Ei jumala ole vanha ukko, inhimillisiä piirteitä omaava joka meitä kyttää , vaatii itseään palveltavan, tuomitsee syntisäkit tullihelvettiin.
Ehkä meistä kaikista tulee jonkinlaisia jumalia sitten kun on satatuhatta jälleen syntymistä takana.
En minä usko kristinuskon jumalaan
18
86
Vastaukset 18
Kyllä palstan laitauskovien mukaan jumalan tärkein tehtävä on koko ajan kytätä tarkasti, mitä aikuiset miehet tekevät keskenään kikkeleillään....
- Anonyymi00001
Jaa MNOT. Onko kokemusta alan hommista?
Sukupuolia on edelleenkin kaksi. Mies ja nainen. Ja sinäkin kuulut jompaan kumpaan.
Nainen sinä olet. Sun kirjoitusasusi kertoo sen. Jo se. Mutta ei anneta sen häiritä. Anonyymi00001 kirjoitti:
Jaa MNOT. Onko kokemusta alan hommista?
Sukupuolia on edelleenkin kaksi. Mies ja nainen. Ja sinäkin kuulut jompaan kumpaan.
Nainen sinä olet. Sun kirjoitusasusi kertoo sen. Jo se. Mutta ei anneta sen häiritä.Kyllä minä olen ihan mies. Joten jo siinä meni poskelleen. Kaikki muut palsta laitauskovat sen myös tietävät. Ainakin he jotka ovat homotelleet minua säännöllisesti.
Mutta mehän voimme tavata, niin sittenhän senkin asia sinulle selviää. Kerro toki missä? Se verran rajaan, että telttakokouksiin en lähde. Joku puisto käy hyvin. Esim vaikka Eiranranta, koska asun siinä vieressä.- Anonyymi00002
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Kyllä minä olen ihan mies. Joten jo siinä meni poskelleen. Kaikki muut palsta laitauskovat sen myös tietävät. Ainakin he jotka ovat homotelleet minua säännöllisesti.
Mutta mehän voimme tavata, niin sittenhän senkin asia sinulle selviää. Kerro toki missä? Se verran rajaan, että telttakokouksiin en lähde. Joku puisto käy hyvin. Esim vaikka Eiranranta, koska asun siinä vieressä.Mä kyllä ehdotin jo telttakokousta. Joten sopimus on tässä tapauksessa hyvinkin yksipuolinen. Kato kun pääsisit itse oikein kokemaan kaatuuko niissä kukaan. Siksi.
Anonyymi00002 kirjoitti:
Mä kyllä ehdotin jo telttakokousta. Joten sopimus on tässä tapauksessa hyvinkin yksipuolinen. Kato kun pääsisit itse oikein kokemaan kaatuuko niissä kukaan. Siksi.
No sinä voit pystyttää teltan minne haluat mutta minulle kelpaa puisto. Vaikka se Eiranranta. Kerro koska? Tänään tosin en pääse koska olen 400 km päässä Pohjanmaalla.
- Anonyymi00003
No sinä voit pystyttää teltan minne haluat mutta minulle kelpaa puisto. Vaikka se Eiranranta. Kerro koska? Tänään tosin en pääse koska olen 400 km päässä Pohjanmaalla.
No aina ei voi voittaa. Ei edes joka kerta.
Anonyymi00002 kirjoitti:
Mä kyllä ehdotin jo telttakokousta. Joten sopimus on tässä tapauksessa hyvinkin yksipuolinen. Kato kun pääsisit itse oikein kokemaan kaatuuko niissä kukaan. Siksi.
Koeta nyt tajuta, että minä haluan tavata sinut, eikä mitään telttaväkeä. Meneekö jakeluun? Eiranranta tähän tapaamiseen on hyvä paikka. Avoin tila, jossa on hyvä keskustella.
- Anonyymi00009
Koeta nyt tajuta, että minä haluan tavata sinut, eikä mitään telttaväkeä. Meneekö jakeluun? Eiranranta tähän tapaamiseen on hyvä paikka. Avoin tila, jossa on hyvä keskustella.
Mene kuule muutatte räyhään, Räyhis.
- Anonyymi00004
Saahan aloittaja olla uskomatta.
Ei se ole pois meiltä jotka uskomme.
Miksi sitten kristinuskoinen foorumi kiinnostaa, niin että asia pitää tulla tänne ilmoittamaan?
En minäkään kierrä esim. eri uskontojen ja kirkkokuntien foorumeita ilmoittamassa, etten usko kuten te. Sallin heidän uskoa tavallaan, vaikken minä samoin uskoisikaan.- Anonyymi00007
Käyttehän tekin ateistien sivuilla uskontoanne. tuputtamassa.
- Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Sinä sitten lapsellisena yleistät ja Räyhäät täällä.
- Anonyymi00012
Anonyymi00007 kirjoitti:
"Te"? Olen minä, yksikössä, en monikossa.
Mikäli viittaat luterilaisiin uskoviin, en tiedä josko siellä ateisteja monikaan häiriköi.
Itse odotan, että asioista aidosti kiinnostunut osaa itse tulla asiallisesti lukemaan esim. luterilaista foorumia.
Tosin täällä on asioita tuntemattoman melko vaikea erottaa kristityt, luterilaiset esim. helluntailaisista tai muista sitä lähellä olevista uususkonnoista, myös valhejuutalaisista. Olisikin rehellistä jos kukin "uskovainen" kertoisi minkä kuppikunnan asialla on ja mieluiten painuisi sen omalle, sitä uskoa edustavalle foorumilleen julistamaan omia oppejaan.
Itse olen kirkkoon aikuisena liittynyt ja siitä sittemmin myös eronnut, kuitenkin uskoltani edelleenkin "vanhanajan lutherilainen".
Olen tuntenut elämässäni paljonkin ateisteja, mutten tyrkytä uskoani kenellekään, vastaan kyllä, jos sitä kysytään. Tällä kristinuskoisella, luterilaisella foorumilla keskustelen tietenkin avoimesti tästä uskostani.
- Anonyymi00005
Meistä ei tule ikinä jumalia. Meistä tulee kuitenkin pikkuhiljaa Kristuksen kaltaisia, kun olemme uudestisyntyneet, jos vain sallimme Jumalan ruveta muuttamaan itseämme.
Raamatun profeetta Hesekiel näki näyn, jossa hän näki taivaan valtaistuimella istuvan hahmon, joka oli ihmisen muotoinen. Jossain määrin siis muistutamme Jumalaa myös ulkoisesti. Mutta Jumalan olemus on henki, joka ei mahdu taivasten taiavaisiinkaan Raamatun mukaan ja joka ilmentää itseään kolminaisena; Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Poika tuli maailmaan ihmiseksi ja palasi tekemänsä sovitustyön jälkeen takaisin taivaaseen, josta oli tullutkin. Hänen tilalleen maailmaan lähetettiin Pyhä Henki, jonka saa sisimpäänsä jokainen uudestisyntynyt, pelastettu ihminen, joka uskoo Pojan sovitustyöhön.
Ja Raamatun mukaan Jumala todellakin tuomitsee kadotukseen ne, jotka eivät käänny ja tee parannusta synneistään. Toivottavasti ap:kin siis ottaa vielä selvää asioista, muuttaa mieltään ja uskoo evankeliumin. - Anonyymi00006
Aloitukseen sanon, eihän Jumala odotakaan meiltä itseään palveltavan. Olet nyt ymmärtänyt jotakin väärin. Jumalanpalveluskin kirkossa tai jossakin muussa seurakunnassa on jumalanpalvelus.
Kokoontuminen yhteen.
Jeesuksen sanat: "Palvelkaa toinen toisianne", on hyvää hyvyyttä ja lähimmäisen palvelua. Ei palvomista, joka kertoo jo sanana itsessään kenties, jopa ajattelemattomuutta ja asioihin syventymättömyyttä. Jolloin jo itse sanakin herättää ärtymystä. Tuo merkillinen palvominen. Koko sana pitäisi laittaa kiellettyjen aineiden listalle. Jo aikaa sitten.- Anonyymi00008
Ei saa pitää muita jumalia! Jumalaahan palvotaan ja tuo äijänkäppyrä👹👹👹 vaatii ettei muita jumalia saa olla!!
- Anonyymi00013
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ei saa pitää muita jumalia! Jumalaahan palvotaan ja tuo äijänkäppyrä👹👹👹 vaatii ettei muita jumalia saa olla!!
Niin palvelu ja palvominen on eri asia, ja eri sanakin. Ainakin sillä ainoalla kielellä, jonka jotenkin osaan, äidinmaitoa aikanaan nauttiessani.
No ajatelkaa nyt jätkä menee jonnekin kauppaan ja odottaa myyjältä asiakaspalvontaa, sillä perusteella että hän on mielestään kingi. Sitten siellä levitetään sille punaista mattoa, niin kuin herroille konsanaan
ja talo maksaa vielä lounaspöydästä ruoatkin ja mukaankin saa ottaa kotiinviemisiksi. No, tämä nyt ei liittynyt kyllä, tai liittyi asiaan.
- Anonyymi00014
Henkimaailma on kyllä olemassa. Me ollaan koko ajan henkimaailman sisällä.
Henkimaailma on eri värähtely tasolla joten emme näe sitä. Tosin jotkut ovat nähneet esim kun olleet on tilapäisesti kuolleena.. myös unessa käymme henkimaailmassa. Henkimaailmassa ei ole Jumalaa mutta joku on väittänyt nähneensä Jeesuksen kaltaisen "hipin". - Anonyymi00015
Aurinko on hyvä jumala. Muinaiset egyptiläiset palvoivat aurinkoa. Viisaita nuo egyptiläiset olivat. Atlantikselta tulleet❤️ ja rakensivat mahtavan kulttuurin aikoinaan ja pyramidit nuo salaperäiset mysteeriotemppelit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031241
Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku93862Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella31784- 66693
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.93616- 32605
S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist16574- 18558
Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa
Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta43523- 10466