Puolisydämisestä koko sydämiseksi

Anonyymi-ap

Mikä on sinun sydämesi tila?
Uskotko vai epäiletkö? Oletko puoleksi maailman vietävissä, miksi teet näin?
Oletko mieluummin helpon tien vietävissä.
Niin, mikä on kapea tie? Se on itsensä kieltämisen tie.

Mitä se tarkoittaa? Se on totuudessa pysymistä. Raamattu ja Jeesuksen opetus ovat avain koko sydämisyyteen. Tarkkaile itseäsi, ajatuksiasi, sanomisia ja tekemisiä.
Siksi kapea tie on todella se tie, joka vie taivaaseen.

On helppoa olla kahden tien kulkija, mutta kun valitset kapean tien, se vaatii sinulta paljon. Mutta kun valitset kapean tien, olet taivaan valtakunnan kulkija.
Valitse oikein.

Joh. 7:
37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."

77

196

Vastaukset 77

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Raamattu ei tunne sanoja puolisydäminen ja kokosydäminen. Ne ovat helluntailaisuudessa keksittyjä.

• Anonyymi00031

Asia kyllä on ilmoitettuna, jos vain ymmärtää.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Jakeita?

• Anonyymi00044
        Anonyymi00031 kirjoitti:

>>>>>Asia kyllä on ilmoitettuna, jos vain ymmärtää.<<<<
        --------------
        ”Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭5‬-‭9‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00049
        Anonyymi00044 kirjoitti:

>>>>>Asia kyllä on ilmoitettuna, jos vain ymmärtää.<<<<
        --------------
        ”Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”

kovin on suppea tuo sinun Raamattusi- MILLOIN olet repinyt muut sivut vek- oletko tehnyt niistä sätkäpaperia

• Anonyymi00002

Helluntailaisuus on pitkälti omiin tekoihin luottamista. Vaikka toisin ollaan uskovinaan, pelastus on kuitenkin riippuvaista osin omasta itsestä.
      Ellet käy kokouksissa, et tuota hedelmää.
      Ellet rukoile kielillä, jotain on kohdallasi vinossa. Olet puuttuvainen ehkä Pyhän Hengen yhteydestä. Ellet sitä tai tätä...
      Taidat olla toinen jalka maailmassa - ellet peräti molemmat. Missä uskosi näkyy, vastustatko syntiä koko sydämisesti.
      Ellet ole käynyt aikuiskasteella - upotuskasteella, ei sinua ole kastettu ollenkaan.
      Sylilapsena saamasi kaste Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Suomen evankelisluterilaisessa kirkossa on petosta ja harhaa. Rippikoulusi, konfirmaatiosi jne. petosta ja harhaa.
      Evankelis-luterilaiseen kirkkoon kuuluminen kadotukseen johtavaa.
      Sanalla sanoen - helluntailaisuus on ainoa oikea Kristuksen seurakuntaan kuuluminen ( babtismi ja vapaakirkollisuus, ehkä joitakin uuskarismaattisia seurakuntia mukaan lukien katsotaan eli kelpuutetaan
      pelastuksen tuomiin seurakuntayhteyksiin)
      Luterilaisuus on enemmän tai vähemmän kirosana.
      Helluntaiseurakunnissa on pitkälti rakkaudeton ja tuomitseva, tekopyhä henki. Sisäänlämpiäväisyys käsin kosketeltavaa.
      Seurakuntakokoukset levottomia, kaikenlaista hälinää ja juoksentelua, ellei sitten joukko kielillärukoilemista.
      Kaatuilemisista puhumattakaan.
      Herran Jeesuksen Kristuksen evankeliumin julistaminen ja raitis opetus olematonta.
      Oma usko helluntailaiseen "oikeaan" uskoon vankkumaton.
      Niin kauan kuin se sellaiseksi jämähtäneenä ehkä säilyy.
      Ero helluntaiseurakunnasta on yhtä kuin maailmaan palaamista.
      ...
      s-seutulainen

• Anonyymi00003

Hyvin kattava kuvaus. Tosin myönnettäköön, että on helluntailaisuudessakin aitoja, pelastettuja uskovaisia niin kuin vaikkapa luterilaisuudessa tai adventismissakin, osin, seurakunnasta käsin, tosin. Ortodoksien pelastumisesta en menisi sanomaan.

• Anonyymi00004

No nyt kerrankin s-seutulainen tunnustaa rehdisti omat harhaoppinsa ja luterilaisuutensa oikein kunnolla.

Sudenkarva oikein kokonaisuudessaan on nyt nähtävänä.

Minä itse en ole halluntailainen, enkä kuulu noihin hänen haukkumiinsa herätysliikkeisiin, mutta kyllä minä olen jo pitkään sen tiennyt, että kirkkokuntien vauvakaste ja sakramentti opit ovat silkkaa eksytystä ja valhetta !

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

No nyt kerrankin s-seutulainen tunnustaa rehdisti omat harhaoppinsa ja luterilaisuutensa oikein kunnolla.

Minä itse en ole halluntailainen, enkä kuulu noihin hänen haukkumiinsa herätysliikkeisiin, mutta kyllä minä olen jo pitkään sen tiennyt, että kirkkokuntien vauvakaste ja sakramentti opit ovat silkkaa eksytystä ja valhetta !

Sori kirjoitusvirhe.

En ole siis helluntailainen.

Luterilaisuuden "raitis opetus" ! 🤣

Mutta vakavasti sanoen, kuinka paljon ovatkaan kirkkokunnat eksyttäneet ihmisiä luottamaan tyhjiin lupauksiin vauvakasteen ja sakramenttien pelastavuudesta ja siten ovat saatelleet miljoonittain ihmisiä kadotukseen.

Se on järkyttävää tietää ja ymmärtää !

• Anonyymi00006

Kirjoittamani ei perustu vain luettuun ja kuulemaani, vaan omakohtaisesti koettuun, noin pari vuotta kestäneen "helluntailaisuuteeni" ajalta 2012 - 2014.

s-seutulainen

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Sori kirjoitusvirhe.

En ole siis helluntailainen.

Luterilaisuuden "raitis opetus" ! 🤣

Mutta vakavasti sanoen, kuinka paljon ovatkaan kirkkokunnat eksyttäneet ihmisiä luottamaan tyhjiin lupauksiin vauvakasteen ja sakramenttien pelastavuudesta ja siten ovat saatelleet miljoonittain ihmisiä kadotukseen.

Se on järkyttävää tietää ja ymmärtää !

Yksin armosta, yksin Jeesuksen Kristuksen tähden, yksin uskon kautta häneen, Kristuksen Jeesukseen.
        Ei luterilaisuudessa painoteta vauvakasteen eikä sakramenttien pelastavuuteen, vaan Jumalan armoon Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
        Yksin armosta Kristuksen Jeesuksen tähden.
        Uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.

s-seutulainen

P.S. Jos luterilaisuudessa toisin opetetaan, opetus on väärää.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Yksin armosta, yksin Jeesuksen Kristuksen tähden, yksin uskon kautta häneen, Kristuksen Jeesukseen.
        Ei luterilaisuudessa painoteta vauvakasteen eikä sakramenttien pelastavuuteen, vaan Jumalan armoon Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

s-seutulainen

No kerrotko nyt sitten sen, että miten kirkossa kastamattomien vauvojen käy?

Miksi kirkossa opetetaan, että vauva pelastuu jos hänet kastetaan kirkossa ja siten kirkon jäseneksi?

Kyllähän sinun tämä tulisi tietää.

Se on kirkkokuntien eli oman kirkkosi ydin opetusta.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Miksi kirkossa opetetaan, että vauva pelastuu jos hänet kastetaan kirkossa ja siten kirkon jäseneksi?

Jumalan on luvannut, että kastettu, joka ei kiellä uskoansa pelastuu ilman lain tekoja.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Kirjoittamani ei perustu vain luettuun ja kuulemaani, vaan omakohtaisesti koettuun, noin pari vuotta kestäneen "helluntailaisuuteeni" ajalta 2012 - 2014.

s-seutulainen

Eli perustat näkemyksesi pääosin yhteen omaan kokemukseesi yhdestä seurakunnasta ja sen toiminnasta.

Aika rajua yleistämistä, syyttää kaikkia hellareita sen perusteella.

Huom. minä en ole hellari.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Jumalan on luvannut, että kastettu, joka ei kiellä uskoansa pelastuu ilman lain tekoja.

Oletko sinä s-seutulainen?

Missä Ramatussa on luvattu niin, että vesikaste pelastaa?

• Anonyymi00016

Helluntailaisuus on pitkälti omiin tekoihin luottamista. Vaikka toisin ollaan uskovinaan, pelastus on kuitenkin riippuvaista osin omasta itsestä.

Tässä menee jo pahasti vikaan. Kaikki perustuu Jumalan armoon eikä ihmisen omiin tekoihin. Se on omavanhurskautta, kun kuvitellaan tiettyjen tekojen vievän oikeaan lopputulokseen. Tai niinhän se viekin, mutta tulos ei välttämättä ole halutunlainen.

Ero ei ratkaise vielä mitään, mutta se on palaamista oman tahdon alle seurakunnan tahdon alaisuudesta. jätin keskiosan lukematta, nyt on aika palata siihen ja lukea miten pahasti olet harhaan johdettu.

• Anonyymi00017

Ellet ole käynyt aikuiskasteella - upotuskasteella, ei sinua ole kastettu ollenkaan.

Sylilapsena saamasi kaste Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Suomen evankelisluterilaisessa kirkossa on petosta ja harhaa. Rippikoulusi, konfirmaatiosi jne. petosta ja harhaa.

Kyllä minut on kastettu ihan opin vaatimalla tavalla ja rippikoulunkin olen käynyt. Tuli sielläkin juopoteltua ja vähän muutakin. Ihan hyvä hiihtolomaviikko vaikka oppi jäikin vähemälle.

Sai naimaluvan, tämä taisi olla yksi syy miksi se kannattaa käydä. Kirkollinen vihkiminen jos oikein muistan.

Ei ne minulle mitään harhaa ole, kun olen ne itse kokenut. En ollut silloin uskossa mutta nyt olen ja uudelleen en tule kasteelle menemään kerta riittää.

Minä olen yhtä vankkumaton siitä, että yksi kaste riittää ja se siitä. Se, että pilkkaat toisten uskoa ja oppia osoittaa vain sen, ettet ole saanut kokea Jumalan armoa . Oletko opetellut puhumaan kielillä vai kuinka se sinulla toimii, kiinnostaisi tietää?

Tosin, en minäkään pidä Helluntalaisten oppia Raamatun mukaisena ja arvostelen sitä, mutta en tee sitä vertaamalla sitä muihin oppeihin vaan teen sen Raamatun sanan kautta. Älkää lahkoontuko sanoo sana ja mitä helluntaikirkko on muuta, kuin lahkoja joiden opetus riippuu seurakunnan vanhemmiston linjasta ei Jumalan sanasta.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Kyllä minut on kastettu ihan opin vaatimalla tavalla ja rippikoulunkin olen käynyt. Tuli sielläkin juopoteltua ja vähän muutakin. Ihan hyvä hiihtolomaviikko vaikka oppi jäikin vähemälle.

Sai naimaluvan, tämä taisi olla yksi syy miksi se kannattaa käydä. Kirkollinen vihkiminen jos oikein muistan.

Ei ne minulle mitään harhaa ole, kun olen ne itse kokenut. En ollut silloin uskossa mutta nyt olen ja uudelleen en tule kasteelle menemään kerta riittää.

Minä olen yhtä vankkumaton siitä, että yksi kaste riittää ja se siitä. Se, että pilkkaat toisten uskoa ja oppia osoittaa vain sen, ettet ole saanut kokea Jumalan armoa . Oletko opetellut puhumaan kielillä vai kuinka se sinulla toimii, kiinnostaisi tietää?

Tosin, en minäkään pidä Helluntalaisten oppia Raamatun mukaisena ja arvostelen sitä, mutta en tee sitä vertaamalla sitä muihin oppeihin vaan teen sen Raamatun sanan kautta. Älkää lahkoontuko sanoo sana ja mitä helluntaikirkko on muuta, kuin lahkoja joiden opetus riippuu seurakunnan vanhemmiston linjasta ei Jumalan sanasta.

Yhtälailla ovat katolilaisuus ja luterilaisuus sun muut -laisuudet ja -läisyydet lahkoja / eriseuroja / puolueita.

Joten olet itsekin siten lahkolainen, jos ja kun kuulut johonkin noista.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Kerrotko nyt viimein sen, että mihin tämä väitteesi perustuu:

" Kyllä minut on kastettu ihan opin vaatimalla tavalla "

• Anonyymi00004 kirjoitti:

halluntailainen, 😹👍

• Anonyymi00023
        Demokrates kirjoitti:

halluntailainen, 😹👍

Hellusinaatio.

• Anonyymi00036

Noin minäkin sen olen kokenut. Tulin uskoon vasta keski-ikäisenä. Halusin löytää seurakunnan. Kävin paikallisessa helluntaiseurakunnassa, vain kerran.

Suosittelen kuuntelemaan Robert Breakerin opetuksen 'Why I am not Pentecostel'.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Hyvin kattava kuvaus. Tosin myönnettäköön, että on helluntailaisuudessakin aitoja, pelastettuja uskovaisia niin kuin vaikkapa luterilaisuudessa tai adventismissakin, osin, seurakunnasta käsin, tosin. Ortodoksien pelastumisesta en menisi sanomaan.

Minun isäni oli mielestäni hartaasti uskova. Kuolinvuoteellaan hän oikein säteili taivaallista valoa, tai siis melkein. Mutta kun hän tajusi, että minä en ollut silloin uskossa, hän katkaisi kaiken yhteydenpidon vuosiksi. Yritti höpöttää omatekmää 'kieltä' kokouksissa, muiden mukana, jotta olisi tullut hyväksytyksi.

Hän oli kuitenkin epäitsekäs, ystävällinen, rehellinen mies, joka rakasti puhua Jeesuksesta. Käsittääkseni, jos ihminen kieltäytyy puhumasta Jeesuksesta ja uskoontulostaan, mutta kutsuu itseään kristityksi, hän on vain uskonnollinen.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00007 kirjoitti:

s-seutulainen

s-seutulainen, luterilaisuudessa taidetaan tosiaan toisin opettaa. Hyvä että olet tajunnut, ettei kaste pelasta. Paavali sanoi olevansa iloinen, ettei ollut kastanut kuin muutamia.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Tässä menee jo pahasti vikaan. Kaikki perustuu Jumalan armoon eikä ihmisen omiin tekoihin. Se on omavanhurskautta, kun kuvitellaan tiettyjen tekojen vievän oikeaan lopputulokseen. Tai niinhän se viekin, mutta tulos ei välttämättä ole halutunlainen.

Ero ei ratkaise vielä mitään, mutta se on palaamista oman tahdon alle seurakunnan tahdon alaisuudesta. jätin keskiosan lukematta, nyt on aika palata siihen ja lukea miten pahasti olet harhaan johdettu.

Olen kuullut monien hellareiden väittävän, että pelastumisensa voi menettää, jos 'lakkaa uskomasta'. Uudestisyntyminen kuitenkin on yhtä peruuttamaton tapahtuma kuin fyysinen äidin lapsivedestä syntyminenkin. Vaikka ihminen kävelisi pois kotoaan, hän olisi kuitenkin edelleen isänsä lapsi. Kun ihmisestä uskoontulon hetkellä tuli kokonainen ihminen, jolla on nyt elävä Jumalan pyhä henki Aatamissa kuolleen henkensä tilalla, hän ei voi sitä' menettää. Vaikka me olemme huonoja, Jumala ei lapsiaan hylkää. Ilman pyhää henkeä olemme 66% ihminen, taivaaseen kelpaamaton.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Minun isäni oli mielestäni hartaasti uskova. Kuolinvuoteellaan hän oikein säteili taivaallista valoa, tai siis melkein. Mutta kun hän tajusi, että minä en ollut silloin uskossa, hän katkaisi kaiken yhteydenpidon vuosiksi. Yritti höpöttää omatekmää 'kieltä' kokouksissa, muiden mukana, jotta olisi tullut hyväksytyksi.

Hän oli kuitenkin epäitsekäs, ystävällinen, rehellinen mies, joka rakasti puhua Jeesuksesta. Käsittääkseni, jos ihminen kieltäytyy puhumasta Jeesuksesta ja uskoontulostaan, mutta kutsuu itseään kristityksi, hän on vain uskonnollinen.

Isäni oli siis hellari, vuosikymmeniä, ja kuului seurakunnan vanhemmistoon. Meillä pidettiin kokouksia kotonammekin. Ne olivat ahdistavia tilaisuuksia pienelle lapselle.

• Anonyymi00045

>>>>Sanalla sanoen - helluntailaisuus on ainoa oikea Kristuksen seurakuntaan kuuluminen ( babtismi ja vapaakirkollisuus, ehkä joitakin uuskarismaattisia seurakuntia mukaan lukien katsotaan eli kelpuutetaan
        Luterilaisuus on enemmän tai vähemmän kirosana.<<<<<
        ---------
        Kristuksen ruumis on srk.( universaali) jonka näkyvä muoto on paikallis seurakunta. Se ei ole joku käsin tehty kirkkorakennus vaan elävässä uskossa olevien yhteisö joka voi kokoontua vaikka metsässä.
        --------------
        Jumala itse liittää elävään uskoon tulleen hänen uskoon tulemis hetkellä jäseneksi Kristuksen ruumiiseen so. universaaliin srk:aan, ja samalla uskoon tulo hetkellä Jumalan Henki tulee häneen asumaan.

Hänet siis kastetaan Hengessä Kristuksen ruumiiseen ja hän saa juoda samaa Henkeä Jumalan Hengen tullessa häneen asumaan.
        -------------
        ”Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin; sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭12‬-‭13‬ ‭FB38‬‬
        ------------
        ”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬
        -------------
        Täysin harhaa puhua kristitystä Kristuksen omana jos Jumalan Henki ei hänessä asu.

”Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.

Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

>>>>Sanalla sanoen - helluntailaisuus on ainoa oikea Kristuksen seurakuntaan kuuluminen ( babtismi ja vapaakirkollisuus, ehkä joitakin uuskarismaattisia seurakuntia mukaan lukien katsotaan eli kelpuutetaan
        Luterilaisuus on enemmän tai vähemmän kirosana.<<<<<
        ---------
        Kristuksen ruumis on srk.( universaali) jonka näkyvä muoto on paikallis seurakunta. Se ei ole joku käsin tehty kirkkorakennus vaan elävässä uskossa olevien yhteisö joka voi kokoontua vaikka metsässä.
        --------------
        Jumala itse liittää elävään uskoon tulleen hänen uskoon tulemis hetkellä jäseneksi Kristuksen ruumiiseen so. universaaliin srk:aan, ja samalla uskoon tulo hetkellä Jumalan Henki tulee häneen asumaan.

Hänet siis kastetaan Hengessä Kristuksen ruumiiseen ja hän saa juoda samaa Henkeä Jumalan Hengen tullessa häneen asumaan.
        -------------
        ”Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin; sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭12‬-‭13‬ ‭FB38‬‬
        ------------
        ”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬
        -------------
        Täysin harhaa puhua kristitystä Kristuksen omana jos Jumalan Henki ei hänessä asu.

”Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.

Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”

>>>>Sanalla sanoen - helluntailaisuus on ainoa oikea Kristuksen seurakuntaan kuuluminen<<<<
        --------
        Täyttä valhetta joka ei perustu terveeseen Raamatun tulkintaan.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Olen kuullut monien hellareiden väittävän, että pelastumisensa voi menettää, jos 'lakkaa uskomasta'. Uudestisyntyminen kuitenkin on yhtä peruuttamaton tapahtuma kuin fyysinen äidin lapsivedestä syntyminenkin. Vaikka ihminen kävelisi pois kotoaan, hän olisi kuitenkin edelleen isänsä lapsi. Kun ihmisestä uskoontulon hetkellä tuli kokonainen ihminen, jolla on nyt elävä Jumalan pyhä henki Aatamissa kuolleen henkensä tilalla, hän ei voi sitä' menettää. Vaikka me olemme huonoja, Jumala ei lapsiaan hylkää. Ilman pyhää henkeä olemme 66% ihminen, taivaaseen kelpaamaton.

kuis Jeesuksen aikana- loukaantuneet opetuslapset- lähtivät, että Hänen piti kysyä omilta- ----haluatteko tekin mennä pois?

miten se sinun näkemykseen sopii- kun kaikki pelastuu...

eikös opetuslapseus ole vapaehtoista- ilman helluntai sitä ja tätä jänkkääjiä ja päpättäjiä....... missä mättää kirjoituksesi- onko oma teologia, pään- päätelmät, vai mistä olet saanut pakko taivas ja opetuslapseus?

Eikös tuomiolla ollut vuohet ja lampaat?` Siis onko JUMALALLA pakkolapasia- jos ei halua uskoa.

Eikös Raamatussa ollut sekin näköala, että helpompi tuomiolla on niitten ateistien, jotka eivät koskaan ole olleet matkassa-
        ja sitten niitten, jotka ovat luopuneeet.

LUEPA- lisää sanaa ja puhu sitten

• Anonyymi00051
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Isäni oli siis hellari, vuosikymmeniä, ja kuului seurakunnan vanhemmistoon. Meillä pidettiin kokouksia kotonammekin. Ne olivat ahdistavia tilaisuuksia pienelle lapselle.

meillä oli taas ateisti- kommunistinen koti ja se oli ahdistava--
        ja äitini hakkasi sähköjohdolla selän mustaksi meiltä veljeksiltä molemmilta- monet kerrat. se ahdisti ja muistan aina, kun hän sanoi ollessani pieni- että minä tapan sinut....

oli se ahdistavaa- olisipa ollut joku uskovais- koti- vaikka helluntalaisuus, ei olisi tupakokoukset ahdistaneet, ei olisi tarvinnut paeta metsään rakentamaan majaan, yöksi.

eli kumpi olisi parempi- olistiko vaihtanut kotia, minä olisin saanut tulla sinun ahdistuksen kotiisi- ja sinä minun.

• babtismi 😹👍

• Anonyymi00055
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Oletko sinä s-seutulainen?

Missä Ramatussa on luvattu niin, että vesikaste pelastaa?

Kyllä Raamatussa kerrotaan, että Sana kastevedessä pelastaa uskon kautta. Sovitus lahjoitetaan jokaiselle uskovalle vesikasteessa lupauksen mukaan. (Ei se vesi pelasta, eikä uskomaton voi hyötyä kasteestaan tietämättömänäkään.) Ei saa sekoittaa Jumalan tekoja ja meidän tekojamme, jotka viime mainitut ovat yhtä tyhjän kanssa.

• Anonyymi00058

taitaa s-seutulainen iskeä kirveensä kiveen ja lujaa.
        oma --teo---lokia- millä mitataan, siltä se näyttää ennakkoasenteellisuus.

ikävä vain.

taidatkin itse kaatuilla.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00006 kirjoitti:

s-seutulainen

kaatuiltiiko silloin. ???
        Entä heränneet- ennen helluntalaisuutta- miten jyvität-
        kaatuilu tuli- ja kielilläpuhe- 1700- luvulla.
        jyvitäpä se.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00009 kirjoitti:

kastamaton vauva ei ole pesty ja perisynti vie vauvan kuolemassa- helvettiin kitumaan, vaikka ei ole ymmärtänyt mitään.
        kirkon oppi- ja papin perkeleitten ulosajo- kummin puheet.
        ja Ruostista- KAARLE III pakkokaste - ja luterilaisuus oli meidän vahinko- koska se hapatti meidänkin kirkon- josta tänään happamuuden hengessä puhutaan.
        ja Kaarlen takia meitin petäjiin hirtettiin katolisia.

tämä lyhyt historia- katekismuksesta löytyy myös lähdetieto.

• Anonyymi00008

Joh.8:21 Niin Jesus sanoi taas heille: minä menen pois, ja te etsitte minua, ja teidän pitää kuoleman teidän synneissänne. Kuhunka minä menen, ette sinne taida tulla. Biblia (1776) Joh.7:34. 13:33.

• Anonyymi00011

"Niin, mikä on kapea tie? Se on itsensä kieltämisen tie.

Mitä se tarkoittaa? Se on totuudessa pysymistä. Raamattu ja Jeesuksen opetus ovat avain koko sydämisyyteen. "

Mä yritin tuollaista kapeaa totuuden tietä, mutta ei siltä tieltä löydy onnea ei ymmärrystä ei tietoa eikä viisautta. Se on toinen jalka haudan partaalla vaeltamista.

2011 eräs ääni kehotti minua hylkäämään Raamatun ja alkaa ELÄMÄÄN. Pitäähän ihmisen elääkin. Tutkin kaikkien uskontojen kirjoja, join olutta, pidin itsekseni juhlia ja pyhitin esineitä. Ja kiirettä piisasi niin etten ehtinyt syventyä mihinkään. Sydämeni avartui, löysin ymmärryksen ja aloin käsittää lukemaani, ja olin onnellisempi kuin ennen.

Jeesus vähän etääntyi ja otti etäisyyttä, mutta Jumala lähestyi, lähentyi ja enkelit myös.

Pelkkä totuus ei ole tärkeintä. Jeesus on myös Elämä. Ylösnousemus ja Elämä. Tietenkin olisi tärkeää olla Jeesuksen lähellä jatkuvasti, ja hänen pyhyyttään kunnioittaa. Mutta ennen en edes laulanut virsiä kun pidin niitä valheina Raamatun valossa. Nykyisin käyn virsikirjaa läpi avoimin sydämin. Ja peitän valheelliset kohdat. Elämällä on tekemistä rakkauden ja onnen kanssa enemmän kuin totuudella.

Joka noudattaa Jeesuksen itsensä kieltämisen tietä ja Jeesuksen sanoja sitä toki Raamatun mukaan oikea Jumala rakastaa paljon. Mutta jotenkin tuntuu että tuolla tiellä jää hedelmättömäksi. Esim keskiaikaa kutsutaan pimeäksi ja se oli hedelmätöntä munkkien kieltäymyksistä johtuen. Uutena aikana luovuttiin luostareista ja kirkoista ja niin alettiin kantamaan hedelmää. Rakkaus oli tärkeämpää kuin kapea ja ahdas tie sekä totuus.

Olen nykyisin saanut kyllin elämästä ja siirryn jälleen kapealle tielle, mutta persoonani on jo muuttunut. En enää ole totuuden palvoja, joka yksin uuden testamentin huomioi, vaan arvostan ja kaipaan pyhyyttä sekä vanhan testamentin opetuksia myös.

Lyhyesti: Toppuuttelen vähän tuota kapeaa tietä. Sen kokeneena ja elämään vaihtaneena en enää pidä moista kapea alaisuutta kaikkena kaikessa. Koen että ääni joka johdatti minut elämää kokeilemaan teki aivan oikein. Vaikka pyrikin jälleen kapeaa tietä kulkemaan.

• Anonyymi00014

Sinä vain erehdyit itsensä pyhittelyn ja parantelun tielle.

Se on eri tie, kuin Pyhän Hengen pyhitys tie.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Sinä vain erehdyit itsensä pyhittelyn ja parantelun tielle.

Se on eri tie, kuin Pyhän Hengen pyhitys tie.

niin työkaverini oli esikoislestadiolaisuudesta ja hän sanoi, että palaa sinne- jos tulee uskomaan. varmaan parantele siinä puhteittesi mukaan eri tielle.

• Anonyymi00015

Mitä mahdat tarkoittaa tuolla itsensä kieltämisen tiellä. Tarkoitatko, että pitäisi kieltää oman tahdon olemassaolo ja alkaa seuraamaan jotakin seurakunnan pastorin etukäteen määrittelemää polkua mikä voi johtaa ihan väärään suuntaan vai mikä on tämä kieltämisen idea?

Oma tahto on jokaisen ihmisen perusoikeus ja siitä ei kannata luopua. Siinä vaiheessa, kun ihminen kohtaa Jumalan armon oma tahto seuraa ja toimii Jumalan tahdon mukaisesti mikäli ihminen on henkisesti täyspäinen.

Niin se vaan taitaa mennä, eksyttäjiä riittää näissäkin ketjuissa osa tieten suurin osa seuraamalla väärää oppia tiedostamatta asiaa.

• Anonyymi00020

Kirjoitit:

" Oma tahto on jokaisen ihmisen perusoikeus ja siitä ei kannata luopua. Siinä vaiheessa, kun ihminen kohtaa Jumalan armon oma tahto seuraa ja toimii Jumalan tahdon mukaisesti mikäli ihminen on henkisesti täyspäinen. "

Se kuitenkin menee Raamatun mukaan näin:

14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Eli ihmisen oma tahto on lihan tahtoa ja vihallisuutta Jumalan tahtoa vastaan.

Uudestisyntyneen uskovan tulisi siis luopua omasta tahdosta ja oman tahdon mukaan elämisestä ja vaeltamisesta ja elää sen sijaan Jumalan tahdossa ja siten siis Pyhän Hengen johdossa ja ohjauksessa, eli siis ns. vaeltaa Hengessä.

Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

Gal. 5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Kirjoitit:

" Oma tahto on jokaisen ihmisen perusoikeus ja siitä ei kannata luopua. Siinä vaiheessa, kun ihminen kohtaa Jumalan armon oma tahto seuraa ja toimii Jumalan tahdon mukaisesti mikäli ihminen on henkisesti täyspäinen. "

Se kuitenkin menee Raamatun mukaan näin:

14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Eli ihmisen oma tahto on lihan tahtoa ja vihallisuutta Jumalan tahtoa vastaan.

Uudestisyntyneen uskovan tulisi siis luopua omasta tahdosta ja oman tahdon mukaan elämisestä ja vaeltamisesta ja elää sen sijaan Jumalan tahdossa ja siten siis Pyhän Hengen johdossa ja ohjauksessa, eli siis ns. vaeltaa Hengessä.

Gal. 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.

Gal. 5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

mikäs se sinun lihanhimosi on

• Anonyymi00018

Masentava aloitus. Joku saattaa oikeasti ymmärtää "itsensä kieltämisen" kehotuksena itsemurhaan.

• Sitä se tarkoittaakin vrt. Juudas Iskariot.✡️☠️☠️

• yhtys sanat on syntijä koko sydämmmisesti.🎃

• Anonyymi00022

uskon, en epäile ollenkaan Jumalaa, ilmotuksijaan, lupauksijaan, lahjaaksiantaaksimuaaksiaansa.

Kaikkee ja kaikkii muit voin epäill, myäs itteeni.

Ihminen voi olla luotettava tänään, mutta epäluotettava huomenna, vaikkapa unohtamisen takia.Aina ei tartte olla pahuuvesta kyse vaan temantijasta.

Selef Urge

• Anonyymi00024

Se on menoa jos epäilee niin paljon että ei usko mitä Paavali kirjoittaa, vaan pitää sitä valheena ja haluaa vain homottaa, niin oikeastaan vähempää uskoa ei edes voi olla.

• Anonyymi00025

Mikä on puoli sydämminen? Sellainen henkilö, joka sanoo olevansa uskossa, eikä täytä käskyjä, eikä ymmärrä olevansa vain puolittain uskossa!

• Anonyymi00026

On Tämänmaailmantie ja sitten erikseen JeesusTie. JeesusTie on Raamatun Uudentestamentin kertoma ja opettama Tie. Näitä molempia teitä ei voi yhtäaikaa kulkea. Toinen aina syrjäyttää toisen.

Kyse ei ole ensisijaisesti teoista ja niiden tarkkaamisesta vaan Hengestä. Kun uskovassa vaikuttaa Jumalan Pyhä Henki, tämä Henki karsii ja valikoi tekoja. Teot ovat siis (kunkin) Hengen hedelmiä.

Pyhä Henki ja Hänen vaikutuksensa tuottaa Jumalan tahdon mukaisia tekoja.

Pyhän Hengen puuttuminen taas vaikuttaa syntisen lihan tekoja.

• Anonyymi00056

Jeesus Kristus yksin on se kapea tie ei kieltäymykset yms. teot. Armo rules!

• Anonyymi00027

Epäilen, että jotkut kirjoittajat ovat ateisteja, jotka teeskentelevät kristinuskon erilaisia painotuksia, halventaen niitä härskisti. Yrityksenään provosoida kristityt toistensa kimppuun. Aikuiseksi kasvanut kristitty, ei tuomitse muita kristinuskon ytimessä pysyviä veljiä/siskoja. Hän näkee selvästi Jumalan avaran sylin, johon me kaikki mahdumme. Eri näkökulmat avartavat uskoamme, kun kasvamme saivartelun yli. Näemme Isämme kokoaisvaltaisen viisauden, yli putkinäköisen saivartelun ja rituaalien. Jumala kutsuu jokaista yksilöllisesti, eikä noviisi näe heti Jumalan valtavaa viisautta, kasvunsa alkuaikoina. Vauvasta taaperoon, murkusta aikuiseksi ja lopuksi ihmis Jeesuksen kaltaisuutta tavoittelevaksi, loistavaksi, Herransa Kaikkivaltiaan syntien sovittajan Jeesus Kristuksen työtoveriksi, Isänsä lopullisen päämäärän toteuttajaksi.

• Anonyymi00028

Tietenkään kristitty ei herjaa Paavalia eikä ketään muutakaan ihmistä, ei toista nimimerkkiä eikä kirjoittajaa. Siitä tunnistaa Jumalan lapsen ja saatanan lapsen. Ei heitä tarvitse nimetä, eikä herjata eikä haukkua, vaan antaa vain tuntomerkit ja sitten kukin tuo itse itsensä esille.

Hyvä tuo esille hyvyyttä, runsauden sarvesta ja pahuus tuo esille pahuutta ja korostaa sitä.

Uskonnollisuutta on helppo matkia, provosoida Raamattua lainailemalla ja pähkähulluja mielipiteitä esittämällä.

Paljon vaikeampaa on selittää hengelliset asiat hengellisesti, mikä on Raamatun ilmoitus oikeasti ihmisille, mitä se antaa ja mihin se johtaa itsekutakin eikä vain heitellä hatusta kaiken maailman herjoja.

• Anonyymi00029

Jumala ottaa taivaaseen uudestisyntyneet lapsensa.

Johanneksen evankeliumi:
      3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
      3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
      3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

• Anonyymi00030
    • Anonyymi00032

Puolisydämisellä tarkoitetaan enemmän ulkonaisia juttuja, esim. muodollisia liturgisia sakramentteja, kun niissä ei ole vapaaehtoista halua ja ymmärrystä olla täyssydämisesti osallisena, tai asia unohtuu käytännön elämässä.

• Anonyymi00033

Joh.3:5 Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla. Biblia (1776) Hes.36:25-27.

• Anonyymi00034

Jeesuksen rakkaus omia kohtaan on suuri. Hän myös odottaa meiltä raamatun mukaan toimimista.
      Käskyt ovat voimassa ja Hän näkee, toimimmeko käskyjen mukaan.
      Kuka on Jeesus? Hän paransi sairaat. Auttoi heitä, jotka apua tarvitsivat. Hän ei kääntänyt selkää heille, jotka uskoivat siihen, että Hän on Jumalan Poika. Hän on täydellinen rakkaus.

Oletko itsekäs, itsekeskeinen? Itsellesikö sinä vain haluat? Et näe heitä, jotka kulkevat tuskissaan, koska heiltä puuttuu joka päiväinen leipä. Onko rakkaus häntä kohtaan unohtunut, itsellesikö vain haluat? Onko sinussa Sanaa? Jos ei ole, silloin sinä, ota Jumalan Sana, raamattu. Lue sitä, mitä Jeesus opettaa.
      Usko ilman tekoja on kuollut.

Jaakobin kirje 2

• Anonyymi00039

Valmiina teloitukseen?Pelastustoimen automaatti tiedotteet loppui tänään. Ja vika budjetti ja jäännösverot. Viime vuosi oli viimeinen vuosi, kun 53–62-vuotiaille kertyi työeläkettä 1,7 prosentilla normaalin 1,5 prosentin sijaan.

Korotetun prosentin seurauksena keskimäärin eniten eläkettä viime vuonna kertyi 54-vuotiaille eli vuonna 1971 syntyneille. Heidän tuleva eläkkeensä kasvoi vuoden aikana 63 euroa.

• Anonyymi00040

>>>>>>Mikä on sinun sydämesi tila?
      Uskotko vai epäiletkö? <<<<<<<
      ----------
      Terve kristinusko ei ole tunteiden kyttäämistä "tuntuuko vai eikö tunnu",
      "musta tuntuu että"

se ei ole myöskään kokemusten metsästämistä " olen kokenut", "koen että"

Terve kristinusko perustuu Jumalan Sanan muuttumattomaan ilmoitukseen ja siinä pysymiseen tuntui miltä tuntui, kehuvat mitä " kokemisia" tahansa ja niiden saamista niin pysy Jumalan Sanan ilmoituksessa ja sen mukaan ojentaumisessa ja elämisessä arki päivässä.
      ------------
      Ingmar Rönn: "Matkalla Jumalan lepoon"
      Linkki:
      https://youtu.be/CWpAshpoPvM
      -----------
      "Luota Jumalan lupauksiin!", Marko Mitronen
      Linkki:
      https://youtu.be/fuwdtrh-r5Y
      -----------
      Tervettä teksti tulkintaa Jeesuksen toisesta tulemuksesta:

"....Raamatussa sanotaan nimittäin hyvin selkeästi täsmälleen milloin ylöstempaus tapahtuu, ja se tapahtuu viimeisenä päivänä, samana päivänä kun Jeesu tulee takaisin.
      ! Tess 4:15-17 kertoo meille, että meidät temmataan ylös vasta sen jälkeen, kun Kristuksessa kuolleet ovat nousseet kuolleista.

Kun me sen tiedämme, meidän ei tarvitse kuin saada selvä milloin Kristuksessa kuolleet nousevat, niin sitten me tiedämme myös milloin ylöstempaus tapahtuu!

Tämä tieto löytyy Johanneksen evankeliumista, luvusta 6. Siellä Jeesus sanoo peräti neljä kertaa, että hän tulee herättämään heidät, jotka uskovat Häneen, viimeisenä päivänä! Joh 6:39, 40, 44, 54.. "
      Lähde linkki:
      https://ironn.org/?p=4600

• Anonyymi00043

>>>>Joh. 7:
      37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
      38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."<<<<
      -------------
      ”Juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus nousi seisomaan ja huusi: ”Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon. Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan, hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat.” Tämän hän sanoi Hengestä, jonka häneen uskovat tulisivat saamaan. Sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu.”
      ‭‭Johannes‬ ‭7‬:‭37‬-‭39‬ ‭FINRK‬‬
      (Huomaa:"...NIIN KUIN RAAMATUSSA SANOTAAN")
      --------
      Elävän veden virrat eivät tule sateena taivaasta ("sateet lähetä"? Sen rukousvastaus on fyysinen vesisade jonka hengellistäminen on täysin apostolisen opetuksen vastaista)
      Jumalan Sana on elävä ja tuottaa elämää. Elävässä uskossa olevan suusta tulee Jumalan Sanan todistamisen elävän veden virtoja. Tyhjästä ei mitään uloskaan tule, vaikka miten huutaa ja hyppii.

• Anonyymi00047

>>>>Joh. 7:
      38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."<<<<<
      ----------
      "Sateet lähetä " ? Mikäli laulun tausta ajatus on Malakian kirjasta. Malakia oli lakiliiton profeetta. Hän nuhteli lakiliiton kymmenys säädöksen rikkomisesta ( Mal.3:8.) ja jos siitä silloin Malakian aikaan tehtiin parannus niin

Mal.3:10".. avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.11. Ja minä karkoitan nuhtelullani teiltä syöjäsirkat turmelemasta teidän maanne hedelmää, eikä teidän viiniköynnöksenne kedolla ole hedelmätön, sanoo Herra Sebaot.12. Ja teidän onneanne kiittävät kaikki pakanat, sillä te tulette olemaan ihasteltu maa, sanoo Herra Sebaot."

"Taivaan akkunoiden aukeaminen" tarkoitti vesisadetta.1.Moos.7:11."Ja sinä vuonna, jona Nooa oli kuudensadan vuoden vanha, sen toisena kuukautena, kuukauden seitsemäntenätoista päivänä, sinä päivänä puhkesivat kaikki suuren syvyyden lähteet, ja taivaan akkunat aukenivat.." 1.Moos.8:2. "..Ja syvyyden lähteet ja taivaan akkunat sulkeutuivat, ja sade taivaasta taukosi."

Lakiliitossa oli siunaukset ( 5.Moos.28:1- 14.) ja kiroukset( 5.Moos.28:15-68 )Lain rikkomus, sen yhdenkin kohdan rikkomus johti kiroukseen.

Gal.3: 10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".." Jaak.2:10. "..Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.."

Uuden liiton "taivaallinen siunaus" ei ole jossakin taivaasta tulevissa "Hengen sateissa", vaan Jeesuksessa Kristuksessa . Ef.1:3."..Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,.."
      Jumalan viha lepää niiden päällä jotka eivät ole uskossa, eivätkä elä uskon kuuliaisuudessa Hänen nimeänsä kohtaan

Joh.3:36. "..Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
      Jumalan vihan alta pääsee uskomalla evankeliumin ja kääntymällä pois syntielämästä.

• Anonyymi00048

>>>>"Sateet lähetä " ? Mikäli laulun tausta ajatus on Malakian kirjasta. Malakia oli lakiliiton profeetta.<<<<<<<
        ---------
        Malakian aikana oli kyse todellisesta fyysisestä vesisateesta, siinä ei ole mitään "hengellistettävää".Niin oli myös Sakarjan aikana Sak.10:1."..Rukoilkaa Herralta sadetta kevätsateen aikana: Herra tekee ukkospilvet ja antaa heille sadekuurot, antaa kasvit joka miehen pellolle..."

Mikäli huudetaan että "sateet lähetä" , niin ottaako sen rukous vastauksena kun on vesisateita ? Sehän on rukousvastaus. Runsas vastaus runsaat vesi sateet.

On armoa ettei kaikenlaisiin rukous pyyntöihin tule vastausta. Runsas sateinen kesä pilaa maanviljelijän sadon.

Matt.5:44.".. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin..."

----------------
        "Hengen virrat" ei tule taivaasta,jonakin "sateena" vaan uskovan sydämestä ja sitten suusta ulos Jumalan Sanan todistamisessa, evankeliumin kertomisessa.

( JKR)Joh.7:37."..Juhlan viimeisenä suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi sanoen: "Jos joku janoaa, tulkoon minun luokseni ja juokoon.38. Joka uskoo minuun sillä tavalla kuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virtoja."
        39. Hän sanoi tämän Hengestä, jonka häneen uskovat tulivat saamaan. Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.

Jumala on antanut Pyhän Hengen asumaan ihmisessä tämän uskottuaan evankeliumin.Ts. ihmisen uudestisyntyessä. Jumala vanhurskauttaa ihmisen uskon kautta " Jeesuksen vereen" ( evk:iin) Room.3:21-26.

Ef.1:13."..Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,
        14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.."

1.Kor.2:12.".. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;.." ( Kuinkahan moni suomalainen nk."kristitty" tietää "..mitä Jumala on meille lahjoittanut.."? )

Ef.1:3.".. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,.."

Mitä vielä lisää tarvitaan kun on jo "kaikella.."? Ehkä parempi tutkia sitä mitä jo on, ja toimia käytännössä sen mukaan ?

• HELL anttikristilisillä tempausopeilla on moni heikko ihmispolo peloiteltu mielenterveysvammaiseksi.😿

• Anonyymi00054

Siunataan meitä myös jos kirjoitamme.

Ettei tarvitse jankuttaa koko ajan samoja herjoja.

Silloin ei ole kyllä siunattu kuin paholaisen siunauksella.

• Anonyymi00057

miten aloittaja ihan ite- millainen - villainen itse olet-
      Sitähän Sana käskee vahtimaan, ei toisten villaisuutta.

• Anonyymi00061

Näkeehän sen miten hyviä juttuja tulee.

Sen mukaan arvioidaan

Ei muutoin edes tässä tapauksessa edes pysty.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Näkeehän sen miten hyviä juttuja tulee.

Sen mukaan arvioidaan

Ei muutoin edes tässä tapauksessa edes pysty.

Miten kukaan voi mitään mistään päätellä kuin siitä miten siunatun viisaasti kukin kirjoittelee, miten Jumala on sitä kautta siunannut, vai onko vain saatana antanut tyhmyyttä hokea samoja asioita.

Eihän mitään muuta voi nähdä kirjoitetun tekstin perusteella. Jos videon katsoo niin sitten voi jo jotain toisen naamanvääntelystä päätellä että onko Herran Henki läsnä, vai mikä riivaa.

• Anonyymi00063

Mikä on sinun asenne Jumalaan?
      Moni tunnustaa Hänet, mutta jumalia on monta. Entä mikä on sinun asenteesi Kristukseen? Onko Hän sinulle tuntematon?
      Oletko löytänyt tien Hänen elämäänsä?
      Oletko tutkinut raamattua ja Hänen opetuksia? Oletko täyttänyt Hänen tahtoaan?
      Ei riitä, että luet raamattua. Näe mikä on se sanoma.
      Tiedätkö, älä kulje silmät ummessa, vaan ymmärrä. Raamattu on sinulle sanoma, että oppisit miten sinun tulee elää.
      Elämän tie, mikä se on sinun kohdallasi? Näetkö itsessäsi synnin? Mikä on synti? Se on pahat ajatukset ja pahat sanat ja teot.
      Ota vanha testamentti. Lue 10 käskyä. Siitä näet miten sinun tulisi elää Jumalan antaman sanan mukaan.
      Kaikille uskoville on tärkeintä Jumalan Sana ja Kristuksen opetukset.

1. Piet. 1: 1-13

• Anonyymi00064

Tulin uskoon ja elämä on muuten liki samaa kuin ei-uskovanakin oli. Siis enimmäkseen maallista elämää maallisten velvollisuuksien parissa. Jos siinä ohessa rukoilee, lukee Raamattua, kuuntelee hengellisiä puheita ja käy seurakunnassa, niin ei se vielä elämää muuta juurikaan.

• Anonyymi00065

onko aseksuaalistuminen itsensäkieltoa? Jos on tehnyt runkkauksen syntiä jo aikansa, vaikka 30 vuotta ja suurimman osan siinttäkin pitkin hampain ja tahtoisi jo päästä syntiin johdattelevasta naisenhimosta niin onko muuta mahista kuin asksuaalistuttaa itsensä?

• Anonyymi00066

Jeesus Kristus Jumalan Poika meni ristille meidän syntien tähden. Ei ole maan päällä synnitöntä.
      Sinä rakas, joka etsit Häntä Hänen nimensä tähden. Usko, että Hän on rakkaus, anteeksi antamus. Kukaan itsessään ei ole täydellinen. Hänen kauttaan saamme armon niinä päivinä, kun olemme heikkoja.
      Ihminen on erehtyväinen, vain Jeesus on täydellinen.

Hänen kauttaan olemme pelastetut. Herramme Jeesus näkee sydämemme. Hän armahtaa, kun joudumme kiusauksiin. Kuka on Jeesus, Hän, joka meni ristille meidän tähtemme, että meillä rauha olisi Hänessä.
      Taivaan valtakunta avautuu raamatun kautta. Kuulkaa, uskokaa, tehkää ja täyttäkää Hänen tahtoaan, että olisitte pelastetut.

Jaak. 2:
      23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
      24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
      25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
      26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

• Anonyymi00067

Kuka on Kristuksen oma?
      Hän, joka täyttää käskyt. Hän, joka uskoo, että Jeesus on armo ja rakkaus.
      Sinulle Herra sanoo:
      Kun näet itsesi, tarkkaile, mikä sinun ajatusmaailmassa on väärin, silloin olet valveilla. Silloin voit rukoilla anteeksi antoa, kun sinulla on katse omaan itseesi, etkä tarkkaile muita vain, mitä lähimmäisesi tekee. Mitä se sinua hyödyttää. Sinä arvostelet, et näe mitä itse teet.
      Siksi Jeesus sanookin, löydänkö maan päältä uskoa.
      Siksi Hän etsii heitä, jotka kieltävät itseään väärin tekemästä ja ajattelemasta.
      Sydämen usko on taivastie. Tee oikein Jeesuksen edessä, että pelastuisit. Pelkkä sana, olet uskova ei riitä. Vain Jeesuksen edessä uskolliset pelastuvat.

Ilm. 2:
      2 Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi;
      3 ja sinulla on kärsivällisyyttä, ja paljon sinä olet saanut kantaa minun nimeni tähden, etkä ole uupunut.
      4 Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.
      5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.
      6 Mutta se sinulla on, että sinä vihaat nikolaiittain tekoja, joita myös minä vihaan.
      7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'

• Anonyymi00068

Usko Toivonen, yhä edelleen sinulta puuttuu hokemasi sydämen usko

• Anonyymi00069

KYLLÄ, OIKEIN KIRJOITTAA, JOKA ALOITTI TÄMÄN KETJUN.
      NUISSA KIRJOITUKSISSA ON TOTISESTI ASIAT OIKEIN.
      NIISSÄ ON RAAMATUSTA OTETTUJA KIRJOITUKSIA. KYLLÄ MINÄ NÖYRIN MIELIN LUEN JA VÄLILLÄ TUNNEN OMANTUNNON TUSKAA KUN EN OLEKKAAN AINA VAELTANUT OIKEAA TIETÄ.
      PYYDÄN ANTEEKSI JEESUKSELTA. HALUAN VAELTAA HÄNEN NÄYTTÄMÄÄ TIETÄ. KEHOITAN MUITAKIN KULKEMAAN JEESUKSEN NÄYTTÄMÄÄ TIETÄ.
      MUTTA SYNTILIHA PITÄÄ ENSIN KUOLETTAA JA VAIN JEESUS SEN VOI TEHÄ. SITTEN ONNISTUU JEESUKSEN PERÄSSÄ KULKEMINEN.

TOIVON KAIKILLE HYVÄÄ JA IHANAA USKON TÄYTEISTÄ ELÄMÄÄ
      AAMEN

• Anonyymi00070

mites kuoletat syntisen liha?

ilmeisesti on joitakin onnistuneita lihansakuolettajia, jotka eivät enää syntiä kykene tekemäänkään?

• Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

mites kuoletat syntisen liha?

ilmeisesti on joitakin onnistuneita lihansakuolettajia, jotka eivät enää syntiä kykene tekemäänkään?

Kun herjaa Paavalia, kaikki liha kuollettuu.

Millään ei enää ole mitään väliä.

• Anonyymi00072

Mikä on lihallinen ihminen? Sellainen ihminen, joka ei näe mikä on syntiä. Synnin ymmärtäminen itsessä on itsensä tarkkailu. Teetkö syntiä lähimmäistä kohtaan, ajatteletko hänestä pahoja ajatuksia? Katso itseäsi ja näe syntisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      36
      1256
    2. Onko ankeampaa kyläpahasta kuin Haapavesi?

Koiria kidutetaan, mustalaiset vie invaparkit, makkarakastike on finedining, kylät kuolee pois, nuoret häipyy pois ja ke
      Haapavesi
      58
      1025
    3. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      63
      943
    4. Sukunimesi eka kirjain?

🤗
      Ikävä
      56
      904
    5. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      51
      781
    6. 65
      768
    7. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      81
      716
    8. Tönölän hukkaputki

Tönölään rakennettiin kunnon hukkaputki verorahoilla. Ihmettelin tätä mökki sekamelskaa jo alunperin, Eikö tuollainen le
      Kuhmo
      38
      688
    9. Kerro vain.

Lipsauta johtolanka...
      Ikävä
      82
      682
    10. Ei mitään käytöstä

Ei Jumalauta. Videoidaan kun jollain hengenvaarallinen tilanne. Ja laitetaan nettiin. VITTU HÄPEÄ. Olisko kiva jos su
      Ähtäri
      30
      625
    Aihe