Onko paltalla pörräävillä kristityillä kertoa esimerkkiä henkilöstä, joka olisi tullut spontaanisti uskoon Jeesukseen ilman, että olisi koskaan aiemmin kuullut Jeesuksesta tai kukaan olisi häntä yrittänyt käännyttää?
Pohjois-Sentinelin saaren ihmiset olisivat vahvimpia ehdokkaita, mutta eivät nekään perkeleet uskoneet vaan tappoivat hullun lähetyssaarnaajan John Allen Chaun, joka yritti häiritä heidän elämäänsä.
No, Pohjois-Sentinelin saaren synkät tarinat työnnettäköön sivuun ja keskustellaan valoisammin eli spontaanista Jeesususkoon tulosta. Kertokaa esimerkkejä näistä. Lupaan syödä hatullisen paskaa jokaisesta spontaanista Jeesususkoon tulemisesta. Ja tarjoan munkkikahvit tarinan kertojalle Pielaveden ABC:llä.
Onko kukaan tullut spontaanisti uskoon?
56
220
Vastaukset 56
- Anonyymi00001
Etsivä löytää. Jaa. Voi tulla myös ihan
Spontaani. Reaktio. Eli voima tulee
ilman inspiraatiota ns. Ylhäältä päin
Näitä on miljoonia. Ja itse vastaus.
Saulus Tarsolainen. Hän ei ollut etsimässä Jeesusta seuraajakseen... päinvastoin hän vainosi kristittyjä. Silti hänen elämässään tapahtui äkillinen käänne, ja hänestä tuli apostoli Paavali.
Termospullo kahvit. Kylmä asema.- Anonyymi00002
Saul oli kuullut Jeesuksesta ja kristinuskosta, joten ei vastaa aloittajan kysymykseen.
- Anonyymi00003
"Saulus Tarsolainen."
Jos Saulus Tarsolainen oli ylipäätänsä historiallinen henkilö niin tarinan mukaan hän oli kuullut Jeesuksesta. Saulus vainosi Jeesuksen seuraajia. Eikö vain?
"Termospullo kahvit. Kylmä asema.
Tästä päivästä tulee lämmin ja aurinkoinen päivä. Voimme istua nurmikolla ja siemailla termospullokahvit. Voin tuoda myös kylmää limonadia viilentämään päivän kuumuutta.
- Anonyymi00004
Helen Schucman oli kliininen ja tutkimuspsykologi sekä Columbian yliopiston lääketieteellisen psykologian professori. Vuonna 1965 hän ei ollut lähtenyt tekemään mitään uutta uskontoa. Hänen ja kollegansa William Thetfordin työympäristössä oli paljon ristiriitoja, ja Thetford sanoi, että heidän pitäisi löytää "toinen tapa" elää ja työskennellä. Schucman suostui tähän. Sen jälkeen hän alkoi kertomansa mukaan kokea hyvin voimakkaita unia, näkyjä ja sisäisiä kokemuksia, jotka vähitellen muuttuivat uskonnollisiksi.
Sitten tapahtui se kaikkein erikoisin vaihe: Schucman kertoi alkaneensa saada sisäistä sanelua, jonka hän tunnisti Jeesuksen ääneksi. 21. lokakuuta 1965 hän kirjoitti muistiin sanat, joilla A Course in Miracles alkoi. Prosessi jatkui vuosina 1965–1972.
Tämä tapaus lienee jäävuoren huipulla
Eli tiedeyhteisössä lähtenyt tapahtunut
Henkilöllä täytyy olla jo valmiina kyky
ottaa vastaan, sekä
pysäyttää " tiedotus" - tilaisuus.
Paksu opus 1300 sivua- Anonyymi00005
"Helen Schucman oli kliininen ja tutkimuspsykologi sekä Columbian yliopiston lääketieteellisen psykologian professori."
Vaikea uskoa, ettei Helen ollut koskaan kuullut Jeesuksesta. - Anonyymi00006
Kuulema sisältää paljon new age kamaa, eli tuota opusta pidettäisiin kerettiläisenä suurimmassa osassa kristinuskon yhteisöistä.
- Anonyymi00016
Kysymys oli: Onko kukaan tullut spontaanisti uskoon?
Schucmanin äiti oli kiinnostunut teosofiasta ja marginaalisista kristiuskon suuntauksista, kuten Christian Sciencestä. Perheen taloudenhoitaja oli syvästi uskonnollinen baptisti. Schuman tuli uskoon 12-vuotiaana ollessaan Ranskassa. Hänet kastettiin ja hän liittyi baptisteihin.
- Anonyymi00007
Sekoamisia sattuu ominpäinkin
- Anonyymi00008
Minusta tuli aivan spontaanisesti ateisti. Olen hakenut apua.
- Anonyymi00009
Usko Jeesukseen ei tee sinusta mitään
vajakkia tms puolihullua potilasta.
Sen voi pitää sisällään myös hiljaa.
Nyt Yleisurheilun Em- kisoissa sen
Aisti. Risti roikkui monen kaulalla.
Eli voi olla yksi motivaation lähde
Ei ainakaan mitään vandalismia Olen lukenut kertomuksen, jossa lähetyssaarnaajan julistuksen kautta ihmissyöjäheimoon kuuluneita oli tullut uskoon, kristityiksi.
Sen jälkeen saarelle oli tullut joku ateisti ja alkanut kertoa heimolaisille, että ei mitään jumalaa ole olemassa.
Heimon jäsen oli vastannut ateistille:
-Jos Jumalaa ei olisi olemassa, niin sinä olisit jo kiehumassa padassa.
***Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.***
Roomalaiskirje: 20:17- Anonyymi00010
>>Ihmissyöjäheimo: "Jos Jumalaa ei olisi olemassa, niin sinä olisit jo kiehumassa padassa."
Kuulepas Aijalon, postilaatikoiden räjäyttelijä. Juttusi on aika lapsellinen. Jos Jumala olisi olemassa ja vastustaisi ihmissyöntiä niin ihmissyöjiä ei olisi lainkaan. Nyt kun heimolaiset lopettavat ihmissyönnin vasta lähetyssaarnaajan julistuksen jälkeen, osoittaa se vain sen, että Jumala on ihmisten keksintöä eikä voi olemattomana tehdä itse yhtään mitään. P.S.
Voit silti tarjota munkkikahvit Pielaveden ABC-llä.
Käykö 21.9.26, jolloin olen matkalla Lappiin.
Muutama viikko sitten kävin juomassa munkkikahvit
P-KR:n Onttolan SissiK:n sotilaskodissa, jossa SissiK:ssa suoritin varusmiespalvelusta.
Halvat munkkikahvit: 1,75 €- Anonyymi00011
Aijalon kirjoitti:
P.S.
Voit silti tarjota munkkikahvit Pielaveden ABC-llä.
Käykö 21.9.26, jolloin olen matkalla Lappiin.
Muutama viikko sitten kävin juomassa munkkikahvit
P-KR:n Onttolan SissiK:n sotilaskodissa, jossa SissiK:ssa suoritin varusmiespalvelusta.
Halvat munkkikahvit: 1,75 €"Voit silti tarjota munkkikahvit Pielaveden ABC-llä."
Tarjoan munkkikahvit esimerkistä, jossa henkilö on tullut spontaanisti Jeesususkoon. Esimerkissäsi ihmissyöjäheimo kuuli Jeesuksesta lähetyssaarnaajalta. Jos heimo olisi itse tullut Jeesususkoon ilman ulkopuolista julistamista niin tarjoaisin munkkikahvit. - Anonyymi00019
Anonyymi00011 kirjoitti:
"Voit silti tarjota munkkikahvit Pielaveden ABC-llä."
Tarjoan munkkikahvit esimerkistä, jossa henkilö on tullut spontaanisti Jeesususkoon. Esimerkissäsi ihmissyöjäheimo kuuli Jeesuksesta lähetyssaarnaajalta. Jos heimo olisi itse tullut Jeesususkoon ilman ulkopuolista julistamista niin tarjoaisin munkkikahvit.>>>>Tarjoan munkkikahvit esimerkistä, jossa henkilö on tullut spontaanisti Jeesususkoon.
Sinä olet everstiluutnantti. Israelin sodan 1967 veteraani. Suomen armeijan ammattisotilas. Evp,
Minä Suomen armeijan sissiluutnantti. Ei enää reservissä.
Pitääkö meidän aina keskustella uskonasioista?
Eikö me voida keskustella muistakin,"tavallisista" asioista; vaikka Israelin tilanteesta, ym.. sinähän olet juutalainen.
Tavataako Siilinjärven ABC:llä 21.9.26 ?
Voin tulla sen verran vastaan, että minä tarjoan ne munkkikahvit. Anonyymi00019 kirjoitti:
>>>>Tarjoan munkkikahvit esimerkistä, jossa henkilö on tullut spontaanisti Jeesususkoon.
Sinä olet everstiluutnantti. Israelin sodan 1967 veteraani. Suomen armeijan ammattisotilas. Evp,
Minä Suomen armeijan sissiluutnantti. Ei enää reservissä.
Pitääkö meidän aina keskustella uskonasioista?
Eikö me voida keskustella muistakin,"tavallisista" asioista; vaikka Israelin tilanteesta, ym.. sinähän olet juutalainen.
Tavataako Siilinjärven ABC:llä 21.9.26 ?
Voin tulla sen verran vastaan, että minä tarjoan ne munkkikahvit.Terveisin,
AijalonAnonyymi00010 kirjoitti:
>>Ihmissyöjäheimo: "Jos Jumalaa ei olisi olemassa, niin sinä olisit jo kiehumassa padassa."
Kuulepas Aijalon, postilaatikoiden räjäyttelijä. Juttusi on aika lapsellinen. Jos Jumala olisi olemassa ja vastustaisi ihmissyöntiä niin ihmissyöjiä ei olisi lainkaan. Nyt kun heimolaiset lopettavat ihmissyönnin vasta lähetyssaarnaajan julistuksen jälkeen, osoittaa se vain sen, että Jumala on ihmisten keksintöä eikä voi olemattomana tehdä itse yhtään mitään.>>>>>Jos Jumala olisi olemassa ja vastustaisi ihmissyöntiä niin ihmissyöjiä ei olisi lainkaan.
Unohdit, että perkele aloitti syntiinlankeemuskierteen
Paratiisissa Eevan ja Aadamin kautta.
Syntiinlankeemuksen seurauksena syntinenn luonto on myös ihmissyöjissäkin; samoinkuin minussa ja sinussa.
Usko pois!
(1. Mooseksen kirja)- Anonyymi00023
Tuo kuulostaa keksityltä tarinalta, miksi joku ateisti menisi varta vasten alkuasukasheimon luo kertomaan ettei jumalaa ole?
Heimon nimeä, ateistin nimeä, lähetyssaarnaajan nimeä ei anneta.
Pistin tarinasi tekoälyn analysoitavaksi ja se kertoi "Tarina on rakenteeltaan hyvin tyypillinen kristillinen apologeettinen kertomus. Eli veikkaisin, että muistamasi tarina on kristillisessä suullisessa/perinteisessä kertomuksessa kiertävä legenda eikä tunnettu historiallisesti varmennettu tapahtuma. Tarinan yksi ongelmista historiallisena todisteena on että se on liian täydellisesti rakennettu opetukseksi."
Tekoäly ei myöskään löytänyt tarinalle mitään lähdettä, mutta kertoi että vastaavia keksittyjä tarinoita on ennenkin tehty.
Kyseessä on siis suurella todennäköisyydellä keksitty tarina, kristillistä propagandaa.
Ironisesti hieman päinvastainen kokemus löytyy, ja nyt annetaan nimiä. Tarina on todistettu tapahtuneeksi:
Daniel Everett ja Amazonin Pirahã-kansa.
Everett oli yhdysvaltalainen kristillinen lähetyssaarnaaja ja kielitieteilijä, joka meni 1970-luvulla Amazonille tarkoituksenaan käännyttää Pirahãt kristinuskoon. Hän alkoi kuitenkin tutkimaan heidän kieltään ja kulttuuriaan, ja hänen käsityksensä mukaan Pirahã-kielessä ei ollut sanaa tai käsitettä kristinuskon tarkoittamalle Jumalalle.
Tarinan kannalta olennainen asia on vielä kiinnostavampi: Everett ei vain havainnut, etteivät Pirahãt uskoneet kristilliseen Jumalaan, vaan hänen kokemuksensa heidän kanssaan vaikutti lopulta hänen omaan uskoonsa. Hän kertoo myöhemmin, että vuosien työ Pirahã-kulttuurin parissa johti hänet pois kristinuskosta; nykyään hän on ateisti."
- Anonyymi00012
Uskoon ei voi tulla ellei kuule evankeliumia. Kysymyksesi on järjetön. Siihen on vain yksi vastaus: ei.
- Anonyymi00013
"Kysymyksesi on järjetön."
Uskovaisesta se voi tuntua järjettömältä, mutta rivien välistä paljastaa sen, että Jeesususko ja teismi laajemmin on ihmisten keksintöä. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
"Kysymyksesi on järjetön."
Uskovaisesta se voi tuntua järjettömältä, mutta rivien välistä paljastaa sen, että Jeesususko ja teismi laajemmin on ihmisten keksintöä.Kyllä. Usko leviää vain ihmisten välityksellä. Jumala ei tee mitään koska se ei ole olemassa.
- Anonyymi00015
Eikös teidän uskonnon mukaan jokaisella ihmisellä ole sisäsyntyinen tieto Jumalan olemassaolosta?
- Anonyymi00017
Siksi kristityt tekevät lähetystyötä.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Siksi kristityt tekevät lähetystyötä.
*Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.*
Roomalaiskirje 10:17 - Anonyymi00020
Anonyymi00015 kirjoitti:
Eikös teidän uskonnon mukaan jokaisella ihmisellä ole sisäsyntyinen tieto Jumalan olemassaolosta?
Ei ole saastumattomilla ja terveillä.
Ihmisellä on kyllä taipumus keksiä selityksiä asioille joita ei tiedä eikä ymmärrä. Siihen tarpeeseen jumalat on kehitetty. - Anonyymi00022
Milenkiintoista:
"Uskoon ei voi tulla ellei kuule evankeliumia."
ja
"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta."
Mutta kun yksikään evankeliumeiden kirjoittajista EI OLLUT kuulemassa Jeesuksen sanoja eikä ollut myöskään Paavali joka käytännössä perusti kristinuskon. - Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Milenkiintoista:
ja
Mutta kun yksikään evankeliumeiden kirjoittajista EI OLLUT kuulemassa Jeesuksen sanoja eikä ollut myöskään Paavali joka käytännössä perusti kristinuskon."Mutta kun yksikään evankeliumeiden kirjoittajista EI OLLUT kuulemassa Jeesuksen sanoja eikä ollut myöskään Paavali joka käytännössä perusti kristinuskon."
Täsmälleen näin. Kohta tähän rientää uskovainen kertomaan, että Paavali tapasi Jeesuksen silminnäkijöitä. Ei tavannut. Paavali itse kertoo, ettei ihminen kertonut hänelle tätä evankeliumia vaan se tuli harhanäyssä suoraan Jeesukselta.
[12] Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle. Anonyymi00024 kirjoitti:
"Mutta kun yksikään evankeliumeiden kirjoittajista EI OLLUT kuulemassa Jeesuksen sanoja eikä ollut myöskään Paavali joka käytännössä perusti kristinuskon."
Täsmälleen näin. Kohta tähän rientää uskovainen kertomaan, että Paavali tapasi Jeesuksen silminnäkijöitä. Ei tavannut. Paavali itse kertoo, ettei ihminen kertonut hänelle tätä evankeliumia vaan se tuli harhanäyssä suoraan Jeesukselta.
[12] Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle."Mutta kun yksikään evankeliumeiden kirjoittajistaEI OLLUT kuulemassa Jeesuksen sanoja eikä ollut myöskään Paavali joka käytännössä perusti kristinuskon."
oooooo
Kotimaa-lehti:
Neljä evankeliumin kirjoittajaa
Juha Heinilä
03.04.2014 15:56
Jeesuksen Kristuksen evankeliumin kirjoittajista Johannes ja Matteus kuuluivat kahdentoista apostolin joukkoon, jotka olivat Jeesuksen mukana ennen Golgatalla tapahtumia ja Hänen ylösnousemuksen jälkeen neljäkymmentä päivää. Markus ja Luukas olivat myös Jeesuksen evankeliumin kirjoittajia. Apostoli Pietarin oppilas ja tulkki Markus ei ollut nähnyt Jeesusta, ei myöskään Paavalin mukana kulkenut Luukas.- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
"Mutta kun yksikään evankeliumeiden kirjoittajista EI OLLUT kuulemassa Jeesuksen sanoja eikä ollut myöskään Paavali joka käytännössä perusti kristinuskon."
[12] Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle.Tietenkin oli Jeesukseen uskovia ja apostoleita ennen Paavalia sillä hän oli vainonnut heitä. Nimeltä hän mainitsee Pietarin ja Johanneksen sekä Herran veljen, Jaakobin.
- Anonyymi00026
Anonyymi00022 kirjoitti:
Milenkiintoista:
ja
Mutta kun yksikään evankeliumeiden kirjoittajista EI OLLUT kuulemassa Jeesuksen sanoja eikä ollut myöskään Paavali joka käytännössä perusti kristinuskon.Riittää että kuulee Jeesuksen jälkeen eläneiltä evankeliumin, jotta voi uskoa.
- Anonyymi00027
Aijalon kirjoitti:
"Mutta kun yksikään evankeliumeiden kirjoittajistaEI OLLUT kuulemassa Jeesuksen sanoja eikä ollut myöskään Paavali joka käytännössä perusti kristinuskon."
oooooo
Kotimaa-lehti:
Juha Heinilä
Jeesuksen Kristuksen evankeliumin kirjoittajista Johannes ja Matteus kuuluivat kahdentoista apostolin joukkoon, jotka olivat Jeesuksen mukana ennen Golgatalla tapahtumia ja Hänen ylösnousemuksen jälkeen neljäkymmentä päivää. Markus ja Luukas olivat myös Jeesuksen evankeliumin kirjoittajia. Apostoli Pietarin oppilas ja tulkki Markus ei ollut nähnyt Jeesusta, ei myöskään Paavalin mukana kulkenut Luukas.Evankeliumit ovat anonyymeja, niiden kirjoittajia ei tiedetä.
- Anonyymi00028
Anonyymi00025 kirjoitti:
Tietenkin oli Jeesukseen uskovia ja apostoleita ennen Paavalia sillä hän oli vainonnut heitä. Nimeltä hän mainitsee Pietarin ja Johanneksen sekä Herran veljen, Jaakobin.
"Tietenkin oli Jeesukseen uskovia ja apostoleita ennen Paavalia sillä hän oli vainonnut heitä."
Mutta omien sanojensa mukaan Paavali ei saanut heiltä todistusta Jeesuksesta vaan suoraan henkiolentojeesukselta harhanäyssä.
12] Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle. - Anonyymi00039
Aijalon kirjoitti:
"Mutta kun yksikään evankeliumeiden kirjoittajistaEI OLLUT kuulemassa Jeesuksen sanoja eikä ollut myöskään Paavali joka käytännössä perusti kristinuskon."
oooooo
Kotimaa-lehti:
Juha Heinilä
Jeesuksen Kristuksen evankeliumin kirjoittajista Johannes ja Matteus kuuluivat kahdentoista apostolin joukkoon, jotka olivat Jeesuksen mukana ennen Golgatalla tapahtumia ja Hänen ylösnousemuksen jälkeen neljäkymmentä päivää. Markus ja Luukas olivat myös Jeesuksen evankeliumin kirjoittajia. Apostoli Pietarin oppilas ja tulkki Markus ei ollut nähnyt Jeesusta, ei myöskään Paavalin mukana kulkenut Luukas."Kotimaa-lehti:
Neljä evankeliumin kirjoittajaa"
Uskovilta puuttuu lähdekritiikki. Kotimaa-lehti on valehtelevien uskovien propagandapläjäys. Vähän sama kuin jos vetoaisi, että Pravda tietää mikä on Venäjän todellinen tila.
Kuinak tyhmiä te voitte olla?
- Anonyymi00021
Kyllä yleensä oireilee jo ennakolta.
*"*Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.***
Roomalaiskirje: 10:17
Kun Pietari puhui evankeliumia, niin noin 3000 sielua tuli uskoon päivässä :
*****,,,
Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." >> Jakeen lisätiedot
Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
(Apostolien teot: 2:27-41)- Anonyymi00029
Surullista miten joku voi tulla uskoon pelkästään toisen ihmisen puheen perusteella. Sellainen ihminen on helposti vietävissä. Kertoo myös ettei todisteilla ole mitään merkitystä, vaan vakuuttavalla puheella.
Anonyymi00029 kirjoitti:
Surullista miten joku voi tulla uskoon pelkästään toisen ihmisen puheen perusteella. Sellainen ihminen on helposti vietävissä. Kertoo myös ettei todisteilla ole mitään merkitystä, vaan vakuuttavalla puheella.
Ei se niin mene.
Uskoon tulo on aina Jumalan teko.
"Kuka sitten voi pelastua?"
Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista".
Matteus 10:27
*******""
Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan! >> Jakeen lisätiedot
Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"
Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista".
Markus 10:24-27
********- Anonyymi00031
Aijalon kirjoitti:
Ei se niin mene.
Uskoon tulo on aina Jumalan teko.
"Kuka sitten voi pelastua?"
Matteus 10:27
*******""
Niin opetuslapset hämmästyivät hänen sanoistaan. Mutta Jeesus rupesi taas puhumaan ja sanoi heille: "Lapset, kuinka vaikea onkaan niiden, jotka luottavat tavaraansa, päästä Jumalan valtakuntaan! >> Jakeen lisätiedot
Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?"
Markus 10:24-27
********"Uskoon tulo on aina Jumalan teko."
Tuollainen rikkoo vapaata tahtoa.
- Anonyymi00030
Useampikin tuttu ja oma veljenikin hurahtivat uskovaisiksi, mutta onneksi ovat tervehtyneet täysijärkisiksi.
- Anonyymi00033
Kaikki tuntemani henkilöt, jotka ovat tulleet uskoon, niin heillä on ennen sitä elämä potkinut päähän. En tunne ketään jolla elämä menee hyvin, ja tulee sitten uskoon.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Kaikki tuntemani henkilöt, jotka ovat tulleet uskoon, niin heillä on ennen sitä elämä potkinut päähän. En tunne ketään jolla elämä menee hyvin, ja tulee sitten uskoon.
Saarnaaja:
12:1 Ja muista Luojaasi nuoruudessasi, ennenkuin pahat päivät tulevat ja joutuvat ne vuodet, joista olet sanova:
12:2 "Nämä eivät minua miellytä"
Voit olla diploomi.insinööri ja vaikka mikä ja suunnitella suuria laivoja, mutta voi käydä sitten niin että piirrustelet laivapiirustuksiasi vanhainkodin seinään.
-----
Eräs henkilö kertoi julkisesti että Titanic-laivaa pidettiin uppoamattomana.
Eräs laivan pääarkkitehdeistä oli jopa typeryyksissään
sanonut ettei edes Jumala voi upottaa sitä laivaa.
Eräässä Titanic -filmissä oli sitten kuvaus:
Kyseinen arkkitehti oli istunut Titanicin baarissa wiskiä juomassa. Sinne oli tullut tieto että laiva on uppoamassa..
Arkkitehti oli huutanut:
-Ei voi olla uppoamassa, laiva on uppoamaton !
Titanicin kannelle nousi soittajia, ja orkesteri alkoi soittaa hengellistä laulua:
"Sua kohti Herrani...," - Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Saarnaaja:
12:1 Ja muista Luojaasi nuoruudessasi, ennenkuin pahat päivät tulevat ja joutuvat ne vuodet, joista olet sanova:
12:2 "Nämä eivät minua miellytä"
Voit olla diploomi.insinööri ja vaikka mikä ja suunnitella suuria laivoja, mutta voi käydä sitten niin että piirrustelet laivapiirustuksiasi vanhainkodin seinään.
-----
Eräs henkilö kertoi julkisesti että Titanic-laivaa pidettiin uppoamattomana.
Eräs laivan pääarkkitehdeistä oli jopa typeryyksissään
sanonut ettei edes Jumala voi upottaa sitä laivaa.
Eräässä Titanic -filmissä oli sitten kuvaus:
Kyseinen arkkitehti oli istunut Titanicin baarissa wiskiä juomassa. Sinne oli tullut tieto että laiva on uppoamassa..
Arkkitehti oli huutanut:
-Ei voi olla uppoamassa, laiva on uppoamaton !
Titanicin kannelle nousi soittajia, ja orkesteri alkoi soittaa hengellistä laulua:
"Sua kohti Herrani...,""Voit olla diploomi.insinööri ja vaikka mikä ja suunnitella suuria laivoja, mutta voi käydä sitten niin että piirrustelet laivapiirustuksiasi vanhainkodin seinään."
Tahdotko tuolla sanoa että elämästä on turha nauttia tässä ja nyt, kun vielä voi, koska ihmisestä tulee lopulta vanha ja väsynyt? Siltä se ainakin kuulostaa. Vähän sama jos sanoisi miksi syödä ruokaa, kun kuitenkin tulee taas nälkä myöhemmin.
Se on totta että kristinusko saa voimansa kärsimyksestä. Ihminen jolla menee hyvin ei uskontoa tarvitse, koska uskonnolla ei ole hänelle annettavaa. Uskonto on kuin viinapullo masentuneelle, tai ooppiumia kansalle kuten eräs tyyppi kerran tokaisi.
Uskonnot ratsastavat ihmisten tunteilla, etenkin kuolemanpelolla. Varmaan siinä yksi syistä miksi en ole koskaan tullut uskoon, sillä en pelkää kuolemaa, ainoastaan kuolintapaa. Ihmiset ovat vieraantuneet kuolemasta, ja luonnosta.
- Anonyymi00037
Jokaisen ateistin tulisi sivistää itseään lukemalla John Patonin elämänkerta. Kertoo todella paljon siitä mikä voima Jeesuksella on pelastaa mitä julmempiakin ihmisiä (kuten väkivaltaisia kannibaaleja). Ja usein penäätte näyttöä siitä että usko on parempi kuin epäusko. Tuosta elämänkerrasta sen näette. Lopulta kannibalismi loppui kokonaan saarilla joissa Jeesusta julistettiin. Ateisti ei olisi tuonne edes uskaltanut.
- Anonyymi00041
"mikä voima Jeesuksella on pelastaa mitä julmempiakin ihmisiä (kuten väkivaltaisia kannibaaleja)."
Jumala eli Jeesus itse oli väkivaltainen kannibaali. Jumala käski Aabrahamin uhrata polttouhrina poikansa Iisak. Jumalalle uhrattiin polttouhrina herkkuja eli se söi ne uhrit. Jumala siis söi myös Iisakin. UT:n Jeesus on Iisakin vastine. Kun luette kertomuksen niin siinä on monia samoja avaintekijöitä: ainoan pojan uhraaminen, poika kantaa itse polttopuunsa (=Jeesuksen risti) uhripaikalle, mukana on kaksi palvelijaa (=Jeesuksen rinnalla kaksi ryöväriä). Ja nythän miljardit kristityt ahmivat Jeesuksen lihaa ja verta kannibalistisesti.
>>>>Se on totta että kristinusko saa voimansa
kärsimyksestä. Ihminen jolla menee hyvin ei uskontoa tarvitse, koska uskonnolla ei ole hänelle annettavaa. Uskonto on kuin viinapullo masentuneelle, tai ooppiumia kansalle kuten eräs tyyppi kerran tokaisi.
---------
Ei pidä paikkaansa !
Elämässäni oli kaikki ulkonaisesti hyvin. Olin nuori ja terve. Rahaa oli riittävästi. Tyttöystävä. Koulussa olin luokan ja koko oppilaitoksen parhaita oppilaita..
Mutta elämässäni oli outo tyhjyys.
Luokkakaveri oli uskovainen ja ojensi traktaatin:
"Jumala rakastaa sinua"
Siitä minulle selvisi kuka Jeesus on..
Olin 17 vuotias.
Kului noin 1,5 vuotta. Viina alkoi saada otetta elämässäni, vaikka en ehtinyt juoda kuin 8 - 9 kunnon kännit elämäni aikana ja näin jälkeenpäin ajatellen viina olisi vienyt elämäni täysin sekaisin ja varmaan ennenaikaiseen hautaan.
Tulin uskoon Joensuun Vapaakirkon nuorten illassa.
Olin 18-vuotias.- Anonyymi00040
Eli syy siihen että tulit uskoon oli viina. Tuo on hyvin tavallinen kuvio.
Anonyymi00040 kirjoitti:
Eli syy siihen että tulit uskoon oli viina. Tuo on hyvin tavallinen kuvio.
Ei, vaan Jumala pelasti minut yksin armosta.
Jeesus sanoi:
***Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.***
Johannes 6:44
****Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.****
Efesolaiskirje 2:8,9
Mutta jos ateisti luulee, että Jeesus oli vain
Hyvä Opettaja, niin siinä ateisti erehtyy
Ei pelkkä "hyvä opettaja" puhu näin:
****"Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.******
Johannes 14:2,3
Sentähden:
Jeesus on se joka hän Raamatussa sanookin olevansa.
Tai sitten hän oli joku mielenterveyshoidon tarpeessa oleva.
Mutta ateisti ei voi sanoa värisevällä äänensävyllä, että Jeesus oli vain Hyvä Opettaja.
Sitä mahdollisuutta Jeesus ei ateistille anna.- Anonyymi00042
Aijalon kirjoitti:
Ei, vaan Jumala pelasti minut yksin armosta.
Jeesus sanoi:
***Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.***
Johannes 6:44
****Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.****
Efesolaiskirje 2:8,9
Mutta jos ateisti luulee, että Jeesus oli vain
Hyvä Opettaja, niin siinä ateisti erehtyy
Ei pelkkä "hyvä opettaja" puhu näin:
****"Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.******
Johannes 14:2,3
Sentähden:
Jeesus on se joka hän Raamatussa sanookin olevansa.
Tai sitten hän oli joku mielenterveyshoidon tarpeessa oleva.
Mutta ateisti ei voi sanoa värisevällä äänensävyllä, että Jeesus oli vain Hyvä Opettaja.
Sitä mahdollisuutta Jeesus ei ateistille anna."Jeesus on se joka hän Raamatussa sanookin olevansa."
Kehäpäättelyä. - Anonyymi00043
Kuulostaa siltä ettet missään vaiheessa kriittisesti tutustunut tuohon uskontoon, mikä on sinänsä anteeksi annettavaa nuoren iän vuoksi. Sinulla oli tyhjä olo, ja halusit helppoja vastauksia monimutkaisiin kysymyksiin, joilla täyttää tuo olo.
Tuloksena Raamatunlause automaatti, jonka tässäkin ketjussa näkee.
>>>>Ja tarjoan munkkikahvit tarinan kertojalle Pielaveden ABC:llä.
****Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.****
Roomalaiskirje 10:17
En minäkään tullut uskoon "tuosta vaan".
Uskovainen luokkakaveri kertoi uskostaan Jeesukseen ja ojensi traktaatin. Siitä minulle selvisi että vain Jeesus voi antaa syntini anteeksi.
Tulin uskoon noin 1,5 vuotta myöhemmin.
--------
Mutta etkö sinä olekin se pielaveteläinen
eversti-ltn,
joka palvelit Israelin armeijassa [Kuuden päivän sodassa] 5.-10.6.1967, ja sitten Suomen
armeijassa.
Pitääkö meidän aina keskustella ateismista ja kristityistä. Voitaisiin keskustella joskus muistakin tavallisista asioista.
Vaikkapa siitä miten Suomen armeijan koulutusta saataisiin motivoimammaksi. Voisin lähettää keskustelumme pohjalta armeijalle kirjallisia ehdotuksia.
Kerroit olleesi RUK:ssa kouluttajana, ja et pitänyt koulutusmenetelmiä onnistuneena.
Minä olin RUK:n SissiK:ssa oppilaana talvella 1975-1976.
Kovasti siellä upseerit hermostuksissaan karjuivat, ja kiire oli kova, mutta jäi vähän sellainen kuva että eivät oikein itsekään tienneet miten sissisotaa käydään.
Tavataako Pielaveden ABC-llä kun menen Karjalasta Lappiin 21.9.26.
Juodaan munkkikahvit.- Anonyymi00044
Voit olla varma ettei se tule. Kunhan ölisee. Ei se mikään juutalainen ole. Tuskin kapiainenkaan. Sillä on vaan sellaiset fantasiat.
Se on sanonut myös olevansa Kampelatutkija ja IT-alan expertti. - Anonyymi00046
Tämän palstan aiheena on ateismi, joten suosittelen jotakin muuta suomi24 palstaa muuhun keskusteluun.
- Anonyymi00045
Harva sairastuu ihan itsekseen. Kyllä se jotain altistusta vaatii.
- Anonyymi00047
En muista tasan miten argumentti meni, mutta suunnilleen näin:
"Jos kaikki tieto maailmasta häviäisi, niin uskonnot eivät tulisi takaisin sellaisina kun ne nyt tunnetaan. Luonnontiede kyllä löytäisi itsensä takaisin, mutta uskontojen paluuseen se ei menisi."
Toki jonkin sortin henki uskomukset voisivat kehittyä uudelleen, mutta esimerkiksi kristinusko ei.- Anonyymi00048
"Luonnontiede kyllä löytäisi itsensä takaisin, mutta uskontojen paluuseen se ei menisi."
Juurikin näin. Havaittu todellisuus on pään ulkopuolella ja se on totta. Jumalat majailevat uskovaisten kuupan sisäpuolella eikä ulkopuolella ole mitään havaintoa niistä. Jumalia voidaan katsella uskovaisten kuuppaan tehdyillä toiminnallisilla magneettikuvauksilla (fMRI).
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061271
Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku94888Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella31794- 66693
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.93632- 32625
S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist16584- 18568
Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa
Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta43523- 10476