vai vähän rahaa?
Vastaukset 16
- Anonyymi00001
Riippuu kulurakenteesta, mutta kyllä tuolla alkuun pääsee jossain hankkeissa.
- Anonyymi00002
Käyttötilillä ihan liikaa. Kannattaa sijoittaa ainakin osa - ellei sitten ole jo isompia sijoituksia olemassa. Et oikein anna taustatietoja.
- Anonyymi00003
Se ei ole yhtään rahaa.
- Anonyymi00004
Kyselet samaa eri summilla.
Ja välillä ihan tällaisia, että onko paljon paljon vai onko se oikeasti vähän..
Mikä on pointtisi? Haluatko vain aloitella uusia viestiketjuja?
55000€ on summa rahaa, ihan kuin vaikka 25000€ tai 600000€. 55000 eurolla saa 55000 euron edestä vastiketta sen, mihin se raha riittää. 25000 eurolla vähemmän ja 600000 eurolla reilusti enemmän.
Eli rahaa tuo mainitsemasi summa on ihan siinä, kuin muutkin summat. Ja ylipäätäänkin, raha on rahaa. Ihan sama, kuinka suuri tai pieni kasa sitä ihmisellä on.- Anonyymi00010
Tuolla summalla myydään yksiö Mellunmäessä+ varainsiirtovero!
- Anonyymi00005
Mikä on e-tili?
Tiliraha? Pikkukaupungissamme oleva Nordean konttori on vain sovittuja tapaamisia varten.
Naapurikaupungin Nordean konttorin varainhoitaja tuli, sopimuksen mukaan suunnittelemaan tilirahojen viisaampaa sijoitusta.
Tarkisti samalla kaiken muunkin ja lopulta lätkäisi yhden tilin killingit valitsemaansa osakerahastoon. Tietenki pankin kannalta suotuisimpaan.
Käynnin kielteisenä puolena lienee, että olen vuosikymmenet käyttänyt Nordean premiumasiakkaan etua maksaa kaiken kortin korottomalla maksuaikaominaisuudella. Ka. 1,5kk. Pieni etu mutta kuitenkin kotiin päin.
Nyt se riivattu on alkanut perimään korkoa joten vastaisuudessa maksan maitotölkistä alkaen kaiken lähimaksulla.
Näin meitä pieneläkeläisiä kuritetaan. - Anonyymi00006
Tuollaisen säilytys tilillä on näköalattomuutta. Se pitää laittaa tuottamaan.
- Anonyymi00016
Kerro lisää tuosta tuottamisesta ja miten olet itse hyödyntänyt.Älä kuitenkaan tule lässyttämään mistään indekseistä.
- Anonyymi00007
Sillä eläisi viisi vuotta ilman Kelaa tai työsuhdetta. Viidessä vuodessa ehtii "tehdä" paljon. Voisi esimerkiksi opetella jotakin ihan uutta.
- Anonyymi00009
Ei rahaa voi olla tilillä. Minulla on 45000 euroa kotona. 15 vuotta olen säästänyt. Pitää olla 5-7 vuoden ruokarahat. Käytän ruokaan 250 euroa kk. Jos sota tulee niin autolla pakoon ruotsii niin pitää olla rahaa varalle.
- Anonyymi00011
Muista sitten, ettei kannata enää viedä pankkiin muutenkaan missään vaiheessa.
Muuten käy, kuin sille espanjalaismiehelle, kenestä uutisoitiin aiemmin tällä viikolla.
Oli säästänyt "patjan alle" vuosikymmenien ajan saaden reilu 200000€ säästöt. Sitten vasta oli vienyt ne pankkiin.
Niin verottaja mätkäisi hänelle rahapesualin verukkeella 101000 euron verot ja sakkojakin määrättiin liki 70000€, koska rahojen alkuperää ei enää noin pitkän ajan jäljiltä "voitu varmistaa luotettavasti".
Papparainen veti asian kylläkin rosikseen, eli oikeuteen, ja sai kumottua sentään tuon kymmenien tuhansien eurojen suuruisen sakon, mutta joutui silti maksamaan rahoista yli puolet valtiolle veroina. Paska nakki kaverilla, vähintään 40 vuoden säästäminen ja puolet veroihin. Ja kertaalleen verotettua rahaa, oli kuitenkin säästänyt mm. eläke- ja palkkatuloistaan ja myymästään omaisuudesta. Ja mistä muusta nyt olikaan saanut rahaa ihan laillisesti.
Eli valtio voi näemmä rosvota ihan laillisestikin kansalaisiaan. Ja kun kerta Espanjassakin onnistui, niin ihan varmasti onnistuu Suomessakin, jos joku erehtyy tekemään samoin.
Eli pidä rahat kotonasi jatkossakin kuolemaasi saakka. Käytä niistä sen verran, mitä tarvitset elääksesi siihen saakka, kun sinun viimeinen päiväsi koittaa.
- Anonyymi00012
Espanja on kova kommarimaa.
55 tonnia.,
Tässä maassa tuon summa on äkkiä kulutettu
ellei toisesta päästä tule kokoajan lisää rahaa tilille. - Anonyymi00013
Vertailun vuoksi. 25.06. 2026 oli saldo 2888,73€ ja sillä pärjään loppuvuoden ja pitkälle ensi vuodenkin puolelle.
Säännölliset kulut ovat 74m2:n yhtiövastike, sähkö ja vesi. - Anonyymi00014
Periaatteeni on, että jokaisella eurolla on sama ostovoima olkoonpa se yksin tai miljoonan kaverina.
Ihmisten käyttäytyminen ei vahvista tätä.
Arkitasolle pudotettuna tuo merkitsse, että ihmisten herkkyys tarpeettomman panostamiseen lisääntyy jos siihen on rahaa.
Välttämättömät tarpeet.
Tarpeelliset kohteet.
Tulevaisuuden turvaamisen takaavat tekijät.
Mukavuustekijät.
Nautintoa tuottavat tekijät.
Joillakin näyttämisen haluun liittyvät tekijät.
Käytännössä rajat eivät ole noin selvät.
Tulevaisuuden suunnittelu saattaa unohtua ja näyttämisen halu ohittaa muut tarvetekijät! - Anonyymi00015
Mene Monte Carlon vierasvenestamaan lounasaikaan kysymään laitureissa olevien jahtien takakansille miestarjoilijoiden passaamilta veneilijöiltä!
- Anonyymi00017
Sehän on ihan kamalasti rahaa tilillä eli jopa 10 kertaa
se määrä mikä minulla on jatkuvasti tilillä .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.1981171- 80747
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48712Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä45611Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va191602- 81601
Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan42579- 39559
- 23553
- 46550
- 106550
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja291531Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64509Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U47504Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko48497Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27493Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.91456Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.32451Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan69448Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt32441