Tuomitaanko ihminen sen perusteella, että
- ei kuulu kirkkoon tai johonkin muuhun seurakuntaan
- ei ole kastettu
- ei vietä sapattia
- ei siunaa Israelia
- ei puhu kielillä
- ei usko helvettiin
- ei todista Jehovasta
jne...
Ei mistään noista syistä, vaan >>> RAKKAUDETTOMUUDESTA !
Joh.12:48
Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: SE SANA, JONKA MINÄ OLEN PUHUNUT, SE ON TUOMITSEVA HÄNET VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ.
Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
TUOMION PERUSTEET
20
71
Vastaukset 20
Monet ihmiset tuomitsevat, sen näkee tälläkin palstalla.
- Anonyymi00001
Räsänen ei ainakaan ole rakkaudeton . Päivi rakastaa sionisteja .
- Anonyymi00003
Entä siionistien uhrit ?
Miten Päivi tai muut siionistikristityt vievät evankeliumia Jeesuksesta kärsiville muslimeille...vihaamalla heitä..?
Entä juutalaisille...palvomalla heitä..?
JEESUS :
"Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni...Matt. 28:19
Matt. 24:14
Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, TODISTUKSEKSI KAIKILLE KANSOILLE; ja sitten tulee loppu.
Henkilöön katsominen eli RASISMI estää evankeliumin julistamisen kaikille kansoille. Se vain lisää ihmisten ja kansojen välistä vihaa, eikä ole Jeesuksen uskoa, sillä Jeesus ei ole rasisti.
Ap.T.10
34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
35 vaan että JOKAISESSA KANSASSA se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
- Anonyymi00002
Jeesuksen seuraajat ovat Jeesuksen opetuslapsia, joilla on Jeesuksen usko.
Kirkkojen ja lahkojen = ERISEUROJEN opetuslapset eivät ole Jeesuksen opetuslapsia, vaan todellisen seurakunnan eli Jeesuksen ruumiin hajottajia ja harhaanjohtajia.
JEESUS :
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN OPETUSLAPSIKSENI...Matt. 28:19
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja JEESUKSEN USKON.
Jumalan Sana ei ole mikään kirja, vaan JEESUS.
Ilm. 19:13
Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja HÄNEN NIMENSÄ ON JUMALAN SANA . [Jes. 63:2,3 | Joh. 1:1]
Hepr. 4:12
JUMALAN SANA on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se PALJASTAA SISIMMÄT AIKEEMME JA AJATUKSEMME. [Ef. 6:17; Ilm. 1:16]
Ilm. 1:16
Hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, HÄNEN SUUSTAAN PISTI ESIIN KAKSITERÄINEN, TERÄVÄ MIEKKA, ja hänen kasvonsa olivat kuin loistava keskipäivän aurinko. [Jes. 49:2; Hepr. 4:12 | Matt. 17:2]
Vanhasta testamentistakin löytyy tuomioon liittyvä miekkakertomus, jonka avulla Salomo paljasti totuuden ja sen, kuka rakasti.
Salomon tuomio
1.Kun.3
16 Noihin aikoihin kuninkaan puheille tuli kaksi porttoa. He astuivat hänen eteensä,
17 ja toinen heistä sanoi: "Herrani, kuule minua! Minä ja tuo nainen asumme samassa talossa. Hän oli läsnä, kun minä synnytin lapsen.
18 Ja kun oli kulunut kaksi päivää siitä kun minä synnytin, silloin myös tuo nainen sai lapsen. Me olimme kahden, talossa ei ollut ketään muuta.
19 Tuon naisen poika kuoli yöllä, hän oli nukkuessaan tukahduttanut sen.
20 Silloin hän nousi keskellä yötä ja otti poikani minun vierestäni. Minä nukuin, ja niin hän pani lapsen viereensä makaamaan ja asetti kuolleen poikansa minun viereeni.
21 Kun aamulla nousin imettämään poikaani, se oli kuollut. Minä tutkin silloin lapsen tarkoin, eikä se ollut minun synnyttämäni poika!"
22 Toinen nainen sanoi: "Tuo ei ole totta! Minun poikani elää, sinun poikasi kuoli!" Toinen vastasi: "Ei, tuo kuollut on sinun poikasi, minun poikani elää!" Näin he riitelivät kuninkaan edessä.
23 Kuningas sanoi: "Tämä nainen väittää, että elävä poika on hänen ja kuollut tuon toisen. Tämä toinen taas sanoo, ettei se ole totta, kuollut poika on toisen ja elävä hänen."
24 "Hakekaa minulle MIEKKA", kuningas sanoi. Miekka tuotiin kuninkaan eteen.
25 Hän antoi käskyn: "HALKAISKAA ELÄVÄ LAPSI KAHTIA ja antakaa toinen puoli toiselle, toinen toiselle."
26 Silloin ***RAKKAUS LAPSEEN*** pani elävän pojan äidin puhumaan, ja hän huudahti kuninkaalle: "Herrani! Anna lapsi hänelle, älä anna surmata sitä!" Mutta toinen sanoi: "Ei minulle eikä sinulle. ***Halkaiskaa vain!***" [Jes. 49:15]
27 Silloin kuningas lausui: "Antakaa lapsi tuolle, joka ensin puhui, ***ÄLKÄÄ TAPPAKO SITÄ***. Hän on lapsen äiti."
28 Kautta koko Israelin levisi tieto tuomiosta, jonka kuningas oli antanut. Kaikki alkoivat kunnioittaa kuningasta, sillä he näkivät nyt, että HÄN OLI SAANUT JUMALALTA VIISAUDEN TUOMITA JA HALLITA OIKEIN. - Anonyymi00004
Matt.12:37 Sillä sanoistas sinä hurskaaksi tehdäät, ja sanoistas sinä tuomitaan. Biblia (1776)
- Anonyymi00005
"Tuomitaanko ihminen sen perusteella, että
- ei kuulu kirkkoon tai johonkin muuhun seurakuntaan
- ei ole kastettu
- ei vietä sapattia
- ei siunaa Israelia
- ei puhu kielillä
- ei usko helvettiin
- ei todista Jehovasta
jne...
Ei mistään noista syistä, vaan >>> RAKKAUDETTOMUUDESTA !"
Tämä aihe ei herätä minkäänlaisia intohimoja kenessäkään, vaikka kyseessä on ainoa Jeesuksen selvästi ilmoittama peruste, jolla ihmiset jaetaan pelastuviin lampaisiin ja pelastumattomiin vuohiin.
Sen sijaan, jos aletaan keskustelemaan kasteista, sapatista, Israelista, kielillä puhumisesta, helvetistä, Jehovasta jne..., niin ketjuun ilmestyy heti väittelijöiden armeija. joista jokainen kuvittelee pelastuvansa vaahtoamalla edellä mainituista "pelastusehdoista".
Mitäpä jos otettaisiin tarkastelun lähtökohdaksi se, miten paljon nämä kyseiset kirkkojen ja lahkojen itse keksimät opinkappaleet lisäävät seurakuntalaisten keskinäistä rakkautta toisiaan ja muita lähimmäisiään kohtaan...sekä uskomattomia että muiden eriseurojen jäseniä kohtaan ?
Joten jos voisit kertoa, miten sinun eriseurasi keksimä pelastusehto on lisännyt tai saanut aikaan rakkautta seurakuntalaisissa lähimmäisiään kohtaan, niin eikö se olisi paras todiste sen positiivisesta vaikutuksesta tähän rakkaudettomaan ihmiskuntaan...- Anonyymi00006
Miksi muuten sapatinrikkojaa ei tuomita kuolemaan kivitettäväksi ?
Hyvin selkeä Jumalan käsky Raamatussa ja uskovaiset tuomitsijat sen aina kohdallaan väistävät.
Ihmeellistä - Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Hyvin selkeä Jumalan käsky Raamatussa ja uskovaiset tuomitsijat sen aina kohdallaan väistävät.
IhmeellistäEsivallan tehtävä. Esivalta ei turhaan miekkaa kanna.
- Anonyymi00010
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ihmeellistä1.Tim.1:5
Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
Tämän perusteella Adventtikirkon pitäisi olla kaikkein rakkaudellisin seurakunta, koska adventistit ovat oman todistuksensa mukaan "kaikille käskyille uskollisia".
Onko näin ? - Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Esivallan tehtävä. Esivalta ei turhaan miekkaa kanna.
Mutta kun Raamatussa niin on rakastava julma ja kaikkitietävä Jumala tuomion rikkomuksesta tehtäväksi uskovaisille antanut.
Miksi he eivät elä niin kuin muille tuomiota saarnaavat ?
Eikö Jumala sitten tiedäkkään. - Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
IhmeellistäSielä piti myös kivittää jos pilkasi vanhempiaan sitäkään ei enää tehdä
mitä tuosta sanot ?
- Anonyymi00007
Paljon syytetään uskovaisia katkeruudesta väärinteköjöitäään kohtaan.
Tässä Raamatun mukainen sanoma tästä asiasta. https://www.youtube.com/watch?v=oiuWRpuOmHs - Anonyymi00009
1. Joh. 3:17
Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?
Kuinka hyvin tämä toteutuu sinun seurakunnassasi ?
Autetaanko siellä puutteenalaisia seurakuntalaisia vai pidetäänkö siellä rikkautta ja menestystä Jumalan siunauksena ja köyhyyttä omana syynä? ?- Anonyymi00012UUSI
Tämä on kuvaus nykyajan seurakuntien hengellisestä tilasta.
Ilm.3
14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Tämä on kuvaus nykyajan seurakuntien hengellisestä tilasta.
Ilm.3
14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"Ja tähän se luopumus ja hengellisen haureuden harjoittaminen lopulta johtaa.
Ilm.18
1 Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut RIIVAAJAIN ASUINPAIKAKSI JA KAIKKIEN SAASTAISTEN HENKIEN TYYSSIJAKSI ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
- Anonyymi00015UUSI
Jos haluaa tietää mitä advarit puhuvat voi katsoa Media7 sieltä löytyy.
- Anonyymi00016UUSI
Niin, siellä kerrotaan todennäköisesti Adventtikirkon teologiasta ja ihanteista eli pelkkää teoriaa, mutta se ei kerro mitään siitä, miten nämä teoriat toteutuvat adventistien käytännön elämässä.
Jos adventistit todellakin ovat "uskollisia kaikille käskyille" toisin kuin kaikki muut seurakunnat, niin Adventtikirkon luulisi olevan tunnettu lähimmäisen rakkaudestaan, sillä käskyn päämäärä on rakkaus.
Eli ovatko adventistit todellisessa elämässä rakastavampia ja empaattisempia kuin kaikki muut uskovaiset vai pelkästään puheissaan? Vai ovatko edes siinäkään...?
- Anonyymi00017UUSI
Tarvitseeko meidän itseasiassa kenenkään rakkautta tai rakkaudettomuutta pohtia ja ruotia.
Eikö tulisi olla huolissaan omastaan ja omasta pelastuksestaan.- Anonyymi00018UUSI
No siksipä juuri sitä kannattaakin pohtia ja ruotia, sillä se on se, joka Jeeuksen mukaan ratkaisee ihmisen ikuisen kohtalon...eivät siis teoreettiset oppikysymykset, joista uskikset jaksaa loputtomasti kiistellä, vaikka se Raamatussa kielletään.
- Anonyymi00019UUSI
Ihminen tuomitaan tekojen perusteella. Mikäli ihminen elää Jumalan tahdon mukaan häntä ei tulla tuomitsemaan. Ei ihminen tarvitse seurakuntaa saadakseen kokea Jumalan armon. On myös sellaisia ihmisiä eri seurakunnissa jotka eivät välttämättä ole samaa mieltä seurakunnan opetuksen kanssa kaikista asioista mutta se ei tarkoita sitä että hän olisi väärässä. Sellaiset ihmiset eivät vain ole löytäneet oppinsa mukaista seurakuntaa koska sellaista ei välttämättä ole olemassa omassa elinympäristössä. 00
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 140964
Palstamiittinkiä taas ajattelen
Niin.. oli tuossa elokuussa Randen kanssa juttua palstamiitistä ensi kesälle. Ajatuksena oli miitti Jyväskylässä, joka174693Mitä haluaisit minusta mies
Meidän tilanne on ns.vaikea, eikä olla koskaan puhuttu tai edes ehditty puhua siitä, että mihin me tällä kaikella säätäm36477Kun olet noin varovainen, niin tehdään näin
Ollaan luontevia kun tavataan. Ei mitään paineita. Halataan lämpimästi toisiamme, ja sitä hetkeä voi viivyttää, kunnes s25473Kyllä siinä oli jotain enemmän
vaikka moni asia meni pieleen ja mutkille. Oli sähköä välillämme ja siis sinäkin olit kiinnostunut. Mutta kun ne esteet,11452Selvitetään tämä meidän välinen juttu
Kertoisin sulle, mitä sinussa näen ja mikä viehättää eniten. Pitkä tarina tulisi siitä, mutta haluisin nähdä, kun kuunte19416- 15413
Työttömille tulossa pakollinen ilmaistyö sanoo kokoomusministeri
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/078a91b0-4bdf-4a7b-9c3b-f3cf2bdd3dae Kokoomus, persut ja kepu laittavat työttömät319413- 28412
Komulan mylly
Tuli vastaan tietoa, että Komulan myllyä korjataan. Hyvä niin. Mutta kuka tuon myllyn nykyisin omistaa, kuka huolehtii s13402