Pitääkö kristityn noudattaa kaikkia Raamatun kirjotuksia?

Anonyymi-ap

Ei tarvitse.

Kristinuskon valtavirran teologian mukaan kristityn ei kuulu eikä edes saa yrittää noudattaa kaikkia Raamatun tekstejä ja käskyjä kirjaimellisesti, sillä monet niistä oli suunnattu tiettyyn historialliseen ja kulttuuriseen tilanteeseen.

Raamattu on satojen vuosien aikana syntynyt kirjastokokoelma, joka sisältää lakien lisäksi muun muassa historiaa, runoutta, vertauksia ja kirjeitä.
Siksi eri tekstejä luetaan ja sovelletaan eri tavoin.

Seuraavat pääperiaatteet selittävät, miten kristityt suhtautuvat Raamatun teksteihin:

1. Vanha ja Uusi liitto (Mooseksen laki)Vanhan testamentin lakisäädökset (yhteensä 613 käskyä ja kieltoa) annettiin muinaiselle Israelin kansalle osana Jumalan ja Israelin välistä sopimusta eli liittoa.

Siviili- ja seremonialait: Muun muassa ruokasäädökset (kuten kielto syödä sianlihaa), vaatetuslait ja uhrimenot katsotaan kristinuskoon tulleille ei-juutalaisille tarpeettomiksi. Kristuksen katsotaan täyttäneen nämä lait.

Moraalilaki: Kymmenen käskyä ja yleiset eettiset opetukset (kuten varastamisen ja murhaamisen kielto) velvoittavat kristittyjä edelleen, koska ne heijastavat pysyvää Jumalan tahtoa

.2. Jeesuksen antama tiivistys: Rakkauden kaksoiskäskyJeesus tiivisti koko Raamatun eettisen ytimen kahteen asiaan, joita kutsutaan rakkauden kaksoiskäskyksi:Rakasta Jumalaa yli kaiken.Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.Jos jokin yksittäinen vanha säädös tai tekstin tulkinta sotii lähimmäisenrakkauden periaatetta vastaan, rakkauden käsky ohittaa sen.

3. Tekstien tyylilajit ja kontekstiKaikkia Raamatun tekstejä ei ole tarkoitettu ohjeiksi.

Raamattua luetaan ottamalla huomioon tekstin luonne:Historialliset kuvaukset: Raamattu kertoo ihmisten tekemistä virheistä, sodista ja julmuuksista.

Se, että jokin asia on kirjoitettu Raamattuun, ei tarkoita, että Jumala kehottaisi toimimaan samoin.

Vertaukset ja runous: Jeesuksen vertaukset ja esimerkiksi Laulujen laulun runous ovat kuvaannnollista kieltä, eikä niitä tule soveltaa suorina toimintaohjeina.

Kristitty uskoo pelastuvansa armosta ja uskon kautta, ei lakipykäliä suorittamalla. Raamatun teksteistä etsitään ennen kaikkea kokonaisvaltaista elämänviisautta, hengellistä ravintoa ja Jumalan tahtoa miten välttää syntiä

120

267

Vastaukset 120

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Toivittavasti nyt tuli selväksi!

• Anonyymi00003

Selvähän tuo on, ihmiset ovat päättäneet ja päättävät mitä Jumalan antamista ikiaikaisista Sanoista noudattavat.
        Lähimmäistemme arvostelu Raamatun sanoilla on siis hyvin kyseenalaista toimintaa, itseämme sekä omaa toimintaamme voimme arvioida ihmisten päättämillä tulkinnoilla.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Selvähän tuo on, ihmiset ovat päättäneet ja päättävät mitä Jumalan antamista ikiaikaisista Sanoista noudattavat.
        Lähimmäistemme arvostelu Raamatun sanoilla on siis hyvin kyseenalaista toimintaa, itseämme sekä omaa toimintaamme voimme arvioida ihmisten päättämillä tulkinnoilla.

Mikä on ongelmasi?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Mikä on ongelmasi?

Aloitus on varsin selkeä ja osoittaa "ihmisten päättäneen" Jumalan puolesta, mitä Raamatunkohtia Hänen tuhansia vuosia sitten antamista sanoistaan meidän pitää noudattaa.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00003 kirjoitti:

"Lähimmäistemme arvostelu Raamatun sanoilla on siis hyvin kyseenalaista toimintaa, itseämme sekä omaa toimintaamme voimme arvioida ihmisten päättämillä tulkinnoilla."

Jeesus kehoittaa arvostelemaan lähimmäisiä: ""Jos veljesi tekee syntiä, mene ja nuhtele häntä kahden kesken."

• Anonyymi00024
        Anonyymi00015 kirjoitti:

"Lähimmäistemme arvostelu Raamatun sanoilla on siis hyvin kyseenalaista toimintaa, itseämme sekä omaa toimintaamme voimme arvioida ihmisten päättämillä tulkinnoilla."

Jeesus kehoittaa arvostelemaan lähimmäisiä: ""Jos veljesi tekee syntiä, mene ja nuhtele häntä kahden kesken."

Mitä vaatimuksia Raamatun kirjoitukset asettavat nuhtelijalle?
        Ajateltaessa nuhtelun tarkoittavan lähimmäisen moittimista, torumista tai kritisoimista jostakin virheestä tai huonosta käytöksestä.
        Onko nuhtelijan silloin itse oltava synnitön kaikkeen syntiin ollakseen kelvollinen nuhtelija?
        Onko hyväksyttävää valehtelijan nuhdella valehtelijaa, varkaan varasta tai tappajan tappajaa?
        Nuhtelulla valitettavan usein haetaan eräänlaista valta-asemaa nuhdeltavaan, jolloin pyyteetön hyvään ohjaaminen saakin aivan uudet kasvot.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Aloitus on varsin selkeä ja osoittaa "ihmisten päättäneen" Jumalan puolesta, mitä Raamatunkohtia Hänen tuhansia vuosia sitten antamista sanoistaan meidän pitää noudattaa.

Miksei se vastaa sinulle?

• Anonyymi00028
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Lait ja Jeesuksen tuoma armo, eivät sulje pois toisiaan. Lait näyttävät, mikä on hyvää tai pahaa. Jeesuksen opetus armosta, toi myös ajatukset synniksi. Tästä huomaamme, ettemme kukaan pysty olemaan synnittömiä. 100% laki ja 100% armo, tuottavat saman negatiivisen tuloksen. Siksi meidän on otettava Jeesus ihmisen, tekemä syntien lunastus ja kuoletus Golgatan ristillä, omakohtaiseksi pelastumisen mahdollisuudeksi. Evankeliumit kertovat ehdot ja apostolit syventävät ja vahvistavat ne kirjeissään. Jeesus teki pelastuksesta helpon, Jumala Jeesus ei saivartele ja näpertele jakeita väännellen, korvasyyhyjemme mukaan. Joko otamme Hänet vastaan Herraksemme tai hylkäämme Hänet.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Lait ja Jeesuksen tuoma armo, eivät sulje pois toisiaan. Lait näyttävät, mikä on hyvää tai pahaa. Jeesuksen opetus armosta, toi myös ajatukset synniksi. Tästä huomaamme, ettemme kukaan pysty olemaan synnittömiä. 100% laki ja 100% armo, tuottavat saman negatiivisen tuloksen. Siksi meidän on otettava Jeesus ihmisen, tekemä syntien lunastus ja kuoletus Golgatan ristillä, omakohtaiseksi pelastumisen mahdollisuudeksi. Evankeliumit kertovat ehdot ja apostolit syventävät ja vahvistavat ne kirjeissään. Jeesus teki pelastuksesta helpon, Jumala Jeesus ei saivartele ja näpertele jakeita väännellen, korvasyyhyjemme mukaan. Joko otamme Hänet vastaan Herraksemme tai hylkäämme Hänet.

Voitko tarkentaa, miten Jeesus voidaan ottaa vastaan tai miten Hänet voidaan hylätä?
        Siis millainen usko ihmisellä on Jeesukselle riittävää, vai kelpaako jos sanoo uskovansa?

• Anonyymi00054
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Voitko tarkentaa, miten Jeesus voidaan ottaa vastaan tai miten Hänet voidaan hylätä?
        Siis millainen usko ihmisellä on Jeesukselle riittävää, vai kelpaako jos sanoo uskovansa?

Kristitty tietää omakohtaisesti mikä riittää. Tämä edellyttää Raamatun ja evankeliumien sanoman kokonaisvaltaista positiivista ymmärrystä ja Herramme Jeesuksen Herrauden ja sovitustyön täydellistä hyväksyntää. Yksinkertaistaen, Jeesus on ainoa ovi pelastukseen.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Kristitty tietää omakohtaisesti mikä riittää. Tämä edellyttää Raamatun ja evankeliumien sanoman kokonaisvaltaista positiivista ymmärrystä ja Herramme Jeesuksen Herrauden ja sovitustyön täydellistä hyväksyntää. Yksinkertaistaen, Jeesus on ainoa ovi pelastukseen.

Omalla vapaalla tahdollaan siis itse päättää mikä on riittävää?
        Riittääkö, että sanoo ymmärtävänsä ja hyväksyvänsä mainitsemallasi tavalla?
        Miten tuollainen pyhyys näkyy oikean Kristityn kaikessa elämässä meille muille?

• Anonyymi00071
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Omalla vapaalla tahdollaan siis itse päättää mikä on riittävää?
        Riittääkö, että sanoo ymmärtävänsä ja hyväksyvänsä mainitsemallasi tavalla?
        Miten tuollainen pyhyys näkyy oikean Kristityn kaikessa elämässä meille muille?

Kristityt ova normaali ihmisiä ja elävät normaali elämää, maallisten lakien alla. Mutta henkisesti valitsemme aina kristillisimmän vaihtoehdon, jos se antaa hyvyyden kannalta parhaan tuloksen. Meille on annettu Raamatun kokonaisvaltainen hyvyyden sanoma sydämmeen. Uudesti syntynyt kristitty elää jo täällä maanpäällä ollessaan, ikuisessa henkisielussaan, erotuksena uskottoman sieluun, joka menee kuollessa tuonelaan. Pidämme Jeesusta Herranamme, jonka hyvyyden kokonaisvaltaisen sanoman asetamme, vapaasta tahdostamme, etusijalle ehdottomasti. Voimme iloita vapaudestamme, kun tiedämme, että Jumalamme iloitsee meistä. Pahatkin asiat, Hän kääntää aikanaan hyväksi.

• Anonyymi00076

Tuli .

• Anonyymi00079
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Kristityt ova normaali ihmisiä ja elävät normaali elämää, maallisten lakien alla. Mutta henkisesti valitsemme aina kristillisimmän vaihtoehdon, jos se antaa hyvyyden kannalta parhaan tuloksen. Meille on annettu Raamatun kokonaisvaltainen hyvyyden sanoma sydämmeen. Uudesti syntynyt kristitty elää jo täällä maanpäällä ollessaan, ikuisessa henkisielussaan, erotuksena uskottoman sieluun, joka menee kuollessa tuonelaan. Pidämme Jeesusta Herranamme, jonka hyvyyden kokonaisvaltaisen sanoman asetamme, vapaasta tahdostamme, etusijalle ehdottomasti. Voimme iloita vapaudestamme, kun tiedämme, että Jumalamme iloitsee meistä. Pahatkin asiat, Hän kääntää aikanaan hyväksi.

Iloitsee siis teistä, jotka itse päätätte mitä Herran antamista sanoista noudatatte?

• Anonyymi00080
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Se missä mennään ja tulee mennä selviää kokonaisuudessaan uuden testamentin puolelta, kun sen oikein ymmärtää. Se on yksinkertainen ja helposti tajuttava kirja, kun ei tee siitä turhan vaikeaa.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Lait ja Jeesuksen tuoma armo, eivät sulje pois toisiaan.

Jos ei ihminen sydämessään tiedä mikä on oikein ja mikä väärin niin jotain on pään sisällä pielessä. Laki ei ole pakanoita varten. Juutalaisten oppi on eri.
        Tyhmä on se joka ei sitä ymmärrä.

Minä tiedän, minä olren niin vahvasti kokenut Jumalan armon, että minuun ei tuollaiset lakijutut uppoa. Se on vain sellainen homma, kun minä kirjoitan näyistä mitä olen nähnyt tai miten ääni sisälläni puhuu minulle niin minut leimataan näilläkin sivuilla hulluksi vaikka olen normaali ihminen joka on kokenut Jumalan armon.

Siitä minä vain päättelen sen, ettei näillä sivuilla ole kovinkaan monta sellaista ihmistä jolla on vastaavia kokemuksia vaikkaihan asiallisia kirjoituksia Jumalan sanasta löytyy.

Käytän vapaa-ajan teologian opiskeluun ja olen varma siitä sanasta mitä kirjoitan, että se on Jumalan sanan mukaista koska minua ohjaa ja opettaa Pyhä Henki.

Eikä se minua häiritse, minä en lue kommentteja ei minua muiden arvostelu liikuta suuntaan tai toiseen. Minä tiedän sen, että on silmiä jotka lukee sen mitä kirjoitan ja he alkavat ymmärtää, että kirjoitan totuutta. Kaikki on kutsuttu mutta harvat on valittu. Syntymästä saakka. Oletko sinä sellainen, se selviää sinulle, kun vuorosi koittaa. Kaikki riippuu Jumalan armosta, ei muusta. Aivan yks lysti osaatko lain vai et.

Kohtele muita kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan. Helppo neuvo, kokeilkaapa pari päivää miten ajattelu muuttuu, kun pidät tuon mielessä. Myös muita haukkuessa näillä sivuilla.

Rakkautta. Ei muuta tälle sivulle, turha pilkata en palaa lukemaan.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Se missä mennään ja tulee mennä selviää kokonaisuudessaan uuden testamentin puolelta, kun sen oikein ymmärtää. Se on yksinkertainen ja helposti tajuttava kirja, kun ei tee siitä turhan vaikeaa.

Tuota juuri tarkoitan, yksinkertainen ja kelvoton ihminen itse päättää miten asian haluaa ymmärtää.

• Anonyymi00002

Onko älyperheessänne kuvan mukaista seurustelua hymyn riittäessä? Ikealta yllätys­mallisto – myyntiin lokakuussa
      Ikean mallisto tulee tuoreeltaan!

• Anonyymi00004

Hyvä selvitys.

• Anonyymi00007

Taivasten valtakunnat joita on noin 15 erilaista kukin noudattaa omia kirjeitään. Juutalainen alkuseurakunta yritti tehdä jokaiselle maailman heimolle oman Pyhän kirjan. Yksin Ranskassa on Josephuksen mukaan 500 heimoa. Mutta Rooma pyyhki yli tuon valtavan projektin ja peruutti sen.

Jumalan valtakunta hallitsee yli maailman kaikkien valtakuntien. Sen on pakko ottaa huomioon kaikki pyhät kirjoitukset joita Hermeetikkojen mukaan on 36525 kpl ( Ultra lehti). Noista 2000 kertoo maailman toimintaperiaatteen eli ovat 1470-2043 tehtyä nykytiedettä. Harun Yahya kertoo kirjassaan että tänä nykyisenä aikana Kristus antaa 1000 pyhää kirjaa tai Agendaa Imaami Mahdin avuksi. Nämä 1000 ovat siis menossa tänä nykyisenä aikana.

• Anonyymi00008

ekumenia on tietysti mukavaa

mutta miten suhtautua semmosiin liikkeisiin

jotka sanoo että luterilaiset ei pelastu

vaikea semmoisiin on oikein rakkaudella suhtautua

• Anonyymi00009

Raamattu on sen verran risti (sic!)riitainen kirja, että mahdotontahan kaikkia määräyksiä onkaan noudattaa. Yrittäminenkin johtaa usein vakaviin mielenterveysongelmiin.

Ristiriitaisuus johtuu Raamatun evoluutiosta.

• Anonyymi00016

Voitko kertoa jonkun esimerkin kuinka jonkun määräyksen noudattaminen olisi aiheuttanut mielenterveysongelmia?

• Anonyymi00016 kirjoitti:

Voitko kertoa jonkun esimerkin kuinka jonkun määräyksen noudattaminen olisi aiheuttanut mielenterveysongelmia?

Olet eronnut ja tuomittu elämään sinkkuna. Olet homoseksuaali, mikä takia Raamattu tuomitsee sinut pahimpien syntisten joukkoon. Luulet tehneesi anteeksiantamattoman synnin. Et pysty uskomaan ja luulet joutuvasi helvettiin. jne. Riippuu paljon uskonyhteisöstä, sen ooetuksista ja sen keksimistä omista säännöistä ja suhtautumisesta niiden noudattamiseen. Jos sosiaalisia suhteita ulkopuolisiin on vältetty, erottaminen yhteisöstä on yleensä kova kolaus.

• Anonyymi00093
        Ramavit kirjoitti:

Olet eronnut ja tuomittu elämään sinkkuna. Olet homoseksuaali, mikä takia Raamattu tuomitsee sinut pahimpien syntisten joukkoon. Luulet tehneesi anteeksiantamattoman synnin. Et pysty uskomaan ja luulet joutuvasi helvettiin. jne. Riippuu paljon uskonyhteisöstä, sen ooetuksista ja sen keksimistä omista säännöistä ja suhtautumisesta niiden noudattamiseen. Jos sosiaalisia suhteita ulkopuolisiin on vältetty, erottaminen yhteisöstä on yleensä kova kolaus.

Otit tärkeän asian esille. Muistaen ettei Raamatun sanojen valossa kukaan meistä ole toistaan kelvollisempi Taivaan perilliseksi.
        Ei ole meidän ihmisten asia punnita ja mitata Raamatun sanoilla toisiamme sekä osoitella Raamatun kirjoitusten tuomioilla ketään lähimmäisiämme...

• Anonyymi00010

Aloittaja on menettänyt pelastuksensa.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
      20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
      27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
      28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00057

"Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn,.....)" Väärin tulkittu, usko ei ole kirjanoppineisuutta, käskyjen orjuutusta, edelleenkään! Usko on Jumalan tahdossa kulkemista, hengessä kulkemista, ei mitään kylmää kirjainten seuraamista! Kyseinen lause oli fariseuksille tarkoitettu, niille jotka kirjaimellisesti tulkitsivat tekstiä, ilman henkeä ja rakkautta!

Tuollaisesta valheesta pitäisi jo viedä kansainväliseen oikeuteen tuomiolle. Päivihän joutui, mutta hänen sanomansa oli selvästi Raamatun hengen mukainen, lähimmäisiään kunnioittavakin.

Kirjoittaja näköjään osaa luritella Raamatun lauseita varmaan enemmänkin, mutta kivisydämellä. Ei niin, ei usko Jumalaan ole tuollaista kylmäkiskoista keinottelua, Raamatun lauseiden luettamista ja niiden tulkitsemista. Se homma kuuluu vain ateistitrolleille, kristittyjen rienaajille, joilla ei ole puhdasta uskon armoa.

k_v

• Anonyymi00060
        Anonyymi00057 kirjoitti:

"Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn,.....)" Väärin tulkittu, usko ei ole kirjanoppineisuutta, käskyjen orjuutusta, edelleenkään! Usko on Jumalan tahdossa kulkemista, hengessä kulkemista, ei mitään kylmää kirjainten seuraamista! Kyseinen lause oli fariseuksille tarkoitettu, niille jotka kirjaimellisesti tulkitsivat tekstiä, ilman henkeä ja rakkautta!

Tuollaisesta valheesta pitäisi jo viedä kansainväliseen oikeuteen tuomiolle. Päivihän joutui, mutta hänen sanomansa oli selvästi Raamatun hengen mukainen, lähimmäisiään kunnioittavakin.

Kirjoittaja näköjään osaa luritella Raamatun lauseita varmaan enemmänkin, mutta kivisydämellä. Ei niin, ei usko Jumalaan ole tuollaista kylmäkiskoista keinottelua, Raamatun lauseiden luettamista ja niiden tulkitsemista. Se homma kuuluu vain ateistitrolleille, kristittyjen rienaajille, joilla ei ole puhdasta uskon armoa.

k_v

Lisäisin yhden aspektin omaan kirjoitukseeni, koskapa se tuntuu olevan kirjoitustensa mukaan ateistitrolleille aivan tuntematonta, siispä jutut onkin lähellä herjausta: "Raamattu on sen verran risti (sic!)riitainen kirja, että mahdotontahan kaikkia määräyksiä onkaan noudattaa. Yrittäminenkin johtaa usein vakaviin mielenterveysongelmiin."

Jumala tuntee meidät jokaisen, ateistinkin. Hän tietää, mistä me olemme tehdyt, missä vaiheessa pyhityksessämme olemme vai eikö ole vielä alkanutkaan. Silti Jumala ei hylkää yhtäkään, joka Hänen puoleensa kääntyy, oli hän missä vaiheessa tahansa eikä vaadi meiltä sellaista, mitä me emme tiedä tai hallitse.

Olkaa siis trollit rauhassa, ei Hän pakota teitä uskovaisiksi eikä vie teitä väkisin Taivaan iloihin. Sinne pääsee helposti vain omasta tahdosta Jumalaan luottamalla.

k_v

• Anonyymi00062
        Anonyymi00057 kirjoitti:

k_v

Jokainen saa siis itse vapaalla tahdollaan päättää miten haluaa Raamatun kirjoitukset ymmärtää ja noudattaa.
        Yritätkö siis kertoa, ettei Raamatun kirjoituksiin saa suhtautua vakavan kirjaimellisesti?

• Anonyymi00011

Osa Raamatun käskyistä olisi nykyään vakavia rikoksia.

• Anonyymi00012

Valetta se Raamattu on.

Paavalikin valehtelee homoista minkä kerkiää.

Kyllä homostella voi, eikä Jumala ole hyljännyt silti.

Kuka nyt murhamiestä uskoo.

• Anonyymi00013

Meniköhän nyt perille?

• Anonyymi00014

Kiitos!

• Ensi kiitos hyvästä kirjoituksesta. Muutamia kohtia poimin;

”Raamattu on satojen vuosien aikana syntynyt kirjastokokoelma, joka sisältää lakien lisäksi muun muassa historiaa, runoutta, vertauksia ja kirjeitä.
      Siksi eri tekstejä luetaan ja sovelletaan eri tavoin.”

Todellakin, vaatii oikeastaan todella hyvää lukutaitoa, jotta ymmärtää sen, miten nuo tekstit poikkeavat toisistaan ja mitä niillä tarkoitetaan.

”Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.Jos jokin yksittäinen vanha säädös tai tekstin tulkinta sotii lähimmäisenrakkauden periaatetta vastaan, rakkauden käsky ohittaa sen.”

Lyhyesti ja ytimekkäästi ilmaistu.

”Se, että jokin asia on kirjoitettu Raamattuun, ei tarkoita, että Jumala kehottaisi toimimaan samoin.”
      ”Raamatun teksteistä etsitään ennen kaikkea kokonaisvaltaista elämänviisautta, hengellistä ravintoa ja Jumalan tahtoa miten välttää syntiä.”

Juuri näin, asiasisältö on aina tärkeämpää.

• Anonyymi00017

Silti väität, ettei homostelu ole synti!

• Anonyymi00017 kirjoitti:

Silti väität, ettei homostelu ole synti!

Raamattu ei tunne homoseksualismia.

• Anonyymi00036
        Mummomuori2 kirjoitti:

Mummomuori valehtelee todella härskistä. Raamattu tuntee hyvinkin homoseksuaalisuuden harjoittamisen ja kieltää sen.

1 Kor 6:9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,

• Anonyymi00040
        Mummomuori2 kirjoitti:

Älä valehtele!

• Anonyymi00043
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Mummomuori valehtelee todella härskistä. Raamattu tuntee hyvinkin homoseksuaalisuuden harjoittamisen ja kieltää sen.

1 Kor 6:9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,

Siveettömiä olemme kaikki himoissaan hekumoiden ehkäisyä avioseksissämme käyttävät avioparitkin.
        Miesten kanssa makaavat miehet kaiketi tarkoittaa kieltoa kaikille teille miehille ei siis pelkästään homoseksuaalisille miehille.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Älä valehtele!

Laitatko Raamatun kirjoituksista kohdan jossa mainitaan jonkin kiellon koskevan pelkästään homoseksuaalisia ihmisiä?

• Anonyymi00050
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Laitatko Raamatun kirjoituksista kohdan jossa mainitaan jonkin kiellon koskevan pelkästään homoseksuaalisia ihmisiä?

3. Moos. 18:22 Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.

5. Moos. 22:5 "Nainen ei saa pitää yllään mitään miehen asuun kuuluvaa, eikä mies saa pukeutua naisen vaatteisiin. Jokainen, joka niin tekee, on iljetys Herralle, teidän Jumalallenne.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00050 kirjoitti:

3. Moos. 18:22 Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.

5. Moos. 22:5 "Nainen ei saa pitää yllään mitään miehen asuun kuuluvaa, eikä mies saa pukeutua naisen vaatteisiin. Jokainen, joka niin tekee, on iljetys Herralle, teidän Jumalallenne.

Kommenttisi mukaan Raamattu kieltää siis teiltä miehiltä miesten kanssa makaamisen ainoastaan homoseksuaalisilta miehiltä?
        Tuskin kukaan nykyään käyttää minkäänlaisia Raamatussa kerrottuja vaatteita. Teille miehillekin saattaisi olla aika vilpoista kovalla pakkasella tunikassa ilman pitkiä housuja.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Erikoinen lause; "Älä makaa miehen kanssa niinkuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko".
        Naisen kanssa makaaminen on teille uskoville miehille siis kauhistuttava teko jota ette saa tehdä toistenne kanssa?
        Onneksi kaikki miehet eivät ole teidän tavallanne Raamatullisesti orientoituneita, ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon teidän opeillanne.

• >>Aloitus on varsin selkeä ja osoittaa "ihmisten päättäneen" Jumalan puolesta, mitä Raamatunkohtia Hänen tuhansia vuosia sitten antamista sanoistaan meidän pitää noudattaa.>>

HYvä niin.

😊😊😊😊😊

• Anonyymi00019

Kun jättää sen vanhan testamentin kokonaan pois lukemistosta niin ollaan huomattavasti lähempänä Rakkauden evankeliumia ja sen sanomaa.

Jää pois turha lakihenkisyys ja viha muita kohtaan jotka toisin uskoo.
      Vanha testamentti on juutalaisten Raamattu ja siitä menee vain nuppi sekaisin jos alkaa sen mukaan kulkemaan verta roiskien ympäriinsä ja uhraten itsensä Jeesuksen ristin juurelle.

Sitähän se vanha liitto on, uhria uhrin perään ja rakkaus on poissa niiltä sivuilta.

• Anonyymi00020

KUSETUSTA ESIM. RAAMATTU,KIRJOITTANEET KOKO PASKAN HUUMEHÖYRYISET "APOSTOLIT"

• Anonyymi00022

Entä virret ja hengelliset laulut? Pitääkö myös niitä lukea ja noudattaa? Koraanin eräs käännös sanoo KYLLÄ! Myös ne ovat arvokkaita opetuksen kannalta.

• Anonyymi00023

Jeesuksen opetukset eivät avautuneet opetuslapsille ja yhtä harhaanjohdettuja ovat kaikki heidän polkuaan kulkevat.

• Anonyymi00027

Toki avautuivat. Eivät he muuten olisi evankelioineet ja kuolleet uskonsa tähden

• Anonyymi00026

Paavalia jos herjailee, ei ole ymmärtänyt Jeesuksen opetuksista mitään.

• Anonyymi00029

Ei tarvitse noudattaa mitään orjallisesti, mutta uskoa kaikki.

• Anonyymi00030

ArtoTTT

Rakkauden kaksoiskäskykin on nyt käännetty itsensä rakastamiseen, kun vain muistaa rakastaa itseään ja omia himojaan(ja tietysti toteuttaa niitä lähimmäisten kustannuksella), niin kaikki onkin kunnossa....

• Ainakin sinä teet noita väännöksiä.

• Anonyymi00039
        Mummomuori2 kirjoitti:

Ainakin sinä teet noita väännöksiä.

Ei Arto vaan SINÄ!

• Anonyymi00055
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Ei Arto vaan SINÄ!

Tarkoitatko oikeasti Mummon kirjoittaneen tuon Arton nimimerkillä tehdyn kommentin?

• Anonyymi00058

Rakkauden kaksoiskäsky on nimenomaan teille fundamentalisteille tuntematon osa Raamattua.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Tarkoitatko oikeasti Mummon kirjoittaneen tuon Arton nimimerkillä tehdyn kommentin?

Missä hän niin väitti?

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Missä hän niin väitti?

Missä väitti kenenkään väittäneen mitään?

• Anonyymi00031

Harhaoppinen tietenkin vääntelee kaiken päälalleen. Kun rakkaus on tärkeintä, niin se tarkoittaa että on tärkeää tappaa ihmisiä mahdollisimman paljon jos niillä vähän eri mielipide ja ovat vihamielisiä. Ja voi käännellä Raamatun tekstin aivan mieleisekseen ja tehdä helposti Paavalistakin valehtevan murhamiehen.

Se on harhaopin vänkääviä kaikuja.

• Anonyymi00032

Juuri noin!

• Tässä ei raamatuita tarvita.📚

• Anonyymi00033

Kiitos kun jaat oikeaa tietoa

• Anonyymi00034

Aloitus on härskiä eksytystä.

Mooseksen lain käskyt ovat voimassa ikuisesti ja ne koskeva kaikki kansoja, myös suomalaisia. Se on sitten eri asia, mitä laissa todellisuudessa lukee. Harva suomalainen oikeasti tietää, mitä laki edellyttää.

Tässä on jakeet, jotka velvoittavat kaikki suomalaiset noudattamaan Mooseksen lakia kadotustuomion uhalla.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
      19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
      20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
      10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
      11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
      12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
      13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

• Anonyymi00035

Laki on yhä voimassa ja piru perii jos ei noudata viimeistä piirtoa myöten.

• Anonyymi00037

Myös kirkko hyväksyy tietämättään tuon että lakia tulee noudattaa sillä kirkon papit ja viranomaiset toistelevat alvariinsa rakkauden kaksoiskäskyä missä on se Jumalan laki.

• Anonyymi00038

Jeesus on täyttänyt lain!
        ” Se on täytetty”

• Anonyymi00049
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Jeesus on täyttänyt lain!
        ” Se on täytetty”

Jeesus ei täyttänyt lakia sinun puolestasi vaan vain omasta puolesta. Jeesus käski sinun täyttää lain.

5Moos 30:14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Jeesus ei täyttänyt lakia sinun puolestasi vaan vain omasta puolesta. Jeesus käski sinun täyttää lain.

5Moos 30:14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.

Tarkoitatko pelastuksen ehtona olevan kärsimyskuolema ristillä?

• >>Tässä on jakeet, jotka velvoittavat kaikki suomalaiset noudattamaan Mooseksen lakia kadotustuomion uhalla.>>

En usko littamaahan enkä ole naimisissa. Rkonko lakia?

😊😊😊😊😊

• Maa on litteä.🫓

• >>Selvähän tuo on, ihmiset ovat päättäneet ja päättävät mitä Jumalan antamista ikiaikaisista Sanoista noudattavat.>>

Jeesus sanoi että mattoa saa kantaa sapattina.

Sai tuomionsa.

😊😊😊😊😊

• Ainakin sitä iloista viininjuontikehoitusta tulee noudattaa tunnollisesti kuin kunnollinen tullimies!🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🙏❤️❤️❤️

• Anonyymi00042

Moosesta pitää noudattaa, mutta Paavalia herjata.

• Anonyymi00045

Lain ydin ja päämäärä on lähimmäisen rakkaus. Tämä ei ole 16 taivaan valtakunnan sisäistämä ajatus sillä Jeesus ja Paavali kohtelivat juutalaisia tylysti ja vihamielisesti.

Mutta Jumalan valtakunta, joka ikuisesti hallitsee koko maailmaa ei saa hajota sisäisten riitojen tai taistelujen tähden. Jumalan valtakunta tunnustaa että Jeesus Kristus on lihaan tullut. Eikä omaa mitään syytä pilkata edes pahoja saati sitten hyviä. Jokin aikaa sitten hallitsijat kielsi kaikki vihapuheet.

Kuitenkin Ilmestys 13 kertoo että Lohikäärmeen peto alkaa pilkata kaikkia pyhiä ja anastaa sillä tavalla vallan koko maailmaan haltuunsa. Tuo valta ei kuitenkaan kuulu sille.

Jumalan valtakunta on sisäisesti sydämessä ja tulee olemaan ulkoisesti juutalaisten temppelinä jonka papit eivät ole miekkaa kantavia sotilaita, vaan asepalvelusta vajaita.

Kaikki eivät kykene panteistiseen lähimmäisen rakkauteen. Vaan omaavat voimakkaat sarvet ja miekan taistellen muita maan rakoon.
      Ikuinen Jumalan valtakunta noudattaa 1. Johanneksen kirjeen asioita. Joka vihaa veljeään on murhaaja eikä tunne Jeesusta tai Jumalaa.

Jokainen valtakunta joka taistelee itseään vastaan jakautuu ja hajoaa, mutta Jumalan valtakunta pysyy ikuisesti. Siellä ei riitaan ole tarvetta. Kaikki ovat tasa-arvoisia eivätkä yllytä toisiaan kateuteen.

• Anonyymi00046

Jeesuksen sanoma on suoraan sanoen ristiriidassa suuren osan vanhemmista raamatun kirjoituksista kanssa.

Toisaalta uudessa testamentissa on valitettavasti ristiriitaisuuksia erityisesti Luukkaan kirjoitukset ihmetyttävät.

Käsittääkseni Jeesus on ollut todellinen henkilö. Jälkikäteen kirjoitetut asiat ja tulkinnat vain vaihtelevat todella paljon.

• Anonyymi00048

Jeesus toi uuden liiton, jossa on myös uusia normeja mukana, tai sanoisiko mieluummin, että päivitettyjä versioita. Vanhat eivät silloin enää päde, kun on annettu uutta, ainakaan sellaisina kuin ne ennen vanhaan olivat, aiemmassa liitossa.

Jumala on ennenkin tehnyt vaihtanut liittoja ja niiden ehtoja. Joten siinä, että Jeesus mullisti jotain asioita, ei ole mitään sinällään erikoista.

• Anonyymi00047

Uudessa liitossa ei omassa voimassa pusertamalla noudateta mitään, jotta kelpaisi Jumalalle.

Jos uskovan vaelluksessa on jotain huomautettavaa ja korjattavaa, niin Pyhä Henki puuttuu siloin asioihin ja kehottaa tekemään parannusta. Muuten saa elää elämäänsä, vikoineen päivineen, ihan rauhassa. Koska uudessa liitossa opitaan Jumalan tahtoon erehdysten kautta, siis armon alla, eikä suorittamalla.

• Anonyymi00051

Sydämestä kaikki lähtee.

• Anonyymi00052

Varmuuden välttämiseksi voi Paavalia herjata.

• Anonyymi00053

"Myös kirkko hyväksyy tietämättään tuon että lakia tulee noudattaa sillä kirkon papit ja viranomaiset toistelevat alvariinsa rakkauden kaksoiskäskyä missä on se Jumalan laki."

Kirkko ontuu molemmin jaloin eli toisaalta tuo viestiä ettei laki ole enää voimassa ja toisaalta korostaa lakia kun julistaa rakkauden kaksoiskäskyä mikä sisältää kaiken lain.

• Anonyymi00087

Onnumme siis aivan jokainen jotka emme vapaalla tahdollamme kirjaimellisesti noudata Raamatun kirjoituksia siten kuin niitä on tarkoitettu noudattaa tuhansia vuosia sitten?

• Anonyymi00059

Suuri eksyttäjä ja väärä profeetta, Luther otti katoliselta paavin kirkolta kymmenen käskyn opin ja toi kymmenen käskyn muodossa Mooseksen lain kristilliseen opetukseen. Mooseksen lain tuominen Uuden liiton Jumalan lapsille on Lutherin suurin ja laajimmalle levinnyt harhaoppi ja eksytys.
      "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Porttokirkko, nainen on sekoittanut hapatusta Jumalan valtakuntaan.
      Ja hän (Jeesus) sanoi heille myös vertauksen: "Ei kukaan leikkaa uudesta vaipasta paikkaa ja pane vanhaan vaippaan; muutoin hän rikkoo uuden vaipan, eikä uudesta vaipasta otettu paikka vanhaan sovi. Kuitenkin Herran Jeesuksen varoituksista huolimatta, Jeesuksen seuraajat ovat leikanneet vanhasta päällysviitasta paikkoja uuteen viittaa. Näin tehden he ovat turmelleet uuden päällysviitan, Jeesuksen antaman vanhurskauden.
      Jopa ns. vapaat suunnat ovat menneet rypemään samaan rapakkoon luopiokirkon kanssa ja turmelleet uuden liiton vanhurskauden vaihtaen täydellisen päällysviitan Mooseksen lain määräyksillä paikattuun viittaan.

• Anonyymi00061

Laista tulee synnin tunto ja ilman sitä ei Kristus kelpaa.

• Anonyymi00064

Ei siinä paljon laki auta kun sotakiima iskee.

Pitää vain selitellä, sekä herjata muita, niin voi tehdä mitä tahansa.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Ei siinä paljon laki auta kun sotakiima iskee.

Pitää vain selitellä, sekä herjata muita, niin voi tehdä mitä tahansa.

Ota jotain kiimalääkettä..

• Juuri näin. Laki näyttää synnin.

• Anonyymi00082
        aito_Iainen kirjoitti:

Juuri näin. Laki näyttää synnin.

Onko se laki siis Mooseksen laki, 10käskyn yms VT:n juutalaisten laki, Kristuksen laki?

• Anonyymi00068

Näin toimien.

• Anonyymi00069

Hyvä selvitys.

• Anonyymi00072

Jos apostolit yhdessä köyhien kanssa otetaan kirjoituksista pois niin sitten.

• Anonyymi00073

Raamatun mukaan ns. rakkauden kaksoiskäsky täyttää lain ja profeetat, koska rakkaus ei tee kenellekään mitään pahaa. Joka siis rakastaa, on lain täyttänyt, sanoo Raamattu. Sellainen ihminen ei voi rikkoa lakia, joka on täynnä rakkautta.

Tietenkään tähän ei kukaan ihminen täydellisesti pysty, ja rikomme siis lakia eri tavoin, mutta kasvamme Kristuksen kaltaisuuteen vähitellen, muistuttaen häntä pikkuhilja enemmän ja enemmän, jos vain annamme Jumalan ohjata ja kasvattaa.

• Anonyymi00074

Kyseisen opetuksen taustalla on se ajatus, että Raamattu käskee rakastamaan Jumalaa kaikilla voimilla. Raamatun mukaan Jumalaa rakastetaan noudattamalla kaikkia lain käskyjä. Joka ei noudata kaikessa lakia, hänessä ei ole rakkautta Jumalaa kohtaan, eikä hän täytä rakkauden kaksoiskäskyä.

• "... ja rikomme siis lakia eri tavoin, mutta kasvamme Kristuksen kaltaisuuteen vähitellen, muistuttaen häntä pikkuhilja enemmän ja enemmän, jos vain annamme Jumalan ohjata ja kasvattaa."

Olen täysin samaa mieltä.

• Anonyymi00078
        Mummomuori2 kirjoitti:

"... ja rikomme siis lakia eri tavoin, mutta kasvamme Kristuksen kaltaisuuteen vähitellen, muistuttaen häntä pikkuhilja enemmän ja enemmän, jos vain annamme Jumalan ohjata ja kasvattaa."

Olen täysin samaa mieltä.

Miksihän se Kristuksen kaltaisuus ei näy sinussa?

• Anonyymi00083
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Miksihän se Kristuksen kaltaisuus ei näy sinussa?

Mitä tarkoittaa Kristuksen kaltaisuus? Eihän meistä jumalia tule tai synnittömiä?

• Anonyymi00083 kirjoitti:

Mitä tarkoittaa Kristuksen kaltaisuus? Eihän meistä jumalia tule tai synnittömiä?

Totta, me pysymme ihmisinä. Tuossa tarkoitetaan että pyrkii olemaan melkein kuin Jeesus. Muistuttaa Häntä mutta ei todellakaan olla samanlainen.

• Anonyymi00098

"Raamatun mukaan ns. rakkauden kaksoiskäsky täyttää lain ja profeetat, koska rakkaus ei tee kenellekään mitään pahaa. Joka siis rakastaa, on lain täyttänyt, sanoo Raamattu. Sellainen ihminen ei voi rikkoa lakia, joka on täynnä rakkautta."

Rakkauden kaksoiskösky on Mooseksen tiivistelmä laista.

• Anonyymi00075

Hyvä selvitys.

• Anonyymi00084

Kristuksen kaltaisuus tosin Raamatun kertomusten mukaan oli sitä että juuri lain rikkomisesta joutui tilille ja ristinpuuhun. Niin vajaaksi jäi sapatin pitäminen. Mutta silti Jeesus ei tehnyt syntiä, koska laki on Johannekseen asti ja uudessa liitossa lakihenkisyys on älyttömyys, joka vie helvettiin.

Jeesus ei solminut meidän kanssa lakiliittoa, vaan purki ensimmäisenkin ja teki tai mahdollisti Pyhän Hengen liiton, jossa teot eivät tule lain mukaan, ei ihmisiä herjata aina sen mukaan miten lain kirjain tulkitaan, vaan eletään Hengessä, siinä Hengessä missä Jeesus Kristus eli. Tai kun armosta se saadaan siihen uskoen.

• Anonyymi00088

Tuohan ei pidä paikkaansa:
        "Kristuksen kaltaisuus tosin Raamatun kertomusten mukaan oli sitä että juuri lain rikkomisesta joutui tilille ja ristinpuuhun"!!

Jeesuhan tuli täyttämään lain meidän puolestamme, joten meidän ei enää tarvitse yrittää täyttää sitä. Todistaahan Raamattukin, että kukaan ihminen ei pysty täyttämään lakia ja Paavalikin kirjoittaa esim sapatista:
        Kpl 2
        "Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen."
        " Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        - sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
        Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi."

• Listasit kymmenen käskyä. Niistä sapatin pitäminen ei koske useimpia kristittyjä ja moni uskonsa puolustaja kokee väärän todistuksen antamisen ihan kristilliseksi velvollisuudekseen.

Onko jokin keino tietää, mikä raamatunkohta on tarkoitettu otettavaksi todesta, vai onko kaikki vain mutua? Kirjan alkupäästä ihan kaikki on muilta lainattuja tarinoita, missä mitään yksityiskohtaa ei saa sovitettua todellisuuteen, Jeesuksen suuhun on pantu tyhjiä lupauksia ja päättömiä väitteitä, jne. Eikö Raamatun jumala tosiaan kyennyt selkeämpään esitykseen!

• Anonyymi00099

"Eikö Raamatun jumala tosiaan kyennyt selkeämpään esitykseen!"

Taitaa olla vika lukijan puolella.
        Itse en esim ymmärrä mitään orgaanisen kemian ylemmän tason oppikirjojen tekstistä. Onko silloin vika kirjoittajan vai lukijan?

• Anonyymi00099 kirjoitti:

"Eikö Raamatun jumala tosiaan kyennyt selkeämpään esitykseen!"

Taitaa olla vika lukijan puolella.
        Itse en esim ymmärrä mitään orgaanisen kemian ylemmän tason oppikirjojen tekstistä. Onko silloin vika kirjoittajan vai lukijan?

Raamatun myyttien ja ylemmän tason orgaanisen kemian rinnastaminen kertoo arvostelukyvyttömyydestäsi. Uskovien vaikeudet tulkita Raamattuaan yhdenmukaisesti johtuu ainoastaan sen opetusten sekavuudsta ja epäloogisuudesta. Raamatun myytit eivät ole vaikeaselkoista, mutta ne eivät vain oikeasti selitä mitään, eikä mikään niissä vastaa todellisuutta. Sen sijaan asiantuntijan on mahdollista tehdä virheetön kansantajuinen esitys tieteen tuloksista menemättä kuitnkaan yksityiskohtiin.

• Anonyymi00089

Ehdottomasti pitää noudattaa kaikkia raamatun kirjoituksia. Vai voiko jokainen päättää mikä osa raamatusta soipii minulle, ja mikä on vastoin omia mieltymyksiäni, se ei voi olla vaihtoehto.

• Anonyymi00090

Nyt eletään Uudenliiton aikaa ei vanhan. Tiedätkö Uudenliiton ohjeet ja säännöt. Lue siis UusiTestamentti läpi. Voin sanoa verta ei saa syödä eikä juoda.

• Anonyymi00091

Voitko laittaa ihan selventämään asiaa Raamatunkohdan, jossa Jumala antaa Kristityille luvan jättää noudattamatta joitakin kohtia Raamatun kirjoituksista?

• Anonyymi00092
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Voitko laittaa ihan selventämään asiaa Raamatunkohdan, jossa Jumala antaa Kristityille luvan jättää noudattamatta joitakin kohtia Raamatun kirjoituksista?

Koska näihin kohtiin on vain Jumala Paavali kristinuskollaan, niin kohdat löytyvät raamattuhaulla "olkoon kirottu".

• Anonyymi00094

Uusi Jeesuksen käsky on rakastaa.

Jättää tappamiset ja herjaamiset pois kuvioista.

• Anonyymi00095

Juuri noin, mutta kun liberaalit tulkitsevat sen niin, että miehen pitää rakastaa miehiä ja naisten naisia!

• Anonyymi00100

"Uusi Jeesuksen käsky on rakastaa."

Esim Jeesuksen esiin nostama rakkauden kaksoikäsky oli jo Mooseksen tekemä tiivistys.

• Anonyymi00104
        Anonyymi00100 kirjoitti:

"Uusi Jeesuksen käsky on rakastaa."

Esim Jeesuksen esiin nostama rakkauden kaksoikäsky oli jo Mooseksen tekemä tiivistys.

Ensimmäinen käsky! Joko toteutat sitä?

• UUSI
        Anonyymi00095 kirjoitti:

Juuri noin, mutta kun liberaalit tulkitsevat sen niin, että miehen pitää rakastaa miehiä ja naisten naisia!

Jaa, taitavat olla ne uuskonservatiivit tuollaisia, sillä kukaan muu ei moista väitä.

• Anonyymi00096

Hyvin selvitetty.

• >>Ehdottomasti pitää noudattaa kaikkia raamatun kirjoituksia. Vai voiko jokainen päättää mikä osa raamatusta soipii minulle, ja mikä on vastoin omia mieltymyksiäni, se ei voi olla vaihtoehto.>>

Lasta pitää kurittaa. Näin Hitlerin isäpuoli teki.

Fyysisen kunnon ylläpito on turhaa.

Kädet pitää pestä ennen ateriointia tai sitten ei riippuen uskoako Jeesusta vai kirjanoppineita.

😊😊😊😊😊

• Anonyymi00097

"Rakkauden kaksoiskäskyJeesus tiivisti koko Raamatun eettisen ytimen kahteen asiaan, joita kutsutaan rakkauden kaksoiskäskyksi:Rakasta Jumalaa yli kaiken.Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Tämä kaksoiskäsky on suora kopio Mooseksen laista.
      Jeesus ei tällä tiivistyksellä tuonut mitään uutta.

Siinä Jeesus vastasi hänelle tehtyyn kysykseen:"Mikä on suurin käsky laissa?".

• Anonyymi00101

Ensimmäinen käsky on että älä herjaa Paavalia.

• Anonyymi00102

"Pitääkö kristityn noudattaa kaikkia Raamatun kirjotuksia?"

Ei nimikristittyjen tarvitse noudattaa mitään Raamatun käskyä, koska he ovat muutoinkin pelastuksen ulkopuolella.
        Juutalaiset noudattavat Mooseksen lakia.
        Kristityt eli uskovat noudattavat Jeesuksen ohjetta, mutta se ei ole laki:
        Matt 22
        "Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

• Anonyymi00103

Ei tarvi olla kristitty eikä tarvi muutakaan! Sen kun elää sitä elämää mikä on annettu! Jos seuraa haluaa, etsii ihmisiä joiden kanssa voi olla.

• Anonyymi00105
      UUSI

Hyvin selvitetty.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1650
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      20
      1124
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1063
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      133
      871
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      806
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      684
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      607
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      48
      528
    10. 69
      510
    11. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    12. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      498
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      422
    16. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      413
    18. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      399
    19. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    20. En usko et enää

Uskaltaisit irl mitään
      Ikävä
      37
      396
    Aihe