Jeesuksen kärsimys meidän syntiemme tähden

Anonyymi-ap

Jeesus joutui kokemaan Jumalan vihan sinun ja minun syntien takia, jotka hän otti kantaakseen, ja joiden rangaistuksen hän otti päälleen. Ilman Jeesusta olemme kaikki menossa helvettiin, eroon Jumalasta, ikuiseen kärsimykseen. Jumala ei haluaisi, että kukaan menisi sinne. Siksi hän tuli ihmiseksi Jeesuksessa ja sovitti koko maailman synnin verellään, jotta yksikään, joka häneen uskoo, ei joutuisi sinne, minne tekojensa puolesta kuuluisi. Täydellisen elämän elänyt Jeesus kärsi hirveän kuoleman, jotta me saisimme elää. Jeesuksen kärsimys ei ollut vain ruoskinta ja ristillä kuoleminen, mitkä jo olivat kidutusta. Emme pysty kuvittelemaankaan, miltä tuntui kantaa rangaistus koko ihmiskunnan synneistä.

23

52

Vastaukset 23

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

” Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
      mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
      Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
      Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.”
      Jesaja 53:4-7

• Anonyymi00002

Jumalallanne onkin Stalinin moraali ja käytöstavat.

• Anonyymi00004

Voi sinua!

• Anonyymi00005

Stalinkin tapatti poikansa turhanpäiten, oman narsisminsa vuoksi.

• Anonyymi00003

Rangaistukset poistuivat tosiaan Jeesuksen kuoleman kautta, ei enää joudu sapatista ristille tai kivitettäväksi. Jopa juutalaiset uskoivat sen vaikka muutoin eivät Jeesuksesta tuon taivaallista välittäneet, niin meidät on siten vapautettu lain kirouksesta ettei siitä enää meitä rangaista tässä ajassa eikä laki edes sido meitä jos olemme pukeneet päällemme Jeesuksen Kristuksen, vaan olemme silloin Jumalan lapsia, vapaat laista. Jos taasen emme usko siihen, jos uskomme vain että Jeesus kantaa ne rikkomukset mitä emme lain kirjainta noudattaen täyttämään ja jätämme Pyhän Hengen johdatuksen pois, tulee lain jokainen kirjain tuomitsemaan meidät, joudumme silloin lain alle eikä sieltä selviä kukaan.

• Anonyymi00006

Jumala on Isä aurinko ja helvetillinen käristys. Jeesus edustaa viilentävää rauhoittavaa vettä. Vedellä voidaan sammuttaa liialliset palot niin maapallolla kuin ihmisen mielessä. Rukoilkaamme rauhaa, joka on sopiva sisäinen lämpötila. Käy lämmin henkäys talvisäässä ja viilentävä tuulahdus kesäsäässä. Ei äkkitulvia kiitos.

• Anonyymi00007

Kyllä ihmisellä on esisijainen vastuu omista teoistaan. Ei ne mene suoraan Jeesuksen piikkiin.

Jaak.2
      24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen,
      ei yksistään uskon perusteella.

1. Piet. 1:17

Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.

• Anonyymi00018

Kyllä ihmisellä on esisijainen vastuu omista teoistaan. Ei ne mene suoraan Jeesuksen piikkiin.

Jos ihminen itse ei ole vastuussa teoistaan Jumalan edessä ei silloin tarvittaisi armoa. Se menettäisi merkityksensä.

• Anonyymi00008

Paavali yritti vierittää vastuun omista murhistaankin suoraan Jeesuksen piikkiin, vaikka Jeesuksella ei ollut mitään osaa eikä arpaa Juutalaisten uskoveljiensä murhista.

Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi00019

Nyt on Paavalikin sotkettu tähän ketjuun. Mutta Paavali sai kokea Jumalan armon ja toteutti Jumalan tahtoa loppuun saakka joten kaikki hyvin hänen osalta. Herjaajan amok on vasta aluillaan.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Nyt on Paavalikin sotkettu tähän ketjuun. Mutta Paavali sai kokea Jumalan armon ja toteutti Jumalan tahtoa loppuun saakka joten kaikki hyvin hänen osalta. Herjaajan amok on vasta aluillaan.

Jep

• Anonyymi00009

Ja jos syntiä tulee tehtyä, niin laita se Firman piikkiin!

• Syntiähän tulee tehdä lakkaamatta 24/7/365 ettei fiktiivisen jeesuksen fiktiivinen uhri olisi ollut turha.

• Anonyymi00010

Alkuseurakunnassa porukka tappoi yhden varakkaan pariskunnan talokaupan rahojen saamiseksi heiltä (Ananias ja Safiiran) ja laittoivat siitäkin syyn Jeesuksen ja Pyhän Hengen piikkiin ja täydestä meni.

• Anonyymi00011

Ei sinne taivaaseen ole mitään vihreätä linjaa. Jokainen joutuu vastuuseen omista teoistaan.

Jaak. 2:25

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. [Joos. 6:25; Hepr. 11:31]

Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. [Fil. 2:12]

Ilm. 2:23

Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

Ilm. 22:12

"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. [Ilm. 3:11 | Jes. 40:10, 62:11 | Matt. 16:27+]

• Anonyymi00012

Ei oikeamielinen opettaja kärsinyt yhtään. Fariseuksen kääröt lensivät tuleen, kuninkaallinen sai iskun päähänsä eikä nähnyt valoa kolmeen päivään ja tarvitsi taluttajaa. Jeesus antoi toisen sokean taluttaa loukkaantunutta sokeaa. Toinen sokea kastoi sen ja ennen pitkää kumpikin lankesi kuoppaan.
      Jeesuksen oppilaat kertoivat Jeesukselle, että fariseukset pahoittivat mielensä. Jeesus vaan korosti, että niitä ei pidätä seurata. Ja heillä ei ole asiaa Taivasten valtakuntaan.
      Palstalla väitettiin, ettei joku vanha mies hahmota, mitä tapahtui "Paavalin" kastamisen jälkeen, ja erota sitä siitä, mitä tyyppi oli tehnyt ennen kastetta. Minusta taas näyttää selvältä, että useat kristityt eivät kykene näkemään, että kaikki kasteet eivät olleet samanlaisia. Ei Paavali saanut Pyhän Hengen kastetta. Hän sai kasteen Ananiaalta, ei Jeesukselta. Ja Jeesushan komensi Paavalin pois toiseen paikkaan, missä hänelle kerrottaisiin -muut sanoisivat- mitä tehdä. Joka tapauksessa, kun Paavali ilmoitti ylimmille papeille olevansa fariseus, jollaisilla ei ollut asiaa Taivasten valtakuntaan vaan jotka kuuluivat juutalaisten kuningaskuntaan ja jotka hokivat vaan "Herra, herra" hakeutuen juutalaiskuninkaan siipien suojaan, niin se tapahtui kyllä aika monta vuotta kasteen jälkeen. Juuri pimeys ja parantumattomuus sai Paavalin valikoitumaan erityishuomion kohteeksi, arkkiviholliseksi. Ja Paavali koki sen toisen kuoleman, koska missään ei enää sanota selvästi, mikä tuon ylvään "kuningas Saulin" oikea nimi oli.

• Anonyymi00013

Jeesushan sanoi, että kuningaskunnan lapset heitetään ulos pimeyteen ja on itkua hammasten kiristystä. Ei asiassa ole muuta vaikeaa kuin myöntää, että pyhän maan ulkopuolella Italian ja Gallian alueilla kirkkoisät erehtyivät "Paavalin" suhteen. Hänhän oli Rooman kansalainen, siis symppis roomalaisten silmissä... Ja miten mahtava sotilassaattue hänelle järjestettiinkään! Hänen täytyi olla jalosukuinen!
        Täysin kelvoton tapaus kerta kaikkiaan. Tyypin kirjeitä kun lukee, niin ymmärtää, miksi Jaakob selitti, ettei kenestä tahansa ole opettajaksi.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Jeesushan sanoi, että kuningaskunnan lapset heitetään ulos pimeyteen ja on itkua hammasten kiristystä. Ei asiassa ole muuta vaikeaa kuin myöntää, että pyhän maan ulkopuolella Italian ja Gallian alueilla kirkkoisät erehtyivät "Paavalin" suhteen. Hänhän oli Rooman kansalainen, siis symppis roomalaisten silmissä... Ja miten mahtava sotilassaattue hänelle järjestettiinkään! Hänen täytyi olla jalosukuinen!
        Täysin kelvoton tapaus kerta kaikkiaan. Tyypin kirjeitä kun lukee, niin ymmärtää, miksi Jaakob selitti, ettei kenestä tahansa ole opettajaksi.

Paavalin isä rikastui Roomanvallalle tekemistään palveluksista ja sai Rooman kansalaisuuden, kuten sen sai poikansa Sauluskin, mikä oli miehen oikea nimi. Paavali oli valenimi, jonka suojassa esiintyi.

Paavali oli Roomanvallan palveluksessa kun teki niitä Juutalaisten joukkosurmia. Nautti mafiamiesten suojeluksesta.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Paavalin isä rikastui Roomanvallalle tekemistään palveluksista ja sai Rooman kansalaisuuden, kuten sen sai poikansa Sauluskin, mikä oli miehen oikea nimi. Paavali oli valenimi, jonka suojassa esiintyi.

Paavali oli Roomanvallan palveluksessa kun teki niitä Juutalaisten joukkosurmia. Nautti mafiamiesten suojeluksesta.

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

Paavali oli mielipuuhissan kun Juutalaisia pyhiä miehiä surmattiin.

Ap. t. 26:10

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa,

• Anonyymi00016

Saihan Paavali sen "henkikasteen"....The messenger of Satan -demonihengen.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Saihan Paavali sen "henkikasteen"....The messenger of Satan -demonihengen.

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama."

Valon välähdys, hevosten säikähtäminen ja sokaistumiset....

• Anonyymi00020
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Mafia käsiteenä on melko tuore nykymuodossa eikä sen juuret ulotu kristinuskon alkuvaiheille. Nämä väittämät on melko villin mielikuvituksen tulosta.

• Anonyymi00021

Olisiko teillä hetki aikaa puhua Jeesuksesta? Jeesus, meidän elämämme pelastaja oli tuossa puskassa paskalla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      100
      1129
    2. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      50
      942
    3. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      119
      903
    4. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      145
      877
    5. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      70
      677
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      669
    7. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      627
    8. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      33
      594
    9. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      103
      588
    10. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      70
      579
    11. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      47
      578
    12. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      80
      540
    13. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      62
      534
    14. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      509
    15. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      494
    16. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      4
      483
    17. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      480
    18. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      469
    19. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      31
      466
    20. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      42
      460
    Aihe