Raamattu sanoo hyvin selkein sanoin, että Jumala kostaa ihmiselle, joka ei varoita muita synnistä eikä julista evankeliumia. Jumala syyttää sellaista ihmistä viimeisellä tuomiolla, ja mitä ilmeisimmin hän joutuu helvettiin. Tässä ei ole mitään vaihtoehtona olevaa armoa: joko julistat tai et julista. Jos et julista, sinut tullaan tuomitsemaan sen tähden.
Armo ei ole silloin vaihtoehto. Tämä on täsmälleen linjassa sen Jeesuksen vertauksen kanssa, jossa isäntä rankaisi yhden leiviskän palvelijaa, kun tämä ei tehnyt leiviskällään mitään. Paavalikin sanoo: "Voi minua, ellen evankeliumia julista!" Hänkin tiesi, että silloin ei usko eikä armo auta.
Hesekiel 3: 17 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
3:18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
3:19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
3:20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee - kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta - mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
3:21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."
Jumala on armoton tuomari
26
102
Vastaukset 26
- Anonyymi00001
Jos uskovainen on luonteeltaan pelokas eikä uskalla harrastaa evankeliointia, peli on pelattu. Silloin odottaa helvetti. Sanoohan Raamattu, että Jumalan valtakunnan ulkopuolelle jäävät pelkurit.
- Anonyymi00002
Pelottomia ovat kun uskaltavat julistaa sitä että Paavali on valehtelja ja sitä kautta Jumalan sana valetta.
Eihän rohkeampaa ihmistä voi olla kuin laittaa niin lokaan Jumalan sana ja Jumala. Siinä ei Raamatun lehdet homehdu eikä veri hyydy. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Pelottomia ovat kun uskaltavat julistaa sitä että Paavali on valehtelja ja sitä kautta Jumalan sana valetta.
Eihän rohkeampaa ihmistä voi olla kuin laittaa niin lokaan Jumalan sana ja Jumala. Siinä ei Raamatun lehdet homehdu eikä veri hyydy.Ei kai täällä ole Paavalia valehtelijaksi julistanut kuin yksi melkein kahdeksankymppinen, mielisairas eläkeläismies.
- Anonyymi00007
Anonyymi00002 kirjoitti:
Eihän rohkeampaa ihmistä voi olla kuin laittaa niin lokaan Jumalan sana ja Jumala. Siinä ei Raamatun lehdet homehdu eikä veri hyydy.Täällä pappa sanoo PAAVALIN pilkkaajalle, että et tunne kuin pääsi kautta Sanaa- et HENGEN OPIN KAUTTA-
et ole mikään peloton, mutta pelkäät, että kun Sana pelastaa- ja tulee tuntemaan toduuden, huomaa olevansa Sanan opin mukaan ajassa, missä tietomme on vajavaista ja julistus on Ristiin- naulitun Herran, Hänen sanomaansa kohdistuva....
ja sehän sinunkin kenkää puristaa.
Vaikkakin Apostolit- jotka olivat kulkeneet Herran opetuslapsina nähneet Hänet ylösnousemukseen asti ja sitä silminäkijänä todistavat- niin heidän todistuksen kautta syntyy opetuslapsia- Sanan kautta- lähetetty..
Siksi tänäänkin Herran omat ovat tavallaan lähetettyä- Sanan kautta HERRAN Apostoleja. itse YLIPAPIN valtakirjalla toimivia.
Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa...evankeliumia
kuitenkin ajan apostolit ovat - tietomme on vajavaista- kunnes olemme perillä.
mieleemmekään ei voi nousta - mitä perillä on - iankaikkisen elämän armolahjan Valtakunnassa, jossa on jotain Valkeuden Sanasta esiintuotu- lasimeri- laulajat- sekä rammat- jotka hyppivät, kuin peurat ja mykän kieletkin laulavat.
ja tässähän tämänpäivän harhaanjohtajat jänkkäävät, ettei ihminen parane- uskon kautta. ja PAAVALI- ON valheenisä... tajuamatta- mitä siinä tarkoitetaan..
ITSE VALEHTELEE- kun ei tunnusta Sanan kautta kutstuttua ja valtakirjalla toiminutta Herran palvelijaa...
Taitaa leikkiä hyvän ja pahantiedonpuulla väärää tuomaria. - Anonyymi00018
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ei kai täällä ole Paavalia valehtelijaksi julistanut kuin yksi melkein kahdeksankymppinen, mielisairas eläkeläismies.
Kyllä, Paavali oli valehtelija!
- Anonyymi00004
Joh.12:25 Joka rakastaa henkeänsä, hän kadottaa sen; mutta joka tässä maailmassa vihaa henkeänsä, hän tuottaa ijankaikkisen elämän. Biblia (1776) Matt.10:39. 16:25. Mark.8:35. Luuk.9:24. 17:33.
- Anonyymi00005
"Raamattu sanoo hyvin selkein sanoin, että Jumala kostaa ihmiselle, joka ei varoita muita synnistä eikä julista evankeliumia."
Aloittaja väittää sellaista, mitä Raamattu ei opeta, hän siis valehtelee ja johtaa harhaan.
Jumala ei koskaan sanonut kostavansa ihmiselle, joka ei julista evankeliumia.- Anonyymi00009
Mitäpä sanotaan aloituksen Hesekielin kohdassa? Luepa se, jos taidat, se on Herran sanaa! Siinä puhutaan vainajan veren vaatimisesta julistajan kädestä, jos hän ei julista. Mitä muuta se on kuin kostoa?
Anonyymi00009 kirjoitti:
Mitäpä sanotaan aloituksen Hesekielin kohdassa? Luepa se, jos taidat, se on Herran sanaa! Siinä puhutaan vainajan veren vaatimisesta julistajan kädestä, jos hän ei julista. Mitä muuta se on kuin kostoa?
>>> Mitäpä sanotaan aloituksen Hesekielin kohdassa? Luepa se, jos taidat...
Tehdään heti selväksi, että lukeminen ja luetun ymmärtäminen ovat kaksi eri asiaa.
Avauksen Hesekiel 3:18:ssa ei sanota mitään evankeliumin julistamisesta. Siinä puhutaan uskovan velvollisuudesta varoittaa jumalatonta hänen (jumalattoman) jumalattomasta tiestänsä. Siinä kaikki - ainoastaan varoittaa. Ei käännyttää, ei syyllistää, ei uhkailla ikuisella kärsimyksellä tms.
Evankeliumi puolestaan on julistusta Kristuksesta.- Anonyymi00020
Henki kirjoitti:
>>> Mitäpä sanotaan aloituksen Hesekielin kohdassa? Luepa se, jos taidat...
Tehdään heti selväksi, että lukeminen ja luetun ymmärtäminen ovat kaksi eri asiaa.
Avauksen Hesekiel 3:18:ssa ei sanota mitään evankeliumin julistamisesta. Siinä puhutaan uskovan velvollisuudesta varoittaa jumalatonta hänen (jumalattoman) jumalattomasta tiestänsä. Siinä kaikki - ainoastaan varoittaa. Ei käännyttää, ei syyllistää, ei uhkailla ikuisella kärsimyksellä tms.
Evankeliumi puolestaan on julistusta Kristuksesta.Entä, jos ne varoitukset (joita on elämän aikana mahdollisuus antaa tuhansia) jätetään antamatta? Tehdään nyt selväksi se, että Jumala vihaa sellaista vaikenemista ja Jumala kostaa sen viimeisellä tuomiolla.
Anonyymi00020 kirjoitti:
Entä, jos ne varoitukset (joita on elämän aikana mahdollisuus antaa tuhansia) jätetään antamatta? Tehdään nyt selväksi se, että Jumala vihaa sellaista vaikenemista ja Jumala kostaa sen viimeisellä tuomiolla.
>>> Tehdään nyt selväksi se, että Jumala vihaa sellaista vaikenemista...
Kuten totesin aiemmin, uskovan velvollisuus varoittaa jumalatonta hänen (jumalattoman) jumalattomasta tiestänsä on eri asia, kuin evankeliumin julistaminen. Täten aloittajan väite, että Jumala kostaa viimeisellä tuomiolla kaikille ihmisille, jotka eivät julista evankeliumia on valetta.
Aloittajan mukaan Jumala kostaisi automaattisesti kaikille naisille. Onhan Paavali opettanut, että naiset eivät saa opettaa, vaan heidän "tulee olla vaiti ja alamaisia, niinkuin lakikin sanoo" (1. Kor. 14:34–35).
- Anonyymi00006
ts. aloittaja Troijan hevosena haluaa viestiä, että sama rienaaja- joka Taivaassa yritti valtaan, ja valtajakkaralle, olisi parempi johtaja- kuin ise HERRA.
Mutta- katsos aloittaja- me osaamme lukea Raamattua- ihan ite.
En tarvitse neuvojasi. Ei tarvii muutakuin viikonloppuna hypätä Helsingistä lähteviin paikallisjuniin, niin hokaa- mistä kenkä puristaa. - Anonyymi00008
KOSTAA! Maksupäivähän siinä on.
Eli saa kylvämänsä teot - samalla mitalla- vaa'aittuna takaisin.
Siis pahattaja- joka ei rakenna rakkauden Valtakuntaa- iankaikkisen elämän tahtoelämää, missä Valtakunnan perustuslakikin kertoo-
vaan julistaa omaa valtaansa- pahattaa perhettää, vaimoaan, lapsiaan, kavereita, työmaalla varastaa, pettää vaimoaan, tahi toisen vaimoa jne.
Eli hän saa samalla mitalla, ei iankaikkista elämää- ei armolahjaa ja piste.
Sitä on sanan vaakakupissa käsite kosto-
Se ei tarkoita, että taputellaan ja hyvä kun elit miten sattuu ja pahatit LUOMANI maailmaa tule kotiin. Täällä saa iankaikkisesti päsmätä pääsi mukaan.
Eli ei- maksu tulee, punnitus tulee, täällä tietää putputinkin sen, kun tykinruakasi panee mittaamattoman määrän ihmisiä- niin hän on lihassa kanssamielsiten kanssa mittapaikalla ja saa nähdä, mitä tappamien elämä olisi ollut, ja sitten se hammastekikristys ja itku- kun tietonsa kautta saa palkan.
Sitä on se kosto- suomennettuna. Saa mitan mukaan- millä itse on mitannut - palkan.
ei hän jää palkkaansa vaille.
Otetaan toinen sana. KURI......
lapsuudesta tiedän sanan kuri- kun väärän aitauden rakentaja - äitini hakkaksi sähköjohdolla ymmärrystä päähän, ei rakkaudessa- vaan ihmisen lihallisen kurituksen nimissä- ja olihan se slkä mustelman silmukoita muistuttamassa kurista.
MUTTA, alkujaan kuri oli maatalossa - navetasta - vihreille niityille- aidattu= so. kuri.
väylä ja keväällä karja meni kurinkautta- eksymättä vihreille niityille.
ei eksynyt hamtraamaan sitä sivulta, mitä ei sille kuulunut, mutta näytti hyvältä ja haisikin ehkä naudan nenään - turpaan hyvälle. Kuri esti eksymästä.
Tässä on ilmaisuna KURI- SEN Sanan mukainen merkitys. Sanassa on neuvot - ohjeet ja suunta- mihin mennään.
Aadamillekin- Eednissä- syö- tuosta ja tuosta puusta- - tuosta älä syö ja syy.
näin esimerkkinä. eli oli Sana ja se neuvonta oli kuri..
Tottelemattomuus vei kurin ohi- jossa Pyhäpuku riistuntui ja oli alaston. jne. jne.
Nytkin on vanhaliitto varjokuva- sen ajan seurakunnan ihmisten toiminnasta- hyvässä ja pahassa- sekä maailman teot.
Se on varoittava esimerkki meille lopun aikaan.
Uusi testamentti on täynnä oheita ja neuvoja - käskyä, sekä kehotusta- se on sitä kuria- aitausta. pysytään aitauksessa ja vihreän niityn tuoksu ja ravinto on läsnä ja sen tuoma siunaus elämässä.
Rönstyily ja aituuksille potkiminen on taas lihallista ja hamutaan sitä, mikä turvottaa- eikä ole soveliasta..
On sanoja hieman pohdittava- että tietää mikä se hauki on.
hauki on kala- hauki on kala- hauki on kala- mikähän se kala on.
PAAVALI ON VALEHTELIJA- eräskin pohtii- kun pitäisi käydä kurin kautta itse HERRAN - laitumille- nauttimaan sitä- mikä on tervellistä ja elämään vievää tämänpuoleisuuden- iän- kaikkista elämää- ehkä 70-80 vuotiaaksi.
joku saattaa elää ominlupineen hieman pidemään ; )- Anonyymi00010
Paavali totisesti oli Jumalan mielen mukainen mies, valittu ase, eikä sitä voi koskaan muuttaa jonkun harhaoppisen paavalinvastainen päähänpinttymä.
- Anonyymi00011
Paavalin herjaamista on turha sysätä jonkin yhden ihmisen harteille, vaan sillä on laaja kannatus vaikka monet eivät sitä suoranaisesti julista, niin kuitenkin monen lakihenkisen julistan takaa löytyy se, että ei Paavalin jutut ole oikein hyviä. Ja sitten ovat homot, mitkä oikein kammovat sitä mitä Paavali sanoi homoista ja miten Räsänen tarttui siihen.
Kyllä se harhaopin syöpä on monissa ja syvällä. - Anonyymi00012
Kovin vittumaisen hahmon olette omineet maskotiksi.
- Anonyymi00013
Jumala on armoton huijari.
Ei edes ole ja silti koijaa kaikista heikoimpia. - Anonyymi00014
Asia on niin, että ei ihminen pelastu teoillaan (esim. todistamisella) tai tekemättä jättämisillään vaan nimenomaan armosta. Toki todistusta tarvitaan, mutta pelastus on yksin uskosta ja armosta. Mutta kun ne teot väistämättä seuraa oikeaa uskoa, hedelmistään puu tunnetaan, parhaatkin uskovat on kuitenkin vajavaisia loppuun asti.
- Anonyymi00021
Hesekielin mukaan ei ole mitään pelastusta niille, jotka eivät varoita syntisiä vaikka voisivat. Jumala ei siinä tapauksessa armoa anna, vaikka kuinka olisit uskovainen. Jumala vaatii kadotettujen veren sellaisten uskovaisten käsistä. Se lukee Raamatussa.
- Anonyymi00015
Jumala armahtaa, minä en. Leffan nimi sopii moneen uskovaiseen.
Jumala tarkoittaa Totuutta. Me kykenemme vain kuvaamaan sitä. Raamattu ja kaikki muut kirjatkin ovat vain kuvia. Ei niiden perusteella voi tuomita kuin itsensä, jos alkaa pitämään kirjoituksia elämää tärkeämpinä. Tiede pyrkii siihen että todellisuutemmme olisi yhä lähempänä Totuutta, mutta usein kuljetaan siitä ohi ja päädytään pahoihin ongelmiin. Esimerkkinä on ilmaston muuttuminen.- Anonyymi00017
Joh.12:48
Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: SE SANA, JONKA **MINÄ** OLEN PUHUNUT, SE ON **TUOMITSEVA** HÄNET VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ.
Jumalan Sanan eli JEESUKSEN sanat/opetukset ovat siis ne, jotka tuomitsevat ihmiset viimeisenä päivänä.
Hellareidenkin kannattaisi siis alkaa miettimään Jeesuksen opetuksia ennen kuin on myöhäistä, ettei vain viimeisenä päivänä osoittaudu olevan Haagar-Israelia palvova vuohikristitty.
Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
- Anonyymi00016
Aloittaja puhuu paskaa.
Kuoleman jälkeen ei ole mitään. Ei surua, ei iloa, ei kaipausta, ei mitään.
Ihminen ei menetä kuolemassaan mitään koska menettää kaiken.- Anonyymi00022
Tulet kokemaan karmean havahtumisen sinä päivänä, kun sielusi irtoaa ruumiistaan ja menee Jumalan luokse tuomiolle.
- Anonyymi00019
Makkabealaiskirjat osoittaa miten kävi juutalaisille jotka kielsi jumalattomia tai laittomia tekoja tekemästä. Osa heistä kidutettiin hengiltä ja osa ajautui ikuiseen sotaan kreikkalaismielisiä vastaan.
Toinen tosiasia on että tämän maailman Jumala on saatana joka auttaa valtaan ja onneen jokaisen joka tekee palvonta tekoja saatanalle.
Rakkaus kätkee kaiken, ei pidä kirjaa pahasta.....
Mikä siis on Hesekielin kirjan tarkoitus asian suhteen?
Maailmassa ei ole yhtäkään paikkaa jossa Jumala käyttäisi valtaa tuomitsemiseen tai siunaamiseen Raamatun mukaan vaan hänen tuomionsa ovat tutkimattomat.
Ainoastaan ihminen voi käyttää tuota kirjan kohtaa arvioidakseen mikä on oikein ja mikä väärin. Ja myös voi Poika käyttää sitä erotakseen omien vanhempiensa teoista. Hän voi yrittää olla parempi kuin vanhempansa. Ja hän voi yrittää katkaista rankaisun kierteen isien pahoista teoista.
Jeesus tuli sovittamaan kaikki pahat teot. Kaiken kaikkiaan Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, ja saastainen rypeköön saastassaan. Jne.
Koko kansaa voi Jumala lähettää varoittamaan profeetan. Ja jos kansa ei kuule niin se kansa tuhotaan. Niin on käynyt melko harvoin. Ennemmin on tullut vitsauksia kuten miekka, pedot, nälkä tai rutto.
Joskus ja usein Jumala ryöstää tai tuhoaa kansoja tehdäkseen itselleen elintilaa tai saadakseen sotasaalista.
Raamattu on kielletty ja hyödytön kirja usein. Tulee uudempia ja parempia pyhiä kirjoja kuten Marxin Pääoma. Jota hyvin monet lähtivätkin seuraamaan. Kullekin ajalle on oma asia ja muoto. Tänä päivänä on Profeetta Sakarjan mainitsema LENTÄVÄ KIRJA KÄÄRÖ. Siihen viittaa mm. www ja kännykät joiden viestit lentää ilman halki.- Anonyymi00024
Lentävä kirjakäärö ei tarkoita kännykkäviestejä eikä nettiä. Aikanaan helluntailaiset selittivät naisen eefa-mitassakin (laatikossa) tarkoittavan televisiota - siihen aikaan, kun televisio oli vielä kulmikas laatikko. Kun litteät näytöt tulivat, loppui eefa-mitasta puhuminen.
- Anonyymi00023
Jumala on armollinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
KP-Sesongilla ongelmia?
Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi251645Oot upea nainen, älä vähättele ittees
Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀681387- 961171
Jämsän Paras Ravintola
Särkijärven kioskiin on avattu uusi upea Maucas ravintola joka on jämsän paras. Loistava palvelu ja herkullinen ruoka. R771114Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku84799Ihmettelet nainen, miten vielä sinua rakastan
No jos en enää sinua ajattelisi, niin ei se mitään rakkautta olisi alunperinkään. En tarvi sinusta nähdä merkkiäkään, ni48747Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella29746- 64667
Kiellettyjä ajatuksia
Istutaan sylikkäin, katson sun silmiin, vastaat kstseeseen ja kiedon kädet sun ympärille. Huulet koskettaa sun huulia,43656- 38639