Pitäisi saada takuupalkka. Kun aloittaa uuden työn työttömyyden jälkeen,pitäisi olla takuupalkka. Se maksettaisiin heti,kun on tehnyt ensimmäisen työviikon. Ensimmäinen kuukausi on tehtävä töitä,ennen kun saa ensimmäisen palkan. Rahahuolien sijaan pitäisi olla henkiset voimavarat suunnattuna työntekoon. Sain taloudellista apua, mutta on kamalan nöyryttävää hakea taloudellista apua.
Vastaukset 14
- Anonyymi00001
Ota pikavippiä ni eihän tuossa ongelmaa ole.Kuukausipalkka ihan perseestä.
- Anonyymi00002
Ensin työ, sitten palkka. Niin se on aina ollut !
Jotkut saa kuitenkin takuueläkettä vaikka ei ole ikinä
tehneet päivääkään töitä. Se on todella merkillystä.
Heille pitääísi maksaa vain Kelan kiturahaa ja sitäkin vähän.- Anonyymi00013
Joo saan takuu eläkettä ja te maksatte tai te itkette ja maksatte
- Anonyymi00003
Elikä haluaisit takuueläkkeelle.Onhan näitä henkilöitä jotka istunu linnassa 20vuotta niin myönnetään takuueläke ja kyllä sillä pärjäilee.Sitten henkilöitä jotka 30vuotta tehnyt töitä ja raihnaisia niin ei millään pääse työkyvyttömyyseläkkeelle.
- Anonyymi00004
Saan kuitenkin sitä TYÖeläkettä minkä määrään olen tyytyväinen.
Makselen kuukauden kulut, ylläpidän autoa ja matkustelenkin.
- Anonyymi00005
Aikanaan sai sisään tehtyä työtä vastaan förskottia.
60-luvulla olin muutaman kuukauden töissä Blekingessä sijaitsevassa autojen jäähdyttimiä valmistavassa tehtaassa. Urakkatyö. Työpäivät 9 tuntisia.
Viikon tili pussissa käteisenä. Tilin laskemisaika 3 viikkoa.
Parakeissa asuvat suomalaiset olivat förskottikierteessä.
Takasi työvoiman pysyvyyden.
Asuin itse virolaisen, 1944 loikanneen kalastajan ok:n yläkerrassa.
Säästin killingit mm. tekemällä sapuskani itse perusraaka-aineista.
Pääasiallisena juomani oli hanavesi. Joskus ostin viikonloppuna limsapullon.
En ollut förskottikierteessä ja vaihdoin 3kk:n jälkeen Södertäljeen.
2:n viikon tilit ja tilin laskemisaika 2 viikkoa.
Urakkatyön suoritustason määräsi kokoonpanohihnan vakioitunut tarve.
1964 tulin Suomeen opiskelemaan mutta ensimmäisen 4kk:n kesäloman olin entisessä Södertäljen työpaikassa.
Jatkoin entisessä työnopastajan tehtävässä mutta minua käytettiin "heittopussina" muissakin puuhissa. Jopa eri osastolla ja lopputarkastuksessa havaittujen viallisten akselistojen korjauksissa varastokentällä.
Takuupalkka oli työnantaja kullekin tekijälle, tehtävästä riippuva palkka.
Palkkataso oli noi 2 x kotimainen mutta niin oli suoritustasokin johtuen töiden järjestelystä.
Hintataso oli Suomea halvempi paitsi systeemipuulaakin myymät alkot ja kaikki ravintolapalvelut.
Perusajatus. Ensin näyttö. Sitten palkka. - Anonyymi00006
Jos työpaikan saanut ja muuten ok mutta toi kuukausipalkka on perseestä.Jos olisin aloittaja niin ottaisin pikavipin.Ei ole nykypäivänä enään mitään förskotit.
- Anonyymi00007
Ei sitä palkkaa ole pakko tuhlata viimeiseen senttiin asti vaan
osan voi laittaa jopa säästöön niin on jotakin, mitä voi hyödyntää,
jos tulee myöhemmin joitakin talousongelmia. - Anonyymi00012
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ei sitä palkkaa ole pakko tuhlata viimeiseen senttiin asti vaan
osan voi laittaa jopa säästöön niin on jotakin, mitä voi hyödyntää,
jos tulee myöhemmin joitakin talousongelmia.Säästöä säästämättä.
Esimerkiksi valitsee jonkin indeksi- tai muun rahaston jonne on ohjannut kuukausittain pienehköllä summalla ostetun määrän ko.rahaston osuuksia.
Rahat eivät ole tilirahan tavoin suoraan käytettävissä vaan juttu toimii vanhojen palohälyttimien tavoin. Kaksi vaihetta. Särje lasi! Paina nappia!
Rahasto-osuuksia voi myydä pörssissä.
Toimeksianto haluamansa määrä tavoitehintaan tai ko. määrä päivän hintaan.
Tuhlaustilanteessa on joka tapauksessa tuo varmistusvaihe ennen rahojen tuhlausvalmiutta.
Vakiosumman automaatti. Kurssien ollessa alhaalla saa osuuksia enemmän ja vastaavasti korkeammilla hinnoilla vähemmän.
Ei pikavoittoja vaan maltillista vaurastumista.
- Anonyymi00008
Ei ole mitään syytä maksaa palkkaa ennenkuin kuukauden päästä.
- Anonyymi00009
Joku 25vuotta sitten menin vapun hulinoissa viimeisetkin rahat meni mutta työt kuitenki alko.Ja perhana oli kuukausipalkka niin eipä tuossa muu auttanu kun lainata rahaa.Kuukausi tuntu helkkarin pitkältä.Oli kyllä kituuttamista kun ei lainaakaan älyttömiä määriä voinut ottaa.
- Anonyymi00010
Lueskellessani kommentteja tuli mieleeni kysymys onko nykyään palkkaennakon saaminen tuntematonta.
Siis, kun on kertynyt palkkaa seuraavaan tiliin niin eikö siitä saa osaa ennen varsinaista tlipäivää.
Digiajan aikaan saamaa? - Anonyymi00011
Ei monellakaan työttömällä joka saanut työpaikan niin mitään jemmarahoja ole kun elämistä kädestä suuhun.
- Anonyymi00014
Kiitos nykyisen hallituksen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3341336Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan76933Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61823Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.66747- 120693
Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt43680Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38672- 49648
- 50606
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45537
- 32521
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9516Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515- 25505
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o32482- 79457
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8447Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21421