Jumala ei voi uhrata enempää kuin itsensä

Anonyymi-ap

Jos ihminen torjuu ja ylenkatsoo ristiinnaulitun Kristuksen, ei ole mitään mitä Jumala voisi sen ihmisen hyväksi uhrata tai antaa. Ristille naulittiin Jumala ihmisruumiissa.

Kolossalaiskirje 2:9 FB38
[9] Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

Tämän rakkauden pitää kelvata ihmiselle, muuten hän menee kadotukseen.

2. Tessalonikalaiskirje 1:9-10 FB38
[9] Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta, [10] kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme.

Ikuisuus tullaan viettämään joko Jumalan läsnäolossa tai poissa siitä. Miettikää: kun Jumala on kaikkein suurin ja arvokkain asia mitä on, niin ei hän löydä mitään itseään enempää uhrattavaksi ihmisten puolesta. Tämä puhuu myös meidän kristittyjen Jumalan ylivertaisuudesta. Muut jumalat uhraavat vain alaisiaan. Ne on rakkaudettomia ja kylmiä aivan kuten me ihmiset ja ihmisjohtajat (sotivat ja tapattavat toisia sodissa). Meidän Jumalamme uhrasi itsensä, ei ainoastaan meidän puolestamme, jotka jo uskomme, vaan myös niiden puolesta jotka eivät juuri nyt usko ja myös niiden jotka eivät koskaan tule uskomaan. Kaikki ihmiset tarvitsevat lunastajan. Kukaan ei tässä mielessä ole parempi kuin toiset.

2. Korinttilaiskirje 5:19-21 FB38
[19] Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. [20] Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. [21] Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

Jumala ei alentunut ainoastaan ihmiseksi,

Filippiläiskirje 2:6-8 FB38
[6] joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, [7] vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; [8] hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

vaan synniksi, tuomittavaksi syntinä:

Roomalaiskirje 8:3-4 FB38
[3] Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, [4] että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

Psalmit 22:2-7 FB38
[2] Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja? [3] Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaieta. [4] Ja kuitenkin sinä olet Pyhä, jonka istuin on Israelin kiitosvirtten keskellä. [5] Meidän isämme luottivat sinuun, he luottivat, ja sinä pelastit heidät. [6] He huusivat sinua ja pelastuivat; he luottivat sinuun eivätkä tulleet häpeään. [7] Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky.

Matteus 27:46 FB38
[46] Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Jumala kohteli Jeesusta, ennen ylösnousemusta, ristillä, kuin hän olisi ollut meidän pahojen tekojemme ja pahojen sydämiemme ruumiillistuma.

Tällä Jeesuksen hylkäämisellä, jokainen joka siihen laittaa luottamuksensa, tulee täydelliseksi:

Heprealaiskirje 10:14 FB38
[14] Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

Meidän taivaspaikkamme ei perustu meidän tekoihimme, vaan Kristuksen tekoihin.

1. Korinttilaiskirje 15:1-4 FB38
[1] Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte [2] ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. [3] Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, [4] ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,

Filippiläiskirje 3:9 FB38
[9] ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;

Jos haluat vängätä Jeesuksen Jumaluudesta, aihetta on jo käsitelty:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17720814/jeesuksen-jumaluus-raamatussa-

10

52

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Liian pahoja juttuja, täytyy vääntää tarsolaisen murhamiehen jutuiksi ja lukea vain Moosesta.

• Mikä se "uhraus" oli? Jumala ei menettänyt poikaansa. Jeesus ei menettänyt elämäänsä, henkeään, sieluaan, jumaluuttaan eikä ruumistaan.

Oliko uhraus se, että Jeesus menetti kaksi vuorokautta ajastaan, jota hänellä on äärettömästi?

Ja miksi kaikkivaltiaan edes tarvitsee uhrata mitään. Kaikkivaltias voisi sovittaa synnit silmää räpäyttämättä. Ristiinnaulitseminen oli täysin turhaa teatteria.

• Anonyymi00003

"Kaikkivaltias voisi sovittaa synnit silmää räpäyttämättä. Ristiinnaulitseminen oli täysin turhaa teatteria."

Tuollainen kaikkivaltias ei voisi olla hyvä. Kun sinä haaskaat elämäsi turhuuteen, täydellisen Jumalan silmissä se on pahaa ja vaatii hyvityksen. Saatana on sellainen jumala kenelle kaikki käy, sellainen kenelle oikeus on samantekevä.

Roomalaiskirje 3:25-26 FB38
        [25] jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit [26] jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

Jumala on vanhurskas ja pyhä, hän vaatii että synnit on sovitettava.

• Anonyymi00003 kirjoitti:

"Kaikkivaltias voisi sovittaa synnit silmää räpäyttämättä. Ristiinnaulitseminen oli täysin turhaa teatteria."

Tuollainen kaikkivaltias ei voisi olla hyvä. Kun sinä haaskaat elämäsi turhuuteen, täydellisen Jumalan silmissä se on pahaa ja vaatii hyvityksen. Saatana on sellainen jumala kenelle kaikki käy, sellainen kenelle oikeus on samantekevä.

Roomalaiskirje 3:25-26 FB38
        [25] jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit [26] jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

Jumala on vanhurskas ja pyhä, hän vaatii että synnit on sovitettava.

"Tuollainen kaikkivaltias ei voisi olla hyvä."

Miksei? Et lainkaan perustellut väitettäsi.

"täydellisen Jumalan silmissä se on pahaa ja vaatii hyvityksen."

Eli kyseessä ei ole, että Jumalan olisi pakko hyvittää asia ristiinnaulitsemis-teatterilla, kyseessä on että hän nyt vain sattuu haluamaan tehdä asian jollain tavalla. Sei ei tee Jeesuksen "uhrista" tarpeellista.

"jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan"

Mutta mikä pakko se oli tehdä Jeesuksen veren kautta?

"Jumala on vanhurskas ja pyhä, hän vaatii että synnit on sovitettava."

Ja kaikkivaltias Jumala voisi sovittaa ne synnit silmää räpäyttämättä. Se, että Jumala vaatii, että synnit on sovitettava tarpeettomalla ristiinnaulitsemis-teatterilla, ei tarkoita että se oli tarpeellista.

Unohdit vasta kysymyksiin:

Mikä se "uhraus" oli? Jumala ei menettänyt poikaansa. Jeesus ei menettänyt elämäänsä, henkeään, sieluaan, jumaluuttaan eikä ruumistaan.

Oliko uhraus se, että Jeesus menetti kaksi vuorokautta ajastaan, jota hänellä on äärettömästi?

• Voihan se massamurhaaja uhrata koko luomakunnan vedenpaisumuksessa?

• Anonyymi00004

1. Mooseksen kirja 6:5-8 FB38
        [5] Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat, [6] niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä. [7] Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni". [8] Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.

Hyvä ei ole väärin. Ei ole väärin hukuttaa pahoja kun se tehdään puhtaassa oikeamielisyydessä, kuten Jumala sen teki. Sinä et tiedä millaisia ihmiset silloin olivat, Jumala tietää. Hän tiesi että ei tule valmista niistä ihmisistä jotka silloin elivät.

Jumala tulee tekemään vielä kovemmat tuomiot tulevaisuudessa.

• Anonyymi00004 kirjoitti:

1. Mooseksen kirja 6:5-8 FB38
        [5] Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat, [6] niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä. [7] Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni". [8] Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.

Hyvä ei ole väärin. Ei ole väärin hukuttaa pahoja kun se tehdään puhtaassa oikeamielisyydessä, kuten Jumala sen teki. Sinä et tiedä millaisia ihmiset silloin olivat, Jumala tietää. Hän tiesi että ei tule valmista niistä ihmisistä jotka silloin elivät.

Jumala tulee tekemään vielä kovemmat tuomiot tulevaisuudessa.

Tyhjiä lupauksia.

Jos jumala olisi olemassa ei hän sallisi trumpin eikä putinin elää.

Tarvitsetko vahvempaa todistetta jumalan olemassaolemattomuudesta?

• Anonyymi00006
        he-ma kirjoitti:

Tyhjiä lupauksia.

Jos jumala olisi olemassa ei hän sallisi trumpin eikä putinin elää.

Tarvitsetko vahvempaa todistetta jumalan olemassaolemattomuudesta?

Vai onko sinulla turhan suuret luulot omasta hyvyydestäsi ja Putinin ja Trumpin pahuudesta? Tulet yllättymään kun sinulle näytetään, että olet heidän kaltainen. Se miksi sinua ei vihata samallalailla johtuu vain siitä, että sinulla ei ole valtaa toheloida yhtä paljon.

• Anonyymi00002

Mielikuvitusolennolle voi keksiä ominaisuuksia ja tekoja mitä tahansa. Kätevää & sukkelaa sikäli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      59
      1170
    2. Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle

Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1098
    3. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      114
      1032
    4. Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi

Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,
      Suomalaiset julkkikset
      7
      940
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle?

Jos joskus kohtaatte?
      Ikävä
      95
      914
    6. Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?

Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.
      Vain elämää
      5
      755
    7. Sinulle jota kaipaan!

Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista
      Ikävä
      27
      711
    8. Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?

Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it
      Sinkut
      191
      662
    9. Jos oltais joskus samoissa bileissä

Niin lähdettäiskö yhdessä ”jatkoille?”
      Ikävä
      71
      649
    10. Ehkä taidat

Luovuttaa.
      Ikävä
      73