JA LOPUT OTTI VASSU HALLITUKSET...
Suomen valtion kokonaisvelka on tällä hetkellä noin 188–198 miljardia euroa riippuen siitä, miten laskennassa huomioidaan lyhytaikainen kassanhallinta ja Valtiokonttorin reaaliaikainen data. Pääministeri Petteri Orpon hallituksen aikana (kesästä 2023 alkaen) valtion nettolainanotto on kasvanut yhteensä noin 25–30 miljardilla eurolla.
Orpon hallitus ottanut lainaa 25-30 mrd
12
<50
Vastaukset 12
- Anonyymi00001
111
- Anonyymi00002
Jos oikein tarkkaan analysoidaan, niin totuushan on, että nykyhallitus on onnistunut yllättävän hyvin. Marinin hallitukselta jäi 10 mrd euron sopeutustarve vuosittain. Jos Marinin hallitus ei olisi törsännyt ja velkaannuttanut Suomea, niin nykyhallituksen ei olisi tarttenut ottaa lainaa oikeestan paljon jaskakaan.
- Anonyymi00003
Leikkausten vastustajien mielestä velkaa pitänyt ottaa paljon lisää.
- Anonyymi00007
Ei kun leikkaukset kohdistui aivan väärin! Vain ja ainoastaan pienituloisiin ja opiskelijoihin!
Siittä seurasi Asuntokauppakatasrofi ja koko talouden sakkaaminen!
Että Vituis meni Orpo ja Purra!
- Anonyymi00004
siittä 10 mrd mennyt Ukrainaan!
- Anonyymi00008UUSI
🇫🇮 🇫🇮 Marinin 🇫🇮 🇫🇮 aikana oli paremmin, ❤️ 😋 🌞
💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶
🐱 Wau!
- Anonyymi00005
Hassua. Suomessa on vuoden 2003 jälkeen ollut tasan 1 vasemmistolaiseksi miellettävä hallitus. Oikestohallituksia samana aikana 8 kpl. Persulla taas faktat hukassa.
- Anonyymi00006
Miksi Persut ovat noin tyhmiä, että uskovat muiden uskovat noita valheita?
- Anonyymi00009UUSI
Yhtää ei kasvutoimia!
Mutta paljon kasvun vastiasia! Mm Ukrainan tukitoimi! - Anonyymi00010UUSI
Orpon hallitys ottaa velkaa yli 50 miljardia euroa, 60 miljardia jos velanottoa ei olisi tempuillla piilotettu mm. Valtion eläkerahastosta ja asuntorahastosta pummatulla 2 miljardilla, vuodelle 2024 budjetoitujen 3,2 miljardin euron siirtämisellä vuoden 2023 alijäämään maksupäiväkikkailulla jne.
- Anonyymi00011UUSI
Riikka sai aikaan Suomen mahti tuhon!
- Anonyymi00013UUSI
HULLU HALLITUS!
Riistetään köyhät ja opiskelijat ja annetaan rahat rikkaille, Se on Orpon ja Purran tapa toimia!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3561087- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19481- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459