Autoa vaihtamassa ja onko tultu tähän?

Anonyymi-ap

Katsellut seuraavaa käytettyä autoa. Pitäisi olla hyvin huollettu auto. Mutta, mutta, eipä löydykkään. Samoilla öljyillä ajettu 30000-55000 tuhatta. Ei helkutti ja hintapyyntö yli normin. Muutenkin puutteellisesti huolettuja autoja aivan riittämiin. Yhteistä ollut myös automaattivaihteistojen öljyjen vaihto puutteet. Myyjät vaan, oho eipä huomattu ja kyllä automaatissa öljyt kestää. Eikä joissakin nelivetoisissa tarvitse etu- ja peräöljyjä vaihtaa, vaikka huoltokirja näyttää toista. Samoin ilmastointihuoltoja laiminlyöty aivan älyttömästi. Huolto siis maksaa ja omistajat haluavat säästää. Katsellut myös omaa merkkiä ja mallia, vuotta, ajettua. Vähän silmällä pitäen mitä hyvittäisivät. Pyynnit omasta samanlaisista olleet 10000-12000€. Itsellä kuitenkin täydellisesti huollettu auto ja kaikista löytyy paperit. Huollot ja mitä on tehty aivan uudesta lähtien aukoton huoltohistoria. No, niin näin keskustelut menneet. "Teillä on merkin, mallin, iän, ajettujen kilometrien mukaan haluttu auto vetokoukulla ja melkein uusilla kesärenkailla" Joten, olemme valmiit hyvittämään vaihdossa teidän autostanne 3500€. Olettaen, että saamme molemmat rengaskerrat, sisätilanlämmittimen ja johdon. Minä sitten, että eikö näin hyvin huolettu auto ole muka arvokkaampi? Vastaus vain, "hyvin huollettu auto on meille vain myyntietu" ja emme voi siitä asiakkaalle mitään hyvittää. Yksi vielä kehtasi, "että pitäähän meidänkin tienata" Telkkarissa silloin tällöin pauhaa mainos: "Rahat tuli auto meni". Auton vaihto haaveet nyt jäissä. Opetus: Älä huolata autoa, kun se ei näy hyvityshinnoissa! Vai eikö autoliikkeet halua ottaa riskiä? Ja varautuvat korjauksiin? Vai pelkkää hävytöntä tiliä pitää tehdä maksimaallisesti?

12

95

Äänestä

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eiköhän se useimmille riitä että siellä on huoltokirja (mielellään merkkiliikkeestä) suunnilleen huoltovälien mukaisesti täytettynä. Automaattilaatikon öljynvaihto ei monessa merkissä kuulu huolto-ohjelmaan, vaikka ehkä olisikin järkevää. Ilmastointihuolto taas parin vuoden välein on pelkkää rahanhukkaa...

• Anonyymi00003

"Ilmastointihuolto taas parin vuoden välein on pelkkää rahanhukkaa..."

Sulla on tarkka taloudenpito jos ei raaski 40 euroa vuodessa laittaa tuohon.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Ei ole noin tarkka talouden pito minullakaan , mutta 9 vuoteen en ole toimivaa ilmastointia autossani huollattanut .

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Ei raaskimisesta ole kiinni, vaan siitä että kahteen autoon olen ilmastointihuollon teettänyt, toiseen ensimmäisen kerran 5-vuotiaana ja toiseen 6-vuotiaana. Kummassakin tapauksessa kylmäainevajaus oli alle 10% täyttömäärästä -> en näe mitään syytä miksi ilmastointihuolto pitäisi tehdä parin vuoden välein.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei raaskimisesta ole kiinni, vaan siitä että kahteen autoon olen ilmastointihuollon teettänyt, toiseen ensimmäisen kerran 5-vuotiaana ja toiseen 6-vuotiaana. Kummassakin tapauksessa kylmäainevajaus oli alle 10% täyttömäärästä -> en näe mitään syytä miksi ilmastointihuolto pitäisi tehdä parin vuoden välein.

Onhan se helvetillisen väärin huollattaa ja pitää autostaan huolta suositusten mukaan. Kyllä kouluttamaton ja änkyrä Persu tietää kaikki paremmin.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Onhan se helvetillisen väärin huollattaa ja pitää autostaan huolta suositusten mukaan. Kyllä kouluttamaton ja änkyrä Persu tietää kaikki paremmin.

Auton valmistaja ei määrittele/suosita mitään kiinteää ilmastoinnin huoltoväliä, joten täysin valmistajan ohjeiden mukaan on menty.

Taidat olla itse tuollainen itsenäiseen ajatteluun kykenemätön änkyräpersu? Mietipä hetki ketkä niitä ilmastointihuoltoja suosittelevat 1-2 vuoden välein? Olisiko juuri ne liikkeet joiden liiketoimintana on myydä kyseisiä palveluja?

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Auton valmistaja ei määrittele/suosita mitään kiinteää ilmastoinnin huoltoväliä, joten täysin valmistajan ohjeiden mukaan on menty.

Taidat olla itse tuollainen itsenäiseen ajatteluun kykenemätön änkyräpersu? Mietipä hetki ketkä niitä ilmastointihuoltoja suosittelevat 1-2 vuoden välein? Olisiko juuri ne liikkeet joiden liiketoimintana on myydä kyseisiä palveluja?

Minuĺla on auton ilmastoinnin lämpöpumpun huolto 4 vuoden välein, aivan huolto-ohjelman mukaan. Kylmäaineena on R744, eli hiilidioksidi. Vanhat freonit pysyvät kyllä paremmin koneen sisällä, mutta niiden käyttö loppuu pian kunhan vanhat laitteet katoavat.

• Anonyymi00002

Öljyt??? WTF????

Ostat sähköauton etkä mitään esihistoriallista muinaisjäännettä!

• Anonyymi00009

Miksi pitäisi vaihtaa oma hyvin pidetty auto jonkun toisen rikkomaan rimpulaan?

• Anonyymi00010

Minä mietin samaa, mutta tulevat auton korjaus/huolto-
      menot arvelin kuitenkin v. 2025 n. 200.000 km:n koh-
      dalla senluokkaisiksi, että merkkihuolletulle 10 v ikäiselle
      autolle ja auton kuluille piti saada tuore / uusi innostunut
      maksaja.
      Nyt kun uudemmalla - tosin erimerkkisellä - autolla olen
      ajanut 25.000 km runsaaseen vuoteen, en tiedä, olisiko
      auton pito - MBE-dieselfarkku - sittenkin kannattanut.
      Polttoainekustannukset olisivat vuoden verran olleet suu-
      remmat - samoin dieselvero olisi ollut riesana.
      Mikäli vaihto olisi tapahtunut vasta nyt, olisin omastani
      saanut useita tuhansia vähemmän, mikäli sitä edes olisi
      otettu huomioon uudemman auton osamaksuna.
      Olen sitä mieltä, että vaihdoin ajoissa.

• Anonyymi00011

On nois liikkuvia komponenttia aivan liikaa.🐎

• Anonyymi00012

Opetus: Älä huolata autoa... niin eli tähän on tultu sitten kun muut on jo tuon oppineet. Paskaa vain on enimmäkseen tarjolla. Jotkut entiset taksit ehkä saattaa olla paremmin huollettuja, mutta niissä on sitten kilsojakin pirusti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      43
      935
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      95
      903
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      775
    4. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      116
      721
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      80
      658
    6. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      621
    7. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      34
      594
    8. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      590
    9. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      586
    10. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      568
    11. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      20
      535
    12. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      33
      523
    13. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      66
      499
    14. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      25
      492
    15. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      35
      483
    16. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      44
      476
    17. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      105
      458
    18. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      450
    19. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      44
      444
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      6
      421
    Aihe