Pelastuksen yksinkertaisuus

Miten ihminen pelastuu? Yksinkertainen selvitys tästä asiasta löytyy Raamatusta. Kun Jeesus ristiinnaulittiin, niin samalla ristiinnaulittiin kaksi pahantekijää. Toiselle heistä Jeesus lupasi pelastuksen eli paikan paratiisissa. Toinen pahantekijä herjasi Jeesusta, mutta toinen moitti häntä: "Etkö edes sinä pelkää Jumalaa, vaikka kärsit samaa rangaistusta? Mehän olemme ansainneet tuomiomme, meitä rangaistaan tekojemme mukaan, mutta tämä mies ei ole tehnyt mitään pahaa." Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntasi." Jeesus vastasi: "Totisesti, jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."
Tässä näemme pelastuksen eli sovituksen peruspilarit. Tämä pahantekijää tiedosti syyllisyytensä. Hän uskoi Jeesuksen olevan Jumalan poika. Hän uskoi Jeesuksen ylösnousemuksen. Hän rukoili Jeesusta.
Tämä riittää sovintoon Jumalan kanssa niin, että saamme taivaspaikan. Toki tämä on lähtöpiste eli päivittäin meidän on pidettävä tämä asenne. Meidän on tiedostettava syntisyytemme ja säilytettävä uskomme Jumalan Poikaan ja hänen Herrauteensa.
Uskomme saa meidät lukemaan Raamattua, joka kasvattaa meitä Jumalan tahdon mukaiseen elämään. "Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään." (2 Tim. 3:16.) Tämä on uskomme seurausta, mutta ei pelastuksen lähtökohta. Jeesus Sanan kautta Pyhän Hengen vaikutuksesta uudistaa elämäämme.
Rukous mukaillen 1 Kun. 8:47,49-50. "Herra. Olen tehnyt väärin, olen tehnyt syntiä, olen rikkonut sinua vastaan. Kuule asuinsijaasi taivaaseen pyyntöni ja anna minulle syntini anteeksi. Aamen."

20

83

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valitettavasti joudun puhkaisemaan kuplasi: jeesusta ei ristiinnaulittu koska häntä ei koskaan ollut olemassa.

Jos olet eri mieltä, voit hakea esiin kaikki ne 0 aikalaismainintaa jeesuksen elinajalta. Muista kuitenkin tarkistaa mainintojen tekijöiden syntymäajat ennenkuin häpäiset itsesi.

• Anonyymi00002

• Anonyymi00006
        he-ma kirjoitti:

Torino on monta kertaa todistettu huijaukseksi. En laske tuota edes yritykseksi.

Tarve todistaa monta kertaa osoittaa että edelliset kerrat ovat olleet riittämättömiä. Uusien todisteiden valossa aitoutta ei epäile kuin ne tutkijat jotka eivät ole tekemisissä käärinliinan kanssa.

Laitan tämän idioottien ateistien linkin tähän:

https://m.youtube.com/watch?v=5MoDMrcXXj8&pp=ygUcSG93IHNocm91ZCBvZiB0dXJpbiB3YXMgbWFkZQ==

Videolla ateisti väittää kykenevänsä todistamaan että käärinliina on feikki tekemällä ominaisuuksiltaan täysin erilaisen töherryksen joka muistuttaa käärinliinaa. Tällä tasolla teidän "todisteet" sen epäaitoudesta on. Tätä tarvetta ei olisi jos aiemmin tehty radiohiiliajoitus ei olisi osoittautunut epäluotettavaksi ja epäonnistuneeksi. Myöhemmin esiinnousseet muut seikat ja uudet ajoitusmenetelmät ovat vahvistaneet liinan aitoutta.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Tarve todistaa monta kertaa osoittaa että edelliset kerrat ovat olleet riittämättömiä. Uusien todisteiden valossa aitoutta ei epäile kuin ne tutkijat jotka eivät ole tekemisissä käärinliinan kanssa.

Laitan tämän idioottien ateistien linkin tähän:

https://m.youtube.com/watch?v=5MoDMrcXXj8&pp=ygUcSG93IHNocm91ZCBvZiB0dXJpbiB3YXMgbWFkZQ==

Videolla ateisti väittää kykenevänsä todistamaan että käärinliina on feikki tekemällä ominaisuuksiltaan täysin erilaisen töherryksen joka muistuttaa käärinliinaa. Tällä tasolla teidän "todisteet" sen epäaitoudesta on. Tätä tarvetta ei olisi jos aiemmin tehty radiohiiliajoitus ei olisi osoittautunut epäluotettavaksi ja epäonnistuneeksi. Myöhemmin esiinnousseet muut seikat ja uudet ajoitusmenetelmät ovat vahvistaneet liinan aitoutta.

...
        Käärinliina on yksi suurimmista ongelmista Ei Jeesusta ole olemassa -hörhöille. Kun kukaan ei edelleenkään osaa varmuudella sanoa miten kuva on syntynyt. Yksi teoria on, että sen on luonut valon säteily ruumiista (ylösnousemus).

• Anonyymi00008
        UUSI

Sitten niin monet ovat väärässä,mutta sinä oikeassa.
        Millaista elämäsi on ?

• UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Sitten niin monet ovat väärässä,mutta sinä oikeassa.
        Millaista elämäsi on ?

Selväpäistä, paitsi juovuksissa, pilvessä tai molemmissa.

Teidän taikauskoisten tulisi vakavasti harkita epätodennäköisen mutta toki mahdollisen oikean jumalan olemassaoloa. Hän, jos on olemassa, tuskin on teidän epäjumalanpalvontaanne tyytyväinen varsinkin kun jesusianismit ja muut taikauskot ovat helposti havaittavissa huonoiksi vedätyksiksi.

• Anonyymi00009
        UUSI
        he-ma kirjoitti:

Selväpäistä, paitsi juovuksissa, pilvessä tai molemmissa.

Teidän taikauskoisten tulisi vakavasti harkita epätodennäköisen mutta toki mahdollisen oikean jumalan olemassaoloa. Hän, jos on olemassa, tuskin on teidän epäjumalanpalvontaanne tyytyväinen varsinkin kun jesusianismit ja muut taikauskot ovat helposti havaittavissa huonoiksi vedätyksiksi.

Kaikki pilvenpolttajat valehtelevat.
        Kaikki pössyttelijät luulevat olevansa muita viisaampia.

• Anonyymi00010
        UUSI

Pössyttelijän viisauksia,luulet olevasi niin nokkela.

• Anonyymi00012
        UUSI
        he-ma kirjoitti:

Torino on monta kertaa todistettu huijaukseksi. En laske tuota edes yritykseksi.

Laita pössyttelijä todistajien syntymäajat esille.

• Anonyymi00013
        UUSI

Hauska pössyttelijä ,vaatii syntymäaikoja.
        Kyllä olet nokkela.Varmaan koulukiusaamisesi ahdistaa sinua.
        Polta lisää pilveä,se helpottaa tuskaasi.

• Anonyymi00001

Usko/luottamus evankeliumiin riittää ja pelastaa:

1. Korinttilaiskirje 15:1-4 FB38
      [1] Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte [2] ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. [3] Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, [4] ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,

Kadotukseen vie epäusko:

1. Korinttilaiskirje 1:18 FB38
      [18] Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

Sana rististä (sovituksesta Jeesuksen veressä) on hullutus kadotukseen joutuville. Tästä ihminen voi tutkia onko pelastavassa uskossa: onko sinusta naurettava/epäuskottava/typerä ajatus, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti syntimme? Silloin olet matkalla kadotukseen.

• Anonyymi00015
        UUSI

Tuo kohta tosiaan on pelastava evankeliumi tiivistettynä. Suomennos on kuitenkin huono. Oikea Raamattu (KJB) kertoo olennaisen, eli miten Jeesus kuoli; hän vuodatti verensä. Ilman veren vuodatusta ei ole syntien sovitusta.

1 Cor 15 (KJB)
        Moreover, brethren, I declare unto you the gospel which I preached unto you, which also ye have received, and wherein ye stand;

2 By which also ye are saved, if ye keep in memory what I preached unto you, unless ye have believed in vain.

3 For I delivered unto you first of all that which I also received, HOW that Christ died for our sins according to the scriptures;

4 And that he was buried, and that he rose again the third day according to the scriptures:

Ja Raamatun toinen kohta, jossa on siinäkin pelastuksen ydin tässä armon ajassa, siis ajassa Paavalista uskovien ylöstempaukseen:

John 3:16
        16 For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life.

• Anonyymi00003

Pelastus on sama kuin kuoleman odotus. Se on tyypillistä vallankäyttäjälle. Hän itse luo uhkakuvan josta pelastaa muut. Muut ovat uskovia.

Älkää lähtekö tällaiseen mukaan. Ette te mitään pelastusta tarvitse. Teillä on oikeus elää omaa elämäänne sellaisena kuin olette.

• Elätkö todella sitä elämää, johon Jumala on sinut tarkoittanut? Satu rumasta ankanpoikasesta on minulle avautunut merkittäväksi vertauskuvaksi. Siinähän joutsenen poikanen päätyy elämään muiden eläinten kanssa jo kuoriutuessaan eli ei tiedä olevansa joutsen. Outona yksilönä ei tietenkään ole hyväksytty, vaan kiusattu ja pilkattu. Lopulta hän päätyy omaan laumaansa ja tiedostaa olevansa joutsen.
        Minulle tämä vertaus avautui puoli vuotta uskoontultuani Jumalan Hengen vaikutuksesta. Näin Jumala hoiti elämäni kipukohdan ja teki minut sinuiksi itseni kanssa eli löysin todellisen Jumalan luoman itseni. Syntymäni nimittäin epäonnistui ja siitä on omat seurauksena olleet. Tavallaan elin nuoruuteni outona, hyljeksittynä ja hiukan kiusattunakin. Toisaalta tuon epäonnistuneen syntymäni seurausten myötä minusta muodostui sellainen ihminen, joka olen tänään. Vahvemmat ominaisuutena eli lahjani ovat tuon seurausta. Puutteeni ovat korvautuneet muilla ominaisuuksilla.
        Raamattu kertoo myös Paavalista. Hänellä oli hyvä elämä ennen Jeesuksen kohtaamista. Oli ykköspassi eli Rooman kansalaisuus. Oli hyvät opinnot takana. Häneen luotettiin ja siksi hän oli saanut valtaakin. Uskoontultuaan hänen elämänsä muuttui aivan toisenlaiseksi eli hänestä tuli vainottu. Häntä pahoinpideltiin ja monesti vangittiin. Hän katsoi entisen elämänsä olevan roskaa. Tämä uusi elämä oli hänelle todellista elämää.
        Kyllä minullekin uudestisyntymiseni jälkeen avautui uusi henkisesti antoisampi ja rikkaampi elämä ja sain kokea Jumalan johdatusta sekä läsnäoloa elämässäni. Olen Jeesuksen veren kautta löytänyt todellisen elämäni Jumalan luomansa ihmisenä. Näin kävi myöskin Paavalille.

• Anonyymi00004

Raamattu on kokoelma ihmisten kirjoittamia mielikuvitustarinoita, ei mitään muuta, ja jokainen täysijärkinen ymmärtää tämän tosiasian.

• Anonyymi00005

Sitä harhaoppia syötetään, että Paavali kirjoitti Raamattuun pelkkiä valheita.

Homoille ainakin se käy.

Muilla voi kangertaa kurkussa.

• Anonyymi00011
        UUSI

Totta kai,eikä Rooman valtakuntaakaan ollut.
        Mielikuvitustarinoita.

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Totta kai,eikä Rooman valtakuntaakaan ollut.
        Mielikuvitustarinoita.

Polta lisää, tulet viisaammaksi.

• Anonyymi00016
        UUSI

Olet presidenttiainesta,kääri jointti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      51
      831
    2. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      83
      771
    3. Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle

Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      681
    4. Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi

Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,
      Suomalaiset julkkikset
      2
      654
    5. Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?

Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.
      Vain elämää
      1
      554
    6. Jos oltais joskus samoissa bileissä

Niin lähdettäiskö yhdessä ”jatkoille?”
      Ikävä
      56
      541
    7. Ehkä taidat

Luovuttaa.
      Ikävä
      70
      523
    8. Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?

Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it
      Sinkut
      183
      522
    9. Sinulle jota kaipaan!

Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista
      Ikävä
      24
      486
    10. Ihmettelen tämän palstan naisia

Kun ne uskovat olevansa jotain niin ihmeellistä ja hienoa. Ja että kaikki naiset on niin upeita ja hienoja. Että mistä
      Sinkut
      83
      479
    Aihe