Luulo ei ole sama asia kuin usko.
Moni lahkolainen luulee olevansa synnitön.
- Näet miehen, viisaan omissa silmissään — enemmän on toivoa tyhmästä kuin hänestä
- Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.
Kuka on synnitön ?
26
95
Vastaukset 26
- Anonyymi00001
Pakkovauvakastettut eivät luule olevansa synnittömiä. He tietävät olevansa pakanasyntisiä.
- Anonyymi00006
Useamman kerran kylvetty pedo luulee olevansa synnitön vaikka on syntinen uskovien vihaaja
- Anonyymi00014UUSI
Olisiko kuitenkin yksinkertaisempi ja totuudenmukaisempaa kirjoittaa luterilaiset. En min ainakaan koe olevani pakkovauvakastettu vaikka olen saanut lapsikasteen.
Se ojohtuu luterilaisesta uskosta, että minut on kastettu sen ikäisenä ja koen jotenkin loukkaavana, kun minut on uskoni takia leimattu pakkovauvakastetuksi.
En ole kuullut kenenkään luterilaisen valittavan sitä, että heiltä on viety päätäntävalta omasta uskostaan, koska heidät on kastettu lapsena.
En tiedä yhtään tapausta myöskään siitä, että olisi eronnut kirkosta kyseisen syyn takia vaan ero on johtunut siitä ettei usko Jumalaan. Se oli myös minulla syynä erotessani kirkosta vanhemmalla iällä.
Nyt olen kuitenkin palannut luterilaiseen kirkkoon ja olen vahvasti uskossa. Uskoon tultuani harkitsin monia seurakuntia ja lopulta päädyin luterilaisuuteen koska se on lähimpänä omaaa näkemystäni Jumalan sanan oikeellisuutta ajatellen.
Paluuni seurakuntaan oli pitkän harkinnan tulos ja kävin eri seurakuntien tapahtumissa mutta lopulta päätös oli helppo vaikka en ole täysin samaa mieltä opillisista kysymyksistä kirkon tunnuskirjoihin liittyen.
Pakkokaste on haukkumanimi ja se joka sellaista termiä käyttää toisista osoittaa vain sen, että hänen oppi ei ole Rakkauden evankeliumin mukaista.
- Anonyymi00002
Uusi luomus on synnitön.
- Anonyymi00015UUSI
En minäkään perisyntiin usko enkä siihen, että kasteessa ihminen saa syntinsä anteeksi. Jumala on se joka antaa synnit anteeksi ja se tapahtuu armon yhteydessä. Se ei tapahdu lapsena kastettaessa eikä myöskään aikuiskasteen yhteydessä. '
Oliko Jeesus syntinen enne kastetta ja saiko hän siinä vaiheessa syntinsä anteeksi vai laskeutuiko häneen silloin Pyhä Henki.
Jos Jeesu s oli Jumalan poika niin miksi häneen joka oli Jumala maan päällä laskeutui vielä Pyhä Henki.
Eikö se ollut esimerkiksi muille mitä kasteessa tapahtuu? Pyhä Henki laskeutuu ihmiseen ja se antaa sitä kautta yhteyden Jumalaan.
Se ei vielä tarkioita sitä, että synnit annettaisiin anteeksi se tapahtuu vasta armon yhteydessä ja sen jälkeen Jumala vanhurskauttaa ihmisen.
Jälkeen ei samalla hetkellä.
Isän luokse pääsee vain Pojan kautta. Siitä johtuu sovitus ristillä ja joka uskoo siihen on saava Jumalan armon. Mikäli Jumala katsoo ihmisen sen arvoiseksi.
Armo on kiinni Jumalasta ei mistään muusta , ei edes kasteesta. Siitä on esimerkki Golgatalta missä ryöväri sai Jeesuksen lupauksen kautta kokea Jumalan armon. Ilman kastetta. - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
En minäkään perisyntiin usko enkä siihen, että kasteessa ihminen saa syntinsä anteeksi. Jumala on se joka antaa synnit anteeksi ja se tapahtuu armon yhteydessä. Se ei tapahdu lapsena kastettaessa eikä myöskään aikuiskasteen yhteydessä. '
Oliko Jeesus syntinen enne kastetta ja saiko hän siinä vaiheessa syntinsä anteeksi vai laskeutuiko häneen silloin Pyhä Henki.
Jos Jeesu s oli Jumalan poika niin miksi häneen joka oli Jumala maan päällä laskeutui vielä Pyhä Henki.
Eikö se ollut esimerkiksi muille mitä kasteessa tapahtuu? Pyhä Henki laskeutuu ihmiseen ja se antaa sitä kautta yhteyden Jumalaan.
Se ei vielä tarkioita sitä, että synnit annettaisiin anteeksi se tapahtuu vasta armon yhteydessä ja sen jälkeen Jumala vanhurskauttaa ihmisen.
Jälkeen ei samalla hetkellä.
Isän luokse pääsee vain Pojan kautta. Siitä johtuu sovitus ristillä ja joka uskoo siihen on saava Jumalan armon. Mikäli Jumala katsoo ihmisen sen arvoiseksi.
Armo on kiinni Jumalasta ei mistään muusta , ei edes kasteesta. Siitä on esimerkki Golgatalta missä ryöväri sai Jeesuksen lupauksen kautta kokea Jumalan armon. Ilman kastetta.Helluntalaisen opin mukaan ihminen saa armonlahjat kasteen yhteydessä ja silloin pitäisi alkaa kielilläpuhuminen mitä opetetaan ja harjoitellaan. Et ole oikea uskovainen jos et puhu kielillä. Se on väärää opetusta jos näin opetetaan.
Väärää opetusta täynnä koko oppi mikä on yksi historian suurimmista uskonnollisista kusetuksista. - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Helluntalaisen opin mukaan ihminen saa armonlahjat kasteen yhteydessä ja silloin pitäisi alkaa kielilläpuhuminen mitä opetetaan ja harjoitellaan. Et ole oikea uskovainen jos et puhu kielillä. Se on väärää opetusta jos näin opetetaan.
Väärää opetusta täynnä koko oppi mikä on yksi historian suurimmista uskonnollisista kusetuksista.Pöpi kommentti sellaista opetusta ei missään helluntaissa ole vielä koskaan ollut etkö osaa lukea raamatusta, eiväthän kaikki puhu kielillä jne...Miksi olette noin tomppeleita!
- Anonyymi00003
Aloitus on lapsellinen ja täysi olkipukki.
Mikä on synnitön, kerro se ensin, katotaan sitten mikä on mitäkin. - Anonyymi00004
Ymmärrystä totuuden Hengessä.
Johannes 9:31
Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee. - Anonyymi00005
Ja pitäää orjia.
Se, joka vaeltaa Valkeudessa.
"Mutta jos me
valkeudessa vaellamme,
niinkuin hän on valkeudessa,
niin meillä on yhteys keskenämme,
ja Jeesuksen Kristuksen,
hänen Poikansa, veri
puhdistaa meidät kaikesta synnistä."
(1 Joh 1:7)
... jatkuvasti...- Anonyymi00007UUSI
Mutta JOS me
valkeudessa vaellamme...
Kuka pystyy ? Anonyymi00007 kirjoitti:
Mutta JOS me
valkeudessa vaellamme...
Kuka pystyy ?Ei se ole vaikeaa.
Pysyä Valkeudessa eli Totuudessa.
Pitää vain olla valehtelematta.
Ettei meillä muka olisi syntiä.
Johannes jatkaa näin:
"Jos sanomme,
ettei meillä ole syntiä,
niin me eksytämme itsemme,
ja totuus ei ole meissä.
Jos me tunnustamme syntimme,
on hän uskollinen ja vanhurskas,
niin että hän antaa meille
synnit anteeksi
ja puhdistaa meidät
kaikesta vääryydestä.
Jos sanomme,
ettemme ole syntiä tehneet,
niin me teemme
hänet valhettelijaksi,
ja hänen sanansa ei ole meissä."
(1 Joh 1 :8-10)
- Anonyymi00008UUSI
Jos me kaikki olemme syntisiä, käy kuin sen syntisen naisen kivittämisessä.
Ei syntinen voi herjata syntistä. Ei edes sitä, joka kuvittelee olevansa synnitön.
Tai mitä järkeä siinä on sanoa toiselle, että olet samanlainen mätäpaise kuin minäkin.Kirjanoppineet ja fariseukset
toivat Jeesuksen eteen naisen.
Mutta ei pelkästään Jeesuksen eteen
vaan väkijoukon keskelle.
Ja heillä oli mielessään,
mitä väkijoukon pitäisi tehdä.
"Opettaja,
tämä nainen on tavattu itse teosta,
aviorikosta tekemästä.
Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn,
että tuommoiset on kivitettävä."
Hirveä tilanne naiselle.
Jeesuksella oli kyllä jo maine
- ja aivan päinvastainen kuin naisella.
Voisiko Jeesus pelastaa naisen
väkijoukon kivitykseltä.
Mutta naisen kauhuksi,
Jeesus sanoo:
"joka teistä on synnitön,
se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."
Jeesus on episodin alusta asti
kirjoittanut jotakin maahan.
Jumalan Sana tekee tehtävänsä.
Jeesus kysyy yksin jääneeltä naiselta:
"Nainen,
missä ne ovat, sinun syyttäjäsi?
Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
Ei kukaan ollut tuominnut.
Kaikki olivat rikkoneet Mooseksen lakia.
Synnitöntä ei löytynyt.
Paitsi yksi. Jeesus.
Olisi luullut,
että siinä vaiheessa kun
viimeinenkin väkijoukosta
oli pudottanut kiven maahan
ja poistunut paikalta,
nainen olisi ottanut jalat alleen.
Olihan Jeesus jo antanut käskyn kivittää.
Ja Hän on synnitön.
Ja ympärillä röykkiö kiviä valmiina.
Mutta nainen jäi Jeesuksen tykö.
Ja saa kuulla vapauttavat sanat:
"En minäkään sinua tuomitse;
mene,
äläkä tästedes enää syntiä tee"
Nainen vapautettiin
paitsi tuomiosta myös synnistä.
Kirjanoppineiden
ja fariseusten
ja väkijoukon
kohdalle ei vielä tullut vapautusta.
Heitäkin oli kohdannut Totuus.
Mutta ei vielä Armo.
He olivat vielä tuomittuja synnin orjia.
Nainen oli vapautettu sekä
tuomiosta että synnin orjuudesta.
Tämän me saamme kokea,
kun tulemme Jeesuksen tykö
syyllisenä emmekä syyttäjänä.
(Joh 8)
- Anonyymi00009UUSI
Jos syntinen herjaa toista syntistä, niin se aivan yhtä tyhmää, jos olisi itse hukkumassa ja kun toinen olisi myös veden varassa, niin alkaisi toista herjaamaan, että nyt sitä onneton uimataidoton kohta hukut.
Pitäisi kuitenkin miettiä yhteisiä keinoja pelastua veden varasta eikä sättiä toinen tosiaan onnettomasta tilanteesta. - Anonyymi00010UUSI
Aloittaja on vain kateellinen. Hän ei ole löytänyt mitään muuta tietä.
- Anonyymi00011UUSI
Minä en ole uskonharhainen, eli ole 100% synnitön.
- Anonyymi00012UUSI
En ole nähnyt vapaissa suunnissa syntien tunnustamista.
>> Jos sanomme,
ettei meillä ole syntiä,
niin me eksytämme itsemme,
ja totuus ei ole meissä.
Jos me tunnustamme syntimme...<< - Anonyymi00013UUSI
Helluntailaisuudelle sielunsa myyneiden pastorien ei ole nähty tunnustvan syntejään edes "pyhässä kokouksessa."
- Anonyymi00016UUSI
Toisen herjaaminen siitä ettei ole yhtä syntinen kuin minä on tosiaan yhtä tyhmää jos kaksi hukkumassa olevaa alkaisi herjata tosiaan, että noin siinä käy kun ei opettele uimaan ja joutuu sitten veden varaan hukkuen.
- Anonyymi00018UUSI
Kun syntinen tulee Jeesuksen Kristuksen luokse,
Hän tulee Jumalan luokse Jeesuksen ristin kautta.
Hän samaistuu Jeesuksen kuolemaan ristillä ja kuolee
Jeesuksen kanssa (2 Kor 5:14).
Samassa hetkessä Jumala luo Sanalla ja Hengellä
sisälle hänen vanhoihin "kuoriin" uuden ihmisen.
Uusi ihminen, Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi,
on vanhurskas ja pyhä. Jumalan lapsi ei tee syntiä
koska hän on Jumalasta.
Jumalasta ei tule syntiä Jumalan lapseen. Siksi
uudestisyntynyt uusi ihminen on uuden luomuksensa
puolesta synnitön Jumalan pienokainen.
Nyt kun tämä Jumalan pienokainen alkaa elää
Jumalan yhteydessä valossa ja kasvaa uskossa,
hän tulee huomaamaan, ettei hän pysty elämään
synnittömästi vaikka hän kuinka yrittäisi. Hän
kokee tekevänsä syntiä, jopa tahallista syntiä.
Tästä johtuen Jumalan lapsi voi joutua suureen
ristiriitaan itsensä kanssa. Kuka tekee syntiä
jos minä, Jumalan lapsi, en tee syntiä, ja kuitenkin
huomaan tekeväni syntiä??? Ristiriitako?
Jokaisella uskovalla on Paavalin kuvaama taistelu
uuden ihmisensä ja vanhan ihmisensä välillä.
"Minä en tunne omakseni sitä mitä teen, sillä minä
en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä vihaan, sitä
minä teen. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, minä
myönnän, että laki on hyvä. Niinpä en sitä enää
teekään minä itse vaan synti, joka minussa asuu.
Sisällisen uudestisyntyneen ihmiseni puolesta
hyväksy iloiten Jumalan lain, mutta jäsenissäni
näen toisen lain. Se sotii mieleni lakia vastaan ja
pitää minua vangittuna synnin lakiin, joka on minun
jäsenissäni.
Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän
Herramme, kautta! Niin minä siis tällaisena palvelen
mielellä Jumalan lakia mutta lihalla synnin lakia
(Room 7:15-25).
Tässä siis uusi luomus ja vanha luomus on
keskinäisessä valtataistelussa ja riidoissa keskenään.
Uusi luomus tahtoo elää synnittömästi, mutta vanha
luomus houkuttelee tekemään syntiä.
Koska Jumalasta ei Jumalan lapseen tule syntiä,
ei edes synnin houkutuksia, tai taipumusta syntiin,
koska hän on vanhurskas ja pyhä, syntiä ei tee
Jumalan lapsi.
Tästä Johannes kirjoittaa: "Ei yksikään Jumalasta
syntynyt tee syntiä koska hän on Jumalasta syntynyt.
Tästä käy ilmi ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä
Paholaisen lapsia" (1 Joh 3:9).
On siis olemassa Jumalan lapsia ja Paholaisen
lapsia.
Paavali selittää, että Paholaisen lapsi, se "vanha
aatu/eeva, jota me valitettavasti raahaamme vielä
mukanamme, tahtomattamme, tekee syntiä koska
synti asuu vanhassa ihmisessämme (Room 7:17-18).
MITEN SIIS ON?
"Joka tekee syntiä, on Paholaisesta" (1 Joh 3:8).
Vanha aatu/eeva on Paholaisesta ja se tekee syntiä.
Uusi luomus, Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi,
ei tee syntiä.
Sitten pohdimme vielä lisää tätä syntiongelmaa.
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088
Mvh J - K- Anonyymi00019UUSI
Mvh J - K, puhut pehmeitä. Oman todistuksesi mukaansanot olevasi maailma ihminen, uudesti syntymätön. Se, että et ole Jeesuksen seuraajien tavoin ristiinnaulinnut vanhaa ihmistä, ei te Jeesuksen omista kaltasiasi, uskonnollisia ihmisiä, jotka raahaavat vanhaa ihmistä mukanaan.
- Anonyymi00021UUSI
1Joh.3:9 Jokainen, joka Jumalasta syntynyt on, ei se syntiä tee; sillä hänen siemenensä pysyy hänessä, ja ei hän taida syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Biblia (1776) 1Joh.5:18.
- Anonyymi00022UUSI
Toisten synnit ne aina vaan kiinnostavat. Mitä jos aloittajakin alkaisi vaan elää omaa elämäänsä?
Synnittömyyden tie alkaa juuri siitä että lopettaa toisten elämään puuttumisen. Vasta silloin voi avata omat silmänsä sille mitä itse on. - Anonyymi00023UUSI
Taattua ropaskaa sakastin hämärässä koko aloitus.
Isiltä perittyä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 851381
Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella
Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä351091Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?
Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk19875Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..
Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita154715Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.
Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.13700- 46669
Nythän todellisuus on kuitenkin se
että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja190640Kuka oli kuskina
Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?13637- 33570
Mies sun käytös satutti...
Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.39558