Yli 1000 käskyä

Anonyymi-ap

Uudessa testamentissa on yli 1000 käskyä uskovaisille siitä, mitä ei saa tehdä ja mitä pitää tehdä. Melkein kaksi kertaa se määrä, mikä on Vanhassa testamentissa juutalaisille annettuja käskyjä. Armon liittoko? Pistää miettimään.

20

57

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Billy Graham opetti aikoinaan ismisellä on vain 10 Jumalan käskyä ja ne ovat yhä voimassa.

• Anonyymi00002

Armo ja teotAnsaizsematon lahja: Armo annetaan ilman mitään ehtoja tai vaatimuksia hyvistä teoista.Lain täyttämys: Jeesus täytti lain ihmisen puolesta, joten armo ei perustu suorituksiin.Uskon merkitys: Pelastus ja armo otetaan vastaan vain uskolla, ei käskyjä laskemalla.

• Anonyymi00004

Päätäntävalta on Jumalalla ja hän päättää. Minä en uskonut Jumalaan ennen kuin sain kokea armon. Siinä vaiheessa akoin uskomaan, kun Pyhän Hengen kautta Jumala ilmoitti minulle tahtonsa mitä seuraa ja lopuksi näky Jumalasta.

Seuraavaksi tuli Luther sekin näyn kautta mutta silti luterilainen kirkko ja sen oppi vierastuttaa. Mistä se johtuu. Mielestäni syy on se ettei Lutherin opetusta ole ymmärretty oikein.

• Anonyymi00003

Aika laittomuuden tekijä jos 1000:sta noudattaa vain kymmentä.Silloin voi homostella vaikka Paavali ei oikein ollut sitä mieltä, kun vähän sorsii samalla Paavalia.

Ja niitä kymmentä voi vähän selitellä, että voi sitä tappaa jos muiden naama ei miellytä ja varsinkin jos asialla on Israel.

Kymmenen on paljon helpompi selittää tyhjäksi kuin mitä tuhatta.

• Anonyymi00005

Minä en kuitenkaan pidä niitä lakina. Laki on eri asia, Ajatteleminen kielletty.

• Anonyymi00006

Oli ne kymmen käskyä aikoinaan myös lakeja kuten kaikki muutkin mistä on säädetty rangaitus. Laki on sellainen, mistä säädetään rangaistus jos sitä rikkoo. Se on lain tunnusmerkki ja vain sellainen on laki.

Kun pakanoille annettiin vain välttämättömät ohjeet, eivät ne olleet lakeja, koska ei niiden rikkomisesta seurannut mitään rangasitusta. Pakanoita koski vain välttämättömät ohjeet, ei lait. Se ei tarkoita sitä, että niitä pitää heti rikkoa kun kerran rangasitusta ei ole, vaan ne olivat ohjeita jos oma usko on heikko, eikä ole Pyhän Hengen ohjetta sisimmässä miten toimia. Silloin on hyvä toteuttaa sitä ohjetta että älä tapa, niin ei vaivu sotahulluuteen eikä muihin pahuuksiin, jos Pyhä Henki ei vielä riittävästi valaise.

• Anonyymi00007
      UUSI

Kaksi jaetta riittää hyvin uudenliiton uskovalle.

Sieltä ne löytyy.

• Anonyymi00008
        UUSI

Kaksi jaetta, Uusi Liitto ja rakkaus.

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Rakastaa naiset naisia, miehet miehiä.

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi00010
      UUSI

Maallisia lakejakin on voimassa varmaan kymmeniä tuhansia, mutta ei se sitä tarkoita, ettei niitä tarvi noudattaa, kuten roistot opettaa.

• Anonyymi00012
      UUSI

Helluntailaisuus on karmea eksytys ja heresia, mikä kannattaa kiertää kaukaa.

• Anonyymi00013
        UUSI

Häivy sitten palstalta, älakä vain vaahtoa helluntailaisten karttamisesta.

• Anonyymi00014
      UUSI

Helluntailaisuuden kaltaisesta pahasta harhaopista pitää varoittaa ihmisiä, tai joutuu siitä itse vastuuseen.

• Anonyymi00015
      UUSI

>>>>>>>>Uudessa testamentissa on yli 1000 käskyä uskovaisille siitä, mitä ei saa tehdä ja mitä pitää tehdä. Melkein kaksi kertaa se määrä, mikä on Vanhassa testamentissa juutalaisille annettuja käskyjä. Armon liittoko? Pistää miettimään.<<<<<
      ----------------
      ”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭8‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
      ----------------
      Oletko tehnyt em? Siis rakkaudesta.( agape rakkaudesta)
      ----------------------
      ”Käskymme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. Muutamat ovat eksyneet niistä pois ja poikenneet joutavaan jaaritteluun. He tahtovat olla lainopettajia, vaikka eivät itsekään ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi vakuuttavat. Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain mukaisesti.

Tiedämme myös, ettei lakia ole säädetty vanhurskaan takia vaan lainrikkojien ja kurittomien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien, epähurskaiden ja saastaisten, isän- ja äidintappajien, murhaajien, haureellisten ja homoseksuaalisuuden harjoittajien, ihmiskauppiaiden, valehtelijoiden, valansa rikkojien

ja kaiken muun takia, mikä on vastoin tervettä oppia, jota minulle uskottu autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumi opettaa.”
      ‭‭1. kirje Timoteukselle‬ ‭1‬:‭5‬-‭11‬ ‭
      --------------
      Oletko uskosta evankeliumiin Jumalan vanhurskauttama? Vai koetatko lain ( so. lakiliiton säädökset) lakia noudattamalla koettaa ansaita Jumalan hyväksynnän?

Se tosin voisi onnistua jos olet siinä täydellinen, sekä sydämestäsi että ulkoisesti. Tosin tähän mennessä on vain yksi joka täydellisesti eli lain mukaan .

Lain rikkojalle laki vaatii kuoleman, synnin palkka on kuolema. Jeesus otti vapaa ehtoisesti syykseen ihmisen rikkomuksen ja kärsi lain vaatiman kuoleman, sekä Jumalan hylkäämä ja kiroamana meidän ihmisten sijais uhrina.

”Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden.

Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.”
      ‭‭Jesaja‬ ‭53‬:‭7‬-‭9‬ ‭.

”Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.”
      ‭‭2. Korinttilaiskirje‬ ‭5‬:‭21‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00017
        UUSI

Synti ei kuulu eikä liity Jeesukseen mitenkään. Jeesus oli täysin synnitön.

Paavali oli synnin pesä, Juutalaisten joukomurhissa osallinen.

Ap. t. 26:10

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Synti ei kuulu eikä liity Jeesukseen mitenkään. Jeesus oli täysin synnitön.

Paavali oli synnin pesä, Juutalaisten joukomurhissa osallinen.

Ap. t. 26:10

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

Pahan henki piti miestä kahleissaan loppuun asti.

• Anonyymi00019
        UUSI

Aloituksessa ei ollut kyse minun elämästäni, joten älä vaihda puheenaihetta. Kyse oli siitä, että UT:ssa on enemmän käskyjä kuin VT:ssa. Yrität eksyttää siirtämällä keskustelun raamatunjakeisiin, jotka puhuvat vanhan liiton laista. Nyt ei ole kyse vanhan liiton laista, joten et voi vedota Paavalin sanoihin. Pysytään aiheessa, eli jos ainoastaan rakkauden kaksoiskäsky riittää, niin... Selitäpä sitten, miksi uudessa liitossa on tuhatkunta muutakin käskyä. Turhaanko? Ap.

• Anonyymi00016
      UUSI

Kolmoismurhaajat on ehdotonta eliittiä helluntailaisuudessa, koska heitä pelätään ja kunnioitetaan.

• Anonyymi00020
      UUSI

Ei herjaajat koskaan pysy aiheessa.

UT:ssa ei ole yhtään käskyä annettuna, on vain ne välttämättömät ohjeet pakanoille, siis välttämättömät ohjeet, ei lait. Juuri siitä se kina juutalaisten kanssa tuli kun ei ollut enää lakea, ei sapatteja eikä muita rituaaleja.

Eikä Paavali, entinen lakihenkinen fariseus suinkaan lakeja latele seurakunnille, ei naisille, eikä homoille. Vaikka Paavali sanoo homoista, niin että homot loukkaantuu ja herjaa häntä, ei hän sano, mitään siinä yhteydessä laista, ei edes että homous on syntiä, vaan että Jumala on hyljännyt heidät. Ei sillä ole mitään tekemistä lain kanssa.

Ihmisellä on vain uskossaan sellainen piirre, että mitä enemmän hän näkee lakeja,sitä enemmän hän herjaa muita, sitä enemmän muissa on vikaa ja syytä herjata. Vaikka sellaista pelastussanomaa ei Raamatussa ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kolme tunnistetta kaivatustasi

Anna kolme tunnistetta kaivatussasi!
      Ikävä
      70
      1287
    2. Kai mua vähän

Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine
      Ikävä
      138
      1064
    3. Onko karhukanta jo liian iso? Lenkkeilijä kohtasi kontion juoksulenkillä

Rantasalmella lenkkeilijä kohtasi karhun. Kylällä karhun näkeminen on ollut tosi harvinaista. Onko karhukanta jo liian i
      Maailman menoa
      114
      727
    4. Vanhat konkarit ulos Elämäni biisistä - Yle selittelee

Elämäni biisi starttaa taas tänä syksynä. Mukana on ripaus uutta, mutta poissa on iso osa vanhaa... Poissa ovat Markku
      Tv-sarjat
      16
      631
    5. S-ryhmän Israel-boikotti liiketalouden opintojen tapausesimerkkinä

Tätä S-ryhmän Israel-boikottitapausta käsitellään jo kauppakorkeakoulujen ja johtamiskorkeakoulujen esimerkeissä. Se ant
      Maailman menoa
      24
      627
    6. Oot upea nainen, älä vähättele ittees

Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀
      Ikävä
      32
      571
    7. Mitä tehdä kun rakastan yhtä ja olen rakastunut toiseen

Kamala tilanne. Voinko pitää molemmat? 😁
      Ikävä
      61
      551
    8. Mies miksi moinen vetäytyminen?

1) Olit loukkaantunut tai suuttunut 2) Sulla oli toinen nainen 3) Luulit, etten halua jatkaa tutustumista 4) Vai joku
      Ikävä
      52
      529
    9. Mitä vit,,tua!

Mikä hiivatin kommunistien teltta oli kirsikan nurkalla, olivat vähällä jäädä telttoinensa auton alle kun olivat sen kul
      Suomussalmi
      22
      526
    10. Hyvä Kukkola! toitte tänne taas jotain uutta

Niin sitä pitää! Kehittää oikeasti tarjontaa. Nyt on maut kohdillaan! Käykäähän herkuttelemassa wingseillä ja siipiweikk
      Haapavesi
      63
      511
    Aihe