Rakkaat ystävät Kristuksessa, iloa, rauhaa, totuutta ja rakkautta Herrassa Sebaotissa – Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä! Aamen.
Yeshua ei sanonut, että kaikki uskonnolliset tiet lopulta yhdistyvät yhdeksi turvalliseksi valtatieksi. Hän sanoi aivan päinvastoin:
”Mene ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on lavia ja tie leveä, joka vie kadotukseen... Kuin ahdas on se portti ja kaita se tie, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät!” (Matt. 7:13–14)
Leveä tie ei tarkoita vain avoimesti jumalatonta maailmaa. Leveälle tielle mahtuu myös paljon uskonnollisuutta. Siellä voidaan puhua Jeesuksesta ja samalla rakastaa tämän maailman kunniaa. Siellä voidaan rakentaa kirkollisia virkaportaita, tavoitella vaikutusvaltaa, kerätä mammonaa ja kutsua sitä Jumalan työksi.
Mutta Herra sanoi: ”Ei kukaan voi palvella kahta herraa.” (Matt. 6:24)
Tämä on kaita tie: oma risti. Kristuksen seuraaminen ei ole vain sitä, että uskotaan Hänen kerran kantaneen ristinsä, vaan että Morsian seuraa Sulhasta.
”Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.” (Luuk. 9:23)
Juuri tästä luonnollinen ihminen ei pidä. Hän haluaisi Kristuksen ilman oman lihan kuolemaa, armon ilman parannusta ja taivaan ilman sitä, että maailman rakkaus joutuu ristille.
Mutta Paavali sanoo: ”Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa.” (Gal. 2:20)
Siinä on hengellinen Israel. Ei ihmisen kansallinen tai kirkollinen luokitus, vaan sydämen kansa, jonka todellinen Kuningas on Yeshua. ”Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen... vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen.” (Room. 2:28–29)
Siksi Kristuksen seurakunta ei tarvitse vuohipukkien herruustaistelua. Yksi on Paimen. Yksi on Sulhanen. Hänen omansa ovat veljiä ja sisaria, lampaita Hänen laumassaan.
”Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi; sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.” (Matt. 23:8)
Leveä tie kysyy: kuinka paljon maailmaa voin pitää ja silti sanoa olevani kristitty? Kaita tie kysyy: Herra, mitä minun täytyy vielä luovuttaa, jotta Sinä yksin hallitsisit sydäntäni?
Rakas Herra Sebaot, johdata meidät pois leveän tien petoksesta. Anna meille voima kieltää itsemme, kantaa ristimme ja pysyä Karitsan veressä ja Totuuden Hengessä loppuun asti. Aamen.
Leveä uskonnollinen tie vai Kristuksen kaita tiejoka vain voi viedä ikuiseen Elämään Kristuksessa?
70
193
Vastaukset 70
- Anonyymi00001
Kun tie on leveä kuin aavikko, niin silloin Raamatusta revitään ikävät Paavalin kirjoitukset pois ja mustamaalataan hänet.
Kun uskonnollisuus menee oikein laveaksi niin siten käy.- Anonyymi00025
Rakkaat ystävät Kristuksessa, iloa, rauhaa, totuutta ja rakkautta Herrassa Sebaotissa – Isässä, Pojassa ja PyHässä Hengessä! Aamen.
Rakas nimimerkki ja rakkaat etsivät ihmiset.
Tämä laitosuskonnon ja lavean tien petos paljastuu siinä, kuinka luonnollinen ihminen suhtautuu Jumalan pyhään Sanaan. Kun tie tehdään leveäksi kuin aavikko, laitoskristillisyys ottaa käyttöönsä ulkokultaiset sakset: se leikkaa apostoli Paavalin kirjoituksista pois itsensä kieltämisen, lihan kuoleman ja pyhityksen, poimien vain omat mielijakeensa lihan miellyttämiseksi. He tekevät pienen sarven dispensatio-opeista ja armotalouskausista valheellisen evankeliumin, jossa vohla keitetään emänsä maidossa ja jossa ristin pahennus pyyhitään pois. Varoituksen sanat eivät kuitenkaan löydy pelkästään Paavalilta, vaan ne kaikuvat suoraan itse Kristukselta, Daavidin psalmeista ja koko Raamatun yhtenäisestä ilmoituksesta maailman perustamisesta asti.
Lavea tie on hengellinen aavikko, Egypti, Sodoma ja Gomorra, jossa vanha Aadam vaeltaa lihan himoissa ja uskonnollisessa ulkokultaisuudessa. Mutta tämän aavikon keskellä kulkee pyhien kaita tie: liitonarkkua ja kultaista uhripöytää ei ole pultattu maallisiin kivikirkkoihin eikä hierarkioihin, vaan niistä otetaan kiinni korennoilla kuin kapeilla paareilla. Se on elävä, liikkuva kaita tie, joka vaeltaa pitkin pimeää maailmaa vieden Jumalan luomatonta kirkkautta sinne, minne Henki ohjaa. Herra sanoi opetuslapsilleen suoraan, että Hänen omansa lähetetään kuin uhrikaritsat susien keskelle; he eivät etsi maallista valtaa, vuohipukkien herruutta eivätkä instituutioiden suosiota, vaan vaeltavat lapsenmielisinä ristiään kantaen.
Lavea tie etsii kompromisseja ja kysyy, kuinka paljon maailmaa ja syntiä voidaan pitää samalla kun lausutaan Herran nimeä. Kaita tie tietää, ettei kukaan voi palvella kahta herraa. Todellinen usko ei ole kirjanoppineiden leikkelyä eikä ihmistaltan portaiden veistämistä, vaan se on vanhan ihmisen täydellistä kuolemaa Golgatan ristillä ja uuden elämän nousemista Kristuksen ylösnousemuksessa. Jumalan kansa ei nojaa ihmisviisauden saksiin, vaan elää jokaisesta Sanasta, joka Jumalan suusta lähtee, seuraten Karitsaa minne ikinä Hän menee.
”...Karitsan, joka on teurastettu maailman perustamisesta asti.” (Ilm. 13:8)
”Ei väellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.” (Sak. 4:6)
”Mene ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on lavia ja tie leveä, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät. Kuin ahdas on se portti ja kaita se tie, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät!” (Matt. 7:13–14)
”Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.” (Matt. 6:24)
”Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.” (Luuk. 9:23)
”Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.” (Matt. 10:16)
”Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.” (Gal. 2:20)
”Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi; sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.” (Matt. 23:8)
”Sillä kolme on, jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja nämä kolme pitävät yhtä.” (1. Joh. 5:7–8)
Hylätkää lavean tien aavikko, laitosuskonnon leikellyt opit ja väärien profeettojen kompromissit! Ottakaa kiinni korennoista ja seuratkaa liitonarkkua Karitsan puhtaassa veressä ja Pyhän Hengen tulessa.
”Ja jos sinä teet minulle kivialttarin, älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket siihen taltallasi, niin sinä saastutat sen.” (2. Moos. 20:25)
”Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi niiden päällä paljastuisi.” (2. Moos. 20:26)
”Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: 'Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.'” (Matt. 11:25)
”Ja he voittivat hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä hengenänsä rakastaneet, vaan olivat alttiit kuolemaan asti.” (Ilm. 12:11)
Seiskäämme kapealla tiellä murtuneina ja lapsenmielisinä puhtaalla Hakkaamattomalla Kalliolla Hengen, veden ja veren murtumattomassa todistuksessa aina Taivaalliseen Uuteen Jerusalemiin saakka!
Herra me kiitämme Sinua siitä, että Sinun Sanasi seisoo vahvana ja jakamattomana läpi kaikkien aikojen. Vapauta meidät ja kaikki etsivät sielut lavean tien aavikolta, leikellyistä opeista ja lihan vääristä turvasatamista. Anna meille lapsenmielinen kuuliaisuus kantaa liitonarkun todistusta ja omaa ristiämme kapealla tiellä susien keskellä, luottaen ainoastaan Poikasi Jeesuksen Kristuksen kalliiseen sovintovereen. Aamen - Anonyymi00025
torre3 kirjoitti:
Aloitus on epäuskottavaa uskonnollista paatosta.
Rakkaat ystävät Kristuksessa, iloa, rauhaa, totuutta ja rakkautta Herrassa Sebaotissa – Isässä, Pojassa ja PyHässä Hengessä! Aamen.
Rakas nimimerkki ja rakkaat ihmiset.
Tämä maailman ja luonnollisen ihmisen reaktio on juuri sitä, mitä Herra Yeshua edeltä profetoi ja ilmoitti Sanassaan: kun totuuden Sana leikkaa lihan ylpeyden ja laitosuskonnon mukavuuden lävitse, luonnollinen ihminen ei kykene sitä ottamaan vastaan, vaan leimaa elävän todistuksen "epäuskottavaksi uskonnolliseksi paatokseksi". Luonnollinen ihminen ei voi käsittää sitä, mikä Jumalan Hengen on, sillä se on hänelle hullutusta.
Meitä on pilkattu, meitä on vainottu ja lyöty, mutta me emme ole vaipuneet alas emmekä paenneet pelossa kallionrotkoihin! Kallionrotkoihin ja luoliin pakenevat ne, jotka luottavat vanhan Aadamin voimaan ja joiden sydän lyö vuohipukkien kapinalliseen tahtiin. Luonnollinen ihminen kääntää koko Jumalan sanoman ylösalaisin: hän tekee armoistuimesta vain itserakkautensa ja oman lihansa heijastuksen, palvellen omaa nimeään ja etsien hyväksyntää maailmalta.
Mutta Karitsan lauma ei häpeä ristiä eikä pelkää ihmisten ivaa. Kapealla tiellä vaeltavat tietävät, että vain itsensä kieltämisen, murtumisen ja jokapäiväisen kuoleman kautta noustaan kestävälle, Hakkaamattomalle Kalliolle. Vaikka maailma huutaa vastaan ja pilkkaa Jumalan pyhää tulta, Karitsan veri puhdistaa, varjelee ja kantaa omansa pimeyden lävitse aina kirkkauden lepoon asti.
”Ei väellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.” (Sak. 4:6)
”Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä käsittää, koska se on hengellisesti tutkisteltava.” (1. Kor. 2:14)
”Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa; sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.” (Matt. 5:11–12)
”Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennenkuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä valitsin teidät maailmasta, sentähden maailma teitä vihaa.” (Joh. 15:18–19)
”Sillä kolme on, jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja nämä kolme pitävät yhtä.” (1. Joh. 5:7–8)
Älkää peljästykö maailman pilkkaa älkääkä antako vuohipukkien ivan horjuttaa uskoanne! Seiskää vahvoina Herran Sanassa ja Karitsan kalliissa sovintoveressä.
”Ja jos sinä teet minulle kivialttarin, älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket siihen taltallasi, niin sinä saastutat sen.” (2. Moos. 20:25)
”Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi niiden päällä paljastuisi.” (2. Moos. 20:26)
”Mene ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on lavia ja tie leveä, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät. Kuin ahdas on se portti ja kaita se tie, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät!” (Matt. 7:13–14)
”Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: 'Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.'” (Matt. 11:25)
”Ja he voittivat hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä hengenänsä rakastaneet, vaan olivat alttiit kuolemaan asti.” (Ilm. 12:11)
Seiskäämme kapealla tiellä murtuneina ja lapsenmielisinä puhtaalla Hakkaamattomalla Kalliolla Hengen, veden ja veren murtumattomassa todistuksessa aina Taivaalliseen Uuteen Jerusalemiin saakka!
Rakas Taivaallinen Isä, Herra Sebaot, Kaikkivaltias Israelin Pyhä Jahve ja taivaan ja maan Luoja, me kiitämme Sinua siitä, että Sinun totuutesi kestää kaiken maailman pilkan ja vastustuksen. Vahvista meitä ja kaikkia etsiviä sieluja seisomaan horjumatta kapealla tiellä, kun ihmiset solvaavat ja hylkäävät Sinun Sanasi. Anna meille lapsenmielinen rauha levätä Poikasi Jeesuksen Kristuksen kalliissa sovintoveressä ja kantaa ristiämme iloiten aina perille asti. Puhdista meidät Karitsan kalliin veren kautta ja varjele meidät kapealla tiellä aina Taivaallisen Uuden Jerusalemin iankaikkiseen lepoon asti. Jeesuksen Kristuksen pyhässä nimessä. Aamen. Anonyymi00025 kirjoitti:
Tämä maailman ja luonnollisen ihmisen reaktio on juuri sitä, mitä Herra Yeshua edeltä profetoi ja ilmoitti Sanassaan: kun totuuden Sana leikkaa lihan ylpeyden ja laitosuskonnon mukavuuden lävitse, luonnollinen ihminen ei kykene sitä ottamaan vastaan, vaan leimaa elävän todistuksen "epäuskottavaksi uskonnolliseksi paatokseksi". Luonnollinen ihminen ei voi käsittää sitä, mikä Jumalan Hengen on, sillä se on hänelle hullutusta.
Meitä on pilkattu, meitä on vainottu ja lyöty, mutta me emme ole vaipuneet alas emmekä paenneet pelossa kallionrotkoihin! Kallionrotkoihin ja luoliin pakenevat ne, jotka luottavat vanhan Aadamin voimaan ja joiden sydän lyö vuohipukkien kapinalliseen tahtiin. Luonnollinen ihminen kääntää koko Jumalan sanoman ylösalaisin: hän tekee armoistuimesta vain itserakkautensa ja oman lihansa heijastuksen, palvellen omaa nimeään ja etsien hyväksyntää maailmalta.
Mutta Karitsan lauma ei häpeä ristiä eikä pelkää ihmisten ivaa. Kapealla tiellä vaeltavat tietävät, että vain itsensä kieltämisen, murtumisen ja jokapäiväisen kuoleman kautta noustaan kestävälle, Hakkaamattomalle Kalliolle. Vaikka maailma huutaa vastaan ja pilkkaa Jumalan pyhää tulta, Karitsan veri puhdistaa, varjelee ja kantaa omansa pimeyden lävitse aina kirkkauden lepoon asti.
”Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä käsittää, koska se on hengellisesti tutkisteltava.” (1. Kor. 2:14)
”Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa; sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.” (Matt. 5:11–12)
”Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennenkuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä valitsin teidät maailmasta, sentähden maailma teitä vihaa.” (Joh. 15:18–19)
Älkää peljästykö maailman pilkkaa älkääkä antako vuohipukkien ivan horjuttaa uskoanne! Seiskää vahvoina Herran Sanassa ja Karitsan kalliissa sovintoveressä.
Rakas Taivaallinen Isä, Herra Sebaot, Kaikkivaltias Israelin Pyhä Jahve ja taivaan ja maan Luoja, me kiitämme Sinua siitä, että Sinun totuutesi kestää kaiken maailman pilkan ja vastustuksen. Vahvista meitä ja kaikkia etsiviä sieluja seisomaan horjumatta kapealla tiellä, kun ihmiset solvaavat ja hylkäävät Sinun Sanasi. Anna meille lapsenmielinen rauha levätä Poikasi Jeesuksen Kristuksen kalliissa sovintoveressä ja kantaa ristiämme iloiten aina perille asti. Puhdista meidät Karitsan kalliin veren kautta ja varjele meidät kapealla tiellä aina Taivaallisen Uuden Jerusalemin iankaikkiseen lepoon asti. Jeesuksen Kristuksen pyhässä nimessä. Aamen.Raamattu on ihmisten kirjoituksia, eikä Jeesusta ole ollutkaan. Uskonnot ovat sellaisia.
- Anonyymi00030
Anonyymi00025 kirjoitti:
Rakas Taivaallinen Isä, Herra Sebaot, Kaikkivaltias Israelin Pyhä Jahve ja taivaan ja maan Luoja, me kiitämme Sinua siitä, että Sinun totuutesi kestää kaiken maailman pilkan ja vastustuksen. Vahvista meitä ja kaikkia etsiviä sieluja seisomaan horjumatta kapealla tiellä, kun ihmiset solvaavat ja hylkäävät Sinun Sanasi. Anna meille lapsenmielinen rauha levätä Poikasi Jeesuksen Kristuksen kalliissa sovintoveressä ja kantaa ristiämme iloiten aina perille asti. Puhdista meidät Karitsan kalliin veren kautta ja varjele meidät kapealla tiellä aina Taivaallisen Uuden Jerusalemin iankaikkiseen lepoon asti. Jeesuksen Kristuksen pyhässä nimessä. Aamen.Tämä on juuri se, mitä ei voida olla näkemättä silloin, kun näkymätön näkyy näkyvän lävitse ja hiljainen sana huutaa kovempaa kuin ääni, joka ei vielä ole syntynyt. Sillä joka ymmärtää, ettei ymmärrys ole sitä mitä ymmärretään, tietää myös, että totuus kulkee siellä missä varjo ei enää jaksa kantaa omaa pimeyttään.
Meitä vastaan on nostettu sanat, mutta sanat ovat kaatuneet ennen kuin ne ovat ehtineet löytää suuntaansa. Meitä on mitattu vaa’alla, jonka toinen kuppi oli jo täynnä ennen kuin siihen asetettiin mitään. Emmekä siksi väisty, sillä tie ei kulje eteenpäin menemällä, vaan pysymällä siinä missä tie ei vielä ole alkanut.
Kun luonnollinen katse etsii ovea, hengellinen katse löytää seinän, joka avautuu vain silloin kun sitä ei avata. Tässä on myös vanhan ihmisen kompastuskivi: hän rakentaa tikkaat taivaaseen, vaikka tikkaat ovat jo alhaalla ja taivas niiden alla. Siksi vuohipukki kulkee sarvet edellä kohti lammaslaumaa, mutta lammas ei seuraa, koska sen korvat kuulevat hiljaisuuden väärinpäin.
Älkää siis ihmetelkö, jos he kutsuvat valoa varjoksi ja varjoa valoksi. Se joka seisoo keskellä tietä, voi nähdä molemmat suunnat ja silti kulkea paikallaan. Sillä Herra ei ole poissa siellä, missä Hän ei näy, eikä läsnä siellä, missä Hänet nähdään — vaan juuri siinä välissä, missä mikään näistä ei enää riitä.
Ja tässä meidän todistuksemme seisoo: ei siksi, että se olisi totta, vaan koska totuus seisoo silloin, kun todistus ei enää tarvitse itseään tuekseen. Sillä joka kaivaa kallion läpi löytääkseen luolan, löytää lopulta kallion, ja joka pakenee luolasta löytääkseen kallion, löytää lopulta saman luolan.
Näin Sana kulkee. Näin liha väistyy. Näin vuohi määkii, lammas kuuntelee ja trumpetti puhaltaa ilman että kukaan puhaltaa siihen. Ja siinä on meidän vastauksemme.
Amen Herrassamme. 🙏
Kun tietä tarpeeksi kavennetaan, itsemurha alkaa näyttää hurskaimmalta ratkaisulta.
- Anonyymi00009
Ei kukaan muu kavenna tietään kuin kukin itse. Kukin Jeesuksen seuraaja omassatunnossaan kuulee Pyhän Hengen "äänen" = hiljaisen vaikutuksen, joka neuvoo, ilmaisee myös eri synnit ja joista irrottautuminen rukouksen kautta on kunkin uskovan oma valinta ja pyrkimys.
Ihminen itsehän ei kovinkaan pitkään kykene hlllitsemään eikä poistamaan syntejään mutta voi suostua siihen, että sallii Jumalan Pyhän Hengen näin tehdä.
Se "ääni" ei siis pakota vaan kertoo vain mikä on pyhää ja mikä ei. Muistuttaa Raamatun sanasta. Kun uskova rukoilee, hän voi luovuttaa itsensä kussakin asiassa Jumalan työpöydälle ja hoidettavaksi, parannettavaksi.
Näin Kaita tie on juuri niin kaita kuin kyseinen ihminen sen kestää ja kykenee sillä hetkellä kulkemaan.
Ihmisvoimainen pinnistäminen, synnittömäksi pyrkiminen on mahdotonta ja tällaisessa uskossa elävä voi hyvinkin ahdistua ja ajautua jopa itsemurhaan. Häntä ohjaa vain Laki, mutta Jumalan armo ja työ puuttuu.
Henki ja Liha (Kristus tai Beliar) eivät tee yhteistyötä. Toinen, kussakin hetkessä on aina vallassa ja nujertaa sillä hetkellä toisen. Anonyymi00009 kirjoitti:
Ei kukaan muu kavenna tietään kuin kukin itse. Kukin Jeesuksen seuraaja omassatunnossaan kuulee Pyhän Hengen "äänen" = hiljaisen vaikutuksen, joka neuvoo, ilmaisee myös eri synnit ja joista irrottautuminen rukouksen kautta on kunkin uskovan oma valinta ja pyrkimys.
Ihminen itsehän ei kovinkaan pitkään kykene hlllitsemään eikä poistamaan syntejään mutta voi suostua siihen, että sallii Jumalan Pyhän Hengen näin tehdä.
Se "ääni" ei siis pakota vaan kertoo vain mikä on pyhää ja mikä ei. Muistuttaa Raamatun sanasta. Kun uskova rukoilee, hän voi luovuttaa itsensä kussakin asiassa Jumalan työpöydälle ja hoidettavaksi, parannettavaksi.
Näin Kaita tie on juuri niin kaita kuin kyseinen ihminen sen kestää ja kykenee sillä hetkellä kulkemaan.
Ihmisvoimainen pinnistäminen, synnittömäksi pyrkiminen on mahdotonta ja tällaisessa uskossa elävä voi hyvinkin ahdistua ja ajautua jopa itsemurhaan. Häntä ohjaa vain Laki, mutta Jumalan armo ja työ puuttuu.
Henki ja Liha (Kristus tai Beliar) eivät tee yhteistyötä. Toinen, kussakin hetkessä on aina vallassa ja nujertaa sillä hetkellä toisen.Kyllä, mutta myös ponnistelunopin vastakohta on helvettiä, koska loppuun asti analysoituna se alkaa näyttää kalvinismilta. Suo siellä, vetelä täällä. Kun lähtee sutta pakoon, tulee karhu vastaan.
En kuitenkaan tarkoittanut sitä, että itsemurha johtuisi oman ponnistelun aiheuttamasta ahdistuksesta, vaan jotakin sellaista, että hengellisen herkistymisen seurauksena elämän jatkaminen alkaa näyttää liian raskaalta synniltä.- Anonyymi00025
Rakas nimimerkki herrens_tiggare ja rakkaat ihmiset.
Tämä luonnollisen ihmisen ja epäuskoisen vuohipukin purkaus paljastaa vanhan Aadamin syvimmän kauhun: kun Kristuksen kaita tie riisuu lihan omat ansiot, ihmistaltan portaat ja maailman rakkauden, luonnollinen ihminen joutuu oman ylpeytensä umpikujaan ja huutaa epätoivossaan. Epäuskoinen vuohipukki kuvittelee, että elämän luovuttaminen tarkoittaisi lihan fyysistä tuhoa, koska hän ei tunne Pyhän Hengen uudestisyntymistä eikä sydämen ympärileikkausta.
Kameli ei mahdu neulansilmästä sisälle, ja sen lihallinen ratsastaja on yhtä kelvoton kuin pedolla ratsastava Babylonin portto. Ihmisen lihan ja vanhan luonnon on todella kuoltava – ei fyysisenä tekona, vaan hengellisesti, ultra-radikaalisti ja joka ikinen päivä ristin puulla! Vanhasta Aadamista luopuminen on itsensä kieltämistä, jotta sydämen muna ja sisin valkenisivat myös sisältäpäin pyhityksessä ja totuudessa. Ulkokultainen ihminen voi näyttää pinnalta kalkitulta ja uskonnolliselta, mutta sisältä hän on yhä lihan kellertävää saastutusta ja kuolemaa, ellei Karitsan veri ja Pyhän Hengen tuli pääse puhdistamaan koko sisintä.
Kaita tie ei aja ihmistä epätoivoon, vaan se vie sielun vapauteen synnin ja lihan orjuudesta. Kun ihminen kuolee omalle herruudelleen ja antaa koko elämänsä Karitsalle, hän ei vaivu kuolemaan, vaan nousee iankaikkiseen elämään. Karitsan ikeet ovat soveliaat ja Hänen kuormansa on keveä niille, jotka astuvat alas vuohipukkien sarvista ja ottavat vastaan lapsenmielisen uskon Hakkaamattomalla Kalliolla.
”Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.” (Gal. 2:20)
”Ja hän sanoi kaikille: 'Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä joka päivä ja seuratkoon minua.'” (Luuk. 9:23)
”Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.” (Matt. 16:25)
Hylätkää lihan epätoivo ja vuohipukkien kapina! Kuolkaa pois vanhasta Aadamista hengellisesti joka päivä ja ottakaa vastaan Karitsan elävä vanhurskaus.
Rakas Taivaallinen Isä, Herra Sebaot, Kaikkivaltias Israelin Pyhä Jahve ja taivaan ja maan Luoja, me kiitämme Sinua siitä, että Sinun kaidalla tielläsi kuolema omalle lihalle tuo todellisen, yltäkylläisen elämän. Vapauta meidät ja kaikki etsivät sielut epätoivon sumusta, vuohipukkien kapinasta ja lihan sokeudesta. Anna meille voimaa kieltää itsemme, kuolla vanhalle Aadamille joka päivä ja vaeltaa puhtaudessa Karitsan kalliin sovintoveren levossa aina perille asti. Puhdista meidät Karitsan kalliin veren kautta ja varjele meidät kapealla tiellä aina Taivaallisen Uuden Jerusalemin iankaikkiseen lepoon asti. Jeesuksen Kristuksen pyhässä nimessä. Aamen. - Anonyymi00025
herrens_tiggare kirjoitti:
Kyllä, mutta myös ponnistelunopin vastakohta on helvettiä, koska loppuun asti analysoituna se alkaa näyttää kalvinismilta. Suo siellä, vetelä täällä. Kun lähtee sutta pakoon, tulee karhu vastaan.
En kuitenkaan tarkoittanut sitä, että itsemurha johtuisi oman ponnistelun aiheuttamasta ahdistuksesta, vaan jotakin sellaista, että hengellisen herkistymisen seurauksena elämän jatkaminen alkaa näyttää liian raskaalta synniltä.Rakkaat ystävät Kristuksessa, iloa, rauhaa, totuutta ja rakkautta Herrassa Sebaotissa – Isässä, Pojassa ja PyHässä Hengessä! Aamen.
Tämä luonnollisen ihmisen filosofointi paljastaa jälleen sen sokeuden, jossa vanha Aadam yrittää järkeillä itsensä ulos Jumalan totuudesta. Ihminen näkee vain kaksi lihallista vaihtoehtoa: joko ihmistaltan ankaran ponnisteluopin ja suon, tai sen vastakohdan, kalvinismin mekaanisen ennaltamääräyksen ja vetelän! Mutta tämä on täydellinen eksytys: kumpikin ääripää on peräisin samasta langenneesta ihmisjärjestä. Jos ihminen pakenee omatekoista suorittamista, häntä vastaan ei tule mikään "pakollinen kalvinismi", vaan Jumalan luomaton, iankaikkinen rakkaus ja totuus Kristuksessa.
Jos kalvinismin fatalismi olisi totta, ei Jumalan rakkaudella olisi mitään todellista merkitystä. Herra ei heitä ennalta yhtäkään sielua helvettiin mielivaltaisesti, vaan ihminen itse tekee valintansa omassa niskuroinnissaan, kieltäytyessään parannuksenteosta ja rakastaessaan tätä katoavaa maailmaa enemmän kuin Herraa. Se, mitä luonnollinen ihminen kutsuu "hengelliseksi herkistymiseksi", joka johtaa elämänhalun menettämiseen ja epätoivoon, ei ole Pyhän Hengen työtä, vaan puhdasta epäuskoa ja synnin saastutusta!
Ihminen saastuttaa itsensä maailman turhuuksilla, puhuu maailman joutavia, ryvettyy synnissä ja palvelee kahta herraa. Silloin hänen omatuntonsa haavoittuu lihan synnistä, mutta hän ei suostu ojentamaan kättään ottaakseen kiinni Yeshuan ojentamasta vanhurskaasta kädestä. Maailman rakkaus on pimeä varjo, josta kaikki synninhedelmät ja toivottomuus kumpuavat. Ihminen katkaisee itse tietoisesti välit elävään Jumalaan ja syyttää sitten Jumalan tietä "liian raskaaksi". Mutta Herra Yeshua sanoi: "Minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä." Kaita tie ei ole toivotonta tuskaa, vaan se on vapauden, rauhan ja ilon tie Pyhässä Hengessä, kun ihminen kieltää itsensä, luopuu maailmasta ja antaa Karitsan kalliin veren puhdistaa koko sydämensä.
”Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei minulle kelpaa jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja saa elää. Kääntykää, kääntykää pois pahoilta teiltänne; sillä minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo!” (Hes. 33:11)
”Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekevät ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä.” (Matt. 11:28–30)
”Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.” (1. Joh. 2:15)
Hylätkää lihan fatalismi, kalvinismin harhat ja epäuskon valheellinen epätoivo! Ottakaa kiinni Yeshuan kädestä ja astukaa sisälle Karitsan elävään rauhaan.
Rakas Taivaallinen Isä, Herra Sebaot, Kaikkivaltias Israelin Pyhä Jahve ja taivaan ja maan Luoja, me kiitämme Sinua siitä, että Sinun armosi kutsuu jokaista eksynyttä ja särkynyttä sielua elämään eikä kuolemaan. Vapauta meidät ja kaikki etsivät ihmiset ihmisviisauden ansoista, lihan suorituksista ja kalvinismin epätoivoisesta pimeydestä. Riisu meiltä maailman rakkaus ja synnin saastutus, ja anna meille puhdas, lapsenmielinen usko tarttua Poikasi Jeesuksen Kristuksen kalliiseen käteen ja vaeltaa Hänen levossaan aina perille asti. Puhdista meidät Karitsan kalliin veren kautta ja varjele meidät kapealla tiellä aina Taivaallisen Uuden Jerusalemin iankaikkiseen lepoon asti. Jeesuksen Kristuksen pyhässä nimessä. Aamen. Anonyymi00025 kirjoitti:
Tämä luonnollisen ihmisen filosofointi paljastaa jälleen sen sokeuden, jossa vanha Aadam yrittää järkeillä itsensä ulos Jumalan totuudesta. Ihminen näkee vain kaksi lihallista vaihtoehtoa: joko ihmistaltan ankaran ponnisteluopin ja suon, tai sen vastakohdan, kalvinismin mekaanisen ennaltamääräyksen ja vetelän! Mutta tämä on täydellinen eksytys: kumpikin ääripää on peräisin samasta langenneesta ihmisjärjestä. Jos ihminen pakenee omatekoista suorittamista, häntä vastaan ei tule mikään "pakollinen kalvinismi", vaan Jumalan luomaton, iankaikkinen rakkaus ja totuus Kristuksessa.
Jos kalvinismin fatalismi olisi totta, ei Jumalan rakkaudella olisi mitään todellista merkitystä. Herra ei heitä ennalta yhtäkään sielua helvettiin mielivaltaisesti, vaan ihminen itse tekee valintansa omassa niskuroinnissaan, kieltäytyessään parannuksenteosta ja rakastaessaan tätä katoavaa maailmaa enemmän kuin Herraa. Se, mitä luonnollinen ihminen kutsuu "hengelliseksi herkistymiseksi", joka johtaa elämänhalun menettämiseen ja epätoivoon, ei ole Pyhän Hengen työtä, vaan puhdasta epäuskoa ja synnin saastutusta!
Ihminen saastuttaa itsensä maailman turhuuksilla, puhuu maailman joutavia, ryvettyy synnissä ja palvelee kahta herraa. Silloin hänen omatuntonsa haavoittuu lihan synnistä, mutta hän ei suostu ojentamaan kättään ottaakseen kiinni Yeshuan ojentamasta vanhurskaasta kädestä. Maailman rakkaus on pimeä varjo, josta kaikki synninhedelmät ja toivottomuus kumpuavat. Ihminen katkaisee itse tietoisesti välit elävään Jumalaan ja syyttää sitten Jumalan tietä "liian raskaaksi". Mutta Herra Yeshua sanoi: "Minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä." Kaita tie ei ole toivotonta tuskaa, vaan se on vapauden, rauhan ja ilon tie Pyhässä Hengessä, kun ihminen kieltää itsensä, luopuu maailmasta ja antaa Karitsan kalliin veren puhdistaa koko sydämensä.
”Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei minulle kelpaa jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja saa elää. Kääntykää, kääntykää pois pahoilta teiltänne; sillä minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo!” (Hes. 33:11)
”Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekevät ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä.” (Matt. 11:28–30)
”Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.” (1. Joh. 2:15)
Hylätkää lihan fatalismi, kalvinismin harhat ja epäuskon valheellinen epätoivo! Ottakaa kiinni Yeshuan kädestä ja astukaa sisälle Karitsan elävään rauhaan.
Rakas Taivaallinen Isä, Herra Sebaot, Kaikkivaltias Israelin Pyhä Jahve ja taivaan ja maan Luoja, me kiitämme Sinua siitä, että Sinun armosi kutsuu jokaista eksynyttä ja särkynyttä sielua elämään eikä kuolemaan. Vapauta meidät ja kaikki etsivät ihmiset ihmisviisauden ansoista, lihan suorituksista ja kalvinismin epätoivoisesta pimeydestä. Riisu meiltä maailman rakkaus ja synnin saastutus, ja anna meille puhdas, lapsenmielinen usko tarttua Poikasi Jeesuksen Kristuksen kalliiseen käteen ja vaeltaa Hänen levossaan aina perille asti. Puhdista meidät Karitsan kalliin veren kautta ja varjele meidät kapealla tiellä aina Taivaallisen Uuden Jerusalemin iankaikkiseen lepoon asti. Jeesuksen Kristuksen pyhässä nimessä. Aamen.Tämä netti on yksi maailma.
- Anonyymi00002
ArtoTTT
Liiankin hyvä aloitus tämän palstan keskustelun tasolle. Puhutteleva kuitenkin, onko oma kilvoittelu kunnossa.- Anonyymi00012
Viisa kommentti viisaaseen aloitukseen.
Roomalaiskirjeen kolmas luku kannattaa lukea vaikka joka päivä. - Anonyymi00018
Arto, jos ajattelee niitä lukemattomia tälle palstalle kuulumattomia aloituksia, joita myös sinä olet useamman tehnyt, ei pitäisi tulla yllätyksenä palstan keskustelun tason olevan heikko.
Anonyymi00012 kirjoitti:
Viisa kommentti viisaaseen aloitukseen.
Roomalaiskirjeen kolmas luku kannattaa lukea vaikka joka päivä.Tuskin Paavali on sen arvoinen.
- Anonyymi00025
Tämä vihollisen vanha juoni yrittää vaimentaa jokaisen Jumalan Sanan vartijan ja julistajan: sielunvihollinen kuiskaa lihan korvaan, että koska kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vajavaisia, kenelläkään ei olisi oikeutta nuhdella syntiä, lukea Yeshuan varoituksia eikä julistaa Jumalan iankaikkista totuutta. Vihollinen väittää, että uskovan pitäisi lopettaa Jumalan palveleminen ja Sanan vartiointi aina siihen asti, kunnes hän olisi omassa lihassaan täysin synnitön ja täydellinen.
Mutta tämä on saatanan ansa ja valhe! Jos vain synnittömät saisivat profetoida, lukea Raamattua ja nuhdella vääryyttä, koko maan päällä ei kuuluisi yhtäkään Jumalan Sanan todistusta, sillä ainoastaan Kristus itse on täysin synnitön. Todellinen roska ja malka ei ole sen silmässä, joka heikkoudessaankin murtuneena vartioi Sanan totuutta, tutkii kirjoituksia ja lukee varoituksia muille, vaan se on sen silmässä, joka sulkee korvansa Jumalan ääneltä, kieltäytyy parannuksesta ja levittää laitosuskonnon harhaoppeja.
Jumalan lapsen kilvoittelu ei ole oman lihallisen täydellisyyden rakentamista tai Siinain portaille kiipeämistä, vaan se on jokapäiväistä itsensä kieltämistä, heikkoutensa tunnustamista ja Karitsan kalliiseen sovintovereen turvaamista. Vartija seisoo muurilla ei omien ansioidensa varassa, vaan Herran Sanan arvovallalla. Vihollisen juoni hiljentää todistajat ei toimi, sillä Jumalan Sana ei ole sidottu ihmisen lihalliseen voimaan, vaan Pyhän Hengen luomattomaan kirkkauteen.
”Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.” (Room. 3:23–24)
”Saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.” (2. Tim. 4:2)
”Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.” (Hes. 3:17)
Älkää antako vihollisen syytösten sulkea suutanne älkääkä hyljätkö vartijan paikkaa kapealla tiellä! Pysykää lujina Sanan todistuksessa ja Karitsan kalliissa veressä.
Rakas Taivaallinen Isä, Herra Sebaot, Kaikkivaltias Israelin Pyhä Jahve ja taivaan ja maan Luoja, me kiitämme Sinua siitä, että Sinun armosi riittää meille heikoille ja vajavaisille ihmisille. Vapauta meidät ja kaikki etsivät sielut vihollisen syytöksistä, omantunnon lannistuksesta ja valheen ansoista, jotka yrittävät hiljentää Sinun pyhän Sanasi julistuksen. Anna meille murtunut ja rohkea sydän seisoa vartijoina kapealla tiellä, varoittaa eksyviä ja julistaa Poikasi Jeesuksen Kristuksen täytettyä sovitustyötä aina perille asti. Puhdista meidät Karitsan kalliin veren kautta ja varjele meidät kapealla tiellä aina Taivaallisen Uuden Jerusalemin iankaikkiseen lepoon asti. Jeesuksen Kristuksen pyhässä nimessä. Aamen. - Anonyymi00033
Lahkolaisen hurmoksellista paatosta.
- Anonyymi00003
Liian hyvää ollakseen totta, jos ei ole kuvioissa sotahullutta tai Paavalin herjaamista.
Pitää kilvoitella niitä vastustaen. - Anonyymi00004
Tietenkin pitää kilvoitella niin, että kannattaa hyviä asioita ja vastustaa pahoja, eikä päinvastoin.
Valtaosa tuosta oli uskonnollista jargonia. Osa kuulosti hienolta, mutta taisi olla ilman asiaa. Mutta ydin taisi olla tämä;
”Siellä voidaan puhua Jeesuksesta ja samalla rakastaa tämän maailman kunniaa. Siellä voidaan rakentaa kirkollisia virkaportaita, tavoitella vaikutusvaltaa, kerätä mammonaa ja kutsua sitä Jumalan työksi.”
”Mutta Herra sanoi: ”Ei kukaan voi palvella kahta herraa.” (Matt. 6:24)”
Jälkimmäinen kohta kokonaisuudessaan;
Matt. 6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
”Anonyymi00002” 2026-08-24 06:01:56 eli ArtoTTT: ”Liiankin hyvä aloitus tämän palstan keskustelun tasolle. Puhutteleva kuitenkin, onko oma kilvoittelu kunnossa.”
Tavallaan saat melkoiset kilarit, jos täällä samoista asioista kirjoitellaan.
Nostan esiin jälleen kerran tuon erään muotivirtauksen, eli poliittisen evankelikaalisuuden. Mammonan palvonta on heille tärkeää, kaikki arvo lasketaan rahassa. Rikkaita ihannoidaan ja köyhiä halveksitaan.Rakas sisar :"Mummomuori2" ja Herran iloa ja rauhaa. Mutta Herarn pelko on myös viisauden alku, sekä pelastus koska se on pohjimiltaan rakkautta suurinta.
hän on sanonut myös: "1. Johanneksen kirje 2:15 (FB38)
Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.-> eikä mammona joka ei ole Jumalan hengellisiä leivisköjä, vaan raha tule vain sen herralta ja sitä herraa palvovilta, jotka ovat maailmasta uskonnollisien ihmisien mukaan lukien jotka luetaan pakanoihin vaikka ihmisten virat kirkossa heidät tunnustaa, Jumala kavallettiin Poikansa kanssa 30 hopearahasta.
ja miks leveä tie ei vie perille? koska Jeesus sanoi niin.
ja 2Tim. 3:12 - Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi
Johannes 17:25 (FB38)
Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
Johannes 15:18 (FB38)
Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
Johannes 15:19 (FB38)
Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
Johannes 16:33 (FB38)
Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
Johannes 17:14 (FB38)
Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
1. Johanneksen kirje 3:13 (FB38)
Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.
Jos elät tässä maailmassa mukavaa elämää – jossa ihmiset hyväksyvät sinut uskonnollisten perinteidesi vuoksi etkä joudu kokemaan vainoa uskosi tähden – et silloin ole yhteydessä Jeesukseen Kristukseen; sen sijaan kuljet sitä leveää tietä, joka vie kadotukseen, vaikka tunnustaisitkin kristinuskoa. Raamattu sanoo, että jopa riivaajat uskovat – ja vapisevat.
Jaakobin kirje 2:19 (FB38)
Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
Toisin sanoen Isän tahto on toteutettava; on kannettava omaa ristiään ja kuoltava omalle tahdolleen joka päivä – sillä armo kumpuaa rakkaudesta Herraa kohtaan. Jumala ei säätänyt avioliittoa vain ihmisiä varten; se on kuva Kristuksesta ja hänen morsiamestaan, suhde, joka vaatii kuuliaisuutta. Jumalaa ei voi lepyttää pelkillä ihmisteoilla – sillä omista teoistamme syntyy synti, kun taas Jumalan valtakunnan teot ovat Kristuksen vanhurskautta.
Silti omaa tahtoa tarvitaan; kyse ei ole kalvinismista. Terveen ihmisen jäsenet liikkuvat itsestään – ne johdattavat olutkauppaan, jääkaapille, seksuaalisiin kohtaamisiin, sosiaalisiin tilaisuuksiin ja lihan himoja tyydyttäviin huvituksiin – samalla kun työtä tehdään Mammonan eikä Herran antamien talenttien tähden. Tällainen ihminen päätyy pimeyteen, kauas Jumalasta. Jumalaa ei lepytetä pelkällä sunnuntaimessulla; nämä asiat koskevat sydäntä, eivät ihmisen ulkonaisia tekoja.
Matteus 24:38 (FB38)
Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
Filippiläiskirje 2:12 (FB38)
Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
Jos joku inhimillinen paimen väitti muuta, hän valehteli – sillä juuri niin Saatana toimii; kasvot voivat hehkua hymyä, ja sanat sekä eleet voivat miellyttää ihmisluontoa, mutta Jumalan sana vääristellään.KR 1933/-38
2Kor. 11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
KR 1933/-38
2Kor. 11:15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.-> uskonnon edustajata jotka valhetele armoa joka ei vaadi mitään vastarakkautta ja oman ristin kantoa Herraa vastaan.
siunausta ja rauhaa- Anonyymi00013
Evankelisuuden, tarkoitat.
- Anonyymi00014
EsadAaegsrg kirjoitti:
Rakas sisar :"Mummomuori2" ja Herran iloa ja rauhaa. Mutta Herarn pelko on myös viisauden alku, sekä pelastus koska se on pohjimiltaan rakkautta suurinta.
hän on sanonut myös: "1. Johanneksen kirje 2:15 (FB38)
Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.-> eikä mammona joka ei ole Jumalan hengellisiä leivisköjä, vaan raha tule vain sen herralta ja sitä herraa palvovilta, jotka ovat maailmasta uskonnollisien ihmisien mukaan lukien jotka luetaan pakanoihin vaikka ihmisten virat kirkossa heidät tunnustaa, Jumala kavallettiin Poikansa kanssa 30 hopearahasta.
ja miks leveä tie ei vie perille? koska Jeesus sanoi niin.
ja 2Tim. 3:12 - Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi
Johannes 17:25 (FB38)
Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
Johannes 15:18 (FB38)
Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
Johannes 15:19 (FB38)
Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
Johannes 16:33 (FB38)
Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
Johannes 17:14 (FB38)
Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
1. Johanneksen kirje 3:13 (FB38)
Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.
Jos elät tässä maailmassa mukavaa elämää – jossa ihmiset hyväksyvät sinut uskonnollisten perinteidesi vuoksi etkä joudu kokemaan vainoa uskosi tähden – et silloin ole yhteydessä Jeesukseen Kristukseen; sen sijaan kuljet sitä leveää tietä, joka vie kadotukseen, vaikka tunnustaisitkin kristinuskoa. Raamattu sanoo, että jopa riivaajat uskovat – ja vapisevat.
Jaakobin kirje 2:19 (FB38)
Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
Toisin sanoen Isän tahto on toteutettava; on kannettava omaa ristiään ja kuoltava omalle tahdolleen joka päivä – sillä armo kumpuaa rakkaudesta Herraa kohtaan. Jumala ei säätänyt avioliittoa vain ihmisiä varten; se on kuva Kristuksesta ja hänen morsiamestaan, suhde, joka vaatii kuuliaisuutta. Jumalaa ei voi lepyttää pelkillä ihmisteoilla – sillä omista teoistamme syntyy synti, kun taas Jumalan valtakunnan teot ovat Kristuksen vanhurskautta.
Silti omaa tahtoa tarvitaan; kyse ei ole kalvinismista. Terveen ihmisen jäsenet liikkuvat itsestään – ne johdattavat olutkauppaan, jääkaapille, seksuaalisiin kohtaamisiin, sosiaalisiin tilaisuuksiin ja lihan himoja tyydyttäviin huvituksiin – samalla kun työtä tehdään Mammonan eikä Herran antamien talenttien tähden. Tällainen ihminen päätyy pimeyteen, kauas Jumalasta. Jumalaa ei lepytetä pelkällä sunnuntaimessulla; nämä asiat koskevat sydäntä, eivät ihmisen ulkonaisia tekoja.
Matteus 24:38 (FB38)
Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
Filippiläiskirje 2:12 (FB38)
Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
Jos joku inhimillinen paimen väitti muuta, hän valehteli – sillä juuri niin Saatana toimii; kasvot voivat hehkua hymyä, ja sanat sekä eleet voivat miellyttää ihmisluontoa, mutta Jumalan sana vääristellään.KR 1933/-38
2Kor. 11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
KR 1933/-38
2Kor. 11:15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.-> uskonnon edustajata jotka valhetele armoa joka ei vaadi mitään vastarakkautta ja oman ristin kantoa Herraa vastaan.
siunausta ja rauhaaKiitos hyvistä lainauksista.
Raamatussa liioitellaan liikaa. Ei voi olla, että toista vihaa ja toista rakastaa. On myös välimuotoja.
- Anonyymi00022
torre3 kirjoitti:
Raamatussa liioitellaan liikaa. Ei voi olla, että toista vihaa ja toista rakastaa. On myös välimuotoja.
Mitä ne välimuodot on?
Anonyymi00022 kirjoitti:
Mitä ne välimuodot on?
On jonkin verran vihaa tai rakkautta ja helliä tai huonoja tunteita.
- Anonyymi00025
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kiitos hyvistä lainauksista.
mitäpä tuosta minä en ole kiitoksen vertainen ollenkaan ,vain Herra on, toivon että Hän toimisi meissä rutkasti ,emmekä me itse,vaikka meidän oma tahto tarvitaan, meidän velvollisuus rakastaa Hätä joka on suurin ja korkein ja meidän tekoja hänessä tarvitaan etä pelastumme.
Siunausta ja rauhaa sinulle! - Anonyymi00025
torre3 kirjoitti:
Rakas veli torre3, rakkaat ihmiset ja rakkaat uskovaiset.
Tämä luonnollisen ihmisen väite siitä, että Raamattu ”liioittelisi” ja että maailman ja Jumalan välillä muka olisi jokin mukava välimuoto, paljastaa laitosuskonnon ja lihan sokeuden: luonnollinen mieli jökittää ja kapinoi sitä absoluuttista totuutta vastaan, ettei kukaan voi palvella kahta herraa. Ihminen etsii epätoivoisesti kompromissia, neutraalia vyöhykettä ja harmaata aluetta, jossa voisi yhtä aikaa pitää kiinni maailman kunniasta, lihan mukavuudesta ja Kristuksen nimestä. Maailman mielestä ehdoton totuus on liioittelua, koska lihan luonto haluaa kyntää samanaikaisesti sekä härällä että aasilla, kylvää sekasikiön peltoa ja elää haaleassa tilassa, jota Herra itse sanoo oksentavansa suustaan.
Hyvän ja pahan tiedon puun hedelmä maistuu luonnollisen ihmisen suussa houkuttelevalta, ja sen varjossa hän kuvittelee olevansa viisas ja löytäneensä "välimuodon", jossa synnillä ja vanhurskaudella on yhteinen sointu. Mutta Herra Yeshua ei jättänyt tilaa tällaisille ihmistaltan kompromisseille. Hän sanoi selvästi: "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa." Hengellisessä todellisuudessa ei ole harmaata vyöhykettä eikä pysyvää välimuotoa, sillä jokainen sydän on joko Karitsan puhtaan Hengen valossa tai vanhan Aadamin pimeässä oksalla. Kun ihminen yrittää kulkea kahdella eri tiellä, hän vain eksyy syvemmälle aavikon hiekkaan, kunnes totuuden valo paljastaa kaiken lihan katteen.
”Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.” (Matt. 6:24)
”Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä eikä kuuma; oi, jospa olisit kylmä tai kuuma! Mutta nyt, koska olet haalea, etkä ole kuuma etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani.” (Ilm. 3:15–16)
”Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.” (Matt. 12:30)
”Älkää eksykö, Jumala ei salli itseään pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.” (Gal. 6:7)
Hylätkää lihan välimuodot, haaleat kompromissit ja hyvän ja pahan tiedon puun myrkky! Astukaa ulos laitosuskonnon varjoista ja ottakaa vastaan Karitsan jakamaton totuus.
Rakas Taivaallinen Isä, Herra Sebaot, Kaikkivaltias Israelin Pyhä Jahve ja taivaan ja maan Luoja, me kiitämme Sinua siitä, että Sinun totuutesi on ehdoton, puhdas ja kirkas vailla mitään lihan välimuotoja. Vapauta veli torre3 ja kaikki etsivät sielut haaleuden, kompromissien ja hyvän ja pahan tiedon puun sokeudesta. Anna meille armoa kieltää itsemme, hylätkää kahden herran palveleminen ja vaeltaa uskollisesti kapealla tiellä Karitsan kalliissa veressä aina perille asti. Puhdista meidät Karitsan kalliin veren kautta ja varjele meidät kapealla tiellä aina Taivaallisen Uuden Jerusalemin iankaikkiseen lepoon asti. Jeesuksen Kristuksen pyhässä nimessä. Aamen. Anonyymi00025 kirjoitti:
mitäpä tuosta minä en ole kiitoksen vertainen ollenkaan ,vain Herra on, toivon että Hän toimisi meissä rutkasti ,emmekä me itse,vaikka meidän oma tahto tarvitaan, meidän velvollisuus rakastaa Hätä joka on suurin ja korkein ja meidän tekoja hänessä tarvitaan etä pelastumme.
Siunausta ja rauhaa sinulle!Huonosti mikään toimii teissä, sillä usko on Suomessa jo vähissä.
Anonyymi00025 kirjoitti:
Tämä luonnollisen ihmisen väite siitä, että Raamattu ”liioittelisi” ja että maailman ja Jumalan välillä muka olisi jokin mukava välimuoto, paljastaa laitosuskonnon ja lihan sokeuden: luonnollinen mieli jökittää ja kapinoi sitä absoluuttista totuutta vastaan, ettei kukaan voi palvella kahta herraa. Ihminen etsii epätoivoisesti kompromissia, neutraalia vyöhykettä ja harmaata aluetta, jossa voisi yhtä aikaa pitää kiinni maailman kunniasta, lihan mukavuudesta ja Kristuksen nimestä. Maailman mielestä ehdoton totuus on liioittelua, koska lihan luonto haluaa kyntää samanaikaisesti sekä härällä että aasilla, kylvää sekasikiön peltoa ja elää haaleassa tilassa, jota Herra itse sanoo oksentavansa suustaan.
Hyvän ja pahan tiedon puun hedelmä maistuu luonnollisen ihmisen suussa houkuttelevalta, ja sen varjossa hän kuvittelee olevansa viisas ja löytäneensä "välimuodon", jossa synnillä ja vanhurskaudella on yhteinen sointu. Mutta Herra Yeshua ei jättänyt tilaa tällaisille ihmistaltan kompromisseille. Hän sanoi selvästi: "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa." Hengellisessä todellisuudessa ei ole harmaata vyöhykettä eikä pysyvää välimuotoa, sillä jokainen sydän on joko Karitsan puhtaan Hengen valossa tai vanhan Aadamin pimeässä oksalla. Kun ihminen yrittää kulkea kahdella eri tiellä, hän vain eksyy syvemmälle aavikon hiekkaan, kunnes totuuden valo paljastaa kaiken lihan katteen.
”Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä eikä kuuma; oi, jospa olisit kylmä tai kuuma! Mutta nyt, koska olet haalea, etkä ole kuuma etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani.” (Ilm. 3:15–16)
”Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.” (Matt. 12:30)
”Älkää eksykö, Jumala ei salli itseään pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.” (Gal. 6:7)
Hylätkää lihan välimuodot, haaleat kompromissit ja hyvän ja pahan tiedon puun myrkky! Astukaa ulos laitosuskonnon varjoista ja ottakaa vastaan Karitsan jakamaton totuus.
Rakas Taivaallinen Isä, Herra Sebaot, Kaikkivaltias Israelin Pyhä Jahve ja taivaan ja maan Luoja, me kiitämme Sinua siitä, että Sinun totuutesi on ehdoton, puhdas ja kirkas vailla mitään lihan välimuotoja. Vapauta veli torre3 ja kaikki etsivät sielut haaleuden, kompromissien ja hyvän ja pahan tiedon puun sokeudesta. Anna meille armoa kieltää itsemme, hylätkää kahden herran palveleminen ja vaeltaa uskollisesti kapealla tiellä Karitsan kalliissa veressä aina perille asti. Puhdista meidät Karitsan kalliin veren kautta ja varjele meidät kapealla tiellä aina Taivaallisen Uuden Jerusalemin iankaikkiseen lepoon asti. Jeesuksen Kristuksen pyhässä nimessä. Aamen.Kovaa on Raamatussa liioittelu. Mooses, että Israelilaisia on niin paljon kuin taivaalla tähtiä, ja Paavali kuinka älyttämän pahoja ihmisiä on, ja että Nooan paattiin olisi mahtunut eläimet kaksin kappalein. Siinä räikeimmät liioittelut.
- Anonyymi00040
torre3 kirjoitti:
Huonosti mikään toimii teissä, sillä usko on Suomessa jo vähissä.
Ihmiset luopuu Jumalan Sanasta, lopun ajan merkki!
Anonyymi00040 kirjoitti:
Ihmiset luopuu Jumalan Sanasta, lopun ajan merkki!
Loppua ei näy kyllä vähään aikaan, mutta voi olettaa, että muutaman miljardin vuoden päästä uskovia ei ole, eikä Raamattua.
- Anonyymi00005
Tuomaan evankeliumissa ei edes mainita koko pelastusta, joten se ei kuulu Jeesuksen opetuksiin eikä sen pitäisi kuulua kristinuskoonkaan. Todelliset aidot kristityt kannattavat sielunhaihtumisoppia ja pitävät pelastusajattelua pakanallisena taikauskona.
- Anonyymi00007
ArtoTTT
Eikä Raamatussa mainita koko "Tuomaan evankeliumia". - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
ArtoTTT
Eikä Raamatussa mainita koko "Tuomaan evankeliumia".Tuomaan evankeliumi on arvokas lähde varhaiskristillisyyden ja historiallisen Jeesuksen tutkimuksessa.
Raamattu
Suunnitelmat
Matteus 24:35
Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
Markus 13:31
Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
Luukas 21:33
Kaikki, mitä Hän on sanonut – myös Vanhan testamentin kirjoitukset ja Siinain lait – pysyy voimassa; lain pieninkään piirto ei katoa. Se jakaa tulkitsijat kahteen ryhmään – vuohiin ja lampaisiin – sillä Jumala tuomitsee lihan ja Hengen mukaan ja erottaa toisistaan kaksi valtakuntaa: kyse ei ole vain kirjoitetuista säädöksistä, vaan kahdesta erilaisesta ihmissydämestä ja -hengestä. Se, mitä kirjoitukset sanovat pakanalle tai uskovalle, riippuu tulkitsijan sydämestä ja hengestä – sekä hänessä vaikuttavasta Pyhästä Hengestä.
Evankeliumi tarkoittaa ”Jumalan sanan lähettämistä”. Sanaa lähetetään jatkuvasti, eikä se ole riippuvainen aikakausista tai geopolitiikasta; on vain yksi elävä Jumalan sana – Kristus – sekä se, mitä Hän sanoo, opettaa ja käskee, mukaan lukien Hänen varoituksensa ja nuhteensa vääryydelle.
Siunausta ja rauhaa sinulle.- Anonyymi00015
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tuomaan evankeliumi on arvokas lähde varhaiskristillisyyden ja historiallisen Jeesuksen tutkimuksessa.
Raamattuun on syystä otettu se osa sen aikaisia kirjoituksia, jotka Jumala halusi sanaansa.
Anonyymi00007 kirjoitti:
ArtoTTT
Eikä Raamatussa mainita koko "Tuomaan evankeliumia".Raamattuun otettiin ne kirjoitukset, jotka muutamat siihen valitsivat.
- Anonyymi00017
EsadAaegsrg kirjoitti:
Raamattu
Suunnitelmat
Kaikki, mitä Hän on sanonut – myös Vanhan testamentin kirjoitukset ja Siinain lait – pysyy voimassa; lain pieninkään piirto ei katoa. Se jakaa tulkitsijat kahteen ryhmään – vuohiin ja lampaisiin – sillä Jumala tuomitsee lihan ja Hengen mukaan ja erottaa toisistaan kaksi valtakuntaa: kyse ei ole vain kirjoitetuista säädöksistä, vaan kahdesta erilaisesta ihmissydämestä ja -hengestä. Se, mitä kirjoitukset sanovat pakanalle tai uskovalle, riippuu tulkitsijan sydämestä ja hengestä – sekä hänessä vaikuttavasta Pyhästä Hengestä.
Evankeliumi tarkoittaa ”Jumalan sanan lähettämistä”. Sanaa lähetetään jatkuvasti, eikä se ole riippuvainen aikakausista tai geopolitiikasta; on vain yksi elävä Jumalan sana – Kristus – sekä se, mitä Hän sanoo, opettaa ja käskee, mukaan lukien Hänen varoituksensa ja nuhteensa vääryydelle.
Siunausta ja rauhaa sinulle."Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa."
Luostarin munkit hautasivat kopion Tuomaan evankeliumista saviruukussa maahan, ja tämän ansiosta Jeesuksen sanoja on säilynyt meidän aikoihin asti, vaikka Rooman keisari 300-luvulla pyrki etsimään ja polttamaan kaikki kopiot Tuomaan evankeliumista.
Eli on säilynyt aitojakin Jeesuksen oppeja, eikä pelkästään niitä kirjoja joita käytettiin valtionuskonnon perustamisessa, kun UT koostettiin 300-luvun lopulla. - Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa."
Luostarin munkit hautasivat kopion Tuomaan evankeliumista saviruukussa maahan, ja tämän ansiosta Jeesuksen sanoja on säilynyt meidän aikoihin asti, vaikka Rooman keisari 300-luvulla pyrki etsimään ja polttamaan kaikki kopiot Tuomaan evankeliumista.
Eli on säilynyt aitojakin Jeesuksen oppeja, eikä pelkästään niitä kirjoja joita käytettiin valtionuskonnon perustamisessa, kun UT koostettiin 300-luvun lopulla.ArtoTTT
Meidän tuntemamme Gnostilainen käsikirjoitus versio Tuomaan evankeliumista onkin ajoitettu jo peräti noin 350 jkr. paikkeille Anonyymi00019 kirjoitti:
ArtoTTT
Meidän tuntemamme Gnostilainen käsikirjoitus versio Tuomaan evankeliumista onkin ajoitettu jo peräti noin 350 jkr. paikkeilleSamaa ihmisen tarinaa tietenkin.
Anonyymi00015 kirjoitti:
Raamattuun on syystä otettu se osa sen aikaisia kirjoituksia, jotka Jumala halusi sanaansa.
Älä viitsi. Raamattuun muutama hemmo valitsi niitä kirjoituksia mitä halusi. Eivät maineet Jumalaa siihen.
EsadAaegsrg kirjoitti:
Raamattu
Suunnitelmat
Siunausta ja rauhaa sinulle.Siinä oli muutaman ihmisen mietteitä.
Anonyymi00017 kirjoitti:
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa."
Eli on säilynyt aitojakin Jeesuksen oppeja, eikä pelkästään niitä kirjoja joita käytettiin valtionuskonnon perustamisessa, kun UT koostettiin 300-luvun lopulla.Et ota huomioon, että Jeesusta ei ole ollut, mutta Paavali oli.
- Anonyymi00041
torre3 kirjoitti:
Raamattuun otettiin ne kirjoitukset, jotka muutamat siihen valitsivat.
Kyllä, kaikki tarvittava!
Anonyymi00041 kirjoitti:
Kyllä, kaikki tarvittava!
Mitä ihmettä sinä tarvitset? Satuja ja liioittelua, että ihminen lentää taivaaseen ja että paattiin mahtuu kaikki eläimet kahtena?
- Anonyymi00006
Kuka uskoo nettihörhöjen mukaa, on kaikista ihmisistä säälittävin.
Ehkäpä Jumala toimii niiden ihmisten kautta, joita maailma pitää ”höperöinä”? Kun Hän tuli ihmisenä maan päälle Betlehemiin, Hän kantoi kärsimystä, sairautta ja pilkkaa, ja maailma on vihannut Häntä aivan alusta pitäen.
Siunausta ja rauhaa.- Anonyymi00016
torre3 kirjoitti:
Miksi luulet, että Jumalaa on aina vihattu? Ja miksi?
Vastaa siihen itse, olethan paras asiantuntija!
Anonyymi00016 kirjoitti:
Vastaa siihen itse, olethan paras asiantuntija!
On pakko kysyä miksi kyseiset kirjoittajat ovat ajatelleet, että Jumalaa on vihattu.
- Anonyymi00025
torre3 kirjoitti:
Miksi luulet, että Jumalaa on aina vihattu? Ja miksi?
Jumalan vihaamisen syy on läsnä läpi koko luomakunnan historian: luonnollinen, langennut ihminen vihaa valoa, koska hänen omat tekonsa ovat pahoja. Jo ensimmäisenä luomispäivänä Jumalan luomaton Valkeus ilmestyi ja erotti valon pimeydestä – kauan ennen kuin neljäntenä päivänä luotiin taivaan valaisijat. Pimeys on vihannut tätä Valkeutta alusta asti, sillä Valkeus paljastaa lihan turmeluksen, riisuu ihmistaltan uskonnolliset valheet ja vaatii vanhan Aadamin kuolemaa.
Tämä viha näkyi heti syntiinlankeemuksen jälkeen, kun lihallinen Kain murhasi vanhurskaan Aabelin, koska Aabelissa asui aito usko, Pyhä Henki ja Karitsan veren todistus. Langennut enkeli Lucifer joukkoineen vihastui Kristukselle, Taivaan Kuninkaalle, ja tuo viha leimahti ihmiskunnassa lihan kapinana Jumalaa vastaan. Nooan päivinä ihmiset vain söivät, joivat, naivat ja nauroivat varoituksille, kunnes tuomio ja tulva tulivat. Samalla tavalla tänäkin päivänä ihmisiä kutsutaan sisälle pelastuksen arkkiin ja kapealle tielle, mutta vain harvat ottavat kutsun vastaan, vaikka elämän loppu ja tuomio voivat kohdata ihmisen minä hetkenä hyvänsä.
Vuorisaarnassa ja profeetallisissa vertauksissa Herra Yeshua paljasti tämän vihan syvimmän luonteen: kun Taivaallinen Kuningas lähetti palvelijansa kutsumaan väkeä Poikansa hääjuhlaan, maailma pahoinpiteli ja surmasi Hänen palvelijansa. Viimeisellä tuomiolla laumat erotetaan vuohiin ja lampaisiin juuri sen tähden, miten he suhtautuivat Herraan Hänen omissaan: "Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle." Kun Herra oli heissä köyhänä, sairaana, janoisena, kodittomana ja maailman vankina, laitosuskonnon vuohipukit kulkivat ohi ja hyljeksivät Häntä.
Maailma, joka vihaa Jumalaa, vihaa väistämättä myös Hänen pyhiään. Kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainotuiksi. Pyhät heitetään pois ihmisten yhteydestä, heidän nimensä pyyhitään pois ikään kuin paha ja heitä herjataan, mutta se on Karitsan seuraamisen iankaikkinen sinetti.
”Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja heittävät teidät pois yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan — Ihmisen Pojan tähden.” (Luuk. 6:22)
”Ja tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen töitään nuhdeltaisi.” (Joh. 3:19–20)
”Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennenkuin teitä.” (Joh. 15:18) Anonyymi00025 kirjoitti:
Jumalan vihaamisen syy on läsnä läpi koko luomakunnan historian: luonnollinen, langennut ihminen vihaa valoa, koska hänen omat tekonsa ovat pahoja. Jo ensimmäisenä luomispäivänä Jumalan luomaton Valkeus ilmestyi ja erotti valon pimeydestä – kauan ennen kuin neljäntenä päivänä luotiin taivaan valaisijat. Pimeys on vihannut tätä Valkeutta alusta asti, sillä Valkeus paljastaa lihan turmeluksen, riisuu ihmistaltan uskonnolliset valheet ja vaatii vanhan Aadamin kuolemaa.
Tämä viha näkyi heti syntiinlankeemuksen jälkeen, kun lihallinen Kain murhasi vanhurskaan Aabelin, koska Aabelissa asui aito usko, Pyhä Henki ja Karitsan veren todistus. Langennut enkeli Lucifer joukkoineen vihastui Kristukselle, Taivaan Kuninkaalle, ja tuo viha leimahti ihmiskunnassa lihan kapinana Jumalaa vastaan. Nooan päivinä ihmiset vain söivät, joivat, naivat ja nauroivat varoituksille, kunnes tuomio ja tulva tulivat. Samalla tavalla tänäkin päivänä ihmisiä kutsutaan sisälle pelastuksen arkkiin ja kapealle tielle, mutta vain harvat ottavat kutsun vastaan, vaikka elämän loppu ja tuomio voivat kohdata ihmisen minä hetkenä hyvänsä.
Vuorisaarnassa ja profeetallisissa vertauksissa Herra Yeshua paljasti tämän vihan syvimmän luonteen: kun Taivaallinen Kuningas lähetti palvelijansa kutsumaan väkeä Poikansa hääjuhlaan, maailma pahoinpiteli ja surmasi Hänen palvelijansa. Viimeisellä tuomiolla laumat erotetaan vuohiin ja lampaisiin juuri sen tähden, miten he suhtautuivat Herraan Hänen omissaan: "Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle." Kun Herra oli heissä köyhänä, sairaana, janoisena, kodittomana ja maailman vankina, laitosuskonnon vuohipukit kulkivat ohi ja hyljeksivät Häntä.
Maailma, joka vihaa Jumalaa, vihaa väistämättä myös Hänen pyhiään. Kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainotuiksi. Pyhät heitetään pois ihmisten yhteydestä, heidän nimensä pyyhitään pois ikään kuin paha ja heitä herjataan, mutta se on Karitsan seuraamisen iankaikkinen sinetti.
”Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja heittävät teidät pois yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan — Ihmisen Pojan tähden.” (Luuk. 6:22)
”Ja tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen töitään nuhdeltaisi.” (Joh. 3:19–20)
”Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennenkuin teitä.” (Joh. 15:18)Osaatko sanoa jonkun, joka vihaa Jumalaa. Ja kuka on sinua vihannut?
- Anonyymi00011
On se ihmisistä säälittävin, jonka usko ojentautuu nettijankkaajien mukaan.
Oletpa myönteinen pakkaus!😇❤️👍
Oikea RAKKAUSPAKKAUS!!!😇👍❤️❤️❤️
Siunausta!😇❤️❤️❤️❤️🙏- Anonyymi00020
Toivon että sodan sijasta tulisi rauha jo ja saisi ajella edes sun taas ilman sotaa vapaasti Venäjällä ja Euroopassa.
Jeesus rakastaa sinua.
Ota vastaan paras puolustus Jeesus sydämeesi.
Jeesus puolustaa kun uskot Häneen.- Anonyymi00021
torre3 kirjoitti:
Pitää ensin uskoa, että Jeesus oli olemassa.
Siihen kaikki perustuu, eikä siihen, että apostolit valehtelijoita.
Anonyymi00021 kirjoitti:
Siihen kaikki perustuu, eikä siihen, että apostolit valehtelijoita.
Joo, kristinusko perustuu siihen että Jeesus on olemassa, ja muissa uskonnoissa jotkut muut ovat palvonnan kohteita.
- Anonyymi00023
torre3 kirjoitti:
Joo, kristinusko perustuu siihen että Jeesus on olemassa, ja muissa uskonnoissa jotkut muut ovat palvonnan kohteita.
Jeesus ei ole palvonnan kohde. Hän opetti rukoilemaan ainoastaan Isä-jumalaa (Jahvea), mutta ei itse halunnut olla minkäänlaisen palvonnan tai rukoilun kohteena.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Jeesus ei ole palvonnan kohde. Hän opetti rukoilemaan ainoastaan Isä-jumalaa (Jahvea), mutta ei itse halunnut olla minkäänlaisen palvonnan tai rukoilun kohteena.
ArtoTTT
Joh. 3:
14»Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava, 15jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän. 16Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
17»Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen. 18Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan. 19Ja tuomio on tämä: valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden. Anonyymi00024 kirjoitti:
ArtoTTT
Joh. 3:
14»Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava, 15jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän. 16Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
17»Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen. 18Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan. 19Ja tuomio on tämä: valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden.Noin se Johannes hölisi 90-vuotiaana.
Anonyymi00023 kirjoitti:
Jeesusta kyllä palvotaan, vaikka Jeesuksen suuhun panneet sanat eivät siihen kehoittanut.
- Anonyymi00035
Mitä ikävöit halpaa polttoainette ja naisia?
- Anonyymi00036
torre3 kirjoitti:
Jeesusta kyllä palvotaan, vaikka Jeesuksen suuhun panneet sanat eivät siihen kehoittanut.
Jeesusta ei tarvitse laittaa valehtelee, kuten Paavalia, kun ei sanonut mitään pahaa homoista.
Mutta sanoi, että kaikki mitä anotte Hänen nimessään saatte. Anonyymi00036 kirjoitti:
Jeesusta ei tarvitse laittaa valehtelee, kuten Paavalia, kun ei sanonut mitään pahaa homoista.
Mutta sanoi, että kaikki mitä anotte Hänen nimessään saatte.Oletko sinä mitä saanut?
- Anonyymi00037
Ulkoa opittua uskonnollista jargonia, ei pohdiskelua, ei omia ajatuksia. Puhuva pää, toistelet lahkosi ominaispiirteisiin kuuluvia kielikuvia.
- Anonyymi00038
Varmasti vahvimmin julistavia tekstejä nämä tuotoksesi mitä palstalla on nähty aikoihin.
Perusteluja et esitä, tosin se on tyypillistä julistamiselle, joten ei mitään uutta auringon alla.
Tekstisi pyrkimys on ilmeisesti olla jonkinlainen "auktoriteetti." Perustelut siis kuitenkin puuttuvat, käytät argumentoinnin sijaan erittäin runsaasti uskonnollisia kielikuvia ja metaforia. Ehkäpä itse sitä edes tiedostamatta.
Teksteistäsi huokuu myös vahva vastakkainasettelun leima: me, oikeauskoiset kaidan tien kulkijat vs. he, luonnolliset, turmeltuneet ihmiset. Ulkoa opittua vapaiden suuntien uskonnollista retoriikkaa.
Joku voisi kuvitella, että olet paljonkin nähnyt vaivaa. En usko niin, tullaisen tekstin tuottaminen on siniule luultavasti hyvin vaivatonta. Mutta kun pitäisi aidosti argumentoida asioita perustellen se onkin jo sitten mahdotonta?
-a-teisti-- Anonyymi00039
Jankuttamalla yritetään aivopestä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1551723
Stubbin ylimielinen uho vie Suomea sotaan!!?
https://m.youtube.com/watch?v=aQ3c540lm9o Miten voi olla että maamme presidentii toimii näin vastuuttomasti kuten hölöt5531493Martina Aitolehti täräyttää suorat sanat Immu Fight Nightista: "Menen tietysti voittamaan"
Martina Aitolehti on ehtivä. Nyt hän on mukana Immu Fight Nightissa - ja kehässä vastaan tulee Nanna Karalahti. Miten l1781476Sinkut-palstan suurin valhe
Sinkut-palstan suurin valhe on väite siitä, että naisten olisi helpompaa pariutua kuin miesten. Niin kauan kuin sitä va280957Miesten suusta kuultua
Olen tässä samaa nyt muutaman kerran kuullut miesten suusta seuraavaa, toki hieman erilaisin sanavalinnoin kerrottuna: "178928- 58806
- 55748
Haluaisin mies tietää pari juttua
Haluisin mies laittaa sulle viestiä ja kysyä paria asiaa sulta. Mun piti kysyä ne tässä joitakin päiviä sitten irl, mutt26740- 56738
- 62714