Olen nyt laitellut pian kaksi vuotta työhakemuksia

Anonyymi-ap

Mistään ei kuulu mitään. Käyttöön sähköpostia kaiket päivät. Onko järkee vai ei? Yhdessä hoivakodissa kävin paikan päällä keväällä. Ei ole kuulunut sen koommin mitään. Alkaa käydä mielenterveyden päälle. Koulutuksia on, työhistoriaa on. Tuntuu,että nyt voi sanoa työ on historiaa. Olen toimelias ihminen. Mikä todennäköisyys on edes löytää kunnon palkkatyötä? Alle 50 ikää. Tekisi mieli mennä lääkäriin jo ja hakeutua työttömänä sairaslomalle.

19

103

Vastaukset 19

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Muita, olemme maailman onnellisin kansa

• Anonyymi00002

muista

• Anonyymi00003

varhais työkyvyttömyys eläkkeen haku on tätäpäivää.
      laittakaa vireille.

• Anonyymi00010

Ainoa keino selviytyä tässä kokkelis tilanteessa on hakeutua eläkkeelle

• Anonyymi00004

Eihän työnantaja voi ottaa ketään töihin kun joka paikassa on YT.neuvottelut.

• Anonyymi00005

Ei hätää, nythän tuhannet työnantajat ottavat sinuun yhteyttä työmarkkinatoriin laittamasi profiilin kautta, ulkomaita myöten, laittamalla viestin sähköpostiisi vapaasta työpaikasta.
      Sinun täytyy vaan muistaa ettet jämähdä sinne paikkakunnalle missä asut, vaan että olet "mobiili" kansalainen joka todella haluaa työtä.

• Anonyymi00006

No ei ole tullut yhtään innokasta viestiä edes työnhakuprofiiliin.

• Suomen talous on nousussa ja työnantajat ovat aivan innosta täpinöissään palkkaamassa ihmisiä niihin töihin!👷‍♂️👷‍♀️👷🏭🏗🧱

• Anonyymi00007

Millainen on koulutuksesi ja työhistoriasi? Kävin juuri joitakin aikoja sitten läpi yhden työnhakijan työtodistuksia ja sitä työhistoriaa, kaikki oli yhtä poikkeusta lukuun ottamatta vain koeaikoja. Ja tämä ainut pidempiaikainen työsuhde oli ollut teollisesti valmistettujen esineisen siirtämistä paikasta A paikkaan B ja työtodistukseen oli laitettu maininta; Soveltuu sarjatyöhön.

Tämän työnhakijan koulutus oli 2 vuotta ammattikoulua levyseppähitsaajana, mutta hän ei osannut lainkaan hitsata, kun piti antaa työnäyte, ei siitä tullut mitään. Hänellä ei ollut alkeellisintakaan taitoa hitsata mitään!

Jäin oikein miettimään, että miten on mahdollista käydä 2 vuotta ammattikoulua ja nimen omaan levyseppähitsaajana, eikä osaa lainkaan hitsata!

Lankoni yrityksessä on ollut pulaa juuri osaavista hitsaajista, mutta ei ole löytynyt, lankoni haluaisi jo eläkkeelle itsekin, mutta työntekijöitä ei löydy tilalle. Osa töistä joudutaan teettämään alihankintana Virossa!

Vaimoni täytti juuri 64 vuotta ja hän jäi pois toisesta työstään, mutta jatkaa vielä yksityisellä sektorilla toisessa työssä, kun sielläkään ei saada hänen tilalleen työntekijää. Eli nyt ihmettelen, että sitä työtä ei mukamas löydy!

• Anonyymi00008

Ei sitä työtä ressukoille löydykään, mutta oikeat ammattilaiset
        kyllä saavat töitä eikä heitä edes päästetä eläkkeelle vaikka he
        itse haluaisivat jäädä.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ei sitä työtä ressukoille löydykään, mutta oikeat ammattilaiset
        kyllä saavat töitä eikä heitä edes päästetä eläkkeelle vaikka he
        itse haluaisivat jäädä.

Niin parikin minun kaveriani on jo yli 70 vuotiaita ja vielä tarjotaan töitä. Kumpikin jätti ammattipätevyydet uusimatta, niin voi sanoa työnantajille, ettei voi tulla hommiin, kun ei ole ammattipätevyydet voimassa.

Kumpikin oli kuljettajia, toinen ajoi autonosturia ja toinen tilausajobusseja Suomen Lappiin ja Norjaan, mutta täytettyään 70-vuotta kumpikin päätti töiden riittävän.

Naapurin rouva oli suuressa pankissa töissä luottorahoituksen puolella ja ei meinannut mitenkään päästä eläkkeelle, kun hänelle ei saatu seuraajaa. Pääsi vasta 68 vuotiaana viimein eläkkeelle!

Minäkin olen nyt 68 vuotta ja virallisesti eläkkeellä, mutta niin vain töitä tarjotaan. Pitää jo käyttää oveluutta, että osaa kieltäytyä tarjotuista töistä.

Joten ap. tämän viestiketjun aloittaja voi tulla esiin ja kertoa työhistoriastaan ja koulutuksesta, niin osaisimme auttaa töiden löytymisessä.

• Anonyymi00011

Aloittaja käynyt hoivakodissa ilmeisesti kysymässä töitä ja mainitsee ettei ole kuulunut mitään ni eikö ole tullut mieleen että itse kysys paikan perään.Onhan näitä alanvaihtajia ensin mahd koulutus ja saa töitä.Tekeville löytyy töitä.

• Anonyymi00017

Onhan näitä mitä erilaisempia hahmotushäiriöisiä, jotka hakee vaikka kunnanjohtajaksi ilman mitään koulutusta tai meriittejä.

Katsokaapa vain juuri niitä kunnanjohtajien paikkojen hakijoiden listaa, että millaisia hakijoita siellä välillä on ;D

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Onhan näitä mitä erilaisempia hahmotushäiriöisiä, jotka hakee vaikka kunnanjohtajaksi ilman mitään koulutusta tai meriittejä.

Katsokaapa vain juuri niitä kunnanjohtajien paikkojen hakijoiden listaa, että millaisia hakijoita siellä välillä on ;D

Pääasiassa wanhoja juoppoja ja naisten ahidstelijoita näyttää olovan...,

• Anonyymi00012

Kun työtön joutuisi mennä haravoimaan metsiä, niin tulisi tunne, että työttömyyskorvaus on pienellä työnteolla ansaittu.

• Anonyymi00013

työttömyyskorvaukset on suomessa niin pieniä, että pitäisi olla luokkaa tanskan, niin silloin voisi pientä työtä tehdä vastineeksi.

• Anonyymi00014

Hyvin valtio maksaa työtömälle 800€/kk.Verojakin siitä menee mutta Kotitalousvähennykse voi veroista vähentää joko heti tai loppullisessa verotuksessa.Vuosi tulo Työkärin rofiililla antaa melkein10.000€/vuositulot. ei mene edes Yle maksuja.Resi ei tule .kun ei tarvitse laitella 300 työhakemusta/vuodessa,!!!!!!!

• Anonyymi00015

Tuo 800.€/kk riitää kyllä Omavaraisesti asuvalle,velatomalle.
        Nyt sitten säästyy euroja tyähankinnasta/pätkätöistä. Juoksemisesta Kelan luukulla kerjäämässä /ruokapisteissä juoksemises.sekä ,Kaupunkin Wc.yöpaikoissakaan eitarvitse yöpyä(Pakteeripesiä) lämpimiä.
        Muutakaa maaseudulle kunnista löytyy 100€/kk vuokra-asuntoja,kaikki muu on itsestä kiinni. Kyselkää Kunnista/Pian joka kunnassa tasa vero 25% asukas.

• Anonyymi00016

Kannattaa keksiä jotain muuta tekemistä. Itse kalastan usein ja liikun. Ole laihtunut 10 kg tässä kesän aikana.

Työhakemuksia lähetän yhden kuukaudessa. Ei niihin kukaan vastaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1670
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1172
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      906
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      609
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      561
    10. 70
      539
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    16. 34
      424
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe