TUOMION PERUSTEET

Anonyymi-ap

Tuomitaanko ihminen sen perusteella, että
- ei kuulu kirkkoon tai johonkin muuhun seurakuntaan
- ei ole kastettu
- ei vietä sapattia
- ei siunaa Israelia
- ei puhu kielillä
- ei usko helvettiin
- ei todista Jehovasta
jne...

Ei mistään noista syistä, vaan >>> RAKKAUDETTOMUUDESTA !

Joh.12:48
Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: SE SANA, JONKA MINÄ OLEN PUHUNUT, SE ON TUOMITSEVA HÄNET VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ.

Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

160

235

Vastaukset 160

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monet ihmiset tuomitsevat, sen näkee tälläkin palstalla.

• Anonyymi00054

Raamattu on rakkautta, ja tuomioita tulvillaan.

• Anonyymi00110
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Raamattu on rakkautta, ja tuomioita tulvillaan.

siis raakuutta....

• Anonyymi00001

Räsänen ei ainakaan ole rakkaudeton . Päivi rakastaa sionisteja .

• Anonyymi00003

Entä siionistien uhrit ?

Miten Päivi tai muut siionistikristityt vievät evankeliumia Jeesuksesta kärsiville muslimeille...vihaamalla heitä..?

Entä juutalaisille...palvomalla heitä..?

JEESUS :
        "Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni...Matt. 28:19

Matt. 24:14
        Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, TODISTUKSEKSI KAIKILLE KANSOILLE; ja sitten tulee loppu.

Henkilöön katsominen eli RASISMI estää evankeliumin julistamisen kaikille kansoille. Se vain lisää ihmisten ja kansojen välistä vihaa, eikä ole Jeesuksen uskoa, sillä Jeesus ei ole rasisti.

Ap.T.10
        34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
        35 vaan että JOKAISESSA KANSASSA se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Entä siionistien uhrit ?

Miten Päivi tai muut siionistikristityt vievät evankeliumia Jeesuksesta kärsiville muslimeille...vihaamalla heitä..?

JEESUS :

Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, TODISTUKSEKSI KAIKILLE KANSOILLE; ja sitten tulee loppu.

Henkilöön katsominen eli RASISMI estää evankeliumin julistamisen kaikille kansoille. Se vain lisää ihmisten ja kansojen välistä vihaa, eikä ole Jeesuksen uskoa, sillä Jeesus ei ole rasisti.

Ap.T.10
        34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
        35 vaan että JOKAISESSA KANSASSA se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.

kuis muslimien uhrit- 600- luvulla syntynyt uskonto.
        vasemmistolaiset hyrräävät heidän opillaan ja suutelevat heitin varpaita.
        Sen ymmärtää heistä, kun oppipuolen isät ovat kommunismin äänenkannattajien puheparisen äärellä oppineet.

Totuutta ei kuule- ja miksi varaa on puhua.
        koti- missä kasvoin, oli niin punanen ja komuuni- että ei siellä uskoon tunnustauduttu. siksi vasemmistolaisuus on mitä on suurta hapatetta ja vääräleukaisuutta.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Entä siionistien uhrit ?

JEESUS :

Ap.T.10

Totisesti! Katso, valheen työtä on tehnyt kirjanoppineiden valhekynä.:
        "Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni...Matt." 28:19

Jeesus kumoaa vuorisaarnassa tämän, tämä on valheenkynän työtä:"Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni"

Jeesus nimenomaan kielsi tuputtamasta "evankeljumia" vieraisiin kulttuureihin:
        Jeesus sanoo vuorisaarnassaan: ”Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä.”

• Anonyymi00104
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Sen ymmärtää heistä, kun oppipuolen isät ovat kommunismin äänenkannattajien puheparisen äärellä oppineet.

koti- missä kasvoin, oli niin punanen ja komuuni- että ei siellä uskoon tunnustauduttu. siksi vasemmistolaisuus on mitä on suurta hapatetta ja vääräleukaisuutta.

"kuis muslimien uhrit- 600- luvulla syntynyt uskonto.
        vasemmistolaiset hyrräävät heidän opillaan ja suutelevat heitin varpaita."

Mitä vasemmistolaisuudella on tekemistä tämän asian kanssa, sillä vasemmistolaisuus on poliittinen aatesuunta, eivätkä vasemmistolaiset perusta aatteitaan Raamattuun ja väitä olevansa Jeesuksen seuraajia, kuten siionistimurhaajia palvovat ja siunaavat vuohikristityt.

• Anonyymi00105
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Jeesus kumoaa vuorisaarnassa tämän, tämä on valheenkynän työtä:"Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni"

Jeesus sanoo vuorisaarnassaan: ”Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä.”

Menehän sinä siionistivuohi nyt valehtelemaan jonnekin muualle...aloita vaikka oma valheketjusi !

• Anonyymi00131
        Anonyymi00079 kirjoitti:

"Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni"

(Matt. 10:14), Jeesus ohjeistaa opetuslapsiaan: ”Jos teitä jossakin talossa tai kaupungissa ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuunnella, lähtekää sieltä ja pyyhkikää pöly jaloistanne"

Ei nämä toisiaan kumoa, jos ei oppi uppoa otolliseen maaperään jatkakaa matkaa seuraavalle ovelle.0

• Anonyymi00133
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Jotka muslimeja päin ovat kallellaan edustavat sitä vihervasemmistolaista naistyyppiä joille N-sana on rasismia ja he kuvittelevat sananvapautta rajoittamalla poistavansa rasismin käsitteenä ja muutenkin edustavat suuntausta joka tukee uskostaan luopuneiden juutalaisten ajatusmaailmaa.

He eivät vain tiedä sitä koska he eivät ymmärrä sitä, että neuvostoliitto oli uskostaan luopuneiden juutalaisten perustama ja tämä porukka oli osaltaan syyllinen juutalaisiin kohdistuneisiin antisemitismisiin tapahtumiin.

https://keskustelu.kauppalehti.fi/threads/neuvostoliiton-perustivat-uskostaan-luopuneet-juutalaiset.138293/

• Anonyymi00002

Jeesuksen seuraajat ovat Jeesuksen opetuslapsia, joilla on Jeesuksen usko.

Kirkkojen ja lahkojen = ERISEUROJEN opetuslapset eivät ole Jeesuksen opetuslapsia, vaan todellisen seurakunnan eli Jeesuksen ruumiin hajottajia ja harhaanjohtajia.

JEESUS :
      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN OPETUSLAPSIKSENI...Matt. 28:19

Ilm. 14:12
      Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja JEESUKSEN USKON.

Jumalan Sana ei ole mikään kirja, vaan JEESUS.

Ilm. 19:13
      Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja HÄNEN NIMENSÄ ON JUMALAN SANA . [Jes. 63:2,3 | Joh. 1:1]

Hepr. 4:12
      JUMALAN SANA on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se PALJASTAA SISIMMÄT AIKEEMME JA AJATUKSEMME. [Ef. 6:17; Ilm. 1:16]

Ilm. 1:16
      Hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, HÄNEN SUUSTAAN PISTI ESIIN KAKSITERÄINEN, TERÄVÄ MIEKKA, ja hänen kasvonsa olivat kuin loistava keskipäivän aurinko. [Jes. 49:2; Hepr. 4:12 | Matt. 17:2]

Vanhasta testamentistakin löytyy tuomioon liittyvä miekkakertomus, jonka avulla Salomo paljasti totuuden ja sen, kuka rakasti.

Salomon tuomio
      1.Kun.3
      16 Noihin aikoihin kuninkaan puheille tuli kaksi porttoa. He astuivat hänen eteensä,
      17 ja toinen heistä sanoi: "Herrani, kuule minua! Minä ja tuo nainen asumme samassa talossa. Hän oli läsnä, kun minä synnytin lapsen.
      18 Ja kun oli kulunut kaksi päivää siitä kun minä synnytin, silloin myös tuo nainen sai lapsen. Me olimme kahden, talossa ei ollut ketään muuta.
      19 Tuon naisen poika kuoli yöllä, hän oli nukkuessaan tukahduttanut sen.
      20 Silloin hän nousi keskellä yötä ja otti poikani minun vierestäni. Minä nukuin, ja niin hän pani lapsen viereensä makaamaan ja asetti kuolleen poikansa minun viereeni.
      21 Kun aamulla nousin imettämään poikaani, se oli kuollut. Minä tutkin silloin lapsen tarkoin, eikä se ollut minun synnyttämäni poika!"
      22 Toinen nainen sanoi: "Tuo ei ole totta! Minun poikani elää, sinun poikasi kuoli!" Toinen vastasi: "Ei, tuo kuollut on sinun poikasi, minun poikani elää!" Näin he riitelivät kuninkaan edessä.
      23 Kuningas sanoi: "Tämä nainen väittää, että elävä poika on hänen ja kuollut tuon toisen. Tämä toinen taas sanoo, ettei se ole totta, kuollut poika on toisen ja elävä hänen."
      24 "Hakekaa minulle MIEKKA", kuningas sanoi. Miekka tuotiin kuninkaan eteen.
      25 Hän antoi käskyn: "HALKAISKAA ELÄVÄ LAPSI KAHTIA ja antakaa toinen puoli toiselle, toinen toiselle."
      26 Silloin ***RAKKAUS LAPSEEN*** pani elävän pojan äidin puhumaan, ja hän huudahti kuninkaalle: "Herrani! Anna lapsi hänelle, älä anna surmata sitä!" Mutta toinen sanoi: "Ei minulle eikä sinulle. ***Halkaiskaa vain!***" [Jes. 49:15]
      27 Silloin kuningas lausui: "Antakaa lapsi tuolle, joka ensin puhui, ***ÄLKÄÄ TAPPAKO SITÄ***. Hän on lapsen äiti."
      28 Kautta koko Israelin levisi tieto tuomiosta, jonka kuningas oli antanut. Kaikki alkoivat kunnioittaa kuningasta, sillä he näkivät nyt, että HÄN OLI SAANUT JUMALALTA VIISAUDEN TUOMITA JA HALLITA OIKEIN.

• Anonyymi00004

Matt.12:37 Sillä sanoistas sinä hurskaaksi tehdäät, ja sanoistas sinä tuomitaan. Biblia (1776)

• Anonyymi00005

"Tuomitaanko ihminen sen perusteella, että
      - ei kuulu kirkkoon tai johonkin muuhun seurakuntaan
      - ei ole kastettu
      - ei vietä sapattia
      - ei siunaa Israelia
      - ei puhu kielillä
      - ei usko helvettiin
      - ei todista Jehovasta
      jne...

Ei mistään noista syistä, vaan >>> RAKKAUDETTOMUUDESTA !"

Tämä aihe ei herätä minkäänlaisia intohimoja kenessäkään, vaikka kyseessä on ainoa Jeesuksen selvästi ilmoittama peruste, jolla ihmiset jaetaan pelastuviin lampaisiin ja pelastumattomiin vuohiin.

Sen sijaan, jos aletaan keskustelemaan kasteista, sapatista, Israelista, kielillä puhumisesta, helvetistä, Jehovasta jne..., niin ketjuun ilmestyy heti väittelijöiden armeija. joista jokainen kuvittelee pelastuvansa vaahtoamalla edellä mainituista "pelastusehdoista".

Mitäpä jos otettaisiin tarkastelun lähtökohdaksi se, miten paljon nämä kyseiset kirkkojen ja lahkojen itse keksimät opinkappaleet lisäävät seurakuntalaisten keskinäistä rakkautta toisiaan ja muita lähimmäisiään kohtaan...sekä uskomattomia että muiden eriseurojen jäseniä kohtaan ?

Joten jos voisit kertoa, miten sinun eriseurasi keksimä pelastusehto on lisännyt tai saanut aikaan rakkautta seurakuntalaisissa lähimmäisiään kohtaan, niin eikö se olisi paras todiste sen positiivisesta vaikutuksesta tähän rakkaudettomaan ihmiskuntaan...

• Anonyymi00006

Miksi muuten sapatinrikkojaa ei tuomita kuolemaan kivitettäväksi ?
        Hyvin selkeä Jumalan käsky Raamatussa ja uskovaiset tuomitsijat sen aina kohdallaan väistävät.
        Ihmeellistä

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Hyvin selkeä Jumalan käsky Raamatussa ja uskovaiset tuomitsijat sen aina kohdallaan väistävät.
        Ihmeellistä

Esivallan tehtävä. Esivalta ei turhaan miekkaa kanna.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ihmeellistä

1.Tim.1:5
        Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.

Tämän perusteella Adventtikirkon pitäisi olla kaikkein rakkaudellisin seurakunta, koska adventistit ovat oman todistuksensa mukaan "kaikille käskyille uskollisia".

Onko näin ?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Esivallan tehtävä. Esivalta ei turhaan miekkaa kanna.

Mutta kun Raamatussa niin on rakastava julma ja kaikkitietävä Jumala tuomion rikkomuksesta tehtäväksi uskovaisille antanut.

Miksi he eivät elä niin kuin muille tuomiota saarnaavat ?
        Eikö Jumala sitten tiedäkkään.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ihmeellistä

Sielä piti myös kivittää jos pilkasi vanhempiaan sitäkään ei enää tehdä
        mitä tuosta sanot ?

• Anonyymi00020
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.

Tämän perusteella Adventtikirkon pitäisi olla kaikkein rakkaudellisin seurakunta, koska adventistit ovat oman todistuksensa mukaan "kaikille käskyille uskollisia".

Onko näin ?

Adventistit eivät kumoa kymmenenkäskyn lakia, eivät myöskään kumoa sapattia.

Sapatin kumoajat nousevat Jumalan yläpuolelle ja julistavat, että Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti ei kuulu Uuden Liiton kristityille.

Aikoinaan vanha helluntalainen kirjoitti tällä palstalla: Sabatti ei kuulu Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle PISTE !

1234567---

• Anonyymi00028
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Sielä piti myös kivittää jos pilkasi vanhempiaan sitäkään ei enää tehdä
        mitä tuosta sanot ?

Uskovaiset eivät taida elää niin kuin tuomioita muille julistavat.
        Yleensä ja ainahan se uskovaisen tuomiolauselma muille on se ikuinen kärytys helvetin kärsimyksissä.
        Itsensä tuomitsevat tosin aina sinne paratiisin rientoihin.
        Tietävät itse paremmin kuin se kaikkitietävä Jumalansa.
        Voi voi

• Anonyymi00043
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Adventistit eivät kumoa kymmenenkäskyn lakia, eivät myöskään kumoa sapattia.

Sapatin kumoajat nousevat Jumalan yläpuolelle ja julistavat, että Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti ei kuulu Uuden Liiton kristityille.

Aikoinaan vanha helluntalainen kirjoitti tällä palstalla: Sabatti ei kuulu Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle PISTE !

1234567---

Et vastannut kysymykseen ja koko kommenttisi menee aiheen vierestä - kuten tavallista...

Oletettavaa siis on, ettei adventisteilla ole sen enempää rakkautta lähimmäisiään kohtaan kuin muillakaan, vaikka ovat "kaikille käskyille uskollisia", vaan ainoastaan kiihkoilevat fariseusten tavoin oppikysymyksistä, kuten muutkin.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Et vastannut kysymykseen ja koko kommenttisi menee aiheen vierestä - kuten tavallista...

Oletettavaa siis on, ettei adventisteilla ole sen enempää rakkautta lähimmäisiään kohtaan kuin muillakaan, vaikka ovat "kaikille käskyille uskollisia", vaan ainoastaan kiihkoilevat fariseusten tavoin oppikysymyksistä, kuten muutkin.

Tämä hyvä Adventistit eivät syötä sikkaa lapsilleen, eikä muille suun täydeltä.

1234567---

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Tämä hyvä Adventistit eivät syötä sikkaa lapsilleen, eikä muille suun täydeltä.

1234567---

Jeesus ei puhunut mitään sian syöttämisestä tai sapatin viettämisestä kuvaillessaan ihmisiä, jotka pelastuvat, joten aivan ilmeisesti nämä eivät ole niitä kaikkein tärkeimpiä asioita tässä yhteydessä.

Sen sijaan Raamatussa sanotaan "Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä "RAKKAUS PEITTÄÄ SYNTIEN PALJOUDEN"." 1. Piet. 4:8.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Jeesus ei puhunut mitään sian syöttämisestä tai sapatin viettämisestä kuvaillessaan ihmisiä, jotka pelastuvat, joten aivan ilmeisesti nämä eivät ole niitä kaikkein tärkeimpiä asioita tässä yhteydessä.

Sen sijaan Raamatussa sanotaan "Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä "RAKKAUS PEITTÄÄ SYNTIEN PALJOUDEN"." 1. Piet. 4:8.

Mitä itse Herra sanoo, ne ovat tärkeitä sanoja.

Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu "SANOO HERRA".

1234567---

• Anonyymi00055
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Onko näin ?

Miksi rakkaudellisin seurakunta. Pääasia että ovat omia itsiään.

Rakkauksista vouhotetaan päivät pitkät.

1234567---

• Anonyymi00058
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Onko näin ?

En yritäkkään olla rakastava !

1234567---

• Anonyymi00060
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Mitä itse Herra sanoo, ne ovat tärkeitä sanoja.

Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu "SANOO HERRA".

1234567---

"Mitä itse Herra sanoo, ne ovat tärkeitä sanoja."

Tuo on Vanhasta testamentista Vanhan LIHAN liiton ajalta.

Nyt eletään Uudessa HENGEN liitossa ja Jeesus on kristittyjen Herra, mutta kuten kaikesta sinun kommentoinnistasi hyvin käy ilmi, niin Jeesus ei ole adventistien Herra.

Joten sopii yrittää mennä ahtaasta portista läpi paavia kumartamalla ja kehua vielä itseään kuinka on "uskollinen kaikille käskyille"...

• Anonyymi00061
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Miksi rakkaudellisin seurakunta. Pääasia että ovat omia itsiään.

Rakkauksista vouhotetaan päivät pitkät.

1234567---

"Miksi rakkaudellisin seurakunta."

No jos on "uskollinen kaikille käskyille" ja käskyn päämäärä on rakkaus, niin tottahan silloin on rakkaudellinen seurakunta.

Ja jos on ainoa seurakunta, joka on "uskollinen kaikille käskyille", niin silloinhan on kaikkein rakkaudellisin seurakunta.

Jos taas ei ole rakkaudellinen seurakunta, niin looginen johtopäätös silloin on se, ettei todellisuudessa myöskään ole "uskollinen kaikille käskyille".

"Pääasia että ovat omia itsiään."

Voisitko laittaa Raamatun paikan, jossa itse Herra asettaa riman näin alas ?

• Anonyymi00063
        Anonyymi00060 kirjoitti:

"Mitä itse Herra sanoo, ne ovat tärkeitä sanoja."

Tuo on Vanhasta testamentista Vanhan LIHAN liiton ajalta.

Nyt eletään Uudessa HENGEN liitossa ja Jeesus on kristittyjen Herra, mutta kuten kaikesta sinun kommentoinnistasi hyvin käy ilmi, niin Jeesus ei ole adventistien Herra.

Joten sopii yrittää mennä ahtaasta portista läpi paavia kumartamalla ja kehua vielä itseään kuinka on "uskollinen kaikille käskyille"...

Uudessa Hengen liitossa, Jumala on hyväksi nähnyt sapattia pyhänä pitävälle ylifariseukselle näyttää useita, useita näkyjä vuosien varrella.

Jeesus ei tullut kumoamaan lakia ja profeettoja, joten Jeesus on Adventistien Herra. Adventistit eivät kumoa lakia.

Ei hyvät hyssykät sentään, kaikki eivät paavia kumarra.

1234567---

• Anonyymi00065
        Anonyymi00058 kirjoitti:

En yritäkkään olla rakastava !

1234567---

Tunnustat siis suoraan, ettei sinulla ole edes aikomustakaan yrittää noudattaa Jeesuksen ohjeita eli omia sanojasi käyttäen "kasvaa Kristukseen", vaan olet menossa ihan omia teitäsi ja omilla säännöilläsi "taivaaseen" tuomitsemaan muita Jeesuksen kanssa ???

Valitsemasi tie johtaa kylläkin Roomaan, jossa istuu Jeesuksen sijainen antikristus paavi hallitsemassa omaa suurta Babyloniaan, ja häntä tekin, sinä ja ylifariseus, kumarratte adventtilahkonne jäseninä.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00061 kirjoitti:

"Miksi rakkaudellisin seurakunta."

No jos on "uskollinen kaikille käskyille" ja käskyn päämäärä on rakkaus, niin tottahan silloin on rakkaudellinen seurakunta.

Ja jos on ainoa seurakunta, joka on "uskollinen kaikille käskyille", niin silloinhan on kaikkein rakkaudellisin seurakunta.

Jos taas ei ole rakkaudellinen seurakunta, niin looginen johtopäätös silloin on se, ettei todellisuudessa myöskään ole "uskollinen kaikille käskyille".

"Pääasia että ovat omia itsiään."

Voisitko laittaa Raamatun paikan, jossa itse Herra asettaa riman näin alas ?

Rakkaudesta paasataan päivät pitkät, milloin mistäkin uskonnolliselta
        kanavalta.

Pääasia, että Adventistit eivät kumoa kymmenenkäskyn lakia.

Tässä eräs kumoaja. Vanha helluntalainen kirjoitti rakkauden hengessä tällä palstalla: Sabatti ei kuulu Jumalan ja Kristuksen seurakunnalle PISTE .1234567---

• Anonyymi00069
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Tunnustat siis suoraan, ettei sinulla ole edes aikomustakaan yrittää noudattaa Jeesuksen ohjeita eli omia sanojasi käyttäen "kasvaa Kristukseen", vaan olet menossa ihan omia teitäsi ja omilla säännöilläsi "taivaaseen" tuomitsemaan muita Jeesuksen kanssa ???

Valitsemasi tie johtaa kylläkin Roomaan, jossa istuu Jeesuksen sijainen antikristus paavi hallitsemassa omaa suurta Babyloniaan, ja häntä tekin, sinä ja ylifariseus, kumarratte adventtilahkonne jäseninä.

Seuraan mihin kunkin tie johtaa julistuksineen. Seuraan myöskin kuinka ymmärtävät mikä on pedonmerkki kunkin mielestä.

1234567---

• Anonyymi00072
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Totuuden julistaminen on oikeaa rakkautta. Valheiden julistaminen on väärää rakkautta, kuten, että Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti ei kuulu Uuden Liiton kristityille. Tämä väärää rakkautta.

1234567---

• Anonyymi00096
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Onko näin ?

Minä en vaadi itseäni kohtaan mitään rakkauksia. Pitäisi pitäisi olla joidenkin mielestä, rakkautta rakkautta, ylenmäärin rakkautta.

1234567---

• Anonyymi00107
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Uudessa Hengen liitossa, Jumala on hyväksi nähnyt sapattia pyhänä pitävälle ylifariseukselle näyttää useita, useita näkyjä vuosien varrella.

Jeesus ei tullut kumoamaan lakia ja profeettoja, joten Jeesus on Adventistien Herra. Adventistit eivät kumoa lakia.

Ei hyvät hyssykät sentään, kaikki eivät paavia kumarra.

1234567---

"Ei hyvät hyssykät sentään, kaikki eivät paavia kumarra."

Siellä ekumeenisessa KIRKKOLAIVUEESSA adventistitkin ovat matkalla "taivaaseen", sillä onhan heillä antikristus paavin todistus tosikristillisyydestään.
        https://ekumenia.fi/aineistot/mika-kirkko-on-kristillinen/

https://ekumenia.fi/aineistot/laiva-ekumeenisen-liikkeen-tunnuksena-ja-muista-tunnuksista/
        "Kristus laivan kapteenina
        Laiva on tunnettu vertauskuva seurakunnasta eli kirkosta, jossa Kristus on kapteeni. Jo vanhan ajan kirkollisiin opettajiin kuulunut Hippolytos käytti tätä vertausta todeten: Maailma on meri, jolla kirkko purjehtii kuin laiva, mutta aallot eivät voi sitä tuhota. Laivan mastona on risti, koska pelastus on Jeesuksen ristin varassa, mutta samalla ilmaistaan, että Kristus itse on mukana kirkkonsa elämässä ja ohjaa sen taivaaseen."

Tosin Jumalan Sana eli Kristus ei taida tunnustaa tätä laivastoa, joka purjehtii KIRKKO-lipun alla.

Ilm.18
        19 Ja he heittivät tomua päänsä päälle ja huusivat itkien ja surren ja sanoivat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, jonka kalleuksista rikastuivat KAIKKI, JOILLA OLI LAIVOJA MERELLÄ, kun se yhdessä hetkessä TUHOUTUI!"
        20 Riemuitse hänestä, taivas, ja te pyhät ja apostolit ja profeetat; sillä Jumala on hänet tuominnut ja kostanut hänelle teidän tuomionne.
        21 Ja väkevä enkeli otti kiven, niin kuin suuren myllynkiven, ja heitti sen mereen sanoen: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä".

• Anonyymi00108
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Seuraan mihin kunkin tie johtaa julistuksineen. Seuraan myöskin kuinka ymmärtävät mikä on pedonmerkki kunkin mielestä.

1234567---

No Katolinen äitikirkkohan on itse ilmoittanut sen aivan selvästi, joten ei se ole mikään mielipidekysymys.

https://usercontent.one/wp/katolinen.fi/wp-content/uploads/2024/08/KKK-1.OSA-2.JAKSO-3.L-683-1065.pdf?media=1741678714

KIRKKO ON UNIVERSAALINEN PELASTUKSEN SAKRAMENTTI
        775. ”Kirkko on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmän Jumala-yhteyden ja koko ihmiskunnan ykseyden merkki ja välikappale.”201 Kirkon ensimmäinen päämäärä on olla ihmisten mitä läheisimmän Jumalayhteyden ”sakramentti”. Koska ihmisten keskinäinen yhteys perustuu yhteyteen Jumalan kanssa, kirkko on myös ihmiskunnan ykseyden sakramentti.
        Ykseys on jo alkanut kirkossa, sillä se kokoaa ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla kirkko on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”merkki ja väline”.360

776. Sakramenttina kirkko on Kristuksen työväline. Kirkko on Kristuksen
        käsissä ”kaikkien ihmisten lunastuksen välikappale”,202 ”kaiken käsittävä pelastuksen sakramentti”...

780. Maailmassa kirkko on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmisten
        välisen yhteyden merkki ja välikappale.

• Anonyymi00007
    • Anonyymi00009

1. Joh. 3:17
      Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?

Kuinka hyvin tämä toteutuu sinun seurakunnassasi ?

Autetaanko siellä puutteenalaisia seurakuntalaisia vai pidetäänkö siellä rikkautta ja menestystä Jumalan siunauksena ja köyhyyttä omana syynä? ?

• Anonyymi00012

Tämä on kuvaus nykyajan seurakuntien hengellisestä tilasta.

Ilm.3
        14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
        20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
        21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
        22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ilm.3
        14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
        20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
        21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.

Ja tähän se luopumus ja hengellisen haureuden harjoittaminen lopulta johtaa.

Ilm.18
        1 Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
        2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut RIIVAAJAIN ASUINPAIKAKSI JA KAIKKIEN SAASTAISTEN HENKIEN TYYSSIJAKSI ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ilm.3

Laodekean synti oli kahdenlaiset vaatteet, valitsevaan aikaan ja yhteiskuntaan sopivat. Mooseksen laki kielsi kahdenlaisista langoista kudottujen vaatteiden pitämisen. Älä pue yllesi vaatetta, joka on kudottu kahdenlaisista langoista, villaisista ja pellavaisista sekaisin.
        Pellavainen vaate on kuva uuden liiton vanhurskaudesta: hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus.
        Villa taasen kuvaa lain vanhurskautta. Villa on kuuma ja pellava viileä. Pellavavaateseen pukeutunut ei hikoile. Villa sen sijaan hiostaa. Hiki kuvaa omia tekoja. Villa on kuva lain teoista. Ylipappien piti Jumalan läsnäoloon astuessaan olla pukeutuneena pellavavaatteisiin.
        Laodikean seurakunta harjoitti uskontoa, sekoitusta armosta ja Mooseksen laista.

• Anonyymi00082

Armosta olemme pelastetut uskon kautta, emme tekojen kautta. Turha tässä on tekoja ruveta luettelemaan.

1234567---

• Anonyymi00084
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Armosta olemme pelastetut uskon kautta, emme tekojen kautta. Turha tässä on tekoja ruveta luettelemaan.

1234567---

Sanoo sapatista höpöttäjä.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Sanoo sapatista höpöttäjä.

Olet liian ylimielinen Jumalan sapattia kohtaan.

1234567---

• Anonyymi00102
        Anonyymi00082 kirjoitti:

1234567---

Sinä käänsit tämänkin ketjun aiheen aivan sivuraiteille pois JEESUKSEN OPETUKSISTA sapatista kiihkoilemiseen sekä adventistien ja ylifariseuksen jalustalle nostamiseen.

Tämän ketjun aiheena oli tarkoitus olla RAKKAUS ja EMPATIA, jotka JEESUKSEN MUKAAN ovat niitä ominaisuuksia, joita pelastuneilla on ja joita ominaisuuksia PELASTUMATTOMILLA EI OLE.

Mutta koska SINUN MIELESTÄSI rakkaudesta ja empatiasta puhuminen on "vouhottamista", niin katsoit voivasi täyttää tämänkin ketjun omalla laki-intoilullasi.

Raamatun mukaan rakkaus on kuitenkin se mittari, jolla mitataan, kuinka hyvin sitä lakia todellisuudessa noudatetaan ja ilmeisesti tämän mittarin mukaan ei kovinkaan hyvin adventistien keskuudessa, koska olet niin haluton JEESUKSEN OPETUKSISTA keskustelemaan...

Puhetta mahtuu kyllä maailmaan, mutta teot kertovat enemmän kuin tuhat sanaa tai OMA ITSEKEHU.

Matt.23
        1 Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
        2 sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
        3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä HE SANOVAT, MUTTA EIVÄT TEE.

1. Tess. 5:3
        Kun he sanovat: "NYT ON RAUHA, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niin kuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.

Adventtikirkon johtajafariseus julistamassa suureen ääneen Adventtilahkolle uskottua kolmen enkelin VAROITUSSANOMAA suuresta Babylonista !

https://www.ts.fi/a/95196
        "Helsingin piispa Teemu Sippo Suomen katolisesta kirkosta (vas.), evankelis-luterilaisen kirkon arkkipiispa Jukka Paarma, Suomen Adventtikirkon johtaja Atte Helminen ja Suomen ortodoksisen kirkon arkkipiispa Leo esittivät ekumeenisen rauhanvetoomuksen Turun tuomiokirkossa torstaina.

• Anonyymi00106
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Sinä käänsit tämänkin ketjun aiheen aivan sivuraiteille pois JEESUKSEN OPETUKSISTA sapatista kiihkoilemiseen sekä adventistien ja ylifariseuksen jalustalle nostamiseen.

Tämän ketjun aiheena oli tarkoitus olla RAKKAUS ja EMPATIA, jotka JEESUKSEN MUKAAN ovat niitä ominaisuuksia, joita pelastuneilla on ja joita ominaisuuksia PELASTUMATTOMILLA EI OLE.

Mutta koska SINUN MIELESTÄSI rakkaudesta ja empatiasta puhuminen on "vouhottamista", niin katsoit voivasi täyttää tämänkin ketjun omalla laki-intoilullasi.

Raamatun mukaan rakkaus on kuitenkin se mittari, jolla mitataan, kuinka hyvin sitä lakia todellisuudessa noudatetaan ja ilmeisesti tämän mittarin mukaan ei kovinkaan hyvin adventistien keskuudessa, koska olet niin haluton JEESUKSEN OPETUKSISTA keskustelemaan...

Puhetta mahtuu kyllä maailmaan, mutta teot kertovat enemmän kuin tuhat sanaa tai OMA ITSEKEHU.

Matt.23
        3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä HE SANOVAT, MUTTA EIVÄT TEE.

1. Tess. 5:3
        Kun he sanovat: "NYT ON RAUHA, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niin kuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.

Adventtikirkon johtajafariseus julistamassa suureen ääneen Adventtilahkolle uskottua kolmen enkelin VAROITUSSANOMAA suuresta Babylonista !

"Helsingin piispa Teemu Sippo Suomen katolisesta kirkosta (vas.), evankelis-luterilaisen kirkon arkkipiispa Jukka Paarma, Suomen Adventtikirkon johtaja Atte Helminen ja Suomen ortodoksisen kirkon arkkipiispa Leo esittivät ekumeenisen rauhanvetoomuksen Turun tuomiokirkossa torstaina.

Niin se vain on, että Jumalan antaman sapatin pyhänä pitävälle ylifariseukselle, Jumala on hyväksi nähnyt näyttää useampiakin näkyjä. Hyvä niin. Tarkoittaa sitä, että Jumala on huomioinut ylifariseuksen uskon.

1234567---

• Anonyymi00112
        Anonyymi00106 kirjoitti:

Niin se vain on, että Jumalan antaman sapatin pyhänä pitävälle ylifariseukselle, Jumala on hyväksi nähnyt näyttää useampiakin näkyjä. Hyvä niin. Tarkoittaa sitä, että Jumala on huomioinut ylifariseuksen uskon.

1234567---

No siitähän ei ole mitään todistetta, mistä lähteestä nämä ylifariseuksen näyt on, eivätkä näyt ylipäätään ole Raamatun mukaan mikään todiste siitä, että tällainen näkyjen näkijä kuuluisi siihen Jeesuksen kuvaamaan pelastuneiden lampaiden joukkoon, joille rakkaus ja empatia kärsiviä lähimmäisiään kohtaan ei ole mitään "vouhotusta", vaan kaiken uskon ja lain päämäärä ja tavoite.

Kol.2
        16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
        18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja PÖYHKEILEE NÄYISTÄÄN JA ON LIHALLISEN MIELENSÄ TURHAAN PAISUTTAMA
        19 EIKÄ PITÄYDY HÄNEEN, JOKA ON PÄÄ ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
        20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikään kuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
        23 TÄLLÄ KAIKELLA TOSIN ON VIISAUDEN MAINE ITSEVALITUN JUMALANPALVELUKSEN JA NÖYRYYDEN VUOKSI ja sentähden, ettei se ruumista säästä; MUTTA SE ON ILMAN MITÄÄN ARVOA, JA SE TAPAHTUU LIHAN TYYDYTTÄMISEKSI.

1.Kor.13
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2 JA VAIKKA MINULLA OLISI PROFETOIMISEN LAHJA ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, MUTTA MINULLA EI OLISI RAKKAUTTA, EN MINÄ MITÄÄN OLISI.
        8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta SUURIN NIISTÄ ON RAKKAUS.

• Anonyymi00119
        Anonyymi00112 kirjoitti:

No siitähän ei ole mitään todistetta, mistä lähteestä nämä ylifariseuksen näyt on, eivätkä näyt ylipäätään ole Raamatun mukaan mikään todiste siitä, että tällainen näkyjen näkijä kuuluisi siihen Jeesuksen kuvaamaan pelastuneiden lampaiden joukkoon, joille rakkaus ja empatia kärsiviä lähimmäisiään kohtaan ei ole mitään "vouhotusta", vaan kaiken uskon ja lain päämäärä ja tavoite.

Kol.2
        16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
        18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja PÖYHKEILEE NÄYISTÄÄN JA ON LIHALLISEN MIELENSÄ TURHAAN PAISUTTAMA
        19 EIKÄ PITÄYDY HÄNEEN, JOKA ON PÄÄ ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
        20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikään kuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
        23 TÄLLÄ KAIKELLA TOSIN ON VIISAUDEN MAINE ITSEVALITUN JUMALANPALVELUKSEN JA NÖYRYYDEN VUOKSI ja sentähden, ettei se ruumista säästä; MUTTA SE ON ILMAN MITÄÄN ARVOA, JA SE TAPAHTUU LIHAN TYYDYTTÄMISEKSI.

1.Kor.13
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2 JA VAIKKA MINULLA OLISI PROFETOIMISEN LAHJA ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, MUTTA MINULLA EI OLISI RAKKAUTTA, EN MINÄ MITÄÄN OLISI.
        8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta SUURIN NIISTÄ ON RAKKAUS.

>>>>>Vaikka puhuisi ihmisten ja enkelien kielillä, mutta ei olisi rakkautta, olisin vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen<<<<.

Juuri niin, monilla ei ole rakkautta totuuteen, sillä he vaan nousevat Jumalan yläpuolelle julistamaan, että Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti ei kuulu Uuden Liiton kristityille.

TOTUUS EI KOSKAAN HÄVIÄ. Jumala kirjoitti kymmenenkäskyn lain kivitauluihin, myöskin sapattikäskyn.
        Saarnaaja 3:14. Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumala tekee, pysyy iäti. Ei ole siihen lisäämistä eikä siitä vähentämistä. Ja Jumala on sen niin tehnyt, että häntä peljättäisiin.

Ps. 89:35. En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.

1234567---

• Anonyymi00128
        Anonyymi00119 kirjoitti:

>>>>>Vaikka puhuisi ihmisten ja enkelien kielillä, mutta ei olisi rakkautta, olisin vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen<<<<.

Juuri niin, monilla ei ole rakkautta totuuteen, sillä he vaan nousevat Jumalan yläpuolelle julistamaan, että Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti ei kuulu Uuden Liiton kristityille.

TOTUUS EI KOSKAAN HÄVIÄ. Jumala kirjoitti kymmenenkäskyn lain kivitauluihin, myöskin sapattikäskyn.
        Saarnaaja 3:14. Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumala tekee, pysyy iäti. Ei ole siihen lisäämistä eikä siitä vähentämistä. Ja Jumala on sen niin tehnyt, että häntä peljättäisiin.

Ps. 89:35. En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.

1234567---

Herran huulilta on lähtenyt: LAKI PUHTAISTA JA SAASTAISISTA ELÄIMISTÄ.
        Ja Herra puhui Moosekselle ja Aaronille jne...

1234567---

• Anonyymi00149
        Anonyymi00128 kirjoitti:

Herran huulilta on lähtenyt: LAKI PUHTAISTA JA SAASTAISISTA ELÄIMISTÄ.
        Ja Herra puhui Moosekselle ja Aaronille jne...

1234567---

Sikarutto valtava isku Suomelle, luki lehdessä.

• Anonyymi00015

Jos haluaa tietää mitä advarit puhuvat voi katsoa Media7 sieltä löytyy.

• Anonyymi00016

Niin, siellä kerrotaan todennäköisesti Adventtikirkon teologiasta ja ihanteista eli pelkkää teoriaa, mutta se ei kerro mitään siitä, miten nämä teoriat toteutuvat adventistien käytännön elämässä.

Jos adventistit todellakin ovat "uskollisia kaikille käskyille" toisin kuin kaikki muut seurakunnat, niin Adventtikirkon luulisi olevan tunnettu lähimmäisen rakkaudestaan, sillä käskyn päämäärä on rakkaus.

Eli ovatko adventistit todellisessa elämässä rakastavampia ja empaattisempia kuin kaikki muut uskovaiset vai pelkästään puheissaan? Vai ovatko edes siinäkään...?

• Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Niin, siellä kerrotaan todennäköisesti Adventtikirkon teologiasta ja ihanteista eli pelkkää teoriaa, mutta se ei kerro mitään siitä, miten nämä teoriat toteutuvat adventistien käytännön elämässä.

Jos adventistit todellakin ovat "uskollisia kaikille käskyille" toisin kuin kaikki muut seurakunnat, niin Adventtikirkon luulisi olevan tunnettu lähimmäisen rakkaudestaan, sillä käskyn päämäärä on rakkaus.

Eli ovatko adventistit todellisessa elämässä rakastavampia ja empaattisempia kuin kaikki muut uskovaiset vai pelkästään puheissaan? Vai ovatko edes siinäkään...?

TÄMÄ ON TÄRKEÄÄ, Adventistit eivät ole käskyjen kumoajia.

Kymmenenkäskyn laki on epätäydellisille Adventisteille kasvattaja Kristukseen, elämän loppuun saakka.

Paljon on niitä ketkä eivät ole uskollisia Jumalan käskyille, he vaan nousevat Jumalan yläpuolelle, ja julistavat, että Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti ei kuulu Uuden Liiton kristityille.

1234567---

• Anonyymi00024
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ainakin Adventisti ylifariseuksen elämä on ollut näkyjen sävyttämää. Jumala on hyväksi nähnyt näyttää ylifariseukselle useita useita näkyjä.

1234567---

• Anonyymi00030
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Kymmenenkäskyn laki on epätäydellisille Adventisteille kasvattaja Kristukseen, elämän loppuun saakka.

Paljon on niitä ketkä eivät ole uskollisia Jumalan käskyille, he vaan nousevat Jumalan yläpuolelle, ja julistavat, että Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti ei kuulu Uuden Liiton kristityille.

1234567---

Kymmenenkäskyn laki on epätäydellisille Adventisteille kasvattaja sapatin viettoon ja sian karttamiseen, elämän loppuun saakka.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Kymmenenkäskyn laki on epätäydellisille Adventisteille kasvattaja sapatin viettoon ja sian karttamiseen, elämän loppuun saakka.

Sikarutto kukoistaa !!!!!!!!!!!.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00021 kirjoitti:

1234567---

"TÄMÄ ON TÄRKEÄÄ, Adventistit eivät ole käskyjen kumoajia."

Eivät ne käskyt pelasta adventistejakaan, vaikka niiden puolesta kuinka kiihkoilisi.

1. Kor. 13:1
        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Ainakin Adventisti ylifariseuksen elämä on ollut näkyjen sävyttämää. Jumala on hyväksi nähnyt näyttää ylifariseukselle useita useita näkyjä.

1234567---

1. Kor. 13:2
        Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00040 kirjoitti:

1. Kor. 13:2
        Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

Jumala rakasti ylifariseusta, näytti hänelle erilaisia näkyjä.

1234567---

• Anonyymi00047
        Anonyymi00039 kirjoitti:

"TÄMÄ ON TÄRKEÄÄ, Adventistit eivät ole käskyjen kumoajia."

Eivät ne käskyt pelasta adventistejakaan, vaikka niiden puolesta kuinka kiihkoilisi.

1. Kor. 13:1
        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

Tänä käskyjen kumoamisen aikana, tuleekin Jumalan käskyjen puolesta kiihkoilla.

1234567---

• Anonyymi00048
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Eipä nuo sikauskonnot paljon kiinnosta, sunnuntaipyhineen.

1234567---

• Anonyymi00052
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Jumala rakasti ylifariseusta, näytti hänelle erilaisia näkyjä.

1234567---

Jatkan vielä: ylifariseus uskoon tultuaan nöyrtyi pitämään Jumalan siunaaman ja pyhittämän sapatin pyhäpäivänä. Jumala rakasti ylifariseusta, ja näytti hänelle useita useita näkyjä elämän aikana.

1234567---

• Anonyymi00064
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Sikarutto kukoistaa !!!!!!!!!!!.

Kyllä sika maistuu, kuumennus tuhoaa rutot.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Jatkan vielä: ylifariseus uskoon tultuaan nöyrtyi pitämään Jumalan siunaaman ja pyhittämän sapatin pyhäpäivänä. Jumala rakasti ylifariseusta, ja näytti hänelle useita useita näkyjä elämän aikana.

1234567---

Ja kaiken tämän jälkeen ylifariseus osoittaa kiitollisuuttaan kumartamalla antikristus paavia...!

• Anonyymi00071
        Anonyymi00047 kirjoitti:

1234567---

Sellaista käskyjen...tai todellisuudessa vain YHDEN KÄSKYN puolesta kiihkoilevaa fariseusta, joka kuitenkin katsoo itse voivansa rikkoa muita käskyjä vastoin Raamatun opetuksia, sen perusteella, että hän noudattaa tuota yhtä "taikakäskyä" (joka tämän taikauskon mukaan loistaa kirkkaammin kuin kaikki muut yhteensä), ei kukaan voi ottaa vakavasti.

Tällainen "uskonpuhdistaja" on vain farisealainen pelle.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Sellaista käskyjen...tai todellisuudessa vain YHDEN KÄSKYN puolesta kiihkoilevaa fariseusta, joka kuitenkin katsoo itse voivansa rikkoa muita käskyjä vastoin Raamatun opetuksia, sen perusteella, että hän noudattaa tuota yhtä "taikakäskyä" (joka tämän taikauskon mukaan loistaa kirkkaammin kuin kaikki muut yhteensä), ei kukaan voi ottaa vakavasti.

Tällainen "uskonpuhdistaja" on vain farisealainen pelle.

Vaikuttaa siltä, että sinä olet pelle !

1234567---

• Anonyymi00090
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Ja kaiken tämän jälkeen ylifariseus osoittaa kiitollisuuttaan kumartamalla antikristus paavia...!

Sinä tiedät hyvin vähän, mutta kuvittele kuitenkin mielikuviasi.

1234567---

• Anonyymi00094
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Viisi sormea taitaa näyttää itseäsi kohti.

1234567---

• Anonyymi00101
        Anonyymi00094 kirjoitti:

1234567---

Luuk.18
        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, lain rikkojat, sianlihan syöjät, pedon kumartajat, sunnuntain pyhittäjät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä en syö sikaa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani ja julistan evankeliumia sapatistasi.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

• Anonyymi00103
        Anonyymi00047 kirjoitti:

1234567---

Room. 13
        8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
        9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
        10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

• Anonyymi00113
        Anonyymi00047 kirjoitti:

1234567---

Kerrotaanko jossakin UTssa, että käskyjen puolesta tulisi kiihkoilla vai onko tämä sinun omaa keksintöäsi ?

• Anonyymi00114
        Anonyymi00094 kirjoitti:

1234567---

Ai minä kumarran paavia ?

No kerropa miten ?

• Anonyymi00122
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Noin sanoo henkilö, jolla tietoa ei ole ylifariseuksen näkemyksistä.

1234567---

• Anonyymi00123
        Anonyymi00101 kirjoitti:

Luuk.18
        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, lain rikkojat, sianlihan syöjät, pedon kumartajat, sunnuntain pyhittäjät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä en syö sikaa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani ja julistan evankeliumia sapatistasi.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

Jeesus sanoi: Mene äläkä enää syntiä tee.

1234567---

• Anonyymi00127
        Anonyymi00113 kirjoitti:

Kerrotaanko jossakin UTssa, että käskyjen puolesta tulisi kiihkoilla vai onko tämä sinun omaa keksintöäsi ?

Parempi kiihkoilla, kuin kumota käskyt.

1234567---

• Anonyymi00141
        Anonyymi00122 kirjoitti:

Noin sanoo henkilö, jolla tietoa ei ole ylifariseuksen näkemyksistä.

1234567---

Sinun kommenteistasi on käynyt ilmi, että sinä ja myöskin ylifariseus olette adventisteja ja Adventtikirkko istuu kahdella pallilla ja kumartaa antikristus paavia tunnustamalla tämän antikristillisen porttokirkon kristilliseksi seurakunnaksi, mutta samaan aikaan se VALHEELLISESTI väittää "olevansa kaikille käskyille uskollinen".

Sinä adventistina edustat ja mainostat täällä Adventtikirkkoa ja katsot olevasi muiden kristittyjen yläpuolella sekä myös JUMALAN LAIN YLÄPUOLELLA, koska sinulla on tuo teidän adventistien keksimä ikioma TAIKASAPATTI, joka "peittää syntien paljouden" eli kaikkien muiden käskyjen rikkomiset, kuten valehtelemisen ja antikristuksen kumartamisen.

Raamatussa ei kerrota mitään tuollaisesta taika/ellen-sapatista, joka "loistaa niin kirkkaana", että se peittää kaikkien muiden käskyjen rikkomiset.

Jaak. 2:10
        Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on SYYPÄÄ KAIKISSA KOHDIN.

Ilm.18:4
        Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen SYNTEIHINSÄ OSALLISEKSI ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

• Anonyymi00142
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Jeesus sanoi: Mene äläkä enää syntiä tee.

1234567---

Ehkäpä sinun ja ylifariseuksenkin kannattaisi ensin keskittyä tekemään parannusta omista synneistänne, kuten adventistien taikasapatin puolesta kiihkoilemisesta ja ryhtyä vasta sen jälkeen saarnaamaan muille parannuksentekoa...

• Anonyymi00144
        Anonyymi00141 kirjoitti:

Sinun kommenteistasi on käynyt ilmi, että sinä ja myöskin ylifariseus olette adventisteja ja Adventtikirkko istuu kahdella pallilla ja kumartaa antikristus paavia tunnustamalla tämän antikristillisen porttokirkon kristilliseksi seurakunnaksi, mutta samaan aikaan se VALHEELLISESTI väittää "olevansa kaikille käskyille uskollinen".

Sinä adventistina edustat ja mainostat täällä Adventtikirkkoa ja katsot olevasi muiden kristittyjen yläpuolella sekä myös JUMALAN LAIN YLÄPUOLELLA, koska sinulla on tuo teidän adventistien keksimä ikioma TAIKASAPATTI, joka "peittää syntien paljouden" eli kaikkien muiden käskyjen rikkomiset, kuten valehtelemisen ja antikristuksen kumartamisen.

Raamatussa ei kerrota mitään tuollaisesta taika/ellen-sapatista, joka "loistaa niin kirkkaana", että se peittää kaikkien muiden käskyjen rikkomiset.

Jaak. 2:10
        Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on SYYPÄÄ KAIKISSA KOHDIN.

Ilm.18:4
        Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen SYNTEIHINSÄ OSALLISEKSI ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

Sinulla saa olla näkemyksesi, niin on minullakin näkemykseni.

1234567---

• Anonyymi00145
        Anonyymi00142 kirjoitti:

Ehkäpä sinun ja ylifariseuksenkin kannattaisi ensin keskittyä tekemään parannusta omista synneistänne, kuten adventistien taikasapatin puolesta kiihkoilemisesta ja ryhtyä vasta sen jälkeen saarnaamaan muille parannuksentekoa...

Sapatti ei ole mikään taika sapatti. Sapatti on Jumalan siunaama ja pyhittämä päivä. JUMALAN MERKKI.

1234567---

• Anonyymi00017

Tarvitseeko meidän itseasiassa kenenkään rakkautta tai rakkaudettomuutta pohtia ja ruotia.

Eikö tulisi olla huolissaan omastaan ja omasta pelastuksestaan.

• Anonyymi00018

No siksipä juuri sitä kannattaakin pohtia ja ruotia, sillä se on se, joka Jeeuksen mukaan ratkaisee ihmisen ikuisen kohtalon...eivät siis teoreettiset oppikysymykset, joista uskikset jaksaa loputtomasti kiistellä, vaikka se Raamatussa kielletään.

• Anonyymi00022

Hyvin sanottu.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00018 kirjoitti:

No siksipä juuri sitä kannattaakin pohtia ja ruotia, sillä se on se, joka Jeeuksen mukaan ratkaisee ihmisen ikuisen kohtalon...eivät siis teoreettiset oppikysymykset, joista uskikset jaksaa loputtomasti kiistellä, vaikka se Raamatussa kielletään.

Uskosta osattomat haastavat riitaa palstalla.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Uskosta osattomat haastavat riitaa palstalla.

Rakkaudesta keskusteleminen on siis tosiuskovien mielestä "riidan haastamista" ?

Luulisi, että se olisi uskovien lempiaihe, kun sinne kirkkoisien keksimään ikuiseen piinahelvettiin heitetään juuri ne, jotka EIVÄT RAKASTA, EIVÄTKÄ TUNNE EMPATIAA KÄRSIVIÄ LÄHIMMÄISIÄÄN KOHTAAN...

Mutta ei, tosiuskovat haluavat kiistellä aivan toisarvoisista asioista ja itse keksimistään pelastusehdoista.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Rakkaudesta keskusteleminen on siis tosiuskovien mielestä "riidan haastamista" ?

Luulisi, että se olisi uskovien lempiaihe, kun sinne kirkkoisien keksimään ikuiseen piinahelvettiin heitetään juuri ne, jotka EIVÄT RAKASTA, EIVÄTKÄ TUNNE EMPATIAA KÄRSIVIÄ LÄHIMMÄISIÄÄN KOHTAAN...

Mutta ei, tosiuskovat haluavat kiistellä aivan toisarvoisista asioista ja itse keksimistään pelastusehdoista.

Ei ole mitään ikuista piinaa tulimeressä. Se on suurta harhaoppia.

Jumala ei ole mikään sadisti.

1234567---

• Anonyymi00076
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Ei ole mitään ikuista piinaa tulimeressä. Se on suurta harhaoppia.

Jumala ei ole mikään sadisti.

1234567---

Jotain tottakin Adventtikirkko sentään opettaa, mutta eivät eksytykset onnistuisikaan, jos kaikki olisi pelkkää valhetta.

Joku "täky" täytyy siis olla ja tämä on Adventtikirkon ja Jehovan todistajien täky, jonka avulla saadaan houkuteltua ihmisiä Adventtikirkon ja Vartiotorniseuran opetuslapsiksi ja syötettyä sitten heille ne lahkojen valheetkin.

Tosin ihmeellistä kylläkin, niin Katolisesta Äitikirkosta en keksi edes yhtä tällaista "totuus-täkyä", sillä kaikki siellä on mielestäni pelkkää valhetta ja kirkolla on kuitenkin 1,4 miljardia OMIIN NIMIIN kastettua aviotonta "Jumalan lasta", joiden todellinen isä on antikristus paavi.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Rakkaus on sitä, että julistaa totuutta.

1234567---

• Anonyymi00126
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Jotain tottakin Adventtikirkko sentään opettaa, mutta eivät eksytykset onnistuisikaan, jos kaikki olisi pelkkää valhetta.

Joku "täky" täytyy siis olla ja tämä on Adventtikirkon ja Jehovan todistajien täky, jonka avulla saadaan houkuteltua ihmisiä Adventtikirkon ja Vartiotorniseuran opetuslapsiksi ja syötettyä sitten heille ne lahkojen valheetkin.

Tosin ihmeellistä kylläkin, niin Katolisesta Äitikirkosta en keksi edes yhtä tällaista "totuus-täkyä", sillä kaikki siellä on mielestäni pelkkää valhetta ja kirkolla on kuitenkin 1,4 miljardia OMIIN NIMIIN kastettua aviotonta "Jumalan lasta", joiden todellinen isä on antikristus paavi.

Mainitsit eksytyksistä. Missä kirkko, jossa ei ole eksytyksiä ?

1234567---

• Anonyymi00137
        Anonyymi00126 kirjoitti:

1234567---

En osaa sanoa, kun en tiedä.

• Anonyymi00143
        Anonyymi00126 kirjoitti:

1234567---

Ei sellaista kirkkoa ole.

Kirkko itsessään on jo eksytys, sillä kirkon kaltaista Jumalan seurakuntaa ei esiinny Raamatussa. Se on Katolisen äitikirkon luomus.

Kaikki kirkot ovat katolisen äitikirkon porttotyttäriä.

Jumalan HENGESTÄ syntynyt seurakunta ei ole hierarkkinen organisaatio, jota pyöritetään rahan voimin, vaan se koostuu "elävistä kivistä" ja sen kulmakivenä ja päänä on Jeesus.

Se on myös hedelmätön, joten se ei tarvitse jäsenrekisteriä, sillä kaikki Jumalan lapset ovat kirjattuina elämänkirjaan.

• Anonyymi00019

Ihminen tuomitaan tekojen perusteella. Mikäli ihminen elää Jumalan tahdon mukaan häntä ei tulla tuomitsemaan. Ei ihminen tarvitse seurakuntaa saadakseen kokea Jumalan armon. On myös sellaisia ihmisiä eri seurakunnissa jotka eivät välttämättä ole samaa mieltä seurakunnan opetuksen kanssa kaikista asioista mutta se ei tarkoita sitä että hän olisi väärässä. Sellaiset ihmiset eivät vain ole löytäneet oppinsa mukaista seurakuntaa koska sellaista ei välttämättä ole olemassa omassa elinympäristössä. 00

• Anonyymi00023

Osa hyväksyy naispapit, kaikki eivät.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Osa hyväksyy naispapit, kaikki eivät.

Jumala hyväksyy naispapit...

• Anonyymi00025

Raamattu on kaikesta huolimatta vain kokoelma ihmisen vilkkaan mielikuvituksen kirjallisia tuotteita ja jokainen täysijärkinen ymmärtää tämän tosiasian.

• Anonyymi00026

Sitähän se Paavalin herjaajan lahko juuri yrittää selittää, että valehtelija ja murhamies sen Jumalan sanan kirjoittanut. Kyllä se harhaoppi saa ja sillä on kannatusta vaikka joku yrittää selittää että on vain jonkin vanhan miehen höpinöitä, vaan on selkeä lahkoontunut harhaoppi, jota monet kannattaa.

• Anonyymi00027

Satuja riittää niin tontuista kuin pukistakin. Satu meni saunaan, pani laukun naulaan, satu tuli saunasta otti laukun naulasta.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Satuja riittää niin tontuista kuin pukistakin. Satu meni saunaan, pani laukun naulaan, satu tuli saunasta otti laukun naulasta.

Kyllä ne satuilijat kuitenkin lainaavat sitä kirjaa mikä on valetta.

• Anonyymi00036

Paavalin ja muiden kirjeitä ja muitakaan tekstejä ei voida pitää pelkän mielikuvituksen tuotteena vaan kyseessä on kyseisen ajan kuvaus sen ajan tapahtumista. On järjetöntä väittää kyseisiä tekstejä pelkän mielikuvituksen tuotteeksi ja en ymmärrä mihin väitteesi perustuu. Niiden tapahtumien ja niistä tehtyjen kirjoitusten seurauksena on koottu uusi testamentti joka sisältää kyseiset kirjoitukset. Niiden lisäksi on paljon muitakin kirjoituksia eikä kyseessä ole siis ainoat kuvaukset kyseisen ajan tapahtumista joten on järjetöntä väittää niitä pelkän mielikuvituksen tuotteeksi.

Vanhan testamentin osalta on samoin, mutta sen osalta on syytä ottaa huomioon se, että kirjoitukset ovat muuttuneet ajan saatossa ajanjakson tarpeiden mukaan joten niihin on syytä suhtautua kriittisesti.

Minä uskon Jumalan olemassaoloon mutta en silti pidä kaikkia Raamatun tekstejä totuutena. Täytyy huomioida se, että kyseisen kirjan sisältö ei ole yhtenevä samoihin tapahtumiin viittaavien kertomusten osalta joten se on jo riittävä peruste kyseenalaistaa kirjan sisältöä.

Kuolemasta heräämiset neljän päivän jälkeen ja muut ihmeet ovat kieltämättä kyseenalaisia ja niitä on kovin hankala ymmärtää tässä vallitsevassa todellisuudessa tapahtuneeksi vaan ehkä niillekin tapahtumille löytyy pätevä peruste tulevia aikoja odotellessa.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Paavalin ja muiden kirjeitä ja muitakaan tekstejä ei voida pitää pelkän mielikuvituksen tuotteena vaan kyseessä on kyseisen ajan kuvaus sen ajan tapahtumista. On järjetöntä väittää kyseisiä tekstejä pelkän mielikuvituksen tuotteeksi ja en ymmärrä mihin väitteesi perustuu. Niiden tapahtumien ja niistä tehtyjen kirjoitusten seurauksena on koottu uusi testamentti joka sisältää kyseiset kirjoitukset. Niiden lisäksi on paljon muitakin kirjoituksia eikä kyseessä ole siis ainoat kuvaukset kyseisen ajan tapahtumista joten on järjetöntä väittää niitä pelkän mielikuvituksen tuotteeksi.

Vanhan testamentin osalta on samoin, mutta sen osalta on syytä ottaa huomioon se, että kirjoitukset ovat muuttuneet ajan saatossa ajanjakson tarpeiden mukaan joten niihin on syytä suhtautua kriittisesti.

Minä uskon Jumalan olemassaoloon mutta en silti pidä kaikkia Raamatun tekstejä totuutena. Täytyy huomioida se, että kyseisen kirjan sisältö ei ole yhtenevä samoihin tapahtumiin viittaavien kertomusten osalta joten se on jo riittävä peruste kyseenalaistaa kirjan sisältöä.

Kuolemasta heräämiset neljän päivän jälkeen ja muut ihmeet ovat kieltämättä kyseenalaisia ja niitä on kovin hankala ymmärtää tässä vallitsevassa todellisuudessa tapahtuneeksi vaan ehkä niillekin tapahtumille löytyy pätevä peruste tulevia aikoja odotellessa.

Ihmiseksi tullut Jumala, Jeesus, lupasi nousta kuolleista kolmantena päivänä (rakentaa temppelin kolmessa päivässä) ja nousi. Viisisataa ihmistä oli silminnäkijänä. Ilman sitä, että olivat nähneet ja käsin koskettaneet ylösnoussutta Mestariaan, apostolit eivät olisi sellaisella rohkeudella lähteneet julistamaan uutta evankeliumia, marttyyrikuoleman uhalla.

• Anonyymi00035

Se siinä onkin outoa, että jos Paavali on kirjoittanut valeita homoista Paavalin herjaajien mielestä, niin kuitenkin kaikki väittämänsä perustavat siihen mitä Paavali on kirjoittanut.

Joku siinä järjenjuoksussa ei aivan täsmää.

• Anonyymi00037

Mitähän valheita homoista Paavali on oikein kirjoittanut.
        Kysyin tekoälyltä.

1. Paavali ei tuntenut käsitettä "homoseksuaalisuus
        "Paavalin aikana antiikissa ei tunnettu nykyistä tiedekäsitystä, jonka mukaan homoseksuaalisuus on synnynnäinen ja muuttumaton persoonallisuuden ominaisuus tai seksuaalinen suuntautuminen. Sanaa "homoseksuaali" ei ollut olemassa, vaan se kehitettiin vasta 1800-luvulla.Paavali kuvasi Roomalaiskirjeessä tilannetta, jossa miehet "luopuivat luonnollisesta yhteydestä naiseen".
        Hänen näkökulmastaan kyse oli heteroseksuaaleista ihmisistä, jotka lankesivat pakanallisten menojen tai hillittömyyden vuoksi "luonnottomiin" tekoihin. Hän ei siis puhunut ihmisistä, joilla on luonnostaan homoseksuaalinen.

2. Käännösongelmat ja alkutekstin termit
        Paavali käytti kirjeissään (kuten 1. Korinttolaiskirjeessä) kreikankielisiä sanoja malakoi ja arsenokoitai.

Malakoi tarkoittaa kirjaimellisesti "pehmeää". Antiikissa sillä viitattiin usein alistuvaan osapuoleen, herkkäuskoisuuteen, naismaisuuteen tai yleiseen kurjistumiseen, ei välttämättä suoraan homouteen.

Arsenokoitai on Paavalin itsensä luoma uudissana, joka yhdistää miehen ja makaamisen. Tutkijat kiistelevät siitä, tarkoitettiinko sillä yleisesti miesten välistä seksiä, pakanallista temppeliprostituutiota vai antiikin Roomassa yleistä nuorten poikien hyväksikäyttöä (pederastiaa).

Monissa uudemmissa Raamatun käännöksissä nämä sanat on suoraviivaisesti käännetty "homoseksuaaleiksi", mitä monet tutkijat pitävät harhaanjohtavana ja historiallisesti epätarkkana.

3. Historiallinen konteksti ja valtasuhteet
        Antiikin Roomassa miesten välinen seksi liittyi usein valtaan, orjuuteen ja alistamiseen. Paavalin ja muiden juutalaisten kristittyjen vastustus samansukupuolisia tekoja kohtaan nousi paljolti siitä, miten pakanallinen roomalainen yläluokka käytti valtaansa alistaakseen nuorempia miehiä tai orjia seksuaalisesti. Kyse ei ollut nykyaikaisesta, tasavertaiseen rakkauteen ja kumppanuuteen perustuvasta suhteesta.

Tulkintojen jakaantuminen nykyään

Teologisessa keskustelussa on nykyään kaksi päälinjaa

Perinteinen tulkinta
        Tekstejä luetaan kirjaimellisesti, ja niiden katsotaan tuomitsevan kaikki samansukupuoliset seksuaaliset teot ajasta ja kontekstista riippumatta.

Kontekstuaalinen (liberaali) tulkinta
        Paavalin katsotaan kirjoittaneen oman aikansa rajallisen tietämyksen ja kulttuurin puitteissa. Tämän näkemyksen mukaan Raamatun ydinviesti on lähimmäisenrakkaus, eikä Paavalin historiallisia kommentteja voida soveltaa nykyajan tasavertaisiin sateenkaarisuhteisiin.

Siinä on hyvä kattaus aluksi. Pitäisikö aloittaa uusi herjaava ketju vai jatketaanko tällä?

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Kysyin tekoälyltä.

"Paavalin aikana antiikissa ei tunnettu nykyistä tiedekäsitystä, jonka mukaan homoseksuaalisuus on synnynnäinen ja muuttumaton persoonallisuuden ominaisuus tai seksuaalinen suuntautuminen. Sanaa "homoseksuaali" ei ollut olemassa, vaan se kehitettiin vasta 1800-luvulla.Paavali kuvasi Roomalaiskirjeessä tilannetta, jossa miehet "luopuivat luonnollisesta yhteydestä naiseen".
        Hänen näkökulmastaan kyse oli heteroseksuaaleista ihmisistä, jotka lankesivat pakanallisten menojen tai hillittömyyden vuoksi "luonnottomiin" tekoihin. Hän ei siis puhunut ihmisistä, joilla on luonnostaan homoseksuaalinen.

Paavali käytti kirjeissään (kuten 1. Korinttolaiskirjeessä) kreikankielisiä sanoja malakoi ja arsenokoitai.

Malakoi tarkoittaa kirjaimellisesti "pehmeää". Antiikissa sillä viitattiin usein alistuvaan osapuoleen, herkkäuskoisuuteen, naismaisuuteen tai yleiseen kurjistumiseen, ei välttämättä suoraan homouteen.

Arsenokoitai on Paavalin itsensä luoma uudissana, joka yhdistää miehen ja makaamisen. Tutkijat kiistelevät siitä, tarkoitettiinko sillä yleisesti miesten välistä seksiä, pakanallista temppeliprostituutiota vai antiikin Roomassa yleistä nuorten poikien hyväksikäyttöä (pederastiaa).

Monissa uudemmissa Raamatun käännöksissä nämä sanat on suoraviivaisesti käännetty "homoseksuaaleiksi", mitä monet tutkijat pitävät harhaanjohtavana ja historiallisesti epätarkkana.

Antiikin Roomassa miesten välinen seksi liittyi usein valtaan, orjuuteen ja alistamiseen. Paavalin ja muiden juutalaisten kristittyjen vastustus samansukupuolisia tekoja kohtaan nousi paljolti siitä, miten pakanallinen roomalainen yläluokka käytti valtaansa alistaakseen nuorempia miehiä tai orjia seksuaalisesti. Kyse ei ollut nykyaikaisesta, tasavertaiseen rakkauteen ja kumppanuuteen perustuvasta suhteesta.

Perinteinen tulkinta
        Tekstejä luetaan kirjaimellisesti, ja niiden katsotaan tuomitsevan kaikki samansukupuoliset seksuaaliset teot ajasta ja kontekstista riippumatta.

Paavalin katsotaan kirjoittaneen oman aikansa rajallisen tietämyksen ja kulttuurin puitteissa. Tämän näkemyksen mukaan Raamatun ydinviesti on lähimmäisenrakkaus, eikä Paavalin historiallisia kommentteja voida soveltaa nykyajan tasavertaisiin sateenkaarisuhteisiin.

Siinä on hyvä kattaus aluksi. Pitäisikö aloittaa uusi herjaava ketju vai jatketaanko tällä?

Eihän tästä maailmasta herjaamiset lopu.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Kysyin tekoälyltä.

Perinteinen tulkinta

"Siinä on hyvä kattaus aluksi. Pitäisikö aloittaa uusi herjaava ketju vai jatketaanko tällä?"

Mitäs jos keskusteltaisiin niistä perusteista, jotka Jeesus on ilmoittanut tuomion perusteiksi. Homous ei kuulu niihin.

Matt.25
        31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

• Anonyymi00041
      • Anonyymi00053

Monilta villiintyminen loppuu, sillä monelle sapatin kumoajalle Jeesus joutuu kerran sanomaan: Menkää pois minun edestäni, te laittomuuden tekijät minä en ole koskaan tuntenut teitä.

1234567---

• Anonyymi00077
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Monilta villiintyminen loppuu, sillä monelle sapatin kumoajalle Jeesus joutuu kerran sanomaan: Menkää pois minun edestäni, te laittomuuden tekijät minä en ole koskaan tuntenut teitä.

1234567---

No tunteeko Jeesus muka antikristus paavin kumartajat ?

Eiköhän ole vähintään yhtä paha lainrikkomus...

• Anonyymi00092
        Anonyymi00077 kirjoitti:

No tunteeko Jeesus muka antikristus paavin kumartajat ?

Eiköhän ole vähintään yhtä paha lainrikkomus...

Jeesus tuntee kaikki pedon kumartajat.

Jumalankin viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia. Kolmannen enkelin varoitussanoma.

1234567---

• Anonyymi00115
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Jeesus tuntee kaikki pedon kumartajat.

Jumalankin viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia. Kolmannen enkelin varoitussanoma.

1234567---

Sinun kirkkosi ei julista mitään kolmen enkelin varoitussanomaa, vaan päinvastoin kaveeraa Katolisen äitikirkon ja muiden sisarkirkkojensa ja -lahkojensa kanssa ja on tunnustanut kaikki nämä suuren Babylonin eriseurat kristillisiksi seurakunniksi.

Vastapalveluksena Adventtikirkko on saanut itsekin näiltä tunnustuksen omasta "kristillisyydestään" ja nauttii nyt täysin siemauksin "kristillisen seurakunnan" statuksestaan, sillä kuka nyt oikeasti uskonpuhdistajan vainoja haluaisi osakseen... Sanoissa on kuitenkin hienoa esiintyä uskonpuhdistajana omalle kannattajajoukolleen ja nostaa itsensä jalustalle "kaikille käskyille uskollisena" kirkkokuntana.

Matt.23

Varoitussanoman asemesta Adventtikirkko siis julistaa RAUHANSANOMAA yhdessä näiden Baabelin kirkkojen ja lahkojen kanssa, joista sen oman todistuksensa mukaan pitäisi varoittaa, koska sille mukamas "on uskottu kolmen enkelin sanoman julistus".

No tämähän on siis täyttä valhetta, kuten huomaamme. Voisi verrata siihen, jos Suomen hallitus menisi julistamaan rauhansanomaa MAFIAN kanssa, vaikka sen pitäisi varoittaa kansalaisiaan mafian laittomuuksista ja rikoksista...tai tekisi asekauppaa siionistisen kansanmurhaajavaltion kanssa, vaikka sille pitäisi asettaa pakotteita...tai kristityt Jeesuksen seuraajat palvoisivat ja siunaisivat lasten murhaajia ja oikeuttaisivat näiden murhatyöt, vaikka heidän pitäisi osoittaa rakkautta ja empatiaa näiden uhreja eli kärsiviä lapsia kohtaan...

Matt. 24:12
        Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

• Anonyymi00056

Harhaoppisille käy tosiaan huonosti kun tulevat valehtelevine selityksineen taivaan portille, niin heille sanotaan että Jumala ei tunne teidän selityksiänne eikä herjojanne, menkää sen luokse, kuka ne on keksinytkin teille.

• Anonyymi00057

1.Johannes 2:3.Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
        4. Joka sanoo: MINÄ TUNNEN HÄNET, EIKÄ PIDÄ HÄNEN KÄSKYJÄNSÄ, SE ON VALEHTELIJA, JA TOTUUS EI OLE HÄNESSÄ.

1234567---

• Anonyymi00080
        Anonyymi00057 kirjoitti:

1.Johannes 2:3.Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
        4. Joka sanoo: MINÄ TUNNEN HÄNET, EIKÄ PIDÄ HÄNEN KÄSKYJÄNSÄ, SE ON VALEHTELIJA, JA TOTUUS EI OLE HÄNESSÄ.

1234567---

"4. Joka sanoo: MINÄ TUNNEN HÄNET, EIKÄ PIDÄ HÄNEN KÄSKYJÄNSÄ, SE ON VALEHTELIJA, JA TOTUUS EI OLE HÄNESSÄ."

Tämähän sopii kuin nenä päähän adventisteihin, jotka kehuvat käskyjen pitämisellään, mutta samaan aikaan kumartavat "Jeesuksen sijaista" eli antikristus paavia.

Tässä näemme, miten farisealaisuus ja taikauskoisuus on aivan huipussaan, sillä adventistit omistavat yhden "taikakäskyn", joka loistaa niin kirkkaasti, että se häikäisee jopa vartijat taivaanportilla niin täydellisesti, että nämä päästävät adventistit livahtamaan sisään lainrikkomisineen.

Tai niin he ainakin uskovat...

• Anonyymi00093
        Anonyymi00080 kirjoitti:

"4. Joka sanoo: MINÄ TUNNEN HÄNET, EIKÄ PIDÄ HÄNEN KÄSKYJÄNSÄ, SE ON VALEHTELIJA, JA TOTUUS EI OLE HÄNESSÄ."

Tämähän sopii kuin nenä päähän adventisteihin, jotka kehuvat käskyjen pitämisellään, mutta samaan aikaan kumartavat "Jeesuksen sijaista" eli antikristus paavia.

Tässä näemme, miten farisealaisuus ja taikauskoisuus on aivan huipussaan, sillä adventistit omistavat yhden "taikakäskyn", joka loistaa niin kirkkaasti, että se häikäisee jopa vartijat taivaanportilla niin täydellisesti, että nämä päästävät adventistit livahtamaan sisään lainrikkomisineen.

Tai niin he ainakin uskovat...

Jeesus tuntee kaikki pedon kumartajat. Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.
        Sapatti on Jumalan omalla sormella kirjoittama käsky, ei mikään taika !

Ei niistä taivaan porteista niin, vain sisälle mennä.

Raamatut vuosilta 1642 ja 1903. Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

1234567---

• Anonyymi00116
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Jeesus tuntee kaikki pedon kumartajat. Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.
        Sapatti on Jumalan omalla sormella kirjoittama käsky, ei mikään taika !

Ei niistä taivaan porteista niin, vain sisälle mennä.

Raamatut vuosilta 1642 ja 1903. Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

1234567---

"Sapatti on Jumalan omalla sormella kirjoittama käsky, ei mikään taika !

Ei niistä taivaan porteista niin, vain sisälle mennä."

No nimenomaan se on adventisteille taikakäsky, koska he kuvittelevat yhtä käskyä noudattamalla noudattavansa kaikkia 9 muutakin ja pääsevänsä sapattikorttia esittämällä taivaan porteista sisään.

Adventistit uskovat siis oman korvasyyhyoppinsa mukaan, että "sapatti peittää syntien paljouden", kun taas Jeesuksen seuraajat uskovat raamatullisesti, että rakkaus peittää syntien paljouden.

• Anonyymi00125
        Anonyymi00116 kirjoitti:

"Sapatti on Jumalan omalla sormella kirjoittama käsky, ei mikään taika !

Ei niistä taivaan porteista niin, vain sisälle mennä."

No nimenomaan se on adventisteille taikakäsky, koska he kuvittelevat yhtä käskyä noudattamalla noudattavansa kaikkia 9 muutakin ja pääsevänsä sapattikorttia esittämällä taivaan porteista sisään.

Adventistit uskovat siis oman korvasyyhyoppinsa mukaan, että "sapatti peittää syntien paljouden", kun taas Jeesuksen seuraajat uskovat raamatullisesti, että rakkaus peittää syntien paljouden.

Seuraa Jeesusta, ja pidä rukoushuoneesi ovet auki jumalanpalveluksille sapattisin.

1234567---

• Anonyymi00059

Ja Hänen käskynsä on, että tulee rakastaa Jumalaa yli kaiken.
      1 Joh. 3:23.
      Room. 13:8-10.
      Uskotko?

• Anonyymi00062

Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi yli kaiken. Niin rakasta, ja pidä Jumalasi siunaama ja pyhittämä sapatti pyhäpäivänä.
        Rakasta lähimmäistäsi, niinkuin itseäsi. Julista lähimmäisellesi totuutta, ei valheita.

1234567---

• Anonyymi00067
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi yli kaiken. Niin rakasta, ja pidä Jumalasi siunaama ja pyhittämä sapatti pyhäpäivänä.
        Rakasta lähimmäistäsi, niinkuin itseäsi. Julista lähimmäisellesi totuutta, ei valheita.

1234567---

Mahdatko ymmärtää kuinka tyhmää on jatkuva sapatista papattaminen!

Sitäkö apostolit tekivät häh, viisastu jos mahdollista

• Anonyymi00070
        Anonyymi00062 kirjoitti:

1234567---

Totuuden julistaminen on oikeaa rakkautta.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00062 kirjoitti:

1234567---

Sanassa ei ole ilmoitettu mitään luomisen muistojuhlaa, jonka viettäminen palkitaan Jumalan muistiin menemisellä. Ainoa sapatinvieton käsky, mikä Raamatusta löytyy, annettiin israelilaisille Egyptin orjuudesta vapautumisen muistoksi. Egyptissä ei vietetty sapattia eikä luomisen muistojuhlaa, vaan Egyptissä pystytettiin patsaita, samankaltaisia, jonka pystyttämisen ellenkin hyväksyi ja johon ellen oli osallisena. Sapattikäskyn tarkoituksena oli näyttää Jumalan hyvyys, se ettei Jumala ollut egyptiläisten kaltainen orjuuttaja.
        Adventistit eivät vietä israelilaisille annetun sapattikäskyn mukaista lauantaipäivään, vaan heillä on omat säännöt, jotka eivät perustu yhteenkään Sanan paikkaan ja ovat pelkkiä ihmiskäskyä. Adventistit ovat sydämensä paatumuksessa jättäneet käskystä pois kokonaan tärkeimmän: palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi saisivat levätä ja hengähtää. Adventistit ovat myös jättäneet käskystä pois määräyksen kivittää sapatinrikkojat. Itse asiassa adventistien sapattisäännöissä ei ole mitään, mikä perustuisi Sanaan. Heillä on vain viikonpäivän nimi ja sekin on pohjimmiltaan riivaajahenki.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Mahdatko ymmärtää kuinka tyhmää on jatkuva sapatista papattaminen!

Sitäkö apostolit tekivät häh, viisastu jos mahdollista

Kun aloituksia laitetaan missä sapatti esillä, niin keskustelut jatkuvat. Lopeta itse vastaileminen.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Sanassa ei ole ilmoitettu mitään luomisen muistojuhlaa, jonka viettäminen palkitaan Jumalan muistiin menemisellä. Ainoa sapatinvieton käsky, mikä Raamatusta löytyy, annettiin israelilaisille Egyptin orjuudesta vapautumisen muistoksi. Egyptissä ei vietetty sapattia eikä luomisen muistojuhlaa, vaan Egyptissä pystytettiin patsaita, samankaltaisia, jonka pystyttämisen ellenkin hyväksyi ja johon ellen oli osallisena. Sapattikäskyn tarkoituksena oli näyttää Jumalan hyvyys, se ettei Jumala ollut egyptiläisten kaltainen orjuuttaja.
        Adventistit eivät vietä israelilaisille annetun sapattikäskyn mukaista lauantaipäivään, vaan heillä on omat säännöt, jotka eivät perustu yhteenkään Sanan paikkaan ja ovat pelkkiä ihmiskäskyä. Adventistit ovat sydämensä paatumuksessa jättäneet käskystä pois kokonaan tärkeimmän: palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi saisivat levätä ja hengähtää. Adventistit ovat myös jättäneet käskystä pois määräyksen kivittää sapatinrikkojat. Itse asiassa adventistien sapattisäännöissä ei ole mitään, mikä perustuisi Sanaan. Heillä on vain viikonpäivän nimi ja sekin on pohjimmiltaan riivaajahenki.

Sunnuntai on keksitty pyhäksi !
        Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti Ilta Sanomissa 5.11.1999 VAPAA SANA. Seuraavasti:
        VUODEN 1973 ALUSTA virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä 1970-luvun alussa viikomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo varhain KEKSINEET tehdä sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.
        -----------------------------------------
        Luterilainen katekismus v.1948. ARTIKKELI SAPATTI JA SUNNUNTAI: Sunnuntai alkoi VÄHITELLEN muodostua kristittyjen tärkeimmäksi juhlapäiväksi SYRJÄYTTÄEN LOPULTA TÄYSIN LAUANTAISEN SAPATIN VIETON.

Arvostan Piispan rehellisyyttä. Arvostan Luterilaisen katekismuksen rehellistä sanomaa muutoksista.

1234567---

• Anonyymi00086
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Totuuden julistaminen on oikeaa rakkautta.

Kyllä! Totuus ja rakkaus kulkevat yhdessä.

• Anonyymi00097
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Esivallan tehtävä on miekan kanssa heilua. Esivalta ei turhaan miekkaa kanna.

1234567---

• Anonyymi00124
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Jeesus ajoi riivaaja henget sikoihin. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu, SANOO HERRA.
        MINÄ TUNNEN HEIDÄN TEKONSA JA AJATUKSENSA. AIKA TULEE, ETTÄ MINÄ KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET, JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.

1234567---

• Anonyymi00150
        Anonyymi00124 kirjoitti:

Jeesus ajoi riivaaja henget sikoihin. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa, sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu, SANOO HERRA.
        MINÄ TUNNEN HEIDÄN TEKONSA JA AJATUKSENSA. AIKA TULEE, ETTÄ MINÄ KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET, JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.

1234567---

Rutto riivaa sikoja !

• Anonyymi00081

Taivaan portilla kysytään, että mitä mieltä oli apostoli Paavalista, hänen Pyhän Hengen julistuksestaan, Jeesuksen seuraamisesta Hengessä ja totuudessa ja galatalaisten lakihenkisyyden karttamisesta.

Sitä kysellään että sitä miten jaksanut jankuttaa laista aivan kuin sen muka pitäisi.

• Anonyymi00087

Selasin ketjun läpi. Kukaan ei kertonut, miten pelastumme. Vastaanpa siis tässä.

Jeesus saarnasi maan päällä kuningaskunnan evankeliumia.

Paavalille Jeesus paljasti uuden pelastussuunnitelmansa, pelastumisen yksin Jumalan armosta uskon kautta Jeesuksen sovitusvereen. Siksi tätä aikaa Paavalin evankeliumin ja uskovien kristittyjen ylöstempauksen välillä kutsutaan armon ajaksi. Sitä voi kutsua myös kirkon ajaksi, ja kirkolla ei tarkoiteta kirkkorakennuksia, eikä todellakaan paavin pakanauskontoa palatseineen!

1 kor 15:1-4 on huonosti suomennettu. Siitä puuttuu se yksi sana, joka viittaa Jeesuksen vereen; 'miten' Jeesus kuoli. Hän kuoli vuodattamalla verensä syntiemme sovitukseksi. KJB, se täydellinen Jumalan sana, sanoo: '...how that Christ died...'

John 3:16 on myös armon ajan evankeliumi tiivistettynä. Nämä kaksi jaetta kertovat, miten pelastumme. Ymmärtääksemme pelastumista vielä paremmin, kannattaa lukea roomalaiskirjeen kolmas luku usein ja ajatuksella, ja kuunnella hyvien opettajien puheita siitä; Peter Ruckman, Robert Breaker jne.

Ylöstempauksen jälkeen tänne jäävät eivät enää pelastu, uudestisynny, sillä hetkellä, kun he uskovat Jeesukseen.

Tämä, että Jumala on asettanut erilaisia pelastussuunnitelmia eri ajanjaksoille, on nimeltään dispensaatiot. Raamattu (KJB) kehottaa olemaan hyvä työmies ja tutkimaan (study) Raamattua niin, että osaa oikein jakaa Jumalan sanan.

• Anonyymi00088

Monille se Paavali juuri on siinä kantona kaskessa.

• Anonyymi00095

Hautuumaalla on silti ihan hiljaista ja rauhallista.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00095 kirjoitti:

Hautuumaalla on silti ihan hiljaista ja rauhallista.

Hautuumaalla lepää maatuva ruumis. Sielu on siirtynyt ikuiseen kärsimykseen tai ikuiseen iloon.

Kuunnelkaa Bryan Melvinin kertomuksia käynnistään helvetissä ja taivaassa. Monilla on näitä kokemuksia. Bryan kertoo omistaan hyvin.

• Anonyymi00099
        Anonyymi00098 kirjoitti:

Hautuumaalla lepää maatuva ruumis. Sielu on siirtynyt ikuiseen kärsimykseen tai ikuiseen iloon.

Kuunnelkaa Bryan Melvinin kertomuksia käynnistään helvetissä ja taivaassa. Monilla on näitä kokemuksia. Bryan kertoo omistaan hyvin.

Minkä näköinen sielu on ?

• Anonyymi00100
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Minkä näköinen sielu on ?

Täytyy käyttää mielikuvitusta.

• Anonyymi00117

"Siksi tätä aikaa Paavalin evankeliumin ja uskovien kristittyjen ylöstempauksen välillä kutsutaan armon ajaksi....KJB, se täydellinen Jumalan sana, sanoo: '..."

Painu sinäkin nyt siitä sen taikaraamattusi ja jesuiittojen keksimän tempaus-harhaoppisi kanssa johonkin muuhun ketjuun valehtelemaan, sillä ellei sinullaKAAN ole mitään sanomista tämän ketjun aiheesta eli kristillisestä lähimmäisen rakkaudesta ja empatiasta tai niiden puutteesta kärsiviä kohtaan, niin olet aivan väärässä ketjussa.

Joten menehän siitä nyt...hus hus...!

• Anonyymi00118
        Anonyymi00098 kirjoitti:

Bryan on varmaan tienannut sievoisen omaisuuden ääliöiden kustannuksella, mutta tämä ketju ei ole tarkoitettu Bryanin taivas- ja helvettisatujen levittämiseen, joten menehän siitä jo...hus hus...!

• Anonyymi00132
        Anonyymi00118 kirjoitti:

Bryan on varmaan tienannut sievoisen omaisuuden ääliöiden kustannuksella, mutta tämä ketju ei ole tarkoitettu Bryanin taivas- ja helvettisatujen levittämiseen, joten menehän siitä jo...hus hus...!

Eipä ole. Hänen kirjansa ei ole ollut myyntimenestys.

• Anonyymi00134
        Anonyymi00117 kirjoitti:

"Siksi tätä aikaa Paavalin evankeliumin ja uskovien kristittyjen ylöstempauksen välillä kutsutaan armon ajaksi....KJB, se täydellinen Jumalan sana, sanoo: '..."

Painu sinäkin nyt siitä sen taikaraamattusi ja jesuiittojen keksimän tempaus-harhaoppisi kanssa johonkin muuhun ketjuun valehtelemaan, sillä ellei sinullaKAAN ole mitään sanomista tämän ketjun aiheesta eli kristillisestä lähimmäisen rakkaudesta ja empatiasta tai niiden puutteesta kärsiviä kohtaan, niin olet aivan väärässä ketjussa.

Katolinen pakanauskonto jesuiittoineen perusti muhamettilaisen uskonnon kristittyjen ja juutalaisten vihamieheksi.

Katolinen pakanauskonto kidutti ja tuhosi kristittyjä, jotka osallistuivat Raamatun kääntämiseen kansan kielelle tai pitivät hallussaan käännöksenpätkiäkään. Jos paavin pulju olisi saanut päättää, heidän alexandrialaisiin virheellisiin teksteihin perustuva katolinen latinankielinen väännöksensä olisi edelleen ainoa sallittu 'Jumalan sana', ja katoliset papit sen ainoita tulkkeja.

Raamattu kertoo, että Jumala lupasi tallettaa sanansa ja karkaista sen tulessa seitsemän kertaa. Englanti, lopun ajan maailmankieli, oli seitsemäs kieli, jolle Raamattu käännettiin, ja KJB oli seitsemäs englanninkielinen käännös.

Brandon Peterson on listannut uskomattomia seitsemällä jaollisuuksia, jotka todistavat KJB:n yliluonnollisuuden. Paholainen vihaa Raamattua (KJB), mutta onko kenenkään katolisen pakanan tai tapauskonnollisen kuultu intohimoisesti vihaavan NIV:a, RSV:a, NKJV:a tai mitään muuta versiota kuin KJB:a? Eipä niin. Noiden väärennösten tulva alkoi 1880-luvulla Tissendorfin 'löydöksestä'. Ne ovat olleet paholaisen tehokas ase Jumalan sanan leviämisen haittaamisessa.

Raamattu kertoo, että kukaan ei pelastu omilla töillään. Vaikka olisi kuinka hempeän lempeä, vaikka myisi koko omaisuutensa ja jakaisi sen köyhille, ei silti pelastuisi, ellei usko ja ota vastaan Jeesuksen sovitusverta omalle kohdsalleen. Olemme kaikki syntisiä. Pieninkin synti erottaa meidät Jumalasta. Emme pysty 'rakastamaan' itseämme taivaaseen. Jeesus on ainoa tie. Ihmisen omat yritelmät 'olla hyvä' ovat Jumalalle kuin likainen (kuukautis)riepu.

Nöyrry sinäkin. Tajua, että olet kurja armoa tarvitseva kadotukseen matkalla oleva syntinen. Ymmärrä, että Jeesus sovitti verellään sinunkin syntisi. Ota tuo rakkaudenlahja vastaan omalle kohdallesi. Sillä hetkellä uudestisynnyt, eli saat Jumalan elävän pyhän hengen kuolleen henkesi tilalle. Ilman uudestisyntymistä ei voi nähdä taivasta.

• Anonyymi00139
        Anonyymi00117 kirjoitti:

1 Cor 15 (KJB)
        50 Now this I say, brethren, that flesh and blood cannot inherit the kingdom of God; neither doth corruption inherit incorruption.

51 Behold, I shew you a mystery; We shall not all sleep, but we shall all be changed,

52 In a moment, in the twinkling of an eye, at the last trump: for the trumpet shall sound, and the dead shall be raised incorruptible, and we shall be changed.

53 For this corruptible must put on incorruption, and this mortal must put on immortality.

1 Thess 4 (KJB)
        15 For this we say unto you by the word of the Lord, that we which are alive and remain unto the coming of the Lord shall not prevent them which are asleep.

16 For the Lord himself shall descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel, and with the trump of God: and the dead in Christ shall rise first:

17 Then we which are alive and remain shall be caught up together with them in the clouds, to meet the Lord in the air: and so shall we ever be with the Lord.

18 Wherefore comfort one another with these words.

• Anonyymi00109

Ihminen joka uskomuksiin alistuu,
      on jo tuomittu pilaamaan ainoan elämänsä.

• Anonyymi00135

Tämä maallinen elämä on katoava hetki ikuisuuden rinnalla. Kuoltuamme oikea elämä alkaa. Missä aiot viettää omasi?

Joidenkin meistä ei tarvitse koskaan kuolla! Minustakin näyttää, että hyvin mahdollinen ylöstempauspäivä on ensi viikon lopulla, pe-su, 11-13 tätä kuuta. Selitystä siihen on hyvin esitellyt mm. Dr Barry Awe.

• Anonyymi00111

"Ei ole suurempaa vihaa kuin kristityn rakkaus!"

• Anonyymi00121

Jumalan viha. Tästä varoittaa kolmas enkeli. Jos joku kumartaa petoa. Niin hän on juova Jumalan vihan viiniä. Häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.

1234567---

• Anonyymi00129
        Anonyymi00121 kirjoitti:

Jumalan viha. Tästä varoittaa kolmas enkeli. Jos joku kumartaa petoa. Niin hän on juova Jumalan vihan viiniä. Häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.

1234567---

Harvat ovat ne, jotka sen tien löytävät, joka elämään vie.

• Anonyymi00136
        Anonyymi00121 kirjoitti:

1234567---

Jos kristittyjen ylöstempaus on ensi viikolla, jäät tänne, ellet sitä ennen ota vastaan Jumalan armoa Jeesuksen sovitusveressä. Sinusta voi sitten tulla yksi siitä valtavasta joukosta ahdistuksen ajan uskovia, jotka joutuvat pelastautumaan väkivaltaisen kuoleman kautta. Vielä tänään sinunkin olisi helppo pelastua. Pelkkä usko Jeesukseen ja sovituksen vastaanottaminen omalle kohdallesi riittää.

• Anonyymi00120

Sanoistaan ihminen tuomitaan.

Nettihöpötyksistään ja Paavali herjoistaan.

• Anonyymi00130

Ikävä kyllä. monet seurakunnat tuomitsevat sillä perusteella. että heidän oppinsa on ainoa oikea ja muut tiet vievät helvettiin.

Sellaisen opin rakenteet on syytä kyseenalaistaa koska opetus ei voi olla Jumalasta lähtöisin. Itse en ainakaan kyseisten lahkojen opetukseen kiinnittäisi mitään huomiota.

Jumala ei tuomitse ihmistä sillä perusteella mihin seurakuntaan ihminen kuuluu. kaikki perustuu Jumalan armoon ja sen saaminen on kaikkien uskovaisten mahdollisuus ja oljenkorsi.

• Anonyymi00138

Epäolennaisista asioista voi olla eri mieltä. Pelastusta ei estä se, että on vakuuttunut, että ylöstempaus on huomenna, tai jotain muuta sellaista. On kuitenkin dogmeja, joihin on uskottava ollakseen kristitty. Tässä epätäydellinen lista:

- Jeesus oli ihmiseksi tullut Jumala.
        - Jeesus kuoli ja nousi kuolleista kolme päivää myöhemmin ja elää.
        - Jeesus sovitti verellään koko maailman synnit.
        - Ihminen pelastuu, kun uskoo ja ottaa vastaan Jeesuksen sovitustyön omalle kohdalleen.
        - Uudestisyntyminen tapahtuu sillä hetkellä, kun uskomme Jeesuksen veren sovituksen omalle kohdallemme.
        - Parannus tarkoittaa mielenmuutosta; alamme nähdä itsemme Jumalan näkökulmasta, syntisinä.
        - Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.
        - Jumala on Isä, Poika ja Pyhä henki, ja ne kolme yhtä ovat.

Kun on uskossa, ja siis on saanut Pyhän hengen sydämeensä opettamaan uskossa kasvamisessa, alkaa ymmärtää yhä syvemmin totuutta. Meidän tulisi lukea Raamattua (KJB) ja kuunnella Raamatulle uskollisia hyviä opettajia (Robert Breaker, Geoffrey Grider, David Peacock, Peter Ruckman...) Meidän tulisi kasvaa yli sen vaiheen, että vain otamme vastaan uskonasioiden alkeita, ja olemme sisäistäneet totuutta sen verran, että pystymme opettamaan muitakin. Täydellisiä meistä tulee vasta ylöstempauksen hetkellä, kun saamme kirkastetun ruumiin. Ehkä tosiaan jo/vasta/lopultakin ensi viikon lopulla!

• Anonyymi00140

Armosta olemme pelastetu uskon kautta, emme tekojen kautta. Eipä ole kiinnostusta tekemisistä liioin puhella.

1234567---

• >>Katolinen pakanauskonto jesuiittoineen perusti muhamettilaisen uskonnon kristittyjen ja juutalaisten vihamieheksi.>>

Olen katolinen, aiotko tappaa minut, KJB:n palvoja?

😊😊😊😊😊

• Brandon Peterson on listannut uskomattomia seitsemällä jaollisuuksia, jotka todistavat KJB:n yliluonnollisuuden. >>

Apokryfikirjat mukana.

😊😊😊😊😊

• >> KJB, se täydellinen Jumalan sana, sanoo: '...how that Christ died...'>>

Sanoo myös että Maa ei liiku ja leipä on Jeesuksen ruumis.

😊😊😊😊😊

• Anonyymi00146

Uskon alkeita on toistensa herjaaminen ja kinastelut.

Sellaiset ei ole päässeet totuuden tuntoon.

• Anonyymi00147

Kaikki tuomitaan tekojensa mukaan, ja se joka ei ole saanut Kristuksessa syntejään / pahoja tekojaan anteeksi, tuomitaan kadotukseen.

• Anonyymi00148

Missä kadotus ?

• Anonyymi00152

Miksi tuomitaan kadotukseen kun ei sitä tunnu uskovan kukaan, jos ei ole henkisesti vahva ja on heikko on jo joutunut kadotukseen.
        Käärme kiusaa ja paha henki vaivaa aina kuolemaan asti kun ei irtoa piru

• Anonyymi00153

Isoäitini murhattiin eikä sitä murhaajaa ole tuomittu vieläkään vaan kiusanhenki jatkaa työtään ja seuraa, estelee ja häiritsee

• Anonyymi00154
        Anonyymi00148 kirjoitti:

Missä kadotus ?

Silloin kun ihminen palaa tuhkaksi, eikä häntä enää ole.

• Anonyymi00151

Mitä se auttaa et sinä kuuntele, pääsi heiluu ja välillä päästelet outoja ääniä, olet kirottu.
      Kukaan ei voita aidosti ketään, kuka huonompi henkisenä on syntynyt, kirottu ole.

• Anonyymi00155

Usko Jeesukseen ja syntien anteeksisaaminen on pelastumisen perusta. Jumala uudestisyynnyttää ihmisen, kun hän näkee, että ihminen uskoo evankeliumin. Ja jos uskova pysyy Jeesuksessa loppuun asti, eikä luovu hänestä, niin on turvassa.

• Anonyymi00156

Voiko siinä välissä heilua miten vain. Herjata Paavalia kun ei tykkää sen homoherjoista tai muutoin vain olla kaikille ilkeä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      168
      2841
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      57
      1182
    3. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      160
      957
    4. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      57
      907
    5. Kuollut teini Kajaanissa

Kuulemma sellaista huhua liikkeessä?
      Kajaani
      4
      899
    6. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      84
      800
    7. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      173
      790
    8. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      187
      752
    9. Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.

Vaimon viesti on paljastanut totuuden.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      703
    10. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      6
      684
    11. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      59
      666
    12. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      657
    13. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      646
    14. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      56
      619
    15. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      21
      598
    16. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      125
      563
    17. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      66
      549
    18. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      548
    19. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      527
    20. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55