Tilasimme tänään aikaa ajokortin uusintaan ja hämmästyimme, kun Traficom pakottaa meitä vanhempia henkilöitä lääkäriin. No olin itse siellä viime vuonna mutta nyt tuli vaimon vuoro ja ei kun tilaamaan lääkäriä. Eipä onnistukaan enää lääkäriasemalta, vaaan aika on tilattava yksityiseltä lääkärikeskukselta., Siellä lääkäri juttelee mukavaia aikanasa ja asiakkaan kuluksi, ja kuittaa keskukelle 326,00 euroa eläkeläisen rahaa! Ei helvetti, oikein ei voi tuollainen rosvous olla, sillä ei se muuta ole, kuin rosvousta, jonka on kehittänyt tämä jokpaikan TRAFICOM siis suomeksi Kuljetus kommunistit. Saatana ettei ole v-tutukselle rajaa. Itse maksoin vuosi sitten saman verran. Olen sitä mieltä, että TRAFICOM ON LAKKAUTETTAVA HETI ja siisrrettävä nuo nykyiset tehtävät jonkun inhimillisemmän laitoksen hoidettavaksi, ei saateri 326, 00 euroa juttutuokiosta joka ei vie 20 minuuttiakaan .
Vastaukset 16
- Anonyymi00001
Traficom on yhtä kuin kokoomus. Kokoomuksen yksi hillotolpista jolla bisnestä tehdään kaverien kanssa
- Anonyymi00002
Nykyinen hallitus päätti ettei julkisella voi käydä ajokorttiasioissa.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Nykyinen hallitus päätti ettei julkisella voi käydä ajokorttiasioissa.
Aloittaja on persu joka luulee muttei tiedä mistään mitään.
- Anonyymi00004
Traficom vain toteuttaa lakia. Eivät he ole vastuussa laista.
Voit ihan itse selvittää mitkä puolueet on tuon lainmuutoksen valmistelun tehneet jos asia sinua niin häiritsee.
Muutes, vertasitko eri lääkärifirmojen hintoja ajokorttitodistusta varten?
Jos et niin ... tyhmästä päästä kärsii ... - Anonyymi00005
Traficomilta saat
ajokortin kysymällä
jos olet Sdp- äänestäjä.
Virkailija Sirpa
lähtee samalla illalliselle
jos olet muslimi.
Kaikkai maksaa: nolla ( 0 ) euroa.
Kuka maksaa laskun ?
Kysäiseppä
Sdp- puoluetoimistolta.- Anonyymi00006
Kun tämän sepustuksen lukee, menee usko Suomeen sivistysvaltiona. Lopputulos on Trumpin Amerikka. Paetkaa ketkä voitte, vaikka Ruotsiin.
- Anonyymi00007
Aika kallis. Itse kävin viime kesänä, n. vuosi sitten, 5-v tarkastuksessa (60v), ihan yksityisellä. Hinta oli n. 130 e ja kesti jotain 20 min. Laajennettu tarkastus on kalliimpi mutta kyllä sekin pitäis 200-250 e irrota.
- Anonyymi00008
mikä on laajennettu tarkistus,,?
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Jossain 65-70 v paikkeilla lekuri tutkii asiakkaan kunnon ja mm. lääkityksen yms, vähän kattavammin. Jonkinlaista kevyehköä muistikoettakin siihen liittyy.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jossain 65-70 v paikkeilla lekuri tutkii asiakkaan kunnon ja mm. lääkityksen yms, vähän kattavammin. Jonkinlaista kevyehköä muistikoettakin siihen liittyy.
Ja jos testit menee vähänkin vikaan niin joutuu lisätutkimuksiin. Tuttu joutui tutkimuksiin dementiaepäilystä kun piti piirtää kellotaulu. Piirsi sellaisen mikä on kotonaan eli missä on vain lukemat 3, 6, 9 ja 12. Kellotaulu sekin on.
Voisin itse piirtää digitaalisen ja kysyä että mikä aika laitetaan. Sekin on kellotaulu. - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ja jos testit menee vähänkin vikaan niin joutuu lisätutkimuksiin. Tuttu joutui tutkimuksiin dementiaepäilystä kun piti piirtää kellotaulu. Piirsi sellaisen mikä on kotonaan eli missä on vain lukemat 3, 6, 9 ja 12. Kellotaulu sekin on.
Voisin itse piirtää digitaalisen ja kysyä että mikä aika laitetaan. Sekin on kellotaulu.Se kellotaulu kuuluu jo perustarkastukseen. Mulla meni numerojako pieleen viimeksi. Lekuri kysy, onko mielestäni ok. Totesin, moka tuli ja pyysi piirtään uudestaan. Siinä se. Itse olin muuten skarppi ja asiointi sujui ok ja varmaan moka meni jännityksen piikkiin.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Voisin itse piirtää digitaalisen ja kysyä että mikä aika laitetaan. Sekin on kellotaulu.Kun alle 70 v uusii ajokortin (ei ammattikorttia), niin selviää ilman mitään lääkärintarkastuksia, ellei ole tiedossa sen luokan sairauksia tai rajoitteita jotka vaativat lääkärinlausunnon. Tämä ajokortin uusinta hoituu netissä
- Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kun alle 70 v uusii ajokortin (ei ammattikorttia), niin selviää ilman mitään lääkärintarkastuksia, ellei ole tiedossa sen luokan sairauksia tai rajoitteita jotka vaativat lääkärinlausunnon. Tämä ajokortin uusinta hoituu netissä
Näin jos on ryhmä 1 kortti (Henkilöautot, mopot, moottoripyörät, traktorit)
Ryhmä 2 (Kuorma- ja linja-autot, C- ja D-luokat)Ennen 68 ikävuotta: Lääkärintodistus vaaditaan määräajoin (esimerkiksi ikäkausitarkastuksissa 50-, 55-, 60- ja 65-vuotiaana, jos kortti on myönnetty ennen vuotta 2013) tai korttia uusittaessa.68 vuotta täyttäessä ja sen jälkeen: Lääkärintarkastus vaaditaan kahden vuoden välein.
A-luokan setämiehellä on 2-ryhmän kortti hautaan asti, sen jälkeen siitä voi luopua. - Anonyymi00016
Anonyymi00008 kirjoitti:
Se on vähän tarkempi lääkärintarkastus, jossa käydään, ennenkuin täyttää 75 vuotta. Minä kävin sellaisessa viime kesänä.
- Anonyymi00013
Lääkäritarkisukset ovat lakisääteiset ja ovat olleet olemassa jo muutama vuosikymmen. Ei sitä kalleimalle lääkarille tarvitse mennä. Todistuksen saa puoleen hintaan kun vähän kyselee.
- Anonyymi00014
Ja päivitetty linjaus on täysin järkevä, ei tuo ole sellainen asia mikä pitäisi pystyä hoitamaan julkisen terveydenhuollon puolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2071560
Palstamiittinkiä taas ajattelen
Niin.. oli tuossa elokuussa Randen kanssa juttua palstamiitistä ensi kesälle. Ajatuksena oli miitti Jyväskylässä, joka182811- 51750
Mitä haluaisit minusta mies
Meidän tilanne on ns.vaikea, eikä olla koskaan puhuttu tai edes ehditty puhua siitä, että mihin me tällä kaikella säätäm55737Kun olet noin varovainen, niin tehdään näin
Ollaan luontevia kun tavataan. Ei mitään paineita. Halataan lämpimästi toisiamme, ja sitä hetkeä voi viivyttää, kunnes s36704Työttömille tulossa pakollinen ilmaistyö sanoo kokoomusministeri
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/078a91b0-4bdf-4a7b-9c3b-f3cf2bdd3dae Kokoomus, persut ja kepu laittavat työttömät382669Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti - Rajua röykytystä nyrkkeilymatsista "Ettei naisten botoksi..."
Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti nyrkkeilevät toisiaan vastaan Immu Fight Nightissa. Naiset ovat saaneet osakseen k50532- 30531
- 18525
Selvitetään tämä meidän välinen juttu
Kertoisin sulle, mitä sinussa näen ja mikä viehättää eniten. Pitkä tarina tulisi siitä, mutta haluisin nähdä, kun kuunte19516