Miten arvokasta, elämä on, tai miten vakavaa elämän tuhlaaminen on? Määrittääkö ihminen sen, mitä pahaa on vaihtaa Jumalan iankaikkinen hyvyys hetkellisiin elämän iloihin?
Se mitä Jumala ajattelee näistä asioista, on ratkaisevaa:
1. Mooseksen kirja 25:30-34 FB38
[30] Ja Eesau sanoi Jaakobille: "Anna minun särpiä tuota ruskeata, tuota ruskeata keittoa, sillä minä olen nälästä nääntynyt". Sentähden hän sai nimen Edom. [31] Mutta Jaakob sanoi: "Myy minulle ensin esikoisuutesi". [32] Eesau vastasi: "Katso, minä kuolen kuitenkin, mitä minä esikoisuudellani teen?" [33] Jaakob sanoi: "Vanno minulle ensin". Ja hän vannoi hänelle ja myi esikoisuutensa Jaakobille. [34] Ja Jaakob antoi Eesaulle leipää ja hernekeittoa. Ja hän söi ja joi, nousi ja meni matkoihinsa. Niin halpana Eesau piti esikoisuutensa.
Heprealaiskirje 12:16-17 FB38
[16] ja ettei kukaan olisi haureellinen tahi epäpyhä niinkuin Eesau, joka yhdestä ateriasta myi esikoisuutensa. [17] Sillä te tiedätte, että hänet sittemminkin, kun hän tahtoi päästä siunausta perimään, hyljättiin; sillä hän ei löytänyt tilaa peruutukselle, vaikka hän kyynelin sitä pyysi.
Eesau hylkäsi Jumalan siunauksen (esikoisuuden, perillisen aseman) yhden ruoka-annoksen tähden. Samoin ihmiset toimivat torjuessaan epäuskolla Jumalan armon joka on Jeesuksessa. Ihminen vaihtaa Jumalan lapseuden (perillisyyden) katoaviin elämän iloihin.
Roomalaiskirje 8:17 FB38
[17] Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.
Määrittääkö ihminen sen
Anonyymi-ap
4
<50
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Miten arvokasta, elämä on, tai miten vakavaa elämän tuhlaaminen on?
Ihminen määrittää sen, miten antoisaa on vaihtaa Jumalan iankaikkinen turha lupailu ainoan elämämme hyvyyteen ja hetkellisiin elämän iloihin! - Anonyymi00002
Allah on ainoa oikea Jumala.Vaihda oikeaan Jumalaan Allahiin toi raamatullinen hölyn pöly.
- Anonyymi00003
Ainut ongelma ne perunasäkit.
Kuten kristinuskossa Paavalin homoherjat.
Ihminen ei voimitään määrittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1092300Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???26954- 71902
- 103896
- 48845
Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha568830- 82728
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76670Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik25624- 64606