Onko joku selvinnyt kuin ihmeen kautta

Anonyymi-ap

vaikeasta masennuksesta? En jaksa enää, kun kaikki on liian vaikeaa. Liian paljon noussut traumoja pintaan. En tiedä, mitä tekisin. Tunnen etten kuulu tänne ihmisten joukkoon.

29

208

Vastaukset 29

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Voi että

• Anonyymi00002

Oli varmasti väärä paikka avautua. Ei voi vaan pyytää keltään apua tähän tilaan.

• Anonyymi00003

Minä sairastin vaikeaa masennusta neljä vuotta 23 vuotiaasta alkaen ja lopuksi sairastuin masennuspysoosiin, jonka jälkeen tervehdyin masennuksesta. Eli kyllä siitä voi parantua vaikka se ei sairastamisen hetkellä siltä tunnukaan. Voimia sinulle.

• Anonyymi00004

Kiitos! Saitko jotain apua siihen? Oliko tukiverkostoa?
        ap

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

ap

Olin psykiatrisella osastolla pari viikkoa masennuspsykoosin takia. Sitä ennen kävin päiväosastolla varmaan pari vuotta, en tiedä onko sellaisia enää olemassakaan. Minulla oli yksi hyvä ystävä jonka kanssa olin pahimpina aikoina melkein 24/7, hän ymmärsi koska kärsi itsekin pahasta ahdistuksesta jne silloin. Päiväosastolta sain myös ystävän ja kavereita.
        Nykyään olen työelämässä, vaikka minulla on edelleen omat haasteeni traumojen vuoksi.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

ap

Ja itse paranin jo tästä, kunnes tehtiin jotain pahaa. Oli jo itsessään kamala asia, mutta lisäksi nosti vanhat traumat pintaan. Olen voinut oikein huonosti sen jälkeen nyt 2,5 vuotta. ap

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Olin psykiatrisella osastolla pari viikkoa masennuspsykoosin takia. Sitä ennen kävin päiväosastolla varmaan pari vuotta, en tiedä onko sellaisia enää olemassakaan. Minulla oli yksi hyvä ystävä jonka kanssa olin pahimpina aikoina melkein 24/7, hän ymmärsi koska kärsi itsekin pahasta ahdistuksesta jne silloin. Päiväosastolta sain myös ystävän ja kavereita.
        Nykyään olen työelämässä, vaikka minulla on edelleen omat haasteeni traumojen vuoksi.

Minulla ei ole sellaista ystävää. Osastolle en halua enää, kaksi kertaa riitti. Ei apua. Lääkkeet eivät sovi, on tehty farmakogeneettiset tutkimukset. Terapiaa en enää saa, eikä se ole auttanut. Onneksi en ole mennyt psykoosiin. Siksi kysyn, koska tämä tila on kroonistunut. Välillä vähän parempi olo, nyt pitkään tosi huono. En pärjää enää. ap

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Minulla ei ole sellaista ystävää. Osastolle en halua enää, kaksi kertaa riitti. Ei apua. Lääkkeet eivät sovi, on tehty farmakogeneettiset tutkimukset. Terapiaa en enää saa, eikä se ole auttanut. Onneksi en ole mennyt psykoosiin. Siksi kysyn, koska tämä tila on kroonistunut. Välillä vähän parempi olo, nyt pitkään tosi huono. En pärjää enää. ap

Siis siksi kysyn, voinko parantua kuin ihmeen kautta, koska olen kaikkea yrittänyt. ap

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Siis siksi kysyn, voinko parantua kuin ihmeen kautta, koska olen kaikkea yrittänyt. ap

Minulla masennuspireet loppui siihen psykoosiin enkä sen jälkeen ole ollut vaikeasti masentunut.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Minulla masennuspireet loppui siihen psykoosiin enkä sen jälkeen ole ollut vaikeasti masentunut.

Eli tavallaan sitten ihmeparantuminen kohdallasi? ap

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Eli tavallaan sitten ihmeparantuminen kohdallasi? ap

Kyllä se oli tosi erikoista ettei ollut enää masentunut, kun se loppui kuin veitsellä leikaten. Mitä lie aivokemioissa tapahtui?

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Kyllä se oli tosi erikoista ettei ollut enää masentunut, kun se loppui kuin veitsellä leikaten. Mitä lie aivokemioissa tapahtui?

Hienoa kuulla, olen iloinen puolestasi. Kyllä kai minullakin vielä toivoa on sitten. Kun kerran jo paranin, mutta sitten tapahtui jotain. Oli aika kova isku se. Kiitos!

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Hienoa kuulla, olen iloinen puolestasi. Kyllä kai minullakin vielä toivoa on sitten. Kun kerran jo paranin, mutta sitten tapahtui jotain. Oli aika kova isku se. Kiitos!

Olisi kannattanut kuunnella niitä varoituksia maahantunkeutujista. Nauti pskastas.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Olisi kannattanut kuunnella niitä varoituksia maahantunkeutujista. Nauti pskastas.

Erehdyt henkilöstä. En ole ollut tekemisissä maahantunkeutujien kanssa. ap

• Anonyymi00017
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Mikset saisi terapiaa enää?

Kyllä jokaisen pitää saada jos tarvitsee.
        Jos ei muuta niin vähintäänkin terkkarin psykiatrisen sairaanhoitajan apua.
        Vertaistuki on aika hyvä apu, parempi kuin terapia useasti.

-sivulta

• Anonyymi00020
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kannattaa tutkituttaa veriarvot.
        Kattavasti, etenkin kaikki rautaan liittyvät,
        d-vitamiini, folaatti, B12 aktiivinen yms.
        Sekä miettiä asunnon kuntoa.
        Enkä tarkoita mitään siisteys hommeleita.

-sivulta

• Anonyymi00022
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Mikset saisi terapiaa enää?

Kyllä jokaisen pitää saada jos tarvitsee.
        Jos ei muuta niin vähintäänkin terkkarin psykiatrisen sairaanhoitajan apua.
        Vertaistuki on aika hyvä apu, parempi kuin terapia useasti.

-sivulta

Työkyvyttömyyseläkkeellä ei saa kelakorvauksia terapiaan. Oli helpompi jäädä tk-eläkkeelle, kuin olla systeemin heiteltävänä, kun mahdollisuus siihen tarjottiin. Punnittuani asiaa päädyin lopulta siihen, vaikka tiesin ettei terapiaa enää korvattaisi. Aiemmin kun hain terapeuttia sain ainoastaan ratkaisukeskeisen. Maksoin siitäkin 40% itse. Laitoin lukemattomille terapeuteille hakemuksen silloin. Kaikki eivät vastanneet edes, osa vastasi ettei ole mahdollisuutta ottaa uusia asiakkaita. Ratkaisukeskeinen auttoi silloin pysymään jaloillani, mutta ei ollut riittävä tuki ongelmiini. Olisin tarvinnut vahvempaa tukea, kuten traumaterapiaa, sitä en valitettavasti saanut.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Kannattaa tutkituttaa veriarvot.
        Kattavasti, etenkin kaikki rautaan liittyvät,
        d-vitamiini, folaatti, B12 aktiivinen yms.
        Sekä miettiä asunnon kuntoa.
        Enkä tarkoita mitään siisteys hommeleita.

-sivulta

Oli ok vielä viimeksi, kun tutkittiin keväällä. Kiitos hyvästä huomiosta!

• Anonyymi00015

Voi olla vaihe elämässä, sitten helpottaa.

Voi, kun saisit toivoa. Toivon toivoa sinulle, tulevaisuutta ja toivoa.

• Anonyymi00018

Kiitos! Kyllä tämä on kestänyt jo aika kauan. Välillä parempia kausia, mutta nyt jo sen 2,5 vuotta pahempana. Tapahtunut asioita, joista vaikeaa on ollut yksin selviytyä. En voi koko pakettia tähän avata, mutta koko elämän ajan niin paljon vaikeuksia, että olisi ihme jos ei masentaisi. Olen ollut nk. yksinpärjääjä jo lapsesta, olosuhteiden pakosta. Vaikeaa ollut pyytää apua ihmisiltä tai avautua ongelmista, kun ei ole uskaltanut näyttää heikkoutta. Kotona kiusattu, koulussa ja työpaikallakin välillä. Puolustusmekanismit päällä kaiken aikaa. Työkyvyttömyyseläkkeellä olen tänäpäivänä.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Kiitos! Kyllä tämä on kestänyt jo aika kauan. Välillä parempia kausia, mutta nyt jo sen 2,5 vuotta pahempana. Tapahtunut asioita, joista vaikeaa on ollut yksin selviytyä. En voi koko pakettia tähän avata, mutta koko elämän ajan niin paljon vaikeuksia, että olisi ihme jos ei masentaisi. Olen ollut nk. yksinpärjääjä jo lapsesta, olosuhteiden pakosta. Vaikeaa ollut pyytää apua ihmisiltä tai avautua ongelmista, kun ei ole uskaltanut näyttää heikkoutta. Kotona kiusattu, koulussa ja työpaikallakin välillä. Puolustusmekanismit päällä kaiken aikaa. Työkyvyttömyyseläkkeellä olen tänäpäivänä.

Jatkan: Ihmissuhteet olleet paljolti traumakemiasuhteita. Toisaalta ne ovat avanneet silmät ja nostaneet traumat pintaan, jotta niitä voisi käsitellä. Ei vaan ole ollut keinoja, eikä työkaluja niihin.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Jatkan: Ihmissuhteet olleet paljolti traumakemiasuhteita. Toisaalta ne ovat avanneet silmät ja nostaneet traumat pintaan, jotta niitä voisi käsitellä. Ei vaan ole ollut keinoja, eikä työkaluja niihin.

Voi sinua pientä rakasta. Pitkä halaus täältä. Kaikki järjestyy vielä, älä luovuta.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Voi sinua pientä rakasta. Pitkä halaus täältä. Kaikki järjestyy vielä, älä luovuta.

Kiitos sinulle!

• Anonyymi00016

Läheiseni selvisi. Lääkityksen, useiden sairaalajaksojen ja terapian avulla. Rukousten myös.

• Anonyymi00023

Minulle eivät mitkään lääkkeet sovi, on siitä useita sivuja farmakogeneettisiä tutkimuksia.

• Anonyymi00024

Itsellä se meni ohi ihan sillä kun löytyi sopiva lääkitys kombo. Duloksetiini + abilify.

• Anonyymi00027

En ole niitä lääkkeitä maistellut kuin hetken, vetää olot ihan jumiin tai täysin lentoon. Parasta elämälle ja mielelle on ollut tavata ja jutella naapureiden ja kavereiden kanssa.

• Anonyymi00028

Minulla on varmasti myös pahinta sellainen sisäinen yksinäisyyden kokemus. Olen ollut seurueissa yksinäinen ja parisuhteissa yksinäinen. Tuntuu etten kelpaa juuri tällaisena muille. Osaan iloita niistä pienistä juttuhetkistä ihan ventovieraidenkin kanssa. Mutta sisäisesti jotenkin aina ollut yksin ja erilainen. Jonkun hetken joku on jaksanut jakaa rinnallani tätä matkaa. Olen erilainen, herkkä ja jokseenkin kai myös vaikea ja välillä tosi raskas ja vetäytyvä. En kuitenkaan ole pahantahtoinen ihminen.
        ap

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Minulla on varmasti myös pahinta sellainen sisäinen yksinäisyyden kokemus. Olen ollut seurueissa yksinäinen ja parisuhteissa yksinäinen. Tuntuu etten kelpaa juuri tällaisena muille. Osaan iloita niistä pienistä juttuhetkistä ihan ventovieraidenkin kanssa. Mutta sisäisesti jotenkin aina ollut yksin ja erilainen. Jonkun hetken joku on jaksanut jakaa rinnallani tätä matkaa. Olen erilainen, herkkä ja jokseenkin kai myös vaikea ja välillä tosi raskas ja vetäytyvä. En kuitenkaan ole pahantahtoinen ihminen.
        ap

Olen vähän samanlainen, yksin viihdyn ja porukassa joskus tulee hyljeksitty olo. No, joidenkin kavereiden kanssa kaikki sujuu, oikeastaan melkein ajatus saa kaverin soittamaan vaikka ei olisi asiaa, juttua kuitenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      43
      2040
    2. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      79
      1351
    3. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      84
      1341
    4. Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!

Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m
      Tv-sarjat
      15
      1224
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      129
      1105
    6. Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???

LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.
      Ähtäri
      97
      1031
    7. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      75
      1010
    8. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      160
      857
    9. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      56
      792
    10. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      61
      748
    11. Suomen 4. seksikkäin mies Miika Nousiaisen tilalle - Pitääkö olla huolissaan palaa tv:seen

Suosittu keskusteluohjelma tekee paluun. Tällä kertaa panelistina ei jatka enää Miika Nousiainen, vaan hänen tilalleen t
      Suomalaiset julkkikset
      13
      729
    12. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      86
      729
    13. Minulla on ikävä Sinua kulta, rakas

Olisitpa lähelläni, tarvitsen sinua ❤️
      Ikävä
      45
      701
    14. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      698
    15. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      24
      687
    16. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      148
      685
    17. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      29
      673
    18. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      97
      665
    19. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      657
    20. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      51
      637
    Aihe