Sademetsät kuolevat sukupuuttoon

Luin jostain iltapäivälehdestä, että El Niño uhkaa tappaa Amazonin sademetsän kaikki puut ja kasvit, jotka ovat maapallon keuhkot.

Mutta mietitäänpä hetki! Nykyään ihmiset syövöt enenevissä määrin härkäpapua! Ja mitä härkäpapu saakaan aikaan ihmisen suolistossa? Aivan! Valtavan suolikaasutuotannon!

Eli nyt kun ajattelee ja ynnäilee asioita yhteen sekä vetää mutkat suoriksi niin käytännössähän tämä tarkoittaa sitä, että hapen tuotanto loppuu, mutta suolikaasujen tuotanto kasvaa! 1+1=3 ja simsalapim, emme käytä enää soluhengitykseen happea vaan suolistokaasua ja elämme maapallolla kuin anaerobiset eliot ovat eläneet miljoonia vuosia vaguumissa hengitellen toistensa eritteitä.

Tämä on siis ihniskunnan kohtalo, kosks ette koskaan kuunnelleet, ettekä tehneet kuten Elokapina -liike käski teitä tekemään. Ette tehneet Helsingistä autotonta, ettekä suosineet lihattomia luomutuotteita ajoissa, joten hyväksykää kohtalonne!
2189
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 21

Vanhimmat

Sademetsät ovat toki tärkeitä ekosysteemin ja sateiden kannalta. Mutta oikeasti maapallon keuhkot ovat merten planktonit. Tuottavat puolet koko maapallon hapesta.

Sademetsät tuottavat valtavasti happea yhteyttämällä, mutta ne myös kuluttavat lähes kaiken tuottamansa hapen itse eliöiden ja lahoamisen takaisinhengitykseen.

>Simiti<

1Äänestä
  • Niin mutta ei se meille ihmisapinoille riitä tuo tuollainen sillä Amatzon palaessaan tukehduttaa meidät kaikki - paitsi Persut. Nyttenkin ihmisiä tukehtuu kun metsät palaa.

Amatzonin palamisesta varoiteltiin jo 1980-luvulla jos ilmastonmuutos jatkuu sellaisena kuin mitä Persut haluavat sen jatkuvan. Huomaatteko kuinka en kirjoittanut laisinkaan Trumpista vaikka hän jos kuka on ihmisen aiheuttaman ilmastonmuutoksen kieltäjä jo ..., oho huppista kuinkas mää nyt tällein ja voi voi antakee mulle nyt anteeksi kuinka mä nyt tämmöisiä kauheita solvaksia Trumpista aloin kirjoittelemaan.

Äänestä

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Niin mutta ei se meille ihmisapinoille riitä tuo tuollainen sillä Amatzon palaessaan tukehduttaa meidät kaikki - paitsi Persut. Nyttenkin ihmisiä tukehtuu kun metsät palaa.

Amatzonin palamisesta varoiteltiin jo 1980-luvulla jos ilmastonmuutos jatkuu sellaisena kuin mitä Persut haluavat sen jatkuvan. Huomaatteko kuinka en kirjoittanut laisinkaan Trumpista vaikka hän jos kuka on ihmisen aiheuttaman ilmastonmuutoksen kieltäjä jo ..., oho huppista kuinkas mää nyt tällein ja voi voi antakee mulle nyt anteeksi kuinka mä nyt tämmöisiä kauheita solvaksia Trumpista aloin kirjoittelemaan.

Sademetsä kuluttaa sen minkä tuottaakin. Saharakin oli ennen sademetsää ja silti on happea riittänyt.

Äänestä

• Anonyymi00014 kirjoitti:

Sademetsä kuluttaa sen minkä tuottaakin. Saharakin oli ennen sademetsää ja silti on happea riittänyt.

Niinpä niin ja nyt on Pohjois-Afrikan sademetsän tilalla Saharan autiomaa ! Amatsoonia on seuraava autiomaa ollen nimeltänsä vaikkapa ... vaikkapa ... Rio Oro.

Äänestä

Ehkä vihdoin suomessakin lämpenee hieman, että olisi edes kesäkuukausina hieman kuumaa ja aurinko paistaisi edes vähän.

2Äänestä
  • Golfirta heikkenee ja muuttaa suuntaansa jäätiköiden sulaessa. Makea vesi on eri tiheyksistä, kuin suolainen merivesi.

Siksi tuhoaa meitä lämmittävän golfvirran ja tänne tulee hyvin kylmää ja sateista.

>Simiti<

1Äänestä

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Golfirta heikkenee ja muuttaa suuntaansa jäätiköiden sulaessa. Makea vesi on eri tiheyksistä, kuin suolainen merivesi.

Siksi tuhoaa meitä lämmittävän golfvirran ja tänne tulee hyvin kylmää ja sateista.

>Simiti<

Höpö höpö! Merivirrat on seurausta kuun liikkeistä, vuorovesi-ilmiöstä ja maan pyörimisestä ja merivirtoja ohjaa mannerlaattojen ja merenpohjan muodot

Äänestä

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Höpö höpö! Merivirrat on seurausta kuun liikkeistä, vuorovesi-ilmiöstä ja maan pyörimisestä ja merivirtoja ohjaa mannerlaattojen ja merenpohjan muodot

😆 No nyt! Voi juma. Toivottavasti tuo oli yhtä todellisen kuunatsin kirjoittama. 🤣
    Mielestäni koulutuksesta ja tutkimuksesta ei kantsi enää hirmuna leikata, vaikka Kok ilmotti jo leikkavansa seuraavalla kaudella 8 000 000 000€.

Mihin muuhun ne voi osua, koska ylikansallisten suuryritysten jättituet ja verohelpotukset ovat kokomustan suojeluksessa. Pikku-yritykset ja normi kansa maksakoot. Hullut menee lankaan, kun tuloveroa vähennetään vitonen ja muita maksuja nostetaan tonnilla.

>Simiti<

2Äänestä

• Anonyymi00005 kirjoitti:

😆 No nyt! Voi juma. Toivottavasti tuo oli yhtä todellisen kuunatsin kirjoittama. 🤣
    Mielestäni koulutuksesta ja tutkimuksesta ei kantsi enää hirmuna leikata, vaikka Kok ilmotti jo leikkavansa seuraavalla kaudella 8 000 000 000€.

Mihin muuhun ne voi osua, koska ylikansallisten suuryritysten jättituet ja verohelpotukset ovat kokomustan suojeluksessa. Pikku-yritykset ja normi kansa maksakoot. Hullut menee lankaan, kun tuloveroa vähennetään vitonen ja muita maksuja nostetaan tonnilla.

>Simiti<

Tämä oli minun oma näkemykaeni merivirtojen liikkeistä ja synnystä. En usko nykyiseen vallalla olevaan selitykseen sitten alkuunkaan, eikä asiaa ole mielestäni tutkittu vielä tarpeeksi. Kysy itseltäsi, kumpaa mieluummin uskot, satojen tiedemiesten yksipuolista mielipidettä vai satunnaista random kirjoittelijaa Suomi24:n sinkut palstalla? Niinpä! Varmasti epäilys heräsi, että oletko uskonut vuosi kaudet väärään teoriaan? Meidän pitäis sinun kanssasi lähteä Lofooteille selvittämään asiaa ja mittailemaan merivirtojen liikkeitä, jotta saadaan varmuus, miten asian laita oikeasti on!

Äänestä

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Tämä oli minun oma näkemykaeni merivirtojen liikkeistä ja synnystä. En usko nykyiseen vallalla olevaan selitykseen sitten alkuunkaan, eikä asiaa ole mielestäni tutkittu vielä tarpeeksi. Kysy itseltäsi, kumpaa mieluummin uskot, satojen tiedemiesten yksipuolista mielipidettä vai satunnaista random kirjoittelijaa Suomi24:n sinkut palstalla? Niinpä! Varmasti epäilys heräsi, että oletko uskonut vuosi kaudet väärään teoriaan? Meidän pitäis sinun kanssasi lähteä Lofooteille selvittämään asiaa ja mittailemaan merivirtojen liikkeitä, jotta saadaan varmuus, miten asian laita oikeasti on!

Ihan voit lasissa todeta kotona, että eritiheyksiset nesteet ovat eri korkeudella. Kun otetaan huomioon takaisinpaluu ja pohjavirta. Lämmön ja erilaisen tiheyden muuttuessa, voinet yksinkertaisena lukiolaisenakin ymmärtää, että yksi muuttuja muuttaa koko yhtälöä ja lopputulosta.

Pyydän anteeksi, etten kykene selveämmin selittämään. Mutta kuten kaasujen, ei nesteiden kemiallisiin- tai lämpöeroista johtuviin virtauksiin juurikaan mitkään muodot, kuten ei vetovoimatkaan vaikuta.
    Tiedäthän, että lämpö pakenee aina kohti kylmempää ja ainoastaan aineiden erilainen tiheys voi muuttaa tätä virtausta ja takaisinkytkentää.
    Jos ymmärrät nyt pointtini ja todellisuuden.

>simiti<

1Äänestä

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Ihan voit lasissa todeta kotona, että eritiheyksiset nesteet ovat eri korkeudella. Kun otetaan huomioon takaisinpaluu ja pohjavirta. Lämmön ja erilaisen tiheyden muuttuessa, voinet yksinkertaisena lukiolaisenakin ymmärtää, että yksi muuttuja muuttaa koko yhtälöä ja lopputulosta.

Pyydän anteeksi, etten kykene selveämmin selittämään. Mutta kuten kaasujen, ei nesteiden kemiallisiin- tai lämpöeroista johtuviin virtauksiin juurikaan mitkään muodot, kuten ei vetovoimatkaan vaikuta.
    Tiedäthän, että lämpö pakenee aina kohti kylmempää ja ainoastaan aineiden erilainen tiheys voi muuttaa tätä virtausta ja takaisinkytkentää.
    Jos ymmärrät nyt pointtini ja todellisuuden.

>simiti<

Enemmän yksinkertaistettuna. Ota käteesi jäätelö. Lämpö siirtyy, kunnes molemmat ovat yhtä lämpimiä. Mutta sitten jäätelöäsi ei enää ole.

>Simiti<

1Äänestä

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Enemmän yksinkertaistettuna. Ota käteesi jäätelö. Lämpö siirtyy, kunnes molemmat ovat yhtä lämpimiä. Mutta sitten jäätelöäsi ei enää ole.

>Simiti<

Täh? Mutta kun mää tietenkin syön sen jäätelön ennen kuin se sulaa ja valua kohti mun lämpimiä käsiä. Sen jälkeen vanilijajäätelö muuttaa muotoaan ja kurkistaa seuraavaksi suklaajätskinä ryppyreijästä, ellei ole sitten peräti pehmistä. Siihen en voi itse vaikuttaa 🤷‍♂️

Äänestä

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Täh? Mutta kun mää tietenkin syön sen jäätelön ennen kuin se sulaa ja valua kohti mun lämpimiä käsiä. Sen jälkeen vanilijajäätelö muuttaa muotoaan ja kurkistaa seuraavaksi suklaajätskinä ryppyreijästä, ellei ole sitten peräti pehmistä. Siihen en voi itse vaikuttaa 🤷‍♂️

Olet tahallasi idiootti, tai sitten on tehtävä huoli-ilmoitus

Äänestä

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Golfirta heikkenee ja muuttaa suuntaansa jäätiköiden sulaessa. Makea vesi on eri tiheyksistä, kuin suolainen merivesi.

>Simiti<

" tuhoaa meitä lämmittävän golfvirran ja tänne tulee hyvin kylmää ja sateista."

Venäläisten propadangaa! Tai näin ainakin 15 vuotta sitten YLE uutisoi siitä isosti. Hieman sen jälkeen lopetin YLEn seuraamisen.

1Äänestä

Jätetään sademetsät ja meret rauhaan, kaikki on hyvin sitten. Ei ainakaan huonommin.

Äänestä
  • Sademetsät pitää aukkohakata taikka mitä päätehakkuuta tuo nyt onkaan. Metsät tykkää siitä kun ne hakataan pölleiksi ennenkuin palavat karrelle ilmastonmuutoksen seurauksena. Sademetsäkin uusiutuu kun Gutzeitin miehet uudistavat sademetsät.

Äänestä

• Anonyymi00011 kirjoitti:

Sademetsät pitää aukkohakata taikka mitä päätehakkuuta tuo nyt onkaan. Metsät tykkää siitä kun ne hakataan pölleiksi ennenkuin palavat karrelle ilmastonmuutoksen seurauksena. Sademetsäkin uusiutuu kun Gutzeitin miehet uudistavat sademetsät.

Mäkin oon ihmetelly sitä päätehakkuuta. Että miks siihenki pitää sekottaa se pääte dana, ikään ku joku näyttöpääte.

Mä olin sillon varamiehissäkin ihmeissäni. Kun mulle tuli työtehtäväks asentaa päätelaitteita. Ja mä kun mietin mitä näyttöpäätteitä mun pitää asentaa. Siis ne oli ihan tavallisia iv venttileitä ja säleikköjä. Mistä ilma tulee ja menee. Mutta nekin oli päätteitä. Samoin lankapuhelin aikaan ruvettiin puhuun tavallisesta puhelimestakin pääte.

Äänestä

Eikös tuolla puuhaile suomalainen iso metsäyhtiö.
Ethos?
Vilma

Äänestä

Mutta miten korvaamme bensiinin palmuöljyllä, jos sademetsiä ei saa hakata. Kyllä maailma tarvitsee lisää palmuöljyä, ja sademetsien pitää silloin väistyä. Kyllä vihreätkin tämän tietävät.

Äänestä
  • Rypsi-/rapsiöljystä polttoainetta? Uusiutuvaa. Jos tundralla voidaan viljellä, niin muuallakin?
    Vilma

Äänestä

• Höpö höpö...palmuöljystä tehdään Benecolia eikä mitään muuta

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Anonyymi-ap kirjoitti:

Luin jostain iltapäivälehdestä, että El Niño uhkaa tappaa Amazonin sademetsän kaikki puut ja kasvit, jotka ovat maapallon keuhkot.

Mutta mietitäänpä hetki! Nykyään ihmiset syövöt enenevissä määrin härkäpapua! Ja mitä härkäpapu saakaan aikaan ihmisen suolistossa? Aivan! Valtavan suolikaasutuotannon!

Eli nyt kun ajattelee ja ynnäilee asioita yhteen sekä vetää mutkat suoriksi niin käytännössähän tämä tarkoittaa sitä, että hapen tuotanto loppuu, mutta suolikaasujen tuotanto kasvaa! 1+1=3 ja simsalapim, emme käytä enää soluhengitykseen happea vaan suolistokaasua ja elämme maapallolla kuin anaerobiset eliot ovat eläneet miljoonia vuosia vaguumissa hengitellen toistensa eritteitä.

Tämä on siis ihniskunnan kohtalo, kosks ette koskaan kuunnelleet, ettekä tehneet kuten Elokapina -liike käski teitä tekemään. Ette tehneet Helsingistä autotonta, ettekä suosineet lihattomia luomutuotteita ajoissa, joten hyväksykää kohtalonne!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu