Jeesus valitsi Mattiaan 12. apostoliksi

Anonyymi-ap

Apostolien teot 1
1 Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
2 hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
3 ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.
4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
10 Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
12 Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.
13 Ja kun he olivat tulleet kaupunkiin, menivät he siihen yläsaliin, jossa he tavallisesti oleskelivat: Pietari ja Johannes ja Jaakob ja Andreas, Filippus ja Tuomas, Bartolomeus ja Matteus, Jaakob Alfeuksen poika ja Simon, kiivailija, ja Juudas Jaakobin poika.
14 Nämä kaikki pysyivät yksimielisesti rukouksessa vaimojen kanssa ja Marian, Jeesuksen äidin, kanssa ja Jeesuksen veljien kanssa.

21 Niin pitää siis yhden niistä miehistä, jotka ovat vaeltaneet meidän kanssamme kaiken sen ajan, jona Herra Jeesus kävi sisälle ja ulos meidän tykönämme,
22 Johanneksen kasteesta alkaen hamaan siihen päivään, jona hänet meiltä otettiin ylös, tuleman hänen ylösnousemisensa todistajaksi meidän kanssamme."
23 Ja he asettivat ehdolle kaksi, Joosefin, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, lisänimeltä Justukseksi, ja Mattiaan.
24 Ja he rukoilivat ja sanoivat: "Herra, sinä, joka kaikkien sydämet tunnet, osoita, kummanko näistä kahdesta sinä olet valinnut
25 ottamaan sen paikan tässä palveluksessa ja apostolinvirassa, josta Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa".
26 Ja he heittivät heistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiaalle, ja hänet luettiin niiden yhdentoista kanssa apostolien joukkoon.

Näin Raamattu Sanoo!

43

60

Vastaukset 43

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Entä sitten?

• Anonyymi00002

Palstalle massapostittava valheveikko väittää, että Raamattu on valhetta.

• Anonyymi00003

Paavali ei todellakaan ole Kristuksen apostoli, vaan itse itsensä Korintossa apostoliksi julistanut tekeytyjä.

Korintossakin vain osa piti Paavalia apostolinaan, ei suinkaan kaikki.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla uusilla väärillä opeillaan.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi]

• Anonyymi00004

Paavalilla oli kaksoisrooli Korintossa. Hän esiintyi apostolina ja nasiirina, vaikka ei oikeasti ollut kumpaakaan.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.]

Johannes Kastaja oli viimeinen oikea nasiiri, ei Paavali.

• Anonyymi00005

Aloitus kirjoitti Mattias ei Paavali. ,

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Paavalilla oli kaksoisrooli Korintossa. Hän esiintyi apostolina ja nasiirina, vaikka ei oikeasti ollut kumpaakaan.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.]

Johannes Kastaja oli viimeinen oikea nasiiri, ei Paavali.

Aloittaja kirjoitti Mattias

• Anonyymi00007

Apostoli-traumanne on nyt diagnosoitu. Se on hengellisen riippuvuuden alalaji. Paraneminen vaatii apostoli-terapiaa. Talvi auttaa, koska mieli alkaa ymmärtää ettei lumihangessa ole koskaan yksikään apostoli kävellyt. Ja mehän elämme kaikki hienot vuodenajat muutenkin. Niitä ei ole ollut koskaan Lähi-Idässä.

• Anonyymi00008

Paavali oli valheapostoli.

• Anonyymi00021

PAAVALI TEKI ITSE KOKO KRISTINUSKON. Loi ne apostolitkin. Ei niitäkään ole ollut. Ei mitään. Keksi tarinoita.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

PAAVALI TEKI ITSE KOKO KRISTINUSKON. Loi ne apostolitkin. Ei niitäkään ole ollut. Ei mitään. Keksi tarinoita.

Ja muut juutalaiset keksivät sitten lisää vielä tarinoita.

• Anonyymi00009

Ei homoudesta voi parantua.

Silloin Jumala on hyljännyt saastaisuuteen häpäisemään itse itsensä ja niin siinä sitten käy ettei mikään järkipuhe auta.

• Anonyymi00020

Voi parantaa, kun syö ihmislihaa, ja juo verta, kuten sinä.

• Anonyymi00010

Paavali ei OLLUT MIKÄÄN APOSTOLI, vaan juutalainen, joka loi itse koko kristinuskon opin!

1.Korinttolaiskirje:

<<<4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.<<<

2.Korinttolaiskirje:

<<<11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.<<<

Paavali teki uskonnon vain teille - hän itse oli juutalainen loppuun asti.

• Anonyymi00013

Ja tässä on Martti Lutherin referaatti Paavalin opista:

Lutheria:

<<.Jos kaikki ne, jotka ovat armon ulkopuolella, ovat nimenomaan luontonsa puolesta VIHAN lapsia, niin on vapaa ratkaisukin luontonsa puolesta VIHAN lapsi, ja jos se jo luontonsa puolesta on tällainen, niin vielä suuremmalla syyllä se on VIHAN lapsi tekojensa puolesta. Mutta eihän VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON, ei sellaista, mikä valmistaa armoon, vaan VIHAAN, siis sellaista, mikä ansaitsee VIHAN!

Ylös siis, te pelagiolaiset ja valmistautukaa teoillanne armoon, vaikka Paavali tässä sanoo, että kaikki niillä ansaitsevat ainoastaan VIHAN!

Olisihan ollut lienteämpää, jos hän olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN EIKÄ MITENKÄÄN ARMON ANSIAINNUT, Raamatusta tuskin voinet löytää lyhyydessään voimakkaampaa sanaa vapaata ratkaisuvaltaa vastaan.<<<

Luther: Sidottu ratkaisuvalta s, 349, 1982

Ennen kaikkea nyt tämä kohta tuosta tekstistä:

<<<lisätessään LUONNOSTAAN-sanan PAAVALI tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN EIKÄ MITENKÄÄN ARMON ANSIAINNUT<<<

• Anonyymi00011

Paavali ole valheveikko. Siksi hän sai paljon kannattajia.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

• Anonyymi00014

Voisitko kääntää ne kiikarit oikein päin?

• Anonyymi00012

Jeesuksen lähettämiä oikeita profeettoja kohdeltiin huonosti.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

• Anonyymi00015

Tämä on plagiaatti Israelin Jumalan puheesta Jeremia 7 luku.

• Anonyymi00016

Kun laittaa jotakin tietoa, seuraava vetää 10 metriä jotakin pölöpölöä, tai laitetaan jo tahannesti kopioituja raamatun pätkiä ilman aivoja. KESKITTYKÄÄ ITSE ASIAAN!

• Anonyymi00017

Ja asia on nyt lukea, mitä Paavali kertoo itse tekemästään kristinuskosta, ja miten sitä kuvaa luterilaisuuden isä Martti Luther, ja komentoida tähän, jos on sanottavaa!

• Anonyymi00018

Niin aloituksessa Jeesus valitsee apostolin ja sitten aletaan höristä jotain ihme soopaa.

• Anonyymi00019

Olen juuri laittanut ei-soopaa, kommentoi siihen.

• Anonyymi00023

Aloitukseen, siis Raamatun sanaan.

" Nämä kaikki pysyivät yksimielisesti rukouksessa vaimojen kanssa ja Marian, Jeesuksen äidin, kanssa ja Jeesuksen veljien kanssa."

Apostoleilla oli vaimot ja Jeesuksen äiti uskoi sekä Jeesuksen veljet. Mutta Joosefista ei ole mainintaa. Joskaan eihän hän ollut Jeesuksen isä ja saattoi siksi vähän karsaasti ajatella Jeesuksesta. Jeesuksen maallinen isäsuhde ei ehkä koskaan kehittynyt aivan siten kuten sen tulisi kehittyä.

• Anonyymi00024

Tämä aloitus on Raamatullinen totuus, joka kestää tuulet ja tuiskut.

• Anonyymi00025

Paavali ole valheapostoli, joka nimitti Korintossa itse itsensä apostoliksi. Ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.

Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• Anonyymi00026

Paavalissa oli Saatanan enkeli loppuun asti.
        Paha äkkikuolema Roomassa.

• Anonyymi00027

Paavali oli "Juutalaisten pyhien miesten veli"...tosin pyöveli.

Ap. t. 26:10

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

• Anonyymi00028

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

Mitä haluat tietää nyt enemmän tarinasta, tai jäikö sinulle jokin vielä epäselväksi. Kysy vain, vastaan mielelläni.

• Anonyymi00030

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Täältä esimerkiksi löytyy raamatusta todistettuna tämä israelilaisen Jeesuksen ja juutalaisen Paavalin heimojen erot, joka jumalahuijaus on kaiken perustana.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19515343/kristuksen-12-apostolien-nimet#comment-144033246

Ja tässä sitten on miten Paavali loi oman evankeliuminsa käyttäen juutalaisuuden syntiopissa israelilaista Jeesusta uhrina tämä opettamana Israelin Jumalana, että juutalaiset saivat pahan Jumalan, Saatanansa Israelin Jumalan paikalle.

1.Korinttolaiskirje:

<<<4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.<<<

2.Korinttolaiskirje:

<<<11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.<<<

• Anonyymi00032

Jeesuksen Jumala oli Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala.

Jaakobista tuli Israelin heimon päämies

1. Moos. 35:10

Jumala sanoi hänelle: -- Nimesi on Jaakob, mutta nyt saat uuden nimen: kutsuttakoon sinua Israeliksi. Niin hän sai nimekseen Israel. [1. Moos. 32:29+]

Paavalissa oli Saatanan enkeli loppuun asti. Mies oli hengellisessä sodassa Jumalaa vastaan.
      "The messenger of Satan" ...Saatanan viestintuoja, demoniruhtinas.

2. Kor. 12:7-8

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure. For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi00034

Niin Jeesus oli Israelin heimoa ja Paavali Benjaminin heimoa, ja heillä oli eri jumalat.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Niin Jeesus oli Israelin heimoa ja Paavali Benjaminin heimoa, ja heillä oli eri jumalat.

Tässä on juutalaisten huijaus minkä he muinoin tekivät jo Jerusalemin temppelissä:

<<<7:30 Sillä JUUDAAN MIEHET ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini (Israelin Jumala), ja saastuttaneet sen. Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.<<<

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Tässä on juutalaisten huijaus minkä he muinoin tekivät jo Jerusalemin temppelissä:

<<<7:30 Sillä JUUDAAN MIEHET ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini (Israelin Jumala), ja saastuttaneet sen. Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.<<<

Tämä Jeremian kirjan 7 luku yhdistyy Jeesuksen sanomaksi kirjoitettuun, kun hän riehui juuri Jerusalemin temppelissä, missä uhrein palvottiin Baalia, mutta se oli laitettu Israelin Jumalan nimiin - Jeesus sanoo .... kirjoitettu on, "RYÖVÄRIEN LUOLA", ja tämä on nyt se kirjoitus, mikä on kirjoitettu, mihin vihjataan.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Tämä Jeremian kirjan 7 luku yhdistyy Jeesuksen sanomaksi kirjoitettuun, kun hän riehui juuri Jerusalemin temppelissä, missä uhrein palvottiin Baalia, mutta se oli laitettu Israelin Jumalan nimiin - Jeesus sanoo .... kirjoitettu on, "RYÖVÄRIEN LUOLA", ja tämä on nyt se kirjoitus, mikä on kirjoitettu, mihin vihjataan.

Raamattu on tuollainen dekkarityyppinen kirja, kun yrittää selvitää Jeesuksen murhan motiivia.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Raamattu on tuollainen dekkarityyppinen kirja, kun yrittää selvitää Jeesuksen murhan motiivia.

Ja sehän tulee selkeästi esille näin, koska Jeesus israelilaisena olisi käryttänyt opillaan juutalaisten temppelihuijauksen sekä juutalaisten tekemän israelilaisten identiteettivarkauden.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Ja sehän tulee selkeästi esille näin, koska Jeesus israelilaisena olisi käryttänyt opillaan juutalaisten temppelihuijauksen sekä juutalaisten tekemän israelilaisten identiteettivarkauden.

Toinen asia tietysti oli Jeesuksen lupaus ihmeiden teosta, kun hän paransi sairaita - sehän olisi ollut iso uhka rahan vallalle.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Toinen asia tietysti oli Jeesuksen lupaus ihmeiden teosta, kun hän paransi sairaita - sehän olisi ollut iso uhka rahan vallalle.

Tarinassa on monta motiivia - kuten Luojajumala ilmoitus, ettei ihminen erottanut hyvää tietoa ja pahaa tietoa, kun Saatanaakin kutsuttiin Jumalan nimellä.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Jumalalla on aina jäännös.

Kyllä 12.000 Juudan heimon jälkeläistä pelastuu.

Ilm.7:5
        Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Tarinassa on monta motiivia - kuten Luojajumala ilmoitus, ettei ihminen erottanut hyvää tietoa ja pahaa tietoa, kun Saatanaakin kutsuttiin Jumalan nimellä.

Ja yhtenä on vielä Jeesuksen kylväjävertaus, kun vihollinen olikin yöllä kylvänyt elon peltoon rikkaviljaa hyvän nisun joukkoon, joka elonleikkuussa sitten kootaan ja poltetaan tulessa.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Ja yhtenä on vielä Jeesuksen kylväjävertaus, kun vihollinen olikin yöllä kylvänyt elon peltoon rikkaviljaa hyvän nisun joukkoon, joka elonleikkuussa sitten kootaan ja poltetaan tulessa.

Ja näitä, jotka tarttuivat Paholaisen tarjoukseen, ettei itse tarvitse vastata omista pahoista teoistaan, kutsutaan sitten luonnostaan vihattaviksi, jotka tuhotaan.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Ja näitä, jotka tarttuivat Paholaisen tarjoukseen, ettei itse tarvitse vastata omista pahoista teoistaan, kutsutaan sitten luonnostaan vihattaviksi, jotka tuhotaan.

Niiden tarvitsee vain valehdella että Paavali on murhamies ja valehtelija jonka jutuista ei tarvitse välittää ja voi mennä kuin sika vatukossa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      41
      1897
    2. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      710
      1280
    3. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      99
      1031
    4. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      102
      908
    5. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      88
      894
    6. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      66
      741
    7. Taidan olla pelkuri

Kun en uskalla edes kysyä sulta 😳
      Ikävä
      33
      632
    8. Olinko yhden viestin arvoinen?

Sen verran olit valmis panostamaan ja selvittämään umpisolmuja. Kukkuluuruu vaan sinullekin mies.
      Ikävä
      68
      518
    9. Kuka om uusi kylän mies?

Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku
      Suomussalmi
      13
      508
    10. oot mun silmissä

Vain äärettömän nolo. Anna olla jo 😂
      Ikävä
      78
      501
    Aihe