fariseus Paavali ei ollut oikea apostoli.
Vastaukset 93
- Anonyymi00001
Homot tietenkin mielellään herjaisi Paavalia kun meni kirjoittamaan heistä niin ilkeästi.
Mutta kuvittelisi että heillä on muutakin tekemistä kuin vetää herne nenään siitä jos joku vain kirjoittaa totuutta.Paavalilla oli luultavasti varsin massiiviset peräpukamat, eli piikki lihassa. Jääköön kunkin lukijan arvioitavaksi miten ne syntyivät ja miksi hän kaapin perältä huuteli.
Heitän tässä samalla pilkkaa muitakin mukaapostoleja kohtaan etteivät jää ilman. Ympyriäisenä junana liikkuivat pökkien edellä kulkevaa suoleen.- Anonyymi00019
he-ma kirjoitti:
Paavalilla oli luultavasti varsin massiiviset peräpukamat, eli piikki lihassa. Jääköön kunkin lukijan arvioitavaksi miten ne syntyivät ja miksi hän kaapin perältä huuteli.
Heitän tässä samalla pilkkaa muitakin mukaapostoleja kohtaan etteivät jää ilman. Ympyriäisenä junana liikkuivat pökkien edellä kulkevaa suoleen.Paavali harrasti juoksua ja nyrkkeilyä. Oli fyysisesti hyvin vahva ja pelottava mies.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
- Anonyymi00002
Paavali on piikki homojen lihassa.
- Anonyymi00003
Te kaappihomot ette osaa puhua muusta kuin homoista.
Heteroja täällä on suurin osa ja rehellisesti homoutensa tunnustavia rehellisiä ihmisiä.
Te kaappihomot fariseus paavalitelttahomonne kanssa olette niitä oikeita homoja ja saisitte potkia toisianne ettekä meitä kunnon rehellisiä ihmisiä.
Minkä mielisairaalan potilaita te fariseuspaavalitelttahomot oikein olette?
Senkin peräpukamasankarit hoh hoh hoh ja hah!
- Anonyymi00004
Ei se nyt tunnu homoista kivalta mitä Paavali heistä sanoi.
Vielä kun sillä isketty homoja kovaa ja korkealta.
Homot antavat Paavalille omaa lääkettään.
Se heille suotakoon. - Anonyymi00005
Kyllä Apostoleita oli enemmän kuin vain 12. Itse asiassa jokainen Ilmestyksen kokenut ja siinä viestin vietäväksi saanut on Apostoli. Myös profeettoja on enemmän kuin Raamatussa mainitut. Heitä on 144000.
Apostoli Paavali sai useita Ilmestyksiä Jeesukselta ja kirjoitti niissä saamiaan viestejä, vaikka hänen oma persoonansa ja ymmärryksensä asetti rajoja viestien korrektiudelle.
Paavalin kirjoituksissa on paljon profetiaa ja paljon mysteerejä eli päinvastaisuuksia siihen mitä hän väittää. Apostolien tekstin ymmärrys vaatii paljon. Ne eivät ole suoraviivaisia lakeja. Apostolinen suksessio saattaa olla väline joka auttaa, mutta Kristus kyllä antaa seurakunnille myös opettajia. - Anonyymi00006
Vaikka Paavali kirjoitti kieltämättä ilkeästi homoista, voi ne vähän rajoittaa Paavalin herjaamista.
Ei homous siitä katoa. - Anonyymi00007
Kyllä, Paavali (alkujaan Saul) oli apostoli, vaikka hän ei kuulunut Jeesuksen alkuperäiseen kahdentoista opetuslapsen joukkoon. Hän piti itseään pakanoiden apostolina ja sai kutsun tehtäväänsä suoraan ylösnousseelta Jeesukselta.
- Anonyymi00015
Jeesus itse ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen missään vaiheessa.
Paavali julisti itse itsensä Korintossa sekä apostoliksi että nasiiriksi, vaikka ei ollut kumpaakaan.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.]
- Anonyymi00009
Paavali on Saatanan apostoli, miehessä oli "The messenger of Satan" Saatanan viestintuoja, demoni. Saatana on tuhansien juonien mestari.
King James
2. Kor. 12:7
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.- Anonyymi00010
Room. 8:6
"Sillä lihan mieli on kuolema."
1. Kor. 15:56
Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.
Paha äkkikuolema Roomassa. Ei siihen liittynyt mitään armoa.
- Anonyymi00011
Jeeses ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.- Anonyymi00013
Siis Juudas Iskariot on yksi kahdestatoista?
Tai sanonta on kuvainnollinen tarkoittaen että kristinusko perustuu apostolien opetukseen lukumäärästä huolimatta:
Kenties kaikki ei ole kultaa ja jalokiviä, vaan tarkoitus on kuvata pelastettujen ihanaa olinpaikkaa sellaisin termein, että ymmärrämme jotain sen ihanuudesta.
Pääasia on että se tarvotaan meille lahjaksi uskon kautta. - Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Siis Juudas Iskariot on yksi kahdestatoista?
Tai sanonta on kuvainnollinen tarkoittaen että kristinusko perustuu apostolien opetukseen lukumäärästä huolimatta:
Kenties kaikki ei ole kultaa ja jalokiviä, vaan tarkoitus on kuvata pelastettujen ihanaa olinpaikkaa sellaisin termein, että ymmärrämme jotain sen ihanuudesta.
Pääasia on että se tarvotaan meille lahjaksi uskon kautta.Paavali peri Juudakseen menneen Saatanan enkelin.
Mutta ei apostolin virkaa Apt.1:25, joita on vain 12 kpl. Ei yhtään enempäää eikä vähempää.
Saatana kävi myös Pietarissa ja jätti jonkin takaportin auki tulevaa tarvetta varten.
Mark. 8:33
Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!" - Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Paavali peri Juudakseen menneen Saatanan enkelin.
Mutta ei apostolin virkaa Apt.1:25, joita on vain 12 kpl. Ei yhtään enempäää eikä vähempää.
Saatana kävi myös Pietarissa ja jätti jonkin takaportin auki tulevaa tarvetta varten.
Mark. 8:33
Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"Sekä Paavali että Pietari kokivat pahan äkkikuoleman Roomassa.
Paavali oli Rooman hirmuvallan palveluksessa.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.
- Anonyymi00012
Demoni esti todelisen parannuksen teon.
Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä eli Saatanan enkeliä vastaan.
Room. 7:19
Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä.- Anonyymi00014
Jopa valehtelua perusteltiin sillä, että se kirkastaa Jumalan sanan totuutta.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.
Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.
- Anonyymi00017
Tietenkin homoja korpeaa Paavalin homojutut, niin eivät tietenkään hyväksy, että Paavali on apostoli.
Mutta ei mikään muutu, vaikka miten herjaa.- Anonyymi00023
Homokortti heiluu.
Lahkolaiset ovat maallikoita, niin eivät pysty perustelemaan harhaisia väitteitään Ramatulla.
- Anonyymi00020
Jeesuksella oli vain 12 oikeata apostolia.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Saatanalla niitä apostoleita on paljon enemmän, satoja, tuhansia, joka maassa.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - Anonyymi00021
Alkuseurakunta joutui nopeasti antikristuksien ja valeapostolien valtaan ja se hajosi noin 70 jKr.
Johannes alkoi laukomaan totuuksia ja siksi toiset karkkottivat hänet sieltä pois Patmos-nimiselle saarelle kuolemaan.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.- Anonyymi00026
Heilutat väitteilläsi kirkon perustaa johon apostoli Paavali kuuluu. Taidat olla itse antikristus, jonka Jumala on nostanut tuhoamaan kristinuskon perusteita.
Kaikki mikä on Jumalasta voittaa maailman eli myös Antikristukset, mutta ne jotka tuntevat Kristuksen sen kautta että todella noudattivat hänen sanojaan pysyvät vakaasti Kristuksen ja Paavalin puolella.
Herjaaminen natsi hengessä ei ole totuutta eikä tavoita totuutta. Toki on ehkä tullut uusi aikakausi ja kaikkien pitää uudistua kuka minkäkin uskon uuden kautta. Raamattu ei ole ainoa pyhä kirjoitus, vaan 153 evankeliumista valittiin siihen vain neljä evankeliumia.
Jo uusi aika 1500 alkanut toi mukanaan 2000 pyhää kirjoitusta koskien maailman toimintaperiaatteita ja rakennetta. Nyt 2000 jKr alkanut aika tuo 1000 pyhää kirjoitusta Imaami Mahdin tueksi.
Perusta ja kulmakivi täytyy pysyä kuitenkin vakaana tai koko rakennus sortuu.
- Anonyymi00022
Yksi pariskuntakin (Ananias ja Safiira) tapettiin siellä talokaupan rahojen saamiseksi heiltä. Syy murhista laitettiin Pyhän Hengen ja Jeesuksen piikkiin ja täydestä meni.
- Anonyymi00024
Jos tapausta olisi tutkittu, niin kyllä Saulus Tarsolainen olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon?
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa. - Anonyymi00028
Anonyymi00024 kirjoitti:
Jos tapausta olisi tutkittu, niin kyllä Saulus Tarsolainen olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon?
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.Mieshän oli täys pyöveli !
- Anonyymi00025
Pyhän Hengen syyttäminen murhamieheksi on raju Pyhän Hengen pilkka.
Sellaisiin puheisiin ei pidä yhtyä.- Anonyymi00027
Homot vois vähän rajoittaa Paavalin herjaamista. Ei se Paavali mitään niin aivan mahdotonta homoista sanonut vaikka kyllä tuomitsi ne lopullisesti helvetiin.
- Anonyymi00029
Siinä Kreikkalais-Romalaisessa kulttuurissa siihen aikaan oli yleistä satojen vuosien ajan, että naimattomat miehet pitivät pikkupoikia siihen tarkoitukseen hoivissaan, se oli hyväksytty tapa siihen aikaan.
- Anonyymi00030
Paavalissa asunut Saatanan demoni esti miestä tekemästä parannusta pahoista teoista.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. - Anonyymi00033
Anonyymi00030 kirjoitti:
Paavalissa asunut Saatanan demoni esti miestä tekemästä parannusta pahoista teoista.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.Näin on hengellisen ihmisen laita aina sillä Henki on altis aina menemään mukaan villityksiin mutta liha haraa vastaan ja Estelee.
Eräs keino on väsymätön rukoilu ja sanan tutkimus. Silloin Henki ei saa lihaa vedettyä mukaansa villityksiin koska rukoilu ja tutkimus väsyttää lihan.
Tämän Paavali osoittaa eräässä kirjoituksessaan. - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Näin on hengellisen ihmisen laita aina sillä Henki on altis aina menemään mukaan villityksiin mutta liha haraa vastaan ja Estelee.
Eräs keino on väsymätön rukoilu ja sanan tutkimus. Silloin Henki ei saa lihaa vedettyä mukaansa villityksiin koska rukoilu ja tutkimus väsyttää lihan.
Tämän Paavali osoittaa eräässä kirjoituksessaan.Paavalin lihan mieli ei harannut vastaan, koska hänessä asusteli Saatanan enkeli, demoni, jolla ei ole fyysistä ruumista.
Room. 8:6
Sillä lihan mieli on kuolema.
Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."
- Anonyymi00031
Kommunistinen yhteisomistus joudutti alkuseurakunnan riitaantumista ja hajoamista.
Niitä valejeesuksia ja valeapostoleita ilmestyi heti kun Jeesus meni taivaaseen.
Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.- Anonyymi00032
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Luuk. 10:18
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama."
Jeesus taisi nähdä ne Damaskontien tapahtumat jo etukäteen.
- Anonyymi00035
Ei mikään pikkupiru, eikä mykkä henki, vaan pääpirun Saatanan viestinnän ammattilainen: "The messenger of Satan" oli Paavalin mukana koko elämän ajan, lähetysmatkoilla ja kädessä kun hän kirjoitteli seurakunnille.
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.- Anonyymi00036
Paavali ei pitänyt valehtelemistakaan pahana, saatikka syntinä, kun sen tarkoitusperät ovat hyvät.
Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI KAUTTA selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
Jesuiitat sanoivat: Tarkoitus pyhittää keinot. - Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Paavali ei pitänyt valehtelemistakaan pahana, saatikka syntinä, kun sen tarkoitusperät ovat hyvät.
Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI KAUTTA selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.
Jesuiitat sanoivat: Tarkoitus pyhittää keinot.On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.
- Anonyymi00043
Anonyymi00037 kirjoitti:
On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.
Oikeampi arvio olisi 80% valhetta, ja 20% kelvollista opetusta.
- Anonyymi00038
Jeesuksella oli opetuslasia enäämän kuin 12. ilmoitetaan 72tai 70
Esimerkiksi Luukkaan evankeliumissa (luku 10) mainitaan, että Jeesus valitsi vielä 70 (tai joissakin käännöksissä 72) muuta opetuslasta ja lähetti heidät kaksittain edeltään kaupunkeihin ja paikkoihin, joihin hän itse aikoi mennä.
Matteuksen evankeliumi:
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Opetuslapsi siis ottaa Jeesuksen sydämeensä on opetuslapsi Jeesuksen mukaan.- Anonyymi00039
Opetuslapsi on eri asia kuin apostoli.
Oikeita Jeesuksen valitsemia apostoleita on vain 12 kpl. Ei yhtään enempää eikä vähempää.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Heille Jeesus opetti kaiken mahdollisen, mitä kuuli Isältään. Mitä siihen on jälkikäteen esim. Paavali lisännyt, se on pahasta.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. - Anonyymi00040
Jeesus delegoi oikeat APOSTOLIT antamalla heille kastekäskyn. Paavali ei siihen joukkoon kuulu.
Matteuksen evankeliumi:
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - Anonyymi00041
Anonyymi00039 kirjoitti:
Opetuslapsi on eri asia kuin apostoli.
Oikeita Jeesuksen valitsemia apostoleita on vain 12 kpl. Ei yhtään enempää eikä vähempää.
Heille Jeesus opetti kaiken mahdollisen, mitä kuuli Isältään. Mitä siihen on jälkikäteen esim. Paavali lisännyt, se on pahasta.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.Jeesuksessa ei ole hirarkiaa.
Jeesuksen liikkeen luonne ja tasa-arvoisuus
Jeesuksen opetus ja toiminta korostivat voimakkaasti tasa-arvoa ja sitä, että ihmiset ovat Jumalan edessä saman arvoisia. Hän arvosteli usein sen ajan uskonnollisia johtajia hierarkiasta ja ulkokultaisuudesta.
Raamatun mukaan Jeesuksen opetuslapsien keskuudessa oli kuitenkin tietynlaista työnjkoa ja vastuuta:
Palveleva johtajuus: Jeesus opetti, että se joka tahtoo olla suurin,1 on toisten palvelija. Johtajuus ei ollut vallanpitämistä vaan vastuun ottamista ja toisten auttamista
Valta on huolenpitoa ei itsekkyyttä tai natsimia. - Anonyymi00044
Anonyymi00041 kirjoitti:
Jeesuksessa ei ole hirarkiaa.
Jeesuksen liikkeen luonne ja tasa-arvoisuus
Jeesuksen opetus ja toiminta korostivat voimakkaasti tasa-arvoa ja sitä, että ihmiset ovat Jumalan edessä saman arvoisia. Hän arvosteli usein sen ajan uskonnollisia johtajia hierarkiasta ja ulkokultaisuudesta.
Raamatun mukaan Jeesuksen opetuslapsien keskuudessa oli kuitenkin tietynlaista työnjkoa ja vastuuta:
Palveleva johtajuus: Jeesus opetti, että se joka tahtoo olla suurin,1 on toisten palvelija. Johtajuus ei ollut vallanpitämistä vaan vastuun ottamista ja toisten auttamista
Valta on huolenpitoa ei itsekkyyttä tai natsimia.Paavali alisti naisia ja laittoi heidät pitämään suunsa kiinni. Muuten nyrkki heilahti.
Siksi monet lahkolaismiehet pitävät Paavalia esikuvanaan, puolijumalana, idolinaan.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
- Anonyymi00042
"Mikä on juutalaisten ja Jeesuksen elämän mallin ero?
Se on se, mihin kaikki suhteutetaan. Hän luopui omastaan, ja siksi hän on suuri, ja Isä rakastaa häntä ja antoi kaiken vallan hänelle. Hän täytti lain eikä ollut narsisti tai toisten hyväksikäyttäjä, vaan rauhan tuoja ja levon antaja. Jeesuksen nimessä ja veressä synnit saadaan anteeksi."- Anonyymi00045
Luuk. 12:51
Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa! - Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Luuk. 12:51
Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!Ei Paavalin homoherjoista tarvitse pillastua silti.
- Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Ei Paavalin homoherjoista tarvitse pillastua silti.
Ei Jeesus puhunut mitään homoista. Niinkuin täällä lahkolaiset ei muuta teekkään.
- Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Ei Jeesus puhunut mitään homoista. Niinkuin täällä lahkolaiset ei muuta teekkään.
Hellareidenkin kannattaisi miettiä oman lahkokuntansa perustajien Parhamin ja Olsenin tekoja ja linnareissuja, ennen kuin alkavat muita syyttelemään.
- Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Hellareidenkin kannattaisi miettiä oman lahkokuntansa perustajien Parhamin ja Olsenin tekoja ja linnareissuja, ennen kuin alkavat muita syyttelemään.
Ei kai helarit ole kärmeissään Paavalin homoherjoista?
Jos ovat, niin silloin tietenkin ovat homouden perineet ja elävät hommotuksessa. Eihän se sinällään mitään, kun ei vain Paavalia sen vuoksi herjaisi miten meni ilkeästi sanomaan homoistaja miten siitä on tehty lyömase homoja vastaan ja nyt he iskevä takaisin täydeltä laidalta.
- Anonyymi00050
Jeesuksen mukaan kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia. Niin miehet kuin naiset.
Paavali sen sijaan kehitti teorian ihmisillä olevista eriarvoisista armolahjoista hierarkian luomiseksi seurakuntaan johtamisen ja alistamisen mahdollistamiseksi.
Naiset oli alinta kastia, jotka vaiennettiin täysin seurakunnassa. Siitäkös monet miehet tykkää ja ihailee Paavalia. Aloittavat saarnansakin: "Rakas Paavali...- Anonyymi00051
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, NIIN KUIN LAKIKIN SANOO.
Kyllä kelpasi miehelle lain pykälät, kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta.
Mutta jos puhuttiin vaikka Stefanoksen murhasta, niin puhe kääntyi Jumalan armoon ja rakkauteen.
- Anonyymi00052
Tietennkin Paavalin olisi pitänyt ajatella että kun kirjoittaa homoista sitä mitä kirjoittaa, niin saa homojen vihat niskaansa. Jo siitäkin syystä, että jotkut käyttävä niitä sanoja keppihevosena kun lyövät homoja Raamatulla. Ja tietenkin se on lopulta Paavalin vika, vaikka itse lyöjä olisi joku muu. Lyöjä on vain viestintuoja, joka saa kyllä myös osansa herjoista kun mennyt niitä Paavalin sanoja toistamaan ääneen tai jonhonkin julkaisuun.
Mutta ei se silti mitään muuta vaikka miten homot Paavalia herjaa. Kirjoitti mitä kirjoitti ja sillä selvä. Ei homot mitenkään silti pelastu vaikka miten herjaa Paavalia mistä tahansa kostoksi, niin silti heitä odottaa helvetti ja herjaaminen vain lisää tuomiota eikä suinkaan vapauta siitä.- Anonyymi00058
Ai niin HOMOISTA, miten olinkin unohtanut.
- Anonyymi00053
Tietenkin Paavalissa oli omat vajavaisuutensa kun ihminen oli.
Olisi hän silti voinut vähän siistimmen kirjoittaa homoista. Ei mitään että Jumala hyljännyt kokonaan tai että häpäisevät itsensä. On se pahasti sanottu vielä jos homo uskoo Jumalaan, niin täysin lokaan hänet vedetään siinä kun oikein Jumala hylkää.
Paavali olisi voinut kirjoittaa vaikka että homot ovat erehtyväisiä, vähän eksyneitä kun eivät oikein täysin ymmärrä ihmisen biologiaa miten se toimii ja olisi vain varovaisesti neuvonnut että jos vielä toisen kerran miettivät niitä naisen suloja ja vasta sitten jotain ukonkörilästä.
Niin kukaan ei olisi voinut hutkia sillä kohdalla homoja päähän, vaanolisi vähän ollut armoa ja joiltain käräjiltäkin olisi säästytty.
Paavali itsekin olisi päässyt vähemmälle kun homot olisivat edes vähän ymmärtäneet häntä, eivät olisi heti alkaneet herjata ja haukkua että ei ole mikään apostoli kun tuollaisia kirjoittaa sekä valehtelee ja tappaa muita ihmisiä tuollainen kirjoittelija.
Toisaalta Paavali saa sitä mitä on tilannut.- Anonyymi00054
Ei, vaan uskojat - kuten sinäkin - saavat, mitä ovat tilanneet valhein tai vähättelyin.
- Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
Ei, vaan uskojat - kuten sinäkin - saavat, mitä ovat tilanneet valhein tai vähättelyin.
Se on hyvin kirjoitettu ilmestyskirjaan, mikä on ihminen, josta ei ole edes nousemaan barrikaadeille oikeudenmukaisuuden puolesta - ne oksennetaan suusta ulos.
- Anonyymi00056
Huomaatteko miten hän suu maireassa hymyssä liimataan seinälle homo-sana, jos keskustelu etenee johonkin muuhun?
- Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
Huomaatteko miten hän suu maireassa hymyssä liimataan seinälle homo-sana, jos keskustelu etenee johonkin muuhun?
"Mutta kun Paavali ja homot ..." - yhden lajin sarvipäitä.
- Anonyymi00081
Saatanan enkeli, joka oli Paavalissa oli, on väkevä henkiolento, jolle Paavali ei mahtanut yhtään mitään.Saul, Saul, turha on sinun potkia sitä vastaan. Se vei miestä kuin pässiä narussa.
Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen. Jumala ei katso henkilöön.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
- Anonyymi00059
Ei kai se mikään vale ole, että Paavali vähän kovisteli homoja.
Vaikka sitä juuri homot yrittää salakavasti syöttää ja rikkoa uskon perustuksia.- Anonyymi00060
Niin jatka vaan, että häntänin kasvaa.
- Anonyymi00061
Anonyymi00060 kirjoitti:
Niin jatka vaan, että häntänin kasvaa.
Kaikki tämä on sitä uskonnollisuuden saatanallista ja kieroa peliä.
- Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Kaikki tämä on sitä uskonnollisuuden saatanallista ja kieroa peliä.
Juutalaisten luomien himmeleiden perusmekanismi on aina sama, jos oletkin puolestaniin, niin oletkin vastaan. Tai päinvastoin.
- Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Juutalaisten luomien himmeleiden perusmekanismi on aina sama, jos oletkin puolestaniin, niin oletkin vastaan. Tai päinvastoin.
Uskonto perustuu Jumalaan, joka onkin kirottu, usko siis Jumalaan!
- Anonyymi00064
Anonyymi00063 kirjoitti:
Uskonto perustuu Jumalaan, joka onkin kirottu, usko siis Jumalaan!
Tee parannus, että pelastut tekemään sitä pahaa mitä vihaat, kun uskot Jumalaan, tai muuten olet jumalaton.
- Anonyymi00065
Anonyymi00064 kirjoitti:
Tee parannus, että pelastut tekemään sitä pahaa mitä vihaat, kun uskot Jumalaan, tai muuten olet jumalaton.
Tässä ollaankin jo puun ja kuoren välissä.
- Anonyymi00066
Anonyymi00065 kirjoitti:
Tässä ollaankin jo puun ja kuoren välissä.
Tästä tilanne jatkuu: "Olenko jumalaton, jos en usko pahantekoon?"
Olet, koska halveksit Jeesuksen nimeen Jumalan suomaa ILMAISTA armoa, ja samaa halveksuntaa raamatun mukaan osoittavat myös hyvät teot. - Anonyymi00067
Anonyymi00066 kirjoitti:
Tästä tilanne jatkuu: "Olenko jumalaton, jos en usko pahantekoon?"
Olet, koska halveksit Jeesuksen nimeen Jumalan suomaa ILMAISTA armoa, ja samaa halveksuntaa raamatun mukaan osoittavat myös hyvät teot.Tee siis pahaa, vain näin pystyt olemaan Jumalan lapsi ja jopa 'Jeesuksen oma'.
Ajatelkaa, miten kieroa. - Anonyymi00068
Anonyymi00067 kirjoitti:
Tee siis pahaa, vain näin pystyt olemaan Jumalan lapsi ja jopa 'Jeesuksen oma'.
Ajatelkaa, miten kieroa.Ja tämä on se kuvio, kun Luther sanoo, että Paavali haluaakin meidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain vihan, eikä mitään armoa (teos Sidottu ratkaisuvalta).
- Anonyymi00069
Anonyymi00068 kirjoitti:
Ja tämä on se kuvio, kun Luther sanoo, että Paavali haluaakin meidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain vihan, eikä mitään armoa (teos Sidottu ratkaisuvalta).
Et ole Jumalalle kelpaava hyvänä ihmisenä, vain pahana, ja niinpä kirkko kattaakin Jumalan nimeen pöytiä vain pahoille.
- Anonyymi00070
<<<Luuk. 12:51: Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!<<
14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
Joh: 17:14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17:16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
Jeesusta vihataan täällä kun puhutaan saastaista ja pahuutta, - se ole mitään tuntoa sielun tilasta. - pyhyydestä puhumattakaan.- Anonyymi00071
<<<Et ole Jumalalle kelpaava hyvänä ihmisenä, vain pahana, ja niinpä kirkko kattaakin Jumalan nimeen pöytiä vain pahoille.<<<
Jeesus vastaavasti opettaa, että ihminen on kykenevä ja pystyvä toteuttamaan taivasten valtakunn isä Jumalan tahtoa, mutta tässä on nyt oikein pappien suulla kirjoitettu uskonjulistusta - ajatteletteko te koskaan, että mitä tämä todellisuudessa tarkoitaa?
Kirkko- ja kaupunki:
<<<Rikkinäiset ja rakastetut
Festivaali päättyy yhteiseen messuun, joka rakentuu vain kolmesta elementistä: synnintunnustuksesta, synninpäästöstä ja ehtoollisesta.
Synnintunnustuksen ääreltä ei kiirehditä pois.
– Siihen pysähdytään aidosti, että jumankauta, minun tekemättömyyteni ja minun väärät tekemiseni, ja se, että käännän selkäni, kun minun pitäisi osoittaa myötätuntoa ja taistella heikomman puolesta. Me olemme osa tämän maailman pahuutta, koska emme toimi, Olli Viljakainen sanoo.
– Kai se näin on, että olemme yhtä aikaa rikkinäisiä ja rakastettuja. Simul iustus et peccator – yhtä aikaa syntinen ja vanhurskas, Panu Pitkänen kommentoi.
Pitkäsen tuntuma on, että päästessään kosketuksiin minuutensa kanssa meistä useimmat tajuavat olevansa rikkinäisiä.
Jo edesmenneen katolisen teologin Henri Nouwenin mukaan ihmisen suurin kysymys on, olenko rakastettu, olenko hyväksytty.<<<
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/suomenlinnaan-tulee-kristillisen-mystiikan-festivaali-hsln-lipulla-voi-tehda-pienen-pyhiinvaelluksen
Jumankauta - uskonto on sitä, että sinun pitää olla rikki, että olet tehnyt pahaa, että tunnet olevasi kelpaamaton, ja että sinä olet juuri siksi rakastettu! On kuin universumin mitan päässä siitä, että mitä Jeesus opettaa itsensä hyväksymisestä ja toiminnasta Jumalan tahdon mukaan. - Anonyymi00073
Anonyymi00071 kirjoitti:
<<<Et ole Jumalalle kelpaava hyvänä ihmisenä, vain pahana, ja niinpä kirkko kattaakin Jumalan nimeen pöytiä vain pahoille.<<<
Jeesus vastaavasti opettaa, että ihminen on kykenevä ja pystyvä toteuttamaan taivasten valtakunn isä Jumalan tahtoa, mutta tässä on nyt oikein pappien suulla kirjoitettu uskonjulistusta - ajatteletteko te koskaan, että mitä tämä todellisuudessa tarkoitaa?
Kirkko- ja kaupunki:
Festivaali päättyy yhteiseen messuun, joka rakentuu vain kolmesta elementistä: synnintunnustuksesta, synninpäästöstä ja ehtoollisesta.
– Siihen pysähdytään aidosti, että jumankauta, minun tekemättömyyteni ja minun väärät tekemiseni, ja se, että käännän selkäni, kun minun pitäisi osoittaa myötätuntoa ja taistella heikomman puolesta. Me olemme osa tämän maailman pahuutta, koska emme toimi, Olli Viljakainen sanoo.
– Kai se näin on, että olemme yhtä aikaa rikkinäisiä ja rakastettuja. Simul iustus et peccator – yhtä aikaa syntinen ja vanhurskas, Panu Pitkänen kommentoi.
Pitkäsen tuntuma on, että päästessään kosketuksiin minuutensa kanssa meistä useimmat tajuavat olevansa rikkinäisiä.
Jo edesmenneen katolisen teologin Henri Nouwenin mukaan ihmisen suurin kysymys on, olenko rakastettu, olenko hyväksytty.<<<
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/suomenlinnaan-tulee-kristillisen-mystiikan-festivaali-hsln-lipulla-voi-tehda-pienen-pyhiinvaelluksen
Jumankauta - uskonto on sitä, että sinun pitää olla rikki, että olet tehnyt pahaa, että tunnet olevasi kelpaamaton, ja että sinä olet juuri siksi rakastettu! On kuin universumin mitan päässä siitä, että mitä Jeesus opettaa itsensä hyväksymisestä ja toiminnasta Jumalan tahdon mukaan.Tulee niin mieleen eräät hautajaiset, kun pitkään sairastaneen potilaan oli puoiso hoitanut kotona viimeiselle matkalle parhaan taitonsa ja kykysä mukaan, ja pappi pauhasi arkun äärellä lesken syntisyyttå, syyllisyyden tuntoa, kun ei ollut tenyt kaikkea minkä olisi pystynyt - juuri siitä missä tuossa artikkelissa lukee, kyllä siinä kirkkokansa pyöritteli silmiään, kun tiesivät taustat.
- Anonyymi00075
Anonyymi00073 kirjoitti:
Tulee niin mieleen eräät hautajaiset, kun pitkään sairastaneen potilaan oli puoiso hoitanut kotona viimeiselle matkalle parhaan taitonsa ja kykysä mukaan, ja pappi pauhasi arkun äärellä lesken syntisyyttå, syyllisyyden tuntoa, kun ei ollut tenyt kaikkea minkä olisi pystynyt - juuri siitä missä tuossa artikkelissa lukee, kyllä siinä kirkkokansa pyöritteli silmiään, kun tiesivät taustat.
On kyllä niin nurinkurista psykologiaa tällainen kirkon kyvyttömyyden, kurjuuden, pärjäämättömyyden, rikkinäisen ihmisen ihmiskuvan markkinointi ja manipulointi, ettei ole tosikaan.
- Anonyymi00076
Saasta ja pahuus ei ole minun keksintöä, vaan kristinuskon luoneen Paavalin. Ja kopiointia ilman aivoja jälleen. Et ymmärrä edes tuota miekkajuttua. Mutta Jeesuksen opetus onkin kristinuskossa kirottu.
- Anonyymi00077
Kyllä mä kuule sanon sulle, yksi perkele kanssa, jos SINÄ PALVOT JEESUSTA KUOLIAAKSI KIDUTETTUNA JA KIROUKSEKSI KIROTTUNA TOSI JUMALANA UHRIKSI, NIIN SE YLITTÄÄ JO KAIKKI ATMOSFÄÄRIT JEESUKSEN JA JUMALAN VIHAAMISENA.
- Anonyymi00078
Anonyymi00077 kirjoitti:
Kyllä mä kuule sanon sulle, yksi perkele kanssa, jos SINÄ PALVOT JEESUSTA KUOLIAAKSI KIDUTETTUNA JA KIROUKSEKSI KIROTTUNA TOSI JUMALANA UHRIKSI, NIIN SE YLITTÄÄ JO KAIKKI ATMOSFÄÄRIT JEESUKSEN JA JUMALAN VIHAAMISENA.
Ja tämän pitäisi olla vielä PYHYYTTÄ! Ja tällä saastalla mielensairaudella on 2000 vuotta kasvatettu väkivallalla länsimainen ihminen geenejä myöten kaupallisuuden kulttuurilla, ja päät on kuin puusta! Tosin jo lahonneesta.
- Anonyymi00079
Anonyymi00071 kirjoitti:
Kirkko- ja kaupunki:
Jumankauta - uskonto on sitä, että sinun pitää olla rikki, että olet tehnyt pahaa, että tunnet olevasi kelpaamaton, ja että sinä olet juuri siksi rakastettu! On kuin universumin mitan päässä siitä, että mitä Jeesus opettaa itsensä hyväksymisestä ja toiminnasta Jumalan tahdon mukaan.Jos te perkeleen papit, ette pikapuoliin löydä hyvää ihmistä ja osaa tsempata tuota Luojan luomaa ihmisrakennelmaa ehjäksi ja Jumalan rakkautta toiminnaksi, eikä kyvyttömyydeksi, te lähdette raketilla kuuhun.
- Anonyymi00072
Paavali kyllä teki selväksi ettei homot kelpaa Jumalalle.
Siksi häntä pitää vihata ja herjata.- Anonyymi00086
Paavali unohti mainita murhamiehet ja valehtelijat jostain syystä?
Ilm. 22:15
Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.
- Anonyymi00074
Henkilöpalvonta johtaa lopulta ongelmiin, koska se on virhe. Palvoja näkee kohteessaan omat toiveensa ja ajatuksensa, jotka olisivat voineet toteutuakin. Hän valitsi kuitenkin lyhyen tien, tien jota laveaksikin sanotaan. Se on apostolien tie.
- Anonyymi00080
Nämä pilalle leikatut eivät ota evankeliumia vastaan, vaan he vihaavat Jeesusta ja Jumalan tekoa, jotta armo voi tulla täydellisenä voimaan. Presidenttikin voi armahtaa, miksei sitten Jumala sitä, joka tekee katumuksen ja ottaa uuden suunnan elämälleen?
Mutta nämä satanistit koittavat olla omassa saastaisessa vanhurskaudessaan, ottavat Jumalan paikan itselleen, hallitsevat muita ja nostavat itsensä ihmisen yläpuolelle.
Tämä on semmoinen saatanan salainen salaliitto pyhää elämää ja pyhän elämän antajaa kohtaan. - Anonyymi00082
Molempien Saulin kohtalot oli ihan samanlaiset. Pyhä Henki ja Saatanan enkelit eivät asu ihmisessä yhtä aikaa. Jumala ei katso henkilöön.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.- Anonyymi00083
Kuningas Saul riehui hurmoksissa kotonaan. Tarsolainen Sauli riehui Korintossa puhumalla sekavia hurmoskieliä.
1. Sam. 18:10
Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
- Anonyymi00084
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
Saatanan enkeli on henkiolento, demoni, jolta puuttuu fyysisen ruumis.
Demoni antoi Paavalille valtavat fyysiset voimat ja nyrkkeilijän lahjat.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
Demonia ei otettu pois Paavalista rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.- Anonyymi00085
King James
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.
"The messenger of Satan"....Saatanan viestintuoja, enkeliruhtinas.
- Anonyymi00088
Paavali tosiaan luetteli homouden lisäksi joukon ominaisuuksia millaisia ihmiset ovat ja siihen kuuluu myös sotahulluus. Niidenkin tulee herjata Paavalia. Ei vain homojen.
- Anonyymi00089
Paavali oli roisto ja murhamies. Ei sellaisia tyyppejä pidä hyväksyä.
- Anonyymi00090
Jeesus ei hyväksy Paavalia omaksi apostolikseen. Eikä sitä pidä meidänkään tehdä !
- Anonyymi00091
”Raukat vain herjaavat muita, kuten Paavalia ja muita Jeesuksen opetuslapsia. Niillä ei ole mitään muuta kuin pahaa mielessä – ei yhtään hyvää sanaa. He eivät kirjoita siitä, kuinka pitäisi elää pyhää elämää. Se on tosi säälittävää. Sellainen sielu ei ole Jeesukselle kelvollinen. Olivatpa he mitä kansaa hyvänsä, Jumala ei katso henkilöön vaan sieluun – siihen, onko siellä rakkautta, anteeksiantoa ja armoa toisia kohtaan. He saavat armon, kuten vuorisaarnassa on opetettu. Opettakaa niin, mikä oikein on.”
- Anonyymi00092
Paavali ei ollut Jeesuksen apostoli. Se on ihan Raamatullinen factatieto.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
Oikeiden 12 Kristuksen apostolien nimet luoetallaan Apt.1 -kohalla.
Paavali ei siihen joukkoon kuulu. - Anonyymi00093
Anonyymi00092 kirjoitti:
Paavali ei ollut Jeesuksen apostoli. Se on ihan Raamatullinen factatieto.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
Oikeiden 12 Kristuksen apostolien nimet luoetallaan Apt.1 -kohalla.
Paavali ei siihen joukkoon kuulu.Paavali oli Roomanvallan palkkamurhaaja. Ei sellaiset tyypit ole mitään oikeita apostoleita, vaikka itse niin väittäisivät.
- Anonyymi00094
Anonyymi00093 kirjoitti:
Paavali oli Roomanvallan palkkamurhaaja. Ei sellaiset tyypit ole mitään oikeita apostoleita, vaikka itse niin väittäisivät.
<<Paavali oli Roomanvallan palkkamurhaaja. Ei sellaiset tyypit ole mitään oikeita apostoleita, vaikka itse niin väittäisivät.<<
Valittu ja levittää valhetietoa, - mikä sekoitus?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061271
Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku94888Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella31794- 66693
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.93632- 32625
S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist16584- 18568
Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa
Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta43523- 10476