No esimerkkini mies ei ole välttämättä kovin iso mutta 175/85 kireänä kuitenkin. Sukulainen kun on niin olen päässyt seuraamaan.
Voimaa ei ole lainkaan. Penkki on hyvä esimerkki vaikka tekee harvemmin.
Ottaa maksimissaan 60 kilolla sarjaa ja ne sarjat on melko pitkiä. Ei välttämättä toistomäärässä mutta ajallisesti. Tekee sitten pienimmillä painoilla jopa 20 toiston sarjoja mikä on mielestäni outoa.
Toinen hyvä esimerkki on kyykky. Sama homma kuin penkissä mutta vähän enemmän painoa.
Silti jalat on kuin tukit ja ne on ehdottomasti hänen paras lihasryhmä.
Vuosien aikana ei ole juuri kasvattanut treenipainoja koska hänen mukaansa kuormitusta voi lisätä muillakin tavoin. Ja on kuitenkin entinen painonnostaja aikuisten kisoissa.
Nykyään harrastaa bodausta kun selitti jotain että ei kiinnosta voimailu ja haluaa vain pysyä kunnossa kun ikää tulee.
Itse teen penaa yli satasella ja kyykkään 150 kilolla sarjaa mutta en ole läheskään niin kovassa kunnossa. Olen myös päätä pidempi.
Mikä juttu, miksi pienillä painoilla kasvaa mutta minä en paljon suuremmilla painoilla? Suositteli samaa tapaa minulle mutta en usko siihen enkä viitsi koska toiset katsoisivat vähän oudosti ja puhuisivat pahaa kuten hänestäkin.
Iso mutta heikko
33
149
Vastaukset 33
- Anonyymi00001
Varmaan siksi koska se on lahjakkaampi. Sinä kasvaisit ihan yhtä huonosti pienemmillä painoilla ja hän ihan yhtä hyvin suuremmilla painoilla.
Jos ihmiset tietäisivät tämän, niin kuka enää ostaisi mitään nettivalmennuksia? - Anonyymi00002
Lihakset kasvavat niihin kohdistetusta rasituksesta. Painojen kasvattaminen on vain yksi keino lisätä rasitusta. Jos kykenee kuormittamaan lihasta riittävästi, se kasvaa riippumatta siitä, paljonko tangossa on romua. Jotkut lahjakkaat treenaajat pystyvät rasittamaan lihaksiaan hyvinkin pienillä kuormilla. Pieniä painoja voi aina kompensoida jollain muilla keinoilla kasvuärsykkeen aikaansaamiseksi kuten volyymillä, toistojen puhtaudella ja hitaudella, jatkuvalla jännityksellä jne. Runkkupenkin tai heijari habakäännön tekeminen liian isoilla raudoilla harvoin on se paras tapa kasvattaa lihasta.
- Anonyymi00005
Kyllä mieluummin treenaan hc kuin ähkin pikkupainoilla.
Penkkiä 50kg sarjaa tai penkkiä 100kg sarjaa, kummalla isommat lihakset?- Anonyymi00007
Riippuu suoritustekniikoista. Jos molemmat tekee siistillä ja puhtaalla tekniikalla niin isommilla painoilla tekevällä isommat lihakset. Mutta jos se satasen penkkaaja tekee karseeta runkkupenkkiä perse puoli metriä ilmassa niin sitten sillä 50 kg penkkaajalla voi hyvinkin olla isommat lihakset jos tekniikka on puhdas ja kohdistuu rintalihaksiin hyvin.
- Anonyymi00006
"Mikä juttu, miksi pienillä painoilla kasvaa mutta minä en paljon suuremmilla painoilla?"
Siinä on niin monta tekijää, ettei aleta edes selittään,
ei lihakset ja voimat kasva sillä ja tällä ,
vaan optimoidulla ja järkevällä ohjelmalla, levolla, ravinnolla ja henkisellä valmennuksella,
ei kumpikaan pois sulje toistaan, ei voima, eikä lihaskasvu,
perehdy halutessasi , jos kiinnostaa ,
aiheeseen, löytyy hakevalle tietoa ja tutkimuksia.
Itsellä on voimaa ja lihaksia oikein kunnolla ja molemmista mitalleja ja titteleitä, tosin työtä on tehty ja uhrattu aikaa ja vaivaa kunnolla. - Anonyymi00008
Olen yksinkertainen eemeli. Punttitreenieni tavoitteena oli teho!
(Vastus x suorituspituus)/aika.
Varsinkin parina alkuvuotena tuli tulosta mutta ikävänä puolena oli, tehohakuisista treeneistä huolimatta, lihasmassan lisääntymien joka merkitsi sarjan nousua ja kovempia tulosvaatimuksia. - Anonyymi00009
Mutta tärkeintä on kuitenkin vaimon siveä menneisyys, ihan sama onko voimaa tai massaa vaiko kumpaakaan.
- Anonyymi00010
Kuulehan aisankannattaja! Ota avioero tai/ja hankkiudu hoitoon!
- Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kuulehan aisankannattaja! Ota avioero tai/ja hankkiudu hoitoon!
Kuinka monta hoitoa vaimosi on hankkinut?
- Anonyymi00011
Lihas, lihas ja lihas!
Entä liikkuvuus ja suorituskyky? Mitä merkitystö niillä lihaksilla on jos niistä ei löydy suorituskykyä? Edes maksimivoimaa puhumattakaan tehosta!
Pullistelu ilman odotettavissa olevaa suorituskykyä on, vähintäänkin hupaisaa.
Otetaan teho lihashermotuksesta ja se lisääntyy seurauksena väistämättä olevan lihasmassan lisääntymisen ilmiönä. - Anonyymi00012
Ruma sanoa mutta nämä rakentelijat tavallaan säälittävät minua!
Hitaita, jäykkiä ja ulonäköön nähden heikkovoimisia narsisteja.
Huonompiakin elämäntapoja voisi olla.
Positiivista on, että he näkevät vaivaa oman kuntonsa ja terveytensä eteen. Seki pakitsee aikanaan ja säästää terveydenhuollon kuluja kunhan unohdamme heidän pitkäikäisyytensä. - Anonyymi00014
Ja minua säälittää vatipäät, joita risoo niin hirveästi se että joku treenaa eri tavalla kuin he itse ja hakee treeniltä muita hyötyjä. Kaikki ei treenaa tullakseen vahvemmiksi, tehokkaimmilsi tai nopeammiksi vaan vaikka terveyden, endorfiiniryöpyn tai ulkonäön vuoksi. On paljon turvallisempaakin treenata pienillä painoilla hitaasti ja rauhallisesti kuin repiä ja riuhtoa isoilla painoilla. Loukkaantumisriski on aivan eri luokkaa eri treenityyleillä.
- Anonyymi00015
Kyllä pitää huutaa lait veit ennen joka sarjaa ja karjua että muut tietää että nyt reenataan kovaa. Kyykyssäkään tankoa ei palauteta tankoon vaan tiputetaan lattialle ja avustajat nostaa sen telineisiiin.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Kyllä pitää huutaa lait veit ennen joka sarjaa ja karjua että muut tietää että nyt reenataan kovaa. Kyykyssäkään tankoa ei palauteta tankoon vaan tiputetaan lattialle ja avustajat nostaa sen telineisiiin.
Täydelliset toopet saattavat toimia noin.
Normaalisti varmistajat nimenomaan estävät ylitiukassa suorituksessa tangon tipahtamisen tai nostajan luhistumisen ja keventävät viimeistä kyykkyä sen verran, että kyykkääjä ponnistaa sen kevennettynä telineisiin.
Varmistajilla on oltava riittävästi omaa kokemusta ymmärtääkseen tilanteen.
- Anonyymi00016
Lihas ei tiedä painoa vaan se tuntee vain jännityksen ja rasituksen.
Periaatteessa ja käytännössäkin lihasta voi kasvattaa vain jännittämällä lihaksia. Näitä on historiassa muutamia tunnettuja henkilöitä joilla on ollut suuret lihakset ilman että ovat varsinaisesti harjoitelleet painoilla. - Anonyymi00018
Miksi vertailette, kuka on sitä ja ken tätä,
tuolla ei ole voimaa, tolla ei lihaksia jne.
liikkuvuutta, nopeutta , niinpä niin.
Näitä voi jauhaa hautaan asti, miksi?
Pohjalla on aina oman itsensä kanssa vääntö , kateus ja huono itsetunto ( kulunut ja väsynyt sanonta,mutta näin se vaan on)
Jos sinulla on kaikki ok itsesi ja mielesi kanssa, mitä väliä mitä joku nostaa penkistä, maasta, tai työntää tai tempaa, mitä sitten,
aina on joku vahvempi, lihaksikkaampi ja komeempi ja ennenkaikkea nuorempi tätä voi jatkaa loputtomiin.
Jos hyvällä mielellä teet mitä nyt teetkin, naurat , iloitset ja nautit tekemisestäsi, siinä se ja antaa muiden olla ja tehdä mitä vaan.
Keskity siihen miten sinä voit parantaa omaa elämääsi,
ja vertailu ei ole siihen ratkaisu,
sori ja voimia ongelmiesi kanssa.- Anonyymi00027
Ja Barbie tuota
- Anonyymi00019
Niinpä. Jos vaimolla on siveä menneisyys on aivan sama, paljonko joku muu nostaa tai omaa lihaksia.
- Anonyymi00020
Ei muuten kukaan jolla on isot, siis oikeasti isot lihakset,
ole koskaan heikkoja, näin se vain on.
Joo joo, se on sitä ja toi on tätä,
sitten se on mielestäsi juuri niin. - Anonyymi00021
Heikkoja suhtessa mihin? Heikkous/vahvuus ovat aina suhteellisia käsitteitä ja niitä pitää verrata johonkin.
- Anonyymi00022
Vertaa nyt halutessasi vaikka itseesi, mitä olit 5-10 vuotta sitten,
se on järkevintä, oma kehitys.
Ps.
Tuo lässytys suhtellisuudesta on niin väsynyt klisee , mitä et edes itse tajua, etkä todellakaan vaikuta fiksulta sitä viljelläsi, päinvastoin , paljastat tietämättömyytesi, kaikki tässä maailmassa on suhtellista, mitä sitten? - Anonyymi00025
Standardisoituja asteikkoita voima tai teho /suorittajan paino.
- Anonyymi00023
Mutta miten verrata naisten menneisyyksiä toisiinsa? Onko siveyskin suhteelista?
- Anonyymi00024
Äitikompeliksi taas iski, ja sen myötä lässytys tännä.
On sinulla paha ,
tuo äiti ongelmasi.
- Anonyymi00028
ÄLKÄÄ KOMMENTOIKO,
ÄLKÄÄ VASTATKO TUOLLE SIVEYPOLIISILLE.
(Hänellä on paha äiti ongelma nuoruudesta,
myös isä on vaikuttanut kehitykseen tai kehittymättömyyteen ,
nämä kun on käsittelemättä, niin juuri siksi jankuttaa samaa joka palstalla.) - Anonyymi00029
Onko vaimon menneisyydessä jotain häikkää kun noin kiukuttaa?
- Anonyymi00031
ÄITI ongelma on niin paha häikkä , että täytyy jankuttaa?
- Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
ÄITI ongelma on niin paha häikkä , että täytyy jankuttaa?
Oli muuten eri henkilö ;-)
- Anonyymi00032
Vaimon menneisyysongelma on niin paha häikkä että täytyy jankuttaa!
- Anonyymi00034
Et tiedä kaikkea äidistäsi...............
Ikuisongelmasi,
siksi jankutat joka palstalla.
- Anonyymi00035
Sinä et tiedä kaikkea vaimosi menneisyydestä, ikuisuusongelma ja siks jankutat samaa asiaa palstalla.
- Anonyymi00036UUSI
Äiti, äiti....
- Anonyymi00037UUSI
Vaimo, vaimo ja menneisyys...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241345
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1411219Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain651161Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2361133Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,571006- 63891
- 83861
- 65677
Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S33658- 39575
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14550Vieläkään ei voi opiskella kursseja korkeakoulussa?
Vaikka lakiin tehty muutos hän ei saanut opiskella työttömyystuella. https://yle.fi/a/74-2024492513537- 33534
Jälleen näin nainen unta sinusta
Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t28529- 32529
- 65498
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari39475- 29469
- 51451
- 24437