Suositellaan, ettei illalla klo 19 jälkeen enää syötäisi mitään eli muutama tunti ennen nukkumaan menoa.
Katselin tuossa stiimiä, jossa stiimaaja paasaa terveellisestä elämäntavasta, käy kuntosalilla ja syö teveellisesti, niin syö kuitenkn klo 21 jälkeen.
Ei se iole kovin terveellistä noin myöhään symöminen, heikentää unta, koska elimstö
joutuu tekemään töitä ruoan sulattamisen kanssa ja unen laatu kärsii.
Ilta syöminen
9
<50
Vastaukset 9
- Anonyymi00001
Jaa, olen huomannut että nukun paremmin kun syön illalla. Onkohan tuo yksilöllistä?
- Anonyymi00002
Joskus menen illalla nukkumaan, enkä syö jos ei ole yhtään nälkä riippumatta siitä milloin olen edellisen aterian syönyt. Joskus ehkä klo 15-16.
Herään yöllä nälkään. Käyn ottamassa jääkaapista liha- tai kalaviipaleen tai keitetyn kananmunan. (Keitän kolme kerralla ja syön yhden n. joka toinen päivä.) Painun takaisin pehkuihin.
Joskus taas syön aterian vasta klo 20, kun olen ollut rientämässä koko päivän. Eli nälän mukaan. En koskaan ahda mahaa pullolleen vaan syön vain nälkääni. Ei mitään väliä mihin aikaan syön. - Anonyymi00003
Minä en pysty nukkumaan, jos yritän nälkäisenä saada unta. On jotain pientä syötävä ennen vuoteeseen menoa.
Harvoin herään yöllä kuitenkaan, niin että silloin söisin jotain. - Anonyymi00004UUSI
Onko unen laadun kärsimisestä jotain tutkittua faktaa. Kuulostaa humpuukijutulta.
- Anonyymi00007UUSI
Mulla ei ainakaan uni kärsi, jos syön ennen nukkumaan menoa. Tuntuu, että nukun paljon paremmin kun ei ole nälän tunnetta.
Ihmisethän on yksilöitä, eivät kaikki ole samanlaisia.
- Anonyymi00005UUSI
Otin kahvia, yökahvia. Öitä.
- Anonyymi00006UUSI
Nälkäisenä nukkumaan? En suostu.
- Anonyymi00008UUSI
Iltaisin ei yleensä ole muuta tekemistä kuin television katseleminen. Ilman välipaloja ei se onnistuisi. Mehän syömme henkisen tilamme vuoksi, emme nälän tunteen kuten ennen vanhaan. Ennen oli tavallista syödä jotta jaksaisi.
- Anonyymi00009UUSI
Miksi televisiota ei pystyisi katsomaan syömättä jotain ?
Monet pystyvät siihen. Jos syö henkisen tilan vuoksi, se on tunnesyömistä, eli haluaa saada herkuttelemalla paremman henkisen olotilan itselleen.
Kun katsoo ohjelmaa Hengenvaarallisesti lihava, niin siinä on kaikilla niillä sairaan lihavilla taustalla vaikeaa lapsuutta, mt-ongelmia, tunnesäätelyn vaikeuksia, ym. He ovat silloin tunnesyöjiä, ovat riippuvaisia syömisestä.
Samaan tarkoitukseen jotkut käyttävät liikaa alkoholia, jotkut pakenevat tunteitaan huumeisiin, tms.
Mitä paremmin oppii käsittelemään tunteitaan, niitä ei tarvitse alkaa pakenemaan, ja toimimaan epäterveellisellä tavalla saadakseen paremman henkisen olon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???401872Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha7101270- 991011
- 102888
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk88884- 62716
- 32612
Olinko yhden viestin arvoinen?
Sen verran olit valmis panostamaan ja selvittämään umpisolmuja. Kukkuluuruu vaan sinullekin mies.68508Kuka om uusi kylän mies?
Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku12495- 78491