Evankeliointi vastaan diakonia

Anonyymi-ap

Ihminen on ihan kummallinen. Hän ei löydä tasapainoa kristillisen julistuksen (evankeliointi, lähetystyö) ja yhteiskunnallisen avustustyön (diakonia) välillä. On valittava, joko tai, vaikka molemmat ovat saman arvoisia. Toisella pelastetaan sieluja, toisella ruumiita.

Kirkkokunnilla, paikallisseurakunnilla ja herätyksillä on taipumusta ajan myötä mennä jompaan kumpaan äärilaitaan. Esim. luterilainen yleiskirkollisuus ei anna mitään arvoa evankelioinnille, kun taas vaikkapa viidesläisyys ei anna mitään arvoa diakonialle.

Joko julistat sielun pelastusta tai keskityt ihmisten ajallisten tarpeiden täyttämiseen. Lähtökohtana ovat teologiset tulkinnat siitä, onko kristinusko luonteeltaan tuonpuoleista vai tämänpuoleista. Dualismi elää yhä vahvana.

51

115

Vastaukset 51

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Diakonia osoittaa oikean tavan uskoa. Horoskoopit ja vastaavat hömppäuskonnot eivät ketään pelasta yhtään mistään. Lue Jaakopin kirje.

Luterilainen kristitty Jumalan armosta

• Anonyymi00002

Puhuiko joku horoskoopeista?

• Anonyymi00005
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Puhuiko joku horoskoopeista?

"Evankeliointi" ilman diakoniaa on horoskooppeihin verrattavaa toimintaa ja ihmisten huijaamista. Oikea kristitty näyttää rakkauden teoillaan oikean uskon. Lue Jaakopin kirje niin viisastut.

• Anonyymi00005 kirjoitti:

"Evankeliointi" ilman diakoniaa on horoskooppeihin verrattavaa toimintaa ja ihmisten huijaamista. Oikea kristitty näyttää rakkauden teoillaan oikean uskon. Lue Jaakopin kirje niin viisastut.

>> "Evankeliointi" ilman diakoniaa on horoskooppeihin verrattavaa toimintaa ja ihmisten huijaamista.

Diakonia ei oikeuta ihmisten huijaamista. Rehellistä on vain diakonia ilman evankeliointia.

• Anonyymi00003

Luterilainen kirkko on aika ahkera molemmissa jutuissa. Jumalan sanan levittäminen ja myös diakonitoiminta. Ulkomaan lähetystyö pitää nämä molemmat sisällään joten vika on sinun ymmärryksessä siitä mitä evankelionilla ja diakoniatyöllä tarkoitetaan.

Jumalanpalvelukset ovat evankeliointia massoille sitäkään ei voi muuksi muuttaa ja esimerkiksi Paavalin kirkon varustamon yhteydessä on pullakirkko keskiviikkoisin missä molemmat asiat toteutuvat käytännössä.

Mittakaava on hieman suurempi, kuin helluntalaisten katuevankeliointi jos tähän verrataan.

Tapani Suonnon aikoinaan aloittama Perjantai Kristukselle tapahtuma on jatkunut näihin päiviin asti ja se sai alkunsa luterilaisen kirkon tapahtumasta ja se sai mukaan eri seurakunnat näkemyseroista huolimatta.

Evlut seurakunnat keräävät lisäksi kolehdin kautta rahaa diakonissalaitoksen rahoitukseen ja myös muihin eri kohteisiin ulkomaita myöten joten kirkon toimintaa voi toki vähätellä vaikka se ei ole sitä.

• Anonyymi00004

Kuulehan... Se, että kirkossa saarnataan kaikkien taivaaseenpääsystä ja humanismista... Ei, se ei ole evankeliointia. Lähetystyökin on nykyään kehitysapua ilman julistusta. Se, että afrikkalaisessa koulussa opetetaan lukemista ja kirjoittamista ei ole lähetystyötä.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Kuulehan... Se, että kirkossa saarnataan kaikkien taivaaseenpääsystä ja humanismista... Ei, se ei ole evankeliointia. Lähetystyökin on nykyään kehitysapua ilman julistusta. Se, että afrikkalaisessa koulussa opetetaan lukemista ja kirjoittamista ei ole lähetystyötä.

Kyllä lukemista ja kirjoittamista pitää opettaa. Jos et osaa lukea Raamattua, et tiedä edes mitä on evankeliumi jota Jeesus käski julistaa sanoin ja teoin laupiaan samarialaisen esimerkin mukaisesti.

• Anonyymi00007

Tärkeintä on evankeliointi uskoon tulosta Jeesukseen!!

Kun henkilö tulee uskoon Jeesukseen niin Jeesus itse alkaa aiheuttaa tahtomisen ja tekemisen ja siis myös lähimmäistyön ja avustustyön.

Jos ei Jeesusta sydämessä niin kaikkinainen diakonia on vain pakollista ansiotoimintaa ja kunnian hankintaa.

• Anonyymi00008

Vanha viisaus pätee myös hengellisissä asioissa:
        "Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta."!

• Anonyymi00011

Yrität puolustaa omaa tyhmyyttäsi etkä edes tunne oikeaa Jeesusta. Lahkossasi on vain tyhmiä jeesustelijoita

• Uskonnot on tuubaa.💩

• Anonyymi00009

Eihän Jeesuksen aikaan kuin 3-10 prosenttia ihmisistä osannut lukea ja kirjoittaa.

Vain eliitti, amattikirjurit sekä tietenkin fariseukset ja kirjanoppineet osasivat oikeasti lukea ja kirjoittaa ja heidän palvelujaan käytettiin, jos halluttiin tietää jotain tai kirjata jonkin asia.

Käsityöläiset ja kauppiaat mihin Jeesus tavallaan kuului, tunsivat numerot ja kirjaimia että tunnistivat sanoja, mutta eivät pystynet lukemaan tai kirjoittamaan isompia kokonaisuuksia,.

Silti tiedettiin mitä Toorassa luki kun se tieto oli kulkenut perimätietona suusta suuhun sekä sitä luettiin sapattina synagoogassa.

Jeesuksen sanottiin lukevan synagoogassa että kävi lukemaan, mutta yhteiskuntaluokkansa mukaan Hänen ei olisi pitänyt osata lukea. Mutta jos pystyi parantamaan sairaita sapattina niin kai pystyi sen ihmeen tekemään että osaisi lukea mitä Toorassa luki. Synagoogassa piti lukea kuten kirjoitettu on. Ei voinut sanoa kuten myöhemmin Jeesuksella oli tapana että kirjoitettu on, mutta minä sanon teille.

• Anonyymi00010

Tänäänkin monien lahkolaisten sisälukutaito on hyvin heikko ja tyhmyys vain tiivistyy porukassa

• Anonyymi00012

Melkein voisi kuvitella, että Jumalana Jeesus osasi lukea. Ei hän luetellut ulkoa, vaan avasi kirjakäärön. Kerran hän myös kirjoitti tekstiä maahan.

• ”Hän ei löydä tasapainoa kristillisen julistuksen (evankeliointi, lähetystyö) ja yhteiskunnallisen avustustyön (diakonia) välillä. On valittava, joko tai, vaikka molemmat ovat saman arvoisia.”

”Joko julistat sielun pelastusta tai keskityt ihmisten ajallisten tarpeiden täyttämiseen. Lähtökohtana ovat teologiset tulkinnat siitä, onko kristinusko luonteeltaan tuonpuoleista vai tämänpuoleista. Dualismi elää yhä vahvana.”

Olen vähän kummastelut tätä kahtia jakoa.
      Muistan kuinka aikoinaan Pelastusarmeijan idea ”Soppaa, saippuaa ja sielunhoitoa” puhutteli paljon, vaikka tuolloin olin ateisti. Nyt se on vieläkin puhuttelevampi. ’
      Tarkoittaa että ihmisen nälkäistä vatsaa tai fyysistä hätää on autettava ensin, jotta hänellä on voimavaroja kuulla hengellistä sanomaa.

Julistaa voi monella tapaa. Se voi olla pelkkää julkista saarnaamista mutta myös ihan tavallista kristillistä arkea, missä omia kokemuksia ja esimerkkiä voi jakaa ystäville ja tutuille.

Diakonia on sitä, että lievitetään ihmisten kärsimystä, yksinäisyyttä tai aineellista hätää riippumatta siitä, mikä hänen uskontonsa yms. on. Siinä teoilla jaettaan samalla ilosanomaa ja osoitetaan lähimmäisen rakkautta.

Mutta ihmisten haavoittuvuutta hätätilanteessa ei pidä käyttää hyväkseen, ei edes evankelioimisessa.

• Anonyymi00013

Mutta vaikka ihminen oli kuinka hyvin syötetty ja vaatetettu, hän menee
        kadokseen ilman Kristusta.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Mutta vaikka ihminen oli kuinka hyvin syötetty ja vaatetettu, hän menee
        kadokseen ilman Kristusta.

Mutta jos sinä et syötä nälkäistä tai et vaateta alastonta, matkalippusi on helvettiin. Tekemättä jättämisesi todistavat vain sen ettei uskosi ole oikeaa eikä se kelpaa Jumalalle (Matt. 25 ja sieltä Viimeinen tuomio)

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Mutta jos sinä et syötä nälkäistä tai et vaateta alastonta, matkalippusi on helvettiin. Tekemättä jättämisesi todistavat vain sen ettei uskosi ole oikeaa eikä se kelpaa Jumalalle (Matt. 25 ja sieltä Viimeinen tuomio)

Kun Jeesus asuu uskoon tulleessa niin totta kai Jeesus osaa hoitaa minussa sen diakonian myös.

Muutenhan diakonia on vain pisteiden keruuta ja oman "hyvyyden" korostamista ihmisten edessä kuinka hyvä ihminen sitä nyt ollaankaan.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Kun Jeesus asuu uskoon tulleessa niin totta kai Jeesus osaa hoitaa minussa sen diakonian myös.

Muutenhan diakonia on vain pisteiden keruuta ja oman "hyvyyden" korostamista ihmisten edessä kuinka hyvä ihminen sitä nyt ollaankaan.

Jeesus vaatii diakoniaa eli lähimmäisen rakkautta myös sinulta. Jos se sinulta puuttuu, en haluaisi olla sinun asemassasi viimeisellä tuomiolla, mikäli Raamattu on Jumalan sanaa niin kuin uskon.

Minä en kerää mitään pisteitä, mutta tiedän teenkö hyvää vai pahaa. Jumala on rakastanut meitä. Meidänkin pitää rakastaa lähimmäisiämme.

Eräs helluntailainen ystäväni oli myös lukenut Matteuksesta Jeesuksen kertomuksen viimeisestä tuomiosta ja ihmetteli miksei tästä puhuta hänen seurakunnassaan mitään.

Hän alkoi puhumaan mutta hänet vaiennettiin nopeasti erottamalla seurakunnasta. Että silleen.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Jeesus vaatii diakoniaa eli lähimmäisen rakkautta myös sinulta. Jos se sinulta puuttuu, en haluaisi olla sinun asemassasi viimeisellä tuomiolla, mikäli Raamattu on Jumalan sanaa niin kuin uskon.

Minä en kerää mitään pisteitä, mutta tiedän teenkö hyvää vai pahaa. Jumala on rakastanut meitä. Meidänkin pitää rakastaa lähimmäisiämme.

Eräs helluntailainen ystäväni oli myös lukenut Matteuksesta Jeesuksen kertomuksen viimeisestä tuomiosta ja ihmetteli miksei tästä puhuta hänen seurakunnassaan mitään.

Hän alkoi puhumaan mutta hänet vaiennettiin nopeasti erottamalla seurakunnasta. Että silleen.

No tuossa lahkossa ei rakkautta tunneta lainkaan. Pelkkää itse tehdyn oman uskon itsekästä korostamista. Tyhjät tynnyrit vain kolisevat.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

"Jeesus vaatii diakoniaa eli lähimmäisen rakkautta myös sinulta. "

Ja Jeesus minussa osaa hyvin vaikuttaa tahtomista ja tekemistä myös hyvän tekemiseen ja muutenkin lähimmäistyöhön, mutta tärkeintä on aina evankeliumis julistus mikä ainoastaan ratkaisevana tekijänä vaikuttaa hyvää kessä tahansa ihmisessä.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

"Jeesus vaatii diakoniaa eli lähimmäisen rakkautta myös sinulta. "

Ja Jeesus minussa osaa hyvin vaikuttaa tahtomista ja tekemistä myös hyvän tekemiseen ja muutenkin lähimmäistyöhön, mutta tärkeintä on aina evankeliumis julistus mikä ainoastaan ratkaisevana tekijänä vaikuttaa hyvää kessä tahansa ihmisessä.

Jos uskot Jeesukseen, tekisit silloin myös hänen vaatimiaan tekoja. Muutenhan uskot Saatanaan

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Jos uskot Jeesukseen, tekisit silloin myös hänen vaatimiaan tekoja. Muutenhan uskot Saatanaan

OK. Uskovissa on paljon näitä Saatanaan uskovia.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00019 kirjoitti:

"Jos uskot Jeesukseen, tekisit silloin myös hänen vaatimiaan tekoja. Muutenhan uskot Saatanaan"

Ymmärrän että kirkko pyrkii salaamaan paholaisen olemassaolon, mutta saatana on myös realiteetti ja toimii hyvin ahkeraan, erityisesti kirkon piirissä.

Jeesuksesta älä ole huolissasi, sillä Hän kyllä osaa myös minussa toimia vankkumattoman oikein aiheuttaen tahtomista ja tekemistä elämän kaikilla aloilla, erityisesti evankelioinnin alueella.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00025 kirjoitti:

"Jos uskot Jeesukseen, tekisit silloin myös hänen vaatimiaan tekoja. Muutenhan uskot Saatanaan"

Ymmärrän että kirkko pyrkii salaamaan paholaisen olemassaolon, mutta saatana on myös realiteetti ja toimii hyvin ahkeraan, erityisesti kirkon piirissä.

Jeesuksesta älä ole huolissasi, sillä Hän kyllä osaa myös minussa toimia vankkumattoman oikein aiheuttaen tahtomista ja tekemistä elämän kaikilla aloilla, erityisesti evankelioinnin alueella.

Minä en ole huolissani Jeesuksesta. Hän ei ole tuomittavana vaan TUOMARINA. En ole huolissani myöskään sinusta. Sinulla itselläsi on vastuu ja vain sinä vastaat omista tekemättömistä teoistasi HÄNEN edessään.

• ”Anonyymi00014” 2026-09-02 13:49:38 vastaa”Anonyymi00013” kommenttiin ”Mutta vaikka ihminen oli kuinka hyvin syötetty ja vaatetettu, hän menee kadokseen ilman Kristusta” näin:
      ”Mutta jos sinä et syötä nälkäistä tai et vaateta alastonta, matkalippusi on helvettiin.2
      ”Anonyymi00015” 2026-09-02 13:52:18 yrittää väittää vastaan ;”Uskoon tulleessa niin totta kai Jeesus osaa hoitaa minussa sen diakonian myös.”

Eli hän väistää vastuuta ja toimii aivan toisin kuin Jeesus opettaa:

Matteuksen evankeliumi:
      25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'

Tähän sitten tuolloiset ”uskovat” vastaavat:
      25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
      25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
      25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'

Jeesus vastaa:
      25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
      25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
      25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'

25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'

Opetus on yksiselitteinen:
      25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
      25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Ei Jeesus kysynyt, miten ahkerasti on saarnattu tai puhuttu evankeliumista.

• Anonyymi00022

Mummonmuori menee taas harhaan:
        "Mutta jos sinä et syötä nälkäistä tai et vaateta alastonta, matkalippusi on helvettiin."?????

Tekojen perusteella kukaan ei pääse taivaaseen, vaan ainoastaan uskomalla Jeesukseen, Jeesuksen sovintotyö luetaan uskovan eduksi.Sitä on Jumalan armo.

Hädissään hän ei jaksa lukea koko konteksia, kenelle nuo sanat sanotaan.
        Ne lausutaan VASEMMALLA PUOLELLA oleville.
        Viimeisellä tuomiolla ihmiset jaetaan kahteen joukkoon, toiset oikealla, toiset vasemmalle.
        Vasemmalla puolella ovat ne, jotka ovat hyljänneet Jumalan armonkutsun, eivätkä ole ottaneet vastaan tarjottua pelastusta. Siksi heidät tuomitaan myös TEKOJENSA mukaan. Mutta varsinainen syy tuomioon on se, että ovat hyljänneet Jumalan kutsun.

Oikealla puolella ovat ne, joista Raamattu sanoo: Matt 25
        "Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti."

• Anonyymi00026

"”Uskoon tulleessa niin totta kai Jeesus osaa hoitaa minussa sen diakonian myös.”

Eli hän väistää vastuuta ja toimii aivan toisin kuin Jeesus opettaa:"

Mummomuorinkaan ei pitäisi esittää epäluottamuslausetta Jeesukselle, joka minussa toimii aiheuttaen lähimmäis- ja evankeliumityötä.

"Ei Jeesus kysynyt, miten ahkerasti on saarnattu tai puhuttu evankeliumista."

Ei kysynyt ei - kerro tämä kirkon papeille jotka alvariinsa saarnaavat politiikasta ym maallisista asioista.

Mutta toistan mummomuorille vielä että kyllä Jeesus minussa tietää miten toimia kussakin tilanteessa. Jos on lähimmäistyön aika niin tulee tehdä sitä ja jos on evankeliumin julistuksen aika niin tulee tehdä joko suureen ääneen turuilla ja toreilla tai hiljaa ohjaten henkilöä ottamaan vastaan uskon Jeesukseen. Jeesus kyllä tietää miten minussakin Hän toimii!!

• Anonyymi00021

Mikä tahansa usko ei Jumalalle kelpaa. Tekosi ja tekemättä jättämisesi tuomitsee sinut:

Viimeinen tuomio
      Matt. 25
      31 "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. [Matt. 16:27+; Ilm. 20:11]
      32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. [Hes. 34:17-22; Matt. 13:49; Room. 14:10; 2. Kor. 5:10]
      33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.
      34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. [Viis. 5:15,16; Ef. 1:4]
      35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. [25:35,36: Jes. 58:7; Hes. 18:7; Sir. 7:32-36; Gal. 5:6; Hepr. 13:2; Jaak. 1:27, 2:13,14]
      36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'
      37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa?
      38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut?
      39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?'
      40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.' [Sananl. 19:17; Matt. 10:42; Hepr. 6:10]
      41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. [Matt. 7:23 | Mark. 9:48; Juud. 1:7; Ilm. 20:10,15]
      42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.
      43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
      44 "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?'
      45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
      46 "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." [Dan. 12:2; Joh. 5:29; Room. 2:7,8; Ilm. 20:15]

Luterilainen

• Anonyymi00023

OK. Jeesus osoitti mitä on oikea rakkaus tässä kertomuksessaan ja erikoisesti myös kertomuksessaan laupiaasta samarialaisesta Luuk 10. Myöhemmin Jaakop puuttuu myös asiaan kun uskovat ovat kokonaan unohtaneet sen niin kuin valittavasti nykyäänkin. Luterilaisen kirkon diakonia toimii juuri laupiaan samarialaisen hengessä.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

OK. Jeesus osoitti mitä on oikea rakkaus tässä kertomuksessaan ja erikoisesti myös kertomuksessaan laupiaasta samarialaisesta Luuk 10. Myöhemmin Jaakop puuttuu myös asiaan kun uskovat ovat kokonaan unohtaneet sen niin kuin valittavasti nykyäänkin. Luterilaisen kirkon diakonia toimii juuri laupiaan samarialaisen hengessä.

Ilman diakoniaa kristillisen kirkon sanoma ei ole uskottavaa.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Ilman diakoniaa kristillisen kirkon sanoma ei ole uskottavaa.

"Ilman diakoniaa kristillisen kirkon sanoma ei ole uskottavaa."

Jeesus osaa tasapainottaa evankeliumin julistuksen ja lähimmäistyön viisaasti minussa!! Luottakaamme Häneen! Amen

• Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Jeesus osaa tasapainottaa evankeliumin julistuksen ja lähimmäistyön viisaasti minussa!! Luottakaamme Häneen! Amen

Ovatko kaikki helluntailaiset yhtä pimeitä kuin sinä? Sitä en usko. Et ole varmaan koskaan tehnyt mitään hyvää kenellekään etkä edes tiedä mitä se on. Olet täynnä itsekkyyttä ja sydämen katumattomuutta.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Ovatko kaikki helluntailaiset yhtä pimeitä kuin sinä? Sitä en usko. Et ole varmaan koskaan tehnyt mitään hyvää kenellekään etkä edes tiedä mitä se on. Olet täynnä itsekkyyttä ja sydämen katumattomuutta.

Onneksi sinä olet täynnä rakkautta.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Toivottavasti kuitenkinn vähän enemmän rakkautta kuin teilläpäin

• Anonyymi00032
        Anonyymi00029 kirjoitti:

"Ovatko kaikki helluntailaiset yhtä pimeitä kuin sinä?"

No ainakin noin yleensä helluntailaiset omaavat sen lapsen uskon tai sen ah niin lapsellisen uskon että Jeesus tulee asumaan meihin kun näin vakaasti uskomme!

Tiedän kyllä että tämä on "viisaiden ihmisten" mielestä täyttä hulluutta kun Paavalikin näin todistelee, mutta mehän olemme vain Jumalan lapsia uskossamme.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

"Ovatko kaikki helluntailaiset yhtä pimeitä kuin sinä?"

No ainakin noin yleensä helluntailaiset omaavat sen lapsen uskon tai sen ah niin lapsellisen uskon että Jeesus tulee asumaan meihin kun näin vakaasti uskomme!

Tiedän kyllä että tämä on "viisaiden ihmisten" mielestä täyttä hulluutta kun Paavalikin näin todistelee, mutta mehän olemme vain Jumalan lapsia uskossamme.

Onko Ambomaan lapsille viety Paavalin mitätöinti uskoa?

Ehkä olisivat vastaanottaisia ja siitä voisi tulla suosittua Afrikassa.

Oikein muualla ei ole.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Jos minulta kysyt niin voin toki kertoa että pyrin joka päivä auttamaan ihmisiä jotka tarvitsevat apua ja joita osaan auttaa ja niitähän riittää jo asuntoyhtiössänikin. On vanhuksia jotka eivät pääse ulos eikä heillä ole ketään viemässä sinne. Olen myös testamentannut koko omaisuuteni Kirkon ulkomaanavun (KUA) katastrofirahastolle.
        Teen sen siksi koska Jumala on minua rakastanut niin paljon. Miksi minä en tekisi samoin lähimmäisilleni?

• Anonyymi00035
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Toivottavasti kuitenkinn vähän enemmän rakkautta kuin teilläpäin

Eipä se näy ainakaan kirjoituksistasi.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Eipä se näy ainakaan kirjoituksistasi.

Eikö teidän syntejänne saa sanoa synneiksi? Pahoititko mielesi?

• Anonyymi00037
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Sinussa on pelkkää itsekkyyttä ja oman edun tavoittelua. Olet irvikuva kristitystä.

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Sinussa on pelkkää itsekkyyttä ja oman edun tavoittelua. Olet irvikuva kristitystä.

Ja sinä olet malliesimerkki fariseuksesta.

• Anonyymi00039
        UUSI
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Ja sinä olet malliesimerkki fariseuksesta.

Tekeekö tämä ihmisen fariseukseksi helluntailaisuudessa?:

"Teen sen siksi koska Jumala on minua rakastanut niin paljon. Miksi minä en tekisi samoin lähimmäisilleni?"

• Anonyymi00040
      UUSI

Jeesus sanoo tyyliin että joka ottaa uskon Häneen ja elää uskossaan Jeesukseen niin KAIKKI muukin sitten annetaan!!

• Anonyymi00041
        UUSI

Etkö ole koskaan lukenut Jaakobin kirjettä? Tässä näyte:

Usko ja teot
        Jaakobin kirje 2:
        14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? [Matt. 7:26,27; Room. 6:15; Gal. 5:6]
        15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, [2:15,16: 1. Joh. 3:17,18]
        16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat.
        17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
        19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
        20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Kristinusko näkyy hyvinä tekoina. Jos niitä ei näy, kyseessä on kyllä usko, mutta ei kristinusko.

• Anonyymi00042
        UUSI

Jeesuksia on maailmassa pilvin pimein yhtä paljon kuin on uskonlahkojakin. Jokainen lahko luo oman Jeesuksensa ja aina itsensä näköiseksi. Oikeaan Jeesukseen uskovan tunnistaa TEOISTA, samoin Saatanan tunnistaa TEOISTA. Jos emme näe rakkauden tekoja, tiedämme kummasta on kysymys.

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Jeesuksia on maailmassa pilvin pimein yhtä paljon kuin on uskonlahkojakin. Jokainen lahko luo oman Jeesuksensa ja aina itsensä näköiseksi. Oikeaan Jeesukseen uskovan tunnistaa TEOISTA, samoin Saatanan tunnistaa TEOISTA. Jos emme näe rakkauden tekoja, tiedämme kummasta on kysymys.

OK. Sääntönä voi sanoa että Perkele ei koskaan esittele itseään Perkeleeksi vaan hän tulee aina JEESUKSEN NIMESSÄ

• Anonyymi00046
        UUSI
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Etkö ole koskaan lukenut Jaakobin kirjettä? Tässä näyte:

Usko ja teot
        Jaakobin kirje 2:
        14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? [Matt. 7:26,27; Room. 6:15; Gal. 5:6]
        15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, [2:15,16: 1. Joh. 3:17,18]
        16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat.
        17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
        19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
        20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Kristinusko näkyy hyvinä tekoina. Jos niitä ei näy, kyseessä on kyllä usko, mutta ei kristinusko.

"14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?"

Tämä jae suoranaisesti kuuluu kirkollisille ihmisille ja papeille ja piispoilla, jotka puhuvat uskosta!

Kristinuskossa uskotaan Jeesukseen, kristinuskossa uskolle on siis kohde!

Ja kun tullaan uskoon Jeesukseen ja tässä uskossa eletään niin vain tällöin voidaan tehdä rakkauden tekoja mistä apostoli Jaakob puhuu. Nimittäin usko ilman uskon tekoja on kuollut ja vain Jeesuksessa oleva uskova voi tehdä näitä uskon eli Jeesuksen tekoja.

• Anonyymi00044
      UUSI

Kirkon diakonia on "lähimmäisen rakkautta, leipää ja sanaa", tasapainoisesti lähimmäisen olosuhteet huomioon ottaen. Vastaavia toimintatapoja on muutamilla järjestöilläkin.

"Ihminen on kummallinen" aloittaja kirjoitti. Jos aloittaja HALUAA nähdä virheitä toisten toiminnoissa, hän sulkee silloin silmänsä todellisuudelta ja toimii oman kuvittelunsa mukaan, kuten aloittaja juuri toimikin. Mutta onneksi, kaikista trolleista huolimatta, kirkonkin diakonia toimii ahkerasti heikompiosaisten lähimmäisten tukena hiljaisena puurtajana ja lähimmäisen ystävänä ja tukijana.

k_v

• UUSI

Evankeljumi on sielun pelastusta varten,jeesus se henkilö joka vain voi pelastaa,jeesuksen antama rauha on todellinen.

• Anonyymi00045
        UUSI

Ns, pienoisevankeliumi alkaa näin: "Niin paljon Jumala on maailmaa rakastanut..." Kysymys on siis Jumalan rakkaudesta. Tunnetko sen? Se ei ole pelkästään tiedon ja uskon asia vaan koettava tosiasia jos me ihmiset rakastamme toisiamme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras kuollut

Taidepariskunta Reijo Oraksen ja Johanna Oraksen ihana päivänsade. Liian nuorena lähti. Osanotto läheisille 🥲 IS
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      2605
    2. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      15
      995
    3. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      55
      824
    4. Onko ankeampaa kyläpahasta kuin Haapavesi?

Koiria kidutetaan, mustalaiset vie invaparkit, makkarakastike on finedining, kylät kuolee pois, nuoret häipyy pois ja ke
      Haapavesi
      46
      761
    5. Sukunimesi eka kirjain?

🤗
      Ikävä
      50
      744
    6. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      47
      664
    7. Kerro vain.

Lipsauta johtolanka...
      Ikävä
      80
      616
    8. 50
      605
    9. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      69
      602
    10. Tönölän hukkaputki

Tönölään rakennettiin kunnon hukkaputki verorahoilla. Ihmettelin tätä mökki sekamelskaa jo alunperin, Eikö tuollainen le
      Kuhmo
      35
      594
    Aihe