Onhan se selviö, että suomalaiset vanhemmat laittavat lapsensa sellaiseen kouluun, jossa vieraskieliset ovat vähemmistöinä ja syykin on ihan selkeä. Joka ainoa tutkimus osoittaa että jos luokassa/koulussa on iso määrä vieraskielisiä niin KAIKKIEN oppimistulokset ovat heikkoja - siis suomalaisten että näitten vieraskielisten. Ja kun suomalaiset vanhemmat kuitenkin haluavat lapsilleen hyvän koulupohjan niin on aivan selvää että tuota niin sanottua koulushoppailua esiintyy - ja voinen väittää että se tullee lisääntymään entistä enemmän. Onko ratkaisua? Yksi tietenkin olisi, että vieraskielisten lukumäärää rajoitettaisiin huomattavasti per koululuokka. Ja jos näin tehtäisiin niin vieraskielisille pitäisi järjestää omat koulut ainakin muutamille ensimmäisille luokille. Ei ole suomalaisten lasten vastuulla vieraskielisten suomen oppiminen niin kuin nyt kuvitellaan ja halutaan. Pitäisi näiden vieraskielisten lasten vanhemmille painottaa kielen hallitsemisen tärkeyttä . ehkä nämä lapset ja vanhemmat voisiva yhdessä käydä kielikoulua/perukoulua/ muuta koulua.
Vastaukset 6
- Anonyymi00001UUSI
Hyviä ideoita!
- Anonyymi00002UUSI
Muuttakaa Porvooseen tai Loviisaan; lyhyt matka pääkaupunkiseudulle.
- Anonyymi00003UUSI
Loviisasta nopeasti moottoritietä!
- Anonyymi00004UUSI
Loviisa ihan paras - koulushoppailtiin tänne kesällä! Ihana paikka!
- Anonyymi00005UUSI
Uusi slogan!
Koulushoppaile pikkupaupunkiin!! 🇫🇮 - Anonyymi00006UUSI
Porvoossa tosi paljon verovaroin tuettua asumista!
Tervetuloa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3511041- 69711
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et36629- 41568
- 39532
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht318495- 75461
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22449Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19441