järkevåmpää ottaa våhemmän töitä ja hoitaa homma loppuun asti hyvin. Myös jälkihoito on osa ammattitaitoa.Voi kiireet loppua äkkkiä.Kyllä mun käsittääkseni lääkäri on vastuussa potilaastaan leikkauksen jälkeenkin.Aika kurjaa kun ei saa yhteyttä vaikka tarvis apua. Tuskin luulis olevan rahapula ,että tarvis sen takia haalia asiakkaita liikaa.

Ei minulla ainakaan ole ollut mitään ongelmia Salmen kanssa. Vastasi esim. kaikkiin sähköposteihini ennen ja jälkeen leikkauksen.

• toimenpiteessä
        Tyytyväinen kirjoitti:

kävit jos saan kysyä? Olen itse menossa Salmelle. Minälaisia kokemuksia?

• Biondo
        Tyytyväinen kirjoitti:

Asko duunas mun silmäluomet ja teki ERINOMAISTA jälkeä. Vajaa 1/2 vuotta mennyt ja EINÄY MITÄÄN ARPIA!!!

• De Lilah
        Biondo kirjoitti:

Asko duunas mun silmäluomet ja teki ERINOMAISTA jälkeä. Vajaa 1/2 vuotta mennyt ja EINÄY MITÄÄN ARPIA!!!

Onko kukaan käynyt A.Salmen luona kasvojen kohotusleikkauksessa?Paljonko maksoi,miten nopeesti pääsi,oliko Jyväskylässä,ja ennenkaikkea mikä lopputulos ja oliko kipuja jälkeenpäin?Olisi kiva kuulla,suunnittelen menoa.Kiitos jo etukäteen,jos löytyy käyneitä

• hegguu
        Biondo kirjoitti:

asko leikkeli mun toisen silmäluomen pari viikkoa sitten.vaikka siitä on niin vähän aikaa niin se on todella kaunis!arpikin on niin haalea ja pini että ei voi muuta kuin olla tyytyväinen!asko on todella osannut asiansa!ja musta on tullut tyytyväinen...askofani!

• hissukka

Asko Salmi leikkaa myös Vaasassa ja Espoossa

• jokupotilas

.....on aivan loistava kirudgi.paras,hauska ja semmonen että osaa tehdä tosi kaunista jälkeä.olen tyytyväinen potilas.en kadu leikkausta.jos asko luet tämän niin tiedäkkin että lahjakkuutesi on saanut minut taas näyttämään ihmiseltä!oot paras!!!!!!!

• hegguuu

kyllähän se vaasasakin ottaa vastaan.ajanhampaan tiloissa...muistaakseni hietasaarenkatu 24.se leikkaa huomenna mun toisen yläluomen.onhan se hyvä siinä?onko teillä Askosta minkämoisia kokemuksia?

• Todistajana

Olen seurannut läheltä ystäväni pitkittynyttä ja huolestuttavaa toipumista kyseisen herran suorittamasta leikkauksesta. Erittäin epäammattitaitoista hutilointia ja rahastusta sekä asiatonta kohtelua. Kiertäisin kaukaa.

• Samaa mieltä
        Todistajana kirjoitti:

Olen seurannut läheltä ystäväni pitkittynyttä ja huolestuttavaa toipumista kyseisen herran suorittamasta leikkauksesta. Erittäin epäammattitaitoista hutilointia ja rahastusta sekä asiatonta kohtelua. Kiertäisin kaukaa.

Todistajana:lle

Sama homma... Hutilointi, rahastusta ja pitkittynyt toipuminen ja korjausleikkaus eli itsekin kiertäisin kaukaa...

• Saggy_30

Minut hän leikkasi toukokuussa, enkä ole huomannut mitään ongelmia. Lopputulos on hyvä. Jos miinuksia hakemalla hakee, jälkitarkastus oli pikainen. Haavat kuitenkin parantuivat odotusten ja hänen ennustamansa mukaisesti.

Tässäkin paranee muistaa se, että YKSIKÄÄN kirurgi ei onnistu jokaisen potilaansa kohdalla, huonompiakin kokemuksia varmasti löytyy. Omalla kohdallani en löytänyt mitään kummallisempaa valitettavaa.

• Saggy_30

Minulla oli rintojen kohotus pienennys.

• Flammable08

Eiköhän jokaikisestä plastiikkakirurgista ole valitettu Suomessa, kun ihmiset lähtevät epärealistisin odotuksin leikkauksiin ja sitten pettyvät lopputulokseen. Minua ei haittaa yhtään, jos täällä kerrotaan joskus hyvinkin menneistä leikkauksista ja tyytyväisyydestä saatuun palveluun. Sehän on päivänselvää, ettei kaikki leikkaukset aina onnistu, oli minkälainen tekijä hyvänsä...

Henk. koht. ei ole Salmesta mitään valitettavaa, hänestä jäi huumorintajuinen ja asiallinen kuva, ja leikkaustulos (rint. pienennys) on erinomainen.

• special girl
        Flammable08 kirjoitti:

Eiköhän jokaikisestä plastiikkakirurgista ole valitettu Suomessa, kun ihmiset lähtevät epärealistisin odotuksin leikkauksiin ja sitten pettyvät lopputulokseen. Minua ei haittaa yhtään, jos täällä kerrotaan joskus hyvinkin menneistä leikkauksista ja tyytyväisyydestä saatuun palveluun. Sehän on päivänselvää, ettei kaikki leikkaukset aina onnistu, oli minkälainen tekijä hyvänsä...

Henk. koht. ei ole Salmesta mitään valitettavaa, hänestä jäi huumorintajuinen ja asiallinen kuva, ja leikkaustulos (rint. pienennys) on erinomainen.

ihan huvittu tuo aikaisempi kirjoitus ja nimimerkki askofani...Asko on varmasti tarkka ja asiantunteva kuten useimmat muut suomalaiset plastiikkakirurgit.

Mutta itse olen vannoutunut kaarlofani...hän on todella taidokas.

• Saggy_30
        special girl kirjoitti:

ihan huvittu tuo aikaisempi kirjoitus ja nimimerkki askofani...Asko on varmasti tarkka ja asiantunteva kuten useimmat muut suomalaiset plastiikkakirurgit.

Haluaisin itse kuulla tarkemmin niiden kokemuksia, jotka ovat kokeneet suuria vääryyksiä sen ja sen lääkärin huomassa. Usein kommentit näyttävät olevan kategoriaan "naapurin siskon työkaveri oli sillä leikattavana ja se oli ihan kauheeta"...

• hhhhuuh
        Saggy_30 kirjoitti:

Haluaisin itse kuulla tarkemmin niiden kokemuksia, jotka ovat kokeneet suuria vääryyksiä sen ja sen lääkärin huomassa. Usein kommentit näyttävät olevan kategoriaan "naapurin siskon työkaveri oli sillä leikattavana ja se oli ihan kauheeta"...

Hetkinen, en ihan nyt ymmärtänyt, että mitä "vääryyksiä" sen ja sen lääkärin huomassa? No sanon sinulle ihan suoraan, että kukaan 12 vuotta erikoislääkäriksi lukenut suomalainen lääkäri ei ehdoin tahdoin halua tehdä "vääryyksiä" kenellekään. Jos nyt suoraan sanon, usein asia on niin, että ongelmia rupeaa syntymään, jos potilas on joko narsisti tai älyllisesti vähempilahjainen. Tästä nämä "vääryydet" lähtevät. Täytyy nyt aina katsoa itseään peiliin, ennenkuin lähtee plastiikkakirurgin pakeille, kriittisesti ja pitkään. Tutkiskella, olenko itse kypsä ihmisenä, naisena ja miehenä. Sen jälkeen mahdollisesti voidaan miettiä odotuksia ja toiveita lopputuloksesta.
        Ei tässä maassa yksikään TEO:n alainen lääkäri halua vääryyksiä kenellekään. Päinvastoin. Älkää kyselkö tyhmiä.

• anaxxxx
        special girl kirjoitti:

Mitä Kaarlo on sulle tehnyt?
        Mun kaverin nenän se taikoi upeaan uskoon, ja itse menin sen jälkeen hänelle rintojen rasvansiirtoon. No se ei onnistunutkaa ollenkaan ,ei jäänyt mitään jäljelle. Että voi samalla kirurgilla mennä yksi homma hyvin ja toinen ihan puihin.

• special girl
        anaxxxx kirjoitti:

Mitä Kaarlo on sulle tehnyt?
        Mun kaverin nenän se taikoi upeaan uskoon, ja itse menin sen jälkeen hänelle rintojen rasvansiirtoon. No se ei onnistunutkaa ollenkaan ,ei jäänyt mitään jäljelle. Että voi samalla kirurgilla mennä yksi homma hyvin ja toinen ihan puihin.

hei, nimenomaan nenän hän trimmasi minulle. Erittäin hyvä nenä on nyt.

• Saggy_30
        hhhhuuh kirjoitti:

Hetkinen, en ihan nyt ymmärtänyt, että mitä "vääryyksiä" sen ja sen lääkärin huomassa? No sanon sinulle ihan suoraan, että kukaan 12 vuotta erikoislääkäriksi lukenut suomalainen lääkäri ei ehdoin tahdoin halua tehdä "vääryyksiä" kenellekään. Jos nyt suoraan sanon, usein asia on niin, että ongelmia rupeaa syntymään, jos potilas on joko narsisti tai älyllisesti vähempilahjainen. Tästä nämä "vääryydet" lähtevät. Täytyy nyt aina katsoa itseään peiliin, ennenkuin lähtee plastiikkakirurgin pakeille, kriittisesti ja pitkään. Tutkiskella, olenko itse kypsä ihmisenä, naisena ja miehenä. Sen jälkeen mahdollisesti voidaan miettiä odotuksia ja toiveita lopputuloksesta.
        Ei tässä maassa yksikään TEO:n alainen lääkäri halua vääryyksiä kenellekään. Päinvastoin. Älkää kyselkö tyhmiä.

Niin no, kai tuo olisi pitänyt laittaa lainaukseksi. "Vääryyksillä" tarkoitan lähinnä sitä, että suurin osa kirurgeja nimin tai selkein vihjein kritisoivista ihmisistä on liikkeellä kumminkaiman kokemuksella, ei omalla.

• lumosilmä
        special girl kirjoitti:

vannoutunut J Rintamäki fani leikkautin hänellä yläluomeni

• luppasilmä
        lumosilmä kirjoitti:

vannoutunut J Rintamäki fani leikkautin hänellä yläluomeni

Onko Asko todella niin taitava, mitä ihmiset hänestä täällä netti palstoilla hehkuttavat? Entä missä Rintamäki ottaa vastaan potilaita? Onko kenelläkään kokemusta Kaarlon silmäluomileikkauksista?

Kiitos niille, jotka vaivautuvat vastaamaan...

• Saggy_30
        luppasilmä kirjoitti:

Onko Asko todella niin taitava, mitä ihmiset hänestä täällä netti palstoilla hehkuttavat? Entä missä Rintamäki ottaa vastaan potilaita? Onko kenelläkään kokemusta Kaarlon silmäluomileikkauksista?

No, konkreettisesti pystyn vertaamaan vain hänen "käsialaansa" omien rintojeni kohdalla ja esim. eräässä blogissa esiteltyä tulosta, jonka on muistaakseni tehnyt naiskirurgi PK-seudulla. Tulos oli loppujen lopuksi hyvin samankaltainen, joten rintojen kohdalla (ja näiden kahden esimerkin perusteella) on vaikeaa sanoa taitavuudesta mitään ihmeellisempää, ts. onko tulos jotenkin maaginen vai keskitasoa. Näkyvämmät (esillä olevat) arvet jättävistä leikkauksista saattaa pystyä arvioimaan paremmin.

• lumosilmä
        luppasilmä kirjoitti:

on tehnyt minulle silmäluomileikkauksen ja minusta työn jälki on ensiluokkaista

ja täällä ottaa vastaaan itse leikkautin Kouvolassa

Vastaanotot:

Jyväskylä
        Suomen Terveystalo, Väinönkatu 30, 40100 Jyväskylä
        Ajanvaraus puh. 020-7897007
        Ma-Pe klo 7.30 – 20.00, La-Su klo 10 – 14

Jämsä
        Jämsän Lääkärikeskus, Välikatu 1, 42100 Jämsä
        Ajanvaraus puh. 014-7177400
        Ma-Pe klo 7.00 -15.00

Kouvola
        Suomen Terveystalo, Hansakeskuksen Lääkäripalvelu,
        Keskikatu 4, 45100 Kouvola
        Ajanvaraus puh. 020-7453920
        Ma-Pe klo 8.00 – 18.00, La klo 10.00 – 13.00

Mikkeli
        Marskin Lääkärikeskus, Vilhonkatu 13, 50100 Mikkeli
        Ajanvaraus puh. 015-320380
        Ma-To klo 7.30 – 20.00, Pe klo 7.30 – 18.00, La klo 9.30 – 14.00

• uskolanko

Kävin Salmella rintojen augmentoinnissa. Tutustuin hyvin esimerkiksi tähän tapaukseen, jossa oli potilaan mielestä laitettu liian isot implantit ja oli tullut komplikaatioita. Samoin tutustuin esitettyihin talousongelmiin hyvin. Kuten myös väitettyyn kiistaan Rolf Nordströmin kanssa. Tein omat loppupäätökseni kaikista näistä.

Suurin syy, miksi päädyin Askoon oli, että mielestäni hänen potilaillaan on kaikkein luonnollisin lopputulos. Minusta hänellä todellakin on silmää ja myös taitoa lopputulosten perusteella.

• yök mikä mies

Minulla on taas päinvastaisia kokemuksia tästä epäsiististä pitkätukasta.

• huomattu on
        yök mikä mies kirjoitti:

Minulla on taas päinvastaisia kokemuksia tästä epäsiististä pitkätukasta.

Tällä palstalla jollakin taitaa olla pahasti jotain Askoa vastaan. Saatan tietääkin tapauksesi. Harmi, että sinulle ei käynytkään niin hyvin ja se selkeästi vaikuttaa elämänlaatuusi :( Toivon, että saisit asian käsiteltyä jotenkin, ehkäpä ajan kanssa, ja voisit jatkaa elämääsi tulevaisuuteen katsoen! Kaikkea hyvää!

• ijfo

Kävin Asko Salmi teki minulle luomileikkaus, ja luomet on ihan epäsynmetriset. En suosittele olleenkaan. Kaduttaa kun menin=((.

• Suosittelen silti

Ohhoh! Ensimmäinen moite AS:n leikkausjäljestä. Tähän mennessä kaikki ovat kehuneet ja omien hyvien kokemusteni perusteella uskallan suositella yläluomileikkaukseen em. viestistä huolimatta.

• tyrmistynyt nainen

Mistäs naftaliinista tämä vuodelta 2005 peräisin oleva ketju on oikein kaivettu??? Tästä plastiikkapalstasta on tullut oikea sotatanner: haukutaan yhtä jos toista palstalla kehuttua kirurgia. Miksi aiheesta ei voinut tehdä uutta aloitusta, jos "ijfo" tämän koki niin tärkeäksi? Tällaiset kuusi vuotta vanhat ketjut, joihin viimeksi kirjoitettu yli kaksi vuotta sitten, sopisi jo haudata. Antaa aivan väärää kuvaa nykytilanteesta...

• Börritär

huhuu ? Osaisko Asko Salmi mahdollisesti leikellä ylä alaluomeni ? Ja jos ei Asko tätä hommaa handlaa niin nimiä nyt sitten tiskiin vaan =)

• Mitäs kyselet

Todennäköisesti osaisi ja jopa hyvin. Käypäs konsultaatiossa hänellä niin asia selviää varmasti.

• tyytyväinen

A.Salmi leikkasi pulleat ja jo painuneet yläluomeni n. 40 vuotiaana. Erittäin luonnollinen ja nuorekas lopputulos. Puudutuksessa tehtiin ja hieman sattui, mutta ei ollut varaa narkoosiin ja narkoosi olisi ollut ehkä liian raju luomien leikkuuseen. Nyt suunnittelen kaulan ja alakasvojen faceliftiä. A. Salmi ei suostunut tekemään sitä tuolloin n. 40-vuotiaalle, en kuulema tarvinnut. Pyysi palaamaan asiaan yli 50-vuotiaana.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13