uutisoi iltapulu, miten se voi nyt tolleen huventua, äkkiä 200 miljardia lisää niin pärjää taas pari kuukautta ilman pummimista, mitä mieltä olette mikä olisi tarvittava summa jotta zele ei olisi pummimassa jotain 2 viikkoon ? omasta mielestäni 500 miljardia ehkä riittäisi pitämään zelen pummireissun pari viikkoa tauolla
Vastaukset 29
- Anonyymi00001
Ei ne edes osaa sotia :D kyllä eurooppa on lampaita täynnä
- Anonyymi00002
Kummaku teidänhän Igori Pietarista piti olla KIEWISSÄ 2-3 pv sisällä piti koko maa 3-4 viikon aikana valloittaa ja 5v menossa. Ja teiltä jo 1,5 miljoonaa tapettua ja haavoittuneita örkkiä. Ja tankit ym ja muistako Moskva laiva joka upotttivat ukrainan droonet ja 36 muuta sotalaivaa ja 240 öly ja rahtilaivaa ja Azovin meri ja mustameri suljettu teiltä.. öljyjalostamo kaasuvoimaloiden ja ym tuhot mm Moskovassa ja Pietarissa ym. . No kerropas mixi et ole rintamalla itse Igori Pietarista?? Oletko pelkuri vai oletko joku invaliideja..aivoinva olet mutta sillähän jo voit mennä sotaan kaltaisiksi mukana
- Anonyymi00003
Igori Igori Pietarista vastaileppas ku kysytään nyt mixi et ole rintamalla itse?
- Anonyymi00004
Igori Pietarista vastaileppas ku kysytään; oletko pelkuri?? Pelkäätkö sotaa? Ku et ole sotimassa
- Anonyymi00013
Ei kiinnosta ukrainalaisen sotilaan kohtalo, jäädä maastoon villisian syötäväksi.
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ei kiinnosta ukrainalaisen sotilaan kohtalo, jäädä maastoon villisian syötäväksi.
Miten vaan mutku Ukrainan armeija noukkii omansa mukaan Igori Pietarista. Teillä örkit taasen jää. Muuten Igori mixi et ole rintamalla itse. Oletko pelkuri ja pelkäätkö taistella Puten lätissä
- Anonyymi00026
Anonyymi00016 kirjoitti:
Miten vaan mutku Ukrainan armeija noukkii omansa mukaan Igori Pietarista. Teillä örkit taasen jää. Muuten Igori mixi et ole rintamalla itse. Oletko pelkuri ja pelkäätkö taistella Puten lätissä
Eihän Ukraina kerää kaatuneitaan, Venäjä kerää ne ja palauttaa kylmäkuljetuksena ne Ukrainaan.
- Anonyymi00005
Miltä tuntuu olla mongolien sekajätteen jälkeläisiä eli rusnya Igor Pietarista?? Vastaileppas nyt tänne ku kysytään Igori
- Anonyymi00006
Miiltä tuntuu Igori Pietarista ku ei oo lämmintä vettä pesuun ja haisee?? Ja ei oo kahvia ja saippuaa ja shampoota?? Kerropas nyt tänne päin siitä Igor??
- Anonyymi00007
Belgia on myöntymässä uutisoi Belgian keskuspankki eilen luovuttamaan venäläiset varat n. 235 miljardia Ukrainan apuun aseisiin ym. No tehän siten rahoitatte sotaa itseänne vastaan.
- Anonyymi00009
hienoa, jos tämä rahoitus toteutuu on hauska nähdä miten torakat sitten torakoivat kun venäjä sitten hoitaa tätä asiaa belgian kanssa ei taideta enää vetää yhtä köyttä silloin vaan torakat juoksee eri suuntiin
- Anonyymi00012
Miksi valehtelet?
- Anonyymi00014
Anonyymi00009 kirjoitti:
hienoa, jos tämä rahoitus toteutuu on hauska nähdä miten torakat sitten torakoivat kun venäjä sitten hoitaa tätä asiaa belgian kanssa ei taideta enää vetää yhtä köyttä silloin vaan torakat juoksee eri suuntiin
Laki kieltää käyttämästä Venäjän rahoja.
- Anonyymi00017
Anonyymi00009 kirjoitti:
Kerropas miten ?? On monta Nato maata välissä. Ja ettehän te nytkään pärjää edes Ukrainan armeijan kanssa. 5v menossa. Ja menetkö itse rintamalla sotimaan.
- Anonyymi00018
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ne takavarikoitu nyt. Ja tullaan käyttämään Ukrainan hyväxi. Ja minkä voitte Igori Pietarista vastaileppas nyt tänne päin siitä Igor
- Anonyymi00021
Anonyymi00014 kirjoitti:
Noudattaako venäjä mitään lakeja teloittamalla lapsia ja siviilejä ?
Anonyymi00014 kirjoitti:
Se kielsi myös Venäjältä hyökkäyssodan.
- Anonyymi00008
Igori Pietarista. Etkös saa vai kykene aivoinva vastaamaan ky kysytään??
- Anonyymi00010
Siellä "KIEWISSÄ" ei huippukokouksessa ollut USA:n hallinnon edustusta, huomasitteko?
Kaikenlaisia "halukkaita" Euroopan maiden pomomiehiä kyllä, mutta ei ketään vastaavaa juurikaan Atlantin takaa.
Mutta CIA:n päällikkö kävi sen sijaan itse henkilökohtaisesti juuri Moskovassa.- Anonyymi00019
Oli ENkokous ja edustus. Kaxi eri asiaa Igori. . C i a kävi sanomassa putele kovat saat ei muuta Igori Pietarista. Koska itse Igori olet sodassa mukana vastaileppas ku kysytään
- Anonyymi00011
Huhhuh
- Anonyymi00015
Myös VENÄJÄN SOTAKASSA VÄHENEE JA RAHAKIRSTUN POHJA PAISTAA! DROOLNISOTA SEN KUIN PAHENTAA AHDINKOA!
VALITETTAVASTI KUKAAN EI SITÄ AUTA….- Anonyymi00020
Puten lätti on menossa kivikaudelle ja katotaan jos Igori Pietarista saa kohta enään rehua kaukalosta palkaxi. Vastaileppas nyt kun kysytään Igori Pietarista mixi et ole rintamalla itse
- Anonyymi00022
Ukraina on pohjaton kaivo. Mutta mitäs lännen typerät johtajat muuta tekevät, kun lainaavat taas rahaa kymmeniä miljardeja, ja antavat ne Zeleskyille, jotta kuviteltu Putinin Euroopan valloitus saadaan estettyä.
Nyt unohdat juurisyyt: Koomikko ei pummisi paljon mitään, ellei Venäjä olisi hyökännyt Ukrainaan suuren armeijan voimin. Pummimisen lopettaminen on 100 % kiinni Kremlin pikku papparaisesta.
- Anonyymi00023
Suomi voi lekata terveydenhoidosta ja sijoittaa rahat Ukrainaan.
- Anonyymi00024
Emme leikkaa vaan lähetämme sen minkä pystymme!
- Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Emme leikkaa vaan lähetämme sen minkä pystymme!
Leikataan tai nostetaan veroja, se on seuraavan hallituksen käsissä.
- Anonyymi00025
Venäjän talous on kestänyt sodan ja länsimaisten pakotteiden rasitusta toistaiseksi odotettua paremmin, mutta sen rakenne on muuttunut hauraaksi ja pitkällä aikavälillä kestämättömäksi. Talouden ylläpitäminen perustuu pitkälti valtavaan valtiontukeen, sotateollisuuden ylikuumenemiseen ja vientireittien muutoksiin.
Venäjän talouden kestävyyttä ja sen luomia jännitteitä voidaan tarkastella seuraavien
tekijöiden kautta:
Sotatalous ja vääristynyt kasvu
Bruttokansantuote (BKT):
Venäjän tilastollinen talouskasvu on perustunut sotateollisuuden tuotantoon. Tehtaat pyörivät useammassa vuorossa valmistamassa ammuksia, varusteita ja kalustoa. Tämä luo näennäistä kasvua, mutta sotaan tuotettu materiaali tuhoutuu rintamalla eikä luo pitkän aikavälin vaurautta tai tuottavuutta.
Työvoimapula:
Miljoonien miesten mobilisointi rintamalle sekä satojen tuhansien osaajien maastamuutto ovat johtaneet historialliseen työvoimapulaan. Tämä on nostanut palkkoja siviilisektorilla ja kiihdyttänyt inflaatiota.
Energiavienti ja uudet markkinat
Vienti Aasiaan:
Länsimaiden energiapakotteiden myötä Venäjä on ohjannut raakaöljyn ja kaasun vientiään erityisesti Kiinaan, Intiaan ja Turkin kaltaisiin maihin.
Varjolaivasto: Venäjä on kiertänyt länsimaisia hintakattoja ja kuljetusrajoituksia laajalla "varjolaivastolla" (rekisteröimättömät tai hämäräperäiset tankkerit), minkä ansiosta öljytulot ovat pysyneet kohtalaisen korkealla tasolla kansainvälisistä rajoituksista huolimatta.
Sisäiset haasteet ja kumulatiivinen heikkeneminen
Korkea inflaatio ja korkotaso: Inflaatio on laukannut korkealla, mihin Venäjän keskuspankki on joutunut reagoimaan nostamalla ohjauskoron erittäin korkealle tasolle (yli 20 %). Tämä tekee yritysten investoinneista ja kuluttajien lainanotosta siviilisektorilla lähes mahdotonta.
Fiskaalipuskureiden hupeneminen:
Venäjän kansallisen varallisuuden rahaston likvidit varat ovat pienenneet merkittävästi, kun budjettialijäämää on katettu valtion säästöillä ja sotamenoja on kasvatettu
siviilimenojen kustannuksella.
Teknologinen riippuvuus ja kulutus:
Tekniikan ja varaosien saanti länsimaista on vaikeutunut. Venäjä on korvannut länsituotteita kiinalaisilla vaihtoehdoilla, mikä on synnyttänyt uudenlaisen syvän riippuvuussuhteen Kiinan taloudesta.
Polttoaineena toimivat vielä riittävät öljytulot ja valtion rahoitus, joten välitöntä romahdusta ei ole tapahtunut, mutta talouden suorituskyky heikkenee tasaisesti samalla kun infrastruktuuri ja siviilisektori kärsivät investointipulasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.741132Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu27729- 11702
- 90695
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.30687- 46658
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl14645Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.68639- 61594
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj25593- 41571
- 61559
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan82558Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?46540- 43534
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129517Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13492Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa52483Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31455Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?
Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.27447