"Noin puolet miesten myydyistä kalsareista on naisten ostamia"

"SOK:n pukeutumisen myyntipäällikkö Jonna Halme-Räsänen kertoo"

Prismasta on tullut keski-ikäisten muotitietoisten naisten ykköspaikka vaateostoksille.
Kenelle sinkkunaiset ostavat miesten kalsareita? Omiksi yöhousuikseen?
18107
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 18

Vanhimmat

Aika outoa etteivät löydä naisten puolelta sopivia.

Äänestä

Mistä päättelet juuri sinkkunaisten ostavan noita? Eivätkö todennäköisemmät naispuoliset ostajat ole sellaisia, jotka joko a) ovat parisuhteessa miehen kanssa tai b) joilla on miespuolista jälkikasvua tai jälkipolvia (näistä osa voi toki olla myös sinkkuja)?

Äänestä
  • Tuohon voi lisätä myös sisarukset, vaikke ehkä yleisin joukko olekaan. Minä ainakin olen joskus ostanut alushousuja veljilleni.

Äänestä

Keski-ikäiset naiset ovat usein parisuhteissa. Voivat ostaa myös ukolleen. Miehet tykkää kulkea reikäisissä kalsareissa.

1Äänestä

Miehille tietysti. Hölmöä edes kysyä tätä.

Äänestä
  • Itse olen aina omat kalsarini ostanut miehenä, 55+ ikäisenä koen olevani periaatteellinen rakkaushuolineen. Kuulun siihen toiseen puolikkaaseen.

Äänestä

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Itse olen aina omat kalsarini ostanut miehenä, 55+ ikäisenä koen olevani periaatteellinen rakkaushuolineen. Kuulun siihen toiseen puolikkaaseen.

Kaikki ei oo samanlaisia. Sitä paitsi. Lahjoiksi naiset ostavat miehille niitä myös samoin kuin esim jälkeläisilleen.

Äänestä

• Niin ja lapsille, eli nuorille miehille.Ja vanhemmille miehille tietysti uutta istuvampaa kerrastoa lahjaksi.

Joku keksi taas syyn loukkaantumiseen ja polarisaatio kouhottamiseen.

1Äänestä

Noh tähä alkuun. Prisma nyt on kaukana muotitietoisuudesta. Joku house tuotemerkki on sitä aasian halpatuotantoo. Että mainoslause tossa alussa. Kai muistelee niitä sokoksen aikoja, kun vaattet oli pääosin kotimaista tuotantoo.

Joo jälkikasvu selittää osan. Mutta ottaen huomioon, että heitäkin on puolet molempia sukupuolia. Selittää vain 25% ostoksista. Eikä puolison joulubokseritkaan kovin suurta prosenttimäärää tee. Jääkö 20% naisille itelleen?

Äänestä
  • Harvempi mies ostaa lastensa vaatteet. Kyllä sellaisiakin on, mutta ei taatusti ole 25%. Moni nainen myös hoitaa kaikki puolisonsa vaateostokset.

Äänestä

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Harvempi mies ostaa lastensa vaatteet. Kyllä sellaisiakin on, mutta ei taatusti ole 25%. Moni nainen myös hoitaa kaikki puolisonsa vaateostokset.

Mä laskin näin, jos miehet ostaa noista puolet. Jää puolet. Naiset ostas siis nää. Sitten se jälkikasvun osuus. Niin sehän ostetaan puoliks naisten ja puoliks miesten osastolta. Kun jälkikasvua on loppujen lopuks karkeesti ottaen puolet molempia sukupuolia. Eli se on lähellä 25 prosenttia vaikka naiselle jäisi se kaikki ostaminen ja useinhan se jää.

Sitten taas jos ite aattelisin, että jos ois se puoliso. Niin hyvin vaikee mun ois jättää yhtään mitään vaate hankintaa hänelle. Pois luettuna tietenki noi syntymä tai joululahjat. Eri asia sitten jos puoliso ois ns makutuomari. Mutta sillonki se lopullinen päätös ja se kaupan teko jäis mulle. Vaikka oltaskin parisuhteessa, niin siinä on kuitenki kaks ERI ihmistä ja heillä omat hankintansa ja oma tyyli. Yhteisen kodin hankinnat on sitten eri asia, joka tehdään yhteisin päätöksin ja yhteisin rahoin.

Äänestä

• JeroP kirjoitti:

Mä laskin näin, jos miehet ostaa noista puolet. Jää puolet. Naiset ostas siis nää. Sitten se jälkikasvun osuus. Niin sehän ostetaan puoliks naisten ja puoliks miesten osastolta. Kun jälkikasvua on loppujen lopuks karkeesti ottaen puolet molempia sukupuolia. Eli se on lähellä 25 prosenttia vaikka naiselle jäisi se kaikki ostaminen ja useinhan se jää.

Sitten taas jos ite aattelisin, että jos ois se puoliso. Niin hyvin vaikee mun ois jättää yhtään mitään vaate hankintaa hänelle. Pois luettuna tietenki noi syntymä tai joululahjat. Eri asia sitten jos puoliso ois ns makutuomari. Mutta sillonki se lopullinen päätös ja se kaupan teko jäis mulle. Vaikka oltaskin parisuhteessa, niin siinä on kuitenki kaks ERI ihmistä ja heillä omat hankintansa ja oma tyyli. Yhteisen kodin hankinnat on sitten eri asia, joka tehdään yhteisin päätöksin ja yhteisin rahoin.

"hyvin vaikee mun ois jättää yhtään mitään vaate hankintaa hänelle. "

Niin normaalitilanteessa. Usein ihmisten elämä on paljonkin muuta kuin normaaliutta ja kuten itselläni erityisen paljon jotain muuta.

- Sheena

Äänestä

• JeroP kirjoitti:

"Niin sehän ostetaan puoliks naisten ja puoliks miesten osastolta. Kun jälkikasvua on loppujen lopuks karkeesti ottaen puolet molempia sukupuolia."

Tässähän ei nyt puhuttu siitä mikä on miesten ja naisten vaatteiden ostosuhde. Olen 100%sen varma, että naisten vaatteita (myös tyttöjen vaatteita) ostetaan paljon enemmän kuin puolet. En yllättyisi, vaikka naispuolisten vaatteita myytäisiin pikemmin puolet enemmän tjtn. Oleellista onkin siis vain se kuinka suuren osuuden miesten käyttämistä vaatteista naiset ostavat ja ainakin alusvaatteista se osuus näyttää olevan puolet.

"Pois luettuna tietenki noi syntymä tai joululahjat."

Itse ne tajua ketään, joka ostaa syntymä-, joulu- jne. lahjoiksi vaatteita. Ellei kyseistä vaatetta ole erikseen pyydetty. Vaatteet ovat minusta hyvin outo lahja.

Äänestä

Kertoo aika paljon KIN
asioista.

Siskot ja äidit ostaa perheen miesten alusvaatteet.

1Äänestä

Myös miehet ostavat naisille (alus)vaatteita.

Mikä tästä tekee uutisen?

Äänestä
  • Väärän kokoisia ostavat. Tai liian seksikkäitä.

Äänestä

Naiset ostavat enemmän vaatteita paitsi itselleen myös muille, yleensä miehelleen, poikalapsilleen ja varmasti myös isälleen.

- Sheena

Äänestä

En ostele housuja tai mitään vaatteita ylipäänsä muille, kun itselleni ja lapsille. Puoliso ostakoon itse, niin saa mistä tykkää itselleen.

Joskus parikymppisenä ostin muutaman vaatekappaleen silloiselle seurustelusuhteessa ja se loppu siihen, kun huomasin ettei toinen tykkää yhtään niistä vaatteista mitä olin ostanut hänelle. Sen jälkeen en ole ostellut tosiaan kuin itselleni ja lapsille kun lapsia syntyi.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Anonyymi-ap kirjoitti:

"SOK:n pukeutumisen myyntipäällikkö Jonna Halme-Räsänen kertoo"

Prismasta on tullut keski-ikäisten muotitietoisten naisten ykköspaikka vaateostoksille.
Kenelle sinkkunaiset ostavat miesten kalsareita? Omiksi yöhousuikseen?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu