Apostolien teot 23:
6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".
Filippiläiskirje 3:
5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
Paavali oli elämänsä viimeiseen hengenvetoon saakka fariseus
josta hän oli tavattoman ylpeä
Apostoli Paavalilla on nyt puheenvuoro
63
74
Vastaukset 63
- Anonyymi00001
Tässä - otsikko kertoo nyt koko 2000 vuoden tarinan vähä-älyisyyden tuottamisen. Vai puhuu Paavali.
- Anonyymi00002
Sillä tekstillä on merkitys VAIN, jos sillä on jokin merkitys itse tarinan kannalta. Ja kun kopioitte tekstejä, kertokaa mikä merkitys sillä on tarinan kannalta vai onko mitään.
- Anonyymi00062
Sitä minäkin mietin heti, että kenen suusta ne sanat tulee.Epäily kyllä on.
- Anonyymi00063
Anonyymi00002 kirjoitti:
Sillä tekstillä on merkitys VAIN, jos sillä on jokin merkitys itse tarinan kannalta. Ja kun kopioitte tekstejä, kertokaa mikä merkitys sillä on tarinan kannalta vai onko mitään.
Niin, pelkät jakeet ei sano mitään.
- Anonyymi00003
Mitä haluat todistaa tämän kopioimisella ja mihin?
- Anonyymi00004
Sapatismin oikeellisuuden.
- Anonyymi00010
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mitä se tarkoittaa?
- Anonyymi00013
Anonyymi00004 kirjoitti:
>>>>Sapatismin oikeellisuuden.<<<<
--------
Sapatti säädös on osa lakiliiton säädöksiä ja kuului niille jotka olivat syntyneet lihan mukaan laki liiton orjuuteen
Uuden liton uskova on Jumalan Sansn kautta syntynyt vapauteen laki liiton säödöksistä, ja elää Kristuksen lain, Hengen lain, rakkauden lain mukaisessa vapaudessa.
-------------
”Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo? Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar; sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme. Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin. Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa." Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.”
Galatalaiskirje 4:21-31 FB38
-----------------
Jeesuksen Kristuksen omat eivät ole tästä maailmasta. He ovat syntyneet ( uudestisyntyneet )Jumalasta, Jumalan Sanan kautta ( 1.Piet.1:23-25.) Heidät on asetettu taivaallisiin ja siunattu taivaallisissa Kristuksessa Jeesuksessa ( Ef.1:3.,2:6.)
Heidät on Jumala kastanut Hengessä Kristuksen ruumiiseen so. universaalisen srk:n jäseniksi, heihin Jumala on antanut Henkensä asumaan.(1.Kor.12:12,13, Ef.1:14 ,14.)
Kristuksen ruumis so. srk. ei ole käsin tehty rakennus vaan Jumalan asumus Hengessä ( Joh.2:18-22.,Ef.2:22.)
Kristuksen ruumiin so. universaali srk:n näkyvä muoto on paikallis srk.( Ef.2:19-22.)
----------------------
(KR-38.) Joh. 17:6.
”Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.”
Joh. 17:14.
”Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.”
Joh.17:16.
”He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.”
Tietenkin Jeesuksen Kristuksen seuraajat ovat tässä maailmasa (ruumiillisesti) mutta uudestisyntyneinä he eivät ole tästä maailmasta.
Joh. 17:11.
”Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.”
Joh. 17:15.
”En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.”
----------
Kol. 2:20-23.
”Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä: "Älä tartu, älä maista, älä koske!" — sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta — ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.” - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
>>>>Sapatismin oikeellisuuden.<<<<
--------
Sapatti säädös on osa lakiliiton säädöksiä ja kuului niille jotka olivat syntyneet lihan mukaan laki liiton orjuuteen
Uuden liton uskova on Jumalan Sansn kautta syntynyt vapauteen laki liiton säödöksistä, ja elää Kristuksen lain, Hengen lain, rakkauden lain mukaisessa vapaudessa.
-------------
”Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo? Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar; sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme. Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin. Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa." Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.”
Galatalaiskirje 4:21-31 FB38
-----------------
Jeesuksen Kristuksen omat eivät ole tästä maailmasta. He ovat syntyneet ( uudestisyntyneet )Jumalasta, Jumalan Sanan kautta ( 1.Piet.1:23-25.) Heidät on asetettu taivaallisiin ja siunattu taivaallisissa Kristuksessa Jeesuksessa ( Ef.1:3.,2:6.)
Heidät on Jumala kastanut Hengessä Kristuksen ruumiiseen so. universaalisen srk:n jäseniksi, heihin Jumala on antanut Henkensä asumaan.(1.Kor.12:12,13, Ef.1:14 ,14.)
Kristuksen ruumis so. srk. ei ole käsin tehty rakennus vaan Jumalan asumus Hengessä ( Joh.2:18-22.,Ef.2:22.)
Kristuksen ruumiin so. universaali srk:n näkyvä muoto on paikallis srk.( Ef.2:19-22.)
----------------------
(KR-38.) Joh. 17:6.
”Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.”
Joh. 17:14.
”Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.”
Joh.17:16.
”He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.”
Tietenkin Jeesuksen Kristuksen seuraajat ovat tässä maailmasa (ruumiillisesti) mutta uudestisyntyneinä he eivät ole tästä maailmasta.
Joh. 17:11.
”Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.”
Joh. 17:15.
”En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.”
----------
Kol. 2:20-23.
”Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä: "Älä tartu, älä maista, älä koske!" — sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta — ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.”>>>>>Uuden liton uskova on Jumalan Sanan kautta syntynyt vapauteen laki liiton säödöksistä, ja elää Kristuksen lain, Hengen lain, rakkauden lain mukaisessa vapaudessa.<<<<<
-------------
”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
Roomalaiskirje 13:8-11 FB38
-------------------
”Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin, tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät. Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle,
vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille
ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan — autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.”
1. Timoteuskirje 1:5-11 FB38
- Anonyymi00005
Paavali oli Daniel 7 kuningas jonka edestä kolme muuta kuningasta kukistui. Hän muutti Ajat ja lain. Ja hallitsi ajan, ajat ja puoli aikaa eli vuoteen 1780 jKr asti. Mitä hänelle sen jälkeen tapahtui... Daniel 7 osoittaa kadotusta, mutta niin tuskin tapahtui. Perustihan hän lähes yksinään koko Kristuksen kirkon. Liturgiassa on synnin tunnustus jossa sanotaan mikäli tuomitset meidät oikeuden mukaan joudumme helvettiin mutta Poikasi Jeesuksen Kristuksen tähden pelasta meidät.
Paavali mullisti monia asioita. Se että Stefanas tapettiin johtui siitä että vain siten Paavalin työ kävi mahdolliseksi. Daniel 7 oli käytävä toteen ja kaikki esteet sen tieltä otettiin pois.- Anonyymi00008
Mitä Danielin kirjassa lukee, kun juutalaiset lopettavat uhraamisen - se on pointti? Vai tiedätkö juutalaisten uhraavan jotakin?
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mitä Danielin kirjassa lukee, kun juutalaiset lopettavat uhraamisen - se on pointti? Vai tiedätkö juutalaisten uhraavan jotakin?
Paavali mullisti juuri tämän asian.
- Anonyymi00015
>>>>>>Paavali oli Daniel 7 kuningas jonka edestä kolme muuta kuningasta kukistu<<<<<
-----------
Vääristelet Jumalan Sanaa. Totuuden Henki ei vääristele Jumalan Sanaa, vaan johdattaa kaikkeen Totuuteen.Kehoitan ssnoitumaan irti tuosta eksytyksrn hengestä joka vääristelee Jumalan Sanaa.
- Anonyymi00006
Paavalista EI IKINÄ TULLUT KRISTITTYÄ!
Sitä se todistaa!
Paavali Saulus oli ja pysyi koko valheellisen elämänsä loppuun saakka
iso paha F A R I S E U S SAULUS !- Anonyymi00007
Kyllä, mutta hän loi pelastuksensa juutalaisille PELASTUA LAIN KIROUKSESTA, KUN KRISTUS TULI KIROUKSEKSI HEIDÄN EDESTÄÄN. Löytyy Gal.3:13.
Huomaa - ei tullut kirotuksi, vaan KIROUKSEKSI, kaksi eri asiaa olla kirottu tai olla kirous.
Mistä juutalaiset pelastuivat? - Anonyymi00033
MITÄ DANIELIN KIRJASSA LUKEE, KUN JUUTALAISET LOPETTAVAT UHRAAMISEN?
- Anonyymi00011
>>>>>Paavali oli elämänsä viimeiseen hengenvetoon saakka fariseus
josta hän oli tavattoman ylpeä<<<<
----------
"Ylpeä"?? Et taida tuntea Raamatun kirjoituksia? Ylpeys on lihallisuutta , lihan teko. Paavali eli ja varlsi Hengen mukaan, jonka hedelmää on mm.
”Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.”
Galatalaiskirje 5:22-25 FB38
------
”Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,”
Filippiläiskirje 3:3 FB38
”Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana — että voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee,
vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;”
Filippiläiskirje 3:8-9 FB38
---------
Mitä Paavali piti roskana ?? Entisen elämänsä fariseuksena kun hän eli lihan mukaan.
------------
”Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä, joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus, intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana —
että voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;”
Filippiläiskirje 3:3-9 FB38- Anonyymi00036
Kun osaat kopioida raamattua, osaat kopioida tuonkin kohdan. Laita esille!!!
- Anonyymi00012
Ihmisen pystyy höpötyksillään kaiken kääntämään miksi haluaa, valkoisen mustaksi sekä mustan valkoiseksi sekä löytää Raamatusta aivan mitä haluaa. Siinä ei ole mitään rajaa, ei edes Raamattuun voi siinä mielessä mielessä vedota, kun sieltä voi jos haluaa kieroilla löytää oikeutuksen kansanmurhaan.
Siten ei ole muuta uskonmittaria kuin Pyhä Henki. Miten Jumalan Pyhä Henki asuu ihmisessä ja miten se ilmenee tekoina ja sanoina. Myös sanat ovat tekoja, kyllä ihminen tekee silloin jotain kun puhuu tai kirjoittaa. Hän tuottaa silloin sitä mikä ilmentää sitä Henkeä mikä hänessä on.
Raamatun lainailu ja sen vääntäminen kieroon ei ole uskoa, koska sitä voi kopioida kuka tahansa ja on juuri saatanan mielipuuhia.- Anonyymi00016
Raamattu on täysin looginen oppi ja teksti, mihin kristinusko perustuu selvä, mutta jos haluaa hämätä, niin löytyyhän sieltä höpinää peittämään totuutta - ei kai se muuten haarhaan johtamista väärälle tielle olisikaan!
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Raamattu on täysin looginen oppi ja teksti, mihin kristinusko perustuu selvä, mutta jos haluaa hämätä, niin löytyyhän sieltä höpinää peittämään totuutta - ei kai se muuten haarhaan johtamista väärälle tielle olisikaan!
Jeesuksen tie menee takaisin paratiisiin (ilm.2:7) ja Paavalin tie tulenliekkeihin (1.Kor.3:13).
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Jeesuksen tie menee takaisin paratiisiin (ilm.2:7) ja Paavalin tie tulenliekkeihin (1.Kor.3:13).
Jos Paavali ei saisi johdettua kristittyjä väärälle tielle, eivät juutalaiset edes pelastuisi lain kirouksesta (Gal.3:13).
- Anonyymi00048
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ei mitään paratiisia ole enää olemassakaan.
Ryövärin armon varaan ei kannata autuuttaa perustaa.
Matt. 27:44
Ja samalla tavalla herjasivat häntä ryöväritkin, jotka olivat ristiinnaulitut hänen kanssansa.
- Anonyymi00017
<<Paavali oli elämänsä viimeiseen hengenvetoon saakka fariseus
josta hän oli tavattoman ylpeä<<
Filippiläiskirje: 3:8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen.
Joh: 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.- Anonyymi00020
Roomalaiskirje:
2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
Tämä ei ole mikään salaliitto vaan Jumalan ilmoitus taivaasta. - Anonyymi00021
Sinun kannattaisi käyttää todisteena ilmestyskirja 2:7, koska se kertoo, että mihin tie vie.
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Sinun kannattaisi käyttää todisteena ilmestyskirja 2:7, koska se kertoo, että mihin tie vie.
Jos käytetään tie, totuus ja elämä, sehän on ihan sujuvasti sotkettu Paavalin oppiin, jonka tien päässä palaa tulivuorijumalan tuli, ja paratiisin puut olisivat siellä hiilloksena, jos olisi oikea tie. 1.Kor.3:13.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Jos käytetään tie, totuus ja elämä, sehän on ihan sujuvasti sotkettu Paavalin oppiin, jonka tien päässä palaa tulivuorijumalan tuli, ja paratiisin puut olisivat siellä hiilloksena, jos olisi oikea tie. 1.Kor.3:13.
Paavalin tarkoitus on saadakin teidät tulivuorijumalan uhreiksi, koska se pelastaa juutalaiset lain kirouksesta.
- Anonyymi00024
Anonyymi00021 kirjoitti:
Heh, siinä taivaassa palaa edelleenkin tuli 1.Kor.3:13.
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Heh, siinä taivaassa palaa edelleenkin tuli 1.Kor.3:13.
On siis ketjukohdan aloitukseen, kun vakuutetaan taas Paavali-uskoa taivastienä.
- Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
Paavalin tarkoitus on saadakin teidät tulivuorijumalan uhreiksi, koska se pelastaa juutalaiset lain kirouksesta.
Paavali puhui eri tavalla riippuen siitä keitä oli kuuntelemassa. Käytti vaihtoehtoisia totuuksia riippuen keitä oli kuulemassa.
Piti lait voiimassa, mutta toisessa kohtaa kiroaa lakeja ja käskyjä, kuten "Turkkilainen" ainakin.
Mies kun oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä kodin uskonto oli talibaanien opit, mistä toi ne tavat seurakuntaan. - Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
On siis ketjukohdan aloitukseen, kun vakuutetaan taas Paavali-uskoa taivastienä.
Kun edelleenkin Paavalin Jumala on se tulivuori, jota Jeesus Joh.8 sanoo Saatanaksi.
- Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
Paavali puhui eri tavalla riippuen siitä keitä oli kuuntelemassa. Käytti vaihtoehtoisia totuuksia riippuen keitä oli kuulemassa.
Piti lait voiimassa, mutta toisessa kohtaa kiroaa lakeja ja käskyjä, kuten "Turkkilainen" ainakin.
Mies kun oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä kodin uskonto oli talibaanien opit, mistä toi ne tavat seurakuntaan.Kyllä oli lait voimassa kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo
Mutta kun tuli puhe esim. Stefanoksen murhasta, niin puheet kääntyivätkin Jumalan armoon ja rakkauteen.
Lait olikin silloin pelkkä kirous. - Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kun edelleenkin Paavalin Jumala on se tulivuori, jota Jeesus Joh.8 sanoo Saatanaksi.
Ja sille JUUTALAISEN TIELLE ei mene kukaan, joka USKOO JEESUSTA.
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Ja sille JUUTALAISEN TIELLE ei mene kukaan, joka USKOO JEESUSTA.
Tämä on aivan selvä kuvio raamatussa - joko uskot Jeesusta tai uskot Paavalia, et voi molempia uskoa.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Tämä on aivan selvä kuvio raamatussa - joko uskot Jeesusta tai uskot Paavalia, et voi molempia uskoa.
Ja ne Matteus 7 kaksi eri tietä.
- Anonyymi00032
Room. 3:31
Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.
Gal. 3:13
Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun."
Jeesus on asiasta eri mieltä, kuin Paavali. Paavali kun ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.
Matt. 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan."
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]- Anonyymi00042
Kokeilepa etsiä Danielin kirjasta, että mitä tapahtuu, kun juutalaiset lopettavat uhraamisen.
- Anonyymi00034
Jerusalemin uuteen temppeliin tulee Liitonarkku, jossa on Jumalan laintaulut ja ne ovat voimassa tuhat vuotta.
Ei lakeja ole kumottu, sellainen opetus on täyttä valhetta.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.- Anonyymi00043
Ihan aitoa Paavaliako?
- Anonyymi00037
Koska juutalaiset eivät uhraa Jumalalle mitään, ja islamistit uhraavat eläimiä, ja kristityt Jeesuksen,
ODOTAMME NYT DANIELIN KIRJASTA KOHTAA, MITÄ SIELLÄ LUKEE, KUN JUUTALAISET LOPETTAVAT UHRAAMISEN.- Anonyymi00038
Te innokkaat raamatun tekstin kopioijat, nyt on teidän vuoronne!
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Te innokkaat raamatun tekstin kopioijat, nyt on teidän vuoronne!
Totta kai, lisää tuhansia kilometrejä, ihan kuin joku täällä ei tietäisi jo Raamattua!
- Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Totta kai, lisää tuhansia kilometrejä, ihan kuin joku täällä ei tietäisi jo Raamattua!
Tuohon riittää yksi raamatun jae ja se kertoo kaiken. Loppuu sen jälkeen raamatun kopiointi.
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Tuohon riittää yksi raamatun jae ja se kertoo kaiken. Loppuu sen jälkeen raamatun kopiointi.
Lyön satasen vetoa, ettei yksikään laita sitä esille, kaatuu koko heidän kopiointipalettinsa.
- Anonyymi00044
Anonyymi00040 kirjoitti:
Turha toivo se ei lopu ennen "viimeistä tuomiota"!
- Anonyymi00045
Anonyymi00041 kirjoitti:
Lyön satasen vetoa, ettei yksikään laita sitä esille, kaatuu koko heidän kopiointipalettinsa.
Nyt on saatu totuus vajotettia jo viiden ketjun taakse.
- Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Nyt on saatu totuus vajotettia jo viiden ketjun taakse.
Vaikea on löytää Danielin kirjasta, että mitä siellä lukee, kun juutalaiset lopettavat uhraamisen?!
- Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Vaikea on löytää Danielin kirjasta, että mitä siellä lukee, kun juutalaiset lopettavat uhraamisen?!
Että heille syntyy vapahtaja, mutta naulaavat sen ristinpuhuun.
- Anonyymi00050
Anonyymi00047 kirjoitti:
Että heille syntyy vapahtaja, mutta naulaavat sen ristinpuhuun.
Jeesus oli täydellinen uhri. VT:n lupaus koko ihmiskunnalle.
- Anonyymi00049
Lukekaa mitä Jeesus tarkoittaa! Ihmisen Poika Kuningas maan ja taivaan valtias.
Luukas: 18:10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
18:12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
18:14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Joh: 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Koskee kaikki jotka ovat yhtä Jeesuksen kanssa on myös yhtä Jumalan kanssa.- Anonyymi00057
MINKÄ JUMALAN?
- Anonyymi00059
Anonyymi00057 kirjoitti:
MINKÄ JUMALAN?
Vai tarkoitatko, kun Jeesus on kuoliaaksi kidutettu tosi Jumala, niin syämällä Jeesuksen kuvitellen ruumiin ja veren olevan lästä, niin on samassa kirouksessa yhtä Jumalan kanssa?
- Anonyymi00060
Anonyymi00059 kirjoitti:
Vai tarkoitatko, kun Jeesus on kuoliaaksi kidutettu tosi Jumala, niin syämällä Jeesuksen kuvitellen ruumiin ja veren olevan lästä, niin on samassa kirouksessa yhtä Jumalan kanssa?
Tämä varmasti pitää paikkansa, koska uskovaiset kertovat uudestisyntymällä saavansa demonit kimppuunsa, aika häijy juttu. Ei kannattaisi syödä ihmislihaa, siinä on Wendigo-vaara.
- Anonyymi00051
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]- Anonyymi00052
Mitähän sinä jauhat tätä TAIVAS JA MAA LAKIA?! Mitä sinä kuvittelet tämän Jeesuksen danomaksi väitetyn tarkoittavan? Luuletko sen liittyvän Mooseksen lakiin?
- Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
Mitähän sinä jauhat tätä TAIVAS JA MAA LAKIA?! Mitä sinä kuvittelet tämän Jeesuksen danomaksi väitetyn tarkoittavan? Luuletko sen liittyvän Mooseksen lakiin?
Jeesus tapettiin Mooseksen lain vastustamisesta, hänhän sanoi Mooseksen Jumalaa Saatanaksi, murhaajaksi ja valheen isäksi.
- Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Jeesus tapettiin Mooseksen lain vastustamisesta, hänhän sanoi Mooseksen Jumalaa Saatanaksi, murhaajaksi ja valheen isäksi.
Samoin Jeesus vastusti syntioppia, temppeliä ja Mooseksen uhrimenoja - hänhän ajoi ruoskan kanssa uhrieläinten myyjiä, mutta pääsiäisenä teurastettiin ja syötiin myös lspset, joiden hengen säästämisestä ei oltu maksettu papeille.
- Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
Samoin Jeesus vastusti syntioppia, temppeliä ja Mooseksen uhrimenoja - hänhän ajoi ruoskan kanssa uhrieläinten myyjiä, mutta pääsiäisenä teurastettiin ja syötiin myös lspset, joiden hengen säästämisestä ei oltu maksettu papeille.
Tätä riittiä mukailee ehtoollinen, kun on kuviteltava ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä.
- Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Tätä riittiä mukailee ehtoollinen, kun on kuviteltava ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä.
Koitan välttää menemästä kovin syvälle näihin kristinuskon perinteisiin, etten ala taas oksentamaan.
- Anonyymi00058
Anonyymi00055 kirjoitti:
Ehtoollinen nautitaan Jeesuksen muistoksi eikä sitä pidä kelvottomasti nauttia, vaan ymmärtää sen tarkoitus aivan oikeasti ja muistaa nimenomaan Jeesusta, ei vain verta ja ruumista. Kun Jeesus asetti ehtoollisen ei Jeesus eli vielä ja vaikka sanoi että tämä on minun vereni ja lihani, hän se piti nauttia nimenomaan Jeesuksen muistoksi, ei vain teurastuksen muistoksi, vaan sen muistoksi, että mitä Jeesus sanoi ja miten nousi taivaaseen ja vasta sitä kautta mahdollisti meille pelastuksen, että hän lähettää meille Jumalan Pyhän Hengen huolehtimaan meistä ja muistuttamaan siitä mitä emme itse muista tai ymmärrä
- Anonyymi00061
Anonyymi00056 kirjoitti:
Koitan välttää menemästä kovin syvälle näihin kristinuskon perinteisiin, etten ala taas oksentamaan.
Varsinkin kun on Paavalin kirje, missä hän mainitsee Jeesuksen esikoisen, ja minä mielikuvituksena näen, että miten Jeesus oman henkensä kaupalla yrittää pelastaa omaa lastaan ja muitakin, mistä tulee sanonta, että hän on lasten ystävä.
Se saa minut niin raivoihin, että voisin paljain käsin kuristaa jokaisen hänen kidutuskuolemaansa palvovan kristityn! - Anonyymi00064
Anonyymi00061 kirjoitti:
Varsinkin kun on Paavalin kirje, missä hän mainitsee Jeesuksen esikoisen, ja minä mielikuvituksena näen, että miten Jeesus oman henkensä kaupalla yrittää pelastaa omaa lastaan ja muitakin, mistä tulee sanonta, että hän on lasten ystävä.
Se saa minut niin raivoihin, että voisin paljain käsin kuristaa jokaisen hänen kidutuskuolemaansa palvovan kristityn!Kannattaa hakea apua vaivaansa ennen kuin pahempaa tapahtuu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061271
Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku94888Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella31794- 66693
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.93632- 32625
S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist16584- 18568
Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa
Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta43523- 10476